abonnement Unibet Coolblue
pi_181618907
Bij Ekoplaza hebben ze daar een hele afdeling voor
pi_181618944
Die Bakker Leo zit helemaal niet in Dordrecht, dat had ik even verkeerd begrepen _O- Maar goed, hij heeft een webshop en bezorgt dus: https://glutenvrij.bakkerleo.nl/

Ik ga de kwark van Arla eens proberen. Ik had ook nog geen research gedaan. Ik ben nu nog veel te veel bezig met zo veel mogelijk FODMaPs binnen krijgen voor 10 september, mijn startdag.

Ik ga wel onder behandeling van een diëtist maar ik geloof er niet zo in. Voor het fodmapdieet zal ze ongetwijfeld goede tips en trucks hebben. Maar voor lactosevrij enzo zie ik de meerwaarde ook niet. En ik weet zelf veel van eten en kan al etiketten lezen. Donderdag ga ik voor het eerst, we zullen zien.
Spoilers!
  zaterdag 1 september 2018 @ 12:47:25 #28
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_181618959
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:40 schreef Anne het volgende:

[..]

Er is een drempelbedrag van je (totale) zorgkosten :Y ik heb het nog nooit gehaald in ieder geval en dus ook nooit iets teruggekregen.
Ja, even weer opgezocht, maar die drempel loopt ook erg hard op voor een verzamelinkomen boven de 40k.

Zelfs bij 2 modale inkomens gaat die drempel al richting de 3k... -O-
  zaterdag 1 september 2018 @ 12:47:38 #29
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_181618964
-dubbel-
pi_181618990
Bedankt voor het uitzoeken. Ik was niet van plan om de laatste maanden van dit jaar nog even 3k uit te gaan geven aan dieetvoer.
Spoilers!
pi_181619003
Ik kan beamen dat je echt in Duitsland moet zijn, voor zowel glutenvrij als lactosevrij, erg ruim aanbod en beter betaalbaar. Zelf geen ervaring met de producten, dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen.
Ook de informatie over allergenen op de menukaarten daar is erg goed geregeld
  zaterdag 1 september 2018 @ 12:53:22 #32
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181619082
De grootste ergernis is dat regeltje 'kan sporen van... bevatten'. In het product zit geen lactose, maar wordt vervaardigd/bewerkt in een fabriek die dus blijkbaar te beroerd is om de boel schoon te maken tussen verschillende product lijnen door ofzo. Daardoor vallen er best veel producten af.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 1 september 2018 @ 12:57:44 #33
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_181619167
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:53 schreef Sounddragon het volgende:
De grootste ergernis is dat regeltje 'kan sporen van... bevatten'. In het product zit geen lactose, maar wordt vervaardigd/bewerkt in een fabriek die dus blijkbaar te beroerd is om de boel schoon te maken tussen verschillende product lijnen door ofzo. Daardoor vallen er best veel producten af.
Als je zonder dat je coeliakie hebt minder gluten wil eten kun je prima die producten eten.
pi_181619212
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:44 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Bij de appie kun je "vrij van" glutenvrij brood kopen, en spaghetti en andere pasta's. Verder heb je granola, "energy bars", bakmeel en nog meer :)

[ afbeelding ]

Mijn favo brood, beter dan die van Genius en YAM. Is helaas wel stervensduur, zoals alle glutenvrije producten. Je betaalt 3 euro voor een half brood :{
Drie euro voor een halfje? Gvd man.
pi_181619273
Ik wil alvast zeggen dat je de gluten- en lactosevrije cake van de Albert Heijn over moet slaan.
Droog.. niet te vreten.. Kun je hem beter gemakkelijk zelf bakken. Ik weet dus niet of dat ook zo is met dat veel te dure brood van ze.

Oh, om je vlees te braden (of om cake te bakken) raad ik je wajang aan :Y.
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:03:54 #36
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181619297
quote:
11s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:02 schreef Anne het volgende:
Ik wil alvast zeggen dat je de gluten- en lactosevrije cake van de Albert Heijn over moet slaan.
Droog.. niet te vreten.. Kun je hem beter gemakkelijk zelf bakken. Ik weet dus niet of dat ook zo is met dat veel te dure brood van ze.

Oh, om je vlees te braden (of om cake te bakken) raad ik je wajang aan :Y.
Schaduw?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:04:36 #37
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181619302
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:57 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Als je zonder dat je coeliakie hebt minder gluten wil eten kun je prima die producten eten.
en als je nou een lactose intolerantie hebt?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_181619321
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben op zoek naar een lactosevrije kwark maar volgens een lv-vriendin is er niet echt een alternatief. MinusL schijnt wel kwark te hebben maar die is moeilijk verkrijgbaar.

alpro heeft go on, dat lijkt qua structuur wel op kwark maar niet dat zure. Mag je wel soja?
pi_181619400
quote:
11s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:03 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Schaduw?
:P.
Ik spreek geen Javaans. Wajang in mijn wereld:

pi_181619464
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:53 schreef Sounddragon het volgende:
De grootste ergernis is dat regeltje 'kan sporen van... bevatten'. In het product zit geen lactose, maar wordt vervaardigd/bewerkt in een fabriek die dus blijkbaar te beroerd is om de boel schoon te maken tussen verschillende product lijnen door ofzo. Daardoor vallen er best veel producten af.
Precies ja :{ Ik ben godsgruwelijk gevoelig voor gluten. Een broodkruimeltje in een grote pan soep en het is al prijs bij mij. Als ik "kan sporen van... bevatten" lees laat ik het liggen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 12:59 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Drie euro voor een halfje? Gvd man.
Mja :')
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_181619471
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:09 schreef Anne het volgende:

[..]

:P.
Ik spreek geen Javaans. Wajang in mijn wereld:

[ afbeelding ]
maar waarom zou je zo’n product gebruiken als je ook gewoon olie kunt pakken?
Ik wist trouwens niet dat Wajang nog bestond, da’s echt zo’n product uit mijn jeugd
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:13:52 #42
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181619479
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:09 schreef Anne het volgende:

[..]

:P.
Ik spreek geen Javaans. Wajang in mijn wereld:

[ afbeelding ]
Nooit gezien. Vast en zeker bij de AH te koop.
Ik zal eens kijken of het voor me werkt.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:14:14 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181619486
quote:
11s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:03 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Schaduw?
Margarine.

Bestaat overigens al jaaaaaren.
The love you take is equal to the love you make.
pi_181619494
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
In Engeland is de term 'free from' heel normaal in de supermarkt. Ik heb het voor hier maar even vertaald.

Dit topic is voor tips over voedingsmiddelen die vrij van een of meerdere zaken als gluten, tarwe of lactose zijn.

Ik moet binnenkort een medisch dieet gaan volgen waarin ik onder andere geen gluten en lactose mag voor een aantal maanden. Ik ben dol op zowel gluten als lactose dus ik zoek tips over wat nou juist wel of geen fijne vrij van-producten zijn. En er zijn vast meer mensen die een of meerdere voedingsmiddelen willen of moeten vermijden en daar vragen over hebben.

Dit topic is natuurlijk niet bedoeld om de zin en onzin van allergieën en intoleranties te bespreken.
Je kunt paleo gaan eten. Dat is consumeren zoals onze gezamenlijke voorouders dat deden.

quote:
Het principe van het Paleo dieet (liever Paleo leefstijl) is gebaseerd op de levenswijze van de oermens; in de tijd dat mensen nog jaagden en verzamelden. Wetenschappers hebben onderzocht hoe de mens toen leefde, en wat ze at. Er wordt vanuit gegaan dat de genen van de mens op deze oervoeding zijn ingesteld, aangezien we vele duizenden jaren op deze manier hebben geleefd.
Toen de mens zich verder begon te ontwikkelen en leerden hoe ze zelf bepaalde gewassen konden verbouwen en dieren houden (de landbouwrevolutie), zijn we ook anders gaan eten. We begonnen granen te eten, koeien te melken en in de loop van de tijd ontwikkelden we steeds meer methoden om deze voedingsmiddelen te bewerken. Als je deze gebeurtenis op een tijdlijn uitzet van het bestaan van de mens, is de landbouwrevolutie eigenlijk nog niet zo lang geleden.
bron: https://www.eetpaleo.nl/wat-is-paleo/
Google is your friend, abuse your friends
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:19:31 #45
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_181619590
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Margarine.

Bestaat overigens al jaaaaaren.
Ken het alleen van Wajang poppen en theater. Maar goed, ik zou misschien 2 botersoorten op kunnen noemen terwijl de AH XL er ongeveer 30 heeft.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_181619617
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:13 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Nooit gezien. Vast en zeker bij de AH te koop.
Ik zal eens kijken of het voor me werkt.
Nee, nog nooit bij de AH gezien.
De AH heeft hun eigen versie op de markt gebracht en vraagt er de hoofdprijs voor:
https://www.ah.nl/product(...)antaardige-margarine
pi_181619631
Oh, trouwens, Lucky.
Je mag de vegan Cornetto's van Ola ook 8-).

En ik zie dat ze bij de Appie in de aanbieding zijn!
pi_181619668
De glutenvrije pasta van de Lidl vind ik trouwens prima te eten, weet alleen niet of die inmiddels vast in het assortiment zit
  zaterdag 1 september 2018 @ 13:41:28 #49
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_181619974
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:13 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

maar waarom zou je zo’n product gebruiken als je ook gewoon olie kunt pakken?
Ik wist trouwens niet dat Wajang nog bestond, da’s echt zo’n product uit mijn jeugd
omdat vlees bakken/braden/sudderen in olie dus niet werkt. Sommige dingen vereisen gewoon boter.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_181620081
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 september 2018 13:14 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Je kunt paleo gaan eten. Dat is consumeren zoals onze gezamenlijke voorouders dat deden.

[..]

bron: https://www.eetpaleo.nl/wat-is-paleo/
In geen miljoen jaar ga ik een niet wetenschappelijk onderbouwd dieet doen.
Het dieet dat ik moet doen is FODMaP en dat komt maar voor een deel overeen met paleo.

Wajang bestaat nog :o

En HMK, ik mag wel soja maar beperkt. De dietiste mag me uitleggen wat dat betekent ;) Het staat al op mijn vragenlijst.
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')