abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181167280
Goedenavond fok,

Deze week is één van mijn beste vrienden vader geworden. Hij is de eerste van mijn goede vrienden die vader wordt.

Ik merk dat ik hierdoor toch ook wel wat serieuzer over mijn eigen (liefdes)leven ga nadenken. Ik ben 29, vrijgezel en hoewel ik nog niet direct haast heb om kinderen te krijgen ofzo, denk ik dat ik het langzaam maar zeker wel wat serieuzer moet gaan nemen, als ik ten minste zelf ook ooit (op een nog enigszins reguliere leeftijd) kinderen wil of überhaupt nog aan een (gezins) leven wil gaan bouwen ooit.

Het gaat natuurlijk niet alleen maar om kinderen. Na 8 jaar vrijgezel en een tussenliggende periode waarin ik nauwelijks aandacht heb besteed aan mijn liefdesleven, zou ik het ook vooral wel weer heel leuk vinden om mijn leven te delen en om niet altijd of alles in mijn eentje te doen of afhankelijk te zijn van vrienden maar ook een partner hebben om dingen samen mee te doen.

Nu kijk ik mbt. dit onderwerp ook kritisch naar mijzelf. Het is namelijk niet zo dat er nooit een dame interesse in mij toont. Sterker nog : ik heb mogelijkheden zat gehad en kan er nu ook zo nog wel een paar opnoemen waarbij ik alleen maar een vinger uit hoef te steken.

Ik heb echter altijd best wel hoge maatstaven gehanteerd waaraan mijn toekomstige vriendin/vrouw/moeder van mijn kinderen moet voldoen. En ik zou liegen als ik zeg dat die maatstaven ook niet voor een groot deel betrekking hebben op het uiterlijk van de desbetreffende dame.

Hoewel ik zelf niet lelijk ben, heb ik al een tijdje door dat het type vrouw dat op mij valt, niet het type vrouw is dat ik in eerste instantie (seksueel) aantrekkelijk / interessant vind. En zo komt het dus dat zich de afgelopen jaren regelmatig 'mogelijkheden' hebben voorgedaan, maar dat ik geen van deze mogelijkheden serieus heb overwogen om een kans te geven, puur omdat die dames qua uitstraling / uiterlijk niet voldeden aan het ideaalplaatje dat ik in mijn hoofd had.

Niet dat die meiden lelijk waren, of dat ik lelijk ben. Maar ik weet van mijzelf dat ik een beetje de uitstraling heb van een ''good guy'' : een vriendelijke, rustige en betrouwbare jongen. Overigens in hoeverre dit klopt valt te betwijfelen want als mensen mij beter leren kennen hoor ik niet zelden ''Dit vind ik helemaal niets voor jou'', maar kennelijk hebben mensen (en ook vrouwen) hun mening / beeld al vrij snel klaar bij mij. En op het type zoals ik, valt ook een bepaald type vrouw ben ik inmiddels wel achter.

Soms installeer ik Tinder, en ik weet al precies van tevoren welke dames mij wel en geen ''like'' hebben gegeven. En diegenen die mij niet liken, zijn juist degenen die ik interessant vind. Degenen die mij wel liken, vind ik juist weer minder boeiend. Vaak zijn dit ook de (op het eerste oog) wat rustigere, sportieve, nuchtere ''hollandse'' meiden. Terwijl ik juist die echte hockey / corps of instagram-meisjes interessant vind, maar die vinden mij dus totaal niet boeiend.

Beetje een warrig verhaal misschien, maar ik begin me toch ook wel eens te beseffen dat ik misschien zelf mijn 'scope' een beetje moet gaan aanpassen. Natuurlijk kun je jaren wachten tot die ene dame die perfect in het plaatje past zich aandient. Maar misschien loont het ook wel de moeite om eens te investeren in een dame waar ik misschien in eerste instantie niet direct op straat mijn hoofd voor zou omdraaien.

Wie van jullie heeft dit (bewust) gedaan? Ik bedoel dus niet echt je ''eisen'' verlagen, maar wel bewust een kans geven aan een dame waar je in eerste instantie niet direct heel erg opgewonden / enthousiast van raakte. Ik ben benieuwd of zoiets kan werken.
pi_181167293
Alles is voorbij.
pi_181167305
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 00:04 schreef Anthonie1 het volgende:
Alles is voorbij.
Dat sowieso.
pi_181167328
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 00:05 schreef Bogatell het volgende:

[..]

Dat sowieso.
Toen ik zag dat mijn 'jeugdvriend' al twee kinderen had, wist ik dat ik blij mocht zijn met een tien jaar jongere vriendin.
pi_181167846
Tja, een relatie aangaan met iemand waar je toch niet echt warm van wordt... Vroeger en in andere culturen eerder de norm dan uitzondering, maar ik heb toch mijn twijfels of je daar ècht gelukkig van wordt.
Natuurlijk zul je na verloop van tijd best gaan houden van die ander, maar diep in je hart zul je hem/haar nooit ècht geweldig vinden. Dat is mijn ervaring (2,5 jaar relatie gehad) en ik denk eigenlijk dat dat voor de meeste mensen geldt.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_181168452
Gewoon genoegen nemen met wat er op je pad komt, TS. Die hockeymeiden zullen wel met een reden niet in je geïnteresseerd zijn.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 02:10:38 #7
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_181169574
Gewoon niet aan beginnen, kinderen krijgen is niet verplicht.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_181169716
Wat is uberhaupt zo aantrekkelijk aan hockey? Heb je zelf wel hockey gespeeld?

Verwar je niet passie met hockey?

Andere mensen hebben ook andere dingen die interessant zijn, je moet er alleen achter komen i.p.v. dat het in je gezicht wordt gegooid met instagram foto's.

Waarom kijk je uberhaupt naar instagram foto's van mensen die je helemaal niet kent?
pi_181169748
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 02:44 schreef Yiwei het volgende:
Wat is uberhaupt zo aantrekkelijk aan hockey? Heb je zelf wel hockey gespeeld?

Verwar je niet passie met hockey?

Andere mensen hebben ook andere dingen die interessant zijn, je moet er alleen achter komen i.p.v. dat het in je gezicht wordt gegooid met instagram foto's.

Waarom kijk je uberhaupt naar instagram foto's van mensen die je helemaal niet kent?
Ohw het gaat niet om hockey zelf maar de chicks die daar opzitten snap dat dan
Ik zwaai naar dieren.
pi_181170202
Ik denk dat als je bepaalde eisen stelt aan degene met wie je een relatie zou willen, je ook moet voldoen aan haar eisen. Als je er nou eens achter kwam wat die hockeymeisjes in een partner zoeken, dan kun je daar naartoe werken.
Google is your friend, abuse your friends
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 06:58:13 #11
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181170563
Zijn er ook eisen die je aan een partner stelt als
- kan en wil baren
- wordt niet chagrijnig van een paar onderbroken nachten wegens huilbaby
- nog steeds leuk als ze naar poepluiers stinkt
- kan goed met kinderen omgaan
- wordt oud genoeg om samen kinderen groot te brengen, in goede gezondheid natuurlijk
- kan kinderen met huiswerk helpen
pi_181170647
Worden mensen hier niet meer verliefd of wat?
Draait het vinden van een partner om status en uiterlijk? :?

[ Bericht 65% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2018 07:17:38 ]
pi_181170652
Good guy ts:

dinsdag 14 augustus 2018 @ 07:18:44 #14
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_181170689
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 07:15 schreef Hexxenbiest het volgende:
Al een paar jaar worden die gevoelens onderdrukt, bang als ze zijn een verkeerde keuze te maken.
pi_181170720
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 07:18 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Al een paar jaar worden die gevoelens onderdrukt, bang als ze zijn een verkeerde keuze te maken.
Jammer! Ondapperen!
pi_181170735
Je moet ook nog verliefd worden op zo’n meisje TS, dat laat zich niet sturen.
-nee-
pi_181170819
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 07:15 schreef Hexxenbiest het volgende:
Lelijkerds en gekkies zijn niet echt populair.
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 07:52:27 #18
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_181170950
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 00:04 schreef Bogatell het volgende:
Terwijl ik juist die echte hockey / corps of instagram-meisjes interessant vind, maar die vinden mij dus totaal niet boeiend.
Deze lijken alleen maar heel lekker vanwege hun instagram bikini strand foto's maar zijn waarschijnlijk niet echt relatiemateriaal. Ja natuurlijk wil menig man eroverheen want ze zijn lekker, althans met hun instagram filters wel, maar kan je echt iets serieus met iemand die starbucks en strand en instagram als hobby heeft beginnen?
Intel Pentium 4 2.4GHz HT (Northwood, 130nm, 512KB L2, 800MHz FSB)
Intel Extreme Graphics 2 (64MB allocated)
1GB DDR 400MHz CL2 or 3
Maxtor DiamondMax Plus 10 160GB IDE
  dinsdag 14 augustus 2018 @ 07:54:54 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_181170967
Je blijft zo wel erg steken op het begin, door puur op uiterlijk te selecteren. Een relatie, zeker voor de lange duur is op meer gebaseerd dan op uiterlijk en ‘het erop kunnen’. Kom je er op deze manier wel achter met wat voor iemand je gelukkig kan worden in een relatie?
The love you take is equal to the love you make.
  Redactie Frontpage dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:00:08 #20
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181171005
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 00:05 schreef Anthonie1 het volgende:

[..]

Toen ik zag dat mijn 'jeugdvriend' al twee kinderen had, wist ik dat ik blij mocht zijn met een tien jaar jongere vriendin.
Dus jij hebt ook een kind?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181171011
Ik denk dat je het toch af en toe eens de kans moet geven.

Sowieso Tinder... Sommige vrouwen zijn in het echt veel mooier dan op de foto en omgekeerd. Daarnaast is mijn ervaring dat de 'standaard Hollandse meid' qua kleding en make-up ook geen ster is, kortom het verschil in uiterlijk is vaak helemaal niet aanwezig of zeer klein.

Maar belangrijker nog: leer gewoon eens iemand kennen. Wie weet verandert dat iets bij je. Maar uiteindelijk heeft het geen zin een relatie te starten, laat staan kinderen te krijgen met iemand die je niet echt ziet zitten .

Achteraf zal iedereen je vertellen dat uiterlijk als je jong bent belangrijker is dan in een huwelijk. En dat iemand met wie je goed tijd kunt doorbrengen, beetje kunt lachen enz. Meer waard is dan een mooi lichaam en koppie.

Ik bedoel, als je na een paar slapeloze nachten wakker wordt naast de moeder van je pasgeboren baby.. zonder make-up of coole Instagram- filters... Is ze dan nog steeds mooi?
Whatever...
  Redactie Frontpage dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:01:55 #22
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_181171027
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 augustus 2018 05:53 schreef Metalfrost het volgende:
Ik denk dat als je bepaalde eisen stelt aan degene met wie je een relatie zou willen, je ook moet voldoen aan haar eisen. Als je er nou eens achter kwam wat die hockeymeisjes in een partner zoeken, dan kun je daar naartoe werken.
Roomblanke Roderick die ook op hockey zit en waar van de ouders of hijzelf een paar ton vrij te besteden hebben/heeft.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_181171380
Ik zal je vertellen waar die "perfecte" instagram "modellen" op vallen. Kerels met brede kaken, perfecte haargroei/grens, type van nature beach boy gespierd, avontuurlijk en sportief, gewild door andere vrouwen met een groot sociaal netwerk, een aardig inkomen; qua uiterlijk het type waar 99% van de vrouwen 'hot' swipet, niet per se waar ze relatiemateriaal associaties bij krijgen maar waar ze als eerste denken: ik wil zijn pik voelen. Waarbij ze ongegeneerd tegen vriendinnen zeggen dat ze door hem gepaald willen worden. Waarbij ze lopen te kwijlen en zich direct onderdanig en slijmerig opstellen. Een kerel waar ze om al zijn opmerkingen lachen, puur om zijn aandacht te trekken.

Dit ben jij niet TS. Je bent niet zo genetisch 'priviledged'
  Moderator dinsdag 14 augustus 2018 @ 08:56:53 #24
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_181171555
Getuige je eerdere topics ben je hier al heel lang mee bezig TS, niet pas sinds een vriend van je vader is geworden. Je benadert het veel te theoretisch. Gevoel laat zich niet vangen in een rationeel verhaaltje.

Het lijkt me een slecht idee om een relatie aan te gaan met iemand die je niet ziet zitten. De enige reden dat je dat wil doen is omdat het plaatje volgens jou niet klopt, en het toch wel eens tijd wordt om een relatie te hebben, vooral omdat je sociale omgeving dat ook (al jaren) heeft.

Je schrijft dan wel dat er vrouwen interesse in je hebben, maar omdat dat niet het type vrouw is dat jou interesseert, hoef je dr niet. Dat op zich is logisch. Het dan toch maar doen zodat je dan in ieder geval iemand hebt (want de vrouwen die jij wil willen jou niet geef je aan) is helemaal niet logisch, en geen goed idee.

Dat is geen verliefd zijn, dat is rationeel besluiten dat het, gezien je leeftijd etc tijd wordt voor een relatie, maar dat is dan geen relatie die succesvol gaat zijn, als hij uberhaupt blijft bestaan voor langere tijd.

En de krampachtige manier waarop je met dit onderwerp bezig bent gaat niet bijdragen aan het vinden van een relatie naar jouw zin.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_181171639
De datingmarkt is natuurlijk bij uitstek een markt van vraag en aanbod.

Vrouwen weten héél erg goed op welke ''rang'' ze staan qua uiterlijk en aantrekkelijkheid, vandaar dat je inderdaad vaak van tevoren al kunt bepalen welk type vrouw geïnteresseerd is en welke niet : die vrouwen voelen immers haar fijn aan welke man qua uiterlijk/status/uitstraling wel binnen hun bereik ligt en welke er met alle semi-instapram modelletjes vandoor gaan en waar Moniek het met haar brede baar-heupen niet bij hoeft te proberen.

Ik ben zelf ook een oerhollandse gast, vind mijzelf niet lelijk, maar ik weet dat ik het bij een petite instagram-latina'tje met een Balmain shirt of een hele hete blonde stoot die overduidelijk zo geil op zichzelf is dat ze elke dag squat in de gym voor de perfecte kont : die zijn niet geïnteresseerd in mij, al zou ik dat soort meiden dolgraag een keer willen neuken.

Maar als je daar op blijft wachten, kan het een lange wacht worden. Aan de andere kant heeft het weinig zin om dan maar iets te beginnen met een oerhollandsche koe van een meid waar je seksueel totaal niet blij van wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')