#ANONIEM | dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:02 |
Bron Net gebeurd, meer nieuws volgt.
De brug in betere tijden: Pff, je zou er maar onder wonen. Slechte youtube video: Livestream | |
de_boswachter | dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:03 |
Een brug te ver voor sommige automobilisten | |
I | dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:05 |
Heli's vliegen af en aan. | |
#ANONIEM | dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:08 |
Om de mensen nu van de ene naar de andere kant en vice versa te brengen, of wat? [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2018 16:09:11 ] | |
I | dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:09 |
Nope. Traumaheli, ze hadden net nog een levende uit het puin gehaald, en op een brancard gelegd. Heli's zullen wel zsm ingeseind worden wanneer er weer iemand gevonden wordt. | |
#ANONIEM | dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:11 |
Sorry, mijn vraag was niet serieus. [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2018 16:11:37 ] | |
I | dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:12 |
Ik las hem ook wat verkeerd. Heb nu pas door dat je het over de missende brugverbinding had. | |
Perrin | dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:13 |
Sinds de Romeinen is het hard achteruitgegaan met de Italiaanse bouwvaardigheden. | |
Ryan3 | dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:13 |
Druk weggetje normaliter, wat ik nu zie op de stream. | |
AchJa | dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:13 |
Ineke Rog weet...
| |
Ryan3 | dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:15 |
Ze had hem alweer weggehaald, dacht ik. | |
TARAraboemdijee | dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:15 |
Ja, snelweg die directe verbinding vormt tussen Zuiid Frankrijk/Provence en Po-Vlakte/Genua, | |
AchJa | dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:20 |
Niet dus... Social media is er al uit, het is betonrot door achterstallig onderhoud omdat er geen geld was omdat dat geld naar Griekenland de EU en arme negers moest... Dat is de consensus nu zo'n beetje. | |
#ANONIEM | dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:24 |
Geen in de Sahara getrainde kinderen met bomgordels dus? [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2018 16:25:28 ] | |
Ryan3 | dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:24 |
Ja, dat is gek want onderhoud is gepleegd nog in 2016. Verder wordt de infrastructuur in meerdere ontwikkelde landen minder of meer verwaarloosd. Ook in NL is men tegenwoordig met een inhaalslag bezig wb bruggen en viaducten. Dat heeft niet direct wat met Griekenland te maken. Trouwens dat geld dat naar Griekenland is gestuurd, is voornamelijk overgemaakt aan buitenlandse banken. | |
yvonne | dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:26 |
Hoeveel slachtoffers? Hebben ze die man in die groene vrachtwagen al geinterviewd? Die zit nog stokstijf van schrik achter zn stuur. | |
I | dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:27 |
22 voor zover bekend nu. | |
yvonne | dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:28 |
Ik vind dit zo'n horrorscenario , dit zie je alleen in films. | |
AchJa | dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:29 |
Ja, hier moet de brug in Lobith eruit vanwege betonrot... Dat wordt pas een operatie...
| |
I | dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:30 |
Echt bizar inderdaad. Het is ook zo'n flinke hap uit die brug. Godzijdank boven een stuk (voornamelijk) 'leeg' terrein, want treinrails en rivierbedding.. | |
Haags | dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:38 |
Die beelden | |
Mo_Muffin | dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:43 |
Zoveel mazzel heb je waarschijnlijk maar 1 keer in je leven. | |
Ryan3 | dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:44 |
Nou in ons dorp hebben ze paar jaar geleden een vrij belangrijk viaduct afgebroken en er een weggetje gelegd, nadat een uitvoerige discussie op gemeente niveau uitwees dat het viaduct renoveren toch te duur was. Die renovatie was wel hard nodig. Hebben ze het met minder kosten toch redelijk opgelost weer. | |
Jellereppe | dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:45 |
Italië onderhoudt haar infrastructuur slecht. Het is al langer bekend. Blut. | |
Red_85 | dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:47 |
Niet alleen Italie. Vorig jaar bij Gorkum ook nog een brug afgesloten weet je nog? | |
Dven | dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:47 |
Dit is overal een probleem. Ook in Nederland al meermaals naar voren gekomen dat zoiets zomaar zou kunnen gebeuren. | |
Olga | dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:48 |
30 doden | |
Gripper | dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:50 |
Zonder nou meteen weer te zeggen "het komt wel heel dichtbij zo" , ik ben er in 2016 overheen gereden toen we naar cinque terre gingen. Die hele kustroute vanaf Monaco hangt aan elkaar van oude bruggen en muffe slecht verlichte tunnels, en hoewel het er oud en matig onderhouden uitzag, zoiets gebeurt bijna nooit onverwacht. Meestal kondigen dit soort rampen zich in de dagen vooraf al aan door geluiden, trillingen, of scheuren in het beton. De brug ziet er ook super zwaar uitgevoerd uit met al dat beton (vergelijk m maar eens met het eerder rank geconstrueerde Viaduc de Millau ) Benieuwd wat straks als alles is opgeruimd de oorzaak zal blijken. | |
Scjvb | dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:50 |
Dit zijn ernstige en zeer betreurenswaardige gebeurtenissen in hun soort. De constructies en de staat van onderhoud van dergelijke objecten, waaronder gebouwen e.d., zijn niet zelden bedroevend te noemen in bepaalde landen. | |
I | dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:50 |
En nog veel zwaargewonden. Dat gaat nog wel flink oplopen dus vrees ik. | |
Ryan3 | dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:50 |
Ja, alleen in dit geval is renovatie vrij recent uitgevoerd, in 2016. | |
Scjvb | dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:53 |
Dat wil ik graag geloven. Enkel en alleen rijst dan de vraag hoe nauwkeurig men daarin geweest is. | |
#ANONIEM | dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:53 |
Waarschijnlijk krijgen de Russen de schuld. | |
butz0rs | dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:55 |
Daar sta je dan | |
Red_85 | dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:55 |
Infrastructuur is al jaren niet zo sexy meer in de politiek en een van de favoriete posten om op te beknibbelen. Daarbij ook al vaker gezegd hier: aannemers en onderaannemers willen natuurlijk zoveel mogelijk winst draaien en doen ook niet alles meer of worden zo erg geknepen dat ze gewoon niet alles kunnen doen. | |
Ryan3 | dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:56 |
Nah, ik denk dat ze daar wel een professioneel bedrijf voor inhuren, zou het niet? | |
BoneThugss | dinsdag 14 augustus 2018 @ 16:56 |
Oohja, vooralsnog zie ik alleen jou blaten. Man man man man. | |
Jellereppe | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:00 |
Nee, maar Italië heeft echt financiële problemen. In Rome vullen burgers soms de gaten in de weg met hun eigen handen. | |
Scjvb | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:01 |
Daar wil ik ook graag vanuit gaan, alleen rest na deze gebeurtenis achteraf toch ergens de vraag hoe professioneel het bedrijf uiteindelijk is geweest. De maffia heeft daar voeten in de aarde, en de bezuinigingen van de afgelopen decennia vlogen menigeen om de oren. | |
Barbusse | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:02 |
Aangezien dit Italie is zou het me niks verbazen dat dit komt door mafia interventie. Het duurste contract binnenslepen en het goedkoopste broddelwerk afleveren. Is bijna hun handelsmerk. | |
AchJa | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:03 |
Ik verzin het niet zelf...
| |
Drankster | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:05 |
Arme negertjes. Wat een fucking idioot. | |
Barbusse | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:05 |
Een paar tweets zeggen niks natuurlijk. | |
BoneThugss | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:05 |
Excuses, ik was in de veronderstelling dat het om je eigen mening ging. | |
Ryan3 | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:06 |
Ik denk dat onderzoek naar de oorzaak dit zal moeten uitwijzen. Iets zinnigs kun je er niet van zeggen. Omdat in NL idd ook een achterstand in onderhoud aan bruggen en viaducten werd geconstateerd onlangs, gaan je gedachten daar natuurlijk meteen naar uit, echter hier is dus wel degelijk onderhoud op gepleegd vrij recent, maw achterstallig onderhoud zal hoogstwrs niet de oorzaak zijn. Even afwachten dus. Verder heb ik geen reden om te denken dat Italianen achterlijk of achterlijker dan vul maar in zijn, dus het zal wrs ook niet aan ondeskundigheid bij de renovatie liggen. | |
AchJa | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:07 |
Absoluut niet... Ik zat #genua te volgen vandaar mijn reactie omdat ik meerdere van dit soort dingen voorbij zag komen. | |
Ryan3 | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:07 |
Ja, nu zijn dat wel "usuals" hè. . | |
BoneThugss | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:07 |
Je moet wel echt een eersteklas retard zijn om van het instorten van een brug de schuld te geven aan 'die arme negertjes'. Ik ben een eersteklas rechtse rakker en ik ben heeelleemaaal niet blij met al dat importvolk in ons mooie Nederland. Maar dit soort figuren, gooi jezelf weg. | |
AchJa | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:08 |
Ik ken ze niet. | |
Scjvb | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:09 |
Daar zit ook best wat in. We zijn benieuwd i.i.g. | |
Ryan3 | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:09 |
Ja, ik wel, van dik hout zaagt men planken-types. | |
Barbusse | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:09 |
Maar waarom quote je een paar tweets van een stel xenofoben? | |
BoneThugss | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:10 |
Nogmaals mijn excuses. Ik ben te snel met m'n conclusies tegenwoordig. | |
Jellereppe | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:10 |
Tientallen auto's op het wegdek toen de brug instortte. | |
Jellereppe | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:12 |
Italië moet het recht laten vallen met betrekking tot de Italiaanse maffia en de politie vrij handelen geven om die zooi op te ruimen. Serieus. | |
Barbusse | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:13 |
Ik blijf bij mijn stelling dat het komt door mafia interventie. Dit is hetzelfde als het trieste resultaat van de aardbeving in Campania in 1980 en de aanleg van de snelweg van Napels naar Calabrie. De duurste contracten, de goedkoopste aflevering. | |
AchJa | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:13 |
Nogmaals, ik ken die lui niet en ik heb ook totaal geen boodschap aan ze. Het gaat erom dat "betonrot" eigenlijk al meteen aangewezen is als oorzaak en dat men zelfs in staat is om weer iets anders (EU, immigratie en weet ik het) de schuld te geven van het betonrot... Daarom mijn initiele opmerking ook dat social media de oorzaak al gevonden had. Maar goed, het wordt schijnbaar niet helemaal begrepen blijkt. | |
Red_85 | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:14 |
Dat proberen ze al 150 jaar. Het enige wat ze bereikt hebben is dat het redelijk in toom wordt gehouden, maar wel geëxporteerd is geraakt. | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:14 |
Renovatie is nogal een ruim begrip, kan alles betekenen van schilderen tot grootscheepse reparatie van wapeningsstaal. | |
Barbusse | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:15 |
Dat zou mooi zijn. Maar ik zie het niet gebeuren zo snel. | |
AchJa | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:15 |
Het zou kunnen hoor, had de Mafia in de jaren 50/60 niet een grote vinger in de pap mbt constructiewerkzaamheden? King Concrete ofzo? | |
Eyjafjallajoekull | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:15 |
Man man man wat een tiefuslui. Even he, stel dat ze 100% gelijk hadden. In een bizarro world. Dan nog zou de brug tijdens de vorige renovatie een paar jaar terug gewoon afgesloten hadden moeten worden omdat er geen geld zou zijn geweest om hem veilig te houden. En ja, de EU de schuld geven van een brug die in de jaren 40 gebouwd is. LOL echt? | |
TARAraboemdijee | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:16 |
Verschil is dat Napels en Campania in Maffiagebied liggen. Bij Genua is dat absoluut niet het geval. Er is een enorm cultuurverschil tussen de Po-vlakte en Zuid-Italië | |
BoneThugss | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:16 |
Dan was de hele boel wel veel eerder in elkaar gedonderd. En betonrot heet an sich niet zo veel met de constructie of andere materialen te maken. | |
TARAraboemdijee | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:16 |
Jaren 60 voor zover ik begreep | |
#ANONIEM | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:17 |
Afgelopen tijd zijn er toch nog politieacties geweest, zoveel miljoenen illegale benzine ingenomen alsmede nepkleding. | |
Barbusse | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:17 |
Yep. Google naar the sack of Palermo bijvoorbeeld. Is tenenkrommend, maar bij verre niet de enige situatie. | |
Barbusse | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:20 |
Als je een geschiedenis leest van de mafias weet je dat ze qua constructieprojecten niet zo territorium gedreven zijn. Gaat gewoon om geld. En subsidies, of het nu om lokale subsidies gaat of grote EU projecten, is het makkelijkste geld. | |
BoneThugss | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:22 |
Herinner mij een verhaal over een zwembad in Nederland. Plafond kwam naar beneden, kwam door aangevreten ijzeren balken icm een bepaald soort zout of iets wat in chloor gebruikt wordt(?). | |
Barbusse | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:25 |
Dat gebeurt om de zoveel maanden. Occupational hazard. | |
butz0rs | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:25 |
Nou nou, alleen een luidspreker hoor, wel boven op een baby | |
TARAraboemdijee | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:25 |
Ik ontken dat ook niet, maar alle voorbeelden in Italië die hiervan gegeven worden, zijn in Calabrië, Sicilië, Campanië, Napels etc. Maffiagebied dus. Ik denk dat je statistisch gezien meer kans hebt dat je gelijk hebt als je het over Zuid-Italië hebt, dan over Noord-Italië, wat gewoon giswerk is. | |
Sunshine1982 | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:27 |
En dan staat er een foto van een Nederlandse vrouw bij het artikel 'Mevrouw blablabla heeft gister nog over de brug gereden, het is verschrikkelijk!' Echt, ga toch weg. Er zijn verdomme 30 + mensen dood, ga jij lekker lopen janken dat je gister over die brug hebt gereden. | |
Falco | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:28 |
Het lijkt wel alsof opeens half Nederland over die brug heeft gereden of hem juist nèt ontwijkt heeft. | |
FlyingEagle | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:30 |
Aandacht, vinden sommige mensen heerlijk. | |
westwoodblvd | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:30 |
| |
westwoodblvd | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:31 |
Reed er in 2015 nog, komt wel dichtbij zo. Vond hem er toen overigens ook al bijzonder krakkemikkig uit zien, maarja, Italië hè. | |
Barbusse | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:32 |
De Ndrangheta heeft een groot netwerk in noord Italie. En hun eerste beweging noordwaarts kwam vanwege het geld te verdienen in ontvoeringen en jawel; constructie. Dit was in de jaren 60. Hele wintersportoorden in het noorden zijn gebouwd met Ndrangheta geld en invloed. | |
Sigaartje | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:33 |
Zeer triest. Mijn medeleven voor al die nabestaanden. Het zou je maar overkomen.... | |
kurk_droog | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:39 |
ook die andere die er net overheen reden. Doodmoe van die verhalen. Flikker gewoon op kut Nederlanders met je ik heb net geluk gehad. | |
Ryan3 | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:48 |
Bergen op Zoom 'de schelp' loopt nu zelfde probleem. Is nu dicht voor heel groot onderhoud. Bouten in de dakconstructie zijn echter wel al vervangen, aannemer die dat uitvoerde ken ik namelijk. Maar nog niet voldoende. | |
Loekie1 | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:51 |
Als je er lage bruggen van maakt? Door een stuk uit de pijlers te halen? Dan vallen de auto's niet zo diep. | |
Ryan3 | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:51 |
Als ze een likkie verf bedoelen zullen ze toch niet reppen over renovatie, me dunkt. | |
Dven | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:52 |
Er zijn 32487239874682364832984720948324327043298423 bruggen op de wereld en nu stort er eentje in en ze moeten allemaal laag worden gebouwd van loekie | |
Loekie1 | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:55 |
Te beginnen bij Italië. | |
AchJa | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:55 |
| |
westwoodblvd | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:57 |
Als je gewoon geen bruggen maakt? Kunnen er ook geen auto's meer naar beneden vallen. | |
JeMoeder | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:57 |
Breinbrouwsels is een domme mongool. Wat een onzin om dit te relateren aan vluchtelingenproblematiek. Goedkoop scoren over de ruggen van dode Italianen. Ga je schamen. | |
JeMoeder | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:58 |
Wat is dit nou weer voor debiele onzin | |
Dven | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:58 |
ok man | |
BoneThugss | dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:59 |
Dat lijkt mij sterk, heel sterk. Bron voor deze beweringen? | |
BoneThugss | dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:01 |
Kijk, dat is interessant. Ik ga mijzelf eens inlezen. | |
Barbusse | dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:04 |
https://www.economics.ox.(...)ta-in-northern-italy Download de paper in de link. Is een begin om te zien hoezeer de mafias imbedded zijn in de Italiaanse maatschappij. | |
vipergts | dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:07 |
De enige mogelijkheid om dat tegen te gaan is die mensen en de media die ze gebruiken volkomen belachelijk te maken. | |
maily | dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:07 |
In Tilburg ... geluidsbox viel op een baby die overleed. | |
BoneThugss | dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:08 |
Dan heb ik verder niks gezegd. | |
maily | dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:09 |
Gelukkig ontdekt voor er slachtoffers vielen. De Melanen (Halsteren) spinnen er garen bij. | |
maily | dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:10 |
Maar wel door aantasting van het bevestigingsmateriaal. https://www.google.com/ur(...)CF8fdloOkw7W9sYLDDx6 | |
BoneThugss | dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:13 |
Aah, oké. Dit soort dingen gebeurt natuurlijk zelden Maar er is wel al 30 man dood, op z'n minst. Ik wens de families iig veel sterkte toe. | |
LethalNinja | dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:14 |
Ik was vorige week nog over zo'n soort brug gereden in Nederland, het komt wel dichtbij nu | |
Ryan3 | dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:15 |
Ja, nog een hele heisa wel, Bergenaren zijn ook niet blij dat-ie nu zo lang dicht gaat. Overigens wat ik zeg waren de bouten wel al vervangen, toevallig dat ik de aannemer ken (HVB). | |
BoneThugss | dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:17 |
Bedankt broer. Ga het eens even rustig doorlezen later op de avond. Dat is gvd een intelligente kerel en hij vlogt niet eens! | |
Loekie1 | dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:24 |
'Engeltje op mijn schouder' wil ik niet meer horen. Dat hadden al de slachtoffers niet. | |
#ANONIEM | dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:29 |
En toen zouden alle zwembaden in Nederland hun best doen om alle roestvrijstalen bouten te vervangen, maar de meeste zwembaden deden geen reet. https://nos.nl/artikel/21(...)en-in-zwembaden.html Intussen heeft de overheid er een wettelijke verplichting van gemaakt, geloof ik. | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:31 |
Ben je nou aan het trollen of wat? | |
Barbusse | dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:36 |
Graag gedaan man | |
Zorro | dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:39 |
Da's toch wel erg toevallig, dat ie net op die ene baby valt die toch al overleed. Had ook zomaar op een gezonde baby kunnen vallen. | |
Cassius | dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:40 |
Ryan3 | dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:40 |
| |
AchJa | dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:41 |
'Met dichtgeknepen billen'Hou gewoon je mond als je er verder geen verstand van hebt. | |
kurk_droog | dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:42 |
al dat lelijke beton. Zo zonde dat ze niet de Romeinse bouwstijl aanhouden daar. | |
robijnwasverzachter | dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:47 |
Euhm oke. | |
Ryan3 | dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:47 |
Dat ziet er niet goed uit. | |
#ANONIEM | dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:50 |
In de comments staat dat dit een andere brug is. | |
Ryan3 | dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:51 |
Dat had ik ook in de gaten idd, doet niets af aan mijn commentaar. | |
Rewimo | dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:01 |
Meest aannemelijke oorzaak volgens een ingenieur op het Duitse journaal: leeftijd van de brug in combinatie met de grote toename van het verkeer. Viaducten uit die tijd zijn niet berekend op het huidige verkeersaanbod. Blikseminslag op zich veroorzaakt geen instorting, maar kan wel het laatste zetje zijn. | |
Ryan3 | dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:07 |
Wat zeggen de ingenieurs? | |
FlyingEagle | dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:13 |
Wel jammer dat er in het artikel niet word gesproken waarom ze dat denken. Is het gewoon een gevoel of is er veel gekraak te horen en scheuren te zien. | |
Greys | dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:22 |
Wtf Geupload in 2017, was ie hier al 'gerenoveerd' dan? | |
Hyperdude | dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:24 |
In Venezuela staat een broertje. | |
#ANONIEM | dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:30 |
Goeie vraag. Volgens Wikipedia zijn de drie grote pijlers met de schuine draagkabels iig volledig van elkaar onafhankelijke, zelfdragende constructies. De rest van de brug hóéft dus niet per se acuut op instorten te staan. Maar ik zou wel het zekere voor het onzekere nemen als ik daar was! [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2018 19:30:36 ] | |
Ryan3 | dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:31 |
Kan goed zijn dat de spanning er van af is en dat ze nu juist veel beter staan ahw. Maar goed, ik zou voor de zekerheid ook ontruimen hoor. | |
J.B. | dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:33 |
Uiteindelijk maakt het niks uit, dat ding moet gewoon weg en er moet een nieuw exemplaar voor in plaats gezet worden. M.a.w.: hoe sneller dat ding weg is, hoe beter. | |
SureD1 | dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:42 |
Andere brug met dezelfde naam, deze staat op Sicilië, zie de comments onder het filmpje op youtube... | |
Greys | dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:44 |
Oh.. | |
Ryan3 | dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:47 |
Ja, die zie ik nu niet snel in allerijl een inspectie uitvoeren. | |
Hyperdude | dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:48 |
Ach, Venezuela komt niet echt dichtbij zo. | |
SureD1 | dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:51 |
Zo te zien net een overlevende van de brug gehaald, op de livestream. | |
Harwich | dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:53 |
- [ Bericht 99% gewijzigd door Harwich op 14-08-2018 19:56:56 ] | |
Pietverdriet | dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:56 |
Ja, er staat in de titel dat die bij Agrigento staat. Daar staan ook prachtige vroeg Griekse tempels | |
Harwich | dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:56 |
die italianen zijn echt gruwelijk boos daar jongen ze beschuldigen de overheid van moord | |
Harwich | dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:58 |
dit is een andere brug | |
Harwich | dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:59 |
goedkoop is duurkoop | |
Loekie1 | dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:59 |
Er stond een hijskraan bij, men zal misschien gezien hebben dat er een onveilige situatie was ontstaan maar vanwege economische redenen wil men dan de brug niet afsluiten. | |
Harwich | dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:00 |
dit noem ik pas een veilige brug | |
speknek | dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:00 |
Niet dat deze brug er lekker uit zag. Dit is dus na het onderhoud van 2016. Lekker onderhoud is dat geweest. | |
Loekie1 | dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:00 |
Dat ziet er inderdaad beter uit. | |
Nattekat | dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:01 |
Zo'n pijler was toch ingestort? | |
Harwich | dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:02 |
| |
Harwich | dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:13 |
hier nog mooi actiefilmpje van 1 week geleden http://urbantv.eu/genova-(...)olombo-ponte-morandi | |
Harwich | dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:17 |
op 7 februari is de brug al gesloten geweest voor verkeer ivm slecht weer https://www.genova24.it/2(...)onte-morandi-193306/ | |
#ANONIEM | dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:37 |
Goede en degelijke inspectie. | |
Scjvb | dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:41 |
Heremetijd , de kwaliteit van het beton op diverse plekken alleen al, en dan vooral die scheuren links naast die pijler. | |
#ANONIEM | dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:47 |
Beste scheuren inderdaad. | |
crystal_meth | dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:59 |
De overheid? De brug werd uitgebaat door Atlantia, een bedrijf voor 30% in handen van de Benetton familie. https://www.tijd.be/dossi(...)opt-op/10039890.html | |
#ANONIEM | dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:08 |
Dat is toch weer een andere brug? | |
#ANONIEM | dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:20 |
Nee. Dat is de Ponte Morandi. Edit: nu twijfel ik ook. [ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2018 21:23:00 ] | |
Loekie1 | dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:20 |
Is dit Engeland? Laten ze zoiets neerzetten en de oude, verkeerde brug voor altijd vergeten. Ook als erkenning dat de oude brug helemaal verkeerd was. | |
#ANONIEM | dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:23 |
Ik zal ze ff bellen, oké. | |
#ANONIEM | dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:33 |
Dan iig boos vanwege de desintresse: "In plaats van naar Genua te rennen om nuttig te zijn voor de families van de slachtoffers en de getroffen bevolking, is Salvini, minister van Binnenlandse Zaken, net aangekomen in Messina om met een paar vrienden te genieten van een goed visdiner." [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2018 21:37:14 ] | |
Black_Baron | dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:36 |
Ferragosto is morgen hè. Is toch een belangrijke feestdag daar. Velen zijn een paar daagjes met familie of vrienden. | |
#ANONIEM | dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:39 |
Nationale ramp is toch ook wel belangrijk | |
Beathoven | dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:41 |
Volgens mij vond de inspectie het op deze video allemaal wel in orde. Een 'mkay' score op alle onderzochte punten. Mkay | |
crystal_meth | dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:49 |
Ik neem aan dat Ferragosto italiaans is voor OLV Hemelvaart? Hier in België een wettelijke feestdag. Edit: oh, blijkbaar niet, ingevoerd door Augustus in 18 BC... | |
#ANONIEM | dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:49 |
[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2018 21:51:47 ] | |
Barbusse | dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:52 |
Santa Maria. Belangrijke feestdag. Maar dit is wel erg triest voor een man die claimt van het volk te zijn. | |
Black_Baron | dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:52 |
Wat een lul is het ook. | |
Barbusse | dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:55 |
Hij is gekozen puur op z'n anti immigratiepolitiek. Een soort Italiaanse Boris Johnson. Verwacht niet teveel van hem op andere vlakken. | |
Falco | dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:02 |
Godver, wat een lutser | |
#ANONIEM | dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:06 |
Salvini zou ook gezegd hebben dat het gekomen is door bezuinigingen die door de EU zijn opgelegd. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2018 22:06:28 ] | |
Falco | dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:06 |
Als Salvini zo doorgaat, is ie zo zijn baan kwijt. | |
Barbusse | dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:11 |
Reken er maar eerst op dat hij heel cynisch dit probeert te draaien naar politiek gewin. | |
#ANONIEM | dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:12 |
Daar is ie al mee begonnen door de EU aan te wijzen als schuldige. | |
Barbusse | dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:24 |
serieus? Dat is snel Sneller dan Andreotti. | |
#ANONIEM | dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:26 |
Italian Deputy Prime Minister Salvini Blames Deadly Bridge Collapse on EU Budget Constraints http://time.com/5366949/i(...)-budget-constraints/ [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2018 22:27:41 ] | |
Beathoven | dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:28 |
Misschien kan hij Erdogan even bellen, die zoekt nog nieuwe vrienden. | |
PandaDrop | dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:29 |
Nee, dat is Schotland. [ Bericht 4% gewijzigd door PandaDrop op 15-08-2018 11:29:29 ] | |
Barbusse | dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:29 |
Jezus wat een slechte grap. Misschien tijd voor de anti mafia om een kijkje te nemen in Salvini's reilen en zeilen. | |
#ANONIEM | dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:34 |
Tja, je kunt er het zijne van denken, maar hij laat er geen gras over groeien:
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2018 22:35:35 ] | |
de_boswachter | dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:35 |
Messina heeft dan ook erg goede vis. | |
de_boswachter | dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:36 |
Zei hij terwijl hij een oester leeg slurpte in Messina. | |
de_boswachter | dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:37 |
De Italiaanse Geert Wilders? | |
Barbusse | dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:38 |
Het is kinderachtig verantwoordelijkheid afschuiven. En met de snelheid waarmee het gebeurt ronduit dubieus. | |
ietjefietje | dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:44 |
Klinkt wel logisch! | |
Barbusse | dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:46 |
Nee. | |
Falco | dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:47 |
In de oren van een stel waanzinnig gestoorden wellicht, maar dit is natuurlijk bullshit wat ie nu verkondigt en ook nog eens triest ten opzichte van nabestaanden. | |
opgebaarde | dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:48 |
Reactie was wel te verwachten want ze waren paar weekje geleden al aan het bakkeleien en wilde zich niet aan de EU richtlijnen (staatsschuld, begrotingstekort) voldoen en wilde hier in eerste instantie heel ver voor gaan | |
Dagoduck | dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:51 |
Dat lijkt me toch Godzilla aan het werk? Of moet ik me met deze theorie in BNW melden? | |
bloodymary1 | dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:55 |
Echt wel! En die man maar roepen oh god, oh god, oh god. | |
Black_Baron | dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:55 |
Ik vind het onbeschoft naar de nabestaanden. De doden liggen daar nog, niet eens koud geworden. De levenden (als ze er zijn) worden nog gezocht. En nu al de blaming game. Onbeschoft gewoon. | |
#ANONIEM | dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:56 |
Na brugramp: dringende oproep aan onze overheid Het brugdrama in Genua, waarbij dinsdag tientallen doden vielen, werpt de vraag op hoe veilig de bruggen in Nederland eigenlijk zijn. Professor Rob Nijsse van de TU Delft praat ons bij. ---- Wat ie zegt lijkt me wel een dingetje ja. Vele bruggen uit die tijd over de hele wereld zijn een risico vanwege o.a. de toename in verkeer. | |
Barbusse | dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:57 |
Wat mij alleen maar sterkt in m'n gevoel dat de anti mafia onderzoek mag doen naar Salvini. Teveel geldvragerij, te weinig verantwoording. | |
crystal_meth | woensdag 15 augustus 2018 @ 00:12 |
Vreemd ontwerp wel, met die tuien van voorgespannen beton. | |
Red_85 | woensdag 15 augustus 2018 @ 00:15 |
Dat was over de Tay, niet over de Firth of Forth. Wel een enorm vet stuk dat tussen Edinburgh en Fife. Er liggen nu 3 grote bruggen naast elkaar uit 3 verschillende eeuwen. | |
Harwich | woensdag 15 augustus 2018 @ 01:00 |
ander topic | |
Harwich | woensdag 15 augustus 2018 @ 01:03 |
* Harwich Het verkeer is het minst grote probleem voor een brug Daarbij denk ik dat huizen in Nederland een grotere risico lopen om in te storten volgens mij | |
Eyjafjallajoekull | woensdag 15 augustus 2018 @ 01:08 |
Dat ziet er zo wel griezelig uit ja. (en idd, net godzilla) Er waren op dit moment wel enorm zware buien boven de stad. Een ''cel" waar enorm veel regen uit kan vallen. Zoveel dat het ook een enorme hoeveel lucht meeneemt. In een bos kan zo'n lokale cel hele rijen bomen neerhalen. | |
Perrin | woensdag 15 augustus 2018 @ 01:10 |
De dynamische belasting van zware vrachtwagens is wel degelijk een grote factor. | |
bloodymary1 | woensdag 15 augustus 2018 @ 01:11 |
Geen mooie Ferragosto morgen in Italië. Nu ook nog een aardbeving in Molise. | |
Harwich | woensdag 15 augustus 2018 @ 01:21 |
noem 1 brug die door overbelasting is ingestort? ik moet alleen aan de voetgangersbrug denken in de usa, maar dat was overduidelijk een constructiefout. Veruit de meeste bruggen storten in door weersomstandigheden or slecht onderhoud Dus geen draagvermogen | |
Loekie1 | woensdag 15 augustus 2018 @ 05:55 |
Heeft wel met elkaar te maken. Wiki over de Forth Bridge: De werkzaamheden aan de brug begonnen onder leiding van Thomas Bouch, maar werden gestaakt toen de Tay Rail Bridge, een ander ontwerp van Bouch, instortte tijdens een storm in december 1879 wat leidde tot de ramp met de Tay Bridge. Het werk werd overgenomen door John Fowler en Benjamin Baker en uitgevoerd tussen 1883 en 1890. De brug werd geopend door de prins van Wales, de latere koning Eduard VII. De eerste vier jaar werden besteed aan de bouw van caissons (waterdichte kamers) en de bouw van de pijlers. Door het instorten van de Tay Bridge werd de Forth Bridge zo berekend dat zij een orkaan zou moeten kunnen weerstaan. In totaal heeft de bouw van de brug aan 54 mensen het leven gekost. De brug werd in 2015 op de Werelderfgoedlijst van de UNESCO geplaatst.[1] https://nl.wikipedia.org/wiki/Forth_Bridge | |
I | woensdag 15 augustus 2018 @ 06:02 |
31 doden | |
I | woensdag 15 augustus 2018 @ 06:15 |
Bron | |
#ANONIEM | woensdag 15 augustus 2018 @ 07:07 |
Meestal wordt bij verzwakte bruggen op tijd een verbod voor zware vrachtauto’s ingesteld. | |
#ANONIEM | woensdag 15 augustus 2018 @ 07:39 |
Klopt, Duitsers maken geen grappen die doen verboden instellen o.a. voor vrachtwagens op bepaalde bruggen in NRW | |
#ANONIEM | woensdag 15 augustus 2018 @ 07:44 |
Wat is jouw achtergrond? | |
#ANONIEM | woensdag 15 augustus 2018 @ 07:52 |
35 lees ik op Nu.nl https://www.nu.nl/buitenl(...)nua-gestegen-35.html | |
I | woensdag 15 augustus 2018 @ 07:53 |
Damn.. 35 voertuigen, 35 doden. Zal wederom nog wel stijgen dan.. | |
kurk_droog | woensdag 15 augustus 2018 @ 08:02 |
Onzin, Rijkswaterstaat hebben wij hier om de bruggen in goede conditie te houden. Dit kan nooit in Nederland gebeuren. | |
#ANONIEM | woensdag 15 augustus 2018 @ 08:04 |
Maar goed, Italië stikt van dergelijke slecht onderhouden bruggen en viaducten. Ben echt benieuwd wat ze daaraan gaan doen. En niet alleen Italië trouwens. [ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2018 08:04:48 ] | |
#ANONIEM | woensdag 15 augustus 2018 @ 08:06 |
De kans is een stuk kleiner, maar ik zou het niet volledig uit willen sluiten. | |
kurk_droog | woensdag 15 augustus 2018 @ 08:08 |
Als ik jou was zou ik niet meer onder- en over bruggen rijden in NL | |
#ANONIEM | woensdag 15 augustus 2018 @ 08:11 |
https://eenvandaag.avrotr(...)ucten-noord-holland/ "Tientallen bruggen en viaducten in de provincie Noord-Holland vertonen dusdanig ernstige problemen door achterstallig onderhoud dat er 'onacceptabel' risico bestaat op instorten." | |
kurk_droog | woensdag 15 augustus 2018 @ 08:14 |
Goed verhaal, nogmaals, als je wat dieper erin zit weet je dat het onmogelijk is hier | |
Chadi | woensdag 15 augustus 2018 @ 08:14 |
Triest. Van de politiek verwacht je verantwoordelijkheid en medeleven. Maar zelfs dat laten ze na. | |
speknek | woensdag 15 augustus 2018 @ 08:16 |
Ik hoorde dat de brug al eerder vervangen zou worden, maar dat een actiegroep met banden met M5S toen een campagne heeft gevoerd om die 'geldverspilling' tegen te gaan. Dus dat kan ook wel een reden zijn waarom er niet meegeleefd wordt maar vooral naar zondebokken wordt gezocht. | |
#ANONIEM | woensdag 15 augustus 2018 @ 08:16 |
Ok. Ik geef toe dat ik er niet "wat dieper" in zit. Misschien is iets in Nederland al "onacceptabel" als er nauwelijks iets aan de hand is. Dat wil ik best geloven. | |
Pleun2011 | woensdag 15 augustus 2018 @ 08:16 |
In Nederland wordt door de overheid relatief gezien veel geld besteed aan infrastructurele werken. Alleen niet tijdens de crisis dus er zal best hier en daar wat achterstallig onderhoud zijn. | |
#ANONIEM | woensdag 15 augustus 2018 @ 08:17 |
Er zou een nieuwe ringweg ver om de stad heen worden gebouwd. Die heeft M5S geprobeerd tegen te houden. Maar een vervanging voor deze brug was dat niet, want die was ook voor het verkeer binnen de stad belangrijk. | |
I | woensdag 15 augustus 2018 @ 08:48 |
| |
Perrin | woensdag 15 augustus 2018 @ 08:51 |
Van de hoofdverdachte hoef je weinig andere geluiden te verwachten. Ik zou eens wat second opinions vragen. Genoeg geluiden gehoord dat het wachten was op instorten. | |
I | woensdag 15 augustus 2018 @ 08:54 |
Het wachten is op goed onderzoek van derde partijen inderdaad. Daar valt nu genoeg over te speculeren, maar da's voornamelijk ongegrond natuurlijk. | |
Red_85 | woensdag 15 augustus 2018 @ 09:03 |
Mee te maken. Maar the fthfthfh of fhthfht railway bridge is niet DE vervanger van de Tay bridge. Die ligt er een paar meter naast. | |
#ANONIEM | woensdag 15 augustus 2018 @ 09:04 |
Leuk en heel stoer jouw reacties, maar die rapporten tonen blijkbaar anders aan. | |
#ANONIEM | woensdag 15 augustus 2018 @ 09:06 |
Nu maar afwachten of ie invloedrijke vriendjes heeft en dit soort beweringen kan blijven doen als het tegendeel blijkt. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2018 09:06:40 ] | |
Hyperdude | woensdag 15 augustus 2018 @ 09:15 |
https://www.bbc.com/news/world-europe-45190735 Beetje rare insteek om landen te vergelijken. Het is wat duurder te bouwen in de bergen dan op de Noord-Duitse hei. Duitse economie is ook ietsjepietsje groter. Wel zie je de enorme daling van uitgaven van 14 miljard naar 4 miljard in Italië na 2008. | |
Frutsel | woensdag 15 augustus 2018 @ 09:24 |
https://www.apnews.com/0e(...)taly-bridge-collapse;-3-missing?utm_campaign=SocialFlow&utm_medium=AP&utm_source=Twitter 35 doden, 3 vermisten | |
#ANONIEM | woensdag 15 augustus 2018 @ 09:25 |
Oh, een brug van precies hetzelfde type in Libie is vorig jaar voor alle verkeer gesloten vanwege mogelijke scheuren o.i.d.: https://www.libyaobserver(...)ridge-safety-reasons | |
Harwich | woensdag 15 augustus 2018 @ 09:27 |
mijn achtergrond is simpelweg logisch nadenken | |
DrDarwin | woensdag 15 augustus 2018 @ 09:32 |
In Duitsland is als ik me goed herinner maar 12% van de bruggen in goede toestand, en dat zijn dus alleen de nieuwe bruggen, van iets van 70% is de toestand matig tot bevredigend en de rest is verontrustend. Dat was in 2016 dacht ik. | |
#ANONIEM | woensdag 15 augustus 2018 @ 09:42 |
Daar moet je wat mee doen man. Misschien kun je een job bij Rijkswaterstaat regelen. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2018 09:43:00 ] | |
Hyperdude | woensdag 15 augustus 2018 @ 09:44 |
Noorwegen, Zwitserland, Oostenrijk en Nederland. Rest kom ik niet. | |
#ANONIEM | woensdag 15 augustus 2018 @ 09:47 |
Dunning en Kruger zijn trots op je. | |
Ener-G | woensdag 15 augustus 2018 @ 09:56 |
hahaha er was een trucker op de radio in een interview en die vertelde dat het ding berucht was onder collega's, dat je het gewoon voelde zwabberen als je eroverheen reed en dat ie kraakte en rare geluiden maakte, af en toe een knal van waarschijnlijk betonijzer wat sprong wegens teveel spanning... en hij kende ook mensen met loodsen vlakbij en onder de brug die het konden beamen. Daarna vertelde hij ook nog even dat er vlakbij nog zo'n brug is, die nog veel erger is. | |
Moneyfornothing1 | woensdag 15 augustus 2018 @ 09:57 |
Is die andere brug afgesloten? Wel schandalig hoor.. | |
#ANONIEM | woensdag 15 augustus 2018 @ 10:01 |
Zelfde kerel werd ook bij Nieuwsuur geïnterviewd. | |
DrDarwin | woensdag 15 augustus 2018 @ 10:14 |
Dan wil ik wel graag weten welke brug dat is, want over een paar weken gaan we weer naar Italië, en de ingestorte brug zat ook op onze route, die kan geen kwaad meer. | |
#ANONIEM | woensdag 15 augustus 2018 @ 10:20 |
https://www.welt.de/polit(...)gen-den-verfall.html Maar bijv. een roestige railing waardoor een voetganger theoretisch van de brug kan vallen is ook een reden voor "slecht" als beoordeling. | |
Ener-G | woensdag 15 augustus 2018 @ 10:26 |
Nope. | |
TheVulture | woensdag 15 augustus 2018 @ 10:26 |
Wel typisch dat de regering nu vooral bezig is om zondebokken/daders aan te wijzen zo kort na de ramp al terwijl je normaal gesproken toch prioriteit zou leggen bij het zoeken/verzorgen van slachtoffers en het bergen van overledenen. | |
Perrin | woensdag 15 augustus 2018 @ 10:29 |
Die voelen de bui al hangen natuurlijk. Instortende bruggen zijn zaken waarbij tot op de bodem gaat worden uitgezocht welke partij zijn werk heeft laten versloffen. De overheid is de eindverantwoordelijke. | |
J.B. | woensdag 15 augustus 2018 @ 10:29 |
Discussie over schuld brugramp Genua begonnen, dodental opgelopen http://nos.nl/l/2246144 Daarom wordt er dus al zo snel een zonnebok aangewezen, de zwakzinnige populisten van M5S meenden het weer beter te weten maar krijgen nu het deksel op de neus | |
Perrin | woensdag 15 augustus 2018 @ 10:30 |
Idioten Hopelijk bieden die nog nederige excuses aan de nabestaandenen en de stad Genua aan voor die ongefundeerde en levensgevaarlijke praatjes. | |
TheVulture | woensdag 15 augustus 2018 @ 10:30 |
Pijnlijk | |
AchJa | woensdag 15 augustus 2018 @ 10:32 |
Bruggen bewegen altijd. Ook de bruggen bij Ewijk (A50) voel je bewegen als je daar in de file staat/ langzaam moet rijden. Het zou pas gevaarlijk worden als er geen beweging in zou zitten. | |
Hyperdude | woensdag 15 augustus 2018 @ 10:32 |
Dat is de essentie van populisme. Ook al bouwde Mussolini de eerste Autobahn van Europa. | |
Harwich | woensdag 15 augustus 2018 @ 10:36 |
Ik verwacht ook niet dat je slim bent maar de oorzaak van een brug dat instort is nooit het gevolg van teveel verkeer. Een brug is immers gebouwd voor het verkeer. Een brug stort in als gevolg van gebrek aan onderhoud, of constructiefout. Je kan dus stellen dat de brug in Genova ook zou zijn ingestort als er geen verkeer overheen was gegaan. Je hoeft geen ingenieur te zijn om deze conclusie te trekken. | |
I | woensdag 15 augustus 2018 @ 10:38 |
37 doden inmiddels. | |
#ANONIEM | woensdag 15 augustus 2018 @ 10:40 |
Nee oelewapper. Verkeer, en zeker vrachtwagens, zorgen voor trillingen. Een brug is zo ontworpen dat deze zo-en-zo-veel trillingen gedurende een levensduur van zo-en-zo-veel jaar kan hebben, voordat materiaalmoeheid optreedt. Als er dan 5x zo veel verkeer en vooral veel meer vrachtverkeer dan gepland over de brug rijdt, dan gaat hij dus sneller kapot. | |
Perrin | woensdag 15 augustus 2018 @ 10:41 |
Wat een pure, onversneden domme nonsens. De dynamische belasting van verkeer zorgt juist voor falen door vermoeiing. edit: ah, Igen was me al voor. | |
I | woensdag 15 augustus 2018 @ 10:45 |
J.B. | woensdag 15 augustus 2018 @ 10:45 |
Excuses of niet, het is bepaald niet bemoedigend dat iemand van die partij nu minister van transport is. Met zulke flapdrollen aan het roer zal het wel niet de laatste brug zijn die zo in elkaar dondert. | |
Black_Baron | woensdag 15 augustus 2018 @ 10:49 |
Het zijn particulieren bedrijven, toch? En dan alsnog de EU de schuld geven als Salvini zijnde.. | |
I | woensdag 15 augustus 2018 @ 10:50 |
Klopt. Beurswaarde van dat bedrijf is inmiddels ook bijna 10% gekelderd. | |
JohnnyKnoxville | woensdag 15 augustus 2018 @ 11:01 |
De handel in aandelen van dit bedrijf is gister zelfs stilgelegd stond op nu.nl: Edit: artikel toegevoegd [ Bericht 37% gewijzigd door JohnnyKnoxville op 15-08-2018 11:09:03 ] | |
I | woensdag 15 augustus 2018 @ 11:02 |
Dat gaat ze niet veel goeds doen. | |
#ANONIEM | woensdag 15 augustus 2018 @ 11:18 |
Die vrachtwagenchauffeur rijdt wel vaker volgeladen over en bruggetje he. | |
Ener-G | woensdag 15 augustus 2018 @ 11:21 |
Mits het zonder gekraak, gepiep, en knappend betonijzer is | |
#ANONIEM | woensdag 15 augustus 2018 @ 11:30 |
[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2018 11:30:39 ] | |
AchJa | woensdag 15 augustus 2018 @ 11:36 |
Dat lijkt me dan ook allemaal schromelijk overdreven... Alsof je betonijzer hoort knappen ofzo... | |
AchJa | woensdag 15 augustus 2018 @ 11:39 |
Die vrachtwagen alleen maakt het verschil niet... Als hij de pont de Normandie wel eens gepakt heeft zou hij het ook gevoeld hebben. | |
#ANONIEM | woensdag 15 augustus 2018 @ 11:44 |
Oké man. [ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2018 11:44:51 ] | |
AchJa | woensdag 15 augustus 2018 @ 11:49 |
Bruggen van dat formaat zijn niet onder de indruk van een enkele vrachtwagen, dat snap jij toch ook wel? | |
Ener-G | woensdag 15 augustus 2018 @ 11:55 |
Metaalmoeheid, roest, piekspanningen erop omdat er een 20 tonner of nog zwaarder overheen gaat? (of een paar achter elkaar in colonne). Pats, zegt het betonijzer dan. De lokale politiek en de mafia vinden het ook allemaal schromelijk overdreven | |
kurk_droog | woensdag 15 augustus 2018 @ 11:59 |
Ik snap deze constructie überhaupt niet goed. Beton is helemaal niet gemaakt voor trekkrachten (vandaar de wapening) maar deze 'hangbrug' hing op aan beton...extra gewicht en geen meerwaarde. Jammer van de doden maar dit soort grauwe bruggen moeten zo snel mogelijk afgebroken worden, ook in Nederland mogen we wel wat mooiere architectuur toepassen voor de bruggen van snelwegen want het ziet er niet uit zo. | |
#ANONIEM | woensdag 15 augustus 2018 @ 12:05 |
Denk jij dat hij daar alleen overheen rijdt? | |
Nattekat | woensdag 15 augustus 2018 @ 12:05 |
Hoe precies ervoer deze pijler trekkrachten? | |
kurk_droog | woensdag 15 augustus 2018 @ 12:07 |
Niet de pijlers, die balken van beton die schuin van de pijler naar het wegdek liepen. (de pijlers hebben ook te maken met trekkrachten trouwens door de zuiging van de wind op het wegdek. ) | |
Idisrom | woensdag 15 augustus 2018 @ 12:08 |
Ik denk dat er ook een maximum aan gewicht voor vrachtwagens moet worden gesteld, in combinatie met een lagere doorstroming op de brug. Hier (het westen van Friesland) zie je de wegen ook bezwijken onder de druk van te zware vrachtverkeer; en kan beter twee maal worden gereden met lichtere vrachten. Dat zou een heel hoop kosten in de wegreparaties schelen. | |
opgebaarde | woensdag 15 augustus 2018 @ 12:15 |
Er zijn nu richtlijnen voor vervoer en bij de aanleg van wegen wordt er rekening gehouden met het verkeer. De druk en hoeveelheid (en eventueel files want die hebben veel invloed op de levensduur van een weg) Als de weg regelmatig kapot gaat, dan is de druk onderschat. Of het is een gevolg van de kosten baten analyse. Er zijn tig soorten asfalt en het kan enorm sterk, maar dat kost geld | |
Nattekat | woensdag 15 augustus 2018 @ 12:17 |
En toch is dat niet het deel dat het begaf; de hele pijler kwam eerst naar beneden, het wegdek volgde trouw. En kan de wind op een stuk wegdek echt het gewicht van alles overwinnen Ik denk dat door de overtrekkende storm er gewoon iets meer kracht loodrecht op de pijler kwam te staan dan ie in zijn vervallen toestand nog aan kon. | |
Hyperdude | woensdag 15 augustus 2018 @ 12:19 |
In de VS en in Zweden regelmatig weegplaatsen gezien langs snelwegen. Bepaalde stoplichten aan=alle vrachtwagens over de weegbrug. Of vrachtvervoer weer eens wat terugdwingen naar spoorwegen/binnenvaart. | |
Frutsel | woensdag 15 augustus 2018 @ 12:22 |
En weer andere cijfers... 39 doden, 10 vermisten | |
AchJa | woensdag 15 augustus 2018 @ 12:23 |
Schei toch uit... Als dat aan de orde van de dag was geweest was die brug 30 jaar geleden al ingestort... Nee, plotseling vinden we een Nederlandse sjoof die heel toevallig over die brug rijdt en net bij hem knapt, piept, kraakt en breekt er van alles... Natuurlijk... | |
#ANONIEM | woensdag 15 augustus 2018 @ 12:28 |
x100000!! | |
Hyperdude | woensdag 15 augustus 2018 @ 12:29 |
42 komt nu langs op BNR nieuws. | |
J.B. | woensdag 15 augustus 2018 @ 12:29 |
Dat maximale gewicht is er gewoon, evenals een maximale aslast. In Nederland is het maximale gewicht van een vrachtwagen 50 ton, Europese regels vereisen 40 ton. | |
AchJa | woensdag 15 augustus 2018 @ 12:29 |
Mag je vinden... Ik denk daar anders overs. Ik vind het vooral een sensatieverhaal van betrokkene. | |
AchJa | woensdag 15 augustus 2018 @ 12:31 |
Dat is dan ook geen beton maar dat zijn vierkante bakken waar die hangkabels in zitten. | |
Ener-G | woensdag 15 augustus 2018 @ 12:41 |
Schei toch uit... hij spreekt nooit collega's natuurlijk. Het is de enige manier om naar de overkant te komen als je niet dwars door de stad wil met de grote vrachtwagens, dus dan is de kans groot dat je er wel eentje treft. En als een van zn klanten onder de brug zit, dan stap je weleens uit om dingen uit en in te laden enzo https://www.nporadio1.nl/gemist/2018-08-14 interview vanaf 19.00 waarin ie letterlijk vertelt dat ie soms 'pang' hoort en een hoop gekraak als ie bij die klant was. Dat ding stond al jaren bekend als 'de zieke brug'. https://nos.nl/uitzending/35517-nieuwsuur.html Lijkt mij niet een random aandachttrekker, maar iemand die gewoon voor zn brood om en over die brug heen moet. Als je het dan toch over aandachttrekkers wil hebben: https://www.nporadio1.nl/(...)ngestorte-brug-genua | |
#ANONIEM | woensdag 15 augustus 2018 @ 12:43 |
Die brug voelde ook voor vele Italianen die daar dagelijks overheen moesten aan als onveilig. | |
Ener-G | woensdag 15 augustus 2018 @ 12:52 |
Zo zag ie er aan de onderkant uit: https://www.google.nl/map(...)Q!2e0!7i13312!8i6656 | |
Klepper272 | woensdag 15 augustus 2018 @ 13:04 |
Informatie, voorlopige analyse en discussie. | |
kurk_droog | woensdag 15 augustus 2018 @ 13:12 |
Ah sorry, zag het verkeerd inderdaad. Wat een onzin nogmaals, het enige wat die vetzak van een trucker hoort zijn zijn eigen scheten. Wat wil je hier nou mee zeggen? Hoe moet het er dan van onderen uitzien? Al die nep specialisten hier, om eng van te worden. | |
DrMabuse | woensdag 15 augustus 2018 @ 13:16 |
Precies. Beste stuurlui aan wal praat en hij zegt het zelf. 4:53 | |
Eyjafjallajoekull | woensdag 15 augustus 2018 @ 13:25 |
Tsja, als je maar genoeg geld neerlegt kan je waarschijnlijk in het rapport laten zetten dat de brug door aliens is gebouwd. Corrupte bende daar. | |
#ANONIEM | woensdag 15 augustus 2018 @ 13:28 |
Die schuine "balken" dienen in de eerste plaats als trekkabels. Het beton zit eromheen als een soort coating tegen het roesten. Zeg maar als verf (maar dan veel zwaarder natuurlijk). Dat vond deze ingenieur blijkbaar mooier. Maar het lijkt me wel lastig in het onderhoud. Verf kun je overschilderen, maar als het beton barst en water binnendringen kan ...? | |
Ama | woensdag 15 augustus 2018 @ 13:35 |
Dat ze stemmen horen geeft wel weer hoop. | |
JohnnyKnoxville | woensdag 15 augustus 2018 @ 13:54 |
Waarschijnlijk zat het beton (als het al beton was) er als een losse huls omheen. Dan vermoed ik dat er ook afwateringsgaatjes in zaten. Is wel puur op afstand geredeneerd. Op vogelvlucht van Bing Maps en andere foto's is trouwens te zien dat de kabels van de pyloon het dichtst bij de ronde flyover al ingepakt zijn met iets zwarts. | |
Harwich | woensdag 15 augustus 2018 @ 14:08 |
_____!!!!!!! | |
crystal_meth | woensdag 15 augustus 2018 @ 14:12 |
Dat beton rond die tuien had inderdaad geen enkel nut, was puur voor het uitzicht. | |
crystal_meth | woensdag 15 augustus 2018 @ 14:19 |
Foto van enkele weken geleden: | |
Nattekat | woensdag 15 augustus 2018 @ 14:22 |
Ben meer geïnteresseerd in het deel dat instortte. Dit is leuk voor het idee, maar het is niet zo dat de weg spontaan in tweeen brak. | |
AchJa | woensdag 15 augustus 2018 @ 14:28 |
Precies. Het is die staander/ kolom of hoe je het ook wil noemen die in tweeen brak. | |
JohnnyKnoxville | woensdag 15 augustus 2018 @ 14:58 |
Pyloon. Die kan in principe ook doorbreken wanneer aan één kant het wegdek dat aan de tuien hangt wegvalt. Dan wordt de pyloon niet meer evenwichtig belast en kan het mis gaan. | |
AchJa | woensdag 15 augustus 2018 @ 15:01 |
Dat is waar idd. | |
#ANONIEM | woensdag 15 augustus 2018 @ 15:10 |
In het enige live-filmpje wat ik tot nu toe heb gezien, zie je de beide kanten van de pyloon na elkaar omvallen. Het wegdek ligt dan allang op de grond. | |
Nattekat | woensdag 15 augustus 2018 @ 15:18 |
Volgens getuigen was het het centrale deel dat als eerst de geest gaf. Kan natuurlijk heel goed zijn dat er nog een deel blijft wankelen terwijl de wegdelen als op de grond liggen. | |
Cherni | woensdag 15 augustus 2018 @ 15:31 |
Brug heeft er ongeveer 60 jaar gestaan. Het blijft gissen. Want die voorspantechniek laat hogere belastingen toe. Maar in de jaren 60 ging men natuurlijk uit van mac. een bepaalde toelaatbare belasting. Het verkeer is natuurlijk in al die jaren enorm toegenomen en mbt het onderhoud weten we ook niets. Teveel factoren die voor een leek niet na te gaan zijn. Alleen het onderzoek kan uitsluitsel geven. Ben wel benieuwd. | |
Idisrom | woensdag 15 augustus 2018 @ 15:43 |
En de snelheid van het vrachtberkeer is sinds de jaren '60 ook enorm toegenomen. In die tijd konden de vrachtwagens nauwelijks 80 km per uur halen. Ik denk dat het qua trillingen ook wel uitmaakt, of een volle vrachtwagen 70 km per uur rijdt of meer dan 100 km per uur | |
crystal_meth | woensdag 15 augustus 2018 @ 15:57 |
Je kan je wel afvragen waar die schade door veroorzaakt wordt. Dat middelste deel is een suspended span, dat moet "los" liggen en enkel vertikale krachten uitoefenen. Het zou in principe aan minstens één kant vrij moeten kunnen glijden omdat die punten waar het op ligt tov elkaar bewegen (door belasting, thermische expansie, etc..). Daarom rust zo'n deel normaal op "rockers" die horizontale beweging toelaten. Als het door slijtage of ophoping van vuil klem komt te zitten, dan kan het zich als een spie gaan gedragen, de ophangpunten kunnen wel uit elkaar bewegen maar niet meer naar elkaar toe. Dan zijn de horizontale krachten op de pylonen niet meer in evenwicht. | |
#ANONIEM | woensdag 15 augustus 2018 @ 16:37 |
Die architect heeft nogal wat op zijn naam staan. Beter checken ze alles grondig of sluiten ze alles definitief af https://nl.wikipedia.org/wiki/Riccardo_Morandi [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2018 16:37:55 ] | |
Harwich | woensdag 15 augustus 2018 @ 16:41 |
wat mij trouwens opvalt is dat een terroristische aanslag buiten beschouwing wordt gelaten het was donker en grauw weer.. paar dynamietstaven gecentreerd plaatsen en je hebt een leuk effect | |
#ANONIEM | woensdag 15 augustus 2018 @ 16:42 |
| |
AchJa | woensdag 15 augustus 2018 @ 16:45 |
| |
Harwich | woensdag 15 augustus 2018 @ 16:47 |
als je eens heel goed kijkt naar die opbouw van deze brug ga ik mij toch het een en ander afvragen.. ik heb namelijk het idee dat de staanders als eerste geplaatst zijn waarop er vervolgens losse compartimenten wegdekken op geplaatst zijn. wanneer één van de staanders lager is de andere of zelfs gezakt is ten opzichte van de andere, zal dat er vervolgens voor zorgen dat de andere staander veel meer gewicht te verduren krijgt (ook wel contraballast). Ongebalanceerd gewicht omdat de middelster staander (die ingestort is) het totale gewicht draagt van het wegdek. Maar dat is een zelfverzonnen theorie | |
TARAraboemdijee | woensdag 15 augustus 2018 @ 17:18 |
Niet de middelste, maar degene het verst bij de bergwand vandaan is degene die is ingestort | |
crystal_meth | woensdag 15 augustus 2018 @ 17:44 |
Op deze foto kan je zien dat het suspended span dat samen met de linkse pyloon naar beneden gekomen is, schuin lag tov de brugdelen waar het tussen ligt (afwijking van iets meer dan 1°). Er is dus inderdaad een hoogteverschil. Op zich zal dat voor weinig extra belasting zorgen, tenzij het span vastgeklemd zat tussen beide brugdelen. In dat geval zou extra belasting die de rechterzijde naar omlaag duwt een enorme horizontale druk veroorzaken. Al kan ik me moeilijk voorstellen dat ze zoiets niet zouden voorzien. Even zoeken of zo'n fout ooit tot een instorting heeft geleid... Wat me opviel: Er waren reeds vlak na de constructie problemen. Men had de vervorming en viscositeit van het beton onderschat waardoor het wegdek golfde. Pas na 20 jaar bereikte men een min of meer vlak wegdek.
| |
Bocaj | woensdag 15 augustus 2018 @ 18:01 |
Nog een foto... Brrrrrrrrrrrrrrr....... | |
Bocaj | woensdag 15 augustus 2018 @ 18:07 |
Ook exacte kopieën..... Inderdaad maar ff checken dan! | |
zwelgje76 | woensdag 15 augustus 2018 @ 18:11 |
Je bedoelt bijvoorbeeld zijn creatie bij Agrigento? Zoek op 'viadotto agrigento' in Google afbeeldingen en je vindt afbeeldingen zoals deze: |