abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184266130
registreer om deze reclame te verbergen
Die 2900 ben je ook snel klaar mee, als je het idee hebt dat je elders “3 goed betaalde functies” krijgt aangeboden.

Zo blijf je altijd het gevoel houden dat je tekort komt.

Ga terug naar HR en zeg dat je een plan wilt. Welke treden zijn er mogelijk, wat moet je doen voor welke stap. Zijn er studiebudgetten, kan je verhogingen koppelen aan behaalde doelen!? Elke week krijg je aanbiedingen die beter lijken.. Hoe zorg je ervoor dat je straks tevreden bent.. En blijft?
  maandag 7 januari 2019 @ 22:53:17 #52
72712 Renesite
Deze exkutmod is geverifieerd
pi_184270863
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 19:24 schreef Seven. het volgende:

[..]

Gewoon voor gaan joh! Als er een mooi bod komt waar je echt een goed gevoel van krijgt, go for it. De enige manier om echt grote stappen te zetten in salaris, is om te wisselen van werkgever.
helemaal mee eens. Daardoor ben ik mooi opgekrabbeld :7
 | <3 Triquester...
HET IS RENÉ MET EEN STREEPJE-OP-DE-LAATSTE-E!!!!
pi_184272995
HBO en een engineering achtergrond met 4 jaar werkervaring....

Dan vind ik 2900 alsnog laag. Al helemaal gezien je geen 13e maand krijgt.
pi_184274381
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 10:26 schreef Cherni het volgende:

[..]

Een trede maakt niet een al te groot verschil. Een schaal kan wel het verschil maken. Maw als je daadwerkelijk zeer belangrijk bent zou ik onderhandelen naar een andere functie waar een hogere schaal aan gekoppeld zit.

Oké ik lees net dat je nu on een andere schaal zit. Prima dus.
Als je hoog in een schaal zit, maakt een hogere schaal op korte termijn financieel niets of niet zoveel uit. Enige voordeel is een hoger maximum.

quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 19:24 schreef Seven. het volgende:

[..]

Gewoon voor gaan joh! Als er een mooi bod komt waar je echt een goed gevoel van krijgt, go for it. De enige manier om echt grote stappen te zetten in salaris, is om te wisselen van werkgever.
Helemaal waar.

quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 14:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Daar ga ik in mee. In mijn vorige baan heb ik meegewerkt om een salarishuis op te zetten volgens de metaal cao en een boek waarmee je de zwaarte van functies kan indelen. De salarissen die er dan uit komen liggen iets van 25% onder die uit het salariskompas komen. ;(
En op basis daarvan ligt Salariskompas te hoog? Zou het ook kunnen zijn dat jullie ondergemiddeld belonen?

[ Bericht 25% gewijzigd door baskick op 08-01-2019 08:58:46 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  woensdag 9 januari 2019 @ 15:51:27 #55
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_184301764
Zou nog steeds solliciteren. Niet om het een of ander, maar een hbo-ingenieur die van kop tot staart processen kan opzetten, intekenen en construeren is toch wel wat meer dan 2900 excl. 13e maand waard in de huidige economie?

Edit: wat desmosedici zeg dus.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_184301823
quote:
15s.gif Op woensdag 9 januari 2019 15:51 schreef GSbrder het volgende:
Zou nog steeds solliciteren. Niet om het een of ander, maar een hbo-ingenieur die van kop tot staart processen kan opzetten, intekenen en construeren is toch wel wat meer dan 2900 excl. 13e maand waard in de huidige economie?

Edit: wat desmosedici zeg dus.
Alleen maar zeiken dat competent personeel moeilijk te vinden is maar ze wel onderbetalen reflecteert ook wel de huidige economie.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')