Dus zoals ik al zei in de topic-titel: is het wat? als ik Rhodos als "maatstaf" neem? of zal het me dan tegenvallen? Ga trouwens met een jongerenreis mee (en die mensen ken ik dus niet, heb ik dit jaar ook gedaan erg leuk)
Ik zou het doen!
quote:Zeker die Samariakloof is zo ontzettend gaaf, volgens mij toch wel de mooiste wandeling die ik ooit heb gemaakt!
Op zondag 29 december 2002 14:41 schreef snellejelle het volgende:
Ben op beide eilanden geweest en het beviel me uitstekend! We hebben ee groot deel van het eiland verkend met de scooter, met de auto was natuiurlijk makkelijker geweest maar ik had me rijbewijs iets te kort.... vooral de Samariakloof kan ik je aanraden! Heel erg gaaf om te doen, zwaar maar wel de moeite waard!Ik zou het doen!
Er is genoeg te doen
- leuk uitgaan
- mooi binnenland (leuk om jeep te huren)
- gezellige steden
- aardige mensen
- samariakloof
echt een aanrader, heb zelf iets buiten Retymnó gezeten en dat was ideaal, met de taxi naar het centrum kost niets maar toch zit je lekker rustig, Plantanes heette het daar volgens mij
quote:Jah klopt, het zuiden is heel mooi om een dagje heen te gaan. Prachtige stranden en heel rustig. Als je de samariakloof loopt ka je aan het eind al genieten van de zuidelijke zee
Op zondag 29 december 2002 14:43 schreef Dezz het volgende:[..]
Zeker die Samariakloof is zo ontzettend gaaf, volgens mij toch wel de mooiste wandeling die ik ooit heb gemaakt!
Als je niet van massa toerisme houd moet je eens op het zuidelijke deel van het eiland gaan kijken, echt prachtig
Maar het is er meestal veeeelste druk (en het zand was echt stuiter warm
Ik heb hier: Kreta wel het een en ander gelezen, maar ik heb 1 vraagje:
Is de afstand: Heraklion - Chersonissos een beetje goed te doen (hoeveel km bedoel ik)?
quote:Geen idee ik zat zelf in Rythymon
Op zondag 29 december 2002 14:49 schreef Slasher het volgende:
Bedankt allemaal voor de reacties, het lijkt me inderdaad wel wat.Ik heb hier: Kreta wel het een en ander gelezen, maar ik heb 1 vraagje:
Is de afstand: Heraklion - Chersonissos een beetje goed te doen (hoeveel km bedoel ik)?
quote:Ik geloof dat het iets van 30 km is ofzo.... zoiets kan ik me er iig van herinneren.....
Bedankt allemaal voor de reacties, het lijkt me inderdaad wel wat.Ik heb hier: Kreta wel het een en ander gelezen, maar ik heb 1 vraagje:
quote:Ikke daar vlakbij in een plaatsje Platanes of zoiets... iig een doods plaatsje maar leve de brommert
Op zondag 29 december 2002 14:52 schreef VjenneKloetn het volgende:[..]
Geen idee ik zat zelf in Rythymon
Ik heb in het topic Kreta al eens uitgelegd wat mijn favoriete Kreta is!
quote:Aantal kilometer weet ik niet, maar het ligt flink ver van elkaar vandaan.
quote:Daar zaten wij vlak bij met ons apartement!
Op zondag 29 december 2002 14:49 schreef VjenneKloetn het volgende:
Ik ben zelf ook nog op Prefeli Beach geweestMaar het is er meestal veeeelste druk (en het zand was echt stuiter warm
quote:Valt toch wel mee? Ben nooit in Hersonissos geweest, maar volgens mij is het maar een kilometer of 30 a 40 van Heraklion vandaan!
Op zondag 29 december 2002 15:04 schreef swopfile het volgende:[..]
Aantal kilometer weet ik niet, maar het ligt flink ver van elkaar vandaan.
quote:Ohja, jij was van die Hapimag, hč?
Op zondag 29 december 2002 15:04 schreef Dezz het volgende:[..]
Daar zaten wij vlak bij met ons apartement!
Nog een beetje gewaterfietst daar, maar viel wel tegen was toch te kort.
Afrader is....hmm..naam vergeten...goed is iets met opgravingen enzo..maja, vrij saai...de steden zijn
quote:Nee op die snelweg mag je zelfs met de brommer! Wel lachen! flink crossen op de snelweg met een brommer die 90 gaat, auto's inhalen enzo
Op zondag 29 december 2002 15:06 schreef Dezz het volgende:
Oh ja en die 'snelweg' daar in het noorden heeft niet veel weg van een Nederlandse snelweg
quote:Knossos misschien........
Op zondag 29 december 2002 15:08 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
Samariakloof
En ook Agia Galini is erg cool.Afrader is....hmm..naam vergeten...goed is iets met opgravingen enzo..maja, vrij saai...de steden zijn
quote:Goed onthouden
Op zondag 29 december 2002 15:07 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Ohja, jij was van die Hapimag, hč?
quote:Ik zou ook eerst even wat reisgidsen halen bij het reisbureau. Gewoon om een beetje voor jezelf te bepalen waar je nu eigenlijk heen wilt op Kreta!
Op zondag 29 december 2002 23:39 schreef Michiel_Herder het volgende:
waar kun je nou mooi een reis boeken voor kreta in het hoogseizoen? via internet het liefst? heeft iemand daar tips of ervaring mee
quote:Je kunt er zelfs skiėn in de winter
Op maandag 30 december 2002 10:07 schreef paricos het volgende:
De hoogste berg van Kreta beklimmen (Psiloritis of zoiets), een dagtocht van 5 uur stijgen en 3 dalen, startpunt is de Nidha-hoogvlakte, boven heb je een geweldig uitzicht op zowel de noord- als de zuidkant van het eiland (als het niet te bewolkt is)
quote:Er is een Fransman die wandeltochten organiseert in de White Mountains (west-Kreta) waar de bergtoppen reiken tot ruim 2km hoogte. De hoogste berg daar is de Pachnes; met 2453m slechts 3 meter lager dan de Idi (oftewel Psiloritis).
Op maandag 30 december 2002 10:07 schreef paricos het volgende:
De hoogste berg van Kreta beklimmen (Psiloritis of zoiets), een dagtocht van 5 uur stijgen en 3 dalen, startpunt is de Nidha-hoogvlakte, boven heb je een geweldig uitzicht op zowel de noord- als de zuidkant van het eiland (als het niet te bewolkt is)
Site met foto's: http://www.west-crete.com/pachnes/index.htm
Twee andere sites met erg veel info over Kreta (met name de minder toeristische kanten):
- Explore Crete
- InterKriti.org
Malia is minder nederlands dan Chersonissos , maar wel veel engelsen , leuk uitgaansleven (vooral veel barretjes , voor discotheken moet je echt naat Chersonissos).
Probleem van Chersonissos vind ik dat er te veel popi-jopis rondlopen
Mischien intresante links:
http://www.interkriti.org/visits/amoudara/
http://www.interkriti.org/map4.htm
quote:zeer veel cultuur! Heel veel opgravingen, echt prachtig
Op zaterdag 11 januari 2003 18:26 schreef Uncle_Sam het volgende:
Is er ook veel cultuur te zien op Kreta...? M'n vrienden willen namelijk 24/7 zuipen e.d., maar ik wil ook wel eens wat afwisseling.
quote:Zie ik dan wel
Op zaterdag 11 januari 2003 23:23 schreef TheGoldenGirl het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het strand bij Chersonissos?
Is er een beetje ruimte?
Voor ons appartement konden we hoogstens op wat rotsen liggen of opgepropt op een mini stukje zandstrand liggen. Wij liepen dan ook maar elke dag naar starbeach; iets van 20 minuten lopen van centrum van Chersonissos.
Absoluut geen mooie lange zandstranden, dat schijn je dan wel weer in Malie te hebben.
Ha Fok!ers...
Ik heb een klein probleem : Ik wil samen met een maat van mij naar Griekenland deze zomer. Naar Chersonissos rond 20 Augustus voor een periode van 3 weken.
Mijn angst is dat ik daar aankom en dat er nog maar heel weinig mensen zijn. Toch een beetje jammer want ik kom toch ook wel voor de mensen ( partytime natuurlijk ).
De vakanties zullen grotendeels afgelopen zijn dus er zullen niet veel mensen van mijn leeftijd ( 24 ) meer zijn, vrees ik.
Weet iemand hoe het zit met de drukte rond die tijd op Kreta ? ( en weet iemand hoe het zit met de hoeveelheid buitenlanders van mijn leeftijd daar op dat moment ? )
-- gr S.L.Y -
quote:Jaa daar was ik al bang voor
Op zondag 12 januari 2003 00:01 schreef Essiepessie het volgende:
Strand is echt flink kl*te... Amper strand aanwezig gewoon zeg maar...Voor ons appartement konden we hoogstens op wat rotsen liggen of opgepropt op een mini stukje zandstrand liggen. Wij liepen dan ook maar elke dag naar starbeach; iets van 20 minuten lopen van centrum van Chersonissos.
Absoluut geen mooie lange zandstranden, dat schijn je dan wel weer in Malie te hebben.
Maar Starbeach was dus wel oke?
quote:Nou ja... ligt eraan wat je wil. Ik vond het absoluut niet ideaal.
Op zondag 12 januari 2003 19:27 schreef TheGoldenGirl het volgende:
Jaa daar was ik al bang voorIk vind een beetje lekker strand toch wel belangrijk.
Maar Starbeach was dus wel oke?
Ook dat is geen lang zandstrand waar je voor je rust even gaat relaxen... Het is vooraal een plek waar veel jongeren zitten. Een klein opgespoten stukje strand waar je opgepropt op een bed kan liggen, met daarachter grasvelden met ligbedden en 2 zwembaden. Verder zijn daar aantal bars (ook in het water) en eetgelegenheden en heb je mogelijkheid tot bungyjumpen en dergelijke. Ook kan je erop rekenen dat de muziek er redelijk hard aanstaat. Dus voor je rust moet je er niet zijn, maar het kįn er ook gezellig zijn!
quote:Ik zal je ook nog even proberen je wat info te geven over het uitgaansleven.
Op zondag 29 december 2002 22:47 schreef TheGoldenGirl het volgende:
Ik ben vorig jaar ook naar Rhodos geweest en het uitgaansleven daar viel me een beetje tegen. 1 straat met een aantal barren en slechts 1 discotheek. Dit jaar wil ik misschien wel naar Kreta, Hersonissos maar ik ben een beetje bang dat het uitgaansleven daar nogal een hoog Lorett de Mar gehalte heeft. Teveel Nederlanders, teveel Sjonnies en Anita's dus. Kan iemand me daar wat meer over vertellen?
Het heeft geen Lorett de Mar gehalte vind ik; al was ik er beetje in het voorseizoen. En ik weet niet hoe het er in Lorett de Mar aan toegaat, want zulke plaatsen ben ik om dat negatieve idee dan ook nog nooit geweest.
Qua gelegenheden is het moeilijk, je moet er van houden. Noemenswaardige grote discotheken heb ik er zelf niet één gezien.
Wel veel gemiddeld grote tentjes en barretjes. En wat dingen die aan een discotheek doen denken. Voordeel is wel dat er een hoop op korte afstand zitten dus je kunt je best een avond/nacht bezigheden met het aflopen van een aantal bars.
Moet zeggen dat ik me toch wel goed vermaakt heb in Kreta, het is alleen heel anders dan bv. rimini waar echte mooie grote discotheken zitten, maar je wel gebonden bent je daar hele avond te vermaken.
Anything else?
quote:Dankjewel!
Op zondag 12 januari 2003 19:57 schreef Essiepessie het volgende:[..]
Ik zal je ook nog even proberen je wat info te geven over het uitgaansleven.
Het heeft geen Lorett de Mar gehalte vind ik; al was ik er beetje in het voorseizoen. En ik weet niet hoe het er in Lorett de Mar aan toegaat, want zulke plaatsen ben ik om dat negatieve idee dan ook nog nooit geweest.
Qua gelegenheden is het moeilijk, je moet er van houden. Noemenswaardige grote discotheken heb ik er zelf niet één gezien.
Wel veel gemiddeld grote tentjes en barretjes. En wat dingen die aan een discotheek doen denken. Voordeel is wel dat er een hoop op korte afstand zitten dus je kunt je best een avond/nacht bezigheden met het aflopen van een aantal bars.Moet zeggen dat ik me toch wel goed vermaakt heb in Kreta, het is alleen heel anders dan bv. rimini waar echte mooie grote discotheken zitten, maar je wel gebonden bent je daar hele avond te vermaken.
Anything else?
Ik begin wel steeds meer te twijfelen hoor. Het uitgaansleven lijkt me er wel oke, maar het strand dus totaal niet.
Rimini ben ik 2 jaar geleden geweest en daar vond ik het ideaal (op het weer na dan).
Ik ga er nog maar eens even goed over nadenken...
quote:Ik ga, als alles volgens plan verloopt, dit jaar dus zowel naar Rimini als naar Kreta... Ontkwam er niet aan met twee verschillende groepen vrienden... Als GoGo tours nu een beetje meewerkt gaan we 9 juli 11 dagen naar Cherssonisos.. Dat zijn zegmaar meer mijn zuip-vrienden, maar als ik er toch ben wil ik ook wel wat cultuur denk ik zo
Op zondag 12 januari 2003 20:14 schreef TheGoldenGirl het volgende:Rimini ben ik 2 jaar geleden geweest en daar vond ik het ideaal (op het weer na dan).
En de toffe grote discotheken bewaar ik wel voor Rimini, ik ga gewoon voor 11 dagen gezelligheid
quote:Voor de betere stranden op Kreta moet je naar Malia
Hoe zit het eigenlijk met het strand bij Chersonissos?
Is er een beetje ruimte?
Malia > Chersonissos
Bij Malia en Stalis zijn idd wel leuke stranden. Wij zijn ook met een groepje griekse mensen wezen stappen naar kroegen waren alleen maar locals kwamen, dat was dan wel weer leuk.
Star beach vond ik OK voor een dagje, maar bij gebrek aan een stand gingen we er vaker heen en dat vond ik eigenlijk niet zo. Op een gegeven moment stond er zelfs Andre Hazes op .
quote:Er zijn genoeg super stranden hoor, maak je daar maar geen zorgen over
Op zondag 12 januari 2003 20:14 schreef TheGoldenGirl het volgende:[..]
Dankjewel!
Ik begin wel steeds meer te twijfelen hoor. Het uitgaansleven lijkt me er wel oke, maar het strand dus totaal niet.
Rimini ben ik 2 jaar geleden geweest en daar vond ik het ideaal (op het weer na dan).
Ik ga er nog maar eens even goed over nadenken...
quote:3 kwartier met de bus...
Op zondag 29 december 2002 15:04 schreef swopfile het volgende:[..]
Aantal kilometer weet ik niet, maar het ligt flink ver van elkaar vandaan.
Chersonissos...in de bouwvak, 2 weken in een app.
Kosten etc...op i-net lukt het me allemaal niet zo snel dus ik wil weten wie er ooit is geweest in die tijd en wat jullie kwijt waren!!!!
Thanx alvast
Maargoed het was niet zo duur want ik ging net voor de laatste tentamens in juni was dat, was maar 1100 gulden kwijt aan reisje en nog 1500 gulden uitgegeven. Totaal netjes onder 2500 gulden gebleven.
Samariakloof is best leuk, die zwembadparadijsjes ook maar wel heel standaard... Wel cool is dat je heel goedkoop zo een scooter kan huren die dik 100km/h gaat en dan gewoon zonder helm crossen op de autowegen en of de bergen in!! (autos zijn trouwens heel duur om te huren) Kijk wel uit met de zon want wij verdwaalden met de scooter in de bergen en konden dus nergens schuilen in de middag.. toen we weer de weg gevonden hadden was het al 14:00 en we waren zwaar verbrand maarja. Als je nog een beetje historische shit wil kan je met een boot naar zo een vroegere lepra colonie, best grappig verhaaltje zit er aan vast en uiteraard zou ik ook gaan naar die minosianse opgravingen van oudste europese beschaving nog voor de grieken.. huur daar wel een gids, zonder gids sta je maar beetje naar ruines te kijken en is het niet boeiend.
Je kan gewoon uitgaan, maar tis niet anders dan een costa stadje, overal poppers en beswel dure shit.. super turistisch en prijzen zijn soms belachelijk...1e drankje gratis!! maar tweede kost 10 gulden (voor en biertje ofzo) betaal je soms meer voor een appel in 1 supermarktje dan voor een kilo appels in andere aan de overkant. Tis eigenlijk zo een vreselijk toeristisch dorpje....Wist je dat het in de winter letterlijk dichtgetimmerd wordt... en er wonen dan alleen paar bewakers. Mensen die van vaste land komen in de zomer moeten daar in paar maanden hun hele jaarinkomen verdienen dus je wordt overal zwaar genaaid.. zoveel mogelijk uitgemolken, bijna zo erg dat het triest is. Ik weet nie hoe de prijzen nu met euro zijn maar het is in ieder geval doorzichtiger nu hoe hard je precies genaaid wordt.
Stranden zijn beswel bagger.. super klein en stenen.. op een paar betaalstranden na.
Een appartement zou ik nemen, iedereen die we daar tegenkwamen die in een appartement was was weinig positief, vies, ongedierte en vaak zijn die huisjes helemaal aan einde van een lange weg buiten t dorp of kilometertje berginwaarts (super steil!). Prijs tussen appartement en hotel was heel klein en ik denk dat hotels door ligging, service, eigen strandjes etc zeker de moeite waard zijn.
wat wil men verder weten? ik heb alle antwoorden (70ct per minuut )
[Dit bericht is gewijzigd door spooky1234 op 16-01-2003 02:13]
quote:Ja, alle antwoorden op vragen die niet gaan over toekomst voorspellen. Smartass...
Op vrijdag 17 januari 2003 11:41 schreef S.L.Y het volgende:
Spooky1234 :Alle antwoorden
Hoe druk kan ik verwachten dat het zal worden rond 25 Augustus daar ?
quote:ah partygirl toch... typ ik zo een lap tekst en je haalt daar nog niet uit dat je eigenlijk beter elders een "nederlandse kroeg" type vakantie kan houden (willekeurig costa stadje)
Op vrijdag 17 januari 2003 22:07 schreef Partygurl het volgende:
NOg een keer mijn vraag:
Gemiddelde prijs avondje stappen in een ned kroeg?
Gemiddelde prijs 15daagse vliegreis cherchonissos in een app?
Hoeveel het nu precies kost kan ik je niet vertellen omdat de prijzen wel veranderd zullen zijn met de euro maar ik kan je vertellen dat het al in voorzeizoen opvallend duur was en in lloret-achtig plaaste j\heb je zeker meer waard voor je geld (als je toch alleen in NL kroegen wil gaan zuipen) Ik was toen 1500 gulden zakgeld kwijt in 9 dagen en ik heb echt nie elke avond de tering in lopen zuipen, gewoon etentje, bananasplitje, coktailtje, biertje...
quote:1100 + 1500 uitgeven en onder de 2500 blijven
Op donderdag 16 januari 2003 02:03 schreef spooky1234 het volgende:
Maargoed het was niet zo duur want ik ging net voor de laatste tentamens in juni was dat, was maar 1100 gulden kwijt aan reisje en nog 1500 gulden uitgegeven. Totaal netjes onder 2500 gulden gebleven.
quote:Tsjah...lloret en salou ben ikal geweest en nu dus naar kreta
Op zaterdag 18 januari 2003 02:24 schreef spooky1234 het volgende:[..]
ah partygirl toch... typ ik zo een lap tekst en je haalt daar nog niet uit dat je eigenlijk beter elders een "nederlandse kroeg" type vakantie kan houden (willekeurig costa stadje)
Hoeveel het nu precies kost kan ik je niet vertellen omdat de prijzen wel veranderd zullen zijn met de euro maar ik kan je vertellen dat het al in voorzeizoen opvallend duur was en in lloret-achtig plaaste j\heb je zeker meer waard voor je geld (als je toch alleen in NL kroegen wil gaan zuipen) Ik was toen 1500 gulden zakgeld kwijt in 9 dagen en ik heb echt nie elke avond de tering in lopen zuipen, gewoon etentje, bananasplitje, coktailtje, biertje...
quote:Voor die laatste vraag: heb hier boeken zat liggen dus kan wel ff kijken voor je
Op vrijdag 17 januari 2003 22:07 schreef Partygurl het volgende:
NOg een keer mijn vraag:
Gemiddelde prijs avondje stappen in een ned kroeg?
Gemiddelde prijs 15daagse vliegreis cherchonissos in een app?
quote:28juli tm 15aug
Op zondag 19 januari 2003 10:19 schreef JT_RSD het volgende:[..]
Voor die laatste vraag: heb hier boeken zat liggen dus kan wel ff kijken voor je
Wanneer is bouwvak, midden/eind juli ?
6 jaar terug 4 jaar terug 3 en 2 jaar terug. Wat mij persoonlijk opviel tussen de eerste en laatste keer was het feit dat het de laatste keer echt stikte van de Nederlanders (in hoogseizoen) De criminaliteit en aanpak van de politie zijn drastisch omhoog gegaan,....snachts vaak vechten mee gemaakt en veel politie (politie is daar gewoon comando's ofzo)
Veel bezienswaardigheden vond ik er niet ,..ja die kloof,......het Bounty eiland,....het lepra (ofzo)-eiland....
Ik zit overigens altijd in Chersonissos.
Uitgaan is wel ok ,....heel veel café en maar enkele discotheken waarvan 1 grote , de Aria.
veel nederlandse kroegjes heb je er en nederlandse snackbarretjes.
Leuke barren zijn de Veronica Bar.......
Leuke Disco's zijn de It, en je heb er een house discotheek in een kelder maar de naam is me ontschoten.
Verder heb je er STARBEACH, dit is HET strand van Chersonissos waar je allemaal watersporten kan doen bier drinken harde muziek dansen zwemmen enz. Vaak komen er bekende dj's overdag optreden.
Uitkijken met het huren van een scooter, ik heb er veel ongelukken gezien. Zorg ook dat je ver weg blijft met de politie daar want dan heb je echt een probleem.
Verder vind ik het er persoonlijk niet echt duur ook niet de barretje,...tja het is duur maar niet zoals Salou ofzo
Eten moet je eigenlijk NIET in het Centrum doen, je moet eigenlijk de hoofdstraat oversteken en een stukje heuvel op gaan,...dan kom je in de oude buurt waar leuke eet tentjes zitten met gewoon nog echt grieks en goed voedsel en veel goedkoper.
Ontbijt wordt vaak aangeboden tot 2 uur smiddags vaak heel goedkoop bijv, 3.5 euro dan krijg je een gebakken ei op brood met friet erbij een koffie en een orange juice, hiervoor moet je gewoon op die borden letten!
Verder zijn de loopafstanden redelijk te doen , maar inderdaad Heraklion is ver van Chersonissos zo'n 35 min. met de bus
Zorg in ieder geval dat je niet een hotel heb aan de hoofdstraat, dit is echt een ramp,.....een aanrader is hotel "Tina Maria" te boeken bij Marysol !!
(zeer netjes, aardige mensen, spreken Nederlands)
genoeg ifo, have fun!!
rooromco@kabelfoon.nl
quote:9 t/m 19 juli ben ik er
Op dinsdag 28 januari 2003 00:41 schreef Shirley het volgende:
Ik ga van 5 tot 16 juli naar Chersonissos. Heb er errug veel zin. Is het trouwens waar dat je voor Starbeach moet betalen? En zijn er nog meer Fok!kers die die data gaan?
iemand hier weleens verbleven?
ik heb even op internet nagekeken en er zijn niet echt veel positieve reacties... sterker nog ze zijn allemaal negatief...
ook word er gezegd dat het iets van 2,5 km van centrum is terwijl tijdens het boeken tegens ons is gezegd dat dichtbij het centrum is...
hoor graag van jullie
maar ik tel al 3 fok!kers in dezelfde periode
quote:ik ga mijzelf eens quoten..
Op dinsdag 28 januari 2003 19:38 schreef Trauma_Chirurg het volgende:
appartement neptune:iemand hier weleens verbleven?
ik heb even op internet nagekeken en er zijn niet echt veel positieve reacties... sterker nog ze zijn allemaal negatief...ook word er gezegd dat het iets van 2,5 km van centrum is terwijl tijdens het boeken tegens ons is gezegd dat dichtbij het centrum is...
hoor graag van jullie
niemand die hier ooit geweest is?
en is er trouwens een site waar je een plattegrond van chersonissos hebt met daarop ook de appartementen.. het enige wat ik zeg maar wil weten is of het appartement neptune vlak bij centrum is.. ik hoor hier namelijk verschillende reacties over en bij het reisbureau wisten ze het ook niet zeker...
quote:Staat het appartement niet in de Toeristiek?
Op zaterdag 1 februari 2003 09:54 schreef Trauma_Chirurg het volgende:[..]
ik ga mijzelf eens quoten..
niemand die hier ooit geweest is?
en is er trouwens een site waar je een plattegrond van chersonissos hebt met daarop ook de appartementen.. het enige wat ik zeg maar wil weten is of het appartement neptune vlak bij centrum is.. ik hoor hier namelijk verschillende reacties over en bij het reisbureau wisten ze het ook niet zeker...
ik ga vanavond nog even langs reisbureau, een vriend van me heeft een paar dingen nagekeken. het reisbureau is dus lid van het anvr maar het schijnt dat ze zich niet aan bepaalde regels, die verplicht zijn voor hun, gehouden hebben..
quote:Website van de toeristiek? Daar kan je ook niet op, je moet even vragen bij het reisbureau of ze het voor je uitprinten. Daar staat de officiele afstand naar het centrum in.
Op zaterdag 1 februari 2003 17:01 schreef Trauma_Chirurg het volgende:
geen idee, op website is niets te vinden in ieder geval.
-edit- Het strand van Chersonissos, daar was ik niet zo van onder de indruk. Vrij klein. Maar geen nood, je pakt de bus of scooter naar Malia en je bevindt je op een groot strand.
In 2002 ben ik op Lesbos (bij Molivos) geweest en ook dat is erg leuk. Is wat rustiger dan Kreta en heeft absoluut geen Sjonnie & Anita gehalte. Ook daar heb ik een top vakantie gehad.
Ook daar zou ik wel weer m'n vakantie willen spenderen.
quote:kga op 16 juli tot 30 juli
Op dinsdag 28 januari 2003 00:41 schreef Shirley het volgende:
Ik ga van 5 tot 16 juli naar Chersonissos. Heb er errug veel zin. Is het trouwens waar dat je voor Starbeach moet betalen? En zijn er nog meer Fok!kers die die data gaan?
quote:16 juli fok!meeting
Op zondag 2 februari 2003 12:49 schreef Slasher het volgende:[..]
kga op 16 juli tot 30 juli
![]()
quote:dat zou volgens mij echt uniek wezen
Op zondag 2 februari 2003 14:35 schreef Jape het volgende:[..]
16 juli fok!meeting
Bedankt
quote:dank je wel
Op donderdag 6 februari 2003 16:41 schreef S.L.Y het volgende:
Op http://kreta.pagina.nl staat een link naar scooterverhuur
quote:Hmm dan probeer ik het ook met mn rijbewijs
Op donderdag 6 februari 2003 18:24 schreef Slasher het volgende:
op Rhodos had ik genoeg aan een rijbewijs, al kan het officieel niet
DOEIII...
Heeft iemand extreem goeie of slechte ervaringen met het eten daar ?
quote:Na 2 weken komt dat gyros je strot wel uit, gelukkig kan je ook veel andere "normale" dingen eten...
Op maandag 10 februari 2003 10:13 schreef S.L.Y het volgende:
Ik vroeg me eigenlijk ook wel af hoe dat zit met eten daaro. Ik ben nogal anti-buitenlands eten. ( nix lulligs, ik vind het gewoon 9 van de 10 keer niet lekker )
Ik ga dit jaar gyros maar weer eens proberen, ik zeg niet dat het niet lekker is, maar verandering van spijs doet gelukkig eten..sommige die ik kende aten het 2 weken lang.. nou mij niet gezien
'Buitenlands eten' is er in veel smaken, kies dan iets wat je wel lekker vindt. Als je je van te voren al niet open stelt en de hele vakantie alleen maar pizza en hamburgers gaat eten of zo mis je echt heel veel lekkers.
Ik vind Grieks eten soms heel lekker en soms echt niet. Tzatziki, gyros, stifado, de salades, al die doorsnee dingen vind ik best wel lekker. Wel een waarschuwing: vermijd de echte toeristententen een beetje. Meestal is het eten daar veel minder lekker dan in restaurantjes waar ook Grieken graag eten.
quote:Hele goeie ervaringen met het eten in Griekenland. Probeer juist te voorkomen dat je 2 weken lang gyros of souvlaki zit te eten, maar probeer juist de griekse keuken een beetje te ontdekken. Huur een scooter en trek het binnenland eens in en eet in kleine, niet toeristische dorpjes bij de plaatselijke taverna. Bestel iets waar je nog nooit van gehoord hebt... Je kan natuurlijk weleens een slechte keuze maken, maar laat je daar niet door afschrikken. Het eten is er toch niet al te duur. Voor 10 euro heb je goed gegeten en gedronken, zeker in de niet commerciele badplaatsen in het noorden.
Op maandag 10 februari 2003 10:13 schreef S.L.Y het volgende:
Ik vroeg me eigenlijk ook wel af hoe dat zit met eten daaro. Ik ben nogal anti-buitenlands eten. ( nix lulligs, ik vind het gewoon 9 van de 10 keer niet lekker )
quote:Hmm, zit wat in
Op maandag 24 februari 2003 10:17 schreef Mirties het volgende:[..]
Hele goeie ervaringen met het eten in Griekenland. Probeer juist te voorkomen dat je 2 weken lang gyros of souvlaki zit te eten, maar probeer juist de griekse keuken een beetje te ontdekken. Huur een scooter en trek het binnenland eens in en eet in kleine, niet toeristische dorpjes bij de plaatselijke taverna. Bestel iets waar je nog nooit van gehoord hebt... Je kan natuurlijk weleens een slechte keuze maken, maar laat je daar niet door afschrikken. Het eten is er toch niet al te duur. Voor 10 euro heb je goed gegeten en gedronken, zeker in de niet commerciele badplaatsen in het noorden.
Het goedkoopste appartement, met de achtergeliggende gedacht "we slapen er toch alleen maar". Nu ik dit topic lees krijg ik er al zin in.
quote:Ik heb van vrienden die er vorig jaar geweest zijn gehoord,dat ze hememaal niks hoefden te laten zien. Maar met een rijbewijs krijg je ook een scooter mee hoor. Je hoeft dus niet speciaal je bromcertificaat te halen.
Op zondag 2 maart 2003 13:32 schreef Katana het volgende:
Nog even over de scooterverhuur:
Ik zit nog steeds in dubio of ik nu een scootercertficaat hier in NL moet halen terwijl ik gewoon een NL rijbewijs heb. Kan iemand uit ervaring hier iets over vertellen?!
quote:En dat is geen probleem totdat je een ongeluk krijgt! Niet dat dat gebeurt, maar het kan gebeuren. Als je een ongeluk krijgt en je hebt dus achteraf niet de juiste papieren, dan ben je zwaar de lul en mag je alles lekker uit eigen zak betalen.
Op maandag 3 maart 2003 15:38 schreef Shirley het volgende:[..]
Ik heb van vrienden die er vorig jaar geweest zijn gehoord,dat ze hememaal niks hoefden te laten zien. Maar met een rijbewijs krijg je ook een scooter mee hoor. Je hoeft dus niet speciaal je bromcertificaat te halen.
Kortom: check even bij het reisbureau of bij de reisorganisatie hoe het precies zit!
Ik heb overigens gehoord dat afgelopen seizoen noga veel toeristen tegen behoorlijk prijzige boetes aangelopen zijn, bijvoorbeeld vanwege het niet dragen van helmen, of het niet vastgegordeld zijn in (huur)autos. Griekenland heeft geld nodig voor de organisatie van de Olympische Spelen in 2004 en de regering heeft er speciale politieteams op uitgestuurd om het geld te halen bij toeristen die relatief kleine verkeersovertredingen maken. Boetes kunnen oplopen tot een paar honderd euro, contant (of per pin) betalen.
Verder dien je bij het scooterrijden altijd goed op de kwaliteit van het wegdek te letten. De afgelopen maand is er extreem veel regen gevallen op Kreta, wat heeft geleid tot veel schade aan wegen. Het is maar de vraag of dat in de zomer is opgelost. Een beetje grind en een loslopende hond kan overigens al een behoorlijke valpartij tot gevolg hebben.
Kortom, informeer jezelf over wat mag en niet mag, en pas op!
quote:Hmmz, kzal het in gedachten houden op Kreta in de zomer, vorig jaar op rhodos ook scooter/auto gereden en vooral met helm op is het best wel warm daaro.... heb de 2e helft van de scooter-tocht zonder helm gereden, toen ik de scooter onder controle had,...helemaal geen politie gezien maar ging ook echt het "binnenland" in....
Op maandag 3 maart 2003 20:19 schreef Kozzmic het volgende:
Men is in de loop der tijd een stuk strenger geworden met scooters en brommers. In 1991 kon ik zonder enige moeite een 80cc huren, rijbewijs was niet nodig en een helm ook niet. In 2000 kostte het al grote moeite om een 50cc mee te krijgen, mijn rijbewijs is niet geldig voor motoren. Uiteindelijk lukte het wel, helm was inmiddels wel verplicht. Maar het is een beetje afhankelijk van de verhuurder.Ik heb overigens gehoord dat afgelopen seizoen noga veel toeristen tegen behoorlijk prijzige boetes aangelopen zijn, bijvoorbeeld vanwege het niet dragen van helmen, of het niet vastgegordeld zijn in (huur)autos. Griekenland heeft geld nodig voor de organisatie van de Olympische Spelen in 2004 en de regering heeft er speciale politieteams op uitgestuurd om het geld te halen bij toeristen die relatief kleine verkeersovertredingen maken. Boetes kunnen oplopen tot een paar honderd euro, contant (of per pin) betalen.
Verder dien je bij het scooterrijden altijd goed op de kwaliteit van het wegdek te letten. De afgelopen maand is er extreem veel regen gevallen op Kreta, wat heeft geleid tot veel schade aan wegen. Het is maar de vraag of dat in de zomer is opgelost. Een beetje grind en een loslopende hond kan overigens al een behoorlijke valpartij tot gevolg hebben.
Kortom, informeer jezelf over wat mag en niet mag, en pas op!
Maar was een erg relaxte aanbieding, dus toch maar gedaan omdat we dachten dat we in die periode aardig voor de drukte zouden zitten...... Enneh valt toch wel mee als je gewoon je eigen dingetjes doet? (we zijn van plan naar lepra eiland te gaan, jeep safarie en samariakloof) verder af en toe strand en een barretje..)
De foto-sectie is een aanrader. Hier 2 voorbeeldjes van Kreta in de winter:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |