Volgens mij zit die moeder nergens mee. Zal dus wel weer zo'n millenial zijn.quote:Op zondag 2 september 2018 20:57 schreef Tomatenboer het volgende:
Volgens mij heeft vooral die zoon (van het fragment zojuist) issues, en toch niet zo zeer die moeder?
Kun je de twee van elkaar scheiden, 'narratief' en 'daadwerkelijke uitwerking'?quote:Op zondag 2 september 2018 20:42 schreef Monolith het volgende:
Al vind ik persoonlijk die soort therapie en de basis waarop zij gebaseerd is nogal dun. Het gaat meer om het narratief dan de daadwerkelijke uitwerking.
In de zin van het resultaat van therapie? Ja hoor. Het narratief is gewoon het verhaaltje over hoe iets zou werken. De uitwerking is de vraag of een dergelijke aanpak ook daadwerkelijk resultaat sorteert en dan met name in relatie tot andere behandelingen.quote:Op zondag 2 september 2018 21:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kun je de twee van elkaar scheiden, 'narratief' en 'daadwerkelijke uitwerking'?
Kende het niet, maar dit vond ik intrigerend.quote:
Hoe meet je het resultaat? Dan kom je onherroepelijk uit bij de mensen die de therapie hebben ondergaan en hoe zij dat resultaat ervaren, nietwaar?quote:Op zondag 2 september 2018 21:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
In de zin van het resultaat van therapie? Ja hoor. Het narratief is gewoon het verhaaltje over hoe iets zou werken. De uitwerking is de vraag of een dergelijke aanpak ook daadwerkelijk resultaat sorteert en dan met name in relatie tot andere behandelingen.
Alle drie de delen zijn prachtig. De films bestaat uit lange takes van gesprekken die intelligent en grappig zijn, soms verdrietig en soms prachtig. Er gebeurt verder eigenlijk niets. Ik vind het vooral knap dat de romantiek van het eerste deel overeind blijft in het laatste, terwijl dat laatste deel tegelijkertijd een heel realistisch beeld geeft van een langdurige relatie.quote:Op zondag 2 september 2018 21:10 schreef golfer het volgende:
[..]
Kende het niet, maar dit vond ik intrigerend.
Before sunrise/sunset/midnight.quote:
Ah, ok. Moet ik nog zien. Dacht even dat het over Trois Couleurs ging. Kan ik ook van harte aanraden.quote:
Ja het resultaat van therapie dus. Mensen gaan in therapie met een bepaald doel. Soms is dat een heel meetbaar doel, soms iets wat voor meer interpretatie vatbaar is, maar je kunt in ieder geval verschillende soorten therapieën empirisch te evalueren.quote:Op zondag 2 september 2018 21:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe meet je het resultaat? Dan kom je onherroepelijk uit bij de mensen die de therapie hebben ondergaan en hoe zij dat resultaat ervaren, nietwaar?
Ik heb aardig wat therapiesessies met haar beluisterd en ze is erg succesvol in precies wat ze beoogt te doen, namelijk mensen losmaken (al is het maar even) van hun zekerheden en proberen open te laten staan voor de ander. Er gebeuren miraculeuze dingen in die sessies. Dat betekent overigens niet dat elk verhaal gelukkig eindigt. Als luisteraar krijg je meestal niet te horen wat de afloop is, maar ik heb wel eens begrepen dat mensen bijv. een paar maanden na de uitgezonden sessie alsnog uit elkaar waren gegaan. (Al zou je je ook af kunnen vragen of dat per definitie een negatief resultaat is.)
Of mensen veranderen van mening over wat hun doel is. Of ze behalen hun doel niet maar zijn wel beter af. Het is erg complex en ik geloof er weinig van dat je het succes van therapie volgens de standaarden van exacte wetenschap kunt bepalen. (Ook empirische wetenschappen als de gedragswetenschappen berusten op interpretatie!)quote:Op zondag 2 september 2018 21:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja het resultaat van therapie dus. Mensen gaan in therapie met een bepaald doel. Soms is dat een heel meetbaar doel, soms iets wat voor meer interpretatie vatbaar is, maar je kunt in ieder geval verschillende soorten therapieën empirisch te evalueren.
Exacte wetenschap is in mijn ogen ook een misplaatste term. Wetenschap is nooit exact. Wiskunde wel, maar je kunt twisten over de vraag in hoeverre dat dan weer wetenschap is als het zich enkel in een volledig geïdealiseerde wereld bevindt.quote:Op zondag 2 september 2018 21:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Of mensen veranderen van mening over wat hun doel is. Of ze behalen hun doel niet maar zijn wel beter af. Het is erg complex en ik geloof er weinig van dat je het succes van therapie volgens de standaarden van exacte wetenschap kunt bepalen. (Ook empirische wetenschappen als de gedragswetenschappen berusten op interpretatie!)
Nee, ze doet alsof het gewoon een normale 'revolutie' is. Geen uitleg.quote:Op zondag 2 september 2018 21:36 schreef wuuht het volgende:
[..]
Nou misschien gaat ze het nog voor je uitleggen.
Goed die zelfkennis van jouquote:Op zondag 2 september 2018 21:37 schreef Monolith het volgende:
Bijzonder dat de getriggerden deze reeks ook al weten te vinden.
quote:Op zondag 2 september 2018 21:36 schreef MissGiraffe het volgende:
Hier up yours, Belgische gekkie:
[ afbeelding ]
Saai resultaat. Borstplaat en minder stoer zijn.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |