abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181407045
Het zit dus zo: sinds de 15e vorige maand ben ik officieel bewoner van het huis.
De vorige bewoner is met de noorderzon vertrokken en nergens meer te vinden.
Persoon staat tot op heden nog wel ingeschreven op dit adres bij de gemeente maar er loopt een adresonderzoek.

Nu krijg ik constant brieven van incasso instanties enzovoorts.
Normaal gaat elke brief retour afzender, alleen dit maal had ik 1 brief van GGN. Met m'n afwezige hoofd heb ik deze opengemaakt tezamen met mijn eigen post en staat er met grote letters dat er een deurwaarder op een bepaalde datum komt en zich toegang mag verschaffen tot de woning om spullen in beslag te nemen. Nu is desbetreffende instantie niet meer te bereiken vanwege de tijd, maar zit ik hier wel een beetje te paniekeren.

Weet iemand van jullie of het rechtsgeldig is dat een deurwaarder Mijn spullen in beslag neemt en zich toegang verschaft tot een woning waar de schuldenaar niet meer woont?

Uiteraard ga ik morgen direct 't incassobureau bellen, maar zou graag alvast weten of 't rechtsgeldig is om mijn woning te betreden.

Alvast bedankt,
Slabber
  donderdag 23 augustus 2018 @ 20:29:20 #2
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_181407114
Zolang jij kan bewijzen dat je niet de persoon bent met de schulden en je daar officieel woont dan zou het geen probleem moeten geven. Maar wel een kutsituatie, dat dan weer wel.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_181407190
quote:
5s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:29 schreef jogy het volgende:
Zolang jij kan bewijzen dat je niet de persoon bent met de schulden en je daar officieel woont dan zou het geen probleem moeten geven. Maar wel een kutsituatie, dat dan weer wel.
Het zou eventueel wat lastiger kunnen worden als de vorige bewoner er nog ingeschreven staat gok ik?
pi_181407286
Gewoon aan GGN de situatie uitleggen, benadrukken dat er een onderzoek bij de gemeente loopt.
Dit is echt routine voor GGN, geen zorgen.
Heb dit meerdere malen zelf ervaren via via.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 20:35:56 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_181407307
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:32 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Het zou eventueel wat lastiger kunnen worden als de vorige bewoner er nog ingeschreven staat gok ik?
Geen idee. Heb je iets van bewijs betreffende het adresonderzoek, TS?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_181407331
quote:
11s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:35 schreef jogy het volgende:

[..]

Geen idee. Heb je iets van bewijs betreffende het adresonderzoek, TS?
Jammer genoeg niet, een andere instantie heeft dit onderzoek opgestart kwam ik achter toen ik op het gemeentehuis was om 'm zelf aan te vragen.
De medewerkers mogen me niets vertellen over de situatie omwille de privacy.
pi_181407354
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:37 schreef Slabber het volgende:

[..]

Jammer genoeg niet, een andere instantie heeft dit onderzoek opgestart kwam ik achter toen ik op het gemeentehuis was om 'm zelf aan te vragen.
De medewerkers mogen me niets vertellen over de situatie omwille de privacy.
Denk dat dat wat Wammes zegt wel klopt overigens. Zou me niet teveel zorgen maken en morgen gewoon even bellen. Dit overkomt ze vast vaker :P
  donderdag 23 augustus 2018 @ 20:45:10 #8
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181407546
Zoiets had ik ook ooit. Diverse post teruggestuurd. En ook wel eens een instantie gebeld dat het geen nut had om te blijven sturen.
Maar blijkbaar gebruikte die 't adres welke stond geregistreerd bij de gemeente.
Dus moest de gemeente eerst brief sturen, die moest ik retour afzender doen en dan zou 't gefixt worden. Is ook wel gelukt wat ik me kan herinneren.

Ook kwam de politie eens langs. Deed de deur open, diegene vroeg of ik persoon a was, ik zei, nee ben persoon b, a woont er al hele lang niet meer. En weg was de politie. Niets hoeven te bewijzen of wat.
pi_181407569
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:26 schreef Slabber het volgende:
Uiteraard ga ik morgen direct 't incassobureau bellen
Je moet de gerechtsdeurwaarder hebben, niet het incassobureau.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181407694
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:45 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Je moet de gerechtsdeurwaarder hebben, niet het incassobureau.
Wat ik uit de brief kan opmaken is dit dezelfde instantie.
pi_181407739
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:45 schreef Cue_ het volgende:
Zoiets had ik ook ooit. Diverse post teruggestuurd. En ook wel eens een instantie gebeld dat het geen nut had om te blijven sturen.
Maar blijkbaar gebruikte die 't adres welke stond geregistreerd bij de gemeente.
Dus moest de gemeente eerst brief sturen, die moest ik retour afzender doen en dan zou 't gefixt worden. Is ook wel gelukt wat ik me kan herinneren.

Ook kwam de politie eens langs. Deed de deur open, diegene vroeg of ik persoon a was, ik zei, nee ben persoon b, a woont er al hele lang niet meer. En weg was de politie. Niets hoeven te bewijzen of wat.
Onderzoek bij de gemeente loopt nu ook gelukkig, kon alleen wel 3 maand duren.

Probleem is dat ik op desbetreffende datum niet thuis ben en ik dan verwacht dat de deurwaarder zich toegang verschaft tot mijn woning (wat staat beschreven in die brief waarin staat dat ze dat doen als er niemand thuis is) , om beslag te leggen op mijn spullen.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 20:59:42 #12
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_181407973
Ook heel vaak gehad met mijn vorige woning, kreeg de ene incassobureau naar de andere, waren ook met de noorderzon vertrokken. Bleef bezig met bellen en mailen dat die persoon er niet meer woonde, want het bleef komen, uiteindelijk net kunnen voorkomen dat er een deurwaarder aan de deur kwam. Belde net op tijd. Zou morgenochtend dus gelijk bellen als ik jou was TS.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_181407979
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:51 schreef Slabber het volgende:

[..]

Onderzoek bij de gemeente loopt nu ook gelukkig, kon alleen wel 3 maand duren.

Probleem is dat ik op desbetreffende datum niet thuis ben en ik dan verwacht dat de deurwaarder zich toegang verschaft tot mijn woning (wat staat beschreven in die brief waarin staat dat ze dat doen als er niemand thuis is) , om beslag te leggen op mijn spullen.
Morgen gewoon even bellen en de situatie uitleggen. Zou me er niet al teveel zorgen om maken.

Beslagleggen betekent trouwens niet dat ze de spullen direct meenemen. Ze maken een lijst van de spullen in je huis een zogenaamd 'proces-verbaal'. Het is dus niet zo dat je dan thuis komt en je huis ineens leeg is.
  Spellchecker donderdag 23 augustus 2018 @ 21:02:03 #14
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_181408061
Jeetje, kan me goed voorstellen dat je in spanning zit ....

Morgenochtend bellen en dan een update doen hier! ^O^
pi_181408116
Hoe werkt dit juridisch normaal eigenlijk ? TS mag de brief formeel immers niet openmaken, want niet aan hem gericht - dus hij zou niet moeten weten dat er een deurwaarder komt.

Komt TS thuis, zijn spullen weg.

Wat dan ?
pi_181408291
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:03 schreef Kassamiep het volgende:
Hoe werkt dit juridisch normaal eigenlijk ? TS mag de brief formeel immers niet openmaken, want niet aan hem gericht - dus hij zou niet moeten weten dat er een deurwaarder komt.

Komt TS thuis, zijn spullen weg.

Wat dan ?
Ze nemen je spullen niet direct mee, ze maken enkel een lijst met de spullen in je huis en welke er in beslaggenomen worden, dit noemen ze een 'proces-verbaal'. Binnen drie dagen ontvang je het proces-verbaal en dan wordt ook de verkoopdatum aangekondigd.
pi_181408436
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:09 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ze nemen je spullen niet direct mee, ze maken enkel een lijst met de spullen in je huis en welke er in beslaggenomen worden, dit noemen ze een 'proces-verbaal'. Binnen drie dagen ontvang je het proces-verbaal en dan wordt ook de verkoopdatum aangekondigd.
ze mogen alleen naar binnen icm een hulpofficier van justitie, als je zelf aanwezig bent kun je, je vast wel legitimeren,en aan de hand van je huurcontract aantonen dat je de huidige bewoner bent.
pi_181408473
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:15 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ze mogen alleen naar binnen icm een hulpofficier van justitie, als je zelf aanwezig bent kun je, je vast wel legitimeren,en aan de hand van je huurcontract aantonen dat je de huidige bewoner bent.
Dat ook, maar in het geval dat je dus niet aanwezig bent, is het dus niet zo dat je spullen ineens weg zijn als je thuis komt..
  Spellchecker donderdag 23 augustus 2018 @ 21:17:31 #19
197773 crew  maily
pi_181408491
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:16 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat ook, maar in het geval dat je dus niet aanwezig bent, is het dus niet zo dat je spullen ineens weg zijn als je thuis komt..
Ik zou in ieder geval maken dat ik dan wel thuis was ......
pi_181408493
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:15 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

Ik moet dan een zakenreis annuleren om thuis te zijn. Is niet anders denk ik. Afwachten wat ik morgen te horen krijg aan de telefoon.
  donderdag 23 augustus 2018 @ 21:17:54 #21
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_181408503
Als je zelf echt niet aanwezig kan zijn. Ebt iemand anders? Familie ofzo?
En bellen, dat sowieso
pi_181408518
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:16 schreef madam-april het volgende:

[..]

Maar dan zit ik dus wel met een gekraakt slot en torenhoge kosten verwacht ik.
pi_181408613
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:17 schreef maily het volgende:

[..]

Ik zou in ieder geval maken dat ik dan wel thuis was ......
Ja maar als hij die brief niet per ongeluk had geopend, dan had hij dus niet geweten dat ze zouden komen.
  Spellchecker donderdag 23 augustus 2018 @ 21:24:58 #24
197773 crew  maily
pi_181408657
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:23 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ja maar als hij die brief niet per ongeluk had geopend, dan had hij dus niet geweten dat ze zouden komen.
Ja inderdaad ....
pi_181408705
Ik ga nu ook elke brief openen die ik van 'm krijg om dit soort shit af te kunnen vangen. Zit er niet op tr wachten om van m'n werk terug te komen en m'n voordeur is gekraakt en er zijn onbekenden over de vloer geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')