Ik weet niet. Een woord als "wollah" (in essentie: ik zweer bij Allah dat wat ik zeg de waarheid is" ) loos gebruiken is een zonde in Islam en een duidelijke provocatie. Dan asielzoekers uitnodigen is niet heel slim; voor je het weet heb je een atoombom op je huis.quote:Op zaterdag 1 september 2018 14:50 schreef Viespeuk2018 het volgende:
wollah heeft vast wel asielzoekers opgevangen?
Welnee, de islam staat voor vrede.quote:Op zaterdag 1 september 2018 16:32 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Ik weet niet. Een woord als "wollah" (in essentie: ik zweer bij Allah dat wat ik zeg de waarheid is" ) loos gebruiken is een zonde in Islam en een duidelijke provocatie. Dan asielzoekers uitnodigen is niet heel slim; voor je het weet heb je een atoombom op je huis.
quote:Op zaterdag 1 september 2018 08:50 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Wat lul je nou als een twaalfjarige? Je lijkt de begrippen die ik gebruik niet eens te begrijpen.
Ten eerste ben ik niet boos.
Ten tweede ben ik niet tegen een volk. Je kunt me hooguit verwijten dat ik voor een volk ben.
Ten derde heb ik het over wetenschap die niks met Wilders heeft te maken: sociologie en economie.
Misschien kun je me uitleggen waarom je ervan uitgaat dat de smeltkroes onvermijdelijk is terwijl de rest denkt dat de multiculturele samenleving onvermijdelijk is? Hint: het zijn tegengestelde toekomstbeelden.
Ik ben TS niet. Ik woon niet in een flat en waar ik woon ben ik nu zo'n beetje de enige allochtoon.
En zonder 10.000 kom jij Australië dus niet binnen en met is nog maar de vraag gezien hun hekel aan vluchtelingen en terroristen.
quote:Op zaterdag 1 september 2018 11:57 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik weet precies wat ik zeg, jij daarentegen...
salaam aliekoem. (Ik ben een 100% volbloed Nederlander en wil jullie niet beledigen maar dit is volgens mij de normale weder groet) Heb ik het fout, spijt me dat zeer, ik wilde je niet beledigen, ik probeer me juist in te leven in jullie want in mijn ogen snappen veel mensen jullie gewoontes niet en daar komt die haat vandaan. Meer openheid en meer duidelijkheid geeft meer begrip.quote:
Nee.quote:Op zondag 2 september 2018 01:33 schreef Outpost76 het volgende:
In mijn ogen is de multiculturele samenleving en de smeltkroes het zelfde, als je een multiculturele samenleving hebt, krijg je vanzelf een smeltkroes. Alle mensen uit verschillende landen mixen met elkaar en het word op een gegeven moment vanzelf een smeltkroes, 1+1=2
ah staat voor Albert Heijn.quote:Op zaterdag 1 september 2018 16:46 schreef Viespeuk2018 het volgende:
[..]
Welnee, de islam staat voor vrede.
Het gaat bij allochtonen om iemand die van een ander grondgebied afkomstig is. Om te weten wat "ander grondgebied" is moet je weten wat eigen grondgebied is (autochtoon). Defineer je eigen als Nederland, dan is iedereen die buiten Nederland is geboren allochtoon.quote:Op zaterdag 1 september 2018 14:04 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Oja, want als men praat over allochtonen, dan gaat het steevast om Friezen of mensen die uit een ander gedeelte van Nederland komen.
Nee Boppe, deze vlieger gaat niet op. Het spijt me. Je lijkt me een beste kerel, maar hier kan ik niet in meegaan.
Dus omdat jij getraumatiseerde en racistische oorlogsvluchtelingen in jouw flat hebt wonen is bijna elke Nederlander met "niet-westerse" een minderwaardig persoon?quote:Op donderdag 30 augustus 2018 02:17 schreef -Ondskapt- het volgende:
[..]
Ik geef hem vaak eten, ik haal wel eens visjes voor hem omdat hij geen geld heeft. Maar vanwege zijn cultuur wil hij dat vaak niet aannemen omdat hij zich schaamt. Ik heb hulpverlening voor hem ingeschakeld omdat hij met psychische problemen rondloopt.
Het frustreert mij enorm dat alle mensen in deze flat niet te helpen zijn. Het zijn sociale woningen.
Ik wil er best meer over vertellen maar dan wijken we wel veel af van het oorspronkelijke onderwerp.
Tryhardquote:Op zondag 2 september 2018 01:41 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
salaam aliekoem. (Ik ben een 100% volbloed Nederlander en wil jullie niet beledigen maar dit is volgens mij de normale weder groet) Heb ik het fout, spijt me dat zeer, ik wilde je niet beledigen, ik probeer me juist in te leven in jullie want in mijn ogen snappen veel mensen jullie gewoontes niet en daar komt die haat vandaan. Meer openheid en meer duidelijkheid geeft meer begrip.
Ik ben geen moslim, grote vriend. Dus ik keur je wedergroet helemaal goed.quote:Op zondag 2 september 2018 01:41 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
salaam aliekoem. (Ik ben een 100% volbloed Nederlander en wil jullie niet beledigen maar dit is volgens mij de normale weder groet) Heb ik het fout, spijt me dat zeer, ik wilde je niet beledigen, ik probeer me juist in te leven in jullie want in mijn ogen snappen veel mensen jullie gewoontes niet en daar komt die haat vandaan. Meer openheid en meer duidelijkheid geeft meer begrip.
https://www.vandale.nl/gr(...)betekenis/allochtoonquote:Op zondag 2 september 2018 07:26 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Het gaat bij allochtonen om iemand die van een ander grondgebied afkomstig is. Om te weten wat "ander grondgebied" is moet je weten wat eigen grondgebied is (autochtoon). Defineer je eigen als Nederland, dan is iedereen die buiten Nederland is geboren allochtoon.
Defineer je Amsterdam als eigen, dan is iemand uit Kudelstaart allochtoon. Is eigen Fryslân, dan zijn mensen die elders in Nederland zijn geboren net zo goed allochtoon als zij die buiten Nederland zijn geboren.
Maar je hebt gelijk. Als we allochtoon zeggen, bedoelen we in Nederland doorgaans kutmarokkaan en op FOK! zeggen we ook wel bontkraagjes of lichtgetintiërs. Omdat kutmarokkaan niet zo netjes is. Maar allochtoon is daarom een eufemisme en wordt dan niet in de eigenlijke betekenis gebruikt.
Dit.quote:Op zondag 2 september 2018 10:30 schreef Mariocash het volgende:
[..]
https://www.vandale.nl/gr(...)betekenis/allochtoon
iem. die van elders afkomstig is (tegenstelling: autochtoon): het CBS definieert een allochtoon als iem. van wie minimaal één van de ouders in het buitenland geboren is
Zullen we gewoon de officiële definitie van het CBS aanhouden?
Een allochtoon is iemand waarvan één (of beide) ouder(s) in het buitenland is geboren. Het spijt me zeer, maar Fryslân is geen buitenland.
Hoe je er bij komt dat allochtonen mensen zijn die elders in Nederlanders zijn geboren, is me echt een raadsel.
Dan ben ik een allochtoon als ik in Den Haag boodschappen ga doen.
Strikt gesproken is dan niemand allochtoon aangezien het CBS die term en definitie niet meer hanteertquote:Op zondag 2 september 2018 10:30 schreef Mariocash het volgende:
Ik heb geloof ik nergens gezegd iemand minderwaardig te vinden. Sterker nog, ik heb zoiets nog nooit in mijn leven gezegd.quote:Op zondag 2 september 2018 07:27 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dus omdat jij getraumatiseerde en racistische oorlogsvluchtelingen in jouw flat hebt wonen is bijna elke Nederlander met "niet-westerse" een minderwaardig persoon?
Dank voor je bericht man. Na dit bericht ben ik drie dagen gaan afkicken van alcohol. Ik had zeer ernstige pijn in mijn buik en heb maar 3 uur geslapen in twee dagen tijd. Ik dacht gisternacht dat ik niet meer wakker zou worden.quote:Op donderdag 30 augustus 2018 19:41 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Echt, stop eens met jezelf de vernieling in helpen en die alcohol.
Ga in plaats daarvan eens in de natuur wandelen. Knap je van op.
Nee, dat ben ik niet. Maar ik vond het een mooi bericht in die vlog, en hoopte dat het zou connecten met jou. (als ik me het goed herinner heb je wel eens geschreven dat je van sneeuw houdtquote:Op zondag 2 september 2018 20:10 schreef -Ondskapt- het volgende:
[..]
Dank voor je bericht man. Na dit bericht ben ik drie dagen gaan afkicken van alcohol. Ik had zeer ernstige pijn in mijn buik en heb maar 3 uur geslapen in twee dagen tijd. Ik dacht gisternacht dat ik niet meer wakker zou worden.
Ben jij dat trouwens in die video? De Koran aanschaffen staat nog steeds op mijn verlanglijstje.
Klopt, ik hou van sneeuw. Ook van regen en "slecht" weer.quote:Op zondag 2 september 2018 20:26 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Nee, dat ben ik niet. Maar ik vond het een mooi bericht in die vlog, en hoopte dat het zou connecten met jou. (als ik me het goed herinner heb je wel eens geschreven dat je van sneeuw houdt)
Goed dat je probeert los te komen van de alcohol. Het zal niet makkelijk zijn, maar waar een wil is, is een weg.
Je bent dan toch ook "van elders afkomstig"? Aangenomen dat je geen Hageneis bent.quote:Op zondag 2 september 2018 10:30 schreef Mariocash het volgende:
[..]
https://www.vandale.nl/gr(...)betekenis/allochtoon
iem. die van elders afkomstig is (tegenstelling: autochtoon): het CBS definieert een allochtoon als iem. van wie minimaal één van de ouders in het buitenland geboren is
Een allochtoon is iemand waarvan één (of beide) ouder(s) in het buitenland is geboren. Het spijt me zeer, maar Fryslân is geen buitenland.
Hoe je er bij komt dat allochtonen mensen zijn die elders in Nederlanders zijn geboren, is me echt een raadsel.
Dan ben ik een allochtoon als ik in Den Haag boodschappen ga doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |