abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 augustus 2018 @ 13:45:43 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_181470184
quote:
Agent doodgeschoten in Spa: verdachte opgepakt in bos, politie zoekt nog extra dader(s)

In Spa is vannacht een politieagent doodgeschoten. Een verdachte is opgepakt in de bossen, niet ver van waar de feiten zich afspeelden. Het parket van Luik bevestigt dat het om Ivo T. (36) gaat. De Nederlander zou al gekend zijn bij het gerecht voor slagen en verwondingen. De politie is nog op zoek naar één of meerdere andere daders. De koning en minister van Binnenlandse Zaken Jambon brengen vandaag nog een bezoek aan Spa.

Volgens de eerste elementen van het onderzoek zou een groepje Nederlanders de toegang zijn geweigerd tot een café in de avenue Reine Astrid in Spa. De politie werd opgeroepen en een patrouille controleerde daarbij het voertuig waarin de Nederlanders zaten.

Volgens het parket werd de agent om 2 uur ’s nachts doodgeschoten door één van de passagiers. Er werd nog geprobeerd om hem te reanimeren, maar tevergeefs. Het is nog niet duidelijk of de opgepakte verdachte ook de schutter is. T. zou bij de schietpartij wel in de buik geraakt zijn.

De gewonde Nederlander kon vervolgens opgepakt worden in de bossen. Hij spreekt geen Frans, dus het zal wellicht nog even duren voor hij gehoord kan worden. Eén of meerdere daders zouden nog op de vlucht zijn.

“Aanval op democratische samenleving”
De straat werd afgesloten, verschillende politie-experts zijn ter plaatse. Samen met het labo van de federale politie en het parket doen ze vaststellingen ter plaatse.

Na minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon betuigt ook premier Charles Michel zijn medeleven. “Een aanval op een agent in functie is een aanval op onze democratische samenleving”, stelt de premier in een persbericht.

De premier vernam de gebeurtenissen naar eigen zeggen “met emotie”. “Mijn eerste gedachten gaan uiteraard uit naar de familie en de naasten van de jonge agent. We zullen het volledige licht moeten laten schijnen op de omstandigheden van dit drama.”

“Het hele politiekorps is in zijn hart getroffen door deze tragische gebeurtenis. Dit voorval toont aan dat de opdracht van politieagent veel moed en waakzaamheid vergt. Ik wil hulde brengen aan de mannen en vrouwen die, soms met gevaar voor eigen leven, investeren in een taak die zo essentieel is voor onze democratische maatschappij.”

https://www.hln.be/nieuws(...)ra-dader-s~a7a2fdd0/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_181470289
Formule 1 hooligan?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 26 augustus 2018 @ 13:50:01 #3
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181470300
Spang! Spang!
#KICKOUTZP
pi_181470315
Drugs?
Ik zwaai naar dieren.
pi_181470371
Dacht dat die Belgen de achternamen niet censureerden?
  zondag 26 augustus 2018 @ 13:53:41 #6
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_181470384
quote:
Hij spreekt geen Frans, dus het zal wellicht nog even duren voor hij gehoord kan worden.
Ik was in de veronderstelling dat Belgische agenten zowel Frans als Nederlands moeten kunnen spreken. Blijkbaar niet dus?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zondag 26 augustus 2018 @ 13:56:01 #7
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_181470433
In een donkere kerker gooien en de sleutel weggooien :W
Ik ben inmiddels overleden
pi_181470449
Dat is niet heel er handig van die Nederlander.
Zonder wrijving geen glans
pi_181470560
Formule 1 tuig :r
U MAD?
pi_181470627
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 13:53 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Ik was in de veronderstelling dat Belgische agenten zowel Frans als Nederlands moeten kunnen spreken. Blijkbaar niet dus?
Dat stukje ging over de verdachte, niet over de agent.
Google is your friend, abuse your friends
  zondag 26 augustus 2018 @ 14:09:37 #11
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_181470695
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 14:05 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Dat stukje ging over de verdachte, niet over de agent.
Als de agenten Nederlands zouden spreken dan is het geen probleem hem in het Nederlands te verhoren.

Dat het nog even duurt voor hij verhoord zal worden betekent dat de agenten aldaar dus de Nederlandse taal niet machtig zijn en een tolk nodig hebben.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_181471011
Wat een wereld. Voor de dader ook maar een kogel.
pi_181471102
hij laat 3 Kids en een vrouw achter.

verschrikkelijke daad van de Nederlander.
  zondag 26 augustus 2018 @ 14:33:42 #14
402098 Velouria
mobiel rampgebied
pi_181471213
Altijd maar weer die Nederlandse immigranten. Allemaal uitwijzen! En nee hoor, Waalse agenten spreken meestal geen woord Nederlands. Alleen in federaal Brussel is tweetaligheid vereist. Verhoor in de juiste taal is heel belangrijk, inbreuken op de ingewikkelde Belgische taalwetgeving hebben al heel wat rechtszaken ongeldig gemaakt.
pi_181471328
Had hem lekker in de bossen laten liggen met een schotwond in de buik.
  zondag 26 augustus 2018 @ 14:57:19 #16
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_181471830
Deze gekke polderhenkie mogen ze vierendelen op de Grote Markt te Brussel. Zʼn vlees aan de honden voeren a.u.b.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_181471900
Strakke actie om op een agent te schieten in Spa tijdens de GP F1. Zo'n 500 agenten van de federale politie zitten er momenteel als versterking...
pi_181471947
Maar waarom?
pi_181471987
Hoe zit het met die twee voortvluchtigen? Hebben ze die onderhand nog niet te pakken? Ik had begrepen dat er een helikopter boven hangt dus ver kunnen ze dan niet komen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_181471991
quote:
“Aanval op democratische samenleving”
Zucht, nee gewoon een uit de hand gelopen confrontatie
pi_181472008
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 15:02 schreef Hathor het volgende:
Hoe zit het met die twee voortvluchtigen? Hebben ze die onderhand nog niet te pakken? Ik had begrepen dat er een helikopter boven hangt dus ver kunnen ze dan niet komen.
Met al die bossen daar heb je weinig aan een heli lijkt me
pi_181472035
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 15:03 schreef myShizzle het volgende:

[..]

Met al die bossen daar heb je weinig aan een heli lijkt me
Van de andere kant heb je in de bossen natuurlijk ook niet veel aan een auto.
pi_181472070
In Amerika staat hier de doodstraf op, ben benieuwd wat hij krijgt. Wat mij betreft voeren we in Europa ook gewoon de doodstraf weer in. De mensen die daden plegen voor zo’n doodstraf kan je missen als kiespijn. Niks een gevangenis (lees hotel) in op onze kosten, weg ermee. Het liefste nog de manieren zoals vroeger, uit elkaar laten trekken door paarden ofzo, ik zou serieus gaan kijken.
Niet Fokken met mij.
pi_181472167
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 15:04 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
In Amerika staat hier de doodstraf op, ben benieuwd wat hij krijgt. Wat mij betreft voeren we in Europa ook gewoon de doodstraf weer in. De mensen die daden plegen voor zo’n doodstraf kan je missen als kiespijn. Niks een gevangenis (lees hotel) in op onze kosten, weg ermee. Het liefste nog de manieren zoals vroeger, uit elkaar laten trekken door paarden ofzo, ik zou serieus gaan kijken.
Heb je vanochtend weer vergeten je Canasten Gyno aan te brengen?
  zondag 26 augustus 2018 @ 15:10:16 #25
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_181472257
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 15:04 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Ja want de doodstraf is gratis :')
En doodstraf is vaak nog duurder dan levenslang, en bovendien inhumaan.
#KICKOUTZP
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')