Waarom doen ze zoiets in Nederland niet, dacht ik toen? Het werk bij de Mac is toch niet te moeilijk voor deze mensen....
Op zich een goed idee
quote:Nou, vertel??
Op zondag 29 december 2002 15:19 schreef amnesiac het volgende:
Wat denk jij nu wat de gemiddelde reactie van een Nederlander zou zijn
quote:Ik denk niet dat ik een McKwijl ga trekken....
Op zondag 29 december 2002 15:18 schreef SnuggLe het volgende:
Een paar weken geleden was ik in HongKong, en het viel me daar op dat ze bij iedere MacDonalds erg veel verstandelijk gehandicapten in dienst hadden. Een erg goed initiatief, dan hebben die mensen tenminste ook een baan, en de werkgever krijgt hiervoor dacht ik ook subsidies.Waarom doen ze zoiets in Nederland niet, dacht ik toen? Het werk bij de Mac is toch niet te moeilijk voor deze mensen....
quote:Ah oke, hier hebben we de reactie van de doorsnee NL. Beetje triest.
Op zondag 29 december 2002 15:20 schreef Kieker Jan het volgende:[..]
Ik denk niet dat ik een McKwijl ga trekken....
quote:De mijne.
Op zondag 29 december 2002 15:19 schreef amnesiac het volgende:
Wat denk jij nu wat de gemiddelde reactie van een Nederlander zou zijn
quote:
Op zondag 29 december 2002 15:20 schreef Pjederdy het volgende:
Dat jij het niet ziet geeft niks hoor, maar ik tref altijd ent die ene verstandelijk gehandicapte als ik bij de mac-drive wil bestellen
Weet je wel hoe de werkomstandigheden zijn daaro ?
Alles supers geregeld daar.....voor de franchiser.
quote:Ah, daar had ik niet eens over nagedacht.
Op zondag 29 december 2002 15:25 schreef devillin het volgende:
Ik zou het een verstandelijk gehandicapte helemaal niet aan willen doen !!Weet je wel hoe de werkomstandigheden zijn daaro ?
Alles supers geregeld daar.....voor de franchiser.
quote:Ah thanx
Op zondag 29 december 2002 15:23 schreef RuiDaSilva het volgende:
Leuk om te zien dat je weer terug bent, ik heb je reisverhalen over die vieze Chinesen allemaal gelezen
quote:Wist je dat Knoop in je zakdoek gemiddeld zo'n 500.000 kijkers trekt, terwijl er zo'n 200.000 verstandelijk gehandicapten zijn in NL
Op zondag 29 december 2002 15:26 schreef Dave het volgende:
Ik heb bij Knoop in je zakdoek wel eens gezien een documentaire gezien over een verstandelijk gehandicapte die in de keuken bij de Mac werkte. Salades klaarmaken enzo.
Blijkbaar is het verschil tussen wel of niet verstandelijk gehandicapt zijn niet zo groot en dus kunnen verstandelijk gehandicapten best bij de Mac werken
quote:Juist, dat idee had ik ook al, maar misschien dat het in de toekomst aannemen van verstandelijk gehandicapten het algemene niveau bij de Mac wat kan opkrikken.
Op zondag 29 december 2002 15:27 schreef goflow het volgende:
elke keer dat ik bij de mac binnenloop heb ik al zo'n idee dat ze dat al doen...
quote:Kwijl,snot en het op de grond laten vallen van burgers zijn standaard ingerediënten van de gemiddelde Mac...
Op zondag 29 december 2002 15:20 schreef Kieker Jan het volgende:[..]
Ik denk niet dat ik een McKwijl ga trekken....
quote:Probeer de BurgerKing op Utrecht CS eens.
Op zondag 29 december 2002 15:27 schreef goflow het volgende:
elke keer dat ik bij de mac binnenloop heb ik al zo'n idee dat ze dat al doen...
quote:Wil je m'n avondeten niet bij voorbaat verzieken?
Op zondag 29 december 2002 15:38 schreef kwib het volgende:[..]
Probeer de BurgerKing op Utrecht CS eens.
Danke.
![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 29-12-2002 16:11]
quote:-edit- kappuh!
Op zondag 29 december 2002 16:00 schreef Unknown_Drunk het volgende:
-al geëdit-
[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 29-12-2002 16:11]
Dus het gebeurt wel, ook in Nederland. Maar kennenlijk niet op uitgebreide schaal want het was me hier nog nooit opgevallen.
Ik heb ook nog nooit een verstandelijk gehandicapt persoon aan het werk gezien in de Mac (nou kom ik er ook niet zo vaak)
Goed plan dus.
quote:Het niveau van de josti-band is wel anders met degene die de kassa's bedienen en het eten bereiden in de Mac....
Op zondag 29 december 2002 16:28 schreef Trizone het volgende:
Lijkt me toch geen goed plan,
als ze net zo goed eten bereiden als muziek spelen (lees jostieband).
dan hoef ik geen Mac eten meer
[Dit bericht is gewijzigd door Lindaisa op 29-12-2002 16:32]
Het is gewoon maar goed dat je vaak niet in de keukens kan kijken, en geloof me, ik kan het weten, heb jaren in instellings keukens gewerkt, nou eeehhhhh... echt niet altijd even hygiënisch hoor
quote:Leg uit.
Op zondag 29 december 2002 16:30 schreef Bluezz het volgende:
Het is gewoon maar goed dat je vaak niet in de keukens kan kijken, en geloof me, ik kan het weten, heb jaren in instellings keukens gewerkt, nou eeehhhhh... echt niet altijd even hygiënisch hoor
Verder vind ik het een beetje triest voor de verstandelijk gehandicapten dat ze bij de McDonalds
moeten gaan werken.
quote:je mentor !
Op zondag 29 december 2002 16:29 schreef Riann het volgende:
Bij ons op school werkt ook een verstandelijke gehandicaptenkei leuk
kei aardige jongen
quote:[offtopic]
Op zondag 29 december 2002 16:34 schreef Farzin het volgende:Leg uit.
Vieze pannen hergebruiken, wegens tijdsgebrek konden ze niet schoongemaakt worden.
Veel met handen werken, rauw en gaar vlees na elkaar aanraken etc.
Onafgedekt voedsel op de grond in emmers.
[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 29-12-2002 16:59]
quote:Nou, dat wordt dus ook al lang in Nederland toegepast, alleen staan ze op die plaatsen waar niemand ze kan zien. Ik werk ook bij de mac, geen hamburgers bakken, maar voor de begeleiding en sturing van deze mensen.
Op zondag 29 december 2002 15:18 schreef SnuggLe het volgende:
Een paar weken geleden was ik in HongKong, en het viel me daar op dat ze bij iedere MacDonalds erg veel verstandelijk gehandicapten in dienst hadden. Een erg goed initiatief, dan hebben die mensen tenminste ook een baan, en de werkgever krijgt hiervoor dacht ik ook subsidies.Waarom doen ze zoiets in Nederland niet, dacht ik toen? Het werk bij de Mac is toch niet te moeilijk voor deze mensen....
Uiteraard werken ook modale mensen bij de mac om een evenwicht te bieden.
quote:Nou en
Op zondag 29 december 2002 16:57 schreef okkie-man het volgende:
als je daariets op tegen hebt ben je aan het DISCRIMINEREN
quote:
Op zondag 29 december 2002 16:58 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Nou en
quote:
Op zondag 29 december 2002 16:58 schreef Aaargh! het volgende:[..]
Nou en
quote:Klopt. Ik ken een paar mensen voor wie het VBO eik nog wel te moeilijk was en daarna bij de Mac zijn gaan werken. Maar om die nou als verstandelijk gehandicapt te betitelen... Dat waren ze zeker niet.
Op zondag 29 december 2002 15:36 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik was voor m'n studie in de introductieweek bij een school met praktijkonderwijs, voor mensen die dus niet het laagste niveau van V(M)BO aankunnen, en de directeur zei dat dat soort mensen vaak bij de McDonalds terechtkomen.
quote:Nou ik werk dus ook bij de mac, de ploeg die er 's avonds (ja 's avonds, in de middag ben ik het met je eens) werkt hebben allemaal minimaal een HBO niveau?!?!?!?! toch beetje vaag he. Kan ook zijn dat ik in een superslim restaurant werk natuurlijk
Op zondag 29 december 2002 15:36 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik was voor m'n studie in de introductieweek bij een school met praktijkonderwijs, voor mensen die dus niet het laagste niveau van V(M)BO aankunnen, en de directeur zei dat dat soort mensen vaak bij de McDonalds terechtkomen. Of die mensen verstandelijk gehandicapt zijn is een definitiekwestie, maar ze zijn iig meestal niet zo te herkennen. Maar toch, wel bij de Mac dus.
niet schofferend bedoeld
quote:Dat wist ik dus niet...Maar oke, ze werken dus op de wat onzichtbare plaatsen. In HongKong wordt het dus echt op grote schaal toegepast. DAT zouden ze in NL moeten doen. Lijkt me niet teveel moeite.
Op zondag 29 december 2002 16:58 schreef Infinity123 het volgende:[..]
Nou, dat wordt dus ook al lang in Nederland toegepast, alleen staan ze op die plaatsen waar niemand ze kan zien. Ik werk ook bij de mac, geen hamburgers bakken, maar voor de begeleiding en sturing van deze mensen.
Heel goed initiatief, ik ken mensen uit mijn privéleven die ik de mac aangeraden heb, omdat ze enkele 'gebreken' hebben. Voor deze mensen betekent het afleiding, plezier en extra geld.Uiteraard werken ook modale mensen bij de mac om een evenwicht te bieden.
Dat vieze / rare beeld dat mensen van verstandelijk gehandicapten hebben zou juist daarom misschien wel weg kunnen ebben. Dan zien de mensen van "He, dit kunnen ze ook!" of , plat gezegd, "He, ze kwijlen helemaal niet zoveel!"
En over Knoop in je Zakdoek, ik heb me vorige week helemaal kapot gelachen om de jubileum uitzending van dit programma. Paul de Leeuw presenteerde het, en hij deed het echt leuk. Ook hoe al die vertandelijk gehandicapten daar met een grote smile op hun bek zitten, en altijd enthousiast en eerlijk zijn. Geweldig. Heel NL kan vaak ene voorbeeld nemen aan dit soort mensen!!
quote:Nee, ze voldoen niet aan het beeld van mensen dat wij hebben als we 'verstandelijk gehandicapt' horen.
Op zondag 29 december 2002 17:08 schreef ChrisJX het volgende:[..]
Klopt. Ik ken een paar mensen voor wie het VBO eik nog wel te moeilijk was en daarna bij de Mac zijn gaan werken. Maar om die nou als verstandelijk gehandicapt te betitelen... Dat waren ze zeker niet.
Maar dat is, zoals ik al zei, afhankelijk van de definitie.
ohnee, sorry, retards zijn AARDIG, LACHEN en zijn KLANTVRIENDELIJK.
(doordenkertje over het personeel bij de mac).
quote:Je bent natuurlijk zelf al verstandelijk gehandicapt als je vanuit je auto tegen een plastic clown ga sta schreeuwen dat je de McSpecial met grote cola wil
Op zondag 29 december 2002 15:20 schreef Pjederdy het volgende:
Dat jij het niet ziet geeft niks hoor, maar ik tref altijd ent die ene verstandelijk gehandicapte als ik bij de mac-drive wil bestellen
quote:daar hoef je niet verstandelijk gehandicapt voor te zijn
Op woensdag 1 januari 2003 23:41 schreef Youssef het volgende:
Het lijkt me zieligLijkt altijd alsof ze dan verplicht het werk moeten doen en het eigenlijk helemaal niet leuk vinden
Je krijgt echt een prut salaris, nauwelijks genoeg om de inflatie te corrigeren.
Ik begin dan nog liever een carriere als Zelfmoord-Palestijn. Wedden dat ik dan meer invloed op de inflatie krijg. Ik hoef alleen maar ff druk uit te oefenen op onze grootste fan en die krijgt het wel voor mekaar bij haar man, om de inflatie eens GOED te bestrijden.
quote:-edit- dit kan dus echt niet.
Op donderdag 2 januari 2003 01:31 schreef f.vanderlaan het volgende:
Ik begin dan nog liever een carriere als Zelfmoord-Palestijn. Wedden dat ik dan meer invloed op de inflatie krijg. Ik hoef alleen maar ff druk uit te oefenen op onze grootste fan en die krijgt het wel voor mekaar bij haar man, om de inflatie eens GOED te bestrijden.
[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 02-01-2003 01:44]
![]()
verder ben je idd goed ziek als je vrijwillig bij de mac gaat werken.
of je moet natuurlijk sadist zijn om die mensen te vergiftigfen met dat
voedsel daar.
ID, nieuwe SM straf. een week werken bij de mcbrek.
quote:nee hoor
Op zondag 29 december 2002 17:30 schreef TheEagle het volgende:[..]
Nou ik werk dus ook bij de mac, de ploeg die er 's avonds (ja 's avonds, in de middag ben ik het met je eens) werkt hebben allemaal minimaal een HBO niveau?!?!?!?! toch beetje vaag he. Kan ook zijn dat ik in een superslim restaurant werk natuurlijk
Oeps verkeerde account zie ik
voodoolady ben ik dus
quote:jij hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt, minimaal 10 gulden voor een 17-jarige vond ik echt niet slecht hoor (personeelstekort he) en op zondag hoefde ik daar echt niet hard voor te werken
Op donderdag 2 januari 2003 01:31 schreef f.vanderlaan het volgende:
Wat een bullshit zeg, dat er in Nederland geen geestelijk gehandicapten werken bij de Mac.
Hoe kom je op het idee om bij de Mac te gaan werken
Je moet dus wel verstandelijk gehandicapt zijn of iig ziek in je hoofd om daar te gaan werken.
Iemand die gewoon bij z'n gezonde verstand is gaat toch geen 'carriere' beginnen bij de Mac.Je krijgt echt een prut salaris, nauwelijks genoeg om de inflatie te corrigeren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |