Wat is de bedoeling?
Na de zangers, zangeressen en duo's gaan we nu naar de bands en groepen. Dit betekent dat alles wat nog niet aan de beurt is geweest nu mee mag doen, uitgezonderd instrumentalisten en orkesten.
Bands/groepen, is dat niet hetzelfde?
Nou, ik heb beide expliciet genoemd omdat er anders puristen kunnen gaan klagen dat eeen groep geen instrument speelt en dus geen band is, hiermee wil ik aangeven dat dit toernooi openstaat voor alle meerpersoons muziekmakende gezelschappen
Hoe gaat het spel?
Na deze nominatieronde komt er 1 voorronde waarin een aantal poules zijn gemaakt. Uit elke poule gaan een aantal bands door naar de 2e ronde. Vanaf de 2e ronde wordt het een ouderwets wegstreeptournooi. Hoeveel poules en hoeveel per poule doorgaan weet ik natuurlijk nog niet, dat hangt af van het aantal nominaties. Wat ik wel wil is dat de voorronde begint met 256 bands. Dat betekent waarschijnlijk dat meer dan de helft van de nominaties dan al zal afvallen.
Mag ik iedereen noemen?
Ja, in principe wel. Houdt er echter rekening mee dat het waarschijnlijk weinig zin zal hebben elk beginnend lokaal bandje of elk bandje van een goed compilatie album te noemen, de meeste stemmers zullen die bands niet echt kennen. Daarom wil ik dringend vragen om alleen bands te noemen waar je zelf iets mee hebt, dus dat je ze goedvind en op zou kunnen stemmen. Hiermee hoop ik er voor te zorgen dat het aantal bands in de poules eerder 500 dan 5000 zal zijn Dat is de enige reden. Maar zoals elk toernooi gaat alles naar eigen eer en geweten
Wanneer begint ronde 1?
In elk geval volgend jaar maar waarschijnlijk pas in het weekend van 10/11 januari.
En nu?
Roept u maar
hoe kan ik em vergeten
Zow genoeg
[Dit bericht is gewijzigd door snellejelle op 29-12-2002 21:46]
en in mindere mate qua bekendheid, alleen mee laten doen als er voldoende draagvlak voor is (zal wel niet ):
The Flaming Lips
Grandaddy
Wilco
And you will know us by the trail of Dead
The Notwist
[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 29-12-2002 21:51]
quote:Kan een band met één cd dan niet véél beter zijn dan een band met 8 cd's???
Op zondag 29 december 2002 21:42 schreef Grobbel het volgende:
ranja, ga je nog iets doen met de regel dat een band/groep minstens een bepaalde hoeveelheid albums gemaakt moet hebben om mee te mogen doen? Omdat dat ook een hoop bands scheelt namelijk...
[Dit bericht is gewijzigd door snellejelle op 29-12-2002 21:47]
quote:Het is meer een manier om het aantal genomineerde acts een beetje binnen de perken te houden. Maar goed, als ranja er geen bezwaar tegen heeft...
Op zondag 29 december 2002 21:45 schreef snellejelle het volgende:[..]
Kan een band met één cd dan niet beter zijn dan een band met 8 cd's???
Band Zonder Banaan
BZN
The Cats
De Dijk
Blof
Lucifer
Dolly Dots
Doe Maar
Toontje Lager
Kadanz
Het Goede Doel
Jazzpolitie
Frank Boeijen Groep
Urban Dance Squad
The Verve
quote:Tsja maar op jouw manier kun je wel hele goede bands uit het toernooi houden.... Coldplay heeft bijv. maar twee cd's.....
Op zondag 29 december 2002 21:48 schreef Grobbel het volgende:[..]
Het is meer een manier om het aantal genomineerde acts een beetje binnen de perken te houden. Maar goed, als ranja er geen bezwaar tegen heeft...
dinosaur jr
tindersticks
massive attack
beastie boys
kraftwerk
motorpsycho
the doors
cocteau twins
new order
joy division
the cure
the smiths
smashing pumpkins
pixies
breeders
sonic youth
my bloody valentine
blonde redhead
...trail of dead
the notwist
built to spill
red hot chili peppers
radiohead
muse
placebo
talking heads
weezer
nirvana
pearl jam
r.e.m.
counting crows
green day
type o negative
queens of the stone age
rage against the machine
deftones
iron maiden
metallica
deep purple
queen
pavement
grandaddy
the flaming lips
krang
dEUS
zita swoon
gorki
the olivia tremor control
bettie serveert
johan
caesar
daryll-ann
the beatles
the velvet underground
pink floyd
king crimson
the clash
sixteen horsepower
guided by voices
sparklehorse
belle & sebastian
tool
shellac
nofx
godspeed you black emperor!
[Dit bericht is gewijzigd door menjo op 29-12-2002 22:21]
quote:Ik denk het niet, sommige bands (niet alleen recente) hebben maar 1 album gemaakt en zijn toch beroemd of bekend geworden. Bovendien zullen de meeste 1 album bands er in de voorronde uit gaan vallen denk ik...
Op zondag 29 december 2002 21:42 schreef Grobbel het volgende:
ranja, ga je nog iets doen met de regel dat een band/groep minstens een bepaalde hoeveelheid albums gemaakt moet hebben om mee te mogen doen? Omdat dat ook een hoop bands scheelt namelijk...
quote:Hm ik moet de duo's er dus zelf uit filteren?
Op zondag 29 december 2002 21:54 schreef menjo het volgende:
in willekeurige volgorde, inclusief open deuren, al door anderen genoemde bands en eventuele duo's:
quote:Ik verwacht wel veel meer, maar in de 2e ronde wil ik met 256 starten. Dat moet toch kunnen?
Op zondag 29 december 2002 21:49 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat moeten er minstens 512 worden, ranja...
quote:volgens mij zitten er geen duo's tussen, maar het kan zijn dat iets waarvan ik altijd dacht dat het een band is stiekem een duo is
Op zondag 29 december 2002 21:57 schreef ranja het volgende:[..]
Hm ik moet de duo's er dus zelf uit filteren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |