Overigens had Newcastle een 19-jarige verdediger van Valenciennes al bijna binnen, maar die deal ging niet door omdat hij daar in eerste instantie in de U23 zou belanden.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:05 schreef macca728 het volgende:
en ga eens in de tweede Franse divisie scouten op een snelle grote verdediger
Dat is toch niet veel ?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:22 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Overigens had Newcastle een 19-jarige verdediger van Valenciennes al bijna binnen, maar die deal ging niet door omdat hij daar in eerste instantie in de U23 zou belanden.
Kostte ¤3M
Je kan toch minstens een miljoen of 12 a 15 vragen voor Vilhena? In de huidige markt is dat zeker geen gek bedrag lijkt me.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:19 schreef PIETR het volgende:
Zou Vilhena voor ¤12 miljoen laten gaan, maar ik denk niet dat Frankfurt zoveel wil betalen.
Het is natuurlijk altijd afwachten of je de nieuwe Kongolo of de nieuwe Bahia te pakken hebt. Spelers uit die competitie zijn nog nauwelijks getest tegen fatsoenlijke tegenstand, hoogstens in bekerwedstrijden tegen Ligue 1 clubs.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat is toch niet veel ?
Haps kostte 6
Frankfurt is geen club die met miljoenen smijt. Vilhena heeft al twee keer zijn contract verlengd en verwacht dus wat coulance van Feyenoord. Liever nog iets vangen voor hem dan dat je dadelijk met een chagrijnige speler zit ..quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:28 schreef Dejannn het volgende:
[..]
Je kan toch minstens een miljoen of 12 a 15 vragen voor Vilhena? In de huidige markt is dat zeker geen gek bedrag lijkt me.
Dat is op zich waar natuurlijk. Maar Amrabat heeft niet het scorende vermogen van Vilhena dus is geen optie als ernaast ook nog Clasie staat, Ayoub is nog maar even afwachten of ie het niveau aankan en Tapia is vooralsnog geblesseerd.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:30 schreef Toiletgebruiker het volgende:
Met Ayoub, Amrabat en Tapia heb je drie mogelijke vervangers voor Vilhena. Als je uit Europa ligt is dat goed genoeg voor de derde plek. Want hoger ga je toch niet eindigen.
Dus dan verkopen voor een goed bedrag en andere, zwakkere plekken in de selectie versterken.
Maar dat scorende vermogen kan je dan verbeteren met een creatieve 10. Dat zorgt ervoor dat je meer kansen gaat krijgen en Larsson, Van Persie, Jorgensen, Berghuis en Vente kunnen echt wel scoren.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:33 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat is op zich waar natuurlijk. Maar Amrabat heeft niet het scorende vermogen van Vilhena dus is geen optie als ernaast ook nog Clasie staat, Ayoub is nog maar even afwachten of ie het niveau aankan en Tapia is vooralsnog geblesseerd.
Maar het biedt wel mogelijkheden om een rechtsback, centrale verdediger, creatieve middenvelder en een linksbuiten te halen.
Ziet er wel aardig uit, maar het lijkt me niet gebouwd met het oog op mogelijk Eerste Divisie voetbal.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:30 schreef F.M.D. het volgende:
Voor wie het gemist heeft, 3D video van het nieuwe Varkenoord staat online
https://dms.licdn.com/pla(...)Xqi5bgy5Z3SmB4EMgxmk
We kunnen nou wel gaan zeiken op Van Geel, maar niemand weet hoeveel Frankfurt heeft geboden, want dat vermeldt Krabby niet. Stel ze bieden 5 miljoen, dan heeft verder onderhandelen niet eens zin.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:34 schreef fetX het volgende:
als dit waar is: van Geel
Vilhena is prima op te vangen. Kampioen worden we toch niet. Ook niet mét Vilhena.
Ramselaar lijkt me wel een prima spelertje voor Feyenoordquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:42 schreef Oldground het volgende:
Als we Vilhena verkopen, wel voor een bedrag waar we wat voor kunnen doen. Dus minimaal 10 mln. Als Eintracht dat niet kan/wil betalen is dat hun probleem.
Al koopt Van Geel dan vast weer een Heerenveen speler die compleet zal falen.
Scheelt dat er in de Eredivisie verder geen creatieve 10 rondloopt die Feyenoord beter gaat maken, dus dan moet Van Geel wel creatief zijn.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:42 schreef Oldground het volgende:
Als we Vilhena verkopen, wel voor een bedrag waar we wat voor kunnen doen. Dus minimaal 10 mln. Als Eintracht dat niet kan/wil betalen is dat hun probleem.
Al koopt Van Geel dan vast weer een Heerenveen speler die compleet zal falen.
Van Geel zie ik dat nog wel overwegen ook.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:46 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Ramselaar lijkt me wel een prima spelertje voor Feyenoord
Als Vilhena echt weg wil (wat zeer begrijpelijk en aannemelijk is), dan moet je die jongen lekker laten gaan. Heel veel meer dan 5 tot 8 miljoen gaan we toch niet krijgen, ook volgend jaar niet. En zo’n bepalende speler is het ook weer niet.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:40 schreef PIETR het volgende:
[..]
We kunnen nou wel gaan zeiken op Van Geel, maar niemand weet hoeveel Frankfurt heeft geboden, want dat vermeldt Krabby niet. Stel ze bieden 5 miljoen, dan heeft verder onderhandelen niet eens zin.
5 miljoen is echt veels te weinig. 10 miljoen is acceptabel. Jonge speler, onzettend veel ervaring al, goede voetballer. Nee, voor 5 miljoen moet je hem echt niet laten gaan.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 12:02 schreef fetX het volgende:
[..]
Als Vilhena echt weg wil (wat zeer begrijpelijk en aannemelijk is), dan moet je die jongen lekker laten gaan. Heel veel meer dan 5 tot 8 miljoen gaan we toch niet krijgen, ook volgend jaar niet. En zo’n bepalende speler is het ook weer niet.
Maar goed, het is allemaal maar afwachten of het überhaupt waar is. Krabbendam zit er behoorlijk vaak naast.
wat hebben ze toen voor Willems betaald?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 12:30 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik denk dat Vilhena uiteindelijk toch gaat
het is gewoon een tactische spelletje van Martin van geel naar de buitenwereld alsof hij net als ajax zijn selectie zo sterk mogelijk wil houden...![]()
waarschijnlijk moet deze week nog overbrugd worden
het kan ook zijn dat die duitsers gewoon fukking laag zitten met hun bedrag...dan moet die gewoon blijven.
je bedoelt die van psv?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 12:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat hebben ze toen voor Willems betaald?
Volgens mij ook niet veel, rond de 5 miljoen ofzo.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 12:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat hebben ze toen voor Willems betaald?
we hebben jones al gratis weggegevenquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 12:02 schreef fetX het volgende:
[..]
Als Vilhena echt weg wil (wat zeer begrijpelijk en aannemelijk is), dan moet je die jongen lekker laten gaan. Heel veel meer dan 5 tot 8 miljoen gaan we toch niet krijgen, ook volgend jaar niet. En zo’n bepalende speler is het ook weer niet.
Maar goed, het is allemaal maar afwachten of het überhaupt waar is. Krabbendam zit er behoorlijk vaak naast.
Omdat ie eruit ziet alsof er iets niet goed is met hem. Wat is er met zijn nek? Hebben ze hem een keer laten vallen als baby waardoor zijn hoofd op zijn lichaam is gedrukt?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 12:45 schreef klaasweetalles het volgende:
waarom komen ze niet voor die kut toornstra....
Ja. Gewoon dit seizoen afwachten tot hij helemaal niks meer waard isquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 12:36 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
we hebben jones al gratis weggegeven
we hebben KEA al gratis weggegeven
en Nu vilhenna ook nog volgens jouw
ga weg gek
Gewoon wachten op een andere club dan
Bespaar je de moeite mensen, ze zeggen niets nieuws.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 13:09 schreef govie het volgende:
Hier een podcast van de NOS journalisten en de eerste 20 muniten gaat over feyenoord, ze maken heel feyenoord af en terecht. Als trenchin niet verslagen wordt dan moet Gio en Vangeel gewoon wieberen.
https://www.nporadio1.nl/(...)e-nos-voetbalpodcast
Veel te riskant voor Van Geelquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 13:31 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Bespaar je de moeite mensen, ze zeggen niets nieuws.
Die Douglas Luiz van je heeft trouwens definitief geen werkvergunning gekregen hoorde ik. Oprecht geen slecht idee om hem te huren
Buiten dat moet je die jongen nu ook gewoon een transfer gunnen. Hij zat al bijna in Italië toen hij toch besloot bij te tekenen, al was dat natuurlijk ook voor een groot deel eigen belang.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 13:06 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja. Gewoon dit seizoen afwachten tot hij helemaal niks meer waard is
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 13:06 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja. Gewoon dit seizoen afwachten tot hij helemaal niks meer waard is
Hij zegt toch nergens gratis?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 12:36 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
we hebben jones al gratis weggegeven
we hebben KEA al gratis weggegeven
en Nu vilhenna ook nog volgens jouw
ga weg gek
Gewoon wachten op een andere club dan
Nu moet je ook niet doen alsof Vilhena er ver boven hangr qua niveau, maar een stap naar buitenland mag hij zeker maken ja. Frankfurt wel prima clubje. Willems en Haller zittem daar toch ook?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 13:39 schreef Elan het volgende:
[..]
Bij Feyenoord kan hij geen stappen meer maken, zeker niet met dit aidszooitje ongeregeld en deze trainer.
Klopt en De Guzman.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 13:45 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nu moet je ook niet doen alsof Vilhena er ver boven hangr qua niveau, maar een stap naar buitenland mag hij zeker maken ja. Frankfurt wel prima clubje. Willems en Haller zittem daar toch ook?
Een hoger niveau zie ik hem vooralsnog ook niet redden. Misschien als hij daar stappen maakt.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 13:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt en De Guzman.
Ze werden vorig seizoen achtste in de Bundesliga dus dat is best een prima clubje.
Eerst maar ff kijken wat er überhaupt van waar is van dat verhaal lijkt me. Het is niet zo dat Krabbendam het door de jaren heen altijd nauw heeft genomen met de feiten.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 13:50 schreef fetX het volgende:
[..]
Een hoger niveau zie ik hem vooralsnog ook niet redden. Misschien als hij daar stappen maakt.
Als het waar is dat Feyenoord het bod meteen heeft afgewezen valt het nog maar te bezien of ze nog terugkomen met een nieuw bodquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 13:52 schreef Elan het volgende:
[..]
Eerst maar ff kijken wat er überhaupt van waar is van dat verhaal lijkt me. Het is niet zo dat Krabbendam het door de jaren heen altijd nauw heeft genomen met de feiten.
Volgens Van Geel is er überhaupt (haha) geen sprake geweest van een bod.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 13:54 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als het waar is dat Feyenoord het bod meteen heeft afgewezen valt het nog maar te bezien of ze nog terugkomen met een nieuw bod
Denk je dat ze die aandelen in één keer allemaal hebben teruggekocht? Ze hebben slechts een beginnetje gemaakt, dat CL geld was helemaal niet genoeg en dan ging er ook nog een deel naar het nieuwe trainingscomplexquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 14:24 schreef kapiteintje het volgende:
Vilhena gewoon lekker verkopen. Alles verkopen wat je kan verkopen en niet koste wat kost nodig hebt, je moet nu de ballen hebben om weer te beginnen met bouwen. Laat de joodjes maar weer lekker lachen dit jaar, die halen we toch nooit meer in.
Onbegrijpelijk...een club in Rotterdam, daar moet toch vele malen meer opbrengst uit te halen zijn zodat je niet seizoenen achtereen met de Toornstra's van deze wereld op het middenveld hoeft rond te lopen. Wat heb je aan het terugkopen van je eigen aandelen als je daardoor Europees en in nationaal verband de aansluiting mist. Doe het dan in twee keer ofzo. Investeer ook eens in een scoutingapparaat, er is werkelijk niks noemenswaardigs meer gescout de afgelopen 12-15 jaar. Zeker met die gekke bedragen van tegenwoordig haal je dat er gewoon uit. Ik denk dat Jorgensen nog het enige is wat op een 'gescoute' speler lijkt waar we wat aan hebben gehad de afgelopen jaren. Laat je die verzuipen in zo'n team als dit dan doe je ook dát kapitaal weer teniet. Het is een filosifie/beleid waarbij je parasiteert op jezelf.
Als het betekent dat er geen geld meer over is om normaal spelersbeleid te voeren dan maak je gewoon een domme fout, of dat nu 25% of 10% van de aandelen is. Je verdienmodel is spelers verkopen voor noemenswaardig meer dan je ze inkoopt en de gelden uit Europees verband. Voor beide heb je goede spelers nodig en die kosten geld.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 14:29 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Denk je dat ze die aandelen in één keer allemaal hebben teruggekocht? Ze hebben slechts een beginnetje gemaakt, dat CL geld was helemaal niet genoeg en dan ging er ook nog een deel naar het nieuwe trainingscomplex
We verdienen nauwelijks geld aan spelers inkopen en weer verkopen, er zijn maar een paar spelers waar we winst op hebben gemaakt. Op dit moment mogen we al blij zijn als we het geld wat we uitgeven weer terug krijgen, terwijl elke verkochte jeugdspeler pure winst is. Ik ben blij dat ze niet leven in de waan van de dag en investeren in de zelfstandigheid en stabiliteit van de club op de lange termijn.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 14:37 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Als het betekent dat er geen geld meer over is om normaal spelersbeleid te voeren dan maak je gewoon een domme fout, of dat nu 25% of 10% van de aandelen is. Je verdienmodel is spelers verkopen voor noemenswaardig meer dan je ze inkoopt en de gelden uit Europees verband. Voor beide heb je goede spelers nodig en die kosten geld.
Maar wellicht speelt er meer in de vorm van bepaalde voorwaarden vanuit de Gemeente voor ondersteuning bij het nieuwe stadion.
Moet je nagaan hoe lachwekkend dat is, dat je geen spelers hebt die je kunt verkopen voor meer centen. Je gooit je status en naam te grabbel door te snel te willen investeren in zelfstandigheid. Geen enkele speler van kwaliteit gaat nu nog bij Feyenoord instappen dit seizoen omdat Europees voetbal onhaalbaar lijkt en ook het team weinig potentie laat zien. Je zet jezelf gewoon weer 3-4 jaar in de wachtstand.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 14:41 schreef hhh38 het volgende:
[..]
We verdienen nauwelijks geld aan spelers inkopen en weer verkopen, er zijn maar een paar spelers waar we winst op hebben gemaakt. Op dit moment mogen we al blij zijn als we het geld wat we uitgeven weer terug krijgen, terwijl elke verkochte jeugdspeler pure winst is. Ik ben blij dat ze niet leven in de waan van de dag en investeren in de zelfstandigheid en stabiliteit van de club op de lange termijn.
Nu nog de goede mannetjes op de goede posities en we kunnen weer langzaam gaan denken aan sportief succes.
Dat ben ik ook helemaal met je eens, maar ik heb er gewoon weinig vertrouwen in dat met de huidige directie/technische staf spelers gehaald zullen worden die ons naar een hoger niveau gaan tillen. Dan is al het geld wat je daaraan uitgeeft vrij snel verspilling hè?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 14:58 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Moet je nagaan hoe lachwekkend dat is, dat je geen spelers hebt die je kunt verkopen voor meer centen. Je gooit je status en naam te grabbel door te snel te willen investeren in zelfstandigheid. Geen enkele speler van kwaliteit gaat nu nog bij Feyenoord instappen dit seizoen omdat Europees voetbal onhaalbaar lijkt en ook het team weinig potentie laat zien. Je zet jezelf gewoon weer 3-4 jaar in de wachtstand.
Hoezo kan een club als Trencin wel dat soort spelers als die donkere gozers halen die onze jongens ondersteboven lopen met de bal aan de voet? Het is niet alleen maar geld wat het probleem is.
De enige die Feyenoord weer omhoog kunnen tillen zijn die gasten van Varkenoord...maar gio stelt liever die mongool van een toornstra op./.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 15:28 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat ben ik ook helemaal met je eens, maar ik heb er gewoon weinig vertrouwen in dat met de huidige directie/technische staf spelers gehaald zullen worden die ons naar een hoger niveau gaan tillen. Dan is al het geld wat je daaraan uitgeeft vrij snel verspilling hè?
Dus eerst een nieuwe TD die vervolgens wil investeren in scouting, jeugdopleiding en een vernieuwende trainer en dan pas weer gaan investeren in nieuwe spelers.
Ze zullen het niveau sportief niet direct verhogen (ook niet verlagenquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 15:34 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
De enige die Feyenoord weer omhoog kunnen tillen zijn die gasten van Varkenoord...maar gio stelt liever die mongool van een toornstra op./.
Het is wel onzin dat elke jeugdspeler pure winst is. De jeugdlopleiding is er voor om spelers op te leiden en deze kost bij ons zo rond de 4-5 miljoen per jaar (dus zeg een Sam Larsson per seizoen).quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 14:41 schreef hhh38 het volgende:
[..]
We verdienen nauwelijks geld aan spelers inkopen en weer verkopen, er zijn maar een paar spelers waar we winst op hebben gemaakt. Op dit moment mogen we al blij zijn als we het geld wat we uitgeven weer terug krijgen, terwijl elke verkochte jeugdspeler pure winst is. Ik ben blij dat ze niet leven in de waan van de dag en investeren in de zelfstandigheid en stabiliteit van de club op de lange termijn.
Nu nog de goede mannetjes op de goede posities en we kunnen weer langzaam gaan denken aan sportief succes.
Is al interesse vanuit de PL, vrij kansloos verhaal dus.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 15:41 schreef heiden6 het volgende:
https://www.vi.nl/nieuws/(...)naal-bij-real-madrid
Zou wel wat voor ons zijn
Zou wel in het rijtje falende aankopen passen ja.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 15:41 schreef heiden6 het volgende:
https://www.vi.nl/nieuws/(...)naal-bij-real-madrid
Zou wel wat voor ons zijn
Ze hebben een samenwerkingsverband met een Academie in Nigeria. Wij hebben ook zoiets geprobeerd, maar dan in Ghana. Liep bij ons wat minder succesvol.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 14:58 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Hoezo kan een club als Trencin wel dat soort spelers als die donkere gozers halen die onze jongens ondersteboven lopen met de bal aan de voet? Het is niet alleen maar geld wat het probleem is.
Oke, dat is een goed punt, maar een groot deel daarvan zijn sunk costs, zoals salaris van jeugdtrainers, onderhoud van het complex en materialen. Je investeert daarmee dus niet puur in het overhevelen van jeugdspelers naar het eerste elftal, maar ook in spelers waar je in de toekomst opleidingsvergoedingen voor kan krijgen en in het aanzien van de opleiding waardoor er in de toekomst jonge spelertjes willen blijven komen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 15:44 schreef Oldground het volgende:
[..]
Het is wel onzin dat elke jeugdspeler pure winst is. De jeugdlopleiding is er voor om spelers op te leiden en deze kost bij ons zo rond de 4-5 miljoen per jaar (dus zeg een Sam Larsson per seizoen).
Als we de inkomsten (sponsoring trainingscomplex en dergelijke) even verwaarlozen, dan moet er jaarlijks vanuit de jeugd toch veel aan transferwaarde overkomen om er niet te veel op toe te leggen. De laatste paar seizoenen valt het toch allemaal wat tegen.
Juist, je hebt nu mensen nodig die iets extra's brengen. Ik denk dat we inmiddels wel kunnen concluderen dat Gio een uiterst behoudende coach is die spelers niet echt beter maakt. Je hoort spelers er ook nooit over dat ze zoveel leren van Gio of dat ze met 'm weglopen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 15:28 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat ben ik ook helemaal met je eens, maar ik heb er gewoon weinig vertrouwen in dat met de huidige directie/technische staf spelers gehaald zullen worden die ons naar een hoger niveau gaan tillen. Dan is al het geld wat je daaraan uitgeeft vrij snel verspilling hè?
Dus eerst een nieuwe TD die vervolgens wil investeren in scouting, jeugdopleiding en een vernieuwende trainer en dan pas weer gaan investeren in nieuwe spelers.
Dat zei ik hier eerder dus ook al, als je stelselmatig de Toornstraatjes van deze wereld blijft opstellen dan zend je een verkeerd signaal naar je jeugd.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 15:37 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ze zullen het niveau sportief niet direct verhogen (ook niet verlagen), maar het is financieel wel verstandig om ze een stuk meer kansen te geven, zelfs als ze zelf niet de nieuwe Robin van Persie zijn. Anders gaan er nog een stuk meer spelers op hun 16e naar een andere club, ook de talenten die ons wél sportief naar een hoger niveau kunnen tillen.
Die Brard is daar toen weggegaan en sindsdien heb je niks zien doorbreken.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 15:44 schreef Oldground het volgende:
[..]
Het is wel onzin dat elke jeugdspeler pure winst is. De jeugdlopleiding is er voor om spelers op te leiden en deze kost bij ons zo rond de 4-5 miljoen per jaar (dus zeg een Sam Larsson per seizoen).
Als we de inkomsten (sponsoring trainingscomplex en dergelijke) even verwaarlozen, dan moet er jaarlijks vanuit de jeugd toch veel aan transferwaarde overkomen om er niet te veel op toe te leggen. De laatste paar seizoenen valt het toch allemaal wat tegen.
Ja dat is waar. Sunk costs, weer wat geleerd.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 15:51 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Oke, dat is een goed punt, maar een groot deel daarvan zijn sunk costs, zoals salaris van jeugdtrainers, onderhoud van het complex en materialen. Je investeert daarmee dus niet puur in het overhevelen van jeugdspelers naar het eerste elftal, maar ook in spelers waar je in de toekomst opleidingsvergoedingen voor kan krijgen en in het aanzien van de opleiding waardoor er in de toekomst jonge spelertjes willen blijven komen.
En wat kost meer, een jeugdopleiding van 5 miljoen per jaar die gemiddeld 500.000 per jaar opbrengt. Of een jeugdopleiding van 7 miljoen per jaar die gemiddeld jaarlijks 4 miljoen opbrengt.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:40 schreef Oldground het volgende:
[..]
Ja dat is waar. Sunk costs, weer wat geleerd.
Klopt, de ROI is volgens mij voor scouting én jeugdopleiding relatief hoog. Zelfs eredivisieploegen die een stuk minder te besteden hebben dan wij snappen dat (niet allemaal, maar dan heb je het over clubs die elke euro moeten omdraaien).quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:43 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
En wat kost meer, een jeugdopleiding van 5 miljoen per jaar die gemiddeld 500.000 per jaar opbrengt. Of een jeugdopleiding van 7 miljoen per jaar die gemiddeld jaarlijks 4 miljoen opbrengt.
Het is niet zo dat een duurdere jeugdopleiding gelijk onder aan de streep ook duurder moet zijn. Zelfde geldt voor een scoutingapparaat.
Daar heb ik echt geen enkel probleem mee, voorlopig is dit seizoen geen compleet nieuwe OP waardquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:44 schreef Oldground het volgende:
Trouwens, ik heb vanwege afstuderen eigenlijk weinig tijd voor de nieuwe OP. Ik zal hem even snel updaten op basis van de oude, maar dus geen hele nieuwe layout. Mocht er iemand verder tijd aan willen besteden voor geheel iets nieuws, dan kunnen we hem gewoon weer vervangen.
Nog geen jaar terug:quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:44 schreef kapiteintje het volgende:
Tel daarbij op dat je met een uitzichtloze situatie geen enkele club meer hebt die een hoofdprijs gaat betalen. Je bent gewoon fucked langs alle kanten met een beleid zoals er nu gevoerd wordt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er is gewoon heel veel mis gegaan het afgelopen jaar. Van Geel is de hoofdschuldige. Gio krijgt het niet meer aan de praat.Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:53 schreef satecl het volgende:
[..]
Nog geen jaar terug:Ik vind Gio ook wel verantwoordelijk voor het uitzichtloze voetbal. Alsof je tegen een schuine wand ingesmeerd met groene zeep wil oplopen, zo voelt het om naar Feyenoord te kijken. Er gaat ook helemaal niks uit van die man. Het zal verder vast een topgozer zijn hoor, dat staat voor mij totaal los hiervan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er is gewoon heel veel mis gegaan het afgelopen jaar. Van Geel is de hoofdschuldige. Gio krijgt het niet meer aan de praat.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2018 16:58:58 ]
geen idee hoeveel invloed Wouters had maar die was tactisch als speler zeker heel aardig onderlegd, nu heeft Gio zijn maatje Landzaat daar zitten, zal een stuk gezelliger zijn maar beter vraag ik me af.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:58 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik vind Gio ook wel verantwoordelijk voor het uitzichtloze voetbal. Alsof je tegen een schuine wand ingesmeerd met groene zeep wil oplopen, zo voelt het om naar Feyenoord te kijken. Er gaat ook helemaal niks uit van die man. Het zal verder vast een topgozer zijn hoor, dat staat voor mij totaal los hiervan.
Probleem is dat het bij Feyenoord een grote vriendenkliek is. De Jong, van Geel, Landzaat, van Gastel en Gio. Ze blijven allemaal zitten.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 16:58 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik vind Gio ook wel verantwoordelijk voor het uitzichtloze voetbal. Alsof je tegen een schuine wand ingesmeerd met groene zeep wil oplopen, zo voelt het om naar Feyenoord te kijken. Er gaat ook helemaal niks uit van die man. Het zal verder vast een topgozer zijn hoor, dat staat voor mij totaal los hiervan.
Landzaat was ook zo'n type als Gio voor zover ik het kan inschatten. Veel te netjes.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
geen idee hoeveel invloed Wouters had maar die was tactisch als speler zeker heel aardig onderlegd, nu heeft Gio zijn maatje Landzaat daar zitten, zal een stuk gezelliger zijn maar beter vraag ik me af.
Volgens mij wilde AZ hem graag houden. Nu wil ik niet zeggen dat ze bij AZ allemaal perfect zijn, maar ze varen wel een koers waarin ze trainers aan proberen te stellen met een moderne blik op voetbal. Voor mij is dat een reden om optimistisch te zijn over Landzaat, maar ik denk dat hij en Wouters allebei weinig invloed hebben/hadden op het spel.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
geen idee hoeveel invloed Wouters had maar die was tactisch als speler zeker heel aardig onderlegd, nu heeft Gio zijn maatje Landzaat daar zitten, zal een stuk gezelliger zijn maar beter vraag ik me af.
Doe niet zo gek, vilhena mikt meestal niet eens maar loop t op de goede plek en geeft de bal een lompe poeier. Begrijp me niet verkeerd ik ben dat hij erbij is, maar scorend vermogen en de naam vilhena dat vind ik niet samen passen. Kijk gewoon eens hoe zijn goals binnenvallen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 11:33 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat is op zich waar natuurlijk. Maar Amrabat heeft niet het scorende vermogen van Vilhena dus is geen optie als ernaast ook nog Clasie staat, Ayoub is nog maar even afwachten of ie het niveau aankan en Tapia is vooralsnog geblesseerd.
Maar het biedt wel mogelijkheden om een rechtsback, centrale verdediger, creatieve middenvelder en een linksbuiten te halen.
Hij had een periode dat er wat afstandsschoten invlogen, maar dat lijkt hij verleerd te zijn. Ook zo'n probleem van dit middenveld...niemand kan vanuit de tweede lijn schieten.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:34 schreef govie het volgende:
[..]
Doe niet zo gek, vilhena mikt meestal niet eens maar loop t op de goede plek en geeft de bal een lompe poeier. Begrijp me niet verkeerd ik ben dat hij erbij is, maar scorend vermogen en de naam vilhena dat vind ik niet samen passen. Kijk gewoon eens hoe zijn goals binnenvallen.
dit was onder van Geel bij ajax ook zo. Die man moet zo snel mogelijk weg wil je groeien als club.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 15:08 schreef fetX het volgende:
Het scoutingsapparaat is al jaren dramatisch bij ons. Onbegrijpelijk dat daar nog niets aan is gedaan. Geeft aan dat het niet goed zit daar bovenin.
