Heb je het bij beide ogen, of aan een oog? Ik alleen rechts maar ik heb -6 en kan geen lens meer verdragen in dat oog, met een bril zie ik sowieso veel te weinig, dus het is hier ook echt prut.quote:Op maandag 15 juli 2024 20:11 schreef Ploplap het volgende:
Ik heb er ook al jaren last van, en heb er best veel moeite mee. Concentreren en dingen lezen gaan enorm moeilijk. Ik heb ook ontzettend veel last van licht, waardoor ik enorm met mijn ogen moet knijpen, omdat ik anders het licht niet kan verdragen. Daarnaast zie ik ook enorm veel ruis op de achtergrond. Witte achtergronden kan ik enorm moeilijk verdragen, omdat de floaters heel erg naar voren komen, en ik mij daar automatisch op ga focussen. Het is allemaal enorm klote. Ik heb altijd gedacht dat ik de enigste was. De HA veegde het altijd weg met als argument: "Iedereen heeft daar last van", maar ik durf met zekerheid te stellen dat het bij mij wel heel extreem is. Het zijn bij mij niet alleen de floaters, maar een combinatie van scherp licht, en ruis op de achtergrond. Op Reddit hebben ze een fora, genaamd Visual Snow. Fijn om lotgenoten te hebben, want het is op sommige momenten zwaar klote, want iedere seconde heb je het voor je, en ben je ermee bezig.
Ik meen ze vroeger ook wel eens te hebben gezien, niet extreem zoals in die filmpjes, maar nu eigenlijk nooit meer.quote:Op maandag 15 juli 2024 21:41 schreef Mortaxx het volgende:
zie ze eigenlijk nog maar zelden. Misschien ben ik er gewoon gewend aan geraakt
zie ook ook wel eens flitsen als m'n ogen dicht zijn.quote:Op maandag 15 juli 2024 21:42 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik meen ze vroeger ook wel eens te hebben gezien, niet extreem zoals in die filmpjes, maar nu eigenlijk nooit meer.
oh dat heb ik nietquote:Op maandag 15 juli 2024 21:48 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
zie ook ook wel eens flitsen als m'n ogen dicht zijn.
Nee, aan beide ogen. Ik heb het al zo lang. Ik kan me niet eens meer herinneren dat ik er geen last van had. Na een dag werken, ben ik totaal gesloopt. Ik werk ook de hele dag achter een scherm, dat zal ook niet bevordelijk zijn. Het scherm heb ik helemaal geel afgesteld, want het witte licht kan ik totaal niet verdragen.quote:Op maandag 15 juli 2024 21:30 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Heb je het bij beide ogen, of aan een oog? Ik alleen rechts maar ik heb -6 en kan geen lens meer verdragen in dat oog, met een bril zie ik sowieso veel te weinig, dus het is hier ook echt prut.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |