abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181407045
Het zit dus zo: sinds de 15e vorige maand ben ik officieel bewoner van het huis.
De vorige bewoner is met de noorderzon vertrokken en nergens meer te vinden.
Persoon staat tot op heden nog wel ingeschreven op dit adres bij de gemeente maar er loopt een adresonderzoek.

Nu krijg ik constant brieven van incasso instanties enzovoorts.
Normaal gaat elke brief retour afzender, alleen dit maal had ik 1 brief van GGN. Met m'n afwezige hoofd heb ik deze opengemaakt tezamen met mijn eigen post en staat er met grote letters dat er een deurwaarder op een bepaalde datum komt en zich toegang mag verschaffen tot de woning om spullen in beslag te nemen. Nu is desbetreffende instantie niet meer te bereiken vanwege de tijd, maar zit ik hier wel een beetje te paniekeren.

Weet iemand van jullie of het rechtsgeldig is dat een deurwaarder Mijn spullen in beslag neemt en zich toegang verschaft tot een woning waar de schuldenaar niet meer woont?

Uiteraard ga ik morgen direct 't incassobureau bellen, maar zou graag alvast weten of 't rechtsgeldig is om mijn woning te betreden.

Alvast bedankt,
Slabber
  donderdag 23 augustus 2018 @ 20:29:20 #2
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_181407114
Zolang jij kan bewijzen dat je niet de persoon bent met de schulden en je daar officieel woont dan zou het geen probleem moeten geven. Maar wel een kutsituatie, dat dan weer wel.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_181407190
quote:
5s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:29 schreef jogy het volgende:
Zolang jij kan bewijzen dat je niet de persoon bent met de schulden en je daar officieel woont dan zou het geen probleem moeten geven. Maar wel een kutsituatie, dat dan weer wel.
Het zou eventueel wat lastiger kunnen worden als de vorige bewoner er nog ingeschreven staat gok ik?
pi_181407286
Gewoon aan GGN de situatie uitleggen, benadrukken dat er een onderzoek bij de gemeente loopt.
Dit is echt routine voor GGN, geen zorgen.
Heb dit meerdere malen zelf ervaren via via.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 20:35:56 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_181407307
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:32 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Het zou eventueel wat lastiger kunnen worden als de vorige bewoner er nog ingeschreven staat gok ik?
Geen idee. Heb je iets van bewijs betreffende het adresonderzoek, TS?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_181407331
quote:
11s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:35 schreef jogy het volgende:

[..]

Geen idee. Heb je iets van bewijs betreffende het adresonderzoek, TS?
Jammer genoeg niet, een andere instantie heeft dit onderzoek opgestart kwam ik achter toen ik op het gemeentehuis was om 'm zelf aan te vragen.
De medewerkers mogen me niets vertellen over de situatie omwille de privacy.
pi_181407354
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:37 schreef Slabber het volgende:

[..]

Jammer genoeg niet, een andere instantie heeft dit onderzoek opgestart kwam ik achter toen ik op het gemeentehuis was om 'm zelf aan te vragen.
De medewerkers mogen me niets vertellen over de situatie omwille de privacy.
Denk dat dat wat Wammes zegt wel klopt overigens. Zou me niet teveel zorgen maken en morgen gewoon even bellen. Dit overkomt ze vast vaker :P
  donderdag 23 augustus 2018 @ 20:45:10 #8
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181407546
Zoiets had ik ook ooit. Diverse post teruggestuurd. En ook wel eens een instantie gebeld dat het geen nut had om te blijven sturen.
Maar blijkbaar gebruikte die 't adres welke stond geregistreerd bij de gemeente.
Dus moest de gemeente eerst brief sturen, die moest ik retour afzender doen en dan zou 't gefixt worden. Is ook wel gelukt wat ik me kan herinneren.

Ook kwam de politie eens langs. Deed de deur open, diegene vroeg of ik persoon a was, ik zei, nee ben persoon b, a woont er al hele lang niet meer. En weg was de politie. Niets hoeven te bewijzen of wat.
pi_181407569
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:26 schreef Slabber het volgende:
Uiteraard ga ik morgen direct 't incassobureau bellen
Je moet de gerechtsdeurwaarder hebben, niet het incassobureau.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181407694
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:45 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Je moet de gerechtsdeurwaarder hebben, niet het incassobureau.
Wat ik uit de brief kan opmaken is dit dezelfde instantie.
pi_181407739
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:45 schreef Cue_ het volgende:
Zoiets had ik ook ooit. Diverse post teruggestuurd. En ook wel eens een instantie gebeld dat het geen nut had om te blijven sturen.
Maar blijkbaar gebruikte die 't adres welke stond geregistreerd bij de gemeente.
Dus moest de gemeente eerst brief sturen, die moest ik retour afzender doen en dan zou 't gefixt worden. Is ook wel gelukt wat ik me kan herinneren.

Ook kwam de politie eens langs. Deed de deur open, diegene vroeg of ik persoon a was, ik zei, nee ben persoon b, a woont er al hele lang niet meer. En weg was de politie. Niets hoeven te bewijzen of wat.
Onderzoek bij de gemeente loopt nu ook gelukkig, kon alleen wel 3 maand duren.

Probleem is dat ik op desbetreffende datum niet thuis ben en ik dan verwacht dat de deurwaarder zich toegang verschaft tot mijn woning (wat staat beschreven in die brief waarin staat dat ze dat doen als er niemand thuis is) , om beslag te leggen op mijn spullen.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 20:59:42 #12
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_181407973
Ook heel vaak gehad met mijn vorige woning, kreeg de ene incassobureau naar de andere, waren ook met de noorderzon vertrokken. Bleef bezig met bellen en mailen dat die persoon er niet meer woonde, want het bleef komen, uiteindelijk net kunnen voorkomen dat er een deurwaarder aan de deur kwam. Belde net op tijd. Zou morgenochtend dus gelijk bellen als ik jou was TS.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_181407979
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:51 schreef Slabber het volgende:

[..]

Onderzoek bij de gemeente loopt nu ook gelukkig, kon alleen wel 3 maand duren.

Probleem is dat ik op desbetreffende datum niet thuis ben en ik dan verwacht dat de deurwaarder zich toegang verschaft tot mijn woning (wat staat beschreven in die brief waarin staat dat ze dat doen als er niemand thuis is) , om beslag te leggen op mijn spullen.
Morgen gewoon even bellen en de situatie uitleggen. Zou me er niet al teveel zorgen om maken.

Beslagleggen betekent trouwens niet dat ze de spullen direct meenemen. Ze maken een lijst van de spullen in je huis een zogenaamd 'proces-verbaal'. Het is dus niet zo dat je dan thuis komt en je huis ineens leeg is.
  Spellchecker donderdag 23 augustus 2018 @ 21:02:03 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181408061
Jeetje, kan me goed voorstellen dat je in spanning zit ....

Morgenochtend bellen en dan een update doen hier! ^O^
pi_181408116
Hoe werkt dit juridisch normaal eigenlijk ? TS mag de brief formeel immers niet openmaken, want niet aan hem gericht - dus hij zou niet moeten weten dat er een deurwaarder komt.

Komt TS thuis, zijn spullen weg.

Wat dan ?
pi_181408291
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:03 schreef Kassamiep het volgende:
Hoe werkt dit juridisch normaal eigenlijk ? TS mag de brief formeel immers niet openmaken, want niet aan hem gericht - dus hij zou niet moeten weten dat er een deurwaarder komt.

Komt TS thuis, zijn spullen weg.

Wat dan ?
Ze nemen je spullen niet direct mee, ze maken enkel een lijst met de spullen in je huis en welke er in beslaggenomen worden, dit noemen ze een 'proces-verbaal'. Binnen drie dagen ontvang je het proces-verbaal en dan wordt ook de verkoopdatum aangekondigd.
pi_181408436
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:09 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ze nemen je spullen niet direct mee, ze maken enkel een lijst met de spullen in je huis en welke er in beslaggenomen worden, dit noemen ze een 'proces-verbaal'. Binnen drie dagen ontvang je het proces-verbaal en dan wordt ook de verkoopdatum aangekondigd.
ze mogen alleen naar binnen icm een hulpofficier van justitie, als je zelf aanwezig bent kun je, je vast wel legitimeren,en aan de hand van je huurcontract aantonen dat je de huidige bewoner bent.
pi_181408473
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:15 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ze mogen alleen naar binnen icm een hulpofficier van justitie, als je zelf aanwezig bent kun je, je vast wel legitimeren,en aan de hand van je huurcontract aantonen dat je de huidige bewoner bent.
Dat ook, maar in het geval dat je dus niet aanwezig bent, is het dus niet zo dat je spullen ineens weg zijn als je thuis komt..
  Spellchecker donderdag 23 augustus 2018 @ 21:17:31 #19
197773 crew  maily
pi_181408491
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:16 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat ook, maar in het geval dat je dus niet aanwezig bent, is het dus niet zo dat je spullen ineens weg zijn als je thuis komt..
Ik zou in ieder geval maken dat ik dan wel thuis was ......
pi_181408493
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:15 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

Ik moet dan een zakenreis annuleren om thuis te zijn. Is niet anders denk ik. Afwachten wat ik morgen te horen krijg aan de telefoon.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 21:17:54 #21
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181408503
Als je zelf echt niet aanwezig kan zijn. Ebt iemand anders? Familie ofzo?
En bellen, dat sowieso
pi_181408518
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:16 schreef madam-april het volgende:

[..]

Maar dan zit ik dus wel met een gekraakt slot en torenhoge kosten verwacht ik.
pi_181408613
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:17 schreef maily het volgende:

[..]

Ik zou in ieder geval maken dat ik dan wel thuis was ......
Ja maar als hij die brief niet per ongeluk had geopend, dan had hij dus niet geweten dat ze zouden komen.
  Spellchecker donderdag 23 augustus 2018 @ 21:24:58 #24
197773 crew  maily
pi_181408657
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:23 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ja maar als hij die brief niet per ongeluk had geopend, dan had hij dus niet geweten dat ze zouden komen.
Ja inderdaad ....
pi_181408705
Ik ga nu ook elke brief openen die ik van 'm krijg om dit soort shit af te kunnen vangen. Zit er niet op tr wachten om van m'n werk terug te komen en m'n voordeur is gekraakt en er zijn onbekenden over de vloer geweest.
pi_181408742
In deze specifieke situatie, als de vorige bewoner nog ingeschreven staat op het adres, is het verstandig om wat extra voorzichtig te zijn. Een brief van een incasso-/deurwaarderskantor kun je ook aan de buitenkant herkennen, zonder 'm te openen. Zeker als je vaker herinneringen voor de vorige bewoner krijgt zal men het niet vreemd vinden als je op eigen initiatief belt met het kantoor.

Op het adres van mijn nieuwbouwflat stond een portiek met, blijkbaar, iemand die wat achterstanden had op mijn huisnummer. Alle post ging retour afzender, maar toen ik een aangetekende brief van de SNS-bank moest weigeren, en vervolgens ook nog een gewone brief van de bank met in het adresvenster 'Afdeling Bijzonder Beheer' zichtbaar in de bus kreeg heb ik toch maar met ze gebeld.
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_181408766
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:18 schreef Slabber het volgende:

[..]

Die kosten komen voor hun rekening. Zij zullen die dan kunnen proberen te verhalen op de schuldenaar, maar ze kunnen die kosten niet op jou verhalen.
pi_181408969
Maak je geen zorgen, zelfs als de deurwaarder langskomt kun je de situatie rustig uitleggen. Bel morgen even met GGN en wrs wordt het deurwaardersbezoek dan afgezegd.

Maar dat je er officieel woont betekent niet dat de vorige bewoner is uitgeschreven? Want als de vorige bewoner met de noorderzon is vertrokken, geeft de gba-check vow aan en die wordt voor elk aangekondigd deurwaardersbezoek uitgevoerd.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_181408977
Voor ze zich toegang tot de woning verschaffen in het bijzijn van een officier van justitie moeten ze eerst verifieren of dat terrecht is en of de schuldenaar op dat adres woont. Wat ze ook echt wel doen.

Hang voor de zekerheid een briefje bij de voordeur waarop staat dat meneer wanbetaler niet op dat adres woont en dat er een adresonderzoek bij de gemeente loopt. (adresonderzoek is een belangrijk woord)

Geen paniek, komt helamaal in orde. Dit komt vaak voor en is geen onbekende situatie voor deurwaarders.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 21:40:23 #30
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_181409031
Je hoeft je geen zorgen te maken.
Voordat ze beslag komen leggen wordt nog een keer de registratie in de BRP gecontroleerd.
Als iemand in onderzoek staat, staat er een aantekening bij die persoon.
Ook kunnen ze zien dat er anderen op dat adres ingeschreven staan.

Je zou eventueel zelf nog een keer een adresonderzoek kunnen opstarten bij de gemeente en de bevestigingsbrief aan je deur hangen zodat ze bij bezoek direct zien dat er een onderzoek gestart is.
pi_181409380
quote:
2s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:28 schreef WheeleE het volgende:
In deze specifieke situatie, als de vorige bewoner nog ingeschreven staat op het adres, is het verstandig om wat extra voorzichtig te zijn. Een brief van een incasso-/deurwaarderskantor kun je ook aan de buitenkant herkennen, zonder 'm te openen. Zeker als je vaker herinneringen voor de vorige bewoner krijgt zal men het niet vreemd vinden als je op eigen initiatief belt met het kantoor.

Op het adres van mijn nieuwbouwflat stond een portiek met, blijkbaar, iemand die wat achterstanden had op mijn huisnummer. Alle post ging retour afzender, maar toen ik een aangetekende brief van de SNS-bank moest weigeren, en vervolgens ook nog een gewone brief van de bank met in het adresvenster 'Afdeling Bijzonder Beheer' zichtbaar in de bus kreeg heb ik toch maar met ze gebeld.
Ik heb inderdaad alle herkenbare incassobureaus al eerder gebeld en alles retour gedaan. Het is toevallig dat ik perongeluk nu 1 brief open maakte waarin groot stond dat ze beslag komen leggen (letterlijk uit brief: Datum beslag: woensdag 29 augustus 2018)
pi_181409403
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:37 schreef Fascination het volgende:
Maak je geen zorgen, zelfs als de deurwaarder langskomt kun je de situatie rustig uitleggen. Bel morgen even met GGN en wrs wordt het deurwaardersbezoek dan afgezegd.

Maar dat je er officieel woont betekent niet dat de vorige bewoner is uitgeschreven? Want als de vorige bewoner met de noorderzon is vertrokken, geeft de gba-check vow aan en die wordt voor elk aangekondigd deurwaardersbezoek uitgevoerd.
Nee, een huurder zijn is wat anders dan woonachtig op 't adres. Voor de huurbaas is de desbetreffende man geen huurder meer. Voor de gemeente nog wel een bewoner van dit adres
pi_181409412
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:28 schreef madam-april het volgende:

[..]

Die kosten komen voor hun rekening. Zij zullen die dan kunnen proberen te verhalen op de schuldenaar, maar ze kunnen die kosten niet op jou verhalen.
Dat is al een geruststelling
pi_181409449
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:40 schreef FF het volgende:
Je hoeft je geen zorgen te maken.
Voordat ze beslag komen leggen wordt nog een keer de registratie in de BRP gecontroleerd.
Als iemand in onderzoek staat, staat er een aantekening bij die persoon.
Ook kunnen ze zien dat er anderen op dat adres ingeschreven staan.

Je zou eventueel zelf nog een keer een adresonderzoek kunnen opstarten bij de gemeente en de bevestigingsbrief aan je deur hangen zodat ze bij bezoek direct zien dat er een onderzoek gestart is.
Ik kon niet nogmaals zo'n Adres onderzoek aanvragen omdat er al een loopt, derhalve heb ik geen officiële correspondentie mbt dit onderzoek
pi_181409586
Ik had dit een aantal jaar geleden ook toen ik in een huurwoning ging. Adresonderzoek aangevraagd, dame van de gemeente was wel zo aardig om gelijk aan te geven dat ik de enige was die op het adres ingeschreven stond.
Alle post ging retour afzender met een melding 'Retour afzender, geadresseerde vertrokken, onbekend waarheen'-melding erop. Met enkele instanties telefonisch contact opgenomen wegens de gigantische stroom aan post en dreigbrieven met deurwaarders. Het heeft denk ik een jaar geduurd, maar consequent terugsturen heeft wel goed geholpen.
pi_181409684
quote:
17s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 22:04 schreef douche-eendje het volgende:
Ik had dit een aantal jaar geleden ook toen ik in een huurwoning ging. Adresonderzoek aangevraagd, dame van de gemeente was wel zo aardig om gelijk aan te geven dat ik de enige was die op het adres ingeschreven stond.
Alle post ging retour afzender met een melding 'Retour afzender, geadresseerde vertrokken, onbekend waarheen'-melding erop. Met enkele instanties telefonisch contact opgenomen wegens de gigantische stroom aan post en dreigbrieven met deurwaarders. Het heeft denk ik een jaar geduurd, maar consequent terugsturen heeft wel goed geholpen.
Alles gaat bij mij ook retour met de melding: retour afzender geadresseerde verhuisd

Bij toeval heb ik 1 brief geopend waarin concreet een bezoek met machtiging tot het betreden van de woning staat.

Anders had ik 'm ongetwijfeld retour gedaan maar had alsnog die deurwaarder hoogstwaarschijnlijk mijn huis betreden en een hoop gedoe opgeleverd
pi_181409694
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:58 schreef Slabber het volgende:

[..]

Ik kon niet nogmaals zo'n Adres onderzoek aanvragen omdat er al een loopt, derhalve heb ik geen officiële correspondentie mbt dit onderzoek
Misschien aan de gemeente vragen of ze jou een schriftelijke bevestiging kunnen toesturen waarin staat dat er een adresonderzoek loopt?
pi_181409749
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 22:09 schreef madam-april het volgende:

[..]

Misschien aan de gemeente vragen of ze jou een schriftelijke bevestiging kunnen toesturen waarin staat dat er een adresonderzoek loopt?
Dit is een goede, ga ik morgen doen. Hopelijk kunnen ze het honoreren en heb ik die brief voor aanstaande woensdag. Mijn gemeente kennende gaan daar wel twee werkweken overheen
  donderdag 23 augustus 2018 @ 22:12:43 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_181409768
Ik ben ooit thuisgekomen en vond een levensgroot affiche op mijn voordeur dat er een executieverkoop van mijn inboedel ging plaatsvinden op datum x. Vanwege de vorige huurder dus. Ik mocht toen een vakantiedag opnemen om op het gemeentehuis persoonlijk te komen verklaren dat die gast daar niet meer woonde en ik geen gegevens van die frikandel had.

Was overigens particuliere huur en een zak van een huisbaas, die hielp ook niet mee. Maar god, ik vond het toch aardig beschamend ;(
disclaimer
  donderdag 23 augustus 2018 @ 22:19:36 #40
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_181409897
Kun je de brief hier anoniem posten?

Een deurwaarder betekent iets, en levert dat in persoon af. Dit kan incassodreigpost zijn ... voor een deurwaarder beslag komt leggen is een traject nodig (meestal, duo schuld bijv. niet)

Verder gewoon GGN bellen en zeggen dat ze verder moeten gaan zoeken.
Dum de dum
pi_181410221
pi_181410307
pi_181410313
Excuses voor de kwaliteit
pi_181410439
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 22:19 schreef Fe2O3 het volgende:
Kun je de brief hier anoniem posten?

Een deurwaarder betekent iets, en levert dat in persoon af. Dit kan incassodreigpost zijn ... voor een deurwaarder beslag komt leggen is een traject nodig (meestal, duo schuld bijv. niet)

Verder gewoon GGN bellen en zeggen dat ze verder moeten gaan zoeken.
Zie bovenstaande. Opdracht is van 't cjib dus ben bang dat hier geen traject voor nodig was.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 00:56:08 #45
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_181414016
quote:

[..]

Je huisbaas bedoel je. Tis zijn slot dat ze kraken, niet dat van jou.
So we just called him Fred
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 00:57:42 #46
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_181414050
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:26 schreef Slabber het volgende:
Ik ga nu ook elke brief openen die ik van 'm krijg om dit soort shit af te kunnen vangen. Zit er niet op tr wachten om van m'n werk terug te komen en m'n voordeur is gekraakt en er zijn onbekenden over de vloer geweest.
Zou ik niet doen, dan schendt jij het briefgeheim. Dat is strafbaar.
So we just called him Fred
pi_181416245
quote:
...
Persoon staat tot op heden nog wel ingeschreven op dit adres bij de gemeente maar er loopt een adresonderzoek.

...
Met m'n afwezige hoofd heb ik deze opengemaakt tezamen met mijn eigen post
...
Dan ben je een mooie sufkut, bij een adres onderzoek gaan ze namelijk kijken of alle brieven ongeopend "retour afzender, vertrokken" terug komen. En dan gedachteloos post gaan openmaken ):O

Plus dat het openen van brieven die niet aan jou geadresseerd zijn is een schending van het briefgeheim.
En deze brief is dus niet retour gekomen bij de deurwaarder -> dus aangekomen/afgeleverd.
  Moderator vrijdag 24 augustus 2018 @ 06:33:38 #48
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_181416274
Ggn bellen en een gba check laten doen. Of BRP het tegebwoordig
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_181416291
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:09 schreef madam-april het volgende:

[..]

Een proces verbaal dat niet aan jou gericht is en dus ook niet door jou geopend mag worden...

Aan de andere kant zal je de braaksporen wel zien en de politie daarover bellen. Als je niet op vakantie bent.
  Moderator vrijdag 24 augustus 2018 @ 06:38:06 #50
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_181416300
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 00:57 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Zou ik niet doen, dan schendt jij het briefgeheim. Dat is strafbaar.
deels waar. Alleen iedereen kan dergelijke bedrijven om de tuin leiden daarmee. Openen en de ernst zien lijkt me zinvol. Want als er een datum staat voor een executieveiling van je spullen weet jij niet wanneer je thuis moet zijn om je deur te barricaderen. Ze nemen echt een slotenmaker mee. Vertrouwen op de post is niet wat je wilt ik deze sotuaties. Voorkomen is beter dan genezen
  Moderator vrijdag 24 augustus 2018 @ 06:41:11 #51
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_181416311
Plus ggn staat niet bekens als de meest secure club :’)
pi_181416432
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:23 schreef madam-april het volgende:

[..]

in dit soort gevallen moet je gewoon schijt hebben aan het briefgeheim
pi_181416436
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 06:41 schreef Renesite het volgende:
Plus ggn staat niet bekens als de meest secure club :’)
als er vonnis is geweest komt die voortvluchtige er echt niet zomaar onderuit, 20jr na dato kan er nog ingevorderd worden.
pi_181416602
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 06:27 schreef hhornee het volgende:

[..]

Dan ben je een mooie sufkut, bij een adres onderzoek gaan ze namelijk kijken of alle brieven ongeopend "retour afzender, vertrokken" terug komen. En dan gedachteloos post gaan openmaken ):O

Plus dat het openen van brieven die niet aan jou geadresseerd zijn is een schending van het briefgeheim.
En deze brief is dus niet retour gekomen bij de deurwaarder -> dus aangekomen/afgeleverd.
Nee, de gemeente kijkt niet naar andere post. Ze kijken alleen of de brief die zij verstuurd hebben retour komt.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_181416814
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 07:05 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

als er vonnis is geweest komt die voortvluchtige er echt niet zomaar onderuit, 20jr na dato kan er nog ingevorderd worden.
Maar ook als er een vonnis is moet je wel beslag leggen op de spullen van de juiste persoon.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:15:21 #56
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_181416947
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 07:59 schreef Victoriaatje het volgende:

[..]

Maar ook als er een vonnis is moet je wel beslag leggen op de spullen van de juiste persoon.
En dat wordt het vervelend als die persoon ergens staat ingeschreven, maar niet woont, en de bewoner niet thuis is als ze komen kijken wat er te halen valt :)
Dum de dum
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:20:07 #57
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_181416973
quote:
Artikel 201 | Sr, Boek 2, Titel 8
Hij die opzettelijk brieven of andere stukken, aan een post- of telegraafkantoor bezorgd of in een postbus gestoken, aan hun bestemming onttrekt, opent of beschadigt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
pi_181417008
Wat vervelend. Hier ook heel lang post gehad van vorige bewoners, niet alleen de laatste maar ook die ervoor. Alles teruggestuurd, eens per week alles in de brievenbus. Kwam na een half jaar nog steeds heel veel. Uiteindelijk alles gebeld waar ik iets van kreeg. Bijna alles is afgezegd maar een provider kon het niet omzetten. Moest een nieuw adres zijn. Leuk, had ik niet en de makelaar ook niet. Drie keer een envelop met simkaart gehad. Gezegd dat ze moesten kappen omdat ik het hierna weg ging gooien of er lekker zelf mee ging bellen en opeens kon het wel. :') Blijven bellen!!
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:26:29 #59
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_181417031
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 08:20 schreef borbit het volgende:

[..]

Hij die opzettelijk brieven of andere stukken, aan een post- of telegraafkantoor bezorgd of in een postbus gestoken, aan hun bestemming onttrekt, opent of beschadigt, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
En zolang niemand aangifte doet is er geen OvJ die TS gaat vervolgen.

En al komt TS hiervoor ooit voor een rechter, het antwoord "jamaar deurwaarder, beslag leggen, noorderzonvertrokken" is dan vast al genoeg voor een voorwaardelijke straf met foei niet doen en klaar.
Dum de dum
pi_181417054
quote:
Heb ook ooit zo'n situatie gehad.

Inclusief brieven van deurwaarders en mensen aan de deur.

Steeds kunnen uitleggen dat de vorige bewoner met de noorderzon is vertrokken. Nu is het wel zo dat die niet meer op mijn adres was ingeschreven.
Whatever...
pi_181417199
UPDATE:

Zojuist contact gehad met GGN. Na wat woordenwisseling over de geopende brief, heeft de man aan de telefoon even wat gechecked en gezien dat het adres in onderzoek staat. Hierdoor heeft hij het beslag geannuleerd en kon ik de brief als niet verzonden beschouwen.

Toch nog met een sisser afgelopen dus. Gelukkig
pi_181417259
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 08:29 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Heb ook ooit zo'n situatie gehad.

Inclusief brieven van deurwaarders en mensen aan de deur.

Steeds kunnen uitleggen dat de vorige bewoner met de noorderzon is vertrokken. Nu is het wel zo dat die niet meer op mijn adres was ingeschreven.
Ik had twee weken geleden ook zoiets.
Stonden ineens twee man voor de deur die met nogal dreigende toon via de intercom vroegen om de deur open te doen.
Ben dus maar even naar t portiek gelopen in plaats van ze met de intercom binnen te laten.
Bleek de baas en een medewerker van een garagebedrijf te zijn die ook nog even ¤5000 kwamen ophalen van de vorige bewoners.

Na ze het hele verhaal uitgelegd te hebben (en ze mijn appartement te laten zien, waar ik op dat moment nog druk aan het schilderen was) werden het begripvolle mensen en zouden ze niet meer onaangekondigd langskomen
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:03:30 #63
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_181417350
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:56 schreef Slabber het volgende:

[..]

Nee, een huurder zijn is wat anders dan woonachtig op 't adres. Voor de huurbaas is de desbetreffende man geen huurder meer. Voor de gemeente nog wel een bewoner van dit adres
Ja dat is het mooie, je kan je gewoon op elk willekeurig adres inschrijven in Nederland :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 08:47 schreef Slabber het volgende:
UPDATE:

Zojuist contact gehad met GGN. Na wat woordenwisseling over de geopende brief, heeft de man aan de telefoon even wat gechecked en gezien dat het adres in onderzoek staat. Hierdoor heeft hij het beslag geannuleerd en kon ik de brief als niet verzonden beschouwen.

LOL kan gebeuren toch, hier ook gehad na ruim een half jaar een keer een brief van de oude bewoners per ongeluk geopend.

Vraag me alleen wel af dat als TS niet thuis en ze toch z'n spullen mee nemen, ja ze zouden het eea. moeten onderzoeken maar als er nooit dingen fout gaan zat TS al niet in deze situatie. Wat gebeurt er dan?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Spellchecker vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:04:38 #64
197773 crew  maily
pi_181417366
quote:
UPDATE:

Fijn!
  Moderator vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:07:13 #65
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_181417394
quote:
UPDATE:

As I was saying: hij heeft een adresonderzoekje in het BRP register gedaan.
pi_181417419
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 09:07 schreef Renesite het volgende:

[..]

As I was saying: hij heeft een adresonderzoekje in het BRP register gedaan.
Klopt, maar het kromme is; had ik die brief gewoon retour gedaan dan had ik niet gebeld, was ik die woensdag niet thuis geweest, en zou die deurwaarder beslag hebben gelegd op mijn spullen.
  Moderator vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:12:22 #67
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_181417451
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 09:09 schreef Slabber het volgende:

[..]

Klopt, maar het kromme is; had ik die brief gewoon retour gedaan dan had ik niet gebeld, was ik die woensdag niet thuis geweest, en zou die deurwaarder beslag hebben gelegd op mijn spullen.
Klopt. Dan was het wel onwettig maar zat je wel met de gebakken peren. Heus zou het opgelost worden, maar je wilt niet thuiskomen met een GGN brief op je deur waarop staat dat je de nieuwe sleutel van je huis op hun kantoor kan komen ophalen. Dat zien je buren ook. Beschamelijk. Daarom openen en niet zoals sommigen zeggen, klakkeloos terugsturen. Jij wilt niet dat wanneer je aan het werk bent iemand met de slotenmaker je deur ontwricht. Fuck privacy en briefgeheim, in geval van een deurwaarder handelen naar je eigen hachje.
pi_181417529
Dit zal nog wel een paar keer gebeuren.

Ik heb een jaar lang gebeld met al die schuldeisers en daarna waren de ergste zaken opgelost voor mij. Ik heb nog wel lang post ontvangen met tekeningen etc. Steeds teruggestuurd met op de envelop ontvanger niet bekend op dit adres

https://www.postnl.nl/kla(...)d-bezorgde-post.html

Tpg helpt je hier ook bij.
Whatever...
pi_181417530
Maar stoppen ze nu ook met brieven sturen naar jouw adres etc?
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:25:45 #70
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_181417610
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 09:18 schreef Black-Death het volgende:
Voor wat ik begrepen heb destijds bij mij (oude bewoner was ook overleden) is dat ze in principe alleen een sterretje bij deze ene zaak kunnen zetten.
Echter daarna heb ik niets meer ontvangen van welk ander iets ook.
Zo nu en dan nog een brief van de bank met een afschrift.

De eerste anderhalf jaar alles braaf terugstuurde (af en toe belde als ik het bedrijf herkende die de brief stuurde tot ik een brief van een gerechtsdeurwaarder in de bus had. Die heb ik dus toen open gemaakt aangezien ik dat wel herkende als foute boel en toen is het balletje dus gaan rollen dat ze maar even gekeken hebben of hij echt overleden was. (volgens mij had dat al gemoeten voor de rechtszaak maar goed)
De afschriften van de bank die nu na 2,5 jaar op dit adres wonen en nu hij bijna 3 jaar dood is mik ik nu wel weg. Weet wel dat hij rood stond en ik ga het niet aanzuiveren.

Mooie is wel dat ik van de dochter van de overledene af en toe ook post krijg. Laatst ook iets voor een cursus via de gemeente waarvoor ze zich had ingeschreven... tja heeft de dochter even pech, want die is gewoon direct in de grote bak achter gegaan. (kon de brief lezen door het plastic zakje heen).
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_181417769
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 09:18 schreef Black-Death het volgende:
Alleen voor deze zaak jammer genoeg
pi_181417811
Ik heb echt al stapels met brieven retour afzender gedaan, maar als er een tussen zat waarvan op de envelop stond dat het een incassobureau oid was heb ik wel altijd even contact met ze opgenomen om de situatie uit te leggen. Een aantal heeft hier gehoor aan gegeven en ontvang ik ondertussen niets meer van, en een aantal die blijven maar brieven sturen die tot op heden allemaal retour zijn gegaan.
pi_181417874
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 09:12 schreef Renesite het volgende:

[..]

Klopt. Dan was het wel onwettig maar zat je wel met de gebakken peren. Heus zou het opgelost worden, maar je wilt niet thuiskomen met een GGN brief op je deur waarop staat dat je de nieuwe sleutel van je huis op hun kantoor kan komen ophalen. Dat zien je buren ook. Beschamelijk. Daarom openen en niet zoals sommigen zeggen, klakkeloos terugsturen. Jij wilt niet dat wanneer je aan het werk bent iemand met de slotenmaker je deur ontwricht. Fuck privacy en briefgeheim, in geval van een deurwaarder handelen naar je eigen hachje.
Wat moet alleen de postbode al wel niet van me denken :') die heeft hoogstpersoonlijk al wel 50 brieven afgeleverd van instanties waar je bakken met geld heen kan brengen.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:46:00 #74
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_181417902
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 09:09 schreef Slabber het volgende:

[..]

Nee hoor, zolang de vorige bewoner niet meer ingeschreven staat op jou adres gaat dat echt niet gebeuren, of de deurwaarder en de agent die meegaan moeten een hele grove fout begaan.
The colour of her eyes were the colour of insanity
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:47:32 #75
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_181417918
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 09:43 schreef Slabber het volgende:

[..]

Wat moet alleen de postbode al wel niet van me denken :') die heeft hoogstpersoonlijk al wel 50 brieven afgeleverd van instanties waar je bakken met geld heen kan brengen.
Postbodes denken niet zoveel van de post die ze bezorgen.
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 09:46 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Nee hoor, zolang de vorige bewoner niet meer ingeschreven staat op jou adres gaat dat echt niet gebeuren, of de deurwaarder en de agent die meegaan moeten een hele grove fout begaan.
Hij staat zolang het onderzoek loopt nog wel ingeschreven in TS' geval.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:55:11 #76
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_181418040
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 09:47 schreef Nizno het volgende:

[..]
Hij staat zolang het onderzoek loopt nog wel ingeschreven in TS' geval.
Dat is natuurlijk wel zo ja, als hij inderdaad nog ingeschreven staat.
Eigenlijk zou de gemeente direct bij het inschrijven van een persoon op een adres moeten vragen of het klopt dat er nog meer personen ingeschreven staan.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_181418095
Ik krijg van diverse overheidsinstanties per adres post van iemand die ik niet ken. Deze persoon staat niet in het GBA ingeschreven (gecheckt bij gemeente).

Hier is echt helemaal niets tegen te doen, behalve de brieven terugsturen.
pi_181418503
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 09:55 schreef BORRREETJEEE het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wel zo ja, als hij inderdaad nog ingeschreven staat.
Eigenlijk zou de gemeente direct bij het inschrijven van een persoon op een adres moeten vragen of het klopt dat er nog meer personen ingeschreven staan.
Dat doen ze ook, en nadat ik de brief kreeg dat er 2 man stond ingeschreven heb ik direct een adresonderzoek proberen aan te vragen; alleen heeft een andere instantie dit ook al gedaan dus liep er al een onderzoek
pi_181418510
Ik weet niet of je een naambordje bij de voordeur hebt hangen, anders zou ik sowieso even iets opgangen als “Kerkstraat 1 - Jan Jansen. Vorige bewoner Piet verhuisd per datum x, adres onbekend”. Kleine moeite en scheelt misschien veel gedoe.
pi_181418569
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 08:20 schreef borbit het volgende:

[..]

quote:
<knip>

Normaal gaat elke brief retour afzender, alleen dit maal had ik 1 brief van GGN. Met m'n afwezige hoofd heb ik deze opengemaakt tezamen met mijn eigen post en staat er met grote letters dat er een deurwaarder op een bepaalde datum komt en zich toegang mag verschaffen tot de woning om spullen in beslag te nemen. Nu is desbetreffende instantie niet meer te bereiken vanwege de tijd, maar zit ik hier wel een beetje te paniekeren.

<knip>
Van opzet is geen sprake.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_181418684
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 06:27 schreef hhornee het volgende:

[..]

Nee, ja en nee.

1. Er kan helemaal niet gecontroleerd worden of ALLE brieven ongeopend retour komen. Dan zou de gemeente iedereen die een brief kan sturen in de wereld moeten kennen en weten wanneer ze een brief sturen. Ofwel: nee.

2. Strict gezien klopt dit, maar geen rechter die er een probleem van maakt als het in jouw postbus is gevallen.

3. Duidelijke nee toch? Een gewoon poststuk is geen bewijs. Dan moeten ze het of aangetekend versturen of zelf overhandigen aan je. Een niet retour gekomen poststuk bewijst niks.
pi_181418688
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:20 schreef Resistor het volgende:

[..]

[..]

Hier niet nee, maar heb eerder een post gedaan waarin staat dat ik zijn post ga openmaken (in ieder geval die van incassobureaus) en daar slaat dit wel op.

Ik wijk hier niet van af, en zal dan ook dat risico op me dragen. Als ik de frequentie van (verschillende) brieven zie van incassobureau's kan ik de conclusie trekken dat de beste man niet voor een duizendje of 2 in t rood staat en ga ik het derhalve me niet laten gebeuren dat er een deurwaarder op een voor mij onbekend moment mijn huis binnentreedt en me met een hoop werk en mogelijk kosten achterlaat, of mijn inboedel in beslag neemt / verkoopt dmv een executieveiling.
Het punt is dat ik tegenwoordig geregeld een week of langer in het buitenland zit voor mn werk en het heel goed mogelijk zou zijn dat een incasso woensdag mijn huis binnentreedt en ik er pas een week later achter kom.
pi_181418781
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:26 schreef GereDathan het volgende:

[..]

knip

3. Duidelijke nee toch? Een gewoon poststuk is geen bewijs. Dan moeten ze het of aangetekend versturen of zelf overhandigen aan je. Een niet retour gekomen poststuk bewijst niks.
Er is tot op heden nog niets aangetekend aan me aangeboden, alles is via reguliere post gegaan
pi_181418784
quote:

[..]

Een deurwaarder zal bij beslag leggen nooit een slot kraken. Toevallig gezien op TV bij Deurwaarders betalen of leeghalen.

Als iemand niet thuis is wordt er beslag gelegd op alles wat ze door de ramen kunnen zien. Bij een beslag worden de spullen sowieso niet meegenomen, enkel genoteerd.
Voordat er overgegaan kan worden tot daadwerkelijk toegang verschaffen tot een woning ben je vele stappen verder. En moet er sowieso onomstotelijk vaststaan dat jij het schrijven hebt ontvangen (zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Gerechtsdeurwaarder, kopje Betekenen).

Aangezien jij niet de schuldenaar bent kan jij die brief niet krijgen. En dus worden er geen verdere stappen gezet.

Wel is het zaak om zo snel mogelijk de vorige bewoner uit het register te krijgen bij de gemeente. Daar moet je echt met veel spoed achteraan.
pi_181418827
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:31 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Een deurwaarder zal bij beslag leggen nooit een slot kraken. Toevallig gezien op TV bij Deurwaarders betalen of leeghalen.

Als iemand niet thuis is wordt er beslag gelegd op alles wat ze door de ramen kunnen zien. Bij een beslag worden de spullen sowieso niet meegenomen, enkel genoteerd.
Voordat er overgegaan kan worden tot daadwerkelijk toegang verschaffen tot een woning ben je vele stappen verder. En moet er sowieso onomstotelijk vaststaan dat jij het schrijven hebt ontvangen (zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Gerechtsdeurwaarder, kopje Betekenen).

Aangezien jij niet de schuldenaar bent kan jij die brief niet krijgen. En dus worden er geen verdere stappen gezet.

Wel is het zaak om zo snel mogelijk de vorige bewoner uit het register te krijgen bij de gemeente. Daar moet je echt met veel spoed achteraan.
Hier een stuk tekst uit de brief die mij is toegezonden:

..... Als er niemand thuis is, dan heeft de deurwaarder de mogelijkheid binnen te treden met behulp van een hulpofficier van justitie en een slotenmaker. .....

Daar ging bij mij een alarmbel af, aangezien ik vanaf maandag voor ongeveer 10 dagen in Polen zit voor mn werk.

Tevens is dat onderzoek bij de gemeente aan de gang, alleen kunnen/mogen ze me hier geen info over geven. Het enige wat ik te horen krijg is: 'Het onderzoek is aan de gang, en dit kan wel 3 maand duren voordat het afgerond is.'
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:38:47 #86
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_181418957
quote:

Niet helemaal waar, bij datzelfde programma 'de deurwaarders' zie je ook dat er wel over wordt gegaan tot openen van de deur met een slotenmaker er bij. Waarbij geen schade aan de woning/deur wordt toegebracht.
pi_181419008
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:33 schreef Slabber het volgende:

[..]

Hier een stuk tekst uit de brief die mij is toegezonden:

..... Als er niemand thuis is, dan heeft de deurwaarder de mogelijkheid binnen te treden met behulp van een hulpofficier van justitie en een slotenmaker. .....

Daar ging bij mij een alarmbel af, aangezien ik vanaf maandag voor ongeveer 10 dagen in Polen zit voor mn werk.

Tevens is dat onderzoek bij de gemeente aan de gang, alleen kunnen/mogen ze me hier geen info over geven. Het enige wat ik te horen krijg is: 'Het onderzoek is aan de gang, en dit kan wel 3 maand duren voordat het afgerond is.'
Het is GGN, die staan bekend om bangmakerij.

Maar er is geen hulpofficier die hier toestemming voor geeft als er geen keihard bewijs is dat de juiste persoon op de hoogte is van de komst. Anders kan iedereen wel zomaar een brief sturen en een slotenmaker verzoeken de boel open te breken.

Ik zou even naar de gemeente toegang en daar eisen dat ze iets doen om dit op te lossen. Niet bellen, dan wordt je simpel afgescheept.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:41:16 #88
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_181419038
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:40 schreef GereDathan het volgende:
Ik zou even naar de gemeente toegang en daar eisen dat ze iets doen om dit op te lossen. Niet bellen, dan wordt je simpel afgescheept.
je kunt veel eisen, maar het onderzoek moet worden afgerond. Dus TS krijgt nu echt niets voor elkaar.
pi_181419069
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:38 schreef Nizno het volgende:

[..]

Niet helemaal waar, bij datzelfde programma 'de deurwaarders' zie je ook dat er wel over wordt gegaan tot openen van de deur met een slotenmaker er bij. Waarbij geen schade aan de woning/deur wordt toegebracht.
Dat was pas na het 'betekenen' toch? Dan is er al veel meer gebeurd.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:49:02 #90
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_181419262
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:42 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat was pas na het 'betekenen' toch? Dan is er al veel meer gebeurd.
ja klopt, maar als TS alle post van de vorige bewoner retour heeft gezonden dan kan dat natuurlijk al gebeurd zijn. Plus dat je niet weet wat er allemaal al aan correspondentie is geweest voor dat TS de woning ging bewonen.

Zoals ik hier boven al vermelde is er zelfs een rechtbank geweest die heeft verklaard dat ook mijn woning betreden mocht worden aangezien de vorige bewoner diverse en vele grote schulden had.
Alleen heeft blijkbaar niemand de moeite genomen om te controleren of meneer nog wel leefde. Dus zelfs een betekening stelt hierbij niet erg veel voor.
pi_181419307
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:49 schreef Nizno het volgende:

[..]

ja klopt, maar als TS alle post van de vorige bewoner retour heeft gezonden dan kan dat natuurlijk al gebeurd zijn. Plus dat je niet weet wat er allemaal al aan correspondentie is geweest voor dat TS de woning ging bewonen.

Zoals ik hier boven al vermelde is er zelfs een rechtbank geweest die heeft verklaard dat ook mijn woning betreden mocht worden aangezien de vorige bewoner diverse en vele grote schulden had.
Alleen heeft blijkbaar niemand de moeite genomen om te controleren of meneer nog wel leefde. Dus zelfs een betekening stelt hierbij niet erg veel voor.
Een 'betekenis' kan niet retour gestuurd worden. Die wordt persoonlijk overhandigd. En dan is wel duidelijk dat iemand er niet meer woont.
pi_181419358
Toen ik net in mijn koophuis ging wonen kwamen er trouwens ook de nodige brieven van incasso's etc. Aantal retour gestuurd en aantal weggemikt. Hield daarna snel op dus ik snap ondertussen wel waarom hij het huis verkocht _O-
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_181419374
Je focust je op het adres onderzoek en dat is verstandig. Maar het kan zijn dat ze je blijven lastig vallen als die schuldenaar is uitgeschreven. Dit is mij eens overkomen in een vergelijkbare situatie. De deurwaarder kan je aanspreken als deze een vermoeden heeft dat eigendommen van de schuldenaar nog in je woning zijn.

Maar hij communiceert dan tenminste met jou en je kunt ze dan uitnodigen om even rond te kijken zoals die man van dat garagebedrijf. Dit hoef je niet zomaar toe te laten en is in strijd met je privacy, maar ik heb daar toen toch voor gekozen om er hopelijk vanaf te zijn.

De deurwaarder kan trouwens niet zomaar beslag leggen op jouw spullen om de schuld van de schuldenaar te vereffenen. Hij/zij moet aantonen dat de spullen van de schuldenaar zijn. Dus bijv. een auto in de garage op de naam van de schuldenaar of de televisie met exact het serienummer waar de hele schuldzaak om draait.
pi_181419755
Me dunkt toch dat zo'n "incassobureau/deurwaarder/weet ik wie" niet in zijn recht staat om de woning te betreden als een nieuwe bewoner er woonachtig is. Mijn inziens is dat strafbaar (zal wellicht ergens in een wet staan).
pi_181419843
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:52 schreef Black-Death het volgende:
Toen ik net in mijn koophuis ging wonen kwamen er trouwens ook de nodige brieven van incasso's etc. Aantal retour gestuurd en aantal weggemikt. Hield daarna snel op dus ik snap ondertussen wel waarom hij het huis verkocht _O-
Wij hadden hetzelfde, ik heb echter even gebeld. Ging sneller en was ook direct opgelost :)
pi_181420011
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:08 schreef JL... het volgende:
Me dunkt toch dat zo'n "incassobureau/deurwaarder/weet ik wie" niet in zijn recht staat om de woning te betreden als een nieuwe bewoner er woonachtig is. Mijn inziens is dat strafbaar (zal wellicht ergens in een wet staan).
Dat kan zijn, heb ik niet nagekeken. Maar hij mag van mij even rondkijken, als dat mij van alle verdere gezeur afhelpt. Ik heb alleen gechecked of het werkelijk een bestaande deurwaarder was.
pi_181420279
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:20 schreef jaco het volgende:

[..]

Dat kan zijn, heb ik niet nagekeken. Maar hij mag van mij even rondkijken, als dat mij van alle verdere gezeur afhelpt. Ik heb alleen gechecked of het werkelijk een bestaande deurwaarder was.
Ik wil die man best te woord staan, alleen komt ie er bij mij dan niet in. Met alle plezier overhandig ik een uitreksel van de gemeente, en mijn huurcontract.
pi_181420366
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:32 schreef Slabber het volgende:

[..]

Ik wil die man best te woord staan, alleen komt ie er bij mij dan niet in. Met alle plezier overhandig ik een uitreksel van de gemeente, en mijn huurcontract.
En als je die nou eens digitaal naar hem toestuurt vandaag? Dan kan je gewoon op zakenreis.
pi_181421541
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 11:37 schreef GereDathan het volgende:

[..]

En als je die nou eens digitaal naar hem toestuurt vandaag? Dan kan je gewoon op zakenreis.
quote:
UPDATE:

Is al geregeld gelukkig
pi_181427803
quote:
UPDATE:

ja dat is mooi en ze hebben onbeperkt toegang tot het brp,ze weten zowat alles van een schuldenaar.
pi_181427835
quote:

[..]

dat heeft ook weer een naam, het zogenaamde raambeslag :)
pi_181427868
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 09:43 schreef Slabber het volgende:

[..]

als pb valt dat weer onder integriteit,hebben we niets mee te maken.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:21:47 #103
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_181435715
Wat heb ik een geluk gehad met mijn huurhuisje.

Vrijdagochtend kwam iemand van het energiebedrijf langs om mij aan te sluiten. Hij constateerde verbaasd dat alles al aangesloten was.
's Middags kwam een andere man van hetzelfde bedrijf om mij af te sluiten omdat ik niet betaald had. Hij geloofde mij niet dat ik er net woonde (de kamer was niet eens ingericht) en wilde de kast in wat niet lukte omdat ik de sleutel in mijn zak had.
Hij probeerde te bellen met kantoor, maar daar was niemand meer aanwezig. Hij ging boos weg en ik zou er wel meer van horen. Niets meer gehoord.

Sterkte TS en ik hoop dat het adresonderzoek snel afgelopen is.
Misschien kan je de gemeente vragen of ze intern willen kijken naar de voortgang van het adresonderzoek omdat jij overlast hebt van schuldeisers. Volgens mij stuurt de gemeente een paar brieven naar het adres met de persoon die in onderzoek staat. Die moet jij ongeopend retour sturen.
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:50:45 #104
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_181436334
zou je niet een brief op de deur plakken dat die persoon hier niet woont? incl de brief van de gemeente dat er een adres-onderzoek is gestart? Als een deurwaarder dan nog het lef heeft om jou deur open te breken hebben ze m.i. wel een probleem.

Ze horen overigens voor de beslaglegging zelf ook te controleren of de man er nog woont. De gemeente zal ze dan vertellen dat er een onderzoek loopt.
Tot nooit .......
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 06:19:44 #105
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_181439326
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 10:20 schreef Resistor het volgende:

[..]

[..]

Te afwezig zijn om normaal te functioneren is geen excuus je niet aan de wet te houden. Ik heb laatst in een dronken bui met mijn auto een groot gat gemaakt in het huis van mijn ex. Nou heb ik tijdens de rechtszaak aangegeven dat ik er niks aan kon doen omdat ik afwezig was door de drank. Maar ben toch veroordeeld!
pi_181464643
quote:
dat er een deurwaarder op een bepaalde datum komt en zich toegang mag verschaffen tot de woning om spullen in beslag te nemen.
Jij hebt met deze hele zaak, noch met die deurwaarder, niets te schaften. Dus ik zou de politie bellen dat je wordt afgeperst c.q. geïntimideerd en bedreigd met inbraak. Mocht er iemand je huis binnen dringen, dan zo mogelijk zelf staande houden en arresteren (burgerarrest, mag met gepast geweld) en politie bellen om deze op heterdaad betrapte inbreker op te komen halen.

Want kom nou, zo kan iedere oplichter wel dreigbrieven gaan sturen naar willekeurige adressen en net doen alsof ze niet weten dat daar iemand anders woont. Makkelijk excuus om mensen af te persen, veel mensen kiezen eieren voor hun geld en zwichten voor dergelijke intimidatie.
Disclaimer: alles wat ik schrijf is slechts mijn mening, geen feit.
  Moderator zondag 26 augustus 2018 @ 08:47:47 #107
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_181464707
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 08:39 schreef Kornolio het volgende:

[..]

Jij hebt met deze hele zaak, noch met die deurwaarder, niets te schaften. Dus ik zou de politie bellen dat je wordt afgeperst c.q. geïntimideerd en bedreigd met inbraak. Mocht er iemand je huis binnen dringen, dan zo mogelijk zelf staande houden en arresteren (burgerarrest, mag met gepast geweld) en politie bellen om deze op heterdaad betrapte inbreker op te komen halen.

Want kom nou, zo kan iedere oplichter wel dreigbrieven gaan sturen naar willekeurige adressen en net doen alsof ze niet weten dat daar iemand anders woont. Makkelijk excuus om mensen af te persen, veel mensen kiezen eieren voor hun geld en zwichten voor dergelijke intimidatie.
zij zijn ambtenaar in functie. Stap even van je paard af, moraalridder
  Spellchecker zondag 26 augustus 2018 @ 09:39:00 #108
197773 crew  maily
pi_181465320
quote:

[..]

:D
pi_181478568
Ik had zaterdag politie aan de deur opzoek naar de beste meneer. Nadat ik ze alle papieren heb laten zien en ze (uiteraard) even binnen heb gelaten geloofden ze dat de beste meneer niet meer op het adres woont.
Kon ze tussen neus en lippen loswrikken dat ze door de gemeente en de GGN zijn benaderd om eens even te gaan kijken naar die man; dus de gemeente én de GGN hebben nu terugkoppeling dat hij in ieder geval niet hier is.

Het wordt geleidelijk aan beter :)
pi_181480319
quote:

[..]

Die kan je weerleggen bij degene die het heeft gedaan. Die zit namelijk overduidelijk fout in deze.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 26 augustus 2018 @ 20:25:38 #111
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_181481220
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 18:46 schreef Slabber het volgende:
Ik had zaterdag politie aan de deur opzoek naar de beste meneer. Nadat ik ze alle papieren heb laten zien en ze (uiteraard) even binnen heb gelaten geloofden ze dat de beste meneer niet meer op het adres woont.
Kon ze tussen neus en lippen loswrikken dat ze door de gemeente en de GGN zijn benaderd om eens even te gaan kijken naar die man; dus de gemeente én de GGN hebben nu terugkoppeling dat hij in ieder geval niet hier is.

hopelijk dat hiermee het onderzoek van de gemeente ook lekker in de stroomversnelling komt.
pi_181481734
quote:

[..]

:')

TS wordt helemaal niet afgeperst. De brief was überhaupt niet aan hem gericht, maar aan de vorige bewoner. Bovendien mogen deurwaarders een huis alleen samen met de politie betreden. De politie is dus sowieso aanwezig wanneer de deurwaarder langskomt om beslag te leggen.

[ Bericht 10% gewijzigd door madam-april op 26-08-2018 21:14:04 ]
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 26 augustus 2018 @ 20:47:47 #113
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_181481810
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 09:39 schreef maily het volgende:

[..]

:D
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2018 20:45 schreef madam-april het volgende:

[..]

:')
post voorzien van alleen een smiley zijn onnodig, inhoudelijk reageren op een andere post moet toch niet te veel moeite zijn.
pi_181482043
quote:
99s.gif Op zondag 26 augustus 2018 20:47 schreef Nizno het volgende:

[..]

[..]

post voorzien van alleen een smiley zijn onnodig, inhoudelijk reageren op een andere post moet toch niet te veel moeite zijn.
Sorry je hebt gelijk. Ik zal straks even inhoudelijk reageren op die onzin :*
  Moderator zondag 26 augustus 2018 @ 21:03:58 #115
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_181482295
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2018 18:46 schreef Slabber het volgende:

Netjes! Adequaat ook :) !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')