abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181650121
Wie was dat?
  zondag 2 september 2018 @ 20:55:50 #182
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_181650122
Ik vraag me nu al af of ik deze maal ook het eind haal.
Alle andere uitzendingen afgekeken, maar het boeit me vooralsnog niet.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 2 september 2018 @ 20:57:00 #183
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_181650152
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 20:55 schreef wuuht het volgende:
Wie was dat?
Louis Kahn.
https://en.wikipedia.org/wiki/Louis_Kahn
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_181650165
Volgens mij heeft vooral die zoon (van het fragment zojuist) issues, en toch niet zo zeer die moeder?
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_181650240
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 20:57 schreef Tomatenboer het volgende:
Volgens mij heeft vooral die zoon (van het fragment zojuist) issues, en toch niet zo zeer die moeder?
Volgens mij zit die moeder nergens mee. Zal dus wel weer zo'n millenial zijn.
pi_181650311
Ik ben weg van deze trilogie. O+

De avond stelt tot nog toe niet teleur!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_181650389
Doet me denken hieraan:
Happy endings are absolutely ludicrous, they're not true at all. We see the guy carry the girl across the threshold and everybody lives happily ever after -- that's bullshit. Three weeks later he's beating her up and she's suing for divorce and he's got cancer.

Robert Altman
pi_181650396
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 20:42 schreef Monolith het volgende:
Al vind ik persoonlijk die soort therapie en de basis waarop zij gebaseerd is nogal dun. Het gaat meer om het narratief dan de daadwerkelijke uitwerking.
Kun je de twee van elkaar scheiden, 'narratief' en 'daadwerkelijke uitwerking'?
pi_181650438
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 21:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Kun je de twee van elkaar scheiden, 'narratief' en 'daadwerkelijke uitwerking'?
In de zin van het resultaat van therapie? Ja hoor. Het narratief is gewoon het verhaaltje over hoe iets zou werken. De uitwerking is de vraag of een dergelijke aanpak ook daadwerkelijk resultaat sorteert en dan met name in relatie tot andere behandelingen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 2 september 2018 @ 21:10:28 #190
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_181650506
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 21:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben weg van deze trilogie. O+

Kende het niet, maar dit vond ik intrigerend.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_181650523
Oh is dat die, die moet ik nog kijken
pi_181650543
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 21:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

In de zin van het resultaat van therapie? Ja hoor. Het narratief is gewoon het verhaaltje over hoe iets zou werken. De uitwerking is de vraag of een dergelijke aanpak ook daadwerkelijk resultaat sorteert en dan met name in relatie tot andere behandelingen.
Hoe meet je het resultaat? Dan kom je onherroepelijk uit bij de mensen die de therapie hebben ondergaan en hoe zij dat resultaat ervaren, nietwaar?

Ik heb aardig wat therapiesessies met haar beluisterd en ze is erg succesvol in precies wat ze beoogt te doen, namelijk mensen losmaken (al is het maar even) van hun zekerheden en proberen open te laten staan voor de ander. Er gebeuren miraculeuze dingen in die sessies. Dat betekent overigens niet dat elk verhaal gelukkig eindigt. Als luisteraar krijg je meestal niet te horen wat de afloop is, maar ik heb wel eens begrepen dat mensen bijv. een paar maanden na de uitgezonden sessie alsnog uit elkaar waren gegaan. (Al zou je je ook af kunnen vragen of dat per definitie een negatief resultaat is.)
  zondag 2 september 2018 @ 21:13:18 #193
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_181650598
Welke trilogie? Heb het even gemist.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_181650630
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 21:10 schreef golfer het volgende:

[..]

Kende het niet, maar dit vond ik intrigerend.
Alle drie de delen zijn prachtig. De films bestaat uit lange takes van gesprekken die intelligent en grappig zijn, soms verdrietig en soms prachtig. Er gebeurt verder eigenlijk niets. Ik vind het vooral knap dat de romantiek van het eerste deel overeind blijft in het laatste, terwijl dat laatste deel tegelijkertijd een heel realistisch beeld geeft van een langdurige relatie.
pi_181650632
Mens, schreeuw niet zo.
pi_181650644
quote:
5s.gif Op zondag 2 september 2018 21:13 schreef EP3 het volgende:
Welke trilogie? Heb het even gemist.
Before sunrise/sunset/midnight.
  zondag 2 september 2018 @ 21:17:30 #197
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_181650728
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 21:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Before sunrise/sunset/midnight.
Ah, ok. Moet ik nog zien. Dacht even dat het over Trois Couleurs ging. Kan ik ook van harte aanraden.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_181650866
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 21:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoe meet je het resultaat? Dan kom je onherroepelijk uit bij de mensen die de therapie hebben ondergaan en hoe zij dat resultaat ervaren, nietwaar?

Ik heb aardig wat therapiesessies met haar beluisterd en ze is erg succesvol in precies wat ze beoogt te doen, namelijk mensen losmaken (al is het maar even) van hun zekerheden en proberen open te laten staan voor de ander. Er gebeuren miraculeuze dingen in die sessies. Dat betekent overigens niet dat elk verhaal gelukkig eindigt. Als luisteraar krijg je meestal niet te horen wat de afloop is, maar ik heb wel eens begrepen dat mensen bijv. een paar maanden na de uitgezonden sessie alsnog uit elkaar waren gegaan. (Al zou je je ook af kunnen vragen of dat per definitie een negatief resultaat is.)
Ja het resultaat van therapie dus. Mensen gaan in therapie met een bepaald doel. Soms is dat een heel meetbaar doel, soms iets wat voor meer interpretatie vatbaar is, maar je kunt in ieder geval verschillende soorten therapieën empirisch te evalueren.

Ik vind de psychotherapie op dat vlak gewoon heel erg dun.
pi_181651042
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 21:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja het resultaat van therapie dus. Mensen gaan in therapie met een bepaald doel. Soms is dat een heel meetbaar doel, soms iets wat voor meer interpretatie vatbaar is, maar je kunt in ieder geval verschillende soorten therapieën empirisch te evalueren.
Of mensen veranderen van mening over wat hun doel is. Of ze behalen hun doel niet maar zijn wel beter af. Het is erg complex en ik geloof er weinig van dat je het succes van therapie volgens de standaarden van exacte wetenschap kunt bepalen. (Ook empirische wetenschappen als de gedragswetenschappen berusten op interpretatie!)
pi_181651327
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 21:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Of mensen veranderen van mening over wat hun doel is. Of ze behalen hun doel niet maar zijn wel beter af. Het is erg complex en ik geloof er weinig van dat je het succes van therapie volgens de standaarden van exacte wetenschap kunt bepalen. (Ook empirische wetenschappen als de gedragswetenschappen berusten op interpretatie!)
Exacte wetenschap is in mijn ogen ook een misplaatste term. Wetenschap is nooit exact. Wiskunde wel, maar je kunt twisten over de vraag in hoeverre dat dan weer wetenschap is als het zich enkel in een volledig geïdealiseerde wereld bevindt. :P
Ook in de sociologie wordt voldoende empirische toetsing gehanteerd, ik zie niet in waarom de psychotherapie zich daaraan zou moeten onttrekken.
Veel van wat Freud poneerde is inmiddels wel redelijk achterhaald, maar het blijft in mijn ogen ook vandaag de dag nog veelal bij een mooie verhaaltje over wat de oorzaak zou zijn van gedrag of persoonlijkheid en hoe dat als basis zou dienen voor behandelingen.
  zondag 2 september 2018 @ 21:35:10 #201
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_181651397
Oh nee de #gendergekte
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_181651435
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 21:35 schreef MissGiraffe het volgende:
Oh nee de #gendergekte
Nou misschien gaat ze het nog voor je uitleggen.
  zondag 2 september 2018 @ 21:36:41 #203
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_181651439
Hier up yours, Belgische gekkie:
  zondag 2 september 2018 @ 21:37:10 #204
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_181651454
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 21:36 schreef wuuht het volgende:

[..]

Nou misschien gaat ze het nog voor je uitleggen.
Nee, ze doet alsof het gewoon een normale 'revolutie' is. Geen uitleg.
pi_181651471
Bijzonder dat de getriggerden deze reeks ook al weten te vinden.
  zondag 2 september 2018 @ 21:39:18 #206
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_181651523
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 21:37 schreef Monolith het volgende:
Bijzonder dat de getriggerden deze reeks ook al weten te vinden.
Goed die zelfkennis van jou :W
  zondag 2 september 2018 @ 21:39:58 #207
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_181651543
Abbring mag best even een stilte laten vallen, maar zodra Esther even wil nadenken, stelt Janine meteen weer een tussenvraag.
Poef.....gone! ©golfer
pi_181651552
Interessant experiment dit
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_181651554
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 21:36 schreef MissGiraffe het volgende:
Hier up yours, Belgische gekkie:
[ afbeelding ]
_O_
  zondag 2 september 2018 @ 21:41:13 #210
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_181651580
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 21:40 schreef Scorpion_17 het volgende:
Interessant experiment dit
Saai resultaat. Borstplaat en minder stoer zijn. :|W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')