quote:Ik zou ook eerst even wat reisgidsen halen bij het reisbureau. Gewoon om een beetje voor jezelf te bepalen waar je nu eigenlijk heen wilt op Kreta!
Op zondag 29 december 2002 23:39 schreef Michiel_Herder het volgende:
waar kun je nou mooi een reis boeken voor kreta in het hoogseizoen? via internet het liefst? heeft iemand daar tips of ervaring mee
quote:Je kunt er zelfs skiën in de winter
Op maandag 30 december 2002 10:07 schreef paricos het volgende:
De hoogste berg van Kreta beklimmen (Psiloritis of zoiets), een dagtocht van 5 uur stijgen en 3 dalen, startpunt is de Nidha-hoogvlakte, boven heb je een geweldig uitzicht op zowel de noord- als de zuidkant van het eiland (als het niet te bewolkt is)
quote:Er is een Fransman die wandeltochten organiseert in de White Mountains (west-Kreta) waar de bergtoppen reiken tot ruim 2km hoogte. De hoogste berg daar is de Pachnes; met 2453m slechts 3 meter lager dan de Idi (oftewel Psiloritis).
Op maandag 30 december 2002 10:07 schreef paricos het volgende:
De hoogste berg van Kreta beklimmen (Psiloritis of zoiets), een dagtocht van 5 uur stijgen en 3 dalen, startpunt is de Nidha-hoogvlakte, boven heb je een geweldig uitzicht op zowel de noord- als de zuidkant van het eiland (als het niet te bewolkt is)
Site met foto's: http://www.west-crete.com/pachnes/index.htm
Twee andere sites met erg veel info over Kreta (met name de minder toeristische kanten):
- Explore Crete
- InterKriti.org
Malia is minder nederlands dan Chersonissos , maar wel veel engelsen , leuk uitgaansleven (vooral veel barretjes , voor discotheken moet je echt naat Chersonissos).
Probleem van Chersonissos vind ik dat er te veel popi-jopis rondlopen
Mischien intresante links:
http://www.interkriti.org/visits/amoudara/
http://www.interkriti.org/map4.htm
quote:zeer veel cultuur! Heel veel opgravingen, echt prachtig
Op zaterdag 11 januari 2003 18:26 schreef Uncle_Sam het volgende:
Is er ook veel cultuur te zien op Kreta...? M'n vrienden willen namelijk 24/7 zuipen e.d., maar ik wil ook wel eens wat afwisseling.
quote:Zie ik dan wel
Op zaterdag 11 januari 2003 23:23 schreef TheGoldenGirl het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het strand bij Chersonissos?
Is er een beetje ruimte?
Voor ons appartement konden we hoogstens op wat rotsen liggen of opgepropt op een mini stukje zandstrand liggen. Wij liepen dan ook maar elke dag naar starbeach; iets van 20 minuten lopen van centrum van Chersonissos.
Absoluut geen mooie lange zandstranden, dat schijn je dan wel weer in Malie te hebben.
Ha Fok!ers...
Ik heb een klein probleem : Ik wil samen met een maat van mij naar Griekenland deze zomer. Naar Chersonissos rond 20 Augustus voor een periode van 3 weken.
Mijn angst is dat ik daar aankom en dat er nog maar heel weinig mensen zijn. Toch een beetje jammer want ik kom toch ook wel voor de mensen ( partytime natuurlijk ).
De vakanties zullen grotendeels afgelopen zijn dus er zullen niet veel mensen van mijn leeftijd ( 24 ) meer zijn, vrees ik.
Weet iemand hoe het zit met de drukte rond die tijd op Kreta ? ( en weet iemand hoe het zit met de hoeveelheid buitenlanders van mijn leeftijd daar op dat moment ? )
-- gr S.L.Y -
quote:Jaa daar was ik al bang voor
Op zondag 12 januari 2003 00:01 schreef Essiepessie het volgende:
Strand is echt flink kl*te... Amper strand aanwezig gewoon zeg maar...Voor ons appartement konden we hoogstens op wat rotsen liggen of opgepropt op een mini stukje zandstrand liggen. Wij liepen dan ook maar elke dag naar starbeach; iets van 20 minuten lopen van centrum van Chersonissos.
Absoluut geen mooie lange zandstranden, dat schijn je dan wel weer in Malie te hebben.
Maar Starbeach was dus wel oke?
quote:Nou ja... ligt eraan wat je wil. Ik vond het absoluut niet ideaal.
Op zondag 12 januari 2003 19:27 schreef TheGoldenGirl het volgende:
Jaa daar was ik al bang voorIk vind een beetje lekker strand toch wel belangrijk.
Maar Starbeach was dus wel oke?
Ook dat is geen lang zandstrand waar je voor je rust even gaat relaxen... Het is vooraal een plek waar veel jongeren zitten. Een klein opgespoten stukje strand waar je opgepropt op een bed kan liggen, met daarachter grasvelden met ligbedden en 2 zwembaden. Verder zijn daar aantal bars (ook in het water) en eetgelegenheden en heb je mogelijkheid tot bungyjumpen en dergelijke. Ook kan je erop rekenen dat de muziek er redelijk hard aanstaat. Dus voor je rust moet je er niet zijn, maar het kán er ook gezellig zijn!
quote:Ik zal je ook nog even proberen je wat info te geven over het uitgaansleven.
Op zondag 29 december 2002 22:47 schreef TheGoldenGirl het volgende:
Ik ben vorig jaar ook naar Rhodos geweest en het uitgaansleven daar viel me een beetje tegen. 1 straat met een aantal barren en slechts 1 discotheek. Dit jaar wil ik misschien wel naar Kreta, Hersonissos maar ik ben een beetje bang dat het uitgaansleven daar nogal een hoog Lorett de Mar gehalte heeft. Teveel Nederlanders, teveel Sjonnies en Anita's dus. Kan iemand me daar wat meer over vertellen?
Het heeft geen Lorett de Mar gehalte vind ik; al was ik er beetje in het voorseizoen. En ik weet niet hoe het er in Lorett de Mar aan toegaat, want zulke plaatsen ben ik om dat negatieve idee dan ook nog nooit geweest.
Qua gelegenheden is het moeilijk, je moet er van houden. Noemenswaardige grote discotheken heb ik er zelf niet één gezien.
Wel veel gemiddeld grote tentjes en barretjes. En wat dingen die aan een discotheek doen denken. Voordeel is wel dat er een hoop op korte afstand zitten dus je kunt je best een avond/nacht bezigheden met het aflopen van een aantal bars.
Moet zeggen dat ik me toch wel goed vermaakt heb in Kreta, het is alleen heel anders dan bv. rimini waar echte mooie grote discotheken zitten, maar je wel gebonden bent je daar hele avond te vermaken.
Anything else?
quote:Dankjewel!
Op zondag 12 januari 2003 19:57 schreef Essiepessie het volgende:[..]
Ik zal je ook nog even proberen je wat info te geven over het uitgaansleven.
Het heeft geen Lorett de Mar gehalte vind ik; al was ik er beetje in het voorseizoen. En ik weet niet hoe het er in Lorett de Mar aan toegaat, want zulke plaatsen ben ik om dat negatieve idee dan ook nog nooit geweest.
Qua gelegenheden is het moeilijk, je moet er van houden. Noemenswaardige grote discotheken heb ik er zelf niet één gezien.
Wel veel gemiddeld grote tentjes en barretjes. En wat dingen die aan een discotheek doen denken. Voordeel is wel dat er een hoop op korte afstand zitten dus je kunt je best een avond/nacht bezigheden met het aflopen van een aantal bars.Moet zeggen dat ik me toch wel goed vermaakt heb in Kreta, het is alleen heel anders dan bv. rimini waar echte mooie grote discotheken zitten, maar je wel gebonden bent je daar hele avond te vermaken.
Anything else?
Ik begin wel steeds meer te twijfelen hoor. Het uitgaansleven lijkt me er wel oke, maar het strand dus totaal niet.
Rimini ben ik 2 jaar geleden geweest en daar vond ik het ideaal (op het weer na dan).
Ik ga er nog maar eens even goed over nadenken...
quote:Ik ga, als alles volgens plan verloopt, dit jaar dus zowel naar Rimini als naar Kreta... Ontkwam er niet aan met twee verschillende groepen vrienden... Als GoGo tours nu een beetje meewerkt gaan we 9 juli 11 dagen naar Cherssonisos.. Dat zijn zegmaar meer mijn zuip-vrienden, maar als ik er toch ben wil ik ook wel wat cultuur denk ik zo
Op zondag 12 januari 2003 20:14 schreef TheGoldenGirl het volgende:Rimini ben ik 2 jaar geleden geweest en daar vond ik het ideaal (op het weer na dan).
En de toffe grote discotheken bewaar ik wel voor Rimini, ik ga gewoon voor 11 dagen gezelligheid
quote:Voor de betere stranden op Kreta moet je naar Malia
Hoe zit het eigenlijk met het strand bij Chersonissos?
Is er een beetje ruimte?
Malia > Chersonissos
Bij Malia en Stalis zijn idd wel leuke stranden. Wij zijn ook met een groepje griekse mensen wezen stappen naar kroegen waren alleen maar locals kwamen, dat was dan wel weer leuk.
Star beach vond ik OK voor een dagje, maar bij gebrek aan een stand gingen we er vaker heen en dat vond ik eigenlijk niet zo. Op een gegeven moment stond er zelfs Andre Hazes op .
quote:Er zijn genoeg super stranden hoor, maak je daar maar geen zorgen over
Op zondag 12 januari 2003 20:14 schreef TheGoldenGirl het volgende:[..]
Dankjewel!
Ik begin wel steeds meer te twijfelen hoor. Het uitgaansleven lijkt me er wel oke, maar het strand dus totaal niet.
Rimini ben ik 2 jaar geleden geweest en daar vond ik het ideaal (op het weer na dan).
Ik ga er nog maar eens even goed over nadenken...
quote:3 kwartier met de bus...
Op zondag 29 december 2002 15:04 schreef swopfile het volgende:[..]
Aantal kilometer weet ik niet, maar het ligt flink ver van elkaar vandaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |