Jij weet niet wat je WILT (niet erg hoor). Maar je weet het niet. Liefde komt namelijk ook aan een prijs. Waarbij je jezelf soms TEKORT moet doen. Dat is de prijs van en voor de liefde. Een prijs die jij niet wou betalen (ok, je goed recht). Je wou van twee walletjes eten. Je maakte jezelf wijs, dat het allemaal wel zo erg niet zou zijn, als je vriend er niet achterkomt, etc. Echter, heeft dit alles je gelukkiger gemaakt ? Ik denk het niet. Je loopt zot van de zenuwen (spanningen), zit te huilen, probeert je ellende te vergeten (weg te lachen met collega's), maar het blijft allemaal ergens diep spelen in je. Je leven (en ook jezelf) verder UITHOLLEN. Dat gaat niet zomaar weg.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 10:03 schreef Pannenkoekenplantje het volgende:
Maar weet je, misschien vind ik mijn vriend gewoon niet meer aantrekkelijk. Ik denk niet dat hij het gevoel nog in mij kan losmaken wat ik heb ervaren bij een ander. Ik weet niet of we daar naartoe kunnen werken.
Ik heb wel eens een paar keer gedacht dat ik een punt achter onze relatie moet zetten, maar dan weegt het houden van toch zwaarder. Onze relatie. Dan kijk ik naar hem en weet/besef ik dat ik echt van hem houd (klinkt hypocriet I know). Ik wil hem niet kwijt en ik wil hem niet kwetsen.
Hij triggert dat verlangen, dus het is wel persoonlijk. Zo voelt het voor mij.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 10:49 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Je verlangen is niet naar die PERSOON. Dat is pure onzin die je jezelf wijsmaakt. Je verlangt naar het VERLANGEN zelf. Naar wat dit VERLANGEN (toevallig uitgevoerd of beoefend met die persoon) me je doet. Hoe je je voelt. De kick, de hormonen, daar gaat het om. Om het VERLANGEN (je behoefte). De persoon is bijzaak. Die ruil je in, volgens je behoefte je drijft. Het gaat om JOUW BEHOEFTES hier. Je VERLANGEN. Dat je stuurt, drijft...
Waarom zit je te beweren dat alles verder goed ging/gaat binnen de relatie. Dat is de grootste onzin, dat snap je zelf toch echt wel hoop ik? Je relatie is niet goed als je zo vaak vreemdgaat zonder er eerlijk over te zijn naar je partner. Bij een goede relatie praat je geen trash over je partner..online..waar dan ook..achter zijn rug om.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 09:33 schreef Pannenkoekenplantje het volgende:
[..]
Heb jij dat? Ik vind het wel interessant maar ik weet niet of ik er behoefte aan heb om met verschillende mannen, naast mijn vriend, intiem te zijn. Ik moet er nu niet aan denken.
Ik denk dat ik ben vreemdgegaan om de persoon en niet om de behoefte. Het ging allemaal goed binnen mijn relatie, maar ik denk dat ik de collega seksueel veel aantrekkelijker vind dan mijn vriend. Zeg maar zo aantrekkelijk dat je de hele wereld even vergeet en dingen doet waar je later spijt van hebt, mocht iemand weten hoe dat voelt.. Het was niet dat ik geen seks had met mijn vriend of daar geen plezier in had, maar met de collega was alles veel intiemer. Bij mijn vriend kan ik nog nadenken tijdens de seks, ook geen goed teken misschien, ik vind hem niet zo opwindend (meer).
Bovendien is dat echt niks voor mijn vriend. Hij vindt het al irritant als iemand teveel of lang naar me kijkt, laat staan dat we een open relatie hebben. 😝
Truequote:Op donderdag 23 augustus 2018 10:46 schreef KanyeKardashian het volgende:
Komt omdat mensen enkel geconditioneerd monogaam zijn
Nee, het is omgekeerd. Hij triggert iets in je, dat in jou al AANWEZIG is. Het gaat niet om hem (die man is maar bijzaak, totaal waardeloos, van geen enkele betekenis of waarde, er zit geen waarde in die kerel). Nee, het gaat om JOU.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:01 schreef Pannenkoekenplantje het volgende:
Hij triggert dat verlangen, dus het is wel persoonlijk. Zo voelt het voor mij.
Ik verlangde ernaar om seks te hebben met mijn collega. Ik fantaseerde erover ook(hoe kansloos). Daar hadden we een jaar naartoe gewekt door te flirten enz. Afstoten, aantrekken. Dus ik kende hem al wel. Het was niet dat we elkaar zagen, het bed indoken en Hup klaar.. We spraken elkaar stiekem, vertelden elkaar hoe gek we op elkaar waren en dat soort praat. Of hij het meende weet ik uiteindelijk niet. Ik denk het wel. En ik denk wel dat ik het meende. Ik mis hem ook als ik hem niet zie. Of niet spreek.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 10:44 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Klopt, daarin zit ook de moeilijkheid (het spanningsveld tussen beide).
Beetje als water en vuur soms...
[..]
Open relaties kunnen een uitweg bieden, maar zijn ook niet zaligmakend. Ook in een open relatie kan je "bedrogen" worden. Ieder mens heeft zijn gevoeligheid. Wat als je een "open" relatie hebt, maar niet verdragen kan, dat je partner seks heeft (te intiem) wordt met die ene bepaalde persoon. Anderen ok, maar niet die. En dan gaat ze verdorie toch wel met die 'verboden' persoon foute dingen doen. Dan voel je je ook bedrogen (in een open relatie). Dit verhaal komt uit het boek van Ester Perel (ik post het hier even neer). Eros wordt aangetrokken door het verbodene, foute spannende, etc. Dat is Eros (die zich niet laat temmen)
Waarom ben jij vreemdgegaan Pannenkoekenplantje ? Daarop zou ik graag het antwoord eens willen lezen ? Wat er met je "bewustzijn" toen gebeurde. Dat je je gevoel (geweten) voor je vriend helemaal vergat.
Was het een soort van aantrekkingskracht. Zoals in de sprookjesfilms ? De heks die een drankje maakt in haar toverketel, en daar iemand helemaal mee betovert. Die persoon verliest zijn zinnen, zichzelf, zijn "bewust" zijn. Hij geraakt betoverd door die magie. De magie van de "lust" in jouw geval.
Je schrijft: "Ik denk dat ik ben vreemdgegaan om de persoon en niet om de behoefte." Dit lijkt mij ergens onzin. Jij bent namelijk ook vreemdgegaan omwille van een BEHOEFTE (een VERLANGEN). Zoniet, deed je dit toch niet ? Waarom zou je ? Dit vind ik een foute gedachte van je. Niet enkel die 'sexy' ander, ook jij hebt hier aandeel in. Hij had/heeft invloed op je. Met zijn seksualiteit. En dat kan enkel en alleen maar, als die behoefte (ONTVANKELIJKHEID hiervoor) ook in jou leeft. Vind je ook niet ? Mij lijkt dit logisch.
Gedrag van mensen vertrekt vanuit een behoefte, verlangen, ontvankelijkheid. Jij begon naar die sexy man te verlangen. Dat is een 'seksuele' behoefte. Die vooral met je verlangen te zien heeft. En niets met de persoon. Die persoon ken jij niet echt. Met die persoon ben jij niet echt empathisch bezig. Noch met de persoonlijkheid van je vriend, noch met de persoonlijkheid van die sexy collega. Daar gaat het (denk ik) niet om. Dit gaat puur om een behoefte, verlangen, een NEED. Iets dat je wilt, want. Zeer sterk (bijna magisch) toe aangetrokken wordt. En dat laatste zou ik je graag eens horen beschrijven. Ik had je een PV hierover gestuurd. Maar ook geen reactie daarop. Het lijkt wel (dat gevoel geef je me ergens wel) dat het je allemaal niet zoveel kan geven wat andere mensen van je denken of van je verwachten. Je liefdevol vragen. Je legt het naast je neer. Je leeft vanuit je eigen GEVOEL. Waar jij zin in hebt. Waar je gevoel je stuurt. Je selecteert. Je shopt ?
En wat mis je ? Denk je ? Die man ? Nee...quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:24 schreef Pannenkoekenplantje het volgende:
Ik verlangde ernaar om seks te hebben met mijn collega. Ik fantaseerde erover ook(hoe kansloos). Daar hadden we een jaar naartoe gewekt door te flirten enz. Afstoten, aantrekken. Dus ik kende hem al wel. Het was niet dat we elkaar zagen, het bed indoken en Hup klaar.. We spraken elkaar stiekem, vertelden elkaar hoe gek we op elkaar waren en dat soort praat. Of hij het meende weet ik uiteindelijk niet. Ik denk het wel. En ik denk wel dat ik het meende. Ik mis hem ook als ik hem niet zie. Of niet spreek.
Waarom ben je dan nog bij hem? Je zegt dat je van hem houdt maar dat hou je alleen maar vol om jezelf te overtuigen. Als je zo weinig respect hebt voor je partner als jij, dan kan er van liefde geen sprake zijn.quote:
Ik denk dat ze haar huidige vriend nog graag ziet (hij is knap, sexy, aardig, etc.) En dat ze soms twijfelt (soms voelt ze die vlinders in haar buik weer eventjes heropleven). Langs de andere kant geniet ze ook van de aandacht (het spel, flirten, de meer intense seks en passie) met die ex-collega. Dus daardoor is ze verdeeld geraakt in haar zelf. Ze weet niet meer goed wat ze wilt. Wat ze nu precies voelt. In welke zin ze haar zelf tekort zal kunnen doen (of niet), etc.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:31 schreef Seven. het volgende:
Waarom ben je dan nog bij hem? Je zegt dat je van hem houdt maar dat hou je alleen maar vol om jezelf te overtuigen. Als je zo weinig respect hebt voor je partner als jij, dan kan er van liefde geen sprake zijn.
Dus dan denk ik, no fucking way dat jij in staat bent om vandaag je spullen te pakken en zonder hem verder te gaan. Anders was je allang vertrokken, en dan ben je dus afhankelijk.
Mooi gezegd.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:49 schreef Hi_flyer het volgende:
Vreemdgaan maakt je karakter niet slecht, maar zichtbaar.
quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:49 schreef Hi_flyer het volgende:
Vreemdgaan maakt je karakter niet slecht, maar zichtbaar.
? Ehhquote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:52 schreef JustTalkLove het volgende:
[..]
Mooi gezegd. Niets aan toe te voegen
Dan stop met je huidige partner en ga verder met die collega als je hem zoveel mist als hij er niet is en je zo graag met hem wilt zijn, en laat je huidige partner ook een nieuwe relatie beginnen waar hij wel respectvol wordt behandeld.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:24 schreef Pannenkoekenplantje het volgende:
[..]
Ik verlangde ernaar om seks te hebben met mijn collega. Ik fantaseerde erover ook(hoe kansloos). Daar hadden we een jaar naartoe gewekt door te flirten enz. Afstoten, aantrekken. Dus ik kende hem al wel. Het was niet dat we elkaar zagen, het bed indoken en Hup klaar.. We spraken elkaar stiekem, vertelden elkaar hoe gek we op elkaar waren en dat soort praat. Of hij het meende weet ik uiteindelijk niet. Ik denk het wel. En ik denk wel dat ik het meende. Ik mis hem ook als ik hem niet zie. Of niet spreek.
Nee, niet nu opeens een vervelende jeugd als excuus gaan gebruiken. Neem verantwoordelijkheid voor je daden en neem actie.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:57 schreef Pannenkoekenplantje het volgende:
Ik kan niet privé via berichten praten, nog niet. Helaas.
Ik weet het niet. Ik heb een vervelende jeugd gehad, ik denk wel eens dat alles wat bij mij moeizaam en verkeerd gaat daarmee te maken heeft.
Ik vind jouw username stoer.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:14 schreef HyrulePrincess het volgende:
[..]
Nee, niet nu opeens een vervelende jeugd als excuus gaan gebruiken. Neem verantwoordelijkheid voor je daden en neem actie.
Dankquote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:15 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik vind jouw username stoer.
Neem die eeuwige slachtofferrol in elk geval als puntje mee om over te hebben bij een psycholoog.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:57 schreef Pannenkoekenplantje het volgende:
Ik weet het niet. Ik heb een vervelende jeugd gehad, ik denk wel eens dat alles wat bij mij moeizaam en verkeerd gaat daarmee te maken heeft.
Het is geen excuus, denk dat het ermee te maken heeft. Toen ik 12 was, was ik al fucked up.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:14 schreef HyrulePrincess het volgende:
[..]
Nee, niet nu opeens een vervelende jeugd als excuus gaan gebruiken. Neem verantwoordelijkheid voor je daden en neem actie.
Ik weet niet wat er in je jeugd is gebeurd, maar zaken die zich toen hebben afgespeeld kunnen er zeker voor zorgen dat het nu lastiger is om duurzame relaties aan te gaan. Wat dat betreft kan het zeker jouw acties van nu verklaren. Goed om dat te onderkennen.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:57 schreef Pannenkoekenplantje het volgende:
Wat jij zegt is de definitie van een excuus. Ik heb ook een rot jeugd gehad. Pleeggezinnen, mishandeling, ouders met zelfmoord, e.d. Ik ga die dingen alleen niet aangrijpen om vreemdgaan goed te praten/uit te leggen. Nee, je bent vreemdgegaan omdat je ervoor gekozen hebt niet het gesprek aan te gaan met je man. Je koos ervoor om vreemd te gaan. Kom op zeg. Zoveel mensen met een rot jeugd.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:18 schreef Pannenkoekenplantje het volgende:
[..]
Het is geen excuus, denk dat het ermee te maken heeft. Toen ik 12 was, was ik al fucked up.
Vind ik ook.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 12:18 schreef Nielsch het volgende:
Ik weet niet wat er in je jeugd is gebeurd, maar zaken die zich toen hebben afgespeeld kunnen er zeker voor zorgen dat het nu lastiger is om duurzame relaties aan te gaan. Wat dat betreft kan het zeker jouw acties van nu verklaren. Goed om dat te onderkennen.
Dit is al een stap voorwaarts. In het leren (h)erkennen van jezelf. Jouw behoeften (verlangens) drijven je. En ja, je geschiedenis (wat je allemaal al hebt meegemaakt) heeft hier zeker mee te maken. Gezien zo "patronen" kunnen ontstaan, die zich (zullen) blijven herhalen. Tot je dieper tot je eigen kern geraken kan.quote:Op donderdag 23 augustus 2018 11:57 schreef Pannenkoekenplantje het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |