abonnement Unibet Coolblue
pi_181439792
In het kader van bewust worden van wat ik uitgeef kijk ik sinds kort bonnetjes na of kijk ik ter plekke bij de kassa of het allemaal wel klopt. En dat loont wel moet ik zeggen. Ik korte tijd 2 x bijna teveel betaald. Eerst bij een bekende snackbar, verkoopster bleef erbij dat het allemaal klopte, terwijl de prijzen niet overeen kwamen met de prijzen online. Na wat mailverkeer gaven ze toch toe dat het verkeerd in de kassa stond.

En gisteren bij een bekend Tapasrestaurant zag ik dat er 6x een weekendmenu op de bon stond, terwijl we maar echt met zijn vijfen waren. Detail: vermelding van weekendmenu's stond halverwege tussen de drankjes. Het viel me in eerste instantie niet eens op.

Neem gewoon eens de tijd om te kijken wat er aangeslagen wordt i de winkel en restaurants. Je loopt anders echt geld mis.
pi_181439795
Ja, kom je daar nu pas achter?
pi_181439796
WAT EEN SUPER TIP. DAAR WAS IK ZELF ECHT NOOIT OPGEKOMEN !!11!1!!111!!!1
pi_181439804
Ik heb wel wat beters te doen dan twee keer per jaar 2 euro 10 te besparen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_181439808
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 08:21 schreef T-D het volgende:
Ja, kom je daar nu pas achter?
Eigenlijk wel ja. Ik vroeg nooit om een bon, ik ging er wel vanuit dat het klopte. Ook gemakzucht van mijn kant. Ik weet zeker dat er zo nog veel meer mensen zijn :)
pi_181439809
Al met al komt het op kwartjeswerk aan. En dat is dus te weinig om voor mij m'n tijd in te steken. Ik weet altijd ongeveer wat het moet kosten. Als het substantieel afwijkt, vraag ik de bon. Anders mogen ze hem weggooien, ongezien.
pi_181439818
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 08:23 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Al met al komt het op kwartjeswerk aan. En dat is dus te weinig om voor mij m'n tijd in te steken. Ik weet altijd ongeveer wat het moet kosten. Als het substantieel afwijkt, vraag ik de bon. Anders mogen ze hem weggooien, ongezien.
Jij zegt kwartjes. Als dit zeg 1x per week gebeurt, gooi je op jaarbasis toch wel een bedrag weg.
pi_181439820
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 08:23 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Eigenlijk wel ja. Ik vroeg nooit om een bon, ik ging er wel vanuit dat het klopte. Ook gemakzucht van mijn kant. Ik weet zeker dat er zo nog veel meer mensen zijn :)
Jij telt niet van tevoren?
pi_181439827
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 08:25 schreef T-D het volgende:

[..]

Jij telt niet van tevoren?
Net zoals gisteren bij dat restaurant ga ik niet bij voorbaat uitrekenen hoeveel het bij elkaar is nee.
pi_181439829
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 08:25 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Jij zegt kwartjes, als dit zeg 1x perweek gebeurt, gooi je op jaarbasis toch wel een bedrag weg.
Nou, toch zeker een tientje of twee. Op jaarbasis. Dat zeg ik dus, dat is de moeite voor mij niet waard. Elke keer de bon nalopen, kost me aan tijd meer dan die paar tientjes per jaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2018 08:28:06 ]
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 08:28:37 #11
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_181439834
Mijn vrije tijd is meer waard dan wat dit me oplevert.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Spellchecker zaterdag 25 augustus 2018 @ 08:33:02 #12
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181439855
Wij hadden het laatst ook; boel boodschappen, waaronder twee plantjes van 1,50. Bleek de cassier eenmaal 1,50 gescand te hebben en eenmaal 15,00. (Waarschijnlijk per ongeluk tien keer in plaats van een keer, ik denk een nieuwe medewerker want hij zat een beetje te stuntelen.) Thuis pas gezien, gebeld en we konden met de bon terugkomen en ons geld tedugkrijgen.
pi_181439858
Je kan beter bij het bestellen alvast onthouden hoeveel het ongeveer moet gaan kosten. Het komt toch fucking gierig over als je bij het betalen nog eens de hele bon gaat zitten analyseren.
pi_181439863
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 08:27 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Nou, toch zeker een tientje of twee. Op jaarbasis. Dat zeg ik dus, dat is de moeite voor mij niet waard. Elke keer de bon nalopen, kost me aan tijd meer dan die paar tientjes per jaar.
Het is inderdaad ook maar net hoe je er tegen aan kijkt. De één boeit het niet en de ander vindt het zonde.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 25 augustus 2018 @ 08:35:12 #15
408813 crew  trein2000
pi_181439865
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 08:23 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Al met al komt het op kwartjeswerk aan. En dat is dus te weinig om voor mij m'n tijd in te steken. Ik weet altijd ongeveer wat het moet kosten. Als het substantieel afwijkt, vraag ik de bon. Anders mogen ze hem weggooien, ongezien.
Dit dus. Ik vraag alleen de bon als ik daar reden toe heb. En ja, dat komt voor. Maar dan gaat het niet om 50 cent.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_181439867
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 08:34 schreef Igen het volgende:
Je kan beter bij het bestellen alvast onthouden hoeveel het ongeveer moet gaan kosten. Het komt toch fucking gierig over als je bij het betalen nog eens de hele bon gaat zitten analyseren.
Als ik dat niet had gedaan had ik 22,50 meer betaald. Dus nee, dan boeit het me niet of ik wel of niet gierig overkom.
pi_181439892
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 08:35 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Als ik dat niet had gedaan had ik 22,50 meer betaald. Dus nee, dan boeit het me niet of ik wel of niet gierig overkom.
Mijn punt is: Als het eindbedrag 22,50¤ te hoog is dan zou je dat ook wel moeten merken zonder dat je de bon controleert.
pi_181439919
Mee eens, die dingen gebeuren. Fouten worden overal gemaakt. Jaarlijks praat je over gemiddeld 50 euro per jaar. Daar zitten extremen tussen, zoals 7 euro voor een half brood.
Andersom gebeurt ook. Dat overkomt me ook wel eens dat ik een veel te laag bedrag betaal dat nooit kan. Laatst nog merkte ik dat op, heel gedoe, moet een kassasleutel bijgehaald worden etc. Zegt die man die achter me stond: man, man, man, wat doe je, je bent gek. Neem je winst en loop gewoon door.

Ik check ook iedere week alle supermarktfoldertjes die op de mat vallen. Dat scheelt ontzettend veel geld. Zo koop ik veel artikelen alleen als er korting op zit, zoals wasmiddel. Dan sla je er gewoon een paar in. En zo geldt dat voor veel meer dingen. Mensen lachen erom, maar dan vraag ik me altijd af hoe het komt dat het op de salarisbetaaldag altijd zo druk is in de supermarkt. Dat geeft aan dat mensen niet op hun uitgavenpatroon letten.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181439925
Ik leg altijd mijn kaart neer zonder te kijken.
Maar als ik ergens pin kijk ik eigenlijk ook niet naar het bedrag. :')
pi_181439934
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 08:25 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Jij zegt kwartjes. Als dit zeg 1x per week gebeurt, gooi je op jaarbasis toch wel een bedrag weg.
Zie het als je uurloon voor het doorspitten van alle bonnetjes.
pi_181439943
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 08:35 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Het is inderdaad ook maar net hoe je er tegen aan kijkt. De één boeit het niet en de ander vindt het zonde.
Het is een economische rekensom. 20 euro+ op één bonnetje heb ik door prijsbewustheid direct door. Kwartjeswerk afgezet tegen mijn uurloon is het gewoon letterlijk niet waard. Tenzij ik er ook nog plezier uit zou halen (anders zou ik ook met al mijn hobbies moeten stoppen :Y), dan verandert die waarde.
pi_181439947
Ik tik de bonnetjes altijd in in een groot bonnetjesbestand (Commodore-basic), om er zelf geprogrammeerde statistiekprogramma’s op los te laten.
Dus ik kom er vanzelf achter.
De meeste fouten zitten in aantallen of dat kortingen niet mee zijn gerekend. Met dat laatste kun je terug naar de klantenbalie. Aantallen kun je niet meer bewijzen als je al thuis bent geweest.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181439956
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 08:20 schreef Sunshine1982 het volgende:
In het kader van bewust worden van wat ik uitgeef kijk ik sinds kort bonnetjes na of kijk ik ter plekke bij de kassa of het allemaal wel klopt. En dat loont wel moet ik zeggen. Ik korte tijd 2 x bijna teveel betaald. Eerst bij een bekende snackbar, verkoopster bleef erbij dat het allemaal klopte, terwijl de prijzen niet overeen kwamen met de prijzen online. Na wat mailverkeer gaven ze toch toe dat het verkeerd in de kassa stond.

En gisteren bij een bekend Tapasrestaurant zag ik dat er 6x een weekendmenu op de bon stond, terwijl we maar echt met zijn vijfen waren. Detail: vermelding van weekendmenu's stond halverwege tussen de drankjes. Het viel me in eerste instantie niet eens op.

Neem gewoon eens de tijd om te kijken wat er aangeslagen wordt i de winkel en restaurants. Je loopt anders echt geld mis.
Wat doe je als na controle het bedrag te laag is?
pi_181440010
Ergste wat ik heb meegemaakt was in Italië. 20 euro voor een fles bronwater bij het eten in een restaurant. Je schrikt je een hoedje. Ik dacht, het zal wel, totdat ik het er over had bij de receptie van mijn hotel. De hotelmedewerker vroeg mij om die bon eens te laten zien. Je bent getild, zei die, zo’n fles kost maar een paar euro hier in de restaurants.

Nou lekker.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_181440085
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 08:53 schreef djh77 het volgende:

[..]

Wat doe je als na controle het bedrag te laag is?
Dit ga je vast niet geloven, maar ik heb ooit 5 euro te veel teruggekregen. Teruggegaan naar winkel en teruggeven. Ik kreeg er een bosje bloemen voor dus financieel gezien schoot de winkel er niks mee op, maargoed. Hetzelfde met een krat bier, niet gezien door caissière en ik was het vergeten door te geven. Ook netjes later betaald. Het is gewoon niet van jou, waarom zou je er dan niks van zeggen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')