Hij komt heel vaak in de positie om te scoren. Hij is geen geweldige afmaker, maar staat wel vaak op de goede plek waardoor ie alsnog redelijk veel scoort. Dat heeft Amrabat totaal niet.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 17:34 schreef govie het volgende:
[..]
Doe niet zo gek, vilhena mikt meestal niet eens maar loop t op de goede plek en geeft de bal een lompe poeier. Begrijp me niet verkeerd ik ben dat hij erbij is, maar scorend vermogen en de naam vilhena dat vind ik niet samen passen. Kijk gewoon eens hoe zijn goals binnenvallen.
Vorig seizoen wel vaak koste van Jorgensen. Hij had vast van zijn zaakwaarnemer gehoord dat als hij interesse wilde trekken van buitenlandse clubs hij meer moest gaan scoren.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 18:05 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hij komt heel vaak in de positie om te scoren. Hij is geen geweldige afmaker, maar staat wel vaak op de goede plek waardoor ie alsnog redelijk veel scoort. Dat heeft Amrabat totaal niet.
Afgedroogd worden door een onbeduidend clubje in de strijd om Europees voetbal en kansloos verliezen bij De Graafschap vind ik geen kattenpis.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 18:16 schreef klaasweetalles het volgende:
De kranten bladen tv programmaas moeten allemaal gevuld worden met verschrikkelijke bullshit
het AD is werkelijke compleet gestoord in zijn stukjes
blijkbaar hebben die gasten helemaal geen fuck te doen in de vakantie
Gelukkig houden ze bij Feyenoord gewoon het hoofd koel
Er is ook helemaal niet zo veel aan de hand
De boel gaat zich vanzelf weer stabiliseren onder Gio
Daar is hij goed in
Wedstrijden kunnen je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen...quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 18:29 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Afgedroogd worden door een onbeduidend clubje in de strijd om Europees voetbal en kansloos verliezen bij De Graafschap vind ik geen kattenpis.
Alleen Haps en Jorgensen waren er niet bij zondag.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 18:41 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Wedstrijden kunnen je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen...
Maar het is nu alsof er niets meer bij Feyenoord deugt. De organisatie enzovoorts niks deugt meer ...
dat is natuurlijk zwaar gestoord en lachwekkend.....
Feyenoord komt op het veld gewoon kwaliteit tekort als je vier of vijf spelers moet opstellen die gewoon niet de eerste keus zijn...
dat is het enige probleem bij feyenoord......
Zondag is gewoon een incident...zulke wedstrijden had feyenoord ook in het kampioensjaarquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 18:44 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
Alleen Haps en Jorgensen waren er niet bij zondag.
10 wedstrijden niet winnen ook een incidentje? Vierde worden ook een incidentje? Anale vernedering door Trencin ook een incident?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 18:49 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Zondag is gewoon een incident...zulke wedstrijden had feyenoord ook in het kampioensjaar
zo een wedstrijd gaan ajax en psv dit seizoen ook wel een paar keer meemaken
Als vilhena die bal erin schiet win je die wedstrijd met 3-0t
quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:01 schreef Elan het volgende:
[..]
10 wedstrijden niet winnen ook een incidentje? Vierde worden ook een incidentje? Anale vernedering door Trencin ook een incident?
Je bent echt niet goed jij.
Ze zouden die man eigenlijk een standbeeld moeten geven weet je dat.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:04 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
die kan wel in mijn onderschrift he...quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:10 schreef JR-Style-93 het volgende:
Wedstrijden kunnen je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen...
KlaasGod
toornstrabestespelerooit010?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:15 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
die kan wel in mijn onderschrift he...
alleen me wachtwoord vergeten...
quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:27 schreef O_o_ het volgende:
Vermeer
Botteghin - St. Juste - Van der Heijden
Nieuwkoop - Amrabat - Clasie - Larsson - Vilhena
Berghuis - Van Persie.
quote:
Het stukje onder 'vijf prijzen'. Spijker. Kop.quote:Feyenoord: de pijn gaat dieper
Ik moest gisteren ineens denken aan het plagerige Het Legioen is met Pensioen. Zit misschien wel een kern van waarheid in. Niet omdat de liefde voor Feyenoord over is, maar omdat de pijn nog veel dieper gaat. Passanten en egootjes die de club steen voor steen afbreken. Waar prestige ver boven het beste voor de club gaat. Vele supporters kunnen zich niet meer identificeren met de Trots van Zuid waar men op slag verliefd op werd ooit. Het voelt als de liefde van je leven vreemd gaat met diegene die je het meeste haat. De contradictie met alles waar jij voor staat.
Waar Zadkine het evenbeeld is van de stad Rotterdam, staat het inmiddels ook synoniem voor de club Feyenoord. De buitenkant, de naam is er nog. Het hart is echter verdwenen. Datgene wat Feyenoord ooit tot de volksclub van weleer maakte is verworven tot een afstandelijk bedrijf waar voetbal op de laatste plaats komt. Elk stukje cultuur, iedere vorm van traditie, verdwijnen stuk voor stuk.
Klantenbinding
Binding met de supporters is ver te zoeken, wat zeg ik, de afstand tussen clubs en supporters lijkt inmiddels haast onoverbrugbaar. Het Legioen wordt door het Maasgebouw weggezet als klanten. Er wordt niet met supporters, maar tegen supporters gepraat, als daar al sprake van is. Nee alleen communiceren via mediakanalen, waarin louter negatief wordt gesproken over de eigen achterban. Er heerst een censuur op iedere vorm van kritiek, zelfs wanneer het bedoeld is om de club verder te helpen de toekomst in.
De fanatieke aanhang wordt continu tegengewerkt. Sfeeracties worden aan strenge, bijna (Feye)Noord-Koreaanse richtlijnen onderworpen. Bij het minste of geringste lulligheidje strooit de club met stadionverboden met als recent dieptepunt de ruim 300 supporters die zonder aanleiding bij een protestactie werden gearresteerd. Schoorvoetend moest men uiteindelijk binnen de club en lokale politiek erkennen dat het juridisch toch niet gerechtvaardigd was. En dat terwijl Ivo Opstelten jaren daarvoor al eens een vergelijkbare misstap op zijn conto mocht schrijven. Het is één van de vele voorbeelden, maar lering trekken ho maar.
De eindeloze discussie over Feyenoordsupporters op thuisvakken bij uitwedstrijden. Dat krijg je met zo’n grote achterban die alles voor de club over hebben maar die het beu zijn om steevast als vee in combiregelingen geforceerd te moeten worden. Eindeloze regeltjes, veel te kleine uitvakken. Je ziet het inmiddels bij alle clubs gebeuren. In plaats van voor je supporters te gaan staan en werken aan oplossingen, kiest men voor heuse razzia’s op de tribunes van de tegenstander. In plaats van je supporters omarmen, ze moedwillig wegjagen uit de stadions. Want supporters die ten koste van alles hun club willen steunen zijn maar lastig.
Natuurlijk zal de massa wijzen naar de fakkels op het veld tijdens de Johan Cruyff Schaal. Is het op zijn zachtst gezegd niet slim? Nee natuurlijk niet. Maakt het dat beter? Nee absoluut niet. Maar jarenlang je supporters negeren, verwaarlozen, misbruiken maakt het wel dat je als resultaat ongewenst gedrag krijgt. Op een andere manier een statement maken omdat je nooit gehoord wordt. Supporters maken de club kapot? De afgelopen decennia is Feyenoord al twee keer dood geweest op een haar na en stevent nu af op drie keer is scheepsrecht. De witte boorden verhullen praktisch misdadige zaken met mooie gladde praatjes en doofpot politiek. Wat niet weet, wat niet deert.
Vijf prijzen
Vijf prijzen in vier jaar, wat zeik je nou man? Scorebordjournalistiek. De prijzen zijn juist het zand in de ogen van velen. Die verbloemen een hele hoop zaken die structureel mis gaan binnen de club. En dan doel ik niet alleen op sportief vlak. Het scoutingapparaat is maar weinig creatief. Martin “middelmaat” van Geel is wellicht goed in het creatief shoppen met weinig geld. Maar structureel een stijgende lijn creëren kan hij niet. Zijn investeringen falen vrijwel allemaal, een enkeling daargelaten. Niet gaan voor de absolute top, maar gokken dat subtop misschien wel top wordt.
Zodra er weer wat geld is te besteden, krijgt de jeugd amper meer de kans. De zo geroemde jeugdopleiding mist de aansluiting met het eerste. Het niet mee doen aan de voetbalpiramide met Jong Feyenoord is een blunder van jewelste. Waar de concurrentie spelers op niveau kan laten groeien, moddert Jong Feyenoord eens in de paar weken aan op een maandagmiddag op Varkenoord. Gebrek aan geld is steevast het excuus. Maar als ik zie wat er al aan miljoenen over de balk is gesmeten de afgelopen jaren gaat die vlieger simpelweg niet op. En dan heb ik het nog niet eens over het falende marketing-, sponsor- en exploitatiebeleid van De Kuip.
Het doet pijn om medesupporters die decennia lang een seizoenkaart hebben gehad niet meer terug te zien in De Kuip. Ze kunnen zich niet meer identificeren met de club. Ze voelen zich steevast in de steek gelaten. Niet meer de energie om er voor te blijven vechten. Steken hun tijd en geld nu liever in andere zaken. De drang om ten koste van alles op de hoogte te blijven is verdwenen. Een keer een wedstrijd missen is niet erg meer, ach een tweede kan ook nog wel. Immers, de liefde van hun leven heeft een compleet andere weg gekozen. Die is op een commerciële trein gestapt die alleen toegankelijk is voor de happy few. De Feyenoord (inter)City.
Een trein die over alles heen raast wat Feyenoord ooit tot Feyenoord heeft gemaakt. Alles moet er voor wijken. Prestige en randzaken voeren de boventoon. Ego’s als OMA (architecten) stappen alleen aan boord als aan hun eis wordt voldaan. Bouwen op een suboptimale locatie die vooral interessant is voor de eigen portemonnee. En zo volgen nog vele dubieuze participanten. En ook De Kuip moet er aan geloven. Helemaal gesloopt zal het niet worden, maar dusdanig verminkt voor het commercieel belang zodanig dat herkenbaarheid compleet verdwijnt. Nu Loekie de Leeuw voor de club werkt, hoop je alleen maar op een hele slechte reclame. Foutje bedankt, maar helaas…
En als daar waar het hart al verdwenen is, ook het thuis verdwijnt…vult u die zelf maar in.
https://www.indehekken.net/
Hartstikke mooi. Ik was er ook heel blij mee, zeker het kampioenschap.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:04 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je mag blij zijn met alle prijzen die je wint want het zomaar gebeuren dat je 20 jaar niets meer wint.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:32 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Hartstikke mooi. Ik was er ook heel blij mee, zeker het kampioenschap.
Maar als als je het nuchter bekijkt, de titel was bijna nog verspeeld. Van mijlenver voor naar billenknijpen op het laatst.
En die bekers was wel aardig maar nou niet zo,n wereldprestatie.
Vorig jaar was een matig seizoen en nu ben je nagenoeg uitgeschakeld voor Europees voetbal.
Tja......
Dat valt wel mee, klaas pikkebaas.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:36 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Prijzen zijn aan inflatie onderhevig, hoe meer je wint hoe minder waard het allemaal wordt.
Eens. Maar amrabat behoort een kans te krijgen om een aantal wedstrijden op zijn meest natuurlijke positie te spelen in een team waarin iedereen op zijn meest natuurlijke positie speelt, anders is het lastig beoordelen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 18:05 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hij komt heel vaak in de positie om te scoren. Hij is geen geweldige afmaker, maar staat wel vaak op de goede plek waardoor ie alsnog redelijk veel scoort. Dat heeft Amrabat totaal niet.
En cruijfschaal is geen prijs dus we staan op 3 en niet 5 prijzen (of ik tel fout). Die gio noemt alles een prijs, hij is knettergek. Hij vergeet ook dat nederlandse trainers die winnen met kutvoetbal eindigen zonder team of het slecht afloopt, zoals: de boer 4x kampioen of in turkije zoals cockyou of veel prijsjes met kankervoetbal.quote:
Zeker niet als je met pijn en moeite op 0-0 blijft steken en een loterij wint. Hoe kan je dat in godsnaam een prijs noemenquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 20:00 schreef govie het volgende:
[..]
En cruijfschaal is geen prijs dus we staan op 3 en niet 5 prijzen. Die gio noemt alles een prijs, hij is knettergek. Hij vergeet ook dat trainers die winnen met kutvoetbal eindigen zonder team zoals de boer of in turkije zoals cockyou.
Ze moeten dat geen prijs noemen en er een goed doel aan verbinden ofzo (qua opbrengst).quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 20:01 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Zeker niet als je met pijn en moeite op 0-0 blijft steken en een loterij wint. Hoe kan je dat in godsnaam een prijs noemen
Cockyouquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 20:00 schreef govie het volgende:
[..]
En cruijfschaal is geen prijs dus we staan op 3 en niet 5 prijzen (of ik tel fout). Die gio noemt alles een prijs, hij is knettergek. Hij vergeet ook dat nederlandse trainers die winnen met kutvoetbal eindigen zonder team of het slecht afloopt, zoals: de boer 4x kampioen of in turkije zoals cockyou of veel prijsjes met kankervoetbal.
Hij mag God op z'n blote knieën bedanken als ie na Feyenoord nog een baan als die van Cocu in Turkije zou krijgenquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 20:00 schreef govie het volgende:
[..]
En cruijfschaal is geen prijs dus we staan op 3 en niet 5 prijzen (of ik tel fout). Die gio noemt alles een prijs, hij is knettergek. Hij vergeet ook dat nederlandse trainers die winnen met kutvoetbal eindigen zonder team of het slecht afloopt, zoals: de boer 4x kampioen of in turkije zoals cockyou of veel prijsjes met kankervoetbal.
Mwah dat is ook onzin. Het is gewoon de seizoensopening zoals in elk land. Maar hij heeft geen 5 prijzen gehaald nee, 2 bekers en 1 titel.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 20:02 schreef govie het volgende:
[..]
Ze moeten dat geen prijs noemen en er een goed doel aan verbinden ofzo (qua opbrengst).
Hoeveel hersencellen heb jij?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 20:00 schreef govie het volgende:
[..]
Die bekers waren louter thuiswedstrijden en het kampioenschap bijna verspeeld ja, het is dat Ajax zoveel punten verloor in het begin en nog ergens bij een kleine club net voor het einde.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 19:32 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Hartstikke mooi. Ik was er ook heel blij mee, zeker het kampioenschap.
Maar als als je het nuchter bekijkt, de titel was bijna nog verspeeld. Van mijlenver voor naar billenknijpen op het laatst.
En die bekers was wel aardig maar nou niet zo,n wereldprestatie.
Vorig jaar was een matig seizoen en nu ben je nagenoeg uitgeschakeld voor Europees voetbal.
Tja......
Daar kunnen ze bij Ajax van meepratenquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 20:18 schreef macca728 het volgende:
het is dat Ajax zoveel punten verloor in het begin en nog ergens bij een kleine club net voor het einde.
Kijk naar de spelers die er staan. Je kan moeilijk zeggen dat er 11 potentiële toppers in het elftal staan.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 20:46 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik ben, zeker met het kutgevoel van nu, wel heel blij dat we die titel hebben gehaald. Die is in ieder geval gewoon binnen gehaald. Ik had meer verwacht van de periode daarna, maar Gio voert wel echt korte termijn beleid met zijn ploeg en dat breekt hem nu behoorlijk op.
In 2016 wilden ze hem toch weg hebben?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 21:58 schreef macca728 het volgende:
ja RvC maar die is in meerderheid vriendje van Van Geel
Dat waren toch die gasten van VvF?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 22:13 schreef Elan het volgende:
[..]
In 2016 wilden ze hem toch weg hebben?
Even artikel er bij zoeken.
Zie het nu, één van de 5 twijfelde maar koos na de gewonnen bekerfinale toch voor het kamp die Van Geel wilde houden.quote:
Inmiddels is Hoetmer wel weg, dus misschien dat die positie van de RvC tov Van Geel ook veranderd isquote:Rob Slotboom stapt uit raad van commissarissen Feyenoord
Rob Slotboom heeft de clubleiding van Feyenoord laten weten dat hij eind september uit de raad van commissarissen stapt. De eigenaar van staalbedrijf Nicomet Tinplate was sinds de zomer van 2014 lid van het toezicht houdende orgaan van de club.
11-09-17, 23:30 Laatste update: 14-12-17, 17:38
Door Mikos Gouka
Het opstappen van Slotboom volgt negen maanden na het vertrek van Pim Blokland. Beide investeerders stonden met de Vrienden van Feyenoord aan de basis van de financiële wederopstanding van Feyenoord. In ruil voor de enorme kapitaalinjectie van de zakenmensen, dat Feyenoord in 2011 van de ondergang redde, kregen de investeerders twee plekken in de raad van commissarissen van de club.
Blokland stapte in december uit het controlerend orgaan omdat hij moest constateren dat zijn invloed op het dagelijks beleid minimaal was geworden. Het boegbeeld van de investeerders vond dat president commissaris Gerard Hoetmer steevast het spoor volgde van technisch directeur Martin van Geel en maling had aan de mening van andere leden binnen de raad van commissarissen.
Slotboom was volgens insiders toen al dezelfde mening toegedaan, maar de voormalig jeugdspeler van de club had in die periode nog wel het idee dat hij als commissaris een zinvolle bijdrage zou kunnen leveren. Negen maanden later zou ook hij Hoetmer als een alleenheerser in de Kuip zien. Bovendien werden diverse belangrijke beslissingen binnen de club door Hoetmer en de clubleiding aan Slotboom vanuit het niets als een voldongen feit gepresenteerd, slechts enkele minuten voor de club die feiten naar buiten zou brengen via de eigen mediakanalen. Slotboom geeft aan in deze fase nog niet naar buiten te willen treden over zijn vertrek.
De Vrienden van Feyenoord, die zich steeds minder serieus genomen voelen in de Kuip, hebben nu alleen nog vleesmagnaat Herman van Drie als lid van de raad van commissarissen. Het toezichthoudend orgaan van de Rotterdamse club bestaat naast Van Drie en Hoetmer verder nog uit Gérard Moussault en William Bontes. De laatste zal eerdaags overigens ook vertrekken als commissaris. Bontes is per 1 januari 2017 in dienst getreden bij VolkerWessels. Omdat de verwachting is dat het bouwbedrijf waar hij op de loonlijst staat een rol gaat spelen bij de eventuele toekomstige bouw van een nieuw stadion, ligt het gevaar van belangenverstrengeling op de loer.
Er zijn maar 4 commissarissen op dit moment. Misschien zijn ze nog op zoek?quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 22:52 schreef PIETR het volgende:
Wie is nu eigenlijk de voorzitter van de RvC?
Eens. Wat een slappe hap is dat. Destijds was het de keuze: Eenhoorn of De Jong. Helaas dus die laatste geworden. Lijkt me echt zo'n meelopertje, die zelf geen keuzes durft te maken.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 21:41 schreef Elan het volgende:
Wie kan Van Geel eigenlijk ontslaan? RvC? Directeurtje komt vooralsnog ook niet over als iemand met een visie of een strakke regie. Wat een clown is dat.
Zo achterlijk dat ze Eenhoorn niet hebben genomen. Feyenoord moest en zou die mediamagnaat hebben.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 22:55 schreef PIETR het volgende:
[..]
Eens. Wat een slappe hap is dat. Destijds was het de keuze: Eenhoorn of De Jong. Helaas dus die laatste geworden. Lijkt me echt zo'n meelopertje, die zelf geen keuzes durft te maken.
Gewoon zorgen dat jullie dit voetbaljaar weer tweede worden klaassie. Dat vieren jullie als een kampioenschapquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 20:31 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik weet bijna zeker dat de beleving dat seizoen nooit meer geëvenaard gaat worden door geen enkele kampioenschap die er nog gaat komen van welke club dan ook
gefeliciteerd nog hier mee klaasquote:Op dinsdag 14 augustus 2018 20:31 schreef klaasweetalles het volgende:
Feyenoord supporters die nu het kampioenschap van Feyenoord gaan bagatelliseren om maar een lul verhaal te kunnen verzinnen over gio en geluk
Gio heeft veel geluk
Terug komend op het kampioenschap van Feyenoord.
ik weet bijna zeker dat het kampioenschap van Feyenoord onder gio ongeveer het mooiste kampioenschap uit de Nederlandse voetbalhistorie is geweest.
Ik weet bijna zeker dat de beleving dat seizoen nooit meer geëvenaard gaat worden door geen enkele kampioenschap die er nog gaat komen van welke club dan ook.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
Gio heeft dus zijn eigen functioneren ter discussie gesteld. Heel goed, gaat misschien minder lang duren dan ik dacht.quote:Bij Feyenoord is het momenteel crisis. Giovanni van Bronckhorst heeft na de wedstrijd tegen De Graafschap zijn eigen positie ter discussie gesteld. De trainer vroeg na de pijnlijke 2-0 nederlaag of de spelers nog wel vertrouwen in hem hebben.
''Direct na het verlies bij De Graafschap, sprak Giovanni van Bronckhorst zijn spelersgroep toe en stelde maar een vraag: hebben jullie nog vertrouwen in mij? Het was niet voor het eerst dat de trainer van Feyenoord die woorden gebruikte,'' schrijft Voetbal International.
''Hij krijgt steeds meer het gevoel dat een groot deel van zijn selectie het niet meer voor hem wil doen. Van Bronckhorst zelf is te veel gentleman om zijn ware gevoelens te uiten in de media, maar ook hij ergert zich aan een aantal spelers,'' weet het weekblad te melden. Van Bronckhorst wordt moe van een aantal voetballers in zijn selectie dat niet presteert, maar wel speeltijd eist.
De verwachtingen zijn dat het in de toekomst mis gaat tussen de spelers en de trainer. ''Niettemin is hij nu al in zijn derde crisis aanbeland, na kansloze nederlagen bij AS Trencín en De Graafschap. Het lijkt, alles bij elkaar opgeteld, een kwestie van tijd voordat de bom echt barst in de selectie van Feyenoord en Van Bronckhorst, die nu nog strijdbaar is, er geen zin meer in heeft.''
Fr12.nl
quote:'El Ahmadi wilde zijn contract verlengen bij Feyenoord'
Karim El Ahmadi wilde dolgraag zijn carrière afsluiten bij Feyenoord. De 33-jarige middenvelder had het naar zijn zin in Rotterdam, maar kreeg van technisch directeur Martin van Geel nooit een aanbieding om zijn contract te verlengen.
Dit weet Voetbal International woensdagochtend te melden. Uiteindelijk liet Feyenoord El Ahmadi transfervrij vertrekken naar Al Ittihad uit Saoedi-Arabië om ruimte te creëren in het salarisbudget. Hierdoor was het mogelijk om Jordy Clasie te huren van Southampton.
Alles begint nu boven water te komen. Het duurt niet lang voordat Gio en van Geel dus weg zijn. Peter Bosz, kom er maar in.quote:'Van Bronckhorst stelde eigen functioneren ter discussie'
Bij Feyenoord is het momenteel crisis. Giovanni van Bronckhorst heeft na de wedstrijd tegen De Graafschap zijn eigen positie ter discussie gesteld. De trainer vroeg na de pijnlijke 2-0 nederlaag of de spelers nog wel vertrouwen in hem hebben.
''Direct na het verlies bij De Graafschap, sprak Giovanni van Bronckhorst zijn spelersgroep toe en stelde maar een vraag: hebben jullie nog vertrouwen in mij? Het was niet voor het eerst dat de trainer van Feyenoord die woorden gebruikte,'' schrijft Voetbal International.
''Hij krijgt steeds meer het gevoel dat een groot deel van zijn selectie het niet meer voor hem wil doen. Van Bronckhorst zelf is te veel gentleman om zijn ware gevoelens te uiten in de media, maar ook hij ergert zich aan een aantal spelers,'' weet het weekblad te melden. Van Bronckhorst wordt moe van een aantal voetballers in zijn selectie dat niet presteert, maar wel speeltijd eist.
De verwachtingen zijn dat het in de toekomst mis gaat tussen de spelers en de trainer. ''Niettemin is hij nu al in zijn derde crisis aanbeland, na kansloze nederlagen bij AS Trencín en De Graafschap. Het lijkt, alles bij elkaar opgeteld, een kwestie van tijd voordat de bom echt barst in de selectie van Feyenoord en Van Bronckhorst, die nu nog strijdbaar is, er geen zin meer in heeft.''
Hoe verzint die Krabby het 'KEA wilde bijtekenen'quote:Op woensdag 15 augustus 2018 09:16 schreef satecl het volgende:
[..]
[..]
Alles begint nu boven water te komen. Het duurt niet lang voordat Gio en van Geel dus weg zijn. Peter Bosz, kom er maar in.
Volgens mij is het tegenwoordig vooral Iwan van Duuren die de Feyenoord man is bij VI.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 09:18 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Hoe verzint die Krabby het 'KEA wilde bijtekenen'
Die gast had allang uitgesproken dat ie naar de zandbak wilde. Krabby is echt viesmad omdat ie 0 nieuwtjes meer krijgt.
Lekker motiverend voor Vilhena, donderdag.quote:'Frankfurt komt met formeel bod terug bij Feyenoord'
Eintracht Frankfurt is niet van plan om zich uit het veld te laten staan door Feyenoord. De Duitse club is concreet voor de 23-jarige middenvelder, maar kreeg te horen dat de Rotterdammers niet meewerken aan een transfer.
Volgens het Algemeen Dagblad gaat Frankfurt snel een formeel bod neerleggen bij technisch directeur Martin van Geel. Tonny Vilhena ziet zichzelf aankomend seizoen wel spelen in de Bundesliga. De vraag is wat Feyenoord gaat doen wanneer het donderdag geen Europees voetbal weet te halen.
Part of the game. Die is vertrokken na donderdag, evenals Gio wanneer er verloren wordt van Trecin.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 09:20 schreef satecl het volgende:
[..]
Lekker motiverend voor Vilhena, donderdag.
is hij 1 van deze?quote:Op woensdag 15 augustus 2018 09:20 schreef satecl het volgende:
[..]
Lekker motiverend voor Vilhena, donderdag.
quote:Van Bronckhorst wordt moe van een aantal voetballers in zijn selectie dat niet presteert, maar wel speeltijd eist.
Dit dus. El Ahmadi wilde nog cashen.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 09:18 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Die gast had allang uitgesproken dat ie naar de zandbak wilde. Krabby is echt viesmad omdat ie 0 nieuwtjes meer krijgt.
Vind ik niet zo heel dapper. In de kleedkamer is er natuurlijk geen speler die daar het achterste van zijn tong laat zien. Moet hij doen in de bestuurskamer.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 08:59 schreef fetX het volgende:
[..]
Gio heeft dus zijn eigen functioneren ter discussie gesteld. Heel goed, gaat misschien minder lang duren dan ik dacht.
Zal me een zorg zijn hoe. Nu dit allemaal naar buiten is gekomen is het een kwestie van tijd voordat Gio weg is. Tenzij we opeens goed gaan voetballen en alles winnen, maar dat zie ik niet gebeuren. Morgen winnen we vast, maar we vliegen er wel gewoon uit.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 09:42 schreef Rocket Ride het volgende:
[..]
Vind ik niet zo heel dapper. In de kleedkamer is er natuurlijk geen speler die daar het achterste van zijn tong laat zien. Moet hij doen in de bestuurskamer.
#EXITGIOquote:Op woensdag 15 augustus 2018 09:44 schreef fetX het volgende:
[..]
Zal me een zorg zijn hoe. Nu dit allemaal naar buiten is gekomen is het een kwestie van tijd voordat Gio weg is. Tenzij we opeens goed gaan voetballen en alles winnen, maar dat zie ik niet gebeuren. Morgen winnen we vast, maar we vliegen er wel gewoon uit.
Op dit moment is het ‘t beste als Gio Feyenoord verlaat. En van Geel ook trouwens.
Ik denk eerder dat dat spelers als Van Beek, Nieuwkoop, Amrabat en Boëtius/Larsson zijn. Vilhena is zeker van z'n plek, dan hoef je geen speeltijd te eisenquote:
laten we het hopen.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 09:22 schreef onlogisch het volgende:
evenals Gio wanneer er verloren wordt van Trecin
#PROJECTCOOLSINGEL2020quote:Op woensdag 15 augustus 2018 09:49 schreef onlogisch het volgende:
[..]
#EXITGIO
#WEGMETVANGEEL
#ALLESWEG
2021 is de Coolsingel weer open.quote:
Mooi. Een middenvelder. Die hadden we nog niet.quote:Feyenoord hoopt zich deze zomer te versterken met Görkem Saglam. De 20-jarige aanvallende middenvelder staat in de belangstelling van Juventus, dat hem eerst een seizoen in het tweede elftal wil laten spelen, en ook de Rotterdammers zien hem graag komen.
Sağlam staat tot 2020 onder contract bij VfL Bochum, maar aast op een vertrek vanwege te weinig speeltijd. Dit weet Fussballtransfers te melden. Afgelopen seizoen kwam hij slechts vijf keer in actie voor de Duitse club. Sağlam staat bekend als een groot talent en werd met Duitsland Onder 17 Europees kampioen in 2015.
Hij is 20, krijgt te weinig speeltijd bij Bochum en Juventus is geïnteresseerdquote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:58 schreef Maastoren het volgende:
[..]
2021 is de Coolsingel weer open.
[..]
Mooi. Een middenvelder. Die hadden we nog niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als er nog fouten in staan, laat het maar weten. Hopelijk mag ik het onderdeel staf binnenkort aanpassen.
Van alles is weer waardeloos.
Ik acht de kans dat iemand van Bochum ons op korte termijn heel veel sterker gaat maken niet zo groot. Voor de lange termijn prima.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:59 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hij is 20, krijgt te weinig speeltijd bij Bochum en Juventus is geïnteresseerd
Een aanvallende middenvelder is verder zeker welkom hoor
quote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:00 schreef Oldground het volgende:
Nieuwe OP:Klasse ouwe reusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als er nog fouten in staan, laat het maar weten. Hopelijk mag ik het onderdeel staf binnenkort aanpassen.
[ Bericht 37% gewijzigd door Maastoren op 15-08-2018 11:08:46 ]
quote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:00 schreef Oldground het volgende:
Nieuwe OP:Ziet er weer goed uit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als er nog fouten in staan, laat het maar weten. Hopelijk mag ik het onderdeel staf binnenkort aanpassen.
Volgens mij is het Achraf El Bouchataoui en heeft Verdonk een contract tot 2020. Maar dat zijn kleinigheidjes
oftewel, hij zit bij Raiola?quote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:59 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Hij is 20, krijgt te weinig speeltijd bij Bochum en Juventus is geïnteresseerd
Een aanvallende middenvelder is verder zeker welkom hoor
Thanks, krijg hem mobiel niet meer geopend op die hostingsite. Imgur gaf me een vrij schrale compressie, dus heb een andere geprobeerd.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:07 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ziet er weer goed uit!
Volgens mij is het Achraf El Bouchataoui en heeft Verdonk een contract tot 2020. Maar dat zijn kleinigheidjes
Aanvallende middenvelder met wat creativiteit kan absoluut geen kwaad. Sterker nog; die kunnen we goed gebruiken. Dan moet je Vilhena gewoon verkopen. Met Ayoub, Clasie, Amrabat, Toornstra, Wehrmann heb je genoeg opties.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 10:58 schreef Maastoren het volgende:
[..]
2021 is de Coolsingel weer open.
[..]
Mooi. Een middenvelder. Die hadden we nog niet.
Precies. Maar vrees voor hem dat de uitkomst dan niet zo positief gaat zijn. Denk dat de meesten, zeker de spelers die er al een paar jaar bij zijn, het nu allemaal wel gehoord hebben.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:25 schreef Pleun2011 het volgende:
Als Gio serieus is met zijn positie ter discussie stellen dan laat hij de spelers anoniem stemmen. Er is natuurlijk niemand die in het openbaar zijn mening geeft.
Eens. Die is gewoon nodig.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:11 schreef fetX het volgende:
[..]
Aanvallende middenvelder met wat creativiteit kan absoluut geen kwaad. Sterker nog; die kunnen we goed gebruiken. Dan moet je Vilhena gewoon verkopen. Met Ayoub, Clasie, Amrabat, Toornstra, Wehrmann heb je genoeg opties.
Het liefst natuurlijk Toornstra verkopen, maar ik snap dat de clubs voor hem niet in de rij staan.
Gisteren ook dat lulverhaal rondom een bod op Vilhena dat nooit heeft plaatsgevonden. Kan die vent niet een spreek/schrijfverbod krijgen?quote:Op woensdag 15 augustus 2018 09:18 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Echt een idiote keuze is dat geweest.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 22:55 schreef PIETR het volgende:
[..]
Eens. Wat een slappe hap is dat. Destijds was het de keuze: Eenhoorn of De Jong. Helaas dus die laatste geworden. Lijkt me echt zo'n meelopertje, die zelf geen keuzes durft te maken.
Doe is even kopieren dan. Kan het bericht niet lezen.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:08 schreef Oldground het volgende:
Qurrent is overgenomen door Greenchoice, Rotterdams bedrijf.
https://fd.nl/ondernemen/1265937/greenchoice-koopt-qurrent
Dat gebeurt ook met de hardste trainers. Bij Chelsea saboteerden de spelers Mourinho in het jaar na hun kampioenschap in 2015 en bij Bayern afgelopen jaar gebeurde hetzelfde met Ancelotti. Zoiets gebeurt als de spelers merken dat de trainer het niet meer kan omdraaien. Dan wordt het natuurlijk eerst alleen maar erger, maar ze weten dat de trainer normaal gesproken toch eerder weg moet dan zij.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:03 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Echt een idiote keuze is dat geweest.
Als ik nu zo lees dat spelers het laten afweten onder Gio, dan vind ik dat best erg eigenlijk. Ik hoop dat hij dan de eer aan zichzelf laat.
Flikker Bosz er maar dan voor, lekker harde trainer die de spelers die niet hard werken er heus wel uit gooit en zo een team naar zijn visie bouwt.
Je vergeet #BESTUURTEGENDEMUUR.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 09:49 schreef onlogisch het volgende:
[..]
#EXITGIO
#WEGMETVANGEEL
#ALLESWEG
Haha, inderdaad. Stel je bent de eerste, en zegt dat je geen vertrouwen meer hebt in Gio, en de rest geeft aan dat ze nog wel vertrouwen hebben:quote:Op woensdag 15 augustus 2018 11:25 schreef Pleun2011 het volgende:
Als Gio serieus is met zijn positie ter discussie stellen dan laat hij de spelers anoniem stemmen. Er is natuurlijk niemand die in het openbaar zijn mening geeft.
Ik denk alleen niet dat we de spelers hebben voor een trainer als Bosz, die rigide vasthoudt aan zijn eigen visie. We hebben een trainer nodig die het team neerzet aan de hand van de sterktes en zwaktes van het team. Dat wordt bij ons heus niet frivool en dominant.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:03 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Echt een idiote keuze is dat geweest.
Als ik nu zo lees dat spelers het laten afweten onder Gio, dan vind ik dat best erg eigenlijk. Ik hoop dat hij dan de eer aan zichzelf laat.
Flikker Bosz er maar dan voor, lekker harde trainer die de spelers die niet hard werken er heus wel uit gooit en zo een team naar zijn visie bouwt.
het is toch voldoende als Van Persie namens de groep tegen Gio zegt dat het niet verder kanquote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:21 schreef PIETR het volgende:
[..]
Haha, inderdaad. Stel je bent de eerste, en zegt dat je geen vertrouwen meer hebt in Gio, en de rest geeft aan dat ze nog wel vertrouwen hebben:
[ afbeelding ]
Van Persie is tegenwoordig een soort positiviteitsgoeroe, die gaat echt niks negatiefs zeggen.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is toch voldoende als Van Persie namens de groep tegen Gio zegt dat het niet verder kan
wat hij naar buiten toe zegt is niet zo relevant, hij is wel ervaren en verstandig genoeg om te weten of er nog hoop is met Gioquote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Van Persie is tegenwoordig een soort positiviteitsgoeroe, die gaat echt niks negatiefs zeggen.
Zelfs na de complete wanprestatie van zondag kwam hij nog met een of ander slap lulverhaal aan zetten.
quote:Na de zeperd van Zilina volgde het drama van Doetinchem en vindt Feyenoord zichzelf terug in een crisis. Trainer Giovanni van Bronckhorst krijgt nu de schuld, maar hij legde met de landstitel van 2017 juist mede de basis voor wat een mooie tijd had kúnnen zijn. Chronologie van hoe een club vergat een kampioenschap te verzilveren.
Mei 2017: Het plan
Toen de stofwolken waren opgetrokken en de eerste vuilniswagens over de Coolsingel reden om de rotzooi op te ruimen na het kampioensfeest van Feyenoord, broedde de directie van de club op een historisch plan: voor het eerst sinds het seizoen 1961/62 twee keer op rij kampioen worden. Met het startgeld van de Champions League op zak en de aanstaande transfers van Rick Karsdorp en Terence Kongolo naar AS Roma en AS Monaco, was er financieel ook weer wat mogelijk. Zo kon Feyenoords technisch directeur Martin van Geel de selectie verder en gericht versterken.
Augustus 2017: Wat vooraf ging
Eljero Elia was de eerste die ging, voor een miljoen naar Basaksehir in Istanbul, nadat hij twee jaar een belangrijke speler was geweest voor Feyenoord. Daarna vertrok Karsdorp, voor zeventien miljoen euro naar AS Roma, en niet heel lang daarna kwam AS Monaco met een bod van vijftien miljoen op Terence Kongolo. Dirk Kuijt stopte, na een voor hem zwaar jaar, en niemand bij de club die echt een poging ondernam de captain te bewegen toch nog een jaar door te gaan. Niet dat het veel zin zou hebben gehad, daarvoor was de relatie met trainer Giovanni van Bronckhorst te verziekt geraakt, maar Kuijt zei later wel dat als de club eerder een poging had gewaagd, hij er misschien over zou hebben nagedacht. Nu kwam alleen zijn salaris vrij.
De zomerse transferwindow van 2017 is de eerste waarin Martin van Geel echt kan gaan kopen, hoewel hij sinds de zomer van 2014 al voorzichtig begonnen is met spenderen, geholpen door de uitgaande transfers van, destijds, Stefan de Vrij (naar Lazio), Bruno Martins Indi (FC Porto), Daryl Janmaat (Newcastle United) en Graziano Pellè. Bij elkaar levert dat Feyenoord 31,7 miljoen euro op, geld dat Van Geel – eerlijk is eerlijk – niet volledig kan herinvesteren doordat er nog wel wat gaten zijn op te vullen. De td koopt dat jaar voor bijna negen miljoen. Jens Toornstra komt over van FC Utrecht en kost 3,5 miljoen euro, Bilal Basaçikoglu verruilt voor hetzelfde bedrag SC Heerenveen voor Feyenoord, terwijl Karim El Ahmadi terugkeert in De Kuip en Feyenoord voor hem slechts zeven ton hoeft over te maken.
Een jaar later leveren Jordy Clasie (Southampton), Jean-Paul Boëtius (FC Basel), Elvis Manu (Brighton) en Mitchell Te Vrede (SC Heerenveen) tezamen 18,8 miljoen op. Van Geel haalt voor 10,5 miljoen versterkingen op, van wie Mark Vejinovic (Vitesse) met 3,5 miljoen de duurste is. Daarna komen Eric Botteghin (2,5), Michiel Kramer en Simon Gustafson (1,5) van FC Groningen, ADO Den Haag en BK Häcken. In de winterstop kost Renato Tapia van FC Twente ook anderhalf miljoen euro.
Dan de zomer vóór de titel. Feyenoord en Van Geel verrassen met Nicolai Jørgensen die slechts 3,5 miljoen euro moet kosten, exclusief tekengeld en premies. Lex Immers en Anass Achahbar leveren nog 2,6 miljoen op.
Alles bij elkaar heeft Feyenoord dus voor iets minder dan 22,5 miljoen gekocht, terwijl de inkomsten de uitgaven overtreffen. Door de transfers van Karsdorp en Kongolo, plus de inkomsten uit de Champions League, zit Feyenoord vorig jaar zomer in de driver’s seat. PSV heeft een rampjaar achter de rug, Ajax weer niks gewonnen. Dat die clubs gaan bewegen, staat vast, maar Feyenoord bezit nu de middelen om in ieder geval het gat niet groter te laten worden, of het, met slimme investeringen, zelfs te verkleinen. Voor het eerst sinds zijn komst naar De Kuip investeert Van Geel fors: liefst 26,8 miljoen, in Ridgeciano Haps van AZ (6,5), Steven Berghuis (Watford, 6), Jeremiah St. Juste (SC Heerenveen, 4,8), Sam Larsson (SC Heerenveen, 4) en Sofyan Amrabat (FC Utrecht, 4).
November 2017: Contractverlengingen
Eric Botteghin verlengt zijn contract bij Feyenoord tot de zomer van 2020. Hij is daarmee de zevende speler die zijn handtekening zet onder een nieuwe verbintenis. De Braziliaan tekent, op het moment dat hij revalideert van een kruisbandblessure. Sven van Beek, Brad Jones, Jan-Arie van der Heijden, Tonny Vilhena en Bilal Basaçikoglu gingen hem voor. Toch zijn er ook twijfels, wordt het niet tijd dat Feyenoord doorselecteert? Maar Van Geel heeft voor iedere speler mooie woorden en stelt dat de beslissingen ‘breed worden gedragen’.
December 2017: Plan mislukt
Van de snode plannen voor de eerste titelprolongatie sinds 56 jaar komt niks terecht. Feyenoord is vorig jaar december al uitgeschakeld voor het landskampioenschap en eindigt, ondanks ferme taal van Van Geel en de nieuwe algemeen directeur Jan de Jong – ‘Wij zijn de jagers, de concurrentie is gewaarschuwd’ – op zeventien punten achterstand van kampioen PSV. Het is een enorm gat, zeker in een jaar nadat de club zelf de titel heeft gevierd. In de Champions League wint Feyenoord op de laatste speeldag van Napoli, een eenzaam hoogtepunt in een verder zwakke campagne, hoewel de club is ingedeeld in een loodzware poule met Manchester City, Shakhtar Donetsk en de Italiaanse topclub.
