Zo'n soortgelijke situatie heb ik ook eens meegemaakt maar dan met fietsen door rood licht. Politie stond er overduidelijk, maar ik dacht dat ze vast stonden in de bussluisquote:Op zaterdag 8 september 2018 21:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nog nooit. Alle keren voor fietsen zonder licht variërend tussen ƒ12,50 en ¤45,- exclusief ¤6,- administratiekosten.
Eén keer was wel een beetje zwakzinnig (maar ik had nog steeds geen licht dus 100% mijn fout!), ik kreeg een bekeuring terwijl er in de stad opstootjes waren en er eigenlijk nooit gecontroleerd werd als de stad dicht ging en mensen naar huis gingen, op ook nog eens een van de best verlichte plekken van Zwolle. Ik zag ze nog staan op de Hogenkampsweg en ik kon nog rechtdoor op de rotonde maar ik ging er langs omdat naar mijn inschatting de kans nihil was dat ik ergens een bekeuring voor zou krijgen. Dubbel stom van mezelf. En wat het afmaakt is dat ik godverdomme lampjes bij me had(om heel eerlijk te zijn had ik er gewoon nooit aan gedacht om ze aan te doen) Ik heb de agent vriendelijk bedankt, heb m'n lampjes opgedaan en ben de laatste 340 meter naar huis gefietst. Ik heb me nog nooit zo dom gevoeld.
De enige die bij mij onterecht was heb ik bezwaar tegen aangetekend en dat is gegrond verklaard. Ik mocht de hond daar wel laten schijten zonder het op te ruimen en ik ruim altijd alles verder gelijk op. Dit was een brandnetelveld net buiten de bebouwde kom (waar er officieel geen regels over zijn) en verder niet in gebruik, geen speelplaats, sport, was gewoon onbeheerd aan de andere kant van een sloot.quote:
Ja begrijpelijk hoor. Ach jah. We zijn uiteindelijk ook maar mensen toch.quote:Op zaterdag 8 september 2018 21:22 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Zo'n soortgelijke situatie heb ik ook eens meegemaakt maar dan met fietsen door rood licht. Politie stond er overduidelijk, maar ik dacht dat ze vast stonden in de bussluis. Dus ik met mijn naïeve hoofd gewoon door rood licht, zoals iedereen dat elke dag doet.
Tja, geen onterechte boete, wel onnodig.
Ja, dat is inderdaad ook wel zoquote:Op zaterdag 8 september 2018 21:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja begrijpelijk hoor. Ach jah. We zijn uiteindelijk ook maar mensen toch.
Dit verhaal rammelt echt aan alle mogelijke kanten. De snelwegen kennen al jaren geen vaste flitspalen meer, afgezien van trajectcontrole. 90 wordt alleen toegepast bij werkzaamheden en andere bijzondere situaties, dus daar gaat een vaste flitser ook niet op af. En dat aanhangerkentekens apart worden beoordeeld zou theoretisch nog kunnen maar geloof ik eigenlijk ook weinig van.quote:Op zaterdag 8 september 2018 20:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
Onterecht? Ik zelf nog nooit, collega van mij wel. Toen de snelheid voor rijden met een aanhanger op snelwegen verhoogd was naar 90, waren ze dat vergeten door te voeren bij enkele vaste flitspalen. Hij kreeg dus een boete voor 89km/h waar 90 was toegestaan.
Ok.quote:Op zondag 9 september 2018 01:14 schreef Treinkopper het volgende:
[..]
Dit verhaal rammelt echt aan alle mogelijke kanten. De snelwegen kennen al jaren geen vaste flitspalen meer, afgezien van trajectcontrole. 90 wordt alleen toegepast bij werkzaamheden en andere bijzondere situaties, dus daar gaat een vaste flitser ook niet op af. En dat aanhangerkentekens apart worden beoordeeld zou theoretisch nog kunnen maar geloof ik eigenlijk ook weinig van.
en hoe lang mag je al 90 met een aanhanger?quote:Op zondag 9 september 2018 01:14 schreef Treinkopper het volgende:
[..]
Dit verhaal rammelt echt aan alle mogelijke kanten. De snelwegen kennen al jaren geen vaste flitspalen meer, afgezien van trajectcontrole. 90 wordt alleen toegepast bij werkzaamheden en andere bijzondere situaties, dus daar gaat een vaste flitser ook niet op af. En dat aanhangerkentekens apart worden beoordeeld zou theoretisch nog kunnen maar geloof ik eigenlijk ook weinig van.
Een keer bij een parkeerboete (in mijn eigen straat) waarbij ik verkeerd geparkeerd zou hebben. Nadat het eerste bezwaarschrift zonder echte onderbouwing was afgewezen, maar opnieuw een bezwaar ingediend dat wel gegrond verklaard werd.quote:Op vrijdag 7 september 2018 06:49 schreef DevFreak het volgende:
De vraag: heb jij ooit een verkeersboete ontvangen die in jouw ogen onterecht was, en heb je bezwaar ingediend en had dit het gewenste effect?
Euhm wat! Ben je gek? 100 km/u te hard...quote:Op zaterdag 8 september 2018 20:27 schreef oranjevogel1 het volgende:
Ik heb ooit wel eens een boete ontvangen voor 100 km te hard. Normaal houd ik me altijd keurig aan de snelheid, maar ik moest de roetfilters even schoonrijden. Bon was gelukkig op kenteken en de auto stond ook niet op mijn naam. Maar onterecht dat het was. man man man
Aanhanger kentekens worden apart beoordeeld als het om een aanhanger met eigen kenteken gaat.quote:Op zondag 9 september 2018 01:14 schreef Treinkopper het volgende:
[..]
Dit verhaal rammelt echt aan alle mogelijke kanten. De snelwegen kennen al jaren geen vaste flitspalen meer, afgezien van trajectcontrole. 90 wordt alleen toegepast bij werkzaamheden en andere bijzondere situaties, dus daar gaat een vaste flitser ook niet op af. En dat aanhangerkentekens apart worden beoordeeld zou theoretisch nog kunnen maar geloof ik eigenlijk ook weinig van.
100kmpu te hard rijden en dan gaan janken dat je een boete krijgtquote:Op zaterdag 8 september 2018 20:27 schreef oranjevogel1 het volgende:
Ik heb ooit wel eens een boete ontvangen voor 100 km te hard. Normaal houd ik me altijd keurig aan de snelheid, maar ik moest de roetfilters even schoonrijden. Bon was gelukkig op kenteken en de auto stond ook niet op mijn naam. Maar onterecht dat het was. man man man
Ja, ik moet die roetfilters toch schoon rijden. Denk ook aan het milieu enzo!quote:Op dinsdag 11 september 2018 13:20 schreef wollah het volgende:
[..]
100kmpu te hard rijden en dan gaan janken dat je een boete krijgt![]()
Weg was verder leeg, hoor.quote:Op dinsdag 11 september 2018 10:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Euhm wat! Ben je gek? 100 km/u te hard...
Dat doe je maar op eigen terrijnquote:Op dinsdag 11 september 2018 13:32 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Ja, ik moet die roetfilters toch schoon rijden. Denk ook aan het milieu enzo!
Het is terrein en ik denk niet dat er iemand in Nederland een paar kilometer eigen weg heeft, dus dan moet je iets.quote:
Autobahn in Duitslandquote:Op dinsdag 11 september 2018 13:34 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Het is terrein en ik denk niet dat er iemand in Nederland een paar kilometer eigen weg heeft, dus dan moet je iets.
ook wel eens gehad 's nachts om half 1 ofzo op een lege weg.. Vloog met 220 langs een benzinestation langs de snelweg waar een VROS joenit koffie stond te zaufen. Den loel; geen enkele gevaarzetting, maar wel rbw inleveren en een dikke bon.. Shit heppens.quote:
Zoveel stukjes waar je onbeperkt mag, zijn er nou ook weer niet overgebleven. Bovendien is het nogal belastend voor het milieu om een verder onnodige rit te maken.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |