abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 december 2002 @ 16:27:28 #1
32510 BobaFett
Bounty Hunter
pi_7598801
Naar aanleiding van dit topic, heb ik een paar nummers gedowned van Shpongle.

Kent iemand die band? Is een beetje trance/ambient muziek, het best te beluisteren als je stoned en/of aan het trippen bent, dit volgens de experts op bovengenoemd forum.

Hier de officielle site van Shpongle: http://www.shpongle.com/frame-main.htm

[b]Excalibur,Albion[/b][br]Demanto Naturan - lvl50 Deathsight Necro[br]Naturan Demanto - lvl24 Ice Wizard[br]Toxy ParaMedic - lvl20 Cleric[br]Artificial Intelligence - lvl20 Infiltrator
pi_7598875
Is dat niet een label van Hallucinogen???
  zondag 29 december 2002 @ 16:34:48 #3
32510 BobaFett
Bounty Hunter
pi_7598980
quote:
Op zondag 29 december 2002 16:29 schreef LaTiNo het volgende:
Is dat niet een label van Hallucinogen???
Nee, is geen label, maar de DJ van Hallucinogen is wel dezelfde DJ als bij Shpongle, die gasten hebben meerdere bands.

http://www.twisted.co.uk/flashindex.html

[b]Excalibur,Albion[/b][br]Demanto Naturan - lvl50 Deathsight Necro[br]Naturan Demanto - lvl24 Ice Wizard[br]Toxy ParaMedic - lvl20 Cleric[br]Artificial Intelligence - lvl20 Infiltrator
  zondag 29 december 2002 @ 16:47:41 #4
26592 ngbom
madwickedmaistahmind
pi_7599242
een woord: psy-trance
Today is a gift, that's why they call it the present.
  zondag 8 augustus 2004 @ 23:34:49 #5
18783 JanDenSmeerpoets
You... are an ostrich
pi_21143328
Een beetje jammer dat dit topic het niet overleefd heeft, want shpongle is echt vette shit.
Zoals ze zelf zeggen, muziek om je trip te versterken, en als je niet aan het trippen bent, je doen denken dat je aan het trippen bent.
quote:
Where is Shpongleland...?

A multi-verse not very far away where queues and noise don't exist neither pain nor fear, scary faces or bad smells…just peace and pieces, and perfect weather Sucking the big toe of humanity, your armchair turns into an aural spacecraft, catapulting you through the veils of reality and consciousness into a psychedelic adult theme park: Sonar Ballistickle, Soma sucking cyber sorcerers floating weightlessly on the threshold of bliss, creating psycho-geometric, atomic telepathic shimmering incandescent dream dilations. This hybrid exotic seretonin drenched electro-plasmic dripping brain forest moves with endless hallucinogenic changing patterns while, unnoticed a million angels dance on a pinhead. Fun-Shui, Phrenological escapology; the divine moment of truth…the inevitability of the unexpected - the vortex of the cortex. Knowing what we don't know, while sampling the cosmos; from the darkness to the light; from the unreal to the real….from death to immortality...

…Lets Get Shpongled![
voor wie t niet kent:

http://www.shpongle.com/released.htm

met van bijna alle tracks een mp3

Zelf vind ik de titel van hun 2e album echt briljant, 'Tales of the inexpressible'. Als je ernaar luistert hmjhsaasd het is niet te omschrijven...

Dus ja, ik hou erg van shpongle, wie nog meer?

[ Bericht 0% gewijzigd door JanDenSmeerpoets op 08-08-2004 23:41:22 ]
.
  maandag 9 augustus 2004 @ 00:44:55 #6
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_21144823
Klinkt interessant, binnenkort eens checken, dan zal ik zeggen wat ik er van vind. Thnx voor de tip iig.
pi_21153316
Ik heb verder niet zoveel met psytrance (of misschien heb ik de goede shit nog niet gehoord, het meeste vind ik erg eentonig), maar Shpongle vind ik wel weer erg goed . Iemand hier op Fok! had het tijden geleden een keer getipt.

Het zit muzikaal ook uitstekend in elkaar: vet geproduceerd, veel rare maatsoorten en samples etc. Vind de eerste cd ('Are you Shpongled') wel een stuk beter dan de tweede, overigens.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_21158297
Shpongle! Super! Erg prettig om naar te luisteren
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
  maandag 9 augustus 2004 @ 17:29:06 #9
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_21158480
Hallucinogen = Simon Posford
Shpongle = Simon Posford & Raja Ram.
Younger Brother = Simon Posford & Benji Vaughan

Als je van Shpongle houdt, moet je ook eens naar Younger Brother en Ott luisteren !

Zie :
http://www.twisted.co.uk/albums/twscd24.html (Younger Brother : A flock of bleeps)
http://www.twisted.co.uk/albums/twscd16.html (Ott : Hallucinogen in Dub)
http://www.twisted.co.uk/albums/twscd26.html (Ott : Blumenkraft)
zzz
pi_21158969
Psytrance?.....
  maandag 9 augustus 2004 @ 21:21:18 #11
18783 JanDenSmeerpoets
You... are an ostrich
pi_21163915
heh LD ik wist wel dat je ging commenten
.
pi_21164021
Helemaal geweldig. Echt een geniaal side-project van het wunderkind.
Vooral het nummer behind closed eyelids is een kippenvelnummer.
-
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 02:00:56 #13
31101 _Led_
pi_21171318
@Mr.Smeerpoets:
Identify yourself !
(Ile ? of nee, een topic met ICP - Okkie dan misschien ? )

@Daggla :
Ik ben persoonlijk nogal weg van Ott's remix van LSD
(de "World sheet of closed string mix")
zzz
pi_21174170
quote:
Op zondag 29 december 2002 16:34 schreef BobaFett het volgende:
Mijn tenen krommen hier nogal van.

Shpongle is een samenwerkingsverband tussen Raja Ram die al heel veel bands heeft afgezworven en de master himself Simon Posford (ondermeer ook bekend als Hallucinogen en deel van Younger Brother).

Ze maken goede chillmuziek en hebben twee cd's uit:

- Are You Shpongled?
- Tales of the Inexpressible

De derde cd zou deze zomer uitkomen, maar ik vrees dat ie flink is uitgesteld zoals vrij veel op het Twisted label. Het Twisted label is in handen van Simon Posford en geeft ruimte aan psytrance artiesten als Tristan, Younger Brother en Prometheus maar ook aan wat experimenteler werk van de Flexitones (met een lid van Eat Static)... etc. Daarnaast zijn ze dus ook met chill vertegenwoordigd door Shpongle en Ott. Ott heeft een geweldig album uit dat heet Blumenkraft en een van de beste chill albums ooit (en ik heb er aardig wat), daarnaast heeft hij nog wat tracks van Hallucinogen geremixed in dub-stijl ...ook zeer lekker.

Het is absoluut geen psytrance, het is hoogstens psychedelic chill-out. Het tweede album is iets meer op wereldmuziek geent dan de eerste die wat psychedelischer is van aard. In mijn cd-collectie staan de twee cd's van Shpongle en die van Ott echt bij de classics en beste albums die ik heb. Ik ben dan ook zeer nieuwsgierig naar nieuw werk. Ik ben geloof ik ook de enige die de track Beija Flor, die alleen als backside uit is gekomen, helemaal geweldig vond.
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 10:27:14 #15
31101 _Led_
pi_21174804
Vergeet "Shpongle remixed" niet
zzz
pi_21176439
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 10:27 schreef L.Denninger het volgende:
Vergeet "Shpongle remixed" niet
Ik vind die cd wat minder, heb hem ook niet aangeschaft...
pi_21188542
Nouja, ik heb die 2 van hun ook, en vind het wel lekkere muziek hoor
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 00:39:15 #18
18783 JanDenSmeerpoets
You... are an ostrich
pi_21248652
quote:
(Ile ? of nee, een topic met ICP - Okkie dan misschien ? )
Hallo, you betcha dat ik ook bij icp was

Maar t ging over shpongle. Het remix album is ook echt super gewoon. Tevens ben ik erg benieuwd naar het hiervoorgenoemde 3e album (wist niet dat het eraan zat te komen)
Ik weet al wel wat ik ga doen als het uit is en ik het voor t eerst ga luisteren
.
pi_21249172
Shpongle is superdope! De "Are You Shpongled?" cd is echt helemaal top. Die gast is geniaal gewoon. Gewoon kopen dat album en dan weet je ook waarom
.com!
pi_22544306
http://www.twisted.co.uk/albums/twscd28.html

Derde album op komst begin 2005, vond ik wel een schopje waard. Ik ben geloof ik één van de weinigen die hun track 'beija flor' echt super vind, die staat dus ook op het nieuwe album...

Verder was er een track op de 'secret of the skulls' die NIET op het album zal verschijnen, een zeer te pruimen nummer met een te betreuren einde (naar mijn mening)
  maandag 27 december 2004 @ 23:22:54 #21
18783 JanDenSmeerpoets
You... are an ostrich
pi_24245178
Hij is af
quote:
Shpongle is back, with a new album, 'Nothing Lasts' a reference to Terence Mckenna and one of their many influences, the imitable audio pioneers, Simon Posford & Raja Ram remind us not only the about the impermenance of life but also how to rewrite the ambient agenda with yet more spell binding music from their outer cosmos that is 'Shpongle'. With sonic waves in a sea of synths, battalions of brazilian batucada beats, flamenco solo's, piano solo's, vocal soarings from Hari Om and trancey dubs this really is more music from the otherworld. A place of undefinable and indescribable beauty where all cultures collide, genres are rode over roughshot, and nothing is outlawed. For those that know them these will be sentiments they recognise and welcome as further evidence of Shongle's reputation. To those that don't, welcome to a new universe one with it's own language and musical map, a place of beauty and impermenance.

'Nothing Lasts' will be released on Twisted Records in the New Year.
*Niet wachten kan*
.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 01:19:11 #22
110813 behAARD
dat ben ik
pi_26872097
Van het remixed album is de Crystal Skulls remix van The Western Rebel alliance toch heeeeel erg aan te raden Lekker drum'n'bass ritmetje en dan die gitaar
Nog 2 weken wachten en dan komt (hopelijk) het nieuwe album uit!
I Am Shpongled! Ofwel, completely geshtunkenflopt
  woensdag 25 mei 2005 @ 00:32:07 #23
18783 JanDenSmeerpoets
You... are an ostrich
pi_27326495
Hij is te bestellen
(tevens al te beluisteren, kuch)

En hij begint met Beija Flor
.
pi_27365619
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 00:32 schreef JanDenSmeerpoets het volgende:
Hij is te bestellen
(tevens al te beluisteren, kuch)

En hij begint met Beija Flor
Het klinkt idd weer erg fijn! En Beija Flor was te goed om niet op het album te verschijnen
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
pi_27377248
t klinkt echt onwijs wazig Hier moet ik me maar is in gaan verdiepen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')