abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_181147942
Wegens de komst van een tweede zoon/dochter binnenkort moet mijn mancave-kamer er helaas aan geloven, omdat dat de nieuwe slaapkamer wordt van onze dochter. Om toch een eigen kamer te houden wordt de logeerkamer mijn nieuwe werkkamer/mancave. Dit is echter een vrij kleine kamer (-+ 3 bij 4) en het logeerbed willen we hier wel laten staan. Vnl. ook voor ons zelf, zodat een van ons twee af en toe even een nachtje kan 'bijslapen' als zoon/dochter nummer 2 er is...

Omdat een (eenpersoons)bed vrij veel oppervlakte inneemt in zo'n kamer ben ik aan het kijken naar alternatieven. Het moet wel een redelijk permanente oplossing zijn, zodat je er elk moment kunt gaan liggen (dus geen opblaasmatras oid). Een opklapbed is wellicht een optie, maar volgens mijn vriendin ligt dat beroerd. Heeft iemand hier ervaringen mee? Of heeft iemand nog andere tips/ervaringen?
pi_181147980
Een slaapbank misschien?
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_181147981
Een dik opblaasmatras met ingebouwde pomp is supermakkelijk.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  roze maandag 13 augustus 2018 @ 10:06:36 #4
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_181148023
Your beauty never ever scared me.
pi_181148079
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:03 schreef Bzzzzt het volgende:
Een slaapbank misschien?
Wel naar gekeken, maar dat neemt uiteindelijk net zoveel ruimte in als een bed.
pi_181148086
Zelf zou ik voor een ruime hangmat gaan maar ik besef dat niet iedereen daar in wil en kan slapen.

Een bed met overtrek en zeer ruim rug kussens kan ook als bank dienst doen. Toen ik nog op kamers woonde is dat een paar jaar mijn zit en slaapwijze geweest. Dekbed en slaapkussen kan dan in een bak onder het bed.
pi_181148152
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:03 schreef spijkerbroek het volgende:
Een dik opblaasmatras met ingebouwde pomp is supermakkelijk.
Die hebben we al, maar duurt wel even voordat ie is opgeblazen en de pomp maakt megaveel lawaai. Bij onze eerste dochter hadden we nog wel eens als ze erg aan het spoken was dat 1 van ons tweeën 's nachts nog maar even naar de logeerkamer verhuisde om nog een paar uurtjes slaap te pakken. Een opblaasbed dat nog opgepompt moet worden is dan niet handig :)
pi_181148208
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:10 schreef nanuk het volgende:
Zelf zou ik voor een ruime hangmat gaan maar ik besef dat niet iedereen daar in wil en kan slapen.
hehe, wel origineel idee en ideaal qua ruimte :). Heb alleen nog nooit in een hangmat geslapen en ben bang dat het idd niet iedereen zal bevallen.
  maandag 13 augustus 2018 @ 10:18:01 #9
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_181148231
Een slaapstoel? (Eenpersoons slaapbank dus eigenlijk)
Zoals deze:
https://www.made.com/nl/haru-eenpersoonsslaapbank-turkooisblauw

Of zo’n opvouwbaar matras, maar dat lijkt me niet zo lekker slapen.
  maandag 13 augustus 2018 @ 10:19:50 #10
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_181148271
Of zo'n ding. https://www.beddenreus.nl/producten/639468-opklapbed--albero Klap je in tegen de muur.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_181148273
quote:
nice, zoiets bouwen wordt iets teveel van het goede, maar ik heb wel gekeken naar bijv. een hoogslaper. Zit alleen ook nog even ermee dat dat best wel wat kost en uiteindelijk ook veel ruimte inneemt.
pi_181148302
Waarom moet je in een andere kamer dan je vrouw liggen om te slapen? Je kan toch gewoon afspreken dat die nacht zij eruit gaat en jij blijft liggen of andersom?
pi_181148316
quote:
14s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:19 schreef jogy het volgende:
Of zo'n ding. https://www.beddenreus.nl/producten/639468-opklapbed--albero Klap je in tegen de muur.
Dat is echt ideaal en ook eigenlijk wat ik zoek :) Alleen de prijs.........
  maandag 13 augustus 2018 @ 10:22:40 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_181148343
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:21 schreef Palomar het volgende:

[..]

Ja, het is wel een beetje duur. Maar misschien zijn er goedkopere alternatieven of als je een beetje handig bent kan je ook een eigen opklapbed in elkaar flansen misschien. Moet je wel zeker zijn dat het stevig is natuurlijk _O-.
Vrijheid
  Moderator maandag 13 augustus 2018 @ 10:23:04 #15
45833 crew  Fogel
pi_181148358
quote:

[..]

Ikea heeft ook zo’n oplossing! Alleen staat die rechtop.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  maandag 13 augustus 2018 @ 10:27:12 #16
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_181148431
quote:

[..]

Wat vind je nou van die stoel die ik postte? :’(
pi_181148584
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:21 schreef Tja..1986 het volgende:
Waarom moet je in een andere kamer dan je vrouw liggen om te slapen? Je kan toch gewoon afspreken dat die nacht zij eruit gaat en jij blijft liggen of andersom?
Onze dochter sliep de eerste maanden bij ons op de kamer en ze werd ong. elke 2-3 uur wakker (krijsen) en soms elk uur. Dan word je allebei dus automatisch wakker en breekt je echt op na een paar dagen. Vandaar af en toe even een nachtje bijslapen in de logeerkamer ;) Bij de tweede verwacht ik dat dit net zo zal gaan.
pi_181148625
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:27 schreef Gentianella het volgende:

[..]

Wat vind je nou van die stoel die ik postte? :’(
sorry.. ;( was er naar aan het kijken, zoveel reacties (dank daarvoor :) ) Lijkt op een bedstoel die ze ook bij Ikea hebben. Ben alleen bang dat dat niet zo goed ligt als een normaal bed (zelfde idee als een opklapbed). Maar het is wel een goed alternatief. Ik hou deze in het achterhoofd.
pi_181148828
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:33 schreef Palomar het volgende:

[..]

Onze dochter sliep de eerste maanden bij ons op de kamer en ze werd ong. elke 2-3 uur wakker (krijsen) en soms elk uur. Dan word je allebei dus automatisch wakker en breekt je echt op na een paar dagen. Vandaar af en toe even een nachtje bijslapen in de logeerkamer ;) Bij de tweede verwacht ik dat dit net zo zal gaan.
Oplossing: je kind niet in je kamer leggen. Je bent toch al een kamer aan het vrijmaken voor je nieuwe baby?
pi_181149061
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:45 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Oplossing: je kind niet in je kamer leggen. Je bent toch al een kamer aan het vrijmaken voor je nieuwe baby?
maar ook dan word je wakker door de babyfoon. Logeerkamer op zolder is dan gewoon het beste ;)
  maandag 13 augustus 2018 @ 11:03:52 #21
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_181149192
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 10:35 schreef Palomar het volgende:

[..]

sorry.. ;( was er naar aan het kijken, zoveel reacties (dank daarvoor :) ) Lijkt op een bedstoel die ze ook bij Ikea hebben. Ben alleen bang dat dat niet zo goed ligt als een normaal bed (zelfde idee als een opklapbed). Maar het is wel een goed alternatief. Ik hou deze in het achterhoofd.
Ik moet eerlijk zeggen dat die bedstoelen best lekker liggen hoor, we hebben er ook ééntje. Het is niet supersimpel en supersnel op te zetten maar ook weer niet onmogelijk.
Vrijheid
pi_181149335
quote:
14s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:03 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat die bedstoelen best lekker liggen hoor, we hebben er ook ééntje. Het is niet supersimpel en supersnel op te zetten maar ook weer niet onmogelijk.
En bovendien is het, als ik TS zo hoor, alleen voor enkele keren bedoeld. Als het dan wat minder slaapt als je eigen bed, tja, denk dat dat niet zo heel erg is. Als je maar even kan liggen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_181149470
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 11:11 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

En bovendien is het, als ik TS zo hoor, alleen voor enkele keren bedoeld. Als het dan wat minder slaapt als je eigen bed, tja, denk dat dat niet zo heel erg is. Als je maar even kan liggen.
Klopt, het lijkt me idd wel een goede oplossing. Moet alleen even kijken of de lengte wel voldoende is. Die hierboven genoemd werd is 182cm lang en die van de Ikea 188cm. Is voor mij al aan de krappe kant (ben 180).
pi_181149588
ik weet niet hoe groot jullie baby kamer is, maar als die groot genoeg is daar een eenpersoonsbed neerzetten? Dan kan de ouder van wacht daar slapen of andersom als babylief nog in wiegje in de ouderslaapkamer slaapt.

Bedenk ook dat je vrouw nog aan het ontzwangeren is, dus met haar net bevallen lichaam een trappetje van een hoogslaper op kan klimmen.
Voor logeer opklapbed zit natuurlijk verschil in of je er eentje van paar tientjes koopt of 300 euro tegen aan gooit.
pi_181149930

Hoogslaper boven je bureau een idee? Heb je in vele uitvoeringen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_181150043
Al gaat er natuurlijk niets boven een Living Cube

http://www.tillkoenneker.work/livingcubefurniture/
pi_181150234
quote:

[..]

Ik denk dan eerder aan zelf zoiets maken, maar dan puur om een gewoon matras (incl. deken en kussen) tegen de muur op te bergen, niet als bed. Indien nodig floep je de matras daar dan uit en strijk je neer.
pi_181150601
quote:

[..]

Kijk eens op marktplaats naar “Bedkast” Daar staan er al op vanaf ¤75,- die dingen worden vaak weinig gebruikt dus met een beetje opknappen of een nieuw matras kan er best iets tussen zitten.
pi_181157539
Bedkast / opklapbed / Murphy bed zijn ruimtebesparend en met een goede matras helemaal prima.

Als je heel handig bent (of geld genoeg hebt) zou je ook een bed tegen het plafond kunnen overwegen, die je dan wanneer nodig naar beneden haalt. Voor voorbeelden zie: https://roomed.nl/4-bedde(...)deaal-zijn-een-loft/

En gewoon een goede slaapbank kan natuurlijk ook, heb je meteen een bank in je mancave.
pi_181160225
Opklapbed van Avek (www.avek.nl) slaapt precies als een gewoon bed. Zo’n bed ziet er in eerste oogopslag uit als een goedkopere variant van dit soort bedden, maar is daar qua kwaliteit niet mee te vergelijken. Helaas wel aan de prijs.
pi_181160651
Gewoon een matras tegen de muur die je op de grond legt indien nodig. Weinig ruimte, simpel en slaapt best aardig.
I'm right and you know it
pi_181167011
https://www.beterbed.nl/bedden/vouwbed/?sortby=most-sold

Zoiets hebben wij op zolder staan. Hendig ding.
Feel the fuzz!
pi_181171162
Bij elke vorm van vouwbed heb je natuurlijk een matras die ook uit delen bestaat, lijkt me altijd minder goed liggen ongeacht de kwaliteit. Daarom liever iets wat je als bank gebruikt zonder vouwend matras of een matras wat tegen de muur klapt, kan landscape of portrait. Als je een matras langdurig op de grond legt dan wel een lattenbodem maken voor je ventilatie er onder, klap je het elke dag op dan blijft het ook wel droog zonder ventilatie.
pi_181171584
quote:

[..]

Is ook prima op marktplaats te vinden, nieuw matras erin en klaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')