Van de nieuwe spelers blijkt Berghuis een voltreffer, de rest speelt niet, af en toe of nauwelijks. Wel komt in de winter Robin van Persie transfervrij naar Rotterdam en hoewel de aanvaller nooit echt fit wordt, bewijst hij met zijn extra klasse wel zijn waarde. Ondanks dat de club geen kampioen meer kan worden, eindigt Feyenoord de competitie sterk. En dan is er nog de beker. Een campagne met alleen maar thuiswedstrijden tegen ADO Den Haag, de amateurs van Swift, Heracles Almelo en PSV eindigt met de finale waarin de club verdiend wint van AZ en zo de vierde prijs pakt in drie jaar.
Januari 2018: Miljoenenbod
Terug in de tijd. Newcastle United meldt zich in januari met een miljoenenbod bij Feyenoord voor spits Nicolai Jørgensen. Die wil wel, maar Feyenoord stuurt de Engelsen terug. Twintig miljoen en geen cent minder. De club wil na afschrijving vijftien miljoen netto overhouden. Feyenoords rvc stemt ermee in en dus blijft Jørgensen. De afweging die de club maakt, is dat er geen vervanger meer kan worden aangetrokken en Feyenoord de beker moet winnen. Met het WK in aantocht kan Jørgensen daar zijn marktwaarde nog verder opvijzelen. Niemand die dan denkt dat de gok ook weleens verkeerd kan uitpakken.
April 2018: Excuses
Feyenoord viert de bekerwinst met een huldiging in een halfvolle Kuip. Dat is een teken: de beker maakt veel goed, maar zeker niet alles. Sterker: in feite verdoezelt de prijs op het juiste moment een verloren seizoen. Voor de camera’s van RTV Rijnmond vertelt Van Geel dat hij geen excuses zoekt, maar hij noemt ze vervolgens toch maar wel. De nieuwe spelers moesten wennen aan het niveau en de Champions League. Wellicht zorgde die mentale en fysieke belasting wel voor blessures. Met Eljero Elia en Dirk Kuijt was de club routine kwijtgeraakt. Karsdorp en Kongolo waren basisspelers, die vervang je niet zomaar. Desondanks had Feyenoord met de Johan Cruijff Schaal en de KNVB-beker toch twee van de drie prijzen gewonnen. Of het seizoen desondanks mislukt was? Niet heel erg mislukt, zo oordeelde de technisch directeur. ‘Het zit er een beetje tussenin.’
2018: Tevreden
Karim El Ahmadi had zijn contract bij Feyenoord best willen verlengen, maar er kwam nooit een aanbieding. Dus verruilt hij de club voor Al Ittihad uit Saoedi-Arabië. Ook Brad Jones gaat later die kant op en net zoals El Ahmadi, transfervrij. Volgens Feyenoords technisch directeur Martin van Geel is het als dank voor bewezen diensten, hoewel de Franse club die El Ahmadi wilde hebben, Stade Reims, wel een paar ton had moeten betalen. Maar de Saoediërs doen niet aan transfersommen en dus mogen El Ahmadi en Jones gaan, want daarmee schept Van Geel ruimte in het salarisbudget. Jordy Clasie kan zodoende op huurbasis overkomen van Southampton en Justin Bijlow wordt eerste keeper.
De afwezigheid van vooral El Ahmadi laat zich snel voelen. Feyenoord kent een wisselende voorbereiding waarin het verliest van Young Boys, maar wel overtuigend wint van FC Basel en Levante. Fenerbahçe overspeelt de Rotterdammers een helft lang, al is de eindstand 3-3 en die geeft geen reden tot paniek. Eigenlijk is Martin van Geel wel tevreden, zegt hij voor, opnieuw, de camera’s van RTV Rijnmond tijdens het trainingskamp van de club in het Zwitserse Biel.
Voor alles wat niet goed is gegaan, heeft de td een verklaring. Dat spits Nicolai Jørgensen een slecht WK heeft gespeeld? Agüero, Lewandowski, Mario Gomez deden dat ook. En Jørgensen had gescoord in de bekerfinale. Niks aan de hand. En de Deen heeft nog een driejarig contract. Totaal geen spijt. Voor de rest, alles perfect. De staf, met al die trainers, data-analytici, de medische mensen, dokters. Feyenoord is er klaar voor. Zo is de sfeer binnen de hele club.
Directeur Jan de Jong werkt met alleen maar vakmensen, de raad van commissarissen willen alleen maar de ‘rust bewaren’. De Johan Cruijff Schaal vertroebelt het beeld. Feyenoord wint, PSV was beter geweest, behalve in het nemen van strafschoppen. Klinkende statistieken, vijf prijzen in drie jaar, doen de kritiek op het spel verstommen.
Augustus 2018: Chaos
Maar dan: een zeperd in Zilina tegen AS Trencín (4-0) en een drama in Doetinchem, waar Feyenoord zondag met 2-0 verliest van promovendus De Graafschap. Meer nog dan de cijfers – nul goals gemaakt, zes tegen – is het vooral het spel dat zorgen baart en dan maakt het blijkbaar niet uit met welke spelers Feyenoord aan de aftrap verschijnt. Tegen De Graafschap ziet het elftal er op vijf posities anders uit dan vier dagen eerder in Slowakije, maar de geest lijkt uit de fles.
Het is trouwens niet voor het eerst dat Feyenoord niet goed speelt, alleen was er steeds een prijs die de aandacht afleidde. In zijn eerste seizoen als trainer redde de KNVB-beker en de hulp van Dick Advocaat de carrière van Van Bronckhorst en ook die van de technisch directeur. Martin van Geel was toen al ontslagen door een raad van commissarissen die na het prijsje snel de keutel introk. Nu kan alleen een wonder donderdag (morgen) tegen AS Trencín – Feyenoord moet een 4-0 achterstand zien goed te maken – een totale crisis nog afwenden, anders mist de bekerwinnaar al in augustus een van de belangrijkste doelstellingen: overwinteren in Europa, terwijl in competitieverband PSV al drie punten los is.
Feyenoord maakte zowel in Slowakije als Doetinchem een hulpeloze indruk en de tekortkomingen kwamen weer bloot te liggen. Ten eerste, het voetbal. Wat is het idee? Wat wil de ploeg bij balbezit, wat doet ze als de tegenstander de bal heeft? Waar zet ze druk? Hoe bouwt het elftal van Van Bronckhorst op? Wat zijn de intenties? Wie Feyenoord ziet spelen, kan er nog niets of weinig in herkennen.
Dat is natuurlijk de verantwoordelijkheid van de coach en zijn technische staf. Van Bronckhorst heeft zich ontwikkeld als een prijzenpakker, maar niet als een trainer die een elftal bewezen beter laat spelen, zoals Fred Rutten dat wel deed. De vraag is dan waarom er in de staf geen ervaren trainer zit die heeft bewezen dat te kunnen? Jean-Paul van Gastel heeft nauwelijks veel meer ervaring dan Van Bronckhorst. Jan Wouters had dat wel, maar die moest ineens weg voor Denny Landzaat, vorig jaar assistent bij Jong AZ, die op zijn beurt weer minder ervaring heeft dan Van Bronckhorst en Van Gastel.
Maar het probleem lijkt nog dieper te zitten. Willen alle spelers nog wel verder met hun trainer? Wat zegt het over de discipline dat Jean-Paul Boëtius, onlangs nog geschorst omdat hij niet wilde trainen, bij zijn tweede kans een domme rode kaart pakt? Van Bronckhorst op zijn beurt wordt moe van een aantal voetballers in zijn selectie dat niet presteert, maar wel speeltijd eist. Zelfs nieuwe spelers of jongens die door blessures lang uit de roulatie zijn geweest, kloppen aan met de vraag waarom ze geen vertrouwen krijgen. De trainer zal zich zodoende zeker afvragen of hij zijn elftal nog wel aan de praat krijgt.
Van Bronckhorst is begonnen aan zijn vierde seizoen en dat is lang bij een topclub. Zijn probleem is dat hij jaarlijks tegen bijna dezelfde gezichten aankijkt, ook tegen die van spelers die zich niet meer ontwikkelen. Een trainer bij een topclub kan lang blijven zitten, zolang de selectie maar van samenstelling verandert. Nu is veel bij het oude gebleven en spelen er voetballers bij Feyenoord met doorlopende contracten die vorig jaar op zeventien punten achterstand eindigden van kampioen PSV, die het elftal niet beter laten spelen of langdurig geblesseerd zijn.
Van Bronckhorst werkt met een groep die al aan zijn plafond zit. Volgens Martin van Geel presteren nieuwe spelers in hun tweede seizoen altijd beter bij Feyenoord, maar dat is psychologie van de koude grond. Dat gebeurde toch ook niet met Vejinovic, Basaçikoglu, Kramer, Tapia en nu Amrabat, St. Juste en Larsson. In een bredere context mag Feyenoord zich ook afvragen wat al die investeringen nog waard zijn? Vejinovic en Basaçikoglu kwamen voor 3,5 miljoen en vertrokken voor een paar ton naar AZ en Kayserispor. Wat is Tapia nu nog waard? Toornstra? Of Botteghin en Van der Heijden? Van Persie vertegenwoordigt geen restwaarde meer, Clasie is gehuurd. Het elftal van Feyenoord presteert niet en devalueert in rap tempo. Intussen vecht de trainer een strijd die hij al bijna niet meer kan winnen, zonder harde en definitieve beslissingen te nemen. Hij zal zich afvragen waarom zijn club niet heeft door geselecteerd? En ook: waarom hij daar zelf niet wat scherper op is geweest.
September 2018: Tijdperk
Giovanni van Bronckhorst krijgt nu de meeste kritiek. Er valt genoeg aan te merken hoe hij Feyenoord laat voetballen, maar hij is niet verantwoordelijk voor het totale technische beleid. Híj wilde wel dat zijn beloften zouden toetreden tot de voetbalpiramide, zodat ze wekelijks op niveau kunnen spelen. Hij kijkt wel in de opleiding, om vervolgens te constateren dat de bron een beetje is opgedroogd. Híj zoekt nooit naar excuses na mindere prestaties en wijst niet naar andere clubs die meer geld hebben te besteden. En hij blijft te allen tijde de coach die vijf prijzen pakte en Feyenoord de eerste landstitel bezorgde sinds 1999.
Juist dat kampioenschap had het begin kunnen en moeten zijn van een nieuw tijdperk. Alles was voorhanden destijds: geld, momentum, flow, een stad die op zijn kop stond. De club investeerde weliswaar in trainingscomplex 1908 en kocht de aandelen van de Vrienden van Feyenoord terug. Maar in plaats van echt te bouwen, trok Feyenoord vooral de handrem aan, verlengde het contracten van spelers die niet meer beter worden en kocht het, voor veel geld, subtoppers uit de Eredivisie van wie je niet zeker weet of ze het gaan redden. In plaats van de titel te verzilveren, zette Feyenoord in anderhalf jaar een paar stappen terug in de tijd.
Zal intern niet veel beter zijn aangezien hij een toekomstige functie ambieert in de staf.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat hij naar buiten toe zegt is niet zo relevant, hij is wel ervaren en verstandig genoeg om te weten of er nog hoop is met Gio
Ik ook niet.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:15 schreef PIETR het volgende:
[..]
Doe is even kopieren dan. Kan het bericht niet lezen.
quote:Of het seizoen desondanks mislukt was? Niet heel erg mislukt, zo oordeelde de technisch directeur. ‘Het zit er een beetje tussenin.’
Beide exit. Al is dat nu eigenlijk al te laat. Een nieuwe td kan sowieso niks meer doen omdat er weinig geld is en de transfermarkt al bijna sluit. Een nieuwe trainer zou het seizoen nog kunnen redden: spelers motiveren, een werkende tactiek hanteren.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:49 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Het begint te schuiven. GvB is binnen een maand weg. Of Van Geel vertrekt moet ik nog zien.
Dit.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:54 schreef PIETR het volgende:
[..]
Beide exit. Al is dat nu eigenlijk al te laat. Een nieuwe td kan sowieso niks meer doen omdat er weinig geld is en de transfermarkt al bijna sluit. Een nieuwe trainer zou het seizoen nog kunnen redden: spelers motiveren, een werkende tactiek hanteren.
Dick Advocaat dus eigenlijkquote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:54 schreef PIETR het volgende:
[..]
Beide exit. Al is dat nu eigenlijk al te laat. Een nieuwe td kan sowieso niks meer doen omdat er weinig geld is en de transfermarkt al bijna sluit. Een nieuwe trainer zou het seizoen nog kunnen redden: spelers motiveren, een werkende tactiek hanteren.
Dat niet. Maar een verstandige nieuwe trainer zal hem, als hij hem al opstelt, in ieder geval een minder prominente plek in het team geven.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:58 schreef klaasweetalles het volgende:
Met een nieuwe trainer gaat toornstra ineens wel 3 man passeren![]()
Dickie is ook geen geweldenaar zie zijn periode bij PSV en Sparta recent.quote:
Het wordt overal in europa iedere keer bewezen dat trainerswissels bijna geen fuck uithalen....quote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:59 schreef Rocket Ride het volgende:
[..]
Dat niet. Maar een verstandige nieuwe trainer zal hem, als hij hem al opstelt, in ieder geval een minder prominente plek in het team geven.
Het beste is er zelf mee te stoppen. Iets in de trant van: 'Ik kwam er te laat achter dat het simpelweg niet meer werkt en dat ik de spelers niet meer weet te raken' Dan kan hij met opgeheven hoofd de Kuip verlaten. Ontslag zou onnodig pijnlijk zijn.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:52 schreef satecl het volgende:
Ik blijf het toch jammer vinden. Gio had na de bekerwinst gewoon in moeten zien dat hij er het maximale heeft uitgehaald en moeten stoppen. Een mooi afscheid. Wellicht een mooie functie kunnen krijgen bij Arsenal of Barcelona in de vorm van assistent of veldtrainer.
Ik ben bang dat hij nu met veel gedonder wordt weggestuurd. Dat verdient hij persoonlijk niet.
Maar voor Feyenoord beter dat hij liever vandaag dan morgen weggaat.
Advocaat was afgelopen zondag nog bij Rondo en die zei dat hij 100 procent nooit meer in nederland gaat werken.quote:
ben je gek geworden...quote:Op woensdag 15 augustus 2018 13:01 schreef macca728 het volgende:
Ter verdediging van Toornstra, hij heeft nooit echt het vertrouwen gekregen van Gio, altijd als eerste aan de beurt. Als Jorgensen weer gaat spelen, RvP naar het middenveld en Toornstra weer op de bank als eerste. In het kampioensjaar ook ondanks al zijn goals
quote:Op woensdag 15 augustus 2018 13:02 schreef Merkie het volgende:
[..]
Wat een waardeloos artikel zeg. Geen reclame voor VI Pro.
Dat stadium zijn we inmiddels wel voorbij ben ik bang. Het is toch altijd weer wachten op de volgende serie van wanprestaties bij deze trainer.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 13:01 schreef PIETR het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant: wint hij morgen met 6-0 dan ziet de wereld er ineens weer heel anders uit. Zo oppertunistisch is de voetballerij nou eenmaal.
Als ze morgen met 6-0 winnen, neem ik alles terug en mag hij voor 3 jaar bijtekenen.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 13:01 schreef PIETR het volgende:
[..]
Maar aan de andere kant: wint hij morgen met 6-0 dan ziet de wereld er ineens weer heel anders uit. Zo oppertunistisch is de voetballerij nou eenmaal.
hij zegt weleens meer watquote:Op woensdag 15 augustus 2018 13:01 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Advocaat was afgelopen zondag nog bij Rondo en die zei dat hij 100 procent nooit meer in nederland gaat werken.
Alleen een russische ploeg zoals Zenith wil hij wel naar toe...
wel een hele aardige trainer maar geen wonderdokter, een ander gaat het niet doen, tenminste als je nog een potentiele carriere in het vooruitzicht hebt stap je nu niet bij Feyenoord in.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 13:00 schreef Elan het volgende:
[..]
Dickie is ook geen geweldenaar zie zijn periode bij PSV en Sparta recent.
Sparta had voordat het degradeerde eigenlijk hetzelfde probleem als Feyenoord nu. Mensen als Borst, Jules Deelder reageerden ook enorm gelaten op de degradatie. Er zat 0 drive in Sparta.
Precies wat we niet meer willen.
Tussenjaar is sowieso een feit met deze selectie. Maarja, we hebben 5 prijzen gepakt dus even een minder jaar moet dan maar. Hoe klote dat ook is.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:54 schreef PIETR het volgende:
[..]
Helemaal eens. Maar helaas werkt het in werkelijkheid niet zo makkelijk. Deze jongens hebben over het algemeen hele behoorlijke salarissen en zullen bij een andere club minimaal hetzelfde willen. Bovendien wie wil ze hebben (m.u.v. Vilhena en misschien Tapia)?quote:Op woensdag 15 augustus 2018 13:06 schreef satecl het volgende:
[..]
Dit seizoen en volgend seizoen afscheid nemen van:
Toornstra
Tapia
Vilhena (8 miljoen)
Vermeer
van Beek
Amrabat
van der Heijden
Botteghin
Boetius
Verdonk
Nieuwkoop
Schuurman
Wellicht hebben de spelers en trainers ineens het licht gezien ofzoquote:Op woensdag 15 augustus 2018 13:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat stadium zijn we inmiddels wel voorbij ben ik bang. Het is toch altijd weer wachten op de volgende serie van wanprestaties bij deze trainer.
Hoge pieken diepe dalen.
Klopt hoor. Maar het moet wel een streven zijn dat je door selecteert en deze spelers zijn daarvoor geschikt.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 13:08 schreef Rocket Ride het volgende:
[..]
Helemaal eens. Maar helaas werkt het in werkelijkheid niet zo makkelijk. Deze jongens hebben over het algemeen hele behoorlijke salarissen en zullen bij een andere club minimaal hetzelfde willen. Bovendien wie wil ze hebben (m.u.v. Vilhena en misschien Tapia)?
Je moet hopen op een Koeman scenario. Trainer wiens carrière een beetje in het slop zit maar wel heeft aangetoond een prima trainer te zijn geweest. Het leek op dat moment ook een kansloze opgave om in te stappen bij Feyenoord, maar we werden meteen 2e.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 13:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
hij zegt weleens meer wat
[..]
wel een hele aardige trainer maar geen wonderdokter, een ander gaat het niet doen, tenminste als je nog een potentiele carriere in het vooruitzicht hebt stap je nu niet bij Feyenoord in.
Ik heb bij de helft van deze lijst het gevoel dat ze niet te vroeg afgeschreven moeten worden omdat ze niet presteren onder Gio. Zou niet voor het eerst zijn dat spelers onder een andere trainer helemaal opleven.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 13:06 schreef satecl het volgende:
[..]
Tussenjaar is sowieso een feit met deze selectie. Maarja, we hebben 5 prijzen gepakt dus even een minder jaar moet dan maar. Hoe klote dat ook is.
Dit seizoen en volgend seizoen afscheid nemen van:
Toornstra
Tapia
Vilhena (8 miljoen)
Vermeer
van Beek
Amrabat
van der Heijden
Botteghin
Boetius
Verdonk
Nieuwkoop
Schuurman
Doorschuiven: Burger, Kokcu, Geertruida, Wehrmann, Knoester, Toure. + 2 gerichte aankopen
Ik heb wel weer het gevoel dat we helemaal opnieuw moeten beginnen
Dit is eigenlijk nog pijnlijker dan UT Arad (voor de oudere fokkers).quote:Op woensdag 15 augustus 2018 13:30 schreef fetX het volgende:
We liggen hoogstwaarschijnlijk in augustus al uit Europa tegen een nietszeggende club. Daar moeten keiharde consequenties aan worden verbonden.
Ik zie het gewoon gebeuren dat we morgen weer verliezen. 1-2 of zo.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 13:30 schreef fetX het volgende:
Al met al lijkt het erop dat het sneller afgelopen zal zijn dan menigeen (waaronder ik) dacht. Nu dit allemaal naar buiten is gekomen, heeft het in ieder geval geen zin meer om krampachtig vast te houden aan Gio.
Ik ben benieuwd wat er gebeurt als we morgen gelijkspelen of een kleine winst pakken, want 5-0 of 6-1 etc. zie ik het niet worden met die aids die wij op het veld laten zien. We liggen hoogstwaarschijnlijk in augustus al uit Europa tegen een nietszeggende club. Daar moeten keiharde consequenties aan worden verbonden.
Dat is in ieder geval een heel stuk reëler dan stunt verwachten.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 13:38 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Ik zie het gewoon gebeuren dat we morgen weer verliezen. 1-2 of zo.
Ik denk oprecht dat als dit gebeurt, Gio zelf opstapt (met de kennis van nu).quote:Op woensdag 15 augustus 2018 13:38 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Ik zie het gewoon gebeuren dat we morgen weer verliezen. 1-2 of zo.
Bizar dat we het verdomme voor de eerste thuiswedstrijd al over ‘’het seizoen redden’ hebben. Dat zegt denk genoeg. Capitale blunder geweest om nog een seizoen Gio aan te houden na het rampzalige vorige seizoen. Die laatste weken heeft de daadwerkelijk schade heel erg verblind.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 12:54 schreef PIETR het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Hij heeft nog niet eens meegetraind. Schijnt iets aan z'n voet te hebben, ik voel een De Teen scenario aankomenquote:Op woensdag 15 augustus 2018 13:44 schreef Elan het volgende:
Speelt Jorgensen morgen ? Wat mankeert die gozer eigenlijk?
Zal Toornstra wel gewoon geweest zijn.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 13:57 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik ben ook benieuwd welke mongool van een speler binnen Feyenoord gelekt heeft over het zogenaamde Gio voorval afgelopen zondag als dit al waar is want ik kan het eigenlijk niet geloven dat Gio zoiets zou doen.
Zoiets blijft meestal achter gesloten deuren
Iemand heeft doelbewust gelekt.
Ik denk dat het die mongool van een Berghuis is geweest.
Dat is wel kut.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 13:48 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Hij heeft nog niet eens meegetraind. Schijnt iets aan z'n voet te hebben, ik voel een De Teen scenario aankomen
Overigens had Van Beek ook al zo'n mysterieuze voetblessure.
sowiezo matige speler.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 13:44 schreef Elan het volgende:
Speelt Jorgensen morgen ? Wat mankeert die gozer eigenlijk?
de verdedigingquote:Op woensdag 15 augustus 2018 14:11 schreef GGMM het volgende:
Wat is er gelekt? Ik heb even iets gemist geloof ik.
Nee, dat denk ik ook. Van Geel is waarschijnlijk nog wel zo hoffelijk om de deur te openen voor Gio, maar geloof niet dat hij meegaat.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 14:09 schreef Fok-it het volgende:
Je moet hopen dat van Geel zich net zo schuldbewust is als Gio als hij uit zichzelf opstapt en ook door de voordeur vertrekt. Echter geloof ik dat bij hem niet.
Hoe meer mongolen gaan lekken hoe eerder beide piellekes opgetiefd zijn.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 13:57 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik ben ook benieuwd welke mongool van een speler binnen Feyenoord gelekt heeft over het zogenaamde Gio voorval afgelopen zondag als dit al waar is want ik kan het eigenlijk niet geloven dat Gio zoiets zou doen.
Liever gullit & dickie.quote:
Van Geel zal natuurlijk nooit zelf opstappen. Heeft een salaris van 7 ton.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 14:09 schreef Fok-it het volgende:
Je moet hopen dat van Geel zich net zo schuldbewust is als Gio als hij uit zichzelf opstapt en ook door de voordeur vertrekt. Echter geloof ik dat bij hem niet.
of het was gewoon tonny, aangezien hij een goede band heeft met Krabby.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 13:57 schreef klaasweetalles het volgende:
Het probleem begint pas echt wanneer de jong zich moet verantwoorden waarom er 25 miljoen moet worden afgewaardeerd op de selectie. Als de Jong gezeik krijgt, dan vliegt vangeel eruit en Gio erbij. Dan is de weg open voor Dickie als TD en gullit als coach/trainer.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 14:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
of het was gewoon tonny, aangezien hij een goede band heeft met Krabby.
En zelfs dan is het best prettig dat dit lekt, aangezien het best fijn is om te weten dat er een bommetje is. Die indruk had ik namelijk niet.
Als je ziet hoe niet zelfverzekerd Gio die persconferentie gaf zondag komt dit niet echt als een verrassing eigenlijk. Maar het is inderdaad iets goedsquote:Op woensdag 15 augustus 2018 14:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
of het was gewoon tonny, aangezien hij een goede band heeft met Krabby.
En zelfs dan is het best prettig dat dit lekt, aangezien het best fijn is om te weten dat er een bommetje is. Die indruk had ik namelijk niet.
Volgens Gio was Tapia 'op de weg terug', voor wat dat waard is.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 14:17 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik denk dat Jørgensen en Tapia nog wel een tijdje ontbreken eigenlijk. Dan Haps ook nog.
Vanwaar die roep om Advocaat en Gullit?quote:Op woensdag 15 augustus 2018 14:43 schreef govie het volgende:
[..]
Het probleem begint pas echt wanneer de jong zich moet verantwoorden waarom er 25 miljoen moet worden afgewaardeerd op de selectie. Als de Jong gezeik krijgt, dan vliegt vangeel eruit en Gio erbij. Dan is de weg open voor Dickie als TD en gullit als coach/trainer.
Van de regen in de drup dus.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 14:43 schreef govie het volgende:
[..]
Het probleem begint pas echt wanneer de jong zich moet verantwoorden waarom er 25 miljoen moet worden afgewaardeerd op de selectie. Als de Jong gezeik krijgt, dan vliegt vangeel eruit en Gio erbij. Dan is de weg open voor Dickie als TD en gullit als coach/trainer.
Ik geloof echt wel dat er goede TDs rondlopen in Nederland, dat moet het probleem niet zijn. Maar hoe gaat Jan de Jong dat bepalen? Die man heeft toch nauwelijks voetbalkennis?quote:Op woensdag 15 augustus 2018 14:48 schreef Slobeend het volgende:
En Van Geel was zo ontzettend tevreden met zichzelf en Feyenoord voor het seizoen. GEWELDIG trainingskamp. GEWELDIGE selectie etc etc.
#exitvangeel
Ze stellen gewoon een PROFIEL op en laten dan een bedrijf kandidaten selecteren of zo iets.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 15:01 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik geloof echt wel dat er goede TDs rondlopen in Nederland, dat moet het probleem niet zijn. Maar hoe gaat Jan de Jong dat bepalen? Die man heeft toch nauwelijks voetbalkennis?
Tapir plaatste gister ook op Instagram een foto in Feyenoordshirt met de tekst soon daaronder. Zal denk ik na eerstvolgende interland periode wel weer mee kunnen doen.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 14:46 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Volgens Gio was Tapia 'op de weg terug', voor wat dat waard is.
Je hebt het nu over een suggestie van goviequote:Op woensdag 15 augustus 2018 15:06 schreef kapiteintje het volgende:
Echt wat heeft Gullit als trainer bereikt en Advocaat als TD? Waarom is dat ineens de verlossende optie.
Kies dan gewoon een TD met een goede langetermijn visie die ook mbt de jeugd wat op poten wil en kan zetten.
trainde vandaag weer mee, zij het apartquote:Op woensdag 15 augustus 2018 15:51 schreef Elan het volgende:
Echt debiel dat je niet meer gewoon te horen krijgt hoelang spelers uit de roulatie zijn. Tapia voor Vilhena lijkt me inderdaad prima, maar geen idee wanneer die weer fit is....
Van de regen in een stortbui bedoel je. Stel je voor, Ruud Gullit. Wat mij betreft kan je dan net zo goed Klaasweetalles voor de groep zetten.quote:
Er is vorig seizoen zo vaak van centraal verdedigingsduo gewisseld dat ik echt geen oordelen op ga baseren. Je hebt ook te maken met gewenning, onderlinge afstemming/compatibiliteit en met de andere 9 spelers om je heen.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 16:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Tapia mag van mij ook zo weer als centrale verdediger staan, we hebben inmiddels geconcludeerd dat vdHeijden en vBeek minstens zoveel blunders maken als Tapia en feitelijk gezien kregen we de minste tegengoals vorig seizoen in de periode dat Tapia als cv stond...
Gezien de huidige problemen wil ik Vilhena echt niet voor een habbekrats kwijt, met dat geld kunnen we toch weinig en volgende zomer is ie net zo veel waard, misschien wel iets meer als ie linksback onder Koeman blijft.
op de afdeling psychiatrie wordt louter Duits gesprokenquote:Op woensdag 15 augustus 2018 16:22 schreef De_Kraam het volgende:
[..]
Blijkbaar spreken ze op Harvard geen Engels.
quote:Op woensdag 15 augustus 2018 16:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Van de regen in een stortbui bedoel je. Stel je voor, Ruud Gullit. Wat mij betreft kan je dan net zo goed Klaasweetalles voor de groep zetten.
Botteghin vind ik niet zo’n probleem persoonlijk, goede reserve die je tactisch kan gebruiken en die met de juiste spelers om hem heen ook als basisspeler kan staan.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 16:15 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Er is vorig seizoen zo vaak van centraal verdedigingsduo gewisseld dat ik echt geen oordelen op ga baseren. Je hebt ook te maken met gewenning, onderlinge afstemming/compatibiliteit en met de andere 9 spelers om je heen.
Tapia is aan de bal uitstekend en speelt lekker fel met goede tackles, maar dat laatste kan ook komen omdat ie onnodig moet corrigeren (zelfde geldt voor Malacia). En hij maakt ook nog eens redelijk vaak grote fouten. Maar eigenlijk heb ik helemaal geen zin meer om Botteghin, VDH en Van Beek in het centrum te zien. Lastig
Wat een speech, hulde. Dit is het type coach wat Feyenoord nodig heeft. Als je dit aan de spelersgroep liggen ze helemaal dubbel en vervolgens gaan ze weer met een glimlach het veld op.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 16:17 schreef klaasweetalles het volgende:
Luister amateuristiche pikkies
jullie weten niet hoe de wereld in elkaar steekt
en zeker niet hoe de voetbalwereld in elkaar steekt
het heeft allemaal kracht en slapte
morgen 5-0 winnen
zondag 5-0 winnen van excelsior
en de boel is weer helemaal overgewaaid.......
thats life
thats is soccer
Stel. Je. Niet. Aan.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 17:49 schreef hhh38 het volgende:
Voor een halflege Kuip achter netten worden uitgeschakeld voor Europa door een club met de begroting van Top Oss, zwarte dag voor de club morgen.
ik hoop toch wel op een stuntje al zal dat niet meevallen ook gezien de stemming en afgelopen weekendquote:Op woensdag 15 augustus 2018 17:49 schreef hhh38 het volgende:
Voor een halflege Kuip achter netten worden uitgeschakeld voor Europa door een club met de begroting van Top Oss, zwarte dag voor de club morgen.
ajax is vorig seizoen door een nog slechtere ploeg uitgeschakeld...quote:Op woensdag 15 augustus 2018 18:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Jij noemt dat geen zwarte dag voor een club die pretendeert topclub te zijn?
Trancequote:Op woensdag 15 augustus 2018 18:15 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
ajax vorig seizoen door een nog slechtere ploeg uitgeschakeld...
feit of geen feit?
want deze gasten van trenche konden wel degelijk voetballen....
dit is niet echt slimquote:Feyenoord bestraft en beboet Boëtius
Jean-Paul Boëtius mist morgen de Europa League-wedstrijd tegen Trencin. De Feyenoord-aanvaller wordt ook beboet voor zijn rode kaart tegen De Graafschap.
Sportredactie 15-08-18, 17:33 Laatste update: 18:12
1
Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst wilde vandaag tijdens een persconferentie niet te veel kwijt over de maatregel. ,,Ik wil er weinig over zeggen, maar het gaat een heel moeilijk verhaal worden voor Boëtius.''
Ook aanvoerder Robin van Persie ging in op de straf van Boëtius. ,,Mijn rol is om hem te helpen en dat doe ik. Als ik terugkijk op mijn loopbaan, dan deed ik ook dingen die ik beter niet had kunnen doen.''
Boëtius (24) werd op 24 juli tijdelijk uit de selectie gezet. De aanvaller weigerde na afloop van de oefenwedstrijd tegen Fenerbahçe (3-3) nog een training af te werken met de spelers die niet in actie kwamen of invielen.
lees even wat terug wat klaas vanmiddag zei....quote:Voetbal International pakte uit met het bericht dat Giovanni van Bronckhorst aan zijn eigen spelers zou hebben gevraagd of zij nog wel vertrouwen in de coach hebben. Maar dat is volgens de Feyenoord-trainer veel te simpel gezegd.
"Ik heb dat niet gedaan. Ik heb het praatje algemeen gehouden en heb kritisch in de spiegel gekeken. De context is anders. Dat gevoel heb ik wel", aldus Gio, die zijn eigen positie dus níét ter discussie heeft gesteld, op de persconferentie vandaag.
Hij draait er omheen, maar in de praktijk zal het er dus wel op neer gekomen zijn.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 18:24 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
lees even wat terug wat klaas vanmiddag zei....
ik geloofde er al geen flikker van dat Gio aan zijn spelers zou vragen of ze wel vertrouwen in hem hadden....
grote bullshit van verhaal van VI
Boëtius was zelfs de beste speler aan onze kant.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 18:24 schreef Pleun2011 het volgende:
Beetje makkelijk om Boetius te straffen. Gio deed zondag of alles de schuld was van Boetius maar ook zonder die rode kaart was het een fiasco.
Laat de pleuris dan maar uitbreken. Dit kan zo niet. Gebrek aan kwaliteit is één ding, maar als je zó door twee hele kleine clubs te kijk wordt gezet, inclusief beschamende incidenten, dan is er veel meer aan de hand.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 17:49 schreef hhh38 het volgende:
Denk dat het de spelers ook gewoon enorm frustreert hoor.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 18:41 schreef Gert het volgende:
[..]
Laat de pleuris dan maar uitbreken. Dit kan zo niet. Gebrek aan kwaliteit is één ding, maar als je zó door twee hele kleine clubs te kijk wordt gezet, inclusief beschamende incidenten, dan is er veel meer aan de hand.
Er is geen basis, er is geen heldere set afspraken/automatismen van waaruit gevoetbald wordt. Dat knaagt aan het vertrouwen, de mentaliteit en de wilskracht. En dat uit zich in stuurloos voetbal, genante resultaten. En in die atmosfeer heeft een zeer middelmatige voetballer zich nu in korte tijd al meerdere keren puberaal misdragen.
Heb me er nog niet helemaal bij neergelegd maar daar zal het wel op gaan uitdraaien ja.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 17:49 schreef hhh38 het volgende:
quote:Van Persie praat Feyenoord-fans moed in: 'Er is echt een plan'
18.34 uur
Robin van Persie gelooft in een stunt voor Feyenoord donderdagavond tegen AS Trencín. De Rotterdammers moeten de 4-0 nederlaag uit het heenduel in Slowakije zien weg te poetsen. 'Feyenoord heeft wel vaker wedstrijden met 4-0 of 5-0 gewonnen, toch?'
De aanvoerder van de Rotterdammers was er niet bij toen Feyenoord zich blameerde in Zilina, maar heeft de wedstrijd uiteraard wel gezien. 'Daarna hebben we met elkaar gesproken. Ook voorafgaand aan De Graafschap. Dan is het wel extra jammer dat het even niet goed viel in die wedstrijd, maar de spirit is hartstikke goed, de trainingen zijn fantastisch. Er is écht een plan, maar dan moet het wel een keer goed vallen. Het is één wedstrijd, dan moet het op het juiste moment lekker vallen. Dat is nu wel extra belangrijk', aldus Van Persie tegenover Feyenoord TV.
De spits ziet in het legioen een belangrijke factor donderdag. 'Het publiek is cruciaal. Het is niet niets voor een jonge groep als Trencín om in De Kuip te gaan spelen. Voor jonge spelers kan het pittig zijn om hier te spelen. Als de fans er volledig achter gaan staan en wij goed drukzetten en er volledig voor gaan - wat we van plan zijn - dan kan het echt een leuke avond worden', voorspelt Van Persie.
Een Feyenoord dat toen een stuk beter in elkaar zat qua elftal en qua vorm.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 19:29 schreef Elan het volgende:
Feyenoord GAE werd 8 - 0 , van dat niveau moet je Trencin ook beschouwen.
Doe dan maar 5-0 (lol)quote:Op woensdag 15 augustus 2018 19:32 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Een Feyenoord dat toen een stuk beter in elkaar zat qua elftal en qua vorm.
Dat meen je nietquote:Op woensdag 15 augustus 2018 19:32 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik post hier nog niet zo lang maar jij bent echt nu al mijn favoriete poster. Je hebt Sheldon in Big Bang Theory, je hebt ten Hag bij Ajax en je hebt klaasweetalles in het Feyenoord topic op Fokquote:Op woensdag 15 augustus 2018 19:02 schreef klaasweetalles het volgende:
Gio net op sportjournaal gezien![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Debielen die denken dat hij weggaat
Heb je al veel posts van mij gezien? Zo ja, wat vind je van mij?quote:Op woensdag 15 augustus 2018 19:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik post hier nog niet zo lang maar jij bent echt nu al mijn favoriete poster. Je hebt Sheldon in Big Bang Theory, je hebt ten Hag bij Ajax en je hebt klaasweetalles in het Feyenoord topic op Fok
Dat klopt, Feyenoord gaat er nooit zoveel scoren.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 19:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Doe dan maar 5-0 (lol)
Gaat toch niet gebeuren Europa is wel klaar.
Heb voor de gein een betje gezet van 15 euro als Feyenoord verliest krijg je 12 keer je inzet.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 19:37 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat klopt, Feyenoord gaat er nooit zoveel scoren.
Zelfde Eagles hebben ons ook niet zo lang geleden uit de beker geschoptquote:Op woensdag 15 augustus 2018 19:29 schreef Elan het volgende:
Feyenoord GAE werd 8 - 0 , van dat niveau moet je Trencin ook beschouwen.
quote:Op woensdag 15 augustus 2018 19:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik post hier nog niet zo lang maar jij bent echt nu al mijn favoriete poster. Je hebt Sheldon in Big Bang Theory, je hebt ten Hag bij Ajax en je hebt klaasweetalles in het Feyenoord topic op Fok
De resultaten van ons tegen Eagles zijn sowieso wel lachen sinds 2011:quote:Op woensdag 15 augustus 2018 20:01 schreef exile79 het volgende:
[..]
Zelfde Eagles hebben ons ook niet zo lang geleden uit de beker geschopt
Die 2-0 in 2014 was ook een bekerwedstrijd.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 20:31 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
De resultaten van ons tegen Eagles zijn sowieso wel lachen sinds 2011:
2011; Eagles-Feyenoord 2-1 (beker)
2013: Eagles-Feyenoord 2-2
2014: Feyenoord-Eagles 5-0
2014: Eagles-Feyenoord 2-0
2014: Eagles-Feyenoord 0-4
2015: Feyenoord-Eagles 0-1
2016: Eagles-Feyenoord 1-0
2017: Feyenoord-Eagles 8-0
Resultaten: 3w 1g 4v; doelsaldo: 20-8
Gaat nergens meer over :’)
Toen gaf Kramer nog 2 of 3 onbewuste assists omdat ie de bal verkeerd raaktequote:Op woensdag 15 augustus 2018 19:32 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Als je nog ff wil lachenquote:Op woensdag 15 augustus 2018 20:54 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Het is alvast een lekkere tyfuszooi bij jullie met Boetius
Omdat het een goed koppel is gebleken en grote namen, grotere talenten aantrekken. Wat hun geflikt hebben bij het nederlands elftal was echt knap en gullit wordt m.i. ongewaardeerd (ik ben niet de enige die dat vind). Dickie is een held en een toptrainer zo iemand wil je gewoon in je organisatie hebben, net zoals hij destijds gio en vangeel al uit de brand heeft geholpen. Eigenlijk zitten beide heren nog bij feyenoord puur omdat dickie zijn dingetje deed bij feyenoord.quote:Op woensdag 15 augustus 2018 14:46 schreef PIETR het volgende:
[..]
Vanwaar die roep om Advocaat en Gullit?
TD is toch een hele andere functie dan trainer johquote:Op woensdag 15 augustus 2018 22:53 schreef govie het volgende:
[..]
Omdat het een goed koppel is gebleken en grote namen, grotere talenten aantrekken. Wat hun geflikt hebben bij het nederlands elftal was echt knap en gullit wordt m.i. ongewaardeerd (ik ben niet de enige die dat vind). Dickie is een held en een toptrainer zo iemand wil je gewoon in je organisatie hebben, net zoals hij destijds gio en vangeel al uit de brand heeft geholpen. Eigenlijk zitten beide heren nog bij feyenoord puur omdat dickie zijn dingetje deed bij feyenoord.
Bosz zou ik wel prima vinden, V/d Brom een dramaquote:
Bosz heeft creativiteit nodig op het middenveld.quote:
Prima wmbquote:Op donderdag 16 augustus 2018 00:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Bosz heeft creativiteit nodig op het middenveld.
En veelal voetbalintelligente spelers, dus dan kan je bij Feyenoord meteen 11 man in de uitverkoop zetten.
Wel weinig geld dan om iets fatsoenlijks terug te kopen.quote:
Schöne en Klaassen zijn ook niet de meest creatieve spelers. Clasie, Tapia en een creatieve middenvelder (wat eventueel door een vleugelspeler of jeugdspeler ingevuld kan worden) zouden voldoen voor wat ie in gedachten zou hebben lijkt me.quote:Op donderdag 16 augustus 2018 00:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Bosz heeft creativiteit nodig op het middenveld.
En veelal voetbalintelligente spelers, dus dan kan je bij Feyenoord meteen 11 man in de uitverkoop zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |