Mensen die hun kinderen weigeren in te enten nog engerquote:Op donderdag 23 augustus 2018 20:26 schreef chroestjov het volgende:
Klaas is een enge man en de VVD is een enge partij.
Het staat je volledig vrij om dat te vinden.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 20:28 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Mensen die hun kinderen weigeren in te enten nog enger
Waar heeft deze man het over? Waar moet ik op ingaan?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 20:21 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Heerlijk ook dat je op niemand meer ingaatGelukkig ben je je bewust van je eigen achterlijkheid.
Zeer waar, in Afrika zouden ze dolgelukkig zijn met standaardvaccinaties, om maar terug te komen op de 'maar in Afrika' cliché. Maar toch is het echt zo. Er is een aantoonbaar werkende oplossing voor dodelijke ziektes vrij aanwezig, maar mensen zien het als kwaadaardig omdat 'andere mensen dat zeggen!!'quote:Op donderdag 23 augustus 2018 20:30 schreef Farenji het volgende:
De vriendin van een vriend van me is zo'n zelfgebreide antroposofische muts. Is niet alleen tegen vaccinaties maar is tegen bijna alle moderne wetenschap, wil alleen maar homeopatische middelen en wilde ook perse een speciale antroposofische thuisbevalling voor haar kind. Tot dat kind veel te vroeg geboren werd. Toen omarmde ze opeens alle moderne medische hulp die ze kon krijgen. Dat gelul van die moderne anti vaxxers is vaak geboren vanuit een luxe positie, sneeuwvlokjes die geloven dat de hele wereld een sprookje is die ze kunnen kneden naar believen, gewoon omdat "zo ontzettend goed voelt", en omdat ze dat ook vanuit thuis met de paplepel ingegoten hebben gekregen. Je wil niet weten wat voor bullshit je op de antroposofische school leert.
Over je imbeciele religie-obsessie. Of je moet nu nog even uitleggen waarom je het verband legt tussen religie en anti-vaccin. Dan neem ik mijn woorden graag terugquote:Op donderdag 23 augustus 2018 20:33 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Waar heeft deze man het over? Waar moet ik op ingaan?
Dat verband is niet zo moeilijk te leggen, maar is vooral niet waar Dijkhoff het over had.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 20:34 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Over je imbeciele religie-obsessie. Of je moet nu nog even uitleggen waarom je het verband legt tussen religie en anti-vaccin. Dan neem ik mijn woorden graag terug
Sorry, maar ik denk niet dat iemand kan verplichten dat er een naald in je kind gestoken moet worden. Ik vind vaccineren prima, maar verplichten want anders krijg je een boete vind ik persoonlijk ook wel een stap te ver gaanquote:Op donderdag 23 augustus 2018 20:14 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Boetes..Boetes per niet gevaccineerde dag/week/maand... Bij herhaald negeren het kind (tijdelijk) uit huis plaatsen en laten vaccineren.
[..]
De mensen die het nu al doen zullen geen verschil ervaren, de weigeraars..tsja... ze riskeren nu eenmaal willens en wetens de gezondheid van hun kind en dat van anderen, dus veel sympathie heb ik er niet voor.
Een religie-obsessie? Wat? Heb je je medicijnen wel geslikt? Je bedoelt vast en zeker iemand anders.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 20:34 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Over je imbeciele religie-obsessie. Of je moet nu nog even uitleggen waarom je het verband legt tussen religie en anti-vaccin. Dan neem ik mijn woorden graag terug
Het is zeker een drastische stap, maar ook weer niet onmenselijk. Als je ziet hoeveel ongelofelijke mongolen kinderen krijgen en hoeveel er uiteindelijk uit huis geplaatst worden... Die hebben allemaal zo hun opvatting over opvoeden. Dat iemand denkt dat hij of zij het juiste doet wil niet zeggen dat ze vrij zijn van tegenmaatregelen.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 20:36 schreef Blik het volgende:
[..]
Sorry, maar ik denk niet dat iemand kan verplichten dat er een naald in je kind gestoken moet worden. Ik vind vaccineren prima, maar verplichten want anders krijg je een boete vind ik persoonlijk ook wel een stap te ver gaan
De overheid is echter ook niet de meest betrouwbare partner. Want als ze dit gaan doen, dan is een volgende stap zo gemaakt. Het begint met een achterlijke griepprik voor iedereen, en uiteindelijk moet iedereen zijn dna afstaan en krijgt iedereen een zendertje.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 20:41 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Het is zeker een drastische stap, maar ook weer niet onmenselijk. Als je ziet hoeveel ongelofelijke mongolen kinderen krijgen en hoeveel er uiteindelijk uit huis geplaatst worden... Die hebben allemaal zo hun opvatting over opvoeden. Dat iemand denkt dat hij of zij het juiste doet wil niet zeggen dat ze vrij zijn van tegenmaatregelen.
Dat iemand zijn eigen kind het risico wil laten lopen is voor mij zelfs tot daaraan toe (moeders mogen tenslotte ook nog legaal drinken en roken tijdens de zwangerschap), maar je brengt ook anderen hiermee in gevaar, wat in mijn ogen onaanvaardbaar is.
DIT.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 20:36 schreef Haushofer het volgende:
Ik denk dat het tijd wordt dat mensen naast hun rechten ook bewust worden van bepaalde plichten die je hebt in een maatschappij. Daarnaast zie ik het gebrek aan wetenschappelijke autoriteit ook bij b.v. creationisten of flat-earthers, maar dit is in potentie toch schadelijker.
https://yourlogicalfallacyis.com/slippery-slopequote:Op donderdag 23 augustus 2018 20:46 schreef Blik het volgende:
[..]
De overheid is echter ook niet de meest betrouwbare partner. Want als ze dit gaan doen, dan is een volgende stap zo gemaakt. Het begint met een achterlijke griepprik voor iedereen, en uiteindelijk moet iedereen zijn dna afstaan en krijgt iedereen een zendertje.
Er zijn gewoon dingen die we niet moeten willen, en dit is er 1 van.
Gelukkig denkt de overheid er ook zo over, want alleen Dijkhoff heeft deze proefballon opgelaten. Wel wordt er gekeken naar alternatieven
Uuteraard is het overdreven wat ik benoem, maar als een overheid deze kant opgaat uit naam van de algehele volksgezondheid is een volgende stap echt opeens zo extreem niet meerquote:Op donderdag 23 augustus 2018 20:49 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
https://yourlogicalfallacyis.com/slippery-slope
amenquote:Op donderdag 23 augustus 2018 20:28 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Mensen die hun kinderen weigeren in te enten nog enger
Ik zou het liever ook niet willen hoor. Maar het is wel belangrijk om te realiseren wat zo'n epidemie zou doen. Al die zieke en stervende kindjes, alleen omdat sommigen stug genoeg waren om maar vast te blijven houden aan hun eigen feiten en dergelijke... Is dat het waard voor je? Dat het nu nog niet voorgekomen is komt door de vaccinatiegraad, maar dat kan in de toekomst veranderen.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 20:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Uuteraard is het overdreven wat ik benoem, maar als een overheid deze kant opgaat uit naam van de algehele volksgezondheid is een volgende stap echt opeens zo extreem niet meer
quote:en zeker voor mijn liberale partij, is het lastig. Want wij houden niet van verplichten.
Aan mazelen hoeft geen enkel kind dood te gaan, ook niet zonder inentingen. Kwestie van goed het ziektebeeld herkennen. Ik verdiep me liever daarin, dan dat een overheid mij gaat verplichten om een spuitje te zetten in mijn kinderen. Is gewoon een grens waar ze niet overheen moeten gaan wat mij betreftquote:Op donderdag 23 augustus 2018 20:57 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik zou het liever ook niet willen hoor. Maar het is wel belangrijk om te realiseren wat zo'n epidemie zou doen. Al die zieke en stervende kindjes, alleen omdat sommigen stug genoeg waren om maar vast te blijven houden aan hun eigen feiten en dergelijke... Is dat het waard voor je? Dat het nu nog niet voorgekomen is komt door de vaccinatiegraad, maar dat kan in de toekomst veranderen.
Dat kan, maar dan ben je in mijn ogen (en de ogen van velen anderen) gewoon niet goed wijs, om eerder genoemde redenen. Bovendien breng je daarmee ook anderen in gevaar.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 21:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Aan mazelen hoeft geen enkel kind dood te gaan, ook niet zonder inentingen. Kwestie van goed het ziektebeeld herkennen. Ik verdiep me liever daarin, dan dat een overheid mij gaat verplichten om een spuitje te zetten in mijn kinderen. Is gewoon een grens waar ze niet overheen moeten gaan wat mij betreft
Hoho, ik ben voor inenten, begrijp me goed, alleen niet tegen verplichten van. Dus ik breng niemand in gevaar en ik ben gewoon mentaal gezondquote:Op donderdag 23 augustus 2018 21:06 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dat kan, maar dan ben je in mijn ogen (en de ogen van velen anderen) gewoon niet goed wijs, om eerder genoemde redenen. Bovendien breng je daarmee ook anderen in gevaar.
Oke oke, duidelijk, maar stel dat jij die stelling zo bracht dan... Maar goed, het is gewoon een lastige kwestie die eigenlijk nergens mee te vergelijken is. Verplichten is natuurlijk ook ongewenst, om alle redenen die jij benoemt. Maar aan de andere kant is niks doen tegen mensen die bewust de volksgezondheid in gevaar brengen (eigenlijk alleen de gezondheid van anderen) natuurlijk ook niet gewenst. Dus wat ga je eraan doen als men niet wil luisteren naar rede?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 21:07 schreef Blik het volgende:
[..]
Hoho, ik ben voor inenten, begrijp me goed, alleen niet tegen verplichten van. Dus ik breng niemand in gevaar en ik ben gewoon mentaal gezond
Er zijn andere middelen, zoals kinderdagverblijven het recht geven je kind te weigeren als het niet ingeënt is. Kabinet gaat daar nu naar kijken. Ook Klaas Dijkhoff zegt dat er weinig fatsoenlijke informatie gegeven wordt aan ouders over vaccinaties. Ook is een consultatiebureau wel heel erg makkelijk, als je niet vaccineert is het gewoon prima. Geef de weigeraars bijvoorbeeld een informatiecursus op het consultatiebureau. Etc. Etc. Etcquote:Op donderdag 23 augustus 2018 21:12 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Oke oke, duidelijk, maar stel dat jij die stelling zo bracht dan... Maar goed, het is gewoon een lastige kwestie die eigenlijk nergens mee te vergelijken is. Verplichten is natuurlijk ook ongewenst, om alle redenen die jij benoemt. Maar aan de andere kant is niks doen tegen mensen die bewust de volksgezondheid in gevaar brengen (eigenlijk alleen de gezondheid van anderen) natuurlijk ook niet gewenst. Dus wat ga je eraan doen als men niet wil luisteren naar rede?
Ik ben zelf ook wel tegen verplichtingen, maar als alle campagnes met informatie e.d. niet blijken te werken en de vaccinatiegraad blijft zakken... Tsja, dan sta ik toch wel open daarvoor, puur om de onschuldige kinderen (en ouders) te beschermen.
Ja nee oke, daar ben ik het zeker mee eens. Wellicht praten we deels langs elkaar heen. Ik vind ook dat alle mogelijke oplossingen behalve verplichten bekeken, dan wel getest moeten worden. Maar stel dat echt alles niet werkt, dan mag er van mij wel naar verplichting gekeken worden.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 21:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Er zijn andere middelen, zoals kinderdagverblijven het recht geven je kind te weigeren als het niet ingeënt is. Kabinet gaat daar nu naar kijken. Ook Klaas Dijkhoff zegt dat er weinig fatsoenlijke informatie gegeven wordt aan ouders over vaccinaties. Ook is een consultatiebureau wel heel erg makkelijk, als je niet vaccineert is het gewoon prima. Geef de weigeraars bijvoorbeeld een informatiecursus op het consultatiebureau. Etc. Etc. Etc
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |