abonnement Unibet Coolblue
pi_181673086

De Turkse lira is dit jaar sterk onder druk komen te staan, maar belandde vorige week in een vrije val. De geruchten over de invoering van kapitaalcontroles hebben vermoedelijk bijgedragen aan de recente onrust, doordat mensen wellicht nog snel geld wegsluizen voordat dit onmogelijk wordt. De druk houdt een besmettingsgevaar in, want de euro is plotseling gedaald tot onder USD 1,15. Ook maakt de ECB zich naar verluidt zorgen over de exposure van sommige Europese banken aan Turkse entiteiten.


Klassiek geval?
Turkije heeft een groot tekort op de lopende rekening van de betalingsbalans (6% à 7% van het BBP) en een omvangrijke kortlopende schuld. De financieringsbehoefte op korte termijn is dan ook aanzienlijk, waardoor het land afhankelijk is van de instroom van kapitaal. De vrije val van de lira wijst erop dat buitenlandse beleggers op dit moment niet bereid zijn om Turkije te financieren. De inflatie is dit jaar opgelopen naar 15% en zal ongetwijfeld verder stijgen gezien de problemen rond de lira. Dit lijkt allemaal op een klassiek geval van een opkomende economie die in betalingsproblemen raakt. Een dergelijke ontwikkeling draait meestal uit op een verzoek om hulp aan het IMF om een faillissement te voorkomen.

Nee, geen klassiek geval
Turkije is echter geen ‘klassiek geval’. De economie groeit sterk. Dit maakt het makkelijk voor de regering om te beweren dat de problemen het gevolg zijn van één of andere buitenlandse samenzwering. Bovendien zijn, anders dan in veel andere opkomende economieën die in deze situatie belanden, de overheidsfinanciën niet de grootste boosdoener. Het Turkse begrotingstekort is niet buitensporig en ook de overheidsschuld is dat niet. In dit geval komt de Turkse behoefte aan dollarfinanciering voor een groot deel voort uit de private sector.

Ook de politiek is anders dan in het ‘klassieke geval’. Turkije is door zijn ligging van groot geopolitiek belang. Rusland en China zouden, ongetwijfeld, niet aarzelen om te proberen een wig te drijven tussen Turkije en de andere NAVO-landen. Daarnaast zorgen de sancties die de VS heeft opgelegd aan Turkije, ervoor dat de Turkse overheid meer openstaat voor toenaderingspogingen van Rusland en China. En tot slot heeft president Erdogan zichzelf veel macht toegeëigend, onder meer met betrekking tot het economische en monetaire beleid. Dit heeft bijgedragen aan de negatieve opstelling van internationale beleggers.

Wij denken nog steeds dat Turkije zelf uit deze precaire situatie kan komen en op eigen kracht de benodigde financiering kan vinden, maar de kans is aanzienlijk dat het land zich toch moet wenden tot het Internationaal Monetair Fonds (IMF). Onderhandelingen met het IMF zullen ongetwijfeld lastig worden. Het IMF zal hoogstwaarschijnlijk vragen om beleidsaanpassingen waar president Erdogan niets voor voelt.

Hulp bieden
De ontwikkelingen rond Turkije beginnen inmiddels ook gevolgen te krijgen voor andere financiële markten. Valuta’s van andere opkomende landen zijn gedaald en ook de euro is zwakker geworden. Voor deze markten is het dus ook belangrijk dat er enige stabiliteit terugkeert in Turkije. En het lijkt me dat het voor westerse landen belangrijk is dat de invloed van Rusland en China beperkt blijft.
Bron
  dinsdag 4 september 2018 @ 10:45:59 #2
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181679813
Hoppa daar gaat ie weer, deze week nog 8 Lira voor een euro

https://www.finanzen.nl/valuta/euro-turkse-lira-koers

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 4 september 2018 @ 12:41:07 #3
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181681564
https://www.telegraaf.nl/(...)je-door-valutacrisis

quote:
Neerwaartse risico's Turkije door valutacrisis'
Updated Vandaag, 12:01
Vandaag, 11:58 in FINANCIEEL


De Amerikaanse kredietbeoordelaar Fitch deed er nog een schepje bovenop om de onrust rond Turkije nog wat verder aan te wakkeren met een sombere beoordeling over de groeivooruitzichten.


(C) AFP
Fitch heeft het mes gezet in zijn verwachtingen voor de economische groei in Turkije. Ook waarschuwde de kredietbeoordelaar voor 'significante' neerwaartse risico's' vanwege de valutacrisis in het land.


[ Bericht 60% gewijzigd door michaelmoore op 04-09-2018 19:02:39 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 5 september 2018 @ 11:28:36 #4
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181700972
Erdogan has limited options to save Turkey from financial crisis

That increases the likelihood that Turkey may have to go to the IMF for the size of bail-out it needs. The government rules this out as an unacceptable surrender of sovereignty.
  donderdag 6 september 2018 @ 07:46:15 #5
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181720629
https://www.telegraaf.nl/(...)e-markten-breidt-uit

Paniek in opkomende markten

quote:
Zuid-Afrika zit in een recessie. De Turkse munt is dit jaar al 40% gekelderd ten opzichte van de dollar. Argentinië dreigt af te glijden in een politiek chaos: beleggers vluchten uit opkomende landen, richting de veilige en stevig groeiende VS.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 6 september 2018 @ 14:04:51 #6
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181726721
https://www.telegraaf.nl/(...)er-controle-op-media

echte turken die DENK

Schiet ze dood die journalisten , die slecht schrijven over Erdogan

quote:
DENK wil meer controle op media

Door INGE LENGTON

Updated 9 min geleden
11 min geleden in BINNENLAND


DEN HAAG - Politieke partij DENK pleit voor meer controle op media. Als Kamerlid Öztürk naar journalisten kijkt ziet hij 'een soort vierde macht, die zijn eigen gang kan gaan.' Hij ziet dat graag anders en pleit voor 'meer tegenmacht tegen de mediamacht.'
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 6 september 2018 @ 14:12:05 #7
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_181726797
Lira lijkt toch weer een week al vrij stabiel, hoe komt dat? Zijn toch geen wezenlijke veranderingen geweest nog?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_181726832
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 14:04 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)er-controle-op-media

echte turken die DENK

Schiet ze dood die journalisten , die slecht schrijven over Erdogan

[..]

Net zo gek als Geert.
pi_181726864
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 14:12 schreef nixxx het volgende:
Lira lijkt toch weer een week al vrij stabiel, hoe komt dat? Zijn toch geen wezenlijke veranderingen geweest nog?
Misschien neemt de financiele markt een afwachtende houding aan tot 13 sept.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 6 september 2018 @ 14:17:48 #10
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_181726871
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 14:12 schreef nixxx het volgende:
Lira lijkt toch weer een week al vrij stabiel, hoe komt dat? Zijn toch geen wezenlijke veranderingen geweest nog?
Volgende week gaat de Turkse centrale bank volgens mij weer vergaderen, 13 september dacht ik. Zonder ander nieuws zal het tot die tijd redelijk stabiel blijven.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_181727664
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 14:14 schreef OpslugtAfMorket het volgende:

[..]

Net zo gek als Geert.
Waarom je zijn naam moet laten vallen, is mij een raadsel... Kun je dat uitleggen?
pi_181727682
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:01 schreef DavidTwente het volgende:

[..]

Waarom je zijn naam moet laten vallen, is mij een raadsel... Kun je dat uitleggen?
Voor de zekerheid om te laten zien dat hij geen racist is.
  donderdag 6 september 2018 @ 15:04:39 #13
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181727712
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:01 schreef DavidTwente het volgende:

[..]

Waarom je zijn naam moet laten vallen, is mij een raadsel... Kun je dat uitleggen?
Gekke Geert en Gekke Erdogan gebruiken beide populisme als instrument om aan de macht te komen en hebben beide een hekel aan media die mensen wijzer maken dan ze zijn.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_181727758
quote:
7s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:04 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Gekke Geert en Gekke Erdogan gebruiken beide populisme als instrument om aan de macht te komen en hebben beide een hekel aan media die mensen wijzer maken dan ze zijn.
Maar wat is het nut om zijn naam hier te noemen? Er kunnen er wel meer van populisme beschuldigt worden. Worden die ook allemaal genoemd?
  donderdag 6 september 2018 @ 15:08:18 #15
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181727773
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:07 schreef DavidTwente het volgende:

[..]

Maar wat is het nut om zijn naam hier te noemen? Er kunnen er wel meer van populisme beschuldigt worden. Worden die ook allemaal genoemd?
Had gekund, maar omdat dit een Nederlands forum is, is het logisch dat je een Nederlandse populist benoemt om een vergelijking te trekken.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_181727914
quote:
7s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:08 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Had gekund, maar omdat dit een Nederlands forum is, is het logisch dat je een Nederlandse populist benoemt om een vergelijking te trekken.
Nee, het is gewoon 'name-dropping'. Heeft geen ander doel, dan Wilders zwart maken.
  donderdag 6 september 2018 @ 15:19:58 #17
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181727958
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:16 schreef DavidTwente het volgende:

[..]

Nee, het is gewoon 'name-dropping'. Heeft geen ander doel, dan Wilders zwart maken.
Het is 'name-dropping' mensen, en niks anders. Zijn we daar ook over uit.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 6 september 2018 @ 15:41:14 #18
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181728171
Geert wil uit de EU stappen .... dat is dus best wel raar.
  donderdag 6 september 2018 @ 16:11:00 #19
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181728639
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 14:14 schreef OpslugtAfMorket het volgende:

[..]

Net zo gek als Geert.
allebei knettergek
maar jourmalisten verbieden hun werk te doen is idioot , we zitten hier niet in Turkije he
het is hier vrije meningsuiting , dat is een grondrecht
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 6 september 2018 @ 16:12:02 #20
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181728661
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2018 14:17 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Volgende week gaat de Turkse centrale bank volgens mij weer vergaderen, 13 september dacht ik. Zonder ander nieuws zal het tot die tijd redelijk stabiel blijven.
je bedoelt de schoonzoon gaat vergaderen met zich zelf
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 6 september 2018 @ 16:13:06 #21
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181728679
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:41 schreef Voice_Over het volgende:
Geert wil uit de EU stappen .... dat is dus best wel raar.
laat hem lekker doen
als hij uir de EU wil stappen , ok dan ga maar naar Turkije dan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181728694
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 16:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

je bedoelt de schoonzoon gaat vergaderen met zich zelf
Waarschijnlijk komt Erdogan even vertellen wat de centrale bank moet doen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 6 september 2018 @ 16:17:17 #23
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181728754
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 16:14 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Waarschijnlijk komt Erdogan even vertellen wat de centrale bank moet doen.
hij belt de schoonzoon dat ie moet gaan vergaderen en app t dan ff de conclusies naar de schoonzoon toe , tegelijk met een koran vers
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181729782
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:07 schreef DavidTwente het volgende:

[..]

Maar wat is het nut om zijn naam hier te noemen? Er kunnen er wel meer van populisme beschuldigt worden. Worden die ook allemaal genoemd?
Och ja dr is zoveel niet nuttig hier. Vind het gewoon beide randdebielen die lijnrecht tegenover elkaar staan en dezelfde maniertjes gebruiken.
pi_181729794
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 15:16 schreef DavidTwente het volgende:

[..]

Nee, het is gewoon 'name-dropping'. Heeft geen ander doel, dan Wilders zwart maken.
Moet je een doekje voor je traantjes?
pi_181730434
Ik heb inmiddels al aangenomen dat het kut is, dat Erdogan een regendansje aan het doen is ipv de handen in de modder te steken; en ook dat er momenteel niet zoveel nieuws is.

Ik sla het topics-herhalende gezaag met herhalende Erdogan-schoonzoon-argentinie-maduro-blabla comments even over anders krijg ik het idee dat ik in een huis voor dementerenden ben belandt die 30x per dag een oud plaatje herhalen en dan nog denken dat ze 'm voor het eerst spelen.
  donderdag 6 september 2018 @ 17:44:15 #27
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_181730710
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:31 schreef Beathoven het volgende:
Ik heb inmiddels al aangenomen dat het kut is, dat Erdogan een regendansje aan het doen is ipv de handen in de modder te steken; en ook dat er momenteel niet zoveel nieuws is.

Ik sla het topics-herhalende gezaag met herhalende Erdogan-schoonzoon-argentinie-maduro-blabla comments even over anders krijg ik het idee dat ik in een huis voor dementerenden ben belandt die 30x per dag een oud plaatje herhalen en dan nog denken dat ze 'm voor het eerst spelen.
Jij woont toch in Turkije? Kan je iets meer toelichten over de situatie daar ter plaatse?
  donderdag 6 september 2018 @ 17:49:51 #28
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181730851
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:04 schreef OpslugtAfMorket het volgende:

[..]

Och ja dr is zoveel niet nuttig hier. Vind het gewoon beide randdebielen die lijnrecht tegenover elkaar staan en dezelfde maniertjes gebruiken.
klopt

allebei grote domme sukkels, die proftiren van hun debiele domme achterban
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 6 september 2018 @ 17:50:55 #29
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181730888
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:31 schreef Beathoven het volgende:
Ik heb inmiddels al aangenomen dat het kut is, dat Erdogan een regendansje aan het doen is ipv de handen in de modder te steken; en ook dat er momenteel niet zoveel nieuws is.

Ik sla het topics-herhalende gezaag met herhalende Erdogan-schoonzoon-argentinie-maduro-blabla comments even over anders krijg ik het idee dat ik in een huis voor dementerenden ben belandt die 30x per dag een oud plaatje herhalen en dan nog denken dat ze 'm voor het eerst spelen.
en Erdogan en Maduro zijn allebei dictator sukkels
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181731026
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

klopt

allebei grote domme sukkels, die proftiren van hun debiele domme achterban
Ach op die manier. En dan vergeet je Trump ook nog... :')
  donderdag 6 september 2018 @ 18:11:21 #31
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181731425
quote:
9s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:56 schreef DavidTwente het volgende:

[..]

Ach op die manier. En dan vergeet je Trump ook nog... :')
klopt

ook een dictator in spe
Hij zou ook graag een zwik journalisten van CNN opsluiten en Google en wikipedia verbieden

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 06-09-2018 18:25:03 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 6 september 2018 @ 19:07:52 #32
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181732527
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 17:31 schreef Beathoven het volgende:
Ik heb inmiddels al aangenomen dat het kut is, dat Erdogan een regendansje aan het doen is ipv de handen in de modder te steken; en ook dat er momenteel niet zoveel nieuws is.
Een regendansje dat het goud gaat regenen? :o Zoals ik eerder aangaf heeft hij de verkiezingen niet voor niets naar voren gehaald. Hij weet zelf ook wel dat zijn Erdonomics niet werken, maar hij moet zijn onzin dat rente een uitvinding van de duivel is naar zijn volgers communiceren om te verdoezelen dat hij bewust de economie aan het slopen is. 80 miljoen hongerige Turken waarvan de helft gelooft dat dit allemaal de schuld is van het verderfelijke westen beginnen een exodus naar Europa dat zich niet laat tegenhouden door een grenspost of een muur van 4 meter. Zie daar de Turkificering van Europa, geheel in lijn met zijn Ottomaanse aspiraties. Het blijft niet bij Turken, ook de rest van het Midden-Oosten maakt gebruik van de vluchtelingenstroom. Reken er maar op dat ze niet aardig zijn tegen westerlingen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 6 september 2018 @ 19:10:26 #33
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181732568
quote:
11s.gif Op donderdag 6 september 2018 19:07 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Een regendansje dat het goud gaat regenen? :o Zoals ik eerder aangaf heeft hij de verkiezingen niet voor niets naar voren gehaald. Hij weet zelf ook wel dat zijn Erdonomics niet werken, maar hij moet zijn onzin dat rente een uitvinding van de duivel is naar zijn volgers communiceren om te verdoezelen dat hij bewust de economie aan het slopen is. 80 miljoen hongerige Turken waarvan de helft gelooft dat dit allemaal de schuld is van het verderfelijke westen beginnen een exodus naar Europa dat zich niet laat tegenhouden door een grenspost of een muur van 4 meter. Zie daar de Turkificering van Europa, geheel in lijn met zijn Ottomaanse aspiraties. Het blijft niet bij Turken, ook de rest van het Midden-Oosten maakt gebruik van de vluchtelingenstroom. Reken er maar op dat ze niet aardig zijn tegen westerlingen.
moeten ze allemaal een Turks eethuis beginnen , vaste baan zal moeilijk worden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 6 september 2018 @ 19:12:46 #34
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181732605
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 19:10 schreef michaelmoore het volgende:

moeten ze allemaal een Turks eethuis beginnen , vaste baan zal moeilijk worden
Ik denk eerder dat een politieke partij als DENK veel stemmers erbij krijgt en de autochtonen gaat vertellen wat het nieuwe beleid is.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 6 september 2018 @ 19:17:50 #35
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181732684
quote:
9s.gif Op donderdag 6 september 2018 19:12 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat een politieke partij als DENK veel stemmers erbij krijgt en de autochtonen gaat vertellen wat het nieuwe beleid is.
als jij illegaal naar Nederland komt mag je niet stemmen he,
je krijgt niet eens een BSN nummer , geen rijbewijs , geen woning , geen paspoort
Je krijgt niet eens werk
alleen zwart klussen illegaal in een spoelkeuken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 6 september 2018 @ 19:20:51 #36
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181732733
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 19:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

als jij illegaal naar Nederland komt mag je niet stemmen he, je krijgt niet eens een BSN nummer
Je krijgt niet eens werk
alleen zwart klussen illegaal in een spoelkeuken
Ze krijgen vanzelf een vluchtelingenstatus als in Turkije de pleuris is uitgebroken. Vanaf dat moment gaan er deuren open naar de volgende stap.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 6 september 2018 @ 19:22:09 #37
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181732770
quote:
9s.gif Op donderdag 6 september 2018 19:20 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ze krijgen vanzelf een vluchtelingenstatus als in Turkije de pleuris is uitgebroken. Vanaf dat moment gaan er deuren open naar de volgende stap.
wat pleuris
niks pleuris, niks vanzelf

vanwege een waardeloze lira ?

denk eerder dat Erdolf een muur gaat bouwen om ze tegen te houden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  donderdag 6 september 2018 @ 19:31:03 #38
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_181732946
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 19:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

wat pleuris
niks pleuris, niks vanzelf

vanwege een waardeloze lira ?

denk eerder dat Erdolf een muur gaat bouwen om ze tegen te houden
Het is niet zo moeilijk om een oorlog te ontketenen. Waarom zou hij een muur bouwen? Hij wil juist dat alle Turken Europa gaan bezetten. Een tijd terug riep hij nog op om te infiltreren op belangrijke posities en de politiek in te gaan. Laatst kwam hij nog met taal- en cultuurlessen in Europa gefinancierd door Turkije.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 6 september 2018 @ 19:56:28 #39
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181733499
quote:
9s.gif Op donderdag 6 september 2018 19:31 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Het is niet zo moeilijk om een oorlog te ontketenen. Waarom zou hij een muur bouwen? Hij wil juist dat alle Turken Europa gaan bezetten. Een tijd terug riep hij nog op om te infiltreren op belangrijke posities en de politiek in te gaan. Laatst kwam hij nog met taal- en cultuurlessen in Europa gefinancierd door Turkije.
zijn die Turken in ieder geval vrij

dat dan weer wel
of ze een BSN nummer krijgen dat weet ik niet
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181734010
quote:
9s.gif Op donderdag 6 september 2018 19:31 schreef ACT-F het volgende:
Hij wil juist dat alle Turken Europa gaan bezetten. Een tijd terug riep hij nog op om te infiltreren op belangrijke posities en de politiek in te gaan. Laatst kwam hij nog met taal- en cultuurlessen in Europa gefinancierd door Turkije.
Dus de Turken hebben lebensraum nodig? Aan welke dictator doet die Erdolf mij toch denken...

Ik denk dat je gelijk hebt met je voorspelling. Een vijfde colonne die Europa overspoelt, zoals eigenlijk al gaande is vanuit het midden oosten. Op gang gebracht door lokale dictators, geholpen door de Russen die er ook belang bij hebben om Europa te verzwakken.
  donderdag 6 september 2018 @ 20:24:34 #41
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181734183
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 20:16 schreef hb64 het volgende:

[..]

Dus de Turken hebben lebensraum nodig? Aan welke dictator doet die Erdolf mij toch denken...

Ik denk dat je gelijk hebt met je voorspelling. Een vijfde colonne die Europa overspoelt, zoals eigenlijk al gaande is vanuit het midden oosten. Op gang gebracht door lokale dictators, geholpen door de Russen die er ook belang bij hebben om Europa te verzwakken.
ik vraag e af of je europa daarmee verzwakt

Het zijn ook mensen hoor
En sommige gelegaliseerde asielzoekers gaan nu aan de slag als wiskunde leraar, de IS islam sukkels die zullen toch niet aan de bak komen en falen als idioten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181735025
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 20:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik vraag me af of je europa daarmee verzwakt

Het zijn ook mensen hoor
En sommige gelegaliseerde asielzoekers gaan nu aan de slag als wiskunde leraar, de IS islam sukkels die zullen toch niet aan de bak komen en falen als idioten
Er zullen inderdaad asielmigranten aan het werk gaan, maar een enorm deel is onopgeleid, analfabeet, sociaal onaangepast of aanhanger van een achterlijke cultuur. Ervaringen uit het verleden zijn niet erg hoopgevend voor de toekomst.

Laat de Turken vooral hun eigen land opbouwen.
  vrijdag 7 september 2018 @ 06:30:53 #43
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_181743606
Zolang die massamoordenaar nog een enorme legermacht en oorlogstuig kan kopen en onderhouden, oorlog kan voeren en geld heeft om de bevolking (Koerden) te onderdrukken is er niets aan de hand. Het wordt link voor hem als hij zijn soldaten niet meer kan betalen.

Toch heb ik het vermoeden dat Erdogan heel goed weet dat hij zijn land de islamitische achterlijkheid in werkt maar dat boeit hem helemaal niets. Het enige wat hem interesseert is zijn eigen bankrekening. Dat hij daarvoor een heel land naar de klote moet helpen is naar goed islamitisch gebruik bijzaak.
pi_181744281
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 06:30 schreef Voice_Over het volgende:
Zolang die massamoordenaar nog een enorme legermacht en oorlogstuig kan kopen en onderhouden, oorlog kan voeren en geld heeft om de bevolking (Koerden) te onderdrukken is er niets aan de hand. Het wordt link voor hem als hij zijn soldaten niet meer kan betalen.

Toch heb ik het vermoeden dat Erdogan heel goed weet dat hij zijn land de islamitische achterlijkheid in werkt maar dat boeit hem helemaal niets. Het enige wat hem interesseert is zijn eigen bankrekening. Dat hij daarvoor een heel land naar de klote moet helpen is naar goed islamitisch gebruik bijzaak.
Want de Turkse seculiere kemalisten hebben het land welvaart en vrede gebracht? Of praat je zoals een ware voice_over maar iemand na?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2018 08:41:03 ]
  vrijdag 7 september 2018 @ 09:31:09 #45
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181744947
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 20:54 schreef hb64 het volgende:

[..]

Er zullen inderdaad asielmigranten aan het werk gaan, maar een enorm deel is onopgeleid, analfabeet, sociaal onaangepast of aanhanger van een achterlijke cultuur. Ervaringen uit het verleden zijn niet erg hoopgevend voor de toekomst.

Laat de Turken vooral hun eigen land opbouwen.
Turken, sowieso krijgen geen asiel rechten, tenzij ze homo zijn

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 07-09-2018 09:39:24 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 7 september 2018 @ 09:31:47 #46
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181744955
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 06:30 schreef Voice_Over het volgende:
Zolang die massamoordenaar nog een enorme legermacht en oorlogstuig kan kopen en onderhouden, oorlog kan voeren en geld heeft om de bevolking (Koerden) te onderdrukken is er niets aan de hand. Het wordt link voor hem als hij zijn soldaten niet meer kan betalen.

Toch heb ik het vermoeden dat Erdogan heel goed weet dat hij zijn land de islamitische achterlijkheid in werkt maar dat boeit hem helemaal niets. Het enige wat hem interesseert is zijn eigen bankrekening. Dat hij daarvoor een heel land naar de klote moet helpen is naar goed islamitisch gebruik bijzaak.
klopt

ook het idee om een Islamtische heilstaat op te willen richten geeft wel aan hoezeer dat Islam volk van het pad af is

Hebben totaal niet door, dat hetgeen zij nastreven een achterlijk cultuur is ,

Met als belangrijkste doel hun vrouw te verstoppen onder een kleed, een opleiding te ontzeggen en hun kinderen weg te geven aan ouwe pedo's , en veel schelden op de USA en de EU

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 08-09-2018 09:27:22 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 7 september 2018 @ 09:41:08 #47
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181745142
Gebeurd weinig, kennelijk nog veel EU turken op koopjesjacht gegaan

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181753214
Stef Blok brengt volgende maand bezoek aan Turkije
Minister Stef Blok brengt begin oktober een bezoek aan Turkije. Het al eerder aangekondigde bezoek is mogelijk nu er weer een Nederlandse ambassadeur naar de Turkse hoofdstad gaat, en een Turkse ambassadeur is benoemd voor Nederland.

Marjanne de Kwaasteniet wordt de nieuwe Nederlandse ambassadeur in Ankara. De Turken sturen Şaban Dişli naar Den Haag. Daarmee zijn de diplomatieke banden tussen de twee landen na twintig maanden weer hersteld.

Şaban Dişli één van de mede oprichters de AK PARTi. Denk AK Partij Nederland heeft nu hele korte lijntjes met het partijbureau in Ankara. Binnenkort zijn we een Turkse kolonie.
pi_181758726
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 09:31 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Turken, sowieso krijgen geen asiel rechten, tenzij ze homo zijn
Onjuist.

Zie ook bv.
http://www.dejongeturken.com/leven-is-vernietigd-gulen-rechters/
  vrijdag 7 september 2018 @ 21:10:57 #50
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181759154
quote:
wij hebben te maken met D66 aanhangers
ook heel gevaarlijk

vooral nu Rutte de noodtoestand heeft uitgeroepen en de dood heeft verklaard aan de D66 mensen

gelukkig mogen deze Gulen aanhangers naar huis toe
https://www.telegraaf.nl/(...)laten-bloemistenpaar



[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 08-09-2018 08:50:06 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 8 september 2018 @ 23:49:37 #51
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181786041
wat een sukkels he die erdolf fans
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zondag 9 september 2018 @ 02:56:29 #52
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181789685
As lira tumbles, Turkey requires exporters to convert revenue to lira
Ceyda Caglayan
4 MIN READ

ISTANBUL (Reuters) - Turkey has required exporters to convert the bulk of their overseas revenue into lira, a surprise move designed to support the tumbling currency, but one that industry officials say could lead to losses for manufacturers.

The lira has fallen more than 40 percent against the dollar this year, driving up the cost of food and fuel and sending inflation soaring to 18 percent, its highest in a decade and a half.

Economists say Turkey needs big interest rate increases to put a floor under the lira and rein in inflation. The central bank has been reluctant to hike, given pressure from President Tayyip Erdogan, a self-described “enemy of interest rates”.

Under a decree announced this week, exporters must convert 80 percent of their foreign exchange revenue into lira within 180 days of receiving payment. The measure went into effect from Tuesday and will last six months. Turkey’s exports totalled $157 billion last year, according to official data.

The requirement could cause losses for exporters who source raw materials abroad or have foreign currency loans, said Seref Fayat, who heads the clothing committee at Turkey’s main industry group TOBB. Firms will be forced to convert income despite outstanding foreign exchange liabilities, he said.

“There will be a problem when your due date comes for a loan or you would need to buy raw material with foreign currencies,” Fayat said. “This decision needs to be amended.”

The regulation should be changed so that foreign exchange liabilities are taken into account when determining how much exporters are required to convert, he said.

Finance Minister Berat Albayrak met Turkish exporters on Thursday to discuss the regulation and said industry demands would be met with certain amendments, the state-run Anadolu news agency said.

As it stands, the regulation could cost exporters $3-4 billion, including currency conversion costs, said one official in the machinery sector, declining to be identified.

Non-financial firms had a net foreign exchange deficit of $215.9 billion in June, according to central bank data, liabilities that need to be offset with foreign exchange.
--------------------------------------------------
De rekening komt bij de exporteurs te liggen.
  † In Memoriam † zondag 9 september 2018 @ 04:06:40 #53
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181789916
quote:
9s.gif Op donderdag 6 september 2018 19:12 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat een politieke partij als DENK veel stemmers erbij krijgt en de autochtonen gaat vertellen wat het nieuwe beleid is.
Die hebben niet eens de capaciteiten om een land goed en vooral fatsoenlijk te besturen.
Stelletje roeptoeters zijn het, net als Geert er een is.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  zondag 9 september 2018 @ 05:31:03 #54
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181790196
quote:
3s.gif Op zondag 9 september 2018 02:56 schreef Drugshond het volgende:
Under a decree announced this week, exporters must convert 80 percent of their foreign exchange revenue into lira within 180 days of receiving payment. The measure went into effect from Tuesday and will last six months. Turkey’s exports totalled $157 billion last year, according to official data.

The requirement could cause losses for exporters who source raw materials abroad or have foreign currency loans, said Seref Fayat, who heads the clothing committee at Turkey’s main industry group TOBB. Firms will be forced to convert income despite outstanding foreign exchange liabilities, he said.

“There will be a problem when your due date comes for a loan or you would need to buy raw material with foreign currencies,” Fayat said. “This decision needs to be amended.”
Knettergek

Die erdogan wordt met de dag gekker
En handel kopen moeten ze in Euro en Dollars ??


Uiteraard blijven de ontvangsten dan in het buitenland op een account staan

quote:
Under a decree announced this week, exporters must convert 80 percent of their foreign exchange revenue into lira within 180 days of receiving payment.
The measure went into effect from Tuesday and will last six months. Turkey’s exports totalled $157 billion last year, according to official data.

The requirement could cause losses for exporters who source raw materials abroad or have foreign currency loans, said Seref Fayat, who heads the clothing committee at Turkey’s main industry group TOBB. Firms will be forced to convert income despite outstanding foreign exchange liabilities, he said.

“There will be a problem when your due date comes for a loan or you would need to buy raw material with foreign currencies,” Fayat said. “This decision needs to be amended.”
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  † In Memoriam † zondag 9 september 2018 @ 06:58:18 #55
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_181790390
Deniz uit Dordrecht in Turkije gearresteerd na meningsuiting over regering.

En van dit soort acties zal de lira ook niet echt opbloeien.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  zondag 9 september 2018 @ 09:25:15 #56
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_181791415
Ze draaien dus nu ook hun exportindustrie de nek om. Het enige verstandige in deze zou het vrijlaten van die pastoor en het verhogen van de rente zijn, maar Erdogan en verstandig is als water en vuur.
pi_181791916
Morgen worden de economische cijfers over het tweede kwartaal gepubliceerd.
pi_181792114
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 09:25 schreef Richestorags het volgende:
Ze draaien dus nu ook hun exportindustrie de nek om. Het enige verstandige in deze zou het vrijlaten van die pastoor en het verhogen van de rente zijn, maar Erdogan en verstandig is als water en vuur.
Toevallig las ik gisteren een 'open brief aan de pastoor' van iemand die te boek staat als een Erdogan-criticus met de strekking van:

"Alles wees er naar dat voor de sancties de Turkse rechtbank de pastoor zou vrijlaten, (hij geeft aan als voorbeeld dat de pastoor steeds meer mocht en van de gevangenis naar huisarrest werd overgezet ) maar de ongehoorde directe aanvallen van Trump hebben de zaak zo geëscaleerd dat zelfs de meest rechtvaardige rechtbank niets meer kan doen. Eigenlijk brengt Trump met zijn felle houding jou de meeste schade toe."

Erdogan heeft nu met de Amerikaanse sancties wel de ultieme tastbare troef in handen om de uberpopulist uit te hangen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2018 10:04:46 ]
pi_181792231
quote:
11s.gif Op zondag 9 september 2018 10:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Toevallig las ik gisteren een 'open brief aan de pastoor' van iemand die te boek staat als een Erdogan-criticus met de strekking van:

"Alles wees er naar dat voor de sancties de Turkse rechtbank de pastoor zou vrijlaten, (hij geeft aan als voorbeeld dat de pastoor steeds meer mocht en van de gevangenis naar huisarrest werd overgezet ) maar de ongehoorde directe aanvallen van Trump hebben de zaak zo geëscaleerd dat zelfs de meest rechtvaardige rechtbank niets meer kan doen. Eigenlijk brengt Trump met zijn felle houding jou de meeste schade toe."

Erdogan heeft nu met de Amerikaanse sancties wel de ultieme tastbare troef in handen om de uberpopulist uit te hangen.
Dus de Turkse wet is veranderd/anders toegepast door uitlatingen van Trump. Dan heeft Trump toch best wat macht in Turkije :D En lekker betrouwbare rechtsgang..
pi_181792295
quote:
11s.gif Op zondag 9 september 2018 10:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Toevallig las ik gisteren een 'open brief aan de pastoor' van iemand die te boek staat als een Erdogan-criticus met de strekking van:

"Alles wees er naar dat voor de sancties de Turkse rechtbank de pastoor zou vrijlaten, (hij geeft aan als voorbeeld dat de pastoor steeds meer mocht en van de gevangenis naar huisarrest werd overgezet ) maar de ongehoorde directe aanvallen van Trump hebben de zaak zo geëscaleerd dat zelfs de meest rechtvaardige rechtbank niets meer kan doen. Eigenlijk brengt Trump met zijn felle houding jou de meeste schade toe."

Erdogan heeft nu met de Amerikaanse sancties wel de ultieme tastbare troef in handen om de uberpopulist uit te hangen.
Wat meneer dus eigenlijk constateert is dat Turkije geen eerlijke onafhankelijke rechtstaat kent.

Dat wisten wij natuurlijk al lang, maar kennelijk weten de Turken dat ook envinden ze het wel best.

Ben nu al nootjes en droge worst aan het inslaan zodat ik er lekker voor kan gaan zitten wanneer het bijltjesdag is en mensen zoals deze meneer aan de beurt zijn door Turkse "rechtsysteem" gedraaid te worden samen met de mensen die nu staan te juichen om Erdogan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_181792323
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 10:12 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Dus de Turkse wet is veranderd/anders toegepast door uitlatingen van Trump. Dan heeft Trump toch best wat macht in Turkije :D En lekker betrouwbare rechtsgang..
Het is maar wat je macht noemt, het heeft juist averechts gewerkt voor zowel Trump als de pastoor. Als Trump zijn mond had gehouden en het voor Erdogan niet een 'soevereiniteitskwestie' werd was de pastoor allang al vrijgelaten. -----> Volgens de columnist.
pi_181792424
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 10:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat meneer dus eigenlijk constateert is dat Turkije geen eerlijke onafhankelijke rechtstaat kent.

Dat wisten wij natuurlijk al lang, maar kennelijk weten de Turken dat ook envinden ze het wel best.

Ben nu al nootjes en droge worst aan het inslaan zodat ik er lekker voor kan gaan zitten wanneer het bijltjesdag is en mensen zoals deze meneer aan de beurt zijn door Turkse "rechtsysteem" gedraaid te worden samen met de mensen die nu staan te juichen om Erdogan.
Wanneer ben je wel onafhankelijk als rechtstaat dan? Als je hem vrijlaat of vasthoudt en waarom?
pi_181792427
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 10:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het is maar wat je macht noemt, het heeft juist averechts gewerkt voor zowel Trump als de pastoor. Als Trump zijn mond had gehouden en het voor Erdogan niet een 'soevereiniteitskwestie' werd was de pastoor allang al vrijgelaten. -----> Volgens de columnist.
Ik denk dat Trump het wel prima vind dat de Turkse lira in elkaar stort. Voor 100 dollar heb je dan een heel land in je achterzak.

En nogmaals het geeft vooral aan hoe erg de ‘rechtsstaat’ van Turkije eraan toe is. Ineens wordt dus een ‘vonnis’ aangepast. Logische conclusie politiek>wet in Turkije. Gaat niet goed komen in Turkije.
  zondag 9 september 2018 @ 10:22:29 #64
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181792441
quote:
11s.gif Op zondag 9 september 2018 10:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Toevallig las ik gisteren een 'open brief aan de pastoor' van iemand die te boek staat als een Erdogan-criticus met de strekking van:

"Alles wees er naar dat voor de sancties de Turkse rechtbank de pastoor zou vrijlaten, (hij geeft aan als voorbeeld dat de pastoor steeds meer mocht en van de gevangenis naar huisarrest werd overgezet ) maar de ongehoorde directe aanvallen van Trump hebben de zaak zo geëscaleerd dat zelfs de meest rechtvaardige rechtbank niets meer kan doen. Eigenlijk brengt Trump met zijn felle houding jou de meeste schade toe."

Erdogan heeft nu met de Amerikaanse sancties wel de ultieme tastbare troef in handen om de uberpopulist uit te hangen.
Wat een BS Triggie. Die sancties kwamen niet uit de lucht vallen.

„Als Turkije niet direct actie onderneemt om deze onschuldige man van het geloof vrij te laten en naar huis in Amerika te sturen, dan zullen de VS belangrijke sancties nemen tegen Turkije totdat Andrew Brunson vrij is”, aldus de boodschap.

Een woordvoerder van het Turks ministerie van Buitenlandse Zaken reageerde met de mededeling dat de Amerikaanse regering er verstandig aan doet te stoppen met de „foute retoriek” en terugkeert naar de „constructieve dialoog.” Ankara accepteert geen „dreigende boodschappen, die totaal niet stroken met onze verbondenheid en de vriendschappelijke relaties tussen onze landen.”
-----------------------------------------------------------
Turkije heeft er gewoon niks mee gedaan.
Niks heeft er ooit op gewezen dat die pastoor vrij zou komen.
Dat wordt nu als slachtofferrol gebruikt voor het zogenaamde onjuist zijn van de sancties.

Turkije heeft gegokt dat predikant in te wisselen was voor Fethullah Gülen. En heeft verloren.
Turkije heeft nooit enig valide bewijs aan de Amerikanen geleverd dat Fethullah Gülen schuldig was.
Zo simpel is het.

Nu is Amerika boos, me dunkt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Drugshond op 09-09-2018 10:34:12 ]
pi_181792492
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 10:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het is maar wat je macht noemt, het heeft juist averechts gewerkt voor zowel Trump als de pastoor. Als Trump zijn mond had gehouden en het voor Erdogan niet een 'soevereiniteitskwestie' werd was de pastoor allang al vrijgelaten. -----> Volgens de columnist.
Ik meende dat de pastoor vooralsnog Erdogan z'n beste ruilmiddel was tegen Gülen. Waarom zou hij hem hebben vrijgelaten?
  zondag 9 september 2018 @ 10:26:10 #66
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181792499
quote:
11s.gif Op zondag 9 september 2018 10:03 schreef Triggershot het volgende:

"Alles wees er naar dat voor de sancties de Turkse rechtbank de pastoor zou vrijlaten, (hij geeft aan als voorbeeld dat de pastoor steeds meer mocht en van de gevangenis naar huisarrest werd overgezet ) maar de ongehoorde directe aanvallen van Trump hebben de zaak zo geëscaleerd dat zelfs de meest rechtvaardige rechtbank niets meer kan doen. Eigenlijk brengt Trump met zijn felle houding jou de meeste schade toe."
Want de deal was:

Erdolf krijgt z'n krijsende jihadistje terug uit Israël, en Trump krijgt z'n pastoor terug.

Maar daar houd Erdolf zich niet aan, nee, de pastoor krijgt huisarest ipv dat hij weg mag.

En dat word door jokers zoals jij opgediend als "bewijs" dat die vrijheid er echt wel aan zat te komen, en vanzelfsprekend is de ronkende uitkomst nu dat het allemaal trump z'n schuld is.

Lekker ff tactisch oorzaak en gevolg niet willen zien hé.

:')

Maar als trump niks had gedaan, zat die man gewoon nog in het gevang.

Wat een gehuichel weer, triggy.

En hoe typerend weer, dat jij daar zo fijntjes in mee gaat :W
&lt;signature here&gt;.
  zondag 9 september 2018 @ 10:28:05 #67
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_181792517
Triggershot wordt gebust als Turkse troll.
pi_181792523
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 10:22 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Wat een BS Triggie. Die sancties kwamen niet uit de lucht vallen.

Turkije heeft er gewoon niks mee gedaan.
Niks heeft er ooit op gewezen dat die pastoor vrij zou komen.

Dat wordt nu als slachtofferrol gebruikt voor het zogenaamde onjuist zijn van de sancties.

Nu is Amerika boos, me dunkt.
Als je het niet erg vind vorm ik mijn mening meer op basis van wat de advocaat van de pastoor in deze zegt en de ontwikkelingen omtrent zij vervolging dan wat de Telegraaf zegt.

De advocaat, de columnist zeggen namelijk van wel.
Zelfs Trump dacht dat het op tafel lag:

quote:
Trump said he thought he had a deal with Turkish President Tayyip Erdogan when he helped persuade Israel to free a detained Turkish citizen.
Maar goed.
  zondag 9 september 2018 @ 10:29:30 #69
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_181792539
quote:
11s.gif Op zondag 9 september 2018 10:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Toevallig las ik gisteren een 'open brief aan de pastoor' van iemand die te boek staat als een Erdogan-criticus met de strekking van:

"Alles wees er naar dat voor de sancties de Turkse rechtbank de pastoor zou vrijlaten, (hij geeft aan als voorbeeld dat de pastoor steeds meer mocht en van de gevangenis naar huisarrest werd overgezet ) maar de ongehoorde directe aanvallen van Trump hebben de zaak zo geëscaleerd dat zelfs de meest rechtvaardige rechtbank niets meer kan doen. Eigenlijk brengt Trump met zijn felle houding jou de meeste schade toe."

Erdogan heeft nu met de Amerikaanse sancties wel de ultieme tastbare troef in handen om de uberpopulist uit te hangen.
Dat kan nooit kloppen. Als er aanwijzingen zouden zijn dat hij vrijkwam zou Amerika geen sancties inzetten. Juist omdat die aanwijzingen ontbraken en Erdo hem niet vrijliet.
pi_181792547
quote:
5s.gif Op zondag 9 september 2018 10:25 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik meende dat de pastoor vooralsnog Erdogan z'n beste ruilmiddel was tegen Gülen. Waarom zou hij hem hebben vrijgelaten?
Zijn beste ruilmiddel heeft 2 jaar lang en bij twee verschillende presidenten simpelweg niets opgeleverd.
pi_181792558
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 10:28 schreef Richestorags het volgende:
Triggershot wordt gebust als Turkse troll.
Verdomme, ontmaskerd en al.
  zondag 9 september 2018 @ 10:33:16 #72
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181792594
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 10:29 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat kan nooit kloppen.
Nope.

Want het chronologisch verliep is glashelder.

Erdolf besloot niet zelf die pastoor huisarrest te geven.

De was de troostprijs van een deal waar die zich niet aan hield.

Maar het dom slaafse volk doet nu op Erdolf dat spontaan zelf besloten had.
&lt;signature here&gt;.
pi_181792601
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 10:29 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat kan nooit kloppen. Als er aanwijzingen zouden zijn dat hij vrijkwam zou Amerika geen sancties inzetten. Juist omdat die aanwijzingen ontbraken en Erdo hem niet vrijliet.
Waar heb jij het over, zelfs de advocaat zegt dat de verwachting is dat hij gaandeweg 'vandaag' vrij zou worden gelaten naarmate de onderzoek wordt afgerond.
pi_181792607
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 10:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zijn beste ruilmiddel heeft 2 jaar lang en bij twee verschillende presidenten simpelweg niets opgeleverd.
Trump maakt zich er wel wat drukker over dan z'n voorgangers en vooralsnog heeft Erdogan niets beters voor handen.
pi_181792666
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 10:34 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Trump maakt zich er wel wat drukker over dan z'n voorgangers en vooralsnog heeft Erdogan niets beters voor handen.
Erdogan heeft de ultieme populistische retoriek nu op een gouden plaat voorgeschoteld gekregen, gratis en voor niets. Gulen eisen was een manier om zijn achterban tevreden te houden, nu heeft hij veel meer.
  zondag 9 september 2018 @ 10:39:33 #76
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181792696
quote:
7s.gif Op zondag 9 september 2018 10:34 schreef Triggershot het volgende:

onderzoek
Want als jij blijft doen alsof het een functionerende rechtsstaat is, misschien schikt de realiteit zich dan naar je wensdromen ofzo? :)
&lt;signature here&gt;.
pi_181792722
quote:
10s.gif Op zondag 9 september 2018 10:39 schreef ExTec het volgende:

[..]

Want als jij blijft doen alsof het een functionerende rechtsstaat is, misschien schikt de realiteit zich dan naar je wensdromen ofzo? :)
Mae culpa. Ik had voor iemand als jij extra moeten benadrukken dat het een letterlijk en compleet vertaald citaat van de advocaat was. Had niet rekening gehouden met jouw vaardigheden. Excuses. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2018 10:41:59 ]
  zondag 9 september 2018 @ 10:43:00 #78
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181792750
quote:
11s.gif Op zondag 9 september 2018 10:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mae culpa. Ik had voor iemand als jij extra moeten benadrukken dat het een letterlijk en compleet vertaald citaat van de advocaat was. Had niet rekening gehouden met jouw vaardigheden. Excuses.
Maar heeft natuurlijk 0,0 te maken met mij, en 100% met hoe erdolf de staat uitholt.

Maar je gehuichel lijkt daadwerkelijk geen einde te kennen, dus zeer begrijpelijk dat je daar niet op ingaat, en het natuurlijk terug buigt naar mij :)
&lt;signature here&gt;.
pi_181792761
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 10:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Erdogan heeft de ultieme populistische retoriek nu op een gouden plaat voorgeschoteld gekregen, gratis en voor niets. Gulen eisen was een manier om zijn achterban tevreden te houden, nu heeft hij veel meer.
Een valutakoers die aan een achtbaan rit begonnen is, ik weet niet of hij daar nu veel aan heeft, en of de achterban tevreden gaat blijven als de prijzen van import artikelen flink gaan stijgen.
pi_181792776
quote:
10s.gif Op zondag 9 september 2018 10:43 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar heeft natuurlijk 0,0 te maken met mij, en 100% met hoe erdolf de staat uitholt.

Maar je gehuichel lijkt daadwerkelijk geen einde te kennen, dus zeer begrijpelijk dat je daar niet op ingaat, en het natuurlijk terug buigt naar mij :)
Jouw vaardigheden hebben alles met jou te maken, maar goed meer dan dat ik daar geen rekening mee hebben gehouden is dan weer mijn tekortkoming waarvoor nogmaals excuses.
  zondag 9 september 2018 @ 10:46:38 #81
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_181792811
quote:
7s.gif Op zondag 9 september 2018 10:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waar heb jij het over, zelfs de advocaat zegt dat de verwachting is dat hij gaandeweg 'vandaag' vrij zou worden gelaten naarmate de onderzoek wordt afgerond.
O id e pastoor is al weer vrij en kan naar huis toe ??

verwacht erdolf dat nu de sancties verlicht zullen worden , en de val van de lira stopt ??

Denk het niet want de financiële wereld heeft geen vertrouwen in een Turkije waar die idioot de absolute baas is, j
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_181792816
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 10:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een valutakoers die aan een achtbaan rit begonnen is, ik weet niet of hij daar nu veel aan heeft, en of de achterban tevreden gaat blijven als de prijzen van import artikelen flink gaan stijgen.
Zijn "zij-hebben-de-dollar-wij-hebben-Allah"-achterban, laat dan net toevallig zijn grootste achterban zijn is daar wel koest mee. Tegen zijn rijke investeerders en zakenmensen zegt hij wat anders.
  zondag 9 september 2018 @ 10:47:08 #83
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181792818
quote:
7s.gif Op zondag 9 september 2018 10:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jouw vaardigheden hebben alles met jou te maken, maar goed meer dan dat ik daar geen rekening mee hebben gehouden is dan weer mijn tekortkoming waarvoor nogmaals excuses.
Welk "onderzoek" refereerde je aan?

Er vinden gewoon helemaal geen onderzoeken plaats.

Die pastoor zit daar vast, totdat erdolf de go geeft, niks meer niks minder.

Termen als "onderzoek" worden gebezigd, om volk zoals jou bezig te houden.

En vanzelfsprekend valt het afronden van het "onderzoek" feilloos samen met het moment dat erdolf zegt dat die weg mag.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 9 september 2018 @ 10:48:41 #84
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181792835
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 10:46 schreef michaelmoore het volgende:

verwacht erdolf dat nu de sancties verlicht zullen worden ??
Dat sluit ik niet uit.

Of het nog uit gaat maken op dit punt is een andere vraag.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 9 september 2018 @ 10:49:22 #85
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_181792849
Een goede advocaat doet namelijk alles om zijn cliënt vrij te krijgen. Maar zijn versie is geen absolute waarheid.
Dat je dit als objectief nieuws brengt, is natuurlijk de omgedraaide wereld.

Rechtspraak heeft in zijn zuiverste vorm geen politieke grondslag.
pi_181792851
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 10:47 schreef ExTec het volgende:

[..]

Welk "onderzoek" refereerde je aan?

Er vinden gewoon helemaal geen onderzoeken plaats.

Die pastoor zit daar vast, totdat erdolf de go geeft, niks meer niks minder.

Termen als "onderzoek" worden gebezigd, om volk zoals jou bezig te houden.

En vanzelfsprekend valt het afronden van het "onderzoek" feilloos samen met het moment dat erdolf zegt dat die weg mag.
_O-
  zondag 9 september 2018 @ 10:49:56 #87
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181792859
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 10:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zijn "zij-hebben-de-dollar-wij-hebben-Allah"-achterban, laat dan net toevallig zijn grootste achterban zijn is daar wel koest mee. Tegen zijn rijke investeerders en zakenmensen zegt hij wat anders.
Reken je daar jezelf ook toe?

Je kakelt anders gulzig de erdolf propaganda na. :)
&lt;signature here&gt;.
  zondag 9 september 2018 @ 10:50:23 #88
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181792869
quote:
10s.gif Op zondag 9 september 2018 10:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

_O-
Goed weerwoord man.

Dit niveau zijn we wel gewend van je :)
&lt;signature here&gt;.
pi_181792895
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 10:49 schreef Drugshond het volgende:
Een goede advocaat doet namelijk alles om zijn cliënt vrij te krijgen. Maar zijn versie is geen absolute waarheid.
Dat je dit als objectief nieuws brengt, is natuurlijk de omgedraaide wereld.

Rechtspraak heeft in zijn zuiverste vorm geen politieke grondslag.
Ik citeer een columnist ----> Zijn mening
Ik citeer een advocaat -----> Zijn verwachting

Hoe de wij-zijn-oude-blauwe-collega's-fuck kom je er bij dat ik objectief nieuws breng?
pi_181792916
quote:
10s.gif Op zondag 9 september 2018 10:50 schreef ExTec het volgende:

[..]

Goed weerwoord man.

Dit niveau zijn we wel gewend van je :)
Oh je mag het best weten hoor, ik had oprecht geen weerwoord voor je. Je reactie was van een dermate niveau dat ik het niet kon handlen.
  zondag 9 september 2018 @ 10:53:03 #91
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181792931
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 10:51 schreef Triggershot het volgende:

Hoe de wij-zijn-oude-blauwe-collega's-fuck kom je er bij dat ik objectief nieuws breng?
Geloof me, weinigen hebben die illusie.

Maar als je pro-erdo propaganda ook nog verstoken blijft van een waardeoordeel, word het lastig om voor de buitenwacht om waar te nemen hoe jij er zelf in zit :)
&lt;signature here&gt;.
pi_181792958
Pro-erdo propaganda, christ. :')
pi_181792982
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 10:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zijn "zij-hebben-de-dollar-wij-hebben-Allah"-achterban, laat dan net toevallig zijn grootste achterban zijn is daar wel koest mee. Tegen zijn rijke investeerders en zakenmensen zegt hij wat anders.
Die houdt hij daar tijdelijk nog koest mee totdat de prijzen teveel stijgen en deze grote kudde schapen doorhebben dat ze voorgelogen zijn. :D
pi_181792986
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 10:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat meneer dus eigenlijk constateert is dat Turkije geen eerlijke onafhankelijke rechtstaat kent.

Dat wisten wij natuurlijk al lang, maar kennelijk weten de Turken dat ook envinden ze het wel best.

Ben nu al nootjes en droge worst aan het inslaan zodat ik er lekker voor kan gaan zitten wanneer het bijltjesdag is en mensen zoals deze meneer aan de beurt zijn door Turkse "rechtsysteem" gedraaid te worden samen met de mensen die nu staan te juichen om Erdogan.
De mensen die tot een bepaald punt echt staan te juichen zullen juichend met 'm het schip verlaten.
  zondag 9 september 2018 @ 10:55:38 #95
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181793000
quote:
10s.gif Op zondag 9 september 2018 10:54 schreef Triggershot het volgende:
Pro-erdo propaganda, christ. :')
Wat ik zeg, allicht niet, maar het is soms moeilijk waar te nemen ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_181793018
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 10:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die houdt hij daar tijdelijk nog koest mee totdat de prijzen teveel stijgen en deze grote kudde schapen doorhebben dat ze voorgelogen zijn. :D
Je hebt te hoge verwachtingen vrees ik die je misschien moet bijstellen. Deze achterban volgt Erdogan tot de dood er op volgt. "Hij is een van ons, wij zijn een van hem".
pi_181793032
quote:
12s.gif Op zondag 9 september 2018 10:55 schreef ExTec het volgende:

[..]

Wat ik zeg, allicht niet, maar het is soms moeilijk waar te nemen ;)
Dit is weer zo een post van een niveau die ik niet kan handlen. Sorry.
pi_181793042
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2018 10:55 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De mensen die tot een bepaald punt echt staan te juichen zullen juichend met 'm het schip verlaten.
  zondag 9 september 2018 @ 10:58:00 #99
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_181793051
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 10:57 schreef Triggershot het volgende:
Sorry.
You should be.
&lt;signature here&gt;.
pi_181793058
quote:
10s.gif Op zondag 9 september 2018 10:58 schreef ExTec het volgende:

[..]

You should be.
Agree.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')