Haha, kusje *smak*quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 19:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Logisch, ze zijn de kakkerlakken van het fietspad. Een beetje zoals automobilisten die vanaf 300 meter voor het rode kruis gaan ritsen.
Het is cool om dat soort automobilisten (die zich volledig aan de regels houden, natuurlijk) te haten.
Exact. Het is al wettelijk verboden om te racen op de openbare weg. Helaas ontbreekt het aan handhaving.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 22:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Expres gaan racen op de openbare weg is van heel andere orde. De openbare weg is om je van A naar B te verplaatsen, niet om tussen alle overige weggebruikers door snelheidsrecords proberen te zetten.
Dat laatste is ronduit asociaal en gevaarlijk. Hopelijk wordt het snel verboden.
Vroeger deden we het ook gewoon op spierkracht. Stelletje slappelingen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2018 20:05 schreef MichaelScott het volgende:
Dat krijg je met al die bejaarden op veel te snelle fietsen.
Verbod voor elektrische fietsen zou niet gek zijn.
Wedstrijd zou het zijn als de betreffende wielrenners tegen elkaar zouden rijden, maar dat is eigenlijk nooit het geval.quote:Op zondag 19 augustus 2018 00:02 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Exact. Het is al wettelijk verboden om te racen op de openbare weg. Helaas ontbreekt het aan handhaving.
Artikel 10 WVW
1 Het is verboden op de weg een wedstrijd met voertuigen te houden of daaraan deel te nemen.
2 Onder wedstrijd wordt voor de toepassing van dit artikel verstaan elk rijden met voertuigen ter vaststelling of vergelijking van prestaties hetzij van de deelnemers, hetzij van de voertuigen, hetzij van onderdelen daarvan, hetzij van bedrijfsstoffen.
3 Als deelnemer wordt beschouwd de bestuurder van een voertuig waarmee aan een wedstrijd wordt deelgenomen, en de eigenaar of houder van een voertuig, die daarmee aan een wedstrijd doet of laat deelnemen.
En aangezien het ongeluk in een flauwe bocht is gebeurd geldt mogelijk ook:
Artikel 19 RVV
De bestuurder moet in staat zijn zijn voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is.
Onzin. Je kunt prima 30+ fietsen als je rekening houdt met anderen. Zullen we alle auto's ook maar begrenzen op de geldende maximum snelheid?quote:Op zondag 19 augustus 2018 17:29 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
En alle fietsen beperken tot max 25kmpu
Ja goed ideequote:Op zondag 19 augustus 2018 17:34 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Onzin. Je kunt prima 30+ fietsen als je rekening houdt met anderen. Zullen we alle auto's ook maar begrenzen op de geldende maximum snelheid?
Mooi. Dan kunnen we het extra asfalt dat daardoor ontstaat gebruiken voor rijbanen voor wielrenners met een maximale snelheid van 50 km/u.quote:
Je kunt ook racen tegen de klokquote:Op zondag 19 augustus 2018 17:17 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Wedstrijd zou het zijn als de betreffende wielrenners tegen elkaar zouden rijden, maar dat is eigenlijk nooit het geval.
Ik vind het prettig om 's ochtend op tijd op mijn werk te zijn. Soms moet ik dan wel 22km/u fietsen, anders haal ik het niet?quote:Op zondag 19 augustus 2018 17:41 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je kunt ook racen tegen de klokHet gaat erom dat je een bepaalde prestatie wilt neerzetten. Daar is een openbare weg niet voor bedoeld.
Dat gebeurt al middels handhaving van de geldende maximumsnelheid. Zoals voor snorfietsen ook een maximumsnelheid geldt vind ik het niet meer dan logisch dat dit ook voor fietsers geldt. Daarboven zou er een kenteken- en verzekeringsplicht moeten gelden.quote:Op zondag 19 augustus 2018 17:34 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Onzin. Je kunt prima 30+ fietsen als je rekening houdt met anderen. Zullen we alle auto's ook maar begrenzen op de geldende maximum snelheid?
Handhaving is iets totaal anders als maximaliseren.quote:Op zondag 19 augustus 2018 17:45 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat gebeurt al middels handhaving van de geldende maximumsnelheid. Zoals voor snorfietsen ook een maximumsnelheid geldt vind ik het niet meer dan logisch dat dit ook voor fietsers geldt. Daarboven zou er een kenteken- en verzekeringsplicht moeten gelden.
Ik vind het ook prettig om op tijd bij mijn afspraken te zijn dus moet ik het gaspedaal maar dieper intrappen. Je hebt helemaal gelijk dat je snelheid an sich niet moet bestraffen maar ik verwacht wel dat je op het verkeer let en niet al je energie in het behalen van een snelle tijd steekt. Hoe vaak zie je niet zo'n afgebeulde wielrenner hijgend en zwetend met een blik op oneindig of naar beneden?quote:Op zondag 19 augustus 2018 17:43 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ik vind het prettig om 's ochtend op tijd op mijn werk te zijn. Soms moet ik dan wel 22km/u fietsen, anders haal ik het niet?
Hie is dat anders dan met 45 km/u een Strava-segment knallen omdat ik mezelf wil verbeteren?
Je moet niet de snelheid bestraffen, maar het gevaar wat iemand veroorzaakt. Zeker op de fiets.
Ja laten we vooral big brother technologie inzetten. De boete is dan gelijk van je rekening afgeschreven nog voordat je thuis bent.quote:Op zondag 19 augustus 2018 17:48 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Handhaving is iets totaal anders als maximaliseren.
En ja man, laten we het hele land kapot reguleren als er ook technologie bestaat om het zonder regels (en dure handhaving) op te lossen.
Sowieso, mensen die om alles roepen om 'handhaving' snappen geen fuck van zaken als pakkans en kosten.
Waar heb ik het over boetes? Gewoon een ingebouwde maximum snelheid.quote:Op zondag 19 augustus 2018 17:55 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ja laten we vooral big brother technologie inzetten. De boete is dan gelijk van je rekening afgeschreven nog voordat je thuis bent.
Zelden, eigenlijk. En als ze er zo bij fietsen gaan ze minder hard dan bejaarden op een e-bike.quote:Op zondag 19 augustus 2018 17:52 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hoe vaak zie je niet zo'n afgebeulde wielrenner hijgend en zwetend met een blik op oneindig of naar beneden?
Ohja, dan is het goedquote:Op zondag 19 augustus 2018 17:58 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
En als ze er zo bij fietsen gaan ze minder hard dan bejaarden op een e-bike.
Dat idee is al stokoud en wegens praktische en juridische bezwaren nooit van de grond gekomen. Koos Spee opperde dit al 15 jaar geleden.quote:Op zondag 19 augustus 2018 17:57 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Waar heb ik het over boetes? Gewoon een ingebouwde maximum snelheid.
Snelheid is niet relevant volgens jezelf, maar toch vermeld je het terloops. Het gaat erom dat je aandacht vol op de omgeving is gericht. Het fietsen gaat bij de meesten vanzelf. Bij wielrenners is de aandacht meer gericht op het fietsen dan de omgeving, en dat komt echt niet omdat het hun allereerste meters op de fiets zijn.quote:Op zondag 19 augustus 2018 17:58 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Zelden, eigenlijk. En als ze er zo bij fietsen gaan ze minder hard dan bejaarden op een e-bike.
100 roeiers ?quote:Op vrijdag 17 augustus 2018 00:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Een paar jaar terug heb ik een wielrenner geeerstehulpt die op een recht fietspad zonder obstakels in volle vaart op een meisje was ingereden die in een groep van 100 roeiers fietste. Zijn ellepijp stak uit zijn arm. Het meisje had niks. Hele fietsschema naar de klote en een kijkersfile op de naastgelegen snelweg omdat meneer niet wilde snelheid matigen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |