abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181772923
Ik ben er een keer geweest, vond het ook best leuk idd! En vooral heel jammer dat die dingen er niet waren toen ik klein was. Ik ga ook graag met ze mee klimmen. Maar ik zou er idd mee wachten tot ze redelijk kunnen lopen, pas dan kunnen ze er echt wat. Als we nu zouden gaan doen we dat vooral voor peuter.
  zaterdag 8 september 2018 @ 16:42:37 #202
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181774224
Maakt lopen vs kruipen echt uit, FF? Jacob kan behoorlijk snel kruipen. Ik denk vooral dat hij eerst een half uur op schoot wil zitten om te ontdooien :') . Maar hij schijnt op de opvang wel in een laag speelhuisje te klimmen soms, dus het lijkt me komende winter best leuk om zo'n speelhal eens te proberen als ze speciale ruimte voor de kleintjes hebben.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_181774709
Ik vind het peutergedeelte van zo'n krijspaleis al leuk vanaf kruipen. :Y
pi_181775854
Timo vermaakte zich er laatst ook prima, ondanks niet lopen. Wel vind ik het nog best duur omdat ie na anderhalf uur gewoon echt wel moegeklauterd is. Maar voor af en toe kan het wel
  zaterdag 8 september 2018 @ 18:45:14 #205
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_181776845
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 17:52 schreef Gogo83 het volgende:
Timo vermaakte zich er laatst ook prima, ondanks niet lopen. Wel vind ik het nog best duur omdat ie na anderhalf uur gewoon echt wel moegeklauterd is. Maar voor af en toe kan het wel
Ik zat dus net naar de prijs te kijken. ¤7,50! Dat vind ik behoorlijk veel voor iets dat voor haar waarschijnlijk net zo leuk is als de speeltuin voor de deur - en ze met een uur gewoon zat is.
Al zie ik dat in het andere speelpaleis (ja, we hebben er hier 2! Op 3 minuten rijden van elkaar :') ) in september een actie is voor ¤1. Misschien dan toch even binnen kijken!
pi_181778042
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 15:13 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Ik heb vast een verkeerd beeld van zo'n speelhal, maar het lijkt mij eigenlijk best leuk om zo'n dreumes die maar net kan lopen zo tussen de ballenbak te zien duiken O+ Vooral omdat het zo'n stuntpiloot is, lijkt een zachte omgeving me wel ideaal :+
ik vind ze zelf vreselijk, een grote holle hal vol gillende kinderen :X . Maar met oordopjes (al dan niet met muziek) helpt n boel :Y

Onze kleine nog net niet loper vind t heerlijk om een beetje rond te stuiteren in die rubberen wereld, beetje oefenen met klimmen, alle ballen uit de ballenbak verplaatsen, los proberen te staan zonder te huilen bij omkukelen ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 8 september 2018 @ 20:05:47 #207
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181778711
Hier is er een die ¤3,50 kost t/m 2 jaar! En ze hebben een aparte peuterboeken. Dus dat gaan we zeker eens proberen op een regenachtige dag. Doordeweeks kan het nooit vreselijk druk zijn.

Overigens hebben we vanmiddag een uur in de grote speeltuin gezeten die officieel al dicht was maar het hek stond nog open. Jacob heeft met jas aan heerlijk met stokjes gespeeld en zand gegeten en rondgekeken zonder input van mij. Behalve dan met schommelen, want dat wordt pas leuk als ik duw natuurlijk.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_181779776
De akoestiek in de speelhal hier was zo vreselijk, ik werd er helemaal naar van :{ Het was dus 1 keer en niet weer...
pi_181779899
Fijn is dat he lemijn, dat ze zo op eigen houtje lekker gaan scharrelen. Volgens mij is dat een teken van veilige hechting, dat ze dat kunnen en durven doen :Y
pi_181782864
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2018 16:42 schreef Lemijn het volgende:
Maakt lopen vs kruipen echt uit, FF? Jacob kan behoorlijk snel kruipen. Ik denk vooral dat hij eerst een half uur op schoot wil zitten om te ontdooien :') . Maar hij schijnt op de opvang wel in een laag speelhuisje te klimmen soms, dus het lijkt me komende winter best leuk om zo'n speelhal eens te proberen als ze speciale ruimte voor de kleintjes hebben.
Het is meer dat ik het anders het geld niet waard vind :@ kruipen over een zachte mat kunnen ze thuis ook, net als wat simpele klimdingen en broer heeft een ballenbak op zijn kamer (waar ze overigens absoluut niet in willen). Als ze echt goed kunnen klimmen, wat meestal pas is als ze ook (bijna) lopen vind ik het het geld waard. Ik denk dat je er in de winter wel al prima heen kunt, dan is hij ook alweer een paar maanden verder met z'n ontwikkeling natuurlijk.

Hier hebben ze peuterochtend bij de meeste hallen, kun je s ochtends voor ¤4 naar binnen met een kind onder de 4. Ze hadden bij mij in de wijk een speciale kleine peuterspeelhal, maar die is na drie maanden, net toen we hier kwamen wonen, gesloten omdat ze geen vergunning hadden en die vanwege de locatie ook niet kregen. Dat is wel erg jammer.
pi_181783150
In de speelhal/krijshel waar wij naar toe gaan moet je voor kinderen betalen als ze lopen. Kruipende dreumesjes mogen gratis spelen.
pi_181791555
Lemijn, hier is ze zich nog niet bewust dat ze ver naar beneden kan vallen vanaf het bed volgens mij. Kleine afstapjes ziet ze wel en ze gaat dan netjes op haar billen zitten en laat zich dan voorover op handen en knieën vallen of duwt haar billen net over de rand en zakt omlaag. Ik vind dat al zo knap! Maar ze is dus een paar maanden geleden in haar slaap uit bed gerold en ik heb nog steeds een half trauma van die klap. Ze zit zo snel rechtop bij wakker worden, dat haal ik nooit vanuit beneden. Ik lig nu dus ook nog wakker naast haar :') wil haar niet wakker maken en verplaatsen gaat niet lukken. Wel fijn dat Jacob dat inzicht wel heeft!

Flav fijne vakantie!! N vermaakt zich àltijd met andere mensen in de buurt. Een vliegtuigstoel lijkt me ideaal voor kiekeboe spelletjes met vreemden vanuit dreumes gezien :D

Een krijs/speelhal zijn wij op vakantie gaan doen met regen weer. Ze was toen net geen jaar, loopt nog niet en er was een apart dreumes gedeelte. Ze vond het heerlijk om rond te kruipen, klimmen ed. Ik vond het wel geslaagd. Natuurlijk kunnen ze nog niet zoveel, maar wanneer geen te hoge entree gevraagd wordt / er een apart gedeelte is vind ik het wel de moeite waard. Over een tijdje hier in de buurt maar eens eentje uitproberen.
pi_181793984
We hadden vannacht weer een spuger :( de hele dag niks aan de hand en ook weer redelijk gegeten, maar vannacht toch weer het bed ondergespuugd. Gevolgd door drie poepluiers in 1 uur.

Maar Lala is er deze keer niet wakker van geworden *O* En na al het schoonmaak gedoe heeft Em rustig in het tentje op onze kamer geslapen, en vanmorgen zelfs nog even tegen me aan in bed O+ en nu lijkt er weer niks aan de hand.

Nolita, werkt een voedingskussen neerleggen niet tegen het in de slaap rollen? Dat legden we hier vaak aan een kant en de kussens als bescherming aan de andere kant. Alleen bij wakker worden moet je dan snel kunnen reageren.

Adrian4, dat lijkt me nou een goede maatstaf! Net als bij Plopsa, betalen als je groot genoeg bent voor de meeste attracties ipv oud genoeg. Ik vind betalen vanaf 1 jaar zo raar, vooral omdat ze dat helemaal niet kunnen zien aan een kind en het ene kind dan nog niks kan terwijl een ander al rent en springt.
pi_181807657
FF, dat is balen, zeg! Wel fijn dat Em daarna nog geslapen heeft en Lala helemaal niet wakker is geworden!

Lemijn, dat klinkt fijn zo'n uurtje speeltuin. Wat voor soort speeltuin is dat, dat ie eigenlijk dicht was? Hier in de woonwijk zijn allemaal openbare speeltuintjes, de ene van wat betere kwaliteit dan de andere.

Nolita, manlief heeft S. aangeleerd om altijd met de benen eerst van het bed/de bank/trappetje te klimmen. Geen idee hoe hij dat gedaan heeft, maar S. doet het wel altijd O+

Vandaag wilde S. tijdens een uitje alleen maar door mij gedragen worden. Na een tijdje met ruim 11 kilo op mijn arm rondgelopen te hebben, had ik hem even aan mijn man overgedragen. Ik kijk even ergens anders en draai me weer om, had S. zich in vanuit de armen van mijn man in de armen van een volledig onbekende vrouw geworpen :o O+ _O- Zat ie vanuit daar een beetje triomfantelijk rond te kijken _O- _O-
pi_181811858
Wij waren zaterdag in monkeytown. We moesten het huis uit wegens bezichtiging. :') . Maar Y heeft zich daar prima en ook lang vermaakt. We waren er ruim twee uur. Het scheelt wel dat hij vlak daarvoor een dutje had gedaan, dus uitgerust was. In het gedeelte van 0-4 vermaakt hij zich enorm: met de ballen spelen, klimmen, kruipen, glijden. Maar hij heeft ook lang in de kinderstoel gezeten: beetje hapjes nemen van een tosti en kijken, kijken, kijken naar wat er allemaal gebeurd. Dat laatste kan hij heel goed: lekker observeren en tegenwoordig zit hij daar dan ook bij te wijzen en te brabbelen. Ik ben nog samen met hem op schoot van een grote glijbaan geweest. Dat vond hij leuk en spannend tegelijk. Maar zondag wilde hij ineens niet meer van een kleine glijbaan in de speeltuin, dus misschien was het toch wat teveel van het goede. :+ .

Hij heeft het nee-schudden en ja-zeggen nu goed onder de knie. Dat maakt het communiceren wel wat makkelijker. Dan vraag ik: "Y, wil je drinken" en dan ga hij heel fanatiek nee zitten schudden. En dan vraag ik: "Zullen we met de bal spelen?" en dan is het "Jaaaaaaa." Het is niet altijd even betrouwbaar, want hij vindt het vaak ook gewoon heel leuk om nee te schudden. :D .
Er komen momenteel wel een paar tanden en kiezen door: z'n hele mond vol witte puntjes. Dat is wel sneu en betekent ook dat de nachten weer wat vaker doorbroken zijn en hij was vaker zielig is en bij mij wil zijn. O+ .

Nou, dat was mijn dreumes update weer. :P . O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_181812512
Memoru, heel erg herkenbaar, die boosheid bij 1 jarigen. Toen J 1 werd, grapte ik wel eens dat ze vervroegd in de peuterpubertijd zat. Dat bleek overigens nog peanuts vergeleken bij de nu daadwerkelijke peuterpubertijd (ze is nu 22 maanden) haha, maar opeens kon ze boos worden om niks en was ze ook zichtbaar gefrustreerd als ze iets wilde en het lukte haar niet. Is volgens mij ook een hele lastige fase voor een kind, ze willen steeds neer maar kunnen zichzelf nog niet voldoende duidelijk maken en zijn ook lichamelijk nog heel erg beperkt. Echt zo'n tussenfase van baby naar peuter.

Tolstoi, helemaal niet slecht dat je avonden voor jezelf wil, heel herkenbaar juist. J heeft een periode echt heel slecht geslapen, of ze wilde helemaal niet naar bed of ze werd binnen een uur na het in bed leggen hysterisch huilend wakker. Gevolg was dat we elke avond met een dreumes 'opgescheept' zaten en ze bijna elke nacht tussen ons in sliep, dat klinkt erg hard maar zo voelde het op den duur wel. Dat heeft gedurende mijn volledige zwangerschap van N geduurd en het zorgde ervoor dat het tussen vrouwlief en mij ook steeds minder lekker liep. Het doet toch wat met je relatie, geen moment voor elkaar hebben }:| Ik vond dat zelf echt een hele zware periode, je wil het beste voor je kind maar je bent ook nog partner van en daarnaast wil je jezelf ook mens blijven voelen. Ik heb dan ook genoeg momenten gehad dat ik het J kwalijk nam als ze weer niet ging slapen, waardoor ik mij daar weer schuldig over ging voelen omdat ik mij een slechte moeder voelde. Maar die gevoelens en emoties horen erbij, weet ik nu. Het is gewoon niet altijd even leuk en je hoeft het ook niet altijd even leuk te vinden.

Flav, spannend de 1e keer met het vliegtuig met je kleine! Hoe is het gegaan?

Overdekte krijspaleizen _O- Hier een groot succes bij J, ze vindt ze geweldig! Wat wij nu trouwens standaard hebben ingevoerd tussen het avondeten en bedtijd in, is een kwartiertje of een half uurtje (afhankelijk van het energieniveau) minidisco. Youtube aan op de televisie en dansen op foute nummers zoals Tante Rita, Chocolade, Stap stap klap klap, Theo theo, etc. Bleek een groot succes op vakantie dus hebben we er daarna ingehouden, zo kan J lekker haar energie kwijt ook als ze niet (voldoende) buiten heeft kunnen spelen door bijvoorbeeld slecht weer. En ik doe natuurlijk mee, ook goed voor mijn lijn :')

FF, wat vervelend van je nacht met spugen en zoveel poepluiers! Hopelijk is afgelopen nacht beter gegaan?

Franny, wat goed dat Y ja en nee duidelijk kan maken! Maakt het inderdaad een heel stuk makkelijker voor hem om iets duidelijk te maken. O+

J heeft as we speak haar 2e wenochtend bij haar nieuwe crèche, ik hoop dat ze zich vandaag wat liever gedraagt. Verder is ze echt een papagaaitje want ze herhaalt steeds wat wij zeggen. Nu dus heeeeel goed opletten met wat we zeggen, want sommige dingen wil ik liever niet als echo uit haar mond horen :') En van de week weer een nieuwe wintergarderobe moeten kopen, ik had me nogal vergist in haar groeitempo en maat 92 voor de winter gehaald. Het hele 1e jaar zat ze boven de gemiddelde lijn in de groeicurve, maar nu zakt ze naar de ondergemiddeld lijn. Ik verwacht dan ook dat ze nog wel even in maat 86 zal blijven steken, en dan hopen dat ze niet heel snel uit maat 92 groeit en we de kleding in maat 92 voor volgende winter kunnen gebruiken :X
pi_181816089
Ben benieuwd naar het volgende:

Krijgen jullie ook zo weinig andere dingen gedaan dan de dreumes voeden, entertainen/activiteiten ondernemen en laten slapen? Man en ik lopen vaak er tegen aan dat we niet of veel te weinig toekomen aan bv. het huishouden, administratie, onderhoud huis. En wij hebben maar 1 kind :)
Vraag me af of wij iets niet goed doen (bv. qua dagindeling) of dat dat bij meer mensen zo is?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181816764
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 13:48 schreef TolstoiFan het volgende:

Krijgen jullie ook zo weinig andere dingen gedaan dan de dreumes voeden, entertainen/activiteiten ondernemen en laten slapen? Man en ik lopen vaak er tegen aan dat we niet of veel te weinig toekomen aan bv. het huishouden, administratie, onderhoud huis. En wij hebben maar 1 kind :)
Vraag me af of wij iets niet goed doen (bv. qua dagindeling) of dat dat bij meer mensen zo is?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je spoiler :')
Ik moet zeggen dat ik hier niet zoveel problemen mee heb, ik run zo'n beetje het hele huishouden alleen (vrouwlief is daar niet zo van) en heb een dreumes van 22 maanden en een baby van 3 maanden. Maar ik moet wel bekennen dat ik ieder moment dat de kinderen slapen benut om dingen tussendoor te doen. Zo hou ik het dagelijks een beetje bij, in plaats van dat ik elke week een grote schoonmaakronde moet doen, dat laatste zou mij ook niet meer lukken namelijk. Tijd voor mijzelf? Wat is dat :') Verder hier thuis ook grote projecten gedaan/laten doen toen ik zwanger was van de 2e, dat lukte prima maar hakte er vooral mentaal behoorlijk in omdat ik daardoor veel te weinig aan mijn rust toekwam.

Nu ben ik wel gezegend met een dreumes die zichzelf opzich prima kan vermaken en draag ik N vaak bij mij in de tula waardoor ik mijn handen vrij heb. Als ik boven bezig ben, kan J heel lief spelen op haar kamer en komt ze wel regelmatig bij mij om te laten zien waar ze mee bezig is, maar heb ik opzich wel tijd om tussendoor mijn eigen ding te doen. Wat hier ook altijd werkt, is J met bijvoorbeeld verfspullen aan tafel te zetten en dan kan ze zich zo een uur vermaken door lekker te verven en te kliederen. Vervolgens heb je het dubbele aan tijd nodig om alles weer op te ruimen en schoon te maken en kind van onder tot boven schoon te schrobben, maar dat heb ik er dan best voor over :')
pi_181819484
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2018 13:48 schreef TolstoiFan het volgende:

SPOILER
:W
Ik hoor met mijn achtmaander nog niet hier, maar O. kost ook een hoop tijd en slaapt al weken niet zonder minstens één ouderlijk lijf tegen zich aan, ook niet overdag. En meer dan twee uur slaap in totaal overdag haalt -ie zelden, ons duracellkonijntje O+ :')

Wat hier scheelt is gewoon iets in je eentje doen terwijl de ander zich over de koter ontfermt. Als ik bijvoorbeeld een tekstcorrectieklus heb, of fudge moet maken (hete suikerstroop = geen kruipende baby in de keuken) of een artikel moet schrijven dan schop ik vader en zoon de deur uit voor een lange wandeling of boodschappen of ze gaan uitgebreid samen in bad, of zit vaderlief gewoon op te letten dat O. zich niet gruwelijk verwondt bij het zelf spelen. :7 En ik neem O. op dezelfde manier op sleeptouw als mijn man iets in of om het huis te doen heeft waar de uk niet bij in de weg moet zitten.
Zaken kopen/bestellen doen we gewoon online, kan prima via mobiele telefoon tijdens het faciliteren van een dutje van de beeb :)
Zo krijgen we van alles prima voor elkaar. Gewoon niet per se alles samen willen doen en voor een bepaalde afgesproken periode de zorg even volledig over kunnen dragen zodat je je ongestoord ergens op kunt richten (of dat nu een kast in elkaar zetten is of de plee boenen, de voortuin van onkruid ontdoen of iets leukers/creatievers :)) is bij ons de truc. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_181819630
Wij doen boodschappen online sinds koter (picnic _O_) maar met twee ouders die beiden minstens 32 uur werken en een hond die elke dag wat uurtjes liefde nodig heeft loopt t huishouden soms wel flink achter :').

Maar ach, wij zijn happy kapteintje happy :) ooit wordt t vast weer rustiger
pi_181833671
:W vanuit een heerlijk warm Kos.
Vlucht ging super!
We waren nog geen 5 minuten van de grond of meneer lag te slapen.
Hij heeft ongeveer 1 uurtje geslapen en daarna wat gespeeld en natuurlijk lekker gesnoept O+
SPOILER
pi_181834763
Als ik beneden poets dan wil hij graag mee "helpen" met een stofduik en daar is hij dan wel zoet mee. Zeker als ik dan ook even wat kinderliedjes op zet tijdens het poetsen kan ik het meeste wel alvast poetsen.

Verder heb ik al het speelgoed uitgezocht. Grote speelsets en favoriet speelgoed in tweeen gedeeld. De ene helft beneden en dat ruil ik elke 2 maanden ofzo om zodat het interessant blijft en er een einde is gekomen aan het moeten drinken van koud geworden koffie.

Al het overige speelgoed en interessant spul voor dreumesen (denk aan plastic bakjes, lege verpakkingen, oude mobieltjes, rekenmachine etc) heb ik verdeeld in verschillende opbergbakken. Als ik dan iets moet doen, even moet werken of geen zin heb om dezelfde was 6 x op te vouwen omdat hij alles weer overhoop gooit dan haal ik 1 zo'n doos tevoorschijn. Daar is hij dan echt lang mee zoet omdat er zoveel verschillende dingen in zitten waar hij normaal nooit mee speelt.

Ik vind het wel echt makkelijk worden nu hij ouder wordt. Hij kan prima even alleen spelen. En als hij bij mij aan tafel zit en ik regelmatig gewoon contact maak of mee speel kan ik best een uurtje werken.
Oh, I wish I could, but I don't want to.
  dinsdag 11 september 2018 @ 14:09:30 #223
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_181836974
Ik kan best veel doen in huis, als ik de tijd dat Jacob slaapt altijd nuttig zou besteden. Dus minder computeren, minder een boek of de krant lezen, minder dutjes zelf. Dan zou mijn huis volmaakt schoon en opgeruimd kunnen zijn. Maar ja, ik houd mijn leven graag ook een beetje leuk. Dan maar een rommeltje af en toe. Om de week ruim in grondig op voor de schoonmaakster, rotwerk maar daarna ben ik dubbel blij want schoon en gereset.

Jacobs nieuwe features:
* bellen blazen
* klakken
* boos worden als een peuter die op bezoek is met zijn favoriete auto gaat spelen :o. Die kende ik nog niet, tot nu toe ging hij dan gewoon want anders doen. Naast protesterend zich in mijn armen werpen heeft hij ook afpakken geprobeerd. Lukte niet. Nog bozer. Interessante ontwikkeling, dit.
  dinsdag 11 september 2018 @ 14:26:48 #224
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_181837300
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2018 14:09 schreef Lemijn het volgende:
Ik kan best veel doen in huis, als ik de tijd dat Jacob slaapt altijd nuttig zou besteden. Dus minder computeren, minder een boek of de krant lezen, minder dutjes zelf. Dan zou mijn huis volmaakt schoon en opgeruimd kunnen zijn. Maar ja, ik houd mijn leven graag ook een beetje leuk. Dan maar een rommeltje af en toe. Om de week ruim in grondig op voor de schoonmaakster Als er gepland bezoek komt ruim ik grondig op, rotwerk maar daarna ben ik dubbel blij want schoon en gereset.
Dit :7
Het huishouden kan ik nog veeeeeeele jaren doen, de kinderen zijn maar zo kort 1(of 2, of 3, of 4, of etc)

Leuk al die nieuwe ontwikkelingen he, Lemijn :)
Hoewel sommige dingen wel lastig zijn, vind ik het ook altijd erg interessant als het weer veranderd is.
Hier begint nu een heel klein beetje 'mij! :(' te komen af en toe, maar meestal werkt ruilen met iets anders nog wel.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_181839061
How about dreumesfotodinsdag O-) 8-)

Kaptein en zn grote liefde nijn zijn voor :Y
SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')