Het zou eventueel wat lastiger kunnen worden als de vorige bewoner er nog ingeschreven staat gok ik?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 20:29 schreef jogy het volgende:
Zolang jij kan bewijzen dat je niet de persoon bent met de schulden en je daar officieel woont dan zou het geen probleem moeten geven. Maar wel een kutsituatie, dat dan weer wel.
Geen idee. Heb je iets van bewijs betreffende het adresonderzoek, TS?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 20:32 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Het zou eventueel wat lastiger kunnen worden als de vorige bewoner er nog ingeschreven staat gok ik?
Jammer genoeg niet, een andere instantie heeft dit onderzoek opgestart kwam ik achter toen ik op het gemeentehuis was om 'm zelf aan te vragen.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 20:35 schreef jogy het volgende:
[..]
Geen idee. Heb je iets van bewijs betreffende het adresonderzoek, TS?
Denk dat dat wat Wammes zegt wel klopt overigens. Zou me niet teveel zorgen maken en morgen gewoon even bellen. Dit overkomt ze vast vakerquote:Op donderdag 23 augustus 2018 20:37 schreef Slabber het volgende:
[..]
Jammer genoeg niet, een andere instantie heeft dit onderzoek opgestart kwam ik achter toen ik op het gemeentehuis was om 'm zelf aan te vragen.
De medewerkers mogen me niets vertellen over de situatie omwille de privacy.
Je moet de gerechtsdeurwaarder hebben, niet het incassobureau.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 20:26 schreef Slabber het volgende:
Uiteraard ga ik morgen direct 't incassobureau bellen
Wat ik uit de brief kan opmaken is dit dezelfde instantie.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 20:45 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Je moet de gerechtsdeurwaarder hebben, niet het incassobureau.
Onderzoek bij de gemeente loopt nu ook gelukkig, kon alleen wel 3 maand duren.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 20:45 schreef Cue_ het volgende:
Zoiets had ik ook ooit. Diverse post teruggestuurd. En ook wel eens een instantie gebeld dat het geen nut had om te blijven sturen.
Maar blijkbaar gebruikte die 't adres welke stond geregistreerd bij de gemeente.
Dus moest de gemeente eerst brief sturen, die moest ik retour afzender doen en dan zou 't gefixt worden. Is ook wel gelukt wat ik me kan herinneren.
Ook kwam de politie eens langs. Deed de deur open, diegene vroeg of ik persoon a was, ik zei, nee ben persoon b, a woont er al hele lang niet meer. En weg was de politie. Niets hoeven te bewijzen of wat.
Morgen gewoon even bellen en de situatie uitleggen. Zou me er niet al teveel zorgen om maken.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 20:51 schreef Slabber het volgende:
[..]
Onderzoek bij de gemeente loopt nu ook gelukkig, kon alleen wel 3 maand duren.
Probleem is dat ik op desbetreffende datum niet thuis ben en ik dan verwacht dat de deurwaarder zich toegang verschaft tot mijn woning (wat staat beschreven in die brief waarin staat dat ze dat doen als er niemand thuis is) , om beslag te leggen op mijn spullen.
Ze nemen je spullen niet direct mee, ze maken enkel een lijst met de spullen in je huis en welke er in beslaggenomen worden, dit noemen ze een 'proces-verbaal'. Binnen drie dagen ontvang je het proces-verbaal en dan wordt ook de verkoopdatum aangekondigd.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 21:03 schreef Kassamiep het volgende:
Hoe werkt dit juridisch normaal eigenlijk ? TS mag de brief formeel immers niet openmaken, want niet aan hem gericht - dus hij zou niet moeten weten dat er een deurwaarder komt.
Komt TS thuis, zijn spullen weg.
Wat dan ?
ze mogen alleen naar binnen icm een hulpofficier van justitie, als je zelf aanwezig bent kun je, je vast wel legitimeren,en aan de hand van je huurcontract aantonen dat je de huidige bewoner bent.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 21:09 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ze nemen je spullen niet direct mee, ze maken enkel een lijst met de spullen in je huis en welke er in beslaggenomen worden, dit noemen ze een 'proces-verbaal'. Binnen drie dagen ontvang je het proces-verbaal en dan wordt ook de verkoopdatum aangekondigd.
Dat ook, maar in het geval dat je dus niet aanwezig bent, is het dus niet zo dat je spullen ineens weg zijn als je thuis komt..quote:Op donderdag 23 augustus 2018 21:15 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ze mogen alleen naar binnen icm een hulpofficier van justitie, als je zelf aanwezig bent kun je, je vast wel legitimeren,en aan de hand van je huurcontract aantonen dat je de huidige bewoner bent.
Ik zou in ieder geval maken dat ik dan wel thuis was ......quote:Op donderdag 23 augustus 2018 21:16 schreef madam-april het volgende:
[..]
Dat ook, maar in het geval dat je dus niet aanwezig bent, is het dus niet zo dat je spullen ineens weg zijn als je thuis komt..
Ik moet dan een zakenreis annuleren om thuis te zijn. Is niet anders denk ik. Afwachten wat ik morgen te horen krijg aan de telefoon.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 21:15 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ze mogen alleen naar binnen icm een hulpofficier van justitie, als je zelf aanwezig bent kun je, je vast wel legitimeren,en aan de hand van je huurcontract aantonen dat je de huidige bewoner bent.
Maar dan zit ik dus wel met een gekraakt slot en torenhoge kosten verwacht ik.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 21:16 schreef madam-april het volgende:
[..]
Dat ook, maar in het geval dat je dus niet aanwezig bent, is het dus niet zo dat je spullen ineens weg zijn als je thuis komt..
Ja maar als hij die brief niet per ongeluk had geopend, dan had hij dus niet geweten dat ze zouden komen.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 21:17 schreef maily het volgende:
[..]
Ik zou in ieder geval maken dat ik dan wel thuis was ......
Ja inderdaad ....quote:Op donderdag 23 augustus 2018 21:23 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ja maar als hij die brief niet per ongeluk had geopend, dan had hij dus niet geweten dat ze zouden komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |