Ivo wordt gek van alle berichtjes, ik ben niet de schutter uit Spa! "Ik word gek van die berichtjes!" Ivo Thewissen uit St. Willebrord heeft maar één boodschap: ik ben niet de verdachte van de schietpartij in het Belgische Spa, waarbij zaterdagnacht een agent werd doodgeschoten. Ivo wordt sinds dit weekend overladen door berichtjes met de vraag of hij het is. "Nou, niet dus."
Deze Ivo kent de verdachte van de schietpartij ook niet. "Er zijn drie Ivo Thewissen in Nederland. Eentje uit Limburg, eentje nu in de cel in België en ik dus", redeneert de 44-jarige vrachtwagenchauffeur. "Die uit Limburg liet op Facebook weten dat hij het niet was. Ik heb hem meteen een berichtje gestuurd en geschreven dat ik het ook niet ben", zegt hij.
Hij baalt ervan dat de naam van de verdachte voluit bekend is geworden en dat hij daarom veel berichten kreeg. "Ik hoop echt dat het nu stopt, want ik word gek van die berichtjes." Niet alleen Ivo zelf kreeg veel vragen, ook zijn vader en zijn werkgever worden lastiggevallen.
Belletjes naar zijn baas
"Om elf uur zondagavond kreeg ik nog een belletje van een journalist. Daar was ik echt niet blij mee, want wij werken in de transportsector en moeten midden in de nacht opstaan", laat zijn baas weten, die na alle telefoontjes liever niet zijn naam of de naam van zijn bedrijf genoemd wil hebben.
Eerder die zondag waren er ook al andere journalisten die de man wisten te bereiken. "Maar ik wist meteen al dat dit niet over de Ivo Thewissen gaat, die ik ken", zegt hij heel stellig. "Ivo is een keurige jongen, een fijne medewerker en iemand die altijd op tijd is. We zijn heel blij met hem."
Agent doodgeschoten
In de nacht van zaterdag op zondag werd in het Belgische Spa een politieagent doodgeschoten. Hij werd opgeroepen in verband met een groepje Nederlanders dat de toegang tot een café was geweigerd. Toen de agent de auto waar de Nederlanders in zaten wilde controleren, werd hij neergeschoten. Het is nog niet duidelijk of de opgepakte verdachte, Ivo T. ook de schutter is.