Thanksquote:Op maandag 24 september 2018 09:24 schreef Rewimo het volgende:
Ze doet het vast hartstikke goed, zo lief als ze voor het vorige nestje wasMaar het blijft natuurlijk spannend. We duimen dat alles goed gaat en je veel bandjes nodig hebt
Zoals ik al zei, beter mee verlegen dan om verlegenquote:
Ja, honden krijgen heel letterlijk nesteldrang; alsin: de neiging om letterlijk ergens (in de tuin bv) een nest te gaan graven. Dat graven doen ze trouwens ook na de bevalling nog wel, als reactie op de naweeën. Sommige honden graven voor de bevalling en/of soms ook er na de hele werpkist ondersteboven, alle dekens/kleden door de war, verscheuren dingen, etc. En sommige teefjes proberen zich als de bevalling begint te verstoppen in een donker hol, ergens achter/onder bijvoorbeeld, dat komt ook nog wel eens voor (al heb ik zelf het idee dat dat verstoppen vooral bij wat meer teruggetrokken of angstige teefjes zou gebeuren, ik zie mijn dames dat nog niet zo snel doen).quote:Op maandag 24 september 2018 12:22 schreef Kirb het volgende:
Oohh wat spannend! Jullie hebben nesteldrang. Merk je dat ook aan Cookie trouwens? Of hebben honden niet echt nesteldrang..
Haha, ik heb er dus wel foto's van gemaakt ja (ben totaal niet creatief dus extra trots dat ik die dingen zelf kan hakenquote:Op maandag 24 september 2018 15:25 schreef Tegan het volgende:
Foto's van de bandjes en verdere voorbereidingen?
Die zijn eigenlijk tamelijk neutraal. Puck (de kleine) boeit het helemaal niets, zolang ze maar met rust gelaten wordt. Nori snuffelt wel erg geïnteresseerd aan Cookie's buik en achterkant met enige regelmaat dus lijkt wel iets 'vreemds' aan Cookie te merken, maar dat is het wel. Alleen Lily baalt wel duidelijk, normaal is zij Cookie's race maatje en spelen en rennen ze heel vaak en veel samen. Maar Cookie wil nu niet meer rennen en spelen, ze wil alleen nog maar eten, knuffelen, rustig een rondje lopen en slapen, dus daar is Lily niet zo blij mee. Ze is ondeugender nu, zoekt meer aandacht van ons, en ze vindt het in zijn algemeenheid allemaal een beetje stom geloof ik. Zij snuffelt ook regelmatig aan Cookie's buik/tepels en ruikt denk ik wel dat er iets anders is, maar ze kan daar verder ook niets mee natuurlijk. Ik denk dat zij de puppy's straks wel heel leuk gaat vinden, vooral als ze iets groter zijn. Ze is zelf nog niet loops geweest dus de kans dat ze schijndrachtig wordt en er voor wil gaan zorgen lijkt me klein. Maar spelen kan ze er straks na een week of 3-4 natuurlijk wel mee.quote:Op maandag 24 september 2018 16:58 schreef Adnap het volgende:
Oeehhh heelnspannend weer.en wat een mooie cookie!
Hoe reageren de andere honden?
Ooohhhquote:Op dinsdag 25 september 2018 10:52 schreef Miss_Isis het volgende:
Nou, ik denk dat het niet heel erg lang meer gaat duren. Gisteren schreef ik nog wat over graven en dat daar nog geen sprake van is, en nu net vanochtend verbouwde ze de border (groot gat gemaakt). Ze is een beetje onrustig, hijgt veel, en lijkt ook dunne ontlasting te hebben. Allemaal voortekenen van een naderende bevalling! Zal wel een slapeloze nacht worden vannacht gok ik, en dan waarschijnlijk morgen(nacht) pas pups. Maar het begin lijkt er een beetje te zijn..!
Go Cookie!quote:Op dinsdag 25 september 2018 10:52 schreef Miss_Isis het volgende:
Nou, ik denk dat het niet heel erg lang meer gaat duren. Gisteren schreef ik nog wat over graven en dat daar nog geen sprake van is, en nu net vanochtend verbouwde ze de border (groot gat gemaakt). Ze is een beetje onrustig, hijgt veel, en lijkt ook dunne ontlasting te hebben. Allemaal voortekenen van een naderende bevalling! Zal wel een slapeloze nacht worden vannacht gok ik, en dan waarschijnlijk morgen(nacht) pas pups. Maar het begin lijkt er een beetje te zijn..!
Ja, de camera staat klaar en werkt ook al. Zodra het echt begint gaat hij online en plaats ik hier de link voor wie mee wil kijkenquote:Op dinsdag 25 september 2018 11:46 schreef Captain_Ghost het volgende:
Jeetje, het is al bijna zover.. Maar komt er ook nog webcam ofzo..Zo ja, plaats je de link hier of...
Ik vind het al super dat je ons in je woonkamer mee laat kijken dus alle begrip hier.quote:Op dinsdag 25 september 2018 11:55 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ja, de camera staat klaar en werkt ook al. Zodra het echt begint gaat hij online en plaats ik hier de link voor wie mee wil kijken![]()
(waarbij ik mezelf het recht voorbehoud overigens om dat ding uit te gooien of af te dekken mocht er een of ander drama gebeuren of mocht ik zelf te veel in beeld moeten zijn oid. Dus iedereen is bij deze alvast gewaarschuwd)
Dank voor de waarschuwingquote:Op dinsdag 25 september 2018 11:55 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ja, de camera staat klaar en werkt ook al. Zodra het echt begint gaat hij online en plaats ik hier de link voor wie mee wil kijken![]()
(waarbij ik mezelf het recht voorbehoud overigens om dat ding uit te gooien of af te dekken mocht er een of ander drama gebeuren of mocht ik zelf te veel in beeld moeten zijn oid. Dus iedereen is bij deze alvast gewaarschuwd)
Ik zal het doorgeven, dat gaat hopelijk wel lukkenquote:Op dinsdag 25 september 2018 12:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik vind het al super dat je ons in je woonkamer mee laat kijken dus alle begrip hier.
Kun je even doorgeven dat Cookie na 4 uur vanmiddag mag beginnen en donderdag om 8.00 uur klaar moet zijn? Dan kan ik het mooi volgen.
Bedankt voor het compliment, en graag gedaan hoorquote:Op dinsdag 25 september 2018 14:46 schreef Sarasi het volgende:
Hahaha ik lees je relaas en stiekem ben ik gewoon jaloers.Maar goed ik mis de zenuwen en de verantwoordelijkheid natuurlijk, dus ik lees vooral "hond wil de hele dag aandacht en straks heb ik allemaal puppies door huis piepen".
En ik heb het vast al heel vaak gezegd, maar nogmaals bedankt voor alle moeite die erin steekt voor ons. Ik vind het machtig interessant om het proces zo te kunnen volgen, zeker ook te zien hoe je er nu toch ook echt wel anders instaat dan in 't begin. En het is ontzettend leerzaam om te zien en lezen wat er allemaal bij komt kijken - ook dat Cookie nu bijvoorbeeld zoveel eet is een kostenpost voor jullie waar ik nog niet eens over had nagedacht, bijvoorbeeld.
quote:Op dinsdag 25 september 2018 16:13 schreef Miss_Isis het volgende:
Straks als de pups er zijn gaat ze nog veel meer eten, dan mag ze onbeperkt eten zo veel ze wil (de droom van elke Labrador) en zit haar buik niet meer vol puppy's, dus past er meer in
Ja, als de pups een week of 5-6 zijn moet ze weer minderen, en uiteindelijk zit ze dan na een week of 10 of zo weer terug op rond de 300-350gr per dag. Een behoorlijk groot verschil.quote:Op dinsdag 25 september 2018 16:26 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Zal wel afkicken worden naderhand
Dat is het "voordeel" van afvallen als je een huisdier bent; je kan zoveel trek hebben maar je krijgt gewoon afgepast etenquote:Op dinsdag 25 september 2018 16:33 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ja, als de pups een week of 5-6 zijn moet ze weer minderen, en uiteindelijk zit ze dan na een week of 10 of zo weer terug op rond de 300-350gr per dag. Een behoorlijk groot verschil.
Ja, ik ben voor de honden zeg maar een stuk strenger dan voor mezelf...quote:Op dinsdag 25 september 2018 16:34 schreef maily het volgende:
[..]
Dat is het "voordeel" van afvallen als je een huisdier bent; je kan zoveel trek hebben maar je krijgt gewoon afgepast eten
Haha, bedankt voor het aanbod, maar ik hoop heel hard dat we geen hulp nodig gaan hebben. Ik duim dat de bevalling straks net zo soepel gaat als de verwekking, en dat er gewoon binnen een paar uur tijd een stuk of 10 pups uit komen rollen! (en liever geen 13 in een kwartier, dan kom ik handen te kortquote:Op dinsdag 25 september 2018 16:34 schreef sararaats het volgende:
Oh ik ben benieuwd![]()
Als je nog hulp nodig hebt 😇
Een week te vroeg is wel erg, maar ze zit nu op dag 60 vanaf ovulatie, kans is groot dat ze na middernacht (dus op dag 61) gaat bevallen. Maar het kan ook altijd nog pas morgennacht (dag 62) worden. Dat zou dan dus 1 à 2 dagen te vroeg zijn (standaard is de bevalling op 63 dagen + of - 1 dag), zo heel veel zal dat niet uit maken. Bij echte premature pups is het wel erg gevaarlijk, die worden erg klein en kaal geboren, en als ze echt een week te vroeg zijn gaan ze normaal gesproken dood. Maar vanaf dag 57/58 zijn ze doorgaans voldoende 'af' om geboren te kunnen worden en te overleven zonder extreme kunstgrepen.quote:Op dinsdag 25 september 2018 17:09 schreef Angelfrouk het volgende:
Bij katten is een paar dagen te vroeg bevallen volgens mij best erg, is dat bij honden ook zo?
Dank je wel voor je uitleg! Veel succes vannacht.quote:Op dinsdag 25 september 2018 17:38 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Een week te vroeg is wel erg, maar ze zit nu op dag 60 vanaf ovulatie, kans is groot dat ze na middernacht (dus op dag 61) gaat bevallen. Maar het kan ook altijd nog pas morgennacht (dag 62) worden. Dat zou dan dus 1 à 2 dagen te vroeg zijn (standaard is de bevalling op 63 dagen + of - 1 dag), zo heel veel zal dat niet uit maken. Bij echte premature pups is het wel erg gevaarlijk, die worden erg klein en kaal geboren, en als ze echt een week te vroeg zijn gaan ze normaal gesproken dood. Maar vanaf dag 57/58 zijn ze doorgaans voldoende 'af' om geboren te kunnen worden en te overleven zonder extreme kunstgrepen.
Maar afhankelijk van hoeveel pups het zijn moeten we sowieso wel serieus rekening houden met de mogelijkheid dat er een of meer (zeer) kleine en mogelijk ook zwakke pups geboren kunnen worden die het mogelijk niet zullen overleven. 6-7 pups is gemiddeld voor een Labrador, 8-9-10 kan ook nog, maar zijn het er nog meer dan wordt het wel lastiger. Dan zijn er al snel kleinere pupjes bij die het niet redden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
Wat is Cookie dan? Een bakje chocoladevla?quote:Op dinsdag 25 september 2018 21:55 schreef Brighteyes het volgende:
Dat werkt bij vrouwen met weeën ook goed.
Nou ik weet wel zeker van wel...quote:Op dinsdag 25 september 2018 22:20 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hopelijk hoef je niet de hele nacht te waken
Ja, Mia bemoeit zich er constant tegenaanquote:
Kitten bevallingen zijn toch een stuk minder arbeids intensiefquote:Op dinsdag 25 september 2018 22:22 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Nou ik weet wel zeker van wel...zelfs als ze nu op zou houden durf ik niet te gaan slapen. En zelfs als ze nu supersnel alle pups krijgt zou ik er alsnog de hele nacht bij moeten/willen zijn.
Wat dacht jij nou? Lekker warm plekje, lamp erboven... Paradijs voor een katquote:Op dinsdag 25 september 2018 22:26 schreef Miss_Isis het volgende:
Ja, Mia bemoeit zich er constant tegenaanIk zet haar steeds weg maar ze snapt de hint niet zo.
Slow TV. Kan uuuuuuuren voortkabbelen zonder dat er iets beweegtquote:
Maar er staat geen hond in de beeld!quote:Op dinsdag 25 september 2018 22:32 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Slow TV. Kan uuuuuuuren voortkabbelen zonder dat er iets beweegt
Water gebroken inmiddels.
Nee, dat bedoel ik met slow tvquote:Op dinsdag 25 september 2018 22:35 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Maar er staat geen hond in de beeld!
Haha, succes met bevalling van jouw hond.quote:Op dinsdag 25 september 2018 22:36 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik met slow tvDit is voor de mensen met veel geduld
Hopelijk niet over je bank...quote:Op dinsdag 25 september 2018 22:32 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Slow TV. Kan uuuuuuuren voortkabbelen zonder dat er iets beweegt
Water gebroken inmiddels.
Ik zag twee poezenquote:Op dinsdag 25 september 2018 22:36 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik met slow tvDit is voor de mensen met veel geduld
quote:Op dinsdag 25 september 2018 22:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Wat is Cookie dan? Een bakje chocoladevla?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |