quote:kga op 16 juli tot 30 juli
Op dinsdag 28 januari 2003 00:41 schreef Shirley het volgende:
Ik ga van 5 tot 16 juli naar Chersonissos. Heb er errug veel zin. Is het trouwens waar dat je voor Starbeach moet betalen? En zijn er nog meer Fok!kers die die data gaan?
quote:16 juli fok!meeting
Op zondag 2 februari 2003 12:49 schreef Slasher het volgende:[..]
kga op 16 juli tot 30 juli
![]()
quote:dat zou volgens mij echt uniek wezen
Op zondag 2 februari 2003 14:35 schreef Jape het volgende:[..]
16 juli fok!meeting
Bedankt
quote:dank je wel
Op donderdag 6 februari 2003 16:41 schreef S.L.Y het volgende:
Op http://kreta.pagina.nl staat een link naar scooterverhuur
quote:Hmm dan probeer ik het ook met mn rijbewijs
Op donderdag 6 februari 2003 18:24 schreef Slasher het volgende:
op Rhodos had ik genoeg aan een rijbewijs, al kan het officieel niet
DOEIII...
Heeft iemand extreem goeie of slechte ervaringen met het eten daar ?
quote:Na 2 weken komt dat gyros je strot wel uit, gelukkig kan je ook veel andere "normale" dingen eten...
Op maandag 10 februari 2003 10:13 schreef S.L.Y het volgende:
Ik vroeg me eigenlijk ook wel af hoe dat zit met eten daaro. Ik ben nogal anti-buitenlands eten. ( nix lulligs, ik vind het gewoon 9 van de 10 keer niet lekker )
Ik ga dit jaar gyros maar weer eens proberen, ik zeg niet dat het niet lekker is, maar verandering van spijs doet gelukkig eten..sommige die ik kende aten het 2 weken lang.. nou mij niet gezien
'Buitenlands eten' is er in veel smaken, kies dan iets wat je wel lekker vindt. Als je je van te voren al niet open stelt en de hele vakantie alleen maar pizza en hamburgers gaat eten of zo mis je echt heel veel lekkers.
Ik vind Grieks eten soms heel lekker en soms echt niet. Tzatziki, gyros, stifado, de salades, al die doorsnee dingen vind ik best wel lekker. Wel een waarschuwing: vermijd de echte toeristententen een beetje. Meestal is het eten daar veel minder lekker dan in restaurantjes waar ook Grieken graag eten.
quote:Hele goeie ervaringen met het eten in Griekenland. Probeer juist te voorkomen dat je 2 weken lang gyros of souvlaki zit te eten, maar probeer juist de griekse keuken een beetje te ontdekken. Huur een scooter en trek het binnenland eens in en eet in kleine, niet toeristische dorpjes bij de plaatselijke taverna. Bestel iets waar je nog nooit van gehoord hebt... Je kan natuurlijk weleens een slechte keuze maken, maar laat je daar niet door afschrikken. Het eten is er toch niet al te duur. Voor 10 euro heb je goed gegeten en gedronken, zeker in de niet commerciele badplaatsen in het noorden.
Op maandag 10 februari 2003 10:13 schreef S.L.Y het volgende:
Ik vroeg me eigenlijk ook wel af hoe dat zit met eten daaro. Ik ben nogal anti-buitenlands eten. ( nix lulligs, ik vind het gewoon 9 van de 10 keer niet lekker )
quote:Hmm, zit wat in
Op maandag 24 februari 2003 10:17 schreef Mirties het volgende:[..]
Hele goeie ervaringen met het eten in Griekenland. Probeer juist te voorkomen dat je 2 weken lang gyros of souvlaki zit te eten, maar probeer juist de griekse keuken een beetje te ontdekken. Huur een scooter en trek het binnenland eens in en eet in kleine, niet toeristische dorpjes bij de plaatselijke taverna. Bestel iets waar je nog nooit van gehoord hebt... Je kan natuurlijk weleens een slechte keuze maken, maar laat je daar niet door afschrikken. Het eten is er toch niet al te duur. Voor 10 euro heb je goed gegeten en gedronken, zeker in de niet commerciele badplaatsen in het noorden.
Het goedkoopste appartement, met de achtergeliggende gedacht "we slapen er toch alleen maar". Nu ik dit topic lees krijg ik er al zin in.
quote:Ik heb van vrienden die er vorig jaar geweest zijn gehoord,dat ze hememaal niks hoefden te laten zien. Maar met een rijbewijs krijg je ook een scooter mee hoor. Je hoeft dus niet speciaal je bromcertificaat te halen.
Op zondag 2 maart 2003 13:32 schreef Katana het volgende:
Nog even over de scooterverhuur:
Ik zit nog steeds in dubio of ik nu een scootercertficaat hier in NL moet halen terwijl ik gewoon een NL rijbewijs heb. Kan iemand uit ervaring hier iets over vertellen?!
quote:En dat is geen probleem totdat je een ongeluk krijgt! Niet dat dat gebeurt, maar het kan gebeuren. Als je een ongeluk krijgt en je hebt dus achteraf niet de juiste papieren, dan ben je zwaar de lul en mag je alles lekker uit eigen zak betalen.
Op maandag 3 maart 2003 15:38 schreef Shirley het volgende:[..]
Ik heb van vrienden die er vorig jaar geweest zijn gehoord,dat ze hememaal niks hoefden te laten zien. Maar met een rijbewijs krijg je ook een scooter mee hoor. Je hoeft dus niet speciaal je bromcertificaat te halen.
Kortom: check even bij het reisbureau of bij de reisorganisatie hoe het precies zit!
Ik heb overigens gehoord dat afgelopen seizoen noga veel toeristen tegen behoorlijk prijzige boetes aangelopen zijn, bijvoorbeeld vanwege het niet dragen van helmen, of het niet vastgegordeld zijn in (huur)autos. Griekenland heeft geld nodig voor de organisatie van de Olympische Spelen in 2004 en de regering heeft er speciale politieteams op uitgestuurd om het geld te halen bij toeristen die relatief kleine verkeersovertredingen maken. Boetes kunnen oplopen tot een paar honderd euro, contant (of per pin) betalen.
Verder dien je bij het scooterrijden altijd goed op de kwaliteit van het wegdek te letten. De afgelopen maand is er extreem veel regen gevallen op Kreta, wat heeft geleid tot veel schade aan wegen. Het is maar de vraag of dat in de zomer is opgelost. Een beetje grind en een loslopende hond kan overigens al een behoorlijke valpartij tot gevolg hebben.
Kortom, informeer jezelf over wat mag en niet mag, en pas op!
quote:Hmmz, kzal het in gedachten houden op Kreta in de zomer, vorig jaar op rhodos ook scooter/auto gereden en vooral met helm op is het best wel warm daaro.... heb de 2e helft van de scooter-tocht zonder helm gereden, toen ik de scooter onder controle had,...helemaal geen politie gezien maar ging ook echt het "binnenland" in....
Op maandag 3 maart 2003 20:19 schreef Kozzmic het volgende:
Men is in de loop der tijd een stuk strenger geworden met scooters en brommers. In 1991 kon ik zonder enige moeite een 80cc huren, rijbewijs was niet nodig en een helm ook niet. In 2000 kostte het al grote moeite om een 50cc mee te krijgen, mijn rijbewijs is niet geldig voor motoren. Uiteindelijk lukte het wel, helm was inmiddels wel verplicht. Maar het is een beetje afhankelijk van de verhuurder.Ik heb overigens gehoord dat afgelopen seizoen noga veel toeristen tegen behoorlijk prijzige boetes aangelopen zijn, bijvoorbeeld vanwege het niet dragen van helmen, of het niet vastgegordeld zijn in (huur)autos. Griekenland heeft geld nodig voor de organisatie van de Olympische Spelen in 2004 en de regering heeft er speciale politieteams op uitgestuurd om het geld te halen bij toeristen die relatief kleine verkeersovertredingen maken. Boetes kunnen oplopen tot een paar honderd euro, contant (of per pin) betalen.
Verder dien je bij het scooterrijden altijd goed op de kwaliteit van het wegdek te letten. De afgelopen maand is er extreem veel regen gevallen op Kreta, wat heeft geleid tot veel schade aan wegen. Het is maar de vraag of dat in de zomer is opgelost. Een beetje grind en een loslopende hond kan overigens al een behoorlijke valpartij tot gevolg hebben.
Kortom, informeer jezelf over wat mag en niet mag, en pas op!
Maar was een erg relaxte aanbieding, dus toch maar gedaan omdat we dachten dat we in die periode aardig voor de drukte zouden zitten...... Enneh valt toch wel mee als je gewoon je eigen dingetjes doet? (we zijn van plan naar lepra eiland te gaan, jeep safarie en samariakloof) verder af en toe strand en een barretje..)
De foto-sectie is een aanrader. Hier 2 voorbeeldjes van Kreta in de winter:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |