Fuck, kan ik mijn geld terugkrijgen?quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 08:09 schreef JeMoeder het volgende:
Dat zijn ze inderdaad.
https://www.kwakzalverij.nl/behandelwijzen/chiropractie/
Geld terug kan je naar fluiten. Stoppen kan je wel direct zelf doen natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 08:12 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Fuck, kan ik mijn geld terugkrijgen?
Of naja de zorgverzekring vergoedt wel een hoop maar volgens die lui moet ik nog een tijdje komen. En dan zit ik over mijn eigen risico heen en kan ik zelf nog gaan bijlappen. Daar heb ik dus mooi geen zin in voor iets dat het alleen maar erger maakt.
Lees daar vooral dat het kwakzalverij is omdat sommigen met hele verregaande claims komen? Degenen die daar worden omschreven als 'rekkelijken' bedienen zich dus niet per definitie van kwakzalverij.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 08:09 schreef JeMoeder het volgende:
Dat zijn ze inderdaad.
https://www.kwakzalverij.nl/behandelwijzen/chiropractie/
Dat is het paradoxale aan veel van dit soort genezers.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 08:12 schreef SuperNeger het volgende:
maar volgens die lui moet ik nog een tijdje komen.
Ik vind ze ook echt rete duur. Je bent nog geen 5 minuten binnen en je moet meer dan 50 euro betalen. En dan drukken ze ff 3x op je rug. Naja als je een stuk of 10x moet en de zorgverzekering betaalt alles maakt het niet zoveel uit, maar ik moet nog een paar maanden volgens die mensen en zit al bijna over mijn eigen risico heen. Dikke vinger dat ik nog een paar maanden lang een paar honderd euro per maand ga uitgeven aan dit. Ik zoek het wel via de officiele weg.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 09:06 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Dat is het paradoxale aan veel van dit soort genezers.
Nou ik heb er gewoon eigen risico voor en als dat op is moet ik zelf de rest bijbetalenquote:Op dinsdag 21 augustus 2018 09:33 schreef Doedezemaar het volgende:
Chiropractor zit in de aanvullende verzekering en heeft niks met het eigen risico te maken
verdiep je eens in de termen die je gebruikt. Eigen risico heeft met de basisverzekering te maken. Je aanvullende verzekering dekt waarschijnlijk een bepaald aantal behandelingen, of een bepaald bedrag en daarna zou je het zelf moeten betalen, maar dat heeft niks te maken met een eigen risico.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 09:52 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Nou ik heb er gewoon eigen risico voor en als dat op is moet ik zelf de rest bijbetalen
Als zij tot een bepaald bedrag vergoeden dan is dat toch geen eigen risico en daarboven wel? Maar ik snap wat je bedoelt het zit idd niet in basisverzekering dus misschien was het niet de goede term maar zo noem ik het lekker.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 10:06 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
verdiep je eens in de termen die je gebruikt. Eigen risico heeft met de basisverzekering te maken. Je aanvullende verzekering dekt waarschijnlijk een bepaald aantal behandelingen, of een bepaald bedrag en daarna zou je het zelf moeten betalen, maar dat heeft niks te maken met een eigen risico.
Maar waarom ben je dan naar een chiropractor toegegaan? En waarom blijf je doorgaan met de behandelingen als je het een kwakzalver vindt?
regel bij de huisarts een verwijzing naar een orthopeed en kijk of die je verder kan helpen. Sterkte, ik weet wat het is, heb al meer dan mijn halve leven rugpijn waar vrij weinig aan te doen is. Een goede manueel therapeut maakt het bij mij af en toe los en dat is het dan wel. Chiropractor ben ik in het verleden ook wel een keer of twee geweest, maar die kon niet veel voor me doen. Ik zou het geen kwakzalver noemen, maar voor mij was het niet de juiste behandeling. Niet te lang blijven hangen in een behandeling die niet werkt hoorquote:Op dinsdag 21 augustus 2018 10:08 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Als zij tot een bepaald bedrag vergoeden dan is dat toch geen eigen risico en daarboven wel? Maar ik snap wat je bedoelt het zit idd niet in basisverzekering dus misschien was het niet de goede term maar zo noem ik het lekker.
Maar ik snap wat je bedoelt. En ik ga omdat ik een paar maanden terug mijn rug verneukt heb met werk en de fysio me niet verder kon helpen. Ik heb alleen nog steeds super veel last en kan zowat niks en het zou fijn zijn als het een keertje opgelost gaat worden.
Nee, het is precies omgekeerd aan het eigen risico principe:quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 10:08 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Als zij tot een bepaald bedrag vergoeden dan is dat toch geen eigen risico en daarboven wel?
chiropractor en manueel therapeut doen wel heel veel zelfde handelingen merkte ik laatst.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 10:16 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
regel bij de huisarts een verwijzing naar een orthopeed en kijk of die je verder kan helpen. Sterkte, ik weet wat het is, heb al meer dan mijn halve leven rugpijn waar vrij weinig aan te doen is. Een goede manueel therapeut maakt het bij mij af en toe los en dat is het dan wel. Chiropractor ben ik in het verleden ook wel een keer of twee geweest, maar die kon niet veel voor me doen. Ik zou het geen kwakzalver noemen, maar voor mij was het niet de juiste behandeling. Niet te lang blijven hangen in een behandeling die niet werkt hoor
Over het algemeen kijkt een manueel therapeut volgens mij wel wat meer naar de achterliggende oorzaak. Wat ik vaak hoor van mensen die naar een chiropractor gaan is dat alles snel weer los gemaakt word en ze daarna maar weer terug moeten komen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 17:17 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
chiropractor en manueel therapeut doen wel heel veel zelfde handelingen merkte ik laatst.
Heup nog steeds scheef desondanks
Naar de sportschool om je rug- en buikspieren te trainen, is dat een optie? Dat is wel een heel goede optie.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 10:08 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Als zij tot een bepaald bedrag vergoeden dan is dat toch geen eigen risico en daarboven wel? Maar ik snap wat je bedoelt het zit idd niet in basisverzekering dus misschien was het niet de goede term maar zo noem ik het lekker.
Maar ik snap wat je bedoelt. En ik ga omdat ik een paar maanden terug mijn rug verneukt heb met werk en de fysio me niet verder kon helpen. Ik heb alleen nog steeds super veel last en kan zowat niks en het zou fijn zijn als het een keertje opgelost gaat worden.
Naar de sportschool moet je sowieso al gaan anders ben je een vetzak. Dat is niet de reden van chronische rugpijn.quote:Op dinsdag 21 augustus 2018 19:12 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Naar de sportschool om je rug- en buikspieren te trainen, is dat een optie? Dat is wel een heel goede optie.
Tja jij bent degene die er naar toe blijft gaan ondanks dat de behandeling niets uithaalt en de adviezen die gegeven worden niet stroken met jouw gevoelquote:Op woensdag 22 augustus 2018 06:18 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Naar de sportschool moet je sowieso al gaan anders ben je een vetzak. Dat is niet de reden van chronische rugpijn.
Verder zegt mijn chiropractor dus dat je dit niet moet doen. Wat echt bullshit is want mijn arts en fysio zegt dat je dit juist wel moet doen. Ik vertrouw die lui voor geen ene meter meer, ze hebben het echt alleen maar erger gemaakt.
Ik wil helemaal niet naar de chiropractor.quote:Op woensdag 22 augustus 2018 06:25 schreef Chai het volgende:
[..]
Tja jij bent degene die er naar toe blijft gaan ondanks dat de behandeling niets uithaalt en de adviezen die gegeven worden niet stroken met jouw gevoelwaarom zoek je geen andere als je per se naar een chiropractor wilt? De onderlinge verschillen kunnen behoorlijk groot zijn.
Wat praat je telkens in een soort raar meervoud, heb jij telkens meerdere mensen die aan je rug zitten?quote:Op woensdag 22 augustus 2018 06:27 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niet naar de chiropractor.Heb het altijd al niet vertrouwd. Maar ik werd er daarheen gewezen door iedereen en heb nu weer op de harde manier geleerd dat ik eigenlijk gewoon naar mezelf moet luisteren.
Er zal wel een reden zijn dat die mensen geen beschermde titel hebben en allemaal buitenlanders zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |