abonnement Unibet Coolblue
pi_181146950


Als je een paar jaar geleden had gezegd: 'ik ga denk ik een Chinees mobieltje kopen', dan had iedereen je hard uitgelachen. Op dat moment waren Chinese mobieltjes voornamelijk nog hoogst irritante plastic dingen met slechte touchresponse, weinig werkgeheugen (RAM), een slome processor en vooral ook bar slechte ondersteuning/updates. Dat alles dan ook nog gebaseerd op een of andere vaag JAVA-aangestuurd besturingssysteem met afschuwelijke navigatie, of als ze al Android hadden een buggy en verouderde versie zonder upgrademogelijkheden. Tegenwoordig bieden Chinese smartphones de gevestigde merken echter waardige concurrentie en zijn ze zeker de moeite waard in overweging te nemen als je op zoek bent naar een nieuw mobieltje.


SPOILER: Scherm
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Powerhouse
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Accu
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: DualSIM & Frequentiebanden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ondersteuning van Android
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Uit het overweldigende aanbod aan Chinese smartphones hebben wij alvast een selectie gemaakt van de meest interessante en populaire merken (klikbaar!). Onder ons forumusers is vooral Jiayu erg geliefd.




Er zijn verschillende manieren om aan een Chinese smartphone te komen. Er is geen ideale methode en het is aan te raden om elk van deze mogelijkheden in overweging te nemen, zeker met betrekking tot prijs en beschikbaarheid.

Sidenote: laders die met Chinese smartphone meegeleverd worden beschikken niet over een EU-compatible plug. Wil je je smartphone op kunnen laden, heb je dus een US -> EU adapter-stukje nodig, deze vind je in de Chinese webshops en eBay.
SPOILER: Webshops
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: AliExpress & DHGate
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Taobao & Tmall
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Importeren: verzending, tracking en douane
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Aftersale: en nu?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hoe weet ik of iets echt of 'fake' is?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Blijf up-to-date met de laatste ontwikkelingen, check:

| www.gizchina.com | www.gizbeat.com | www.gizmochina.com |
Android customizing-termen uitgelegd voor n00bs: http://androidforums.com/(...)ashing-adb-root.html |

| www.mtksj.com | www.imp3.net | www.pconline.com.cn | http://mobile.zol.com.cn | www.mobileuncle.com |

OnePlus topicreeks op FOK!
Algemene info Chinese webshops & coupons

OP Version 2.0 by shiznuts | © 2012-2015 | Do not copy these contents without permission | content by shiznuts & RobertNL
Uitvinder van de biersmiley.
pi_181146953
Laatste post:

quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 08:48 schreef dimmak het volgende:
Xiaomi is ook een nieuwe brand gestart om de concurrentie aan te gaan met OnePlus: Poco. Ben benieuwd waarom. De Android One toestellen zijn immers ook geschikt voor de hele wereld? Een Mi 8 met Android One zou al voldoen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_181198329
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2018 08:50 schreef dimmak het volgende:
Laatste post:

[..]


Lijkt op MIUI? Voor de rest prima specs voor die prijs. Alleen de achterkant is wel lelijk.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_181200124
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 10:23 schreef dimmak het volgende:

[..]


Lijkt op MIUI? Voor de rest prima specs voor die prijs. Alleen de achterkant is wel lelijk.
Vind het helemaal niets. Geef mij dan maar een Mi 8 met Lineage OS
  woensdag 15 augustus 2018 @ 14:51:40 #5
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_181204258
Volgende maand beschikbaar in Nederland. Over 3-4 maanden koop ik er één (wanneer er ¤200-300 van de prijs is afgegaan). Blijft fascinerend om te zien. Denk niet dat de Samsung S10 mooier zal zijn.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_181205486
Vind die Find X maar onpraktisch. Geef mij dan de Vivo Nex maar. Bij dat toestel valt of staat het gebruik tenminste niet bij het camera mechanisme, zoals dat bij de Oppo wel geldt.

De Oppo F9 heeft dan weer wel een mooi subtiele notch:



Beste notch tot nu toe ^O^

[ Bericht 55% gewijzigd door Splackavellie02 op 15-08-2018 19:53:56 ]
pi_181207592
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 14:51 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Volgende maand beschikbaar in Nederland. Over 3-4 maanden koop ik er één (wanneer er ¤200-300 van de prijs is afgegaan). Blijft fascinerend om te zien. Denk niet dat de Samsung S10 mooier zal zijn.
WOW stevig aan de prijs!
pi_181216474
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 10:23 schreef dimmak het volgende:

[..]


Lijkt op MIUI? Voor de rest prima specs voor die prijs. Alleen de achterkant is wel lelijk.
Niet bijzonder anders dan de OnePlus 3, ik vind het wel oké.
pi_181216660
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 10:23 schreef dimmak het volgende:

[..]


Lijkt op MIUI? Voor de rest prima specs voor die prijs. Alleen de achterkant is wel lelijk.
Prima specs, ZTE Blade gen 1 achterkant :P (daar begon ik zelf ooit mee)

En fijn dat Oneplus nu een uitdager heeft op hun eigen bekende terrein. Het had het afgemaakt als ze dit gewoon met Android One ondersteuning hadden uitgebracht. Desondanks prima ding.
mag het weten
pi_181222219
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2018 22:38 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Prima specs, ZTE Blade gen 1 achterkant :P (daar begon ik zelf ooit mee)

En fijn dat Oneplus nu een uitdager heeft op hun eigen bekende terrein. Het had het afgemaakt als ze dit gewoon met Android One ondersteuning hadden uitgebracht. Desondanks prima ding.
Precies, met Android One had het al een veel beter toestel geweest.
Uitvinder van de biersmiley.
  One tough cookie donderdag 16 augustus 2018 @ 22:52:01 #11
169210 liesje1979
pi_181241805
Hoi.
Wellicht kunnen jullie mij helpen. Helaas heeft mijn Sony xperia kuren en een korte zoektocht op internet leert mij dat het een bekend en veel voorkomend probleem is, waar weinig aan te doen is. Ik kan hem natuurlijk nog ter reparatie opsturen maar ik verwacht er niet teveel van. Ik kom pas in mei weer in aanmerking voor een nieuw toestel. -O-
Maar goed, nu zoek ik dus een goedkoop vervangend toestel, al was het alleen al om de tijd dat ik mijn oude kwijt ben aan reparatie te overbruggen en anders tot ik in mei weer gewoon een nieuwe kan uitzoeken. Ik heb totaal geen verstand van telefoons. :')

Wensen, maximaal 80 euro. Goedkoper nog beter.
Android besturingssysteem, ik heb nu versie 8.0.0 geloof ik en daar werken mijn apps prima op.
Het liefste redelijk wat opslagruimte en een leuke camera.
Ik vind een groot scherm fijn, het maakt me niet uit als mijn telefoon daardoor wat groter uit valt.

Geen idee of dit haalbaar is voor het bedrag wat ik er maximaal aan wil besteden maar misschien kunnen jullie wel met mee meedenken.
pi_181249143
waarom koop je nu niet gewoon gelijk een goed toestel en neem je een simonly abo, scheelt je maandelijks bakken met geld en je hebt geen lening meer voor een telefoon..
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 11:22:55 #13
327191 RobertNL
For your gear.
pi_181249715
Dat zou ik ook aanraden, een xiaomi a2 (lite) of a1. Kost iets meer maar dan kan je begin volgend jaar een sim only pakken.

Andres zou ik wellicht zoiets pakken:
https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-leeco-le-2
Met priority direct mail.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_181250564
Voor dat 2x dat budget heb je een Redmi Note 5. :+

Hoef je die Sony ook niet meer te laten maken en kun je inderdaad een goedkope(re) sim-only nemen.
  One tough cookie vrijdag 17 augustus 2018 @ 15:03:29 #15
169210 liesje1979
pi_181254617
Ik betaal een tientje per maand voor mijn toestel. Ik begrijp wat jullie bedoelen maar ik ben echt op zoek naar een goedkoop, simpel vervangend toestel. Maar dat is niet mogelijk voor dat budget begrijp ik?
pi_181255459
Het probleem is dat, in de prijsklasse die jij aangeeft, het principe exact het tegenovergestelde is van high end smartphones: het verschil tussen een smartphone van ¤750,- en een smartphone van ¤1000,- is minimaal, terwijl het verschil tussen dan smartphone van ¤75,- en een smartphone van ¤100,- vaak betekent dat je twee keer zoveel performance krijgt voor 33% van de prijs.

Het is dus heel lastig om een specifiek toestel aan te raden, zonder dat er voor ¤10-20 meer een veel beter toestel te koop is. En tot je uitkomt bij de Redmi Note 5 kun je dat spelletje wel blijven spelen.
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:01:22 #17
327191 RobertNL
For your gear.
pi_181255725
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 15:03 schreef liesje1979 het volgende:
Ik betaal een tientje per maand voor mijn toestel. Ik begrijp wat jullie bedoelen maar ik ben echt op zoek naar een goedkoop, simpel vervangend toestel. Maar dat is niet mogelijk voor dat budget begrijp ik?
het toestel dat ik hierboven benoem van LeEco is dan wellicht een optie.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 16:19:30 #18
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_181256176
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 15:03 schreef liesje1979 het volgende:
Ik betaal een tientje per maand voor mijn toestel. Ik begrijp wat jullie bedoelen maar ik ben echt op zoek naar een goedkoop, simpel vervangend toestel. Maar dat is niet mogelijk voor dat budget begrijp ik?
2e hands een optie?

En wat wil je met je smartphone kunnen doen?

[ Bericht 4% gewijzigd door jcdragon op 17-08-2018 16:47:01 ]
Isn't it ironic, don't you think
pi_181256323
Als je ziet wat een kwaliteit die Chinese smartphones bieden voor zo weinig geld, is het raar dat mensen nog steeds een peperdure Apple iPhone kopen. Meestal gaan de toestellen toch maar een paar jaar mee.
pi_181256551
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 16:26 schreef Homijn het volgende:
Als je ziet wat een kwaliteit die Chinese smartphones bieden voor zo weinig geld, is het raar dat mensen nog steeds een peperdure Apple iPhone kopen. Meestal gaan de toestellen toch maar een paar jaar mee.
Ik zie niet wat dat met elkaar te maken heeft? Geen van die Chinese toestellen draait op iOS, en dat is de enige reden dat ik nog een iPhone koop.

Buiten dat kijk ik altijd eerst naar wat China biedt, voordat ik naar de andere merken kijk.

Overigens is het extra geld dat je aan een Redmi Note 5 kwijt bent absoluut de frustratie waard die je bespaart ten opzichte van een écht goedkoop toestel. Waar die samenhangen van compromissen en irritaties, is de Redmi Note gewoon een uitstekend toestel waarbij je niets echt mist.

[ Bericht 14% gewijzigd door Splackavellie02 op 17-08-2018 16:56:57 ]
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 22:03:59 #21
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181264018
Ik moet ook binnenkort een nieuw telefoontje, mijn huidige heeft een dikke ster. Wil eigenlijk vooral een goede camera voor foto en video en gps maar mag niet teveel kosten <150 euro en rond 100 of lager is zelfs beter. Ben nu een beetje aan het kijken op ali en gearbest en kom wel wat tegen dat aanspreekt.

1) Hoe moet ik kijken naar android 9 dat binnenkort uitkomt, moet ik daar rekening mee houden?
2) Is het kopen van een android 6 toestel op dit moment niet meer oppertuun? Hoe zit dat dan met android 7 of 8? Wat is wijsheid om niet te nemen?

Ik heb nu een sharp met android 6 á ¤105,-- en een cubot met android 8 á ¤130,-- en een Huwai Honor 7c voor ¤112,-- met android 8 en een leagoo t5 voor ¤90,-- met android 7 en Doogie S55 voor ¤140,-- met android 8 en gevonden.

Wel ingewikkeld. Mijn subjectieve gevoel neigt naar die cubot of de doogie, omdat de cubot een 20mp camera+android8 heeft volgens de specs en de doogie ip68+android8 is. Wat denken jullie of wat heeft jullie voorkeur?

[ Bericht 21% gewijzigd door govie op 17-08-2018 22:54:57 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_181265317
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 15:03 schreef liesje1979 het volgende:
Ik betaal een tientje per maand voor mijn toestel. Ik begrijp wat jullie bedoelen maar ik ben echt op zoek naar een goedkoop, simpel vervangend toestel. Maar dat is niet mogelijk voor dat budget begrijp ik?
Koop zoals RoberNL al aangeeft een LeEco/LeTV toestel met SnapDragon SOC.

Je kunt ze al kopen voor rond de 80,- euro. Ze worden veelal geleverd met Android 6, een inmiddels sterk verouderd Smartphone OS, maar via sites als XDA developers kun je nog regelmatig nieuwe Android 7 en 8 ROM's binnenhalen en installeren. De community voor toestellen van dit merk met SD SOC is nog wel up, running en imo degelijk. Toestellen van dit merk hebben een robuuste bouwkwaliteit en goede specs. Toen het merk op haar hoogtepunt was, stonden flink wat toestellen bekend als best buy wat betreft prijs/kwaliteit.

Ik zou de LeEco Le2 X526 versie aanschaffen als ik jou was. Via BG met Priority Direct Mail;
https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-leeco-letv-le-2-x526

Bij Banggood net geen 80 euro met PDM. En dan heb je een SD652, 3GB Ram, 32GB ROM, Full HD scherm, dual SIM EN band 20 voor NL! Enige nadeel is geen uitbreidbaar geheugen, maar je moet ergens op inleveren voor deze prijs. Mocht je het leuk vinden: ook beschikbaar in rose gold.
pi_181270333
Voor de geinteresseerden:

De ZTE Nubia Z17 mini, SD653, 6GB RAM, 64 GB ROM, enz. is te koop voor rond de 150 euro in enkele shops. Geen slechte deal, hoewel de Android ondersteuning niet erg goed is lees ik hier en daar. :{
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:55:36 #24
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181274859
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2018 23:07 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Koop zoals RoberNL al aangeeft een LeEco/LeTV toestel met SnapDragon SOC.

Je kunt ze al kopen voor rond de 80,- euro. Ze worden veelal geleverd met Android 6, een inmiddels sterk verouderd Smartphone OS, maar via sites als XDA developers kun je nog regelmatig nieuwe Android 7 en 8 ROM's binnenhalen en installeren. De community voor toestellen van dit merk met SD SOC is nog wel up, running en imo degelijk. Toestellen van dit merk hebben een robuuste bouwkwaliteit en goede specs. Toen het merk op haar hoogtepunt was, stonden flink wat toestellen bekend als best buy wat betreft prijs/kwaliteit.

Ik zou de LeEco Le2 X526 versie aanschaffen als ik jou was. Via BG met Priority Direct Mail;
https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-leeco-letv-le-2-x526

Bij Banggood net geen 80 euro met PDM. En dan heb je een SD652, 3GB Ram, 32GB ROM, Full HD scherm, dual SIM EN band 20 voor NL! Enige nadeel is geen uitbreidbaar geheugen, maar je moet ergens op inleveren voor deze prijs. Mocht je het leuk vinden: ook beschikbaar in rose gold.
Waarom niet deze van leguoo? Heeft android 8 en kost ¤102,--?

When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_181276860
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 13:55 schreef govie het volgende:

[..]

Waarom niet deze van leguoo? Heeft android 8 en kost ¤102,--?

[ afbeelding ]
En een waardeloze SoC
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 18:54:38 #26
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181279511
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 16:24 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

En een waardeloze SoC
Is een Helio P23 processor (octapussy 2ghz) wel prima?

Want ik vind deze smartphone idee als leek ook wel aardig, de eerste nokbeeld rugged smartphone.

Ulefone Armor 5

[ Bericht 15% gewijzigd door govie op 18-08-2018 19:03:03 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 20:08:11 #27
327191 RobertNL
For your gear.
pi_181281382
Omdat leagoo malware meeleverde op de toestellen. Updates uitblijven en er geen of een kleine community is.

De LeEco is gewoon een stap beter dan.
Overigens zijn de toestellen die je linkt niet perce slecht, maar er zitten nadelen aan.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 20:19:10 #28
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181281798
Thx beide, ik pretendeer er ook niet iets vanaf te weten. Ik heb via kimovilsite e.e.a. vergeleken, die ulefone armor 5 ( Android 8 / octacore 2&1.5ghz / 4GB / 13MP ) vind ik aantrekkelijk voor ¤169,--. En een Xiaomi lijkt me ook wel wat onder de 140 euro, maar die zijn niet rugged...

1- Is banggood een goede winkel en hoe regelen zei bv invoerkosten enzo? Hoef ik nergens bang voor te zijn?

Edit:

2- Is het een probleem voor een smartphone-camera als het geen stabilisatie heeft, of is het normaal als dat onbreekt?

3- Zoals je kan zien werken de Mediatek toestellen met alle Nederlandse providers op 2100MHz voor 3G en 900/180MHz voor GSM. De laaste tijd wordt er wegens verschuivingen in de frequenties ook 3G uitgezonden op 900MHz, dit zou beter bereik moeten geven. Helaas ondersteunen MTK toestellen dit (nog) niet. Is deze quote uit de startpost een probleem bij de ulefone armor 5 of werkt alles wel gewoon naar behoren?

[ Bericht 3% gewijzigd door govie op 18-08-2018 22:00:18 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  zaterdag 18 augustus 2018 @ 23:06:50 #29
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181286425
Vragen zijn al beantwoord, dekking is goed via vodafone en kpn en er zit geen stabilisatie op de camera maar dat is normaal is de prijscategorie blijkbaar. Ik ga hem bestellen.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_181335431
mijn Zuk Z2 is opeens erg achteruit gegaan. Plotselijk erg snel batterij leeg. En wordt ook erg snel heet. Tijdens opladen (vliegtuigmodus) en bij gebruik van paar apps. Had dit voorheen niet. Heb nog Android 6 geloof ik.

Denk dat het tijd wordt voor iets nieuws. Of hebben jullie de oplossing?
Moeten zij weten
pi_181339492
Ik ben aan het rondkijken voor een Xiaomi mobiel, en ik zie nu dat de Redmi Note 5 Global 3/32 voor ¤ 160,- op Amazon.de te koop is, misschien interessant voor iemand?
https://www.amazon.de/dp/B07CRGJW16/
Ongeveer dezelfde prijs als in China: https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-redmi-note-5
Als het goed is ondersteunt hij 4G op alle banden. Zit er zelf ook aan te denken deze te kopen, aangezien ik wel klaar ben met die Mediatek mobieltjes telkens. Ondersteunt deze nou ook Nederlands?

Eigenlijk snap ik geen hout van al die Xiaomi modellen en ROMs..... :@
pi_181340356
quote:
7s.gif Op maandag 20 augustus 2018 22:28 schreef H0D3NPYL het volgende:
mijn Zuk Z2 is opeens erg achteruit gegaan. Plotselijk erg snel batterij leeg. En wordt ook erg snel heet. Tijdens opladen (vliegtuigmodus) en bij gebruik van paar apps. Had dit voorheen niet. Heb nog Android 6 geloof ik.

Denk dat het tijd wordt voor iets nieuws. Of hebben jullie de oplossing?
Je kunt allicht proberen om een custom rom met Android 8(.1) te flashen, baat het niet dan schaadt het niet...
  Moderator dinsdag 21 augustus 2018 @ 07:06:52 #33
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_181340377
Kan ook zijn dat je batterij aan het einde van z'n leven is.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_181340731
Thanks, zal me even inlezen.

Denk idd wel dat mijn batterij aan zijn einde is. 1,5 jaar intensief gebruikt.
Moeten zij weten
pi_181345023
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 01:21 schreef oheng het volgende:
Ik ben aan het rondkijken voor een Xiaomi mobiel, en ik zie nu dat de Redmi Note 5 Global 3/32 voor ¤ 160,- op Amazon.de te koop is, misschien interessant voor iemand?
https://www.amazon.de/dp/B07CRGJW16/
Ongeveer dezelfde prijs als in China: https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-redmi-note-5
Als het goed is ondersteunt hij 4G op alle banden. Zit er zelf ook aan te denken deze te kopen, aangezien ik wel klaar ben met die Mediatek mobieltjes telkens. Ondersteunt deze nou ook Nederlands?

Eigenlijk snap ik geen hout van al die Xiaomi modellen en ROMs..... :@
Ja, deze is in te stellen in het Nederlands.
pi_181347391
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 12:53 schreef jaxel70 het volgende:

[..]

Ja, deze is in te stellen in het Nederlands.
Ah, bedankt! Is dit nou hét model om te kopen van Xiaomi op dit moment? Samen met de euuuhhh Xiaomi Redmi 5? Of is de het A2 model nou hét toestel om te kopen.
pi_181347834
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 16:24 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

En een waardeloze SoC
Maar wel een achteruitrij camera... Haha
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_181348282
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 01:21 schreef oheng het volgende:
Ik ben aan het rondkijken voor een Xiaomi mobiel, en ik zie nu dat de Redmi Note 5 Global 3/32 voor ¤ 160,- op Amazon.de te koop is, misschien interessant voor iemand?
https://www.amazon.de/dp/B07CRGJW16/
Ongeveer dezelfde prijs als in China: https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-xiaomi-redmi-note-5
Als het goed is ondersteunt hij 4G op alle banden. Zit er zelf ook aan te denken deze te kopen, aangezien ik wel klaar ben met die Mediatek mobieltjes telkens. Ondersteunt deze nou ook Nederlands?

Eigenlijk snap ik geen hout van al die Xiaomi modellen en ROMs..... :@
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 14:21 schreef oheng het volgende:
Ah, bedankt! Is dit nou hét model om te kopen van Xiaomi op dit moment? Samen met de euuuhhh Xiaomi Redmi 5? Of is de het A2 model nou hét toestel om te kopen.
Ik zou even de prijzen van de Note 5 in de gaten houden. Ik heb zelf voor een paar euro meer de 4/64GB versie bij Banggood besteld (incl. PDM shipping).

En de Note 5 en A2 zijn momenteel dé toestellen van Xiaomi als je de features van hun duurdere modellen niet hoeft.

De A2 biedt iets betere camera, Android One, iets betere Soc (Snapdragon 660 i.p.v. 636).
De Note 5 heeft grotere accu, headphone jack, geheugenkaartslot en is goedkoper.
De A2 heeft een USB Type-C connector, de Note 5 een Micro-USB.

Wat mij betreft is de Note 5 veelal de betere keus. Beide camera's zijn prima (zeker als je bijvoorbeeld ook eens met Google Camera bezig gaat), er zijn genoeg custom ROM's voor de Note 5 als je Xiaomi's MIUI schil niet bevalt (waaronder het welbekende LineageOS) en verschil in Soc merk je niet of nauwelijks.

Verschil in USB connector is iets persoonlijks als dat voor- of nadeel is. In mijn geval juist een voordeel omdat ik hier niets heb met Type-C connector. (of 1 poort op m'n laptop na :P )
pi_181349206
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:01 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

[..]

Aha, bedankt. Dit helpt enorm! Ik zie idd dat de A2 geen audio jack heeft, wat hem in mijn geval al doet afvallen. Ik heb ook geen behoefte aan USB-C. De grotere accu van de Note is een no brainer. Je kunt met de Note geen 2 SIms en SD kaart tegelijk gebruiken zonder te klooien, maar dat is niet erg. De Note 5 mist NFC.

Xiaomi Redmi Note 5 specificaties: https://tweakers.net/pric(...)zwart/specificaties/
Xiaomi Mi A2 specificaties: https://tweakers.net/pric(...)zwart/specificaties/

[ Bericht 1% gewijzigd door oheng op 22-08-2018 23:57:18 ]
pi_181360899
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:01 schreef Iemand91 het volgende:

[..]


[..]

Ik zou even de prijzen van de Note 5 in de gaten houden. Ik heb zelf voor een paar euro meer de 4/64GB versie bij Banggood besteld (incl. PDM shipping).

En de Note 5 en A2 zijn momenteel dé toestellen van Xiaomi als je de features van hun duurdere modellen niet hoeft.

De A2 biedt iets betere camera, Android One, iets betere Soc (Snapdragon 660 i.p.v. 636).
De Note 5 heeft grotere accu, headphone jack, geheugenkaartslot en is goedkoper.
De A2 heeft een USB Type-C connector, de Note 5 een Micro-USB.

Wat mij betreft is de Note 5 veelal de betere keus. Beide camera's zijn prima (zeker als je bijvoorbeeld ook eens met Google Camera bezig gaat), er zijn genoeg custom ROM's voor de Note 5 als je Xiaomi's MIUI schil niet bevalt (waaronder het welbekende LineageOS) en verschil in Soc merk je niet of nauwelijks.

Verschil in USB connector is iets persoonlijks als dat voor- of nadeel is. In mijn geval juist een voordeel omdat ik hier niets heb met Type-C connector. (of 1 poort op m'n laptop na :P )
Die PDM shopping van Banggood, dekt die ook de douanekosten zoals importbelasting? Of heb je die daar nog bovenop betaald?
pi_181361354
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 23:09 schreef Perzikvrucht het volgende:
Die PDM shopping van Banggood, dekt die ook de douanekosten zoals importbelasting? Of heb je die daar nog bovenop betaald?
CHI / [Banggood] GEEN DOUANEKOSTEN MEER MET PRIORITY DIRECT MAIL!
pi_181377172
Waar kan ik het beste een Zuk z2 batterij aanschaffen?
Moeten zij weten
pi_181377189
Hoor vandaag veel over de Poco F1 smartphone. Lijkt me ook wel wat :)
Moeten zij weten
  Moderator woensdag 22 augustus 2018 @ 18:42:43 #44
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_181377324
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 18:35 schreef H0D3NPYL het volgende:
Waar kan ik het beste een Zuk z2 batterij aanschaffen?
Ik gok Ali.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  donderdag 23 augustus 2018 @ 10:22:16 #45
327191 RobertNL
For your gear.
pi_181393133
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2018 18:35 schreef H0D3NPYL het volgende:
Waar kan ik het beste een Zuk z2 batterij aanschaffen?
Zou zeggen aliexpress, de shops hebben vaak niet veel onderdelen.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  donderdag 23 augustus 2018 @ 10:27:36 #46
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_181393218
Robert weet jij toevallig of Gearbest Priority shipment vanuit HK tax free is middels een bepaalde constructie?
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_181393805
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:27 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Robert weet jij iemand toevallig of Gearbest Priority shipment vanuit HK tax free is middels een bepaalde constructie?
http://gadgetsfromchina.n(...)douane-vergoedingen/
quote:
Wanneer krijg ik de douanekosten terug?
– Als je te maken krijgt met douanekosten bij bestelling uit een G-W warenhuis.
– Als je een order hebt geplaatst uit China/Hong Kong warenhuis en je hebt gekozen voor ‘Priority Line’ verzendmethode.
– Als je een order hebt geplaatst uit China/Hong Kong warenhuis en je hebt gekozen voor ‘Registered Airmail’ verzendmethode. Voorwaarde is wel dat ‘Priority Line’ NIET beschikbaar is voor betreffende product.
Kan natuurlijk een 1 April-grap zijn. :P Hier vind je er niet veel over terug: https://www.gearbest.com/about/faq.html . Maar een ticket is altijd aan te maken.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:02:11 #48
327191 RobertNL
For your gear.
pi_181393814
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 10:27 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Robert weet jij toevallig of Gearbest Priority shipment vanuit HK tax free is middels een bepaalde constructie?
Nee, alleen priority direct line shipping.
En besteld via een link via het forum. Vraag bij twijfel de webcare even.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:30:36 #49
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_181394381
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:02 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Nee, alleen priority direct line shipping.
En besteld via een link via het forum. Vraag bij twijfel de webcare even.
Ik wil deze bestellen:
https://m.gearbest.com/cell-phones/pp_009177666969.html

Het heeft namelijk een global ROM met als voordeel geen launcher restricties zoals die uit China het wel heeft. Twijfel alleen of ik het bij Gearbest ga halen of niet. Echt geen zin in om ¤150+ aan tax kosten te moeten betalen.

Deze dus:

Met de snelheid zit het ook goed (Chinese versie trouwens):

[ Bericht 8% gewijzigd door MisterJ.Lo op 23-08-2018 11:47:48 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_181394539
Vivo Nex _O_
  donderdag 23 augustus 2018 @ 11:42:33 #51
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_181394661
Zit nu op een oude Ulefone te typen :'). Essential Phone inmiddels verkocht.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_181398397
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 11:42 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Zit nu op een oude Ulefone te typen :'). Essential Phone inmiddels verkocht.
Een Essential 'ingeruild' voor een Ulefone....
Dat zou toch niet een ruil zijn die ik zelf meteen in gedachte zou hebben. In ieder geval niet met het oog op kwaliteit, updates, etc... Maar dat kan ik mis hebben natuurlijk.
Music was my first love, and it will be my last.
pi_181399843
Denk ook niet dat het een upgrade was. Hij zegt expliciet dat het een “oude” ulefone is. Lijkt me eerder dat hij de Essential heeft verkocht en een toestel dat hij nog had liggen nu ter overbrugging gebruikt.
pi_181399886
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 15:26 schreef Splackavellie02 het volgende:
Denk ook niet dat het een upgrade was. Hij zegt expliciet dat het een “oude” ulefone is. Lijkt me eerder dat hij de Essential heeft verkocht en een toestel dat hij nog had liggen nu ter overbrugging gebruikt.
Ahhh ja, daar had ik overheen gelezen
Music was my first love, and it will be my last.
pi_181405036
Hoe kan ik mijn zuk z2 van banggood updaten oo een makkelijke manier? OTA is niet mogelijk om een of andere reden met deze versie
Moeten zij weten
  donderdag 23 augustus 2018 @ 18:55:36 #56
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_181405096
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 14:27 schreef Bartje1981 het volgende:

[..]

Een Essential 'ingeruild' voor een Ulefone....
Dat zou toch niet een ruil zijn die ik zelf meteen in gedachte zou hebben. In ieder geval niet met het oog op kwaliteit, updates, etc... Maar dat kan ik mis hebben natuurlijk.
de Ulefone had ik al. Gewoon een reserve ding.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_181433261
Wat denken jullie van die nieuwe xiamoi poco? Ben totaal niet bekend dus vraag het hier. Specs zien er voor mij als leek prima uit
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 07:19:40 #58
327191 RobertNL
For your gear.
pi_181439473
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:40 schreef jappiejan het volgende:
Wat denken jullie van die nieuwe xiamoi poco? Ben totaal niet bekend dus vraag het hier. Specs zien er voor mij als leek prima uit
Prima telefoon waarschijnlijk. Hebben natuurlijk ook op dingen bespaart, denk aan gorilla glass 3 Ipv 6,waarschijnlijk een generatie oudere vingerafdruk sensor, etc.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_181441949
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2018 21:40 schreef jappiejan het volgende:
Wat denken jullie van die nieuwe xiamoi poco? Ben totaal niet bekend dus vraag het hier. Specs zien er voor mij als leek prima uit
Ga je hem halen?

Voor mij onduidelijk waar je die het best kunt halen vanaf de launch
Moeten zij weten
pi_181442459
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 07:19 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Prima telefoon waarschijnlijk. Hebben natuurlijk ook op dingen bespaart, denk aan gorilla glass 3 Ipv 6,waarschijnlijk een generatie oudere vingerafdruk sensor, etc.
Thanks voor het meedenken! Voor zover ik op 'reviews' kon zien werkte zowel de vingerafdruk sensor als de gezichtsherkenning best prima. Maar is altijd afwachten
pi_181442466
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 10:54 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]

Ga je hem halen?

Voor mij onduidelijk waar je die het best kunt halen vanaf de launch
Yes. Weet nog niet waar. Meeste plekken komt ie over een week of 2 pas..
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:29:36 #62
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_181444030
Net bestelt voor ¤599,99. Global ROM versie dus geen gedoe, volledig geschikt voor de westerse markten. Wilde eigenlijk de Oppo Find X hebben maar ik wil niet een paar maanden gaan wachten voor een eventuele daling in waarde van dat ding. Kan niet wachten op het pakketje :).



Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zaterdag 25 augustus 2018 @ 14:14:06 #63
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181445680
Ik zit in de presale van de ulefone armor 5 voor ¤170,--. Iemand ervaring met presales? Gaat dat op tijd of lopen zaken vaak uit? etcetc ben wel benieuwd.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_181446016
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 12:29 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Net bestelt voor ¤599,99. Global ROM versie dus geen gedoe, volledig geschikt voor de westerse markten. Wilde eigenlijk de Oppo Find X hebben maar ik wil niet een paar maanden gaan wachten voor een eventuele daling in waarde van dat ding. Kan niet wachten op het pakketje :).

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Waar heb je hem besteld? ¤599 is wel interessant
pi_181477213
bla

[ Bericht 99% gewijzigd door wolfrolf op 27-08-2018 09:19:07 ]
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_181477279
Jullie willen weten waar.. Ik vraag me af wat precies :P Ja een chinaphone maar welke? De Nex soms?
mag het weten
  zondag 26 augustus 2018 @ 18:26:29 #67
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_181478031
Bericht verwijderd? Dan niet.

[ Bericht 42% gewijzigd door MisterJ.Lo op 27-08-2018 11:03:02 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  roze maandag 27 augustus 2018 @ 02:16:35 #68
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_181489129
Ik leer het nooit. Hoe zag je nog maar weer of de telefoon geschikt is voor NL? Was Global Versie nou goed of niet?
Your beauty never ever scared me.
pi_181489587
quote:
2s.gif Op maandag 27 augustus 2018 02:16 schreef Amarantha het volgende:
Ik leer het nooit. Hoe zag je nog maar weer of de telefoon geschikt is voor NL? Was Global Versie nou goed of niet?
Elke gsm is geschikt voor NL.
Als band20 ontbreekt, heb je gewoon minder kans op 4G
pi_181491097
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2018 12:29 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Net bestelt voor ¤599,99. Global ROM versie dus geen gedoe, volledig geschikt voor de westerse markten. Wilde eigenlijk de Oppo Find X hebben maar ik wil niet een paar maanden gaan wachten voor een eventuele daling in waarde van dat ding. Kan niet wachten op het pakketje :).

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Laat ik het wat netter vragen ;)

Mooie telefoon, welke is dit? En waar heb je hem besteld?

Thanks!
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_181493117
Aha, de Vivo NEX zie ik.

http://www.dx.com/nl/p/vi(...)2583540#.W4O-Q8IyWXI

Op het moment van posten ¤502,90 bij DX.com
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_181497341
quote:
7s.gif Op maandag 27 augustus 2018 11:03 schreef wolfrolf het volgende:
Aha, de Vivo NEX zie ik.

http://www.dx.com/nl/p/vi(...)2583540#.W4O-Q8IyWXI

Op het moment van posten ¤502,90 bij DX.com
Je linkt naar de Nex S met Snapdragon 710, niet het high end model met Snapdragon 845.

De echte Vivo Nex heb ik nog nergens voor onder de ¤600 gezien. Ook niet op de site waar MisterJ.Lo claimt hem voor ¤599 besteld te hebben.
pi_181497646
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 14:25 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Je linkt naar de Nex S met Snapdragon 710, niet het high end model met Snapdragon 845.

De echte Vivo Nex heb ik nog nergens voor onder de ¤600 gezien. Ook niet op de site waar MisterJ.Lo claimt hem voor ¤599 besteld te hebben.
Ah ok, excusez moi.

Dan ben ik erg benieuwd naar een een eventueel linkje van Mister J Lo :)
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_181497691
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2018 14:40 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Ah ok, excusez moi.

Dan ben ik erg benieuwd naar een een eventueel linkje van Mister J Lo :)
Ik ook. Hij lijkt een uniek talent te hebben voor tijdelijke aanbiedingen vinden, met bijzonder scherpe prijzen die direct omhoog schieten nadat hij zijn bestelling heeft geplaatst.

Voor ¤599,- zou ik ook serieus overwegen een bestelling te plaatsen
pi_181498051
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 14:42 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik ook. Hij lijkt een uniek talent te hebben voor tijdelijke aanbiedingen vinden, met bijzonder scherpe prijzen die direct omhoog schieten nadat hij zijn bestelling heeft geplaatst.

Voor ¤599,- zou ik ook serieus overwegen een bestelling te plaatsen
Is dit hem wel?

https://www.aliexpress.co(...)one/32913854774.html
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_181498701
quote:
Ze claimen van wel, maar ze zeggen ook dat hij 6GB RAM heeft. Alleen de 710-versie heeft 6GB, de 845-versie heeft 8GB.

Ik ben dan ook heel erg sceptisch dat iemand de SD845 variant voor ¤599,99 heeft weten te bestellen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Splackavellie02 op 28-08-2018 13:54:20 ]
pi_181537581
Na een maand wachten op beweging van Xiaomi heb ik uiteindelijk maar besloten om m'n verlies te nemen en voor $25 een authorized account te kopen op een of andere Thaise website om de brick van m'n Redmi Note 5 te verhelpen. Met dat account ben ik erin geslaagd de Chinese MIUI Rom te flashen waarna ik vervolgens Redwolf recovery en de Resurrection Remix ROM geflasht heb.

Het probleem is dus opgelost maar ik zou iedereen willen aanraden die een Xiaomi telefoon heeft en met ROMs aan de gang gaat om eerst even 'anti-rollback Xiaomi' te googlen, ook al is bij mij de brick ontstaan na het flashen van LinageOS i.p.v. een MIUI downgrade. Er worden fora vol geschreven door allerlei wanhopige mensen die met een gebrickte telefoon zitten en Xiaomi laat (vooralsnog) niets van zich horen, dus pas er mee op.
pi_181541991
Een "authorized account" om te flashen? Xiaomi heeft weer een nieuwe drempel opgeworpen om klanten in het MI gareel te houden en te ontmoedigen eruit te stappen.
Bedankt voor de waarschuwing.
  woensdag 29 augustus 2018 @ 18:51:47 #79
327191 RobertNL
For your gear.
pi_181552604
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 12:07 schreef elinx het volgende:
Een "authorized account" om te flashen? Xiaomi heeft weer een nieuwe drempel opgeworpen om klanten in het MI gareel te houden en te ontmoedigen eruit te stappen.
Bedankt voor de waarschuwing.
Dat is nodig voor het unlocken van de boatloader en is al heel lang zo.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_181553770
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:51 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Dat is nodig voor het unlocken van de boatloader en is al heel lang zo.
Dat klopt, maar daar gaat het slechts om permissie om te mogen unlocken. Ook dat was in het begin een probleem als je custom roms wilde flashen. Dat unlocken is steeds omslachtiger geworden mbt wachtijd.
EDL mode via flashkabel en testpoint is onmogelijk gemaakt. Xiaomi werpt op deze manier steeds meer drempels op.

Nu echter tgv Android Oreo is het ook niet meer mogelijk om zomaar een oudere rom te flashen.
Met of zonder bootloader lock. Na een rollback van Miui heb je een bricked toestel en kan je niet meer flashen zonder "authorized account". Dit laatste is weer een nieuwe hindernis specifiek van Xiaomi.
Er zijn een tijdje via het Russisch Mi forum accounts geautoriseerd zonder voorwaarden, maar dat heeft slechts korte tijd geduurd.

Als je een bricked toestel hebt, moet je naar de Mi store of een authorized account kopen. (waarschijnlijk via het desbetreffende Russische forum verkregen)
De autorisatie geeft je het recht om slechts éénmaal met Mi flash te flashen.
Je flash- of EDL autorisatie blijft dus niet gekoppeld aan je account, zoals met de unlock permissie wel het geval is

Weet je dit, dan is een rollback nog wel mogelijk zonder een dergelijk account via een omweg.
Maar heb je reeds een brick dan kan je niks meer.
Het is te hopen dat Xiaomi daar een redelijke oplossing voor gaat bieden, want een dergelijke "beveiliging" is nu niet echt zinvol.
Op zijn minst moet het onmogelijk zijn om een oudere rom te flashen. Dat kan misschien via MiFlash geregeld worden, maar met TWRP blijft het oppassen.

[ Bericht 1% gewijzigd door elinx op 29-08-2018 21:56:45 ]
  woensdag 29 augustus 2018 @ 20:24:35 #81
327191 RobertNL
For your gear.
pi_181555601
Ah, ik had het ook met mij Mix 2, dat ging gelukkig nog zonder anti rollback; foutje is zo gemaakt.

Duidelijk en erg jammer dat ze het zo ontmoedigen.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_181562008
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2018 18:51 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Dat is nodig voor het unlocken van de boatloader en is al heel lang zo.
Mijn bootloader was al unlockt op de officiële manier, het gaat inderdaad om het verhaal zoals door elinx hierboven geschetst wordt. Het is gewoon belachelijk, er zijn behoorlijk wat mensen hierdoor getroffen en de communicatie van Xiaomi is totaal nul. Het getuigt van een enorme minachting t.o.v. de klanten, het geld is binnen dus het boeit verder niet meer. De pagina om een geautoriseerd account te krijgen is 4 dagen in juli open geweest en nog een halve dag op 16 augustus, en dat was het dan.

Het standaard antwoord is nu dat je met een gebrickte telefoon naar een servicecenter moet gaan, daar heb je wat aan als de dichtstbijzijnde in Polen zit :') Als kers op de taart kan je daar blijkbaar alleen telefoons naartoe brengen die bij de Poolse Xiaomi winkel gekocht zijn, dus daar schiet je geen bal mee op. En ja, dan zit je op de huidige manier dus met een volstrekt nutteloos apparaat van ¤200. Vandaar dat ik eieren voor m'n geld heb gekozen en die $30 heb neergeteld, als de geautoriseerde accounts 'op' zijn kan je echt helemaal niks meer zoals het er nu naar uit ziet. Nu heb ik tenminste weer een werkende telefoon.

Google zelf implementeert Anti-rollback overigens alleen bij telefoons met gelockte bootloader, het is een bewuste keuze van Xiaomi geweest om het ook bij telefoons met een unlocked bootloader in te voeren. Mijns inziens is het van de gekken, maar het is zoals het is. Ik heb inmiddels een custom ROM goed draaien op m'n telefoon dus ik geloof het verder wel, maar ik bedenk me in het vervolg wel twee keer voor ik een Xiaomi telefoon koop.

[ Bericht 7% gewijzigd door J.B. op 29-08-2018 23:28:22 ]
  donderdag 30 augustus 2018 @ 19:31:34 #83
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_181581299
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2018 14:42 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik ook. Hij lijkt een uniek talent te hebben voor tijdelijke aanbiedingen vinden, met bijzonder scherpe prijzen die direct omhoog schieten nadat hij zijn bestelling heeft geplaatst.

Voor ¤599,- zou ik ook serieus overwegen een bestelling te plaatsen
En jij hebt blijkbaar niet het talent om zelf op onderzoek te gaan en wilt dus blijkbaar alles op een presenteerblaadje hebben. Die van Wondamobile is inmiddels verlopen. Maar Grossoshop biedt het voor exact hetzelfde bedrag aan.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 19:32:15 #84
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_181581319
Overigens heeft Xiaomi net via Weibo bekend gemaakt dat dit de nieuwe Xiaomi Mi Mix 3 zal zijn.


Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  donderdag 30 augustus 2018 @ 19:33:02 #85
327191 RobertNL
For your gear.
pi_181581346
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 19:32 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Overigens heeft Xiaomi net via Weinig bekend gemaakt dat dit de nieuwe Xiaomi Mi Mix 3 zal zijn.

[ afbeelding ]
plaatje werkt niet :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  donderdag 30 augustus 2018 @ 19:35:05 #86
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_181581405
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 19:33 schreef RobertNL het volgende:

[..]

plaatje werkt niet :)
Nu wel als het goed is.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_181584227
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 19:31 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

En jij hebt blijkbaar niet het talent om zelf op onderzoek te gaan en wilt dus blijkbaar alles op een presenteerblaadje hebben. Die van Wondamobile is inmiddels verlopen. Maar Grossoshop biedt het voor exact hetzelfde bedrag aan.
Blijkbaar niet, want ik kon hem oprecht niet voor die prijs vinden. En ik heb echt gezocht.

Heb je wellicht een link van grossoshop?
pi_181584707
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 19:31 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

En jij hebt blijkbaar niet het talent om zelf op onderzoek te gaan en wilt dus blijkbaar alles op een presenteerblaadje hebben. Die van Wondamobile is inmiddels verlopen. Maar Grossoshop biedt het voor exact hetzelfde bedrag aan.
Ik zou het oprecht tof vinden als je hier een linkje wil delen :)
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_181584778
quote:
1s.gif Op donderdag 30 augustus 2018 21:20 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Blijkbaar niet, want ik kon hem oprecht niet voor die prijs vinden. En ik heb echt gezocht.

Heb je wellicht een link van grossoshop?
https://www.grossoshop.ne(...)n-8-128gb-black.html
lekker faxen heel de dag echt genot
  zondag 2 september 2018 @ 11:38:27 #92
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_181638899
Gisteren binnengekregen. Net uitgepakt.


Na al dat gevraag om een link wie heeft het nog meer besteld?
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zondag 2 september 2018 @ 11:40:08 #93
327191 RobertNL
For your gear.
pi_181638921
Getwijfeld, maar te duur :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 2 september 2018 @ 11:40:16 #94
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_181638922
Congratz!
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 2 september 2018 @ 11:44:40 #95
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_181639001
Nubia Z18 wordt aankomende week voorgesteld als het goed is.
Eerdