abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 15 september 2018 @ 10:59:06 #76
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_181916977
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 10:40 schreef heywoodu het volgende:
Stefano Brecciaroli in actie gisteren...enkele uren nadat hij het nieuws had gekregen dat zijn moeder was overleden.

[ afbeelding ]
Mooie emotionele foto.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 15 september 2018 @ 21:50:20 #77
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_181927889
Een 0 voor Merel Blom
De rest tussen de 15 en 20 punten.
NL 9e bij de eventing.

Voor morgen is alles afgelast.
Maandag dus oa de kur op muziek en het springen bij eventing.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zaterdag 15 september 2018 @ 21:56:16 #79
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_181928071
Dit gaat wel de boeken in als meest rampzalige WEG ooit.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 15 september 2018 @ 21:56:40 #80
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_181928085
quote:
Oh dat had ik nog niet gelezen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport maandag 17 september 2018 @ 20:31:02 #81
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_181969586
quote:
Het Nederlandse eventingteam is als tiende geëindigd op de wereldruiterspelen in Tryon. Na goede prestaties in de dressuur en de cross, kon het team van bondscoach Bettina Hoy in het springen deze lijn niet vasthouden. Met een knappe 16e plaats in het individuele klassement, voldeed Merel Blom wel aan de verwachtingen dit WK.

Voor aanvang van het springen stond het team op de negende plaats en zat er meer in als er goed gesprongen werd. Helaas lukte het in het springen niet en kwamen alle combinaties met twee of meer springfouten uit de baan. Alleen Merel Blom slaagde er in de schade te beperken tot één fout wat haar een knappe 16e plaats opleverde. Een herhaling van het brons van vier jaar geleden was misschien niet realistisch, maar dit resultaat was duidelijk minder dan gehoopt. Vanwege het aangekondigde noodweer werd het springen niet zoals gebruikelijk de dag na de cross verreden, maar een dag later (op maandag in dit geval). Bij de eventing was dit wel mogelijk, dit in tegenstelling tot bij de dressuur, omdat de Europese eventingpaarden pas dinsdag weer huiswaarts gaan.

Team prestatie
Merel Blom straalt na haar ronde in het springen, "Iedereen heeft deze week heel hard gewerkt om alles op orde te brengen. Er was een hoop niet af, maar voor de paarden wel. Bettina heeft er hard aan getrokken, maar ook de KNHS, met Ad Wagemakers en Maarten van der Heijden om alles op de rit te houden. Mijn eigen dressuurtrainer was mee, dat was natuurlijk super. En we hebben onwijs veel te danken aan teamveterinair Leendert Jan Hofland. Die heeft dag en nacht klaar gestaan. We hebben veel mensen die om ons geven, ik ben super dankbaar."

Meer paarden
Bondscoach Bettina Hoy: "Ik ben heel trots, alle paarden en ruiters hebben het heel goed gedaan. We wisten vooraf dat het moeilijk zou worden om in de top zes te eindigen. Op papier zijn veel andere landen momenteel gewoonweg sterker. Maar wij hebben ook absoluut de goede ruiters om bij de absolute top te horen, maar we hebben meer paarden nodig."

Kracht er uit
Renske Kroeze en Jane Z kenden in de dressuur en cross een uitstekend WK debuut. Ook in het springen begonnen ze heel goed in Tryon. Helaas gingen er uiteindelijk vier balken naar beneden. "Ze begon super en sprong heel erg goed, maar gedurende het parcours was ze leeg. Ik merkte dat de kracht er een beetje uit ging. Dat is jammer, het springen is wel een van haar beste onderdelen. Nu kwam dat er niet uit. In de andere twee onderdelen heeft ze het fantastisch goed gedaan, dit kan ik haar wel vergeven." Hoe kijkt Renske terug op allereerste WK bij de senioren? "Super, ik vond het echt onwijs gaaf. Alles er omheen. Ik had niet echt zoiets van, wow dit is een WK, maar de wedstrijd liep natuurlijk ook een beetje anders. Zondag was alleen de veterinaire keuring en was het terrein verder uitgestorven. Vandaag nog een rondje springen. Dat stadion is echt wel supergaaf om binnen te rijden. Het is gewoon mooi."

Niet goed genoeg
Raf Kooremans is duidelijk: "Twee onderdelen waren heel goed, en een onderdeel niet goed genoeg. Het laatste onderdeel was niet goed genoeg. Ik moet het nog analyseren, we hebben dit jaar nog geen balk gesprongen. Als je er dan drie naar beneden stampt, dan denk ik dat je iets fout doet als ruiter. Het gevoel over het WK is niet stom, maar het was niet goed genoeg in dat springen. Daar moeten we eerlijk in zijn. Dressuur ging boven niveau, de cross ging heel goed en het springen was vandaag niet goed genoeg. Simpel."

Op naar volgend jaar
Ook Theo van de Vendel is net als Kooremans duidelijk: "Als je vijf balken hebt dan is het moeilijk om tevreden te zijn. Als ik de hele week analyseer dan denk ik: dressuur was niet verkeerd, voor mijn doen dan. De cross was goed en het springen iets minder. Het was geen hele dikke proef, maar ik dacht met parcourslopen wel: na die cross kan het voor Zindane misschien net een gaatje te hoog zijn. Ik weet dat hij in de dubbels zo toespringt dan. Ik had ook niet genoeg vertrouwen om hem er heel rustig in te laten lopen. Ik ken Zindane al zijn hele leven en ik wist dat zo'n springparcours na zo'n lange cross lastig zou worden. Je hoopt het dan te kunnen beperken tot een, twee, drie balkjes, Maar nu waren het er wel teveel. Daarvan kan ik hem niet de schuld geven, ik was zelf ook te druk. Op naar volgend jaar."

Teleurstelling
Voor Alice Naber liep het WK niet zoals gehoopt. In de dressuur scoorde ze onder haar kunnen, in de cross kreeg ze een weigering en in het springen vielen twee balken. "Het was een bijzonder avontuur. Met alle stormen, korte cross, toch lange cross, springen een dag later. Het liep allemaal anders dan normaal. Maar dat was voor alle deelnemers hetzelfde." Alice is een beetje teleurgesteld: "Ik had nu natuurlijk liever nul gesprongen. Het is een lang springparcours en een dag later. Twee er af, het is niet anders."
Uitslag Individuele klassement WEG Eventing Tryon 2018

GOUD Rosalind Canter (GBR) - Allstar B, 24.6
ZILVER Padraig McCarthy (IRL) - Mr Chunky. 27.2
BRONS Ingrid Klimke (GER) - SAP Hale Bob OLD, 27.3
16. Merel Blom (Aalten) – Rumour Has It N.O.P., 35.6
41. Raf Kooremans (Turnhout) – Henri Z, 56.9
48. Theo van de Vendel (Ederveen) – Zindane, 62.4
51. Renske Kroeze (Prinsenbeek) – Jane Z, 65.1
63. Alice Naber-Lozeman (Biddinghuizen) – ACSI Harry Belafonte, 85.9

Uitslag Landenwedstrijd
GOUD Groot Brittannië - 88.80
ZILVER Ierland - 93.00
BRONS Frankrijk - 99,80
10. Nederland - 157,60

Volgend jaar op het EK bij de beste twee voor plaatsing Tokio. Geschoond voor GB, Ierland, Frankrijk en Duitsland. :s)

[ Bericht 1% gewijzigd door borisz op 17-09-2018 20:38:48 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 september 2018 @ 19:36:55 #82
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_181990458
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport woensdag 19 september 2018 @ 07:28:06 #83
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_181998866
Frank Hosmar startte Alphaville in Grade V en pakte het zilver met 73.17 procent. “Alphaville voelde fijn aan. Hij had de laatste dagen bijna teveel energie, maar dat was vandaag precies goed. Alsof hij weet wanneer het moet gebeuren. Hopelijk kan ik de kür op muziek nog beter voor de dag komen.”

Nicole den Dulk maakte het Nederlandse feestje compleet bij de para sport, ze haalde brons. Haar proef in het zadel van Wallace werd beloond met 70.74 procent. “Ik ben super blij. Ik hoopte op een medaille en heb er echt hard voor getraind, dus ik ben heel trots op deze plak.”
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport woensdag 19 september 2018 @ 18:22:57 #84
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_182010288
De speedwedstrijd is begonnen bij het Springen
124 deelnemers. Houtzager nu tweede na 60 deelnemers. Schuttert 21e.
https://tryon2018.com/eventResults/2018/1587/resultlist_J1

[ Bericht 2% gewijzigd door borisz op 19-09-2018 18:31:34 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_182011351
Als ik me niet vergis vanaf 21.00u live op Eurosport.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 19 september 2018 @ 23:38:41 #86
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_182017802
quote:
De Nederlandse springruiters zijn woensdag goed begonnen aan de Wereldruiterspelen. Bij het eerste onderdeel, een op tijd verreden jachtparcours, bleven Harrie Smolders (Don VHP Z), Jur Vrieling (VDL Glasgow vh Merelsnest) en Marc Houtzager (Sterrehof's Calimero) foutloos.
Alleen Frank Schuttert maakte met Chianti's Champions een springfout, wat tot extra strafpunten leidde voor de titelverdediger.

In het tussenklassement van de landenwedstrijd staat de Nederlandse ploeg tweede. Het verschil met nummer één Zwitserland is gering.

Smolders is de best geklasseerde Nederlander in het individuele klassement, met de voorlopig zevende plaats. De Zwitser Steve Guerdat leidt met Bianca. Ook hier zijn de verschillen klein.

"Een heel mooi begin'', blikte bondscoach Rob Ehrens terug op de openingsronde. "We hebben heel goed gereden en daar ben ik blij mee."

"Ook omdat het nodig was. De andere landen lieten ook veel goede ritten zien, zoals ik had verwacht. Het niveau is hoog. Maar ik ben zeer tevreden. Alles is volgens plan verlopen.''

Alle ruiters hadden het in zijn ogen goed gedaan. "Frank Schuttert begon heel goed, hij reed een strakke ronde met een pechfout. Marc Houtzager reed een ongelofelijk goede ronde en het paard sprong geweldig", aldus Ehrens.

"Jur Vrieling reed ook een rondje zoals we hadden afgesproken. Met rust en beleid blijven rijden en niet in paniek raken. Harrie deed er als laatste eigenlijk nog een klein schepje bovenop. Dat was een top rondje, gereden zoals het eigenlijk moet."

Vrieling reed met twee gebroken ribben, opgelopen bij een valpartij kort voor vertrek.

Oranje won vier jaar geleden goud in de teamwedstrijd. De ruiters waren toen Jeroen Dubbeldam, Maikel van der Vleuten, Gerco Schröder en Vrieling.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 20 september 2018 @ 12:36:54 #87
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_182024722
Zweeds eventingpaard Box Qutie is een paar dagen na de wedstrijd, waarin ze kreupel over de finish kwam, geëuthanaseerd.
https://www.instagram.com/p/Bn7NpIin1Zx
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 20 september 2018 @ 12:38:25 #88
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_182024735
Rob Ehrens, zo'n fijne man en trainer _O_.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 20 september 2018 @ 12:38:47 #89
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_182024743
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 12:36 schreef heywoodu het volgende:
Zweeds eventingpaard Box Qutie is een paar dagen na de wedstrijd, waarin ze kreupel over de finish kwam, geëuthanaseerd.
https://www.instagram.com/p/Bn7NpIin1Zx
Ja trombose in t been. Heel sneu.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 september 2018 @ 15:58:45 #90
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_182028556
Frank Schuttert opent namens NL met 12 strafpunten.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 september 2018 @ 17:50:51 #91
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_182030997
Een vier voor Houtzager.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport donderdag 20 september 2018 @ 23:09:35 #92
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_182037706
Vrieling 13 - streepresultaat
Smolders 4

NL nu vijfde.... Morgen de beslissing in de landenwedstrijd.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 21 september 2018 @ 19:06:57 #93
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_182052061
Goud voor het paradressuurteam!
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_182056419
De springruiters worden minstens 5e in de landenwedstrijden en plaatsen zich voor de Spelen. Amerika pakt goud, Zweden zilver. Het gaat tussen Duitsland en Zwitserland nu om het brons.
pi_182056570
Bizar, Zweden toch nog goud. In punten exact gelijk met Amerika (20.59).

Zweden, Amerika, Duitsland, Zwitserland, Nederland en Australië plaatsen zich voor de Spelen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 23 september 2018 @ 00:01:27 #96
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_182073882
Geen vierkamp meer als finale bij het springen? -O-
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 23 september 2018 @ 19:11:27 #97
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_182089205
Simone Blum wint het goud bij het springen, de eerste vrouw sinds Gail Greenough in 1986.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:40:03 #98
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_182278822
Beetje laat, maar Eric Lamaze is mad.

quote:
Tryon marked my seventh World Championships and, in my opinion, it was the worst one ever held. We heard stories in the lead-up to WEG and were aware that the facility was far from being ready but no one expected to turn up and find a dirty, unfinished venue that looked more like a construction zone than a sports venue. It was shameful. It looked like the organizing committee had made the least amount of effort possible to achieve the bare minimum that they could get away with.

To me, that’s unacceptable.

The stabling, the warm-up ring, and the show ring were adequate, but not what it should be for a world championship. There were lots of empty seats and no atmosphere. There was no shaded area for the riders to watch the competition from. You had to walk through a construction site to get to the VIP area, and the prices the organizing committee was charging were completely unacceptable for what you received. The VIP was disgraceful compared to any other world championship.

Worst of all, the best show jumping horses in the world were forced to compete during the hottest part of the day THREE DAYS IN A ROW. This was poor horsemanship and not in favour of either the horse or the riders. When we were in Kentucky in 2010, they took the weather into account when planning the schedule and we had night classes which were extremely well-attended. In Tryon, they did not recognize the role the heat would play and did nothing to address it.

To blame the hurricane for all the problems is not a valid excuse. There was a lack of effort, lack of horsemanship, and lack of understanding of what it takes to run a World Championships, and a complete lack of understanding of what makes everyone happy to be there as owners, as riders, as sponsors, and as fans.

Venue aside, I do believe it was great sport on a level playing field. Congratulations to the U.S. on an unbelievable championship win and best of luck to the individuals. Whoever wins the World Championship title really deserves it. All the credit goes to the riders, not the venue.

I want to recognize my teammates and the hard work they put into forming the best team we possibly could. It was our goal to be among the six teams to earn Olympic qualification. We tried our best, so it’s disappointing that we weren’t able to do that. I didn’t ride my best on the first day, unfortunately, but I am so proud of my student, Kara Chad, for putting in a great performance on day two to hold us in contention for one of those Olympic spots. The experience she gained was unbelievable. And Mario’s young horse gained experience that should serve us well in two weeks at the Nations’ Cup Final.

I’m looking forward to representing Canada in Barcelona alongside Kara, Mario, and Lisa Carlsen, who was our reserve rider at WEG and a great team player.
https://www.facebook.com/E.Lamaze/posts/1126025637573526
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')