Natuulijk vind ie het jammer, als er geen keermuur komt kost het hem zelf een stuk tuin (wat naar mijn mening al zo had moeten zijn).quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 13:07 schreef teletascha het volgende:
Wij hebben zelf ook al gesproken met buurman, maar zijn standpunt blijft hetzelfde. Hij vindt het jammer dat wij iets willen veranderen 😊. Maar of jammer vinden betekent dat hij daarmee niet (mede?) verantwoordelijk is, vraag ik mij dus af.
Jup... dat is feitelijk correct. Maar dat is ook mijn vraag: is mijn vraag reeel dat ik van de buurman kan verwachten dat hij ook (financiele, voor een keermuur, of in natura, stuk talud in eigen tuin houden) neemt voor het hoogteverschil.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 13:38 schreef mvloenh het volgende:
Dus als ik het goed begrijp: Jij koopt een bestaand huis, met een talud in de tuin.
Maar omdat jij een aanbouw zet, moet de buurman kosten maken ?
Snap best dat hij daar geen trek in heeft
Als die buurman zich niet aan de regels heeft gehouden bij het aanleggen maakt het geen donder uit. Waarom zou het OK zijn dat hij een stuk tuin van zijn buren heeft gebruikt om zijn eigen tuin recht te trekken? Als hij dat netjes op zijn eigen erf had gedaan was er nu ook geen probleem geweest.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 13:38 schreef mvloenh het volgende:
Dus als ik het goed begrijp: Jij koopt een bestaand huis, met een talud in de tuin.
Maar omdat jij een aanbouw zet, moet de buurman kosten maken ?
Snap best dat hij daar geen trek in heeft
We hebben wel een kadastertekening, maar dat laat alleen lengte/breedtes zien. Is er ook een kans dat we meer info in het kadaster kunnen opvragen over hoogtes?quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 13:38 schreef Fogel het volgende:
Al opgevraagd wat er in het kadaster staat over de hoogte? Misschien hoort die verhoging er helemaal niet te zijn.
Dat kan je het best aan het kadaster vragenquote:Op zaterdag 25 augustus 2018 13:53 schreef teletascha het volgende:
[..]
We hebben wel een kadastertekening, maar dat laat alleen lengte/breedtes zien. Is er ook een kans dat we meer info in het kadaster kunnen opvragen over hoogtes?
Maar wat zijn precies de regels?quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 13:52 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als die buurman zich niet aan de regels heeft gehouden bij het aanleggen maakt het geen donder uit. Waarom zou het OK zijn dat hij een stuk tuin van zijn buren heeft gebruikt om zijn eigen tuin recht te trekken? Als hij dat netjes op zijn eigen erf had gedaan was er nu ook geen probleem geweest.
Regels kan je bij de gemeente navragen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 13:57 schreef teletascha het volgende:
[..]
Maar wat zijn precies de regels?
Als ik het goed heb, dan mag hij niet afwateren in onze tuin (gebeurt nu dus wel, maar er zal zeker ook een groot gedeelte zijn eigen grond in zakken, afhankelijk van de groote van de plensbui😀). Maar ik denk dat wij ook niet zomaar mogen beginnen met graven (waardoor zijn strook kan verzakken, er kan geen schade aan huis ontstaan).
Kan de buurman TS dan niet aansprakelijk stellen voor het verzakken van zijn grond?quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 19:18 schreef Makrolon het volgende:
Haal dat talud weg als ie niet wil meewerken, hij merkt de gevolgen vanzelf
Had ie het talud maar op zijn eigen grond moeten maken ipv landjepik.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 22:23 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Kan de buurman TS dan niet aansprakelijk stellen voor het verzakken van zijn grond?
We weten niet hoe die situatie is ontstaan.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 22:38 schreef Fogel het volgende:
[..]
Had ie het talud maar op zijn eigen grond moeten maken ipv landjepik.
gokje: oud vrouwtje.. 'geen probleem hoor buurman, ik kom toch niet meer in de tuin'quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 22:41 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
We weten niet hoe die situatie is ontstaan.
En de vorige eigenaar heeft kennelijk dat talud in zijn tuin toegestaan.
Misschien, maar dat maakt het nog niet onrechtmatig.quote:Op zaterdag 25 augustus 2018 23:32 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
gokje: oud vrouwtje.. 'geen probleem hoor buurman, ik kom toch niet meer in de tuin'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop