Het is niet meer leuk omdat er 1 miljoen + toeristen zijn.quote:Op zaterdag 8 september 2018 19:06 schreef asco het volgende:
Mūnchen oktoberfeest is overrated en achterlijk duur. Ga naar Stuttgart, Canstatter Wasen voor een veel leuker, veel Duitser, feest. 👍
Beter schaffen ze het helemaal af.quote:Op zaterdag 8 september 2018 19:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Tradities veranderen: Zwarte Piet mag geen oorbellen meer, dirndl's worden korter. Zo is het leven. Denk wel dat de kortere dirndl's maatschappelijk breder worden gedragen.
Want? Je houdt niet van bier?quote:Op zaterdag 8 september 2018 19:30 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Beter schaffen ze het helemaal af.
Dat sowieso.quote:Op zaterdag 8 september 2018 19:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Want? Je houdt niet van bier?
Nonsens.quote:Op zaterdag 8 september 2018 19:34 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat sowieso.
Maar als een traditie zoveel aan authenticiteit inboet, kan je sowieso beter kappen. Daarbij vind het aansporen tot (overmatige) alcohol consumptie sowieso not done.
Tradities evolueren en een biertje op zijn tijd is niks mis mee.quote:
In het Westen evolueren tradities niet, maar verworden zij tot instrumenten van de consumptiemaatschappij. Begrijp je het verschil?quote:Op zaterdag 8 september 2018 19:39 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Tradities evolueren en een biertje op zijn tijd is niks mis mee.
Hmmm, je hebt een punt. Als je ziet wat er bv met de ramadan en het suikerfeest gebeurt....quote:Op zaterdag 8 september 2018 19:41 schreef Hamzoef het volgende:
In het Westen evolueren tradities niet, maar verworden zij tot instrumenten van de consumptiemaatschappij. Begrijp je de verschil?
Dat ligt toch wel anders.quote:Op zaterdag 8 september 2018 19:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Hmmm, je hebt een punt. Als je ziet wat er bv met de ramadan en het suikerfeest gebeurt....
Dat weet ik, ik bedoelde 'dit' maar typte het verkeerd.quote:Op zaterdag 8 september 2018 19:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Het is overigens 'het' verschil.
Daar verschillen de meningen over, maar afgezien daarvan heeft het weinig meer met traditie van doen. Het verwordt meer en meer toe een verkleedpartijtje vergelijkbaar met wanneer er in Nederland een Hawaï-themed party gegeven wordt en mensen daar verkleed naar toe gaan.quote:Op zaterdag 8 september 2018 19:42 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Neah, lekker biertje en leuk meisjes in dirndl; niks mis mee.
Oh, waarom ligt dat weer anders? Leg eens even uit? Ook de islamieten in Nederland zijn gewoon vieze consumptievarkens geworden hoor. Iets anders beweren is weer die stuitende maar ook typische arrogantie.quote:
Maak jij jezelf dat maar wijs.quote:
Soort carnaval, zeg maar.quote:Daar verschillen de meningen over, maar afgezien daarvan heeft het weinig meer met traditie van doen. Het verwordt meer en meer toe een verkleedpartijtje vergelijkbaar met wanneer er in Nederland een Hawaï-themed party gegeven wordt en mensen daar verkleed naar toe gaan.
Ja, jij vindt dat wrs sws niet aardig, zoals ik het vrij aardig vind, toch?quote:Op zaterdag 8 september 2018 19:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Alsof je nog een Münchner tegenkomt op het Oktoberfest die er voor zijn lol is. Het zijn toeristen (vooral Italianen die na één Mass bezopen zijn) en provincialen
Nee dat is gewoon zo. In beide gevallen heb je natuurlijk uitzonderingen, maar grosso modo klopt het wat ik zeg.quote:Op zaterdag 8 september 2018 19:49 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Oh, waarom ligt dat weer anders? Leg eens even uit? Ook de islamieten in Nederland zijn gewoon vieze consumptievarkens geworden hoor.
Moeten vrouwen allemaal in een tent worden verpakt? Of wat bedoel je?quote:Op zaterdag 8 september 2018 19:59 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nee dat is gewoon zo. In beide gevallen heb je natuurlijk uitzonderingen, maar grosso modo klopt het wat ik zeg.
Nee hoor. Ik ben sowieso geen voorstander van Burka.quote:Op zaterdag 8 september 2018 20:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Moeten vrouwen allemaal in een tent worden verpakt? Of wat bedoel je?
Ikzelf vind die dirndl-jurkjes wel kek iig.
Tuurlijk.quote:
Ja, akkoord, maar die dirndl-jurkjes tref je dus ook aan buiten tradities/feesten hè, moet je maar eens naar Beieren gaan.quote:Op zaterdag 8 september 2018 20:04 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik ben sowieso geen voorstander van Burka.
Daar hadden we het ook niet over. Het ging erover in hoeverre tradities/feesten in grote mate door commercie overgenomen zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |