Klopt maar je kunt niet ingeënte kinderen wel weren.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:56 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Mee eens, alleen wordt dat een beetje lastig uit te voeren. Je kan namelijk iemand niet dwingen tot een medische ingreep.
[..]
Dat gaat tegen de eed van een arts in.
Sociale druk.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:57 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Het zijn meestal niet eens reli-gekkies, het zijn van die halfgare marxistische zweefteef Millenials met een universitaire graad in gender-studies die iedere week de horoscoop in de Linda bloedserieus lezen.
Ik ben ook enorm voorstander van individuele vrijheid, en een kleine overheid. Maar als je andere kinderen in gevaar brengt, moet er toch wel iets gebeuren. Liever geen vaccinatieplicht, maar wat dan wel...
"Mevrouw, dat wordt dan 300.000 euro"quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:59 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Uiteraard wel toegang geven tot medische zorg, maar dan gewoon alles zelf laten betalen.
Tot de leeftijd waarop ze leerplichtig worden. Tenzij je hele quarantaine-scholen wil gaan inrichten.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:59 schreef T-D het volgende:
[..]
Klopt maar je kunt niet ingeënte kinderen wel weren.
Zelfmoord is ook strafbaar.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 15:04 schreef westwoodblvd het volgende:
We hebben ook nog een grondwet die stelt dat iedereen zelf over zijn/haar lichaam beschikt. Vraag me af of dit wel zomaar kan.
Dat is dan ook een erg vage uitzondering, maar we kunnen nog altijd niemand verplichten tot een medische behandeling. Ook niet na een gerechtelijk vonnis.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 15:04 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zelfmoord is ook strafbaar.
Veel erger nog zijn de anti-vaxxers (type zweefteef) die heilig van zichzelf overtuigd zijn dat vaccinaties autisme veroorzaken. Dit zijn vaak ook de types die daar erg uitgesproken over zijn, want gelezen op internet.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:54 schreef Nielsch het volgende:
Anti-vaxxers zijn ook gewoon fucking dom. Hun argumentatie gaat vaak niet verder dan: "uh ja hallo hoezo moet ik mijn kind hiervoor inenten? Deze ziektes komen toch (bijna) niet meer voor in Nederland!!!!"
![]()
Zelfmoord is niet strafbaar.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 15:04 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zelfmoord is ook strafbaar.
Er zijn dus wel mogelijkheden.
Ik vind het eigenlijk veel erger dat dat soort lui een kind met autisme blijkbaar erger vindt dan een kind wat dood gaat aan de mazelen of aan polio...quote:Op donderdag 23 augustus 2018 15:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Veel erger nog zijn de anti-vaxxers die heilig van zichzelf overtuigd zijn dat vaccinaties autisme veroorzaken.
Nee joh, zo werkt dat niet in hun beleving, want zoals Nielsch al zegt in het bericht dat ik quote:quote:Op donderdag 23 augustus 2018 15:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk veel erger dat dat soort lui een kind met autisme blijkbaar erger vindt dan een kind wat dood gaat aan de mazelen of aan polio...
ja en Trump kent ook een kindje die was eerst heel lief en normaal en toen kreeg ie inentingen en nu heeft ie autisme... hoppa half debiel Amerika gelooft het ook weer...quote:Op donderdag 23 augustus 2018 15:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Veel erger nog zijn de anti-vaxxers (type zweefteef) die heilig van zichzelf overtuigd zijn dat vaccinaties autisme veroorzaken. Dit zijn vaak ook de types die daar erg uitgesproken over zijn, want gelezen op internet.
En de basis daarvan? Een al jaren geleden onderuit gehaald onderzoek uit ik geloof 1998, dat om één of andere reden toch blijft rondzwerven op internet.
Confirmation bias, heel gevaarlijk...
En wat als door anti-vaxxers jouw kind ziek wordt en sterft. Is het dan nog steeds keuzevrijheid?quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:46 schreef Harvest89 het volgende:
Dijkhoff wil keuzevrijheid inperken.
Past goed bij de VVD weer. Persoonlijke vrijheden van mensen vernietigen.
Dijkhoff is een eng mannetje.
Ik zou mijn kind wel laten vaccineren, maar kan het ook goed begrijpen dat er mensen zijn die dat liever niet bij hun kind laten doen.
ziekenhuizen waar niet ingeënte baby's aanwezig zijn moeten die kinderen dan ook kunnen weigerenquote:Op donderdag 23 augustus 2018 15:09 schreef MaLo het volgende:
Ik ben (over het algemeen) pro-vaccinatie, maar ook voor het recht op zelfbeschikking en keuzevrijheid.
Wat mij betreft mag je zelf kiezen of je je kind vaccineert of niet, maar mogen kinderdagverblijven en scholen inderdaad besluiten om niet-gevaccineerde kinderen te weigeren.
Als je het bericht had gelezen had je religie er niet eens bij hoeven te hallen tjappie.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 14:53 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Religie is de kanker van de wereld.
Er is vast wel een ziekenhuis op de Veluwe waar ze dan terechtkunnenquote:Op donderdag 23 augustus 2018 15:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ziekenhuizen waar niet ingeënte baby's aanwezig zijn moeten die kinderen dan ook kunnen weigeren
Dit doen ze al in Australië en daar schiet de vaccinatiegraad omhoog.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 15:12 schreef westwoodblvd het volgende:
Wat je wel zou kunnen zeggen; je krijgt alleen kinderbijslag als je kind is ingeënt. Dan kom je niet in de knoei met zelfbeschikking.
Met scholen krijg je dan wel een heel vervelend probleempje met de leerplichtwet. Je moet verplicht naar school, maar dat kan niet als je op alle scholen geweigerd wordt.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 15:09 schreef MaLo het volgende:
Wat mij betreft mag je zelf kiezen of je je kind vaccineert of niet, maar mogen kinderdagverblijven en scholen inderdaad besluiten om niet-gevaccineerde kinderen te weigeren.
Mooi, hoe geld boven principes gaat bij sommigenquote:Op donderdag 23 augustus 2018 15:14 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dit doen ze al in Australië en daar schiet de vaccinatiegraad omhoog.
Dan moet iemand een anti-vaxx school beginnen.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 15:15 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Met scholen krijg je dan wel een heel vervelend probleempje met de leerplichtwet. Je moet verplicht naar school, maar dat kan niet als je op alle scholen geweigerd wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |