abonnement Unibet Coolblue
pi_181736780
Al een jaar ben ik op zoek naar een kamer in Zwolle. Ik ben al bij een heleboel hospiteeravonden geweest maar op de een of andere manier wordt ik telkens niet uitgekozen. Intussen heeft bijna iedereen die ik ken en op kamers wil(de) een kamer, behalve ik dus.

Nu zit ik te denken, heb ik nou zo'n lelijk hoofd of ben ik zo sociaal onhandig? Ik moet zeggen dat ik het idee heb dat dat allebei best in orde is. Ik vind het wel lastig om met een aantal mensen die ik niet ken ineens geforceerd sociaal te doen, wetende dat het een soort sollicitatie is, maar ik heb over het algemeen de indruk dat ik het niet slechter doe dan de andere kandidaten (meestal zo'n 5-20).

Nou heb ik niet zo'n zin om in zee te gaan met een makelaar. Alles wat ik daarover hoor is dat ze je helemaal financieel leegzuigen en dat je vervolgens in een huis zit waarbij je amper contact hebt met je huisgenoten.

Misschien denk je nu...

Heb je een netwerk in Zwolle? Zit je bij een studentenvereniging? Heb je het gevraagd bij je studie? Wist je dat er ook kamers worden aangeboden op Facebook? Ben je ingeschreven bij SSH (studentenhuisvesting)? Ja. Allemaal ja. Niet succesvol.

Kan je niet een woonboot kopen? Nee, alle ligplaatsen in Zwolle zijn bezet.
En antikraak? Nee, ik wil niet het risico lopen dat ik er ineens uit moet en dan weer terug naar mijn ouders moet.
Stel je niet gewoon te hoge eisen? Nee, ik reageer dus regelmatig op kamers en ben ook al vaak wezen kijken en bijna alle kamers waar ik ben geweest wilde ik graag huren. Alleen wilden zij mij niet.

Wat raden jullie aan? Hoe kom ik toch aan een kamer?
Imagine there's no countries, (...) nothing to kill or die for, no religion too...
Imagine all the people living life in peace... ~ John Lennon
pi_181737077
Gooi het eens over een andere boeg. Neem een zelfgebakken (!) appeltaart mee. Gewoon, als joviale actie.
Somebody that I used to know
pi_181738237
Trial and error. Loop overigens volgend jaar wss zelf ook tegen dat probleem aan. Ik heb 2 maanden de tijd voor een huis, dus mag lekker opschieten. Gelukkig ken ik wel aardig wat mensen vanuit de vereniging die me kunnen connecten, dus hoop dat dat wat helpt.
  donderdag 6 september 2018 @ 22:58:20 #4
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181738958
"Geforceerd sociaal doen". Dat lijkt mij het probleem. Gewoon jezelf zijn en relaxed is beter.
pi_181739103
Geerd woont in zwolle, ga eens langs met een tray gladiators.

Woon zelf ook in zwolle en het is gewoon heel erg beroerd. De kamers worden verhuurd aan werkenden voor de hoofdprijs.
pi_181742771
Vergeet Zwolle. Die stad is de moeite niet waard.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181744587
Zijn ook veel studenten die iets verderop in Kampen gaan wonen, kan ook nog de moeite waard zijn?
pi_181750179
Ik weet niet hoe de markt is, maar je kunt eventueel ook nog in Lelystad kijken. Er gaat immers een rechtstreekse intercity naar Zwolle. Doet er zo'n 25 minuten over.
  Moderator vrijdag 7 september 2018 @ 14:48:52 #9
257132 crew  Awsom
pi_181750889
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:09 schreef Setheh het volgende:
Ik weet niet hoe de markt is, maar je kunt eventueel ook nog in Lelystad kijken. Er gaat immers een rechtstreekse intercity naar Zwolle. Doet er zo'n 25 minuten over.
Lelystad! :')
  vrijdag 7 september 2018 @ 14:55:11 #10
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181750996
quote:
99s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:48 schreef Awsom het volgende:

[..]

Lelystad! :')
Je moet niet te kieskeurig zijn als je in Zwolle zelf niks kunt vinden.
Bovendien zit je dan ook zo in Amsterdam.
pi_181751093
Is er niks vrij aan de Leliestraat of Rijnlaan (131) dan ? Die tweede is onderdeel van Windesheim volgens mij.
  Moderator vrijdag 7 september 2018 @ 15:26:28 #12
257132 crew  Awsom
pi_181751632
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:55 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je moet niet te kieskeurig zijn als je in Zwolle zelf niks kunt vinden.
Bovendien zit je dan ook zo in Amsterdam.
Ga dan in Deventer zitten. Alles is beter dan Lelystad.
pi_181751720
quote:
99s.gif Op vrijdag 7 september 2018 15:26 schreef Awsom het volgende:

[..]

Ga dan in Deventer zitten. Alles is beter dan Lelystad.
Dalfsen woont ook nog wel oke volgens mij, of Hattem. :P
  vrijdag 7 september 2018 @ 15:57:11 #14
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_181752359
Ik zou het direct met de verhuurder regelen. Eventueel via een makelaar (al was het aanbod via makelaars in het verleden niet echt geweldig).

Het argument dat je als je huurt via een makelaar minder contact hebt met de andere bewoners zou ik zelf niet als een nadeel zien. Je weet niet zeker of het zo is (in ieder huis wonen weer andere mensen) en via deze weg heb je sowieso geen contact met andere bewoners.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 7 september 2018 @ 16:19:36 #15
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_181753015
Hospiteren hoort bij echte studentenhuizen, bij van die grote complexen gaat het volgens mij meestal via de verhuurder. Je kunt ook nog kijken of je met een of twee anderen een flatje kunt huren. En wat verder kijken dan het centrum natuurlijk, of wat verder dan Zwolle.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_181753961
probeer via diegene die je kent en al een kamer hebben een kamer te bemachtigen. Vaak gaan die dingen toch via via
pi_181754088
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 21:53 schreef Postbus100 het volgende:
Gooi het eens over een andere boeg. Neem een zelfgebakken (!) appeltaart mee. Gewoon, als joviale actie.
Hmja... ik kwam eens bij drie verschillende (!) hospiteeravond dezelfde mafketel tegen die steeds een fles van dezelfde soort rosé meenam voor de bewoners. Droeftoeter, vond zichzelf echt te geweldig en stopte het ook niet onder stoelen of banken. Was wel een kleine win dat ik hem steeds opnieuw zag hospiteren.
Zag hem een jaar of twee later nog eens in de kroeg maar weet niet meer of ik toen met hem gepraat.

Anyway, kutverhaal. Had je bij moeten zijn. Maar een appeltaart is ook wel weer origineel.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_181754212
quote:
99s.gif Op vrijdag 7 september 2018 14:48 schreef Awsom het volgende:

[..]

Lelystad! :')
En juist om die reden heb je dus een grote kans dat er wel wat vrij is, slimpie.
pi_181754250
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 17:03 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Hmja... ik kwam eens bij drie verschillende (!) hospiteeravond dezelfde mafketel tegen die steeds een fles van dezelfde soort rosé meenam voor de bewoners. Droeftoeter, vond zichzelf echt te geweldig en stopte het ook niet onder stoelen of banken. Was wel een kleine win dat ik hem steeds opnieuw zag hospiteren.
Zag hem een jaar of twee later nog eens in de kroeg maar weet niet meer of ik toen met hem gepraat.

Anyway, kutverhaal. Had je bij moeten zijn. Maar een appeltaart is ook wel weer origineel.
In een appeltaart zit in ieder geval moeite. En zeker als je het niet als vleierij brengt, maar als een oprecht cadeautje, nou dan scoor je bij mij wel pluspunten. Weet niet of ik je alsnog zou uitkiezen, maar ik zou het in ieder geval overwegen. En dat wil je bereiken.
Somebody that I used to know
pi_181842128
Probeer het direct via een makelaar als hospiteren niet lukt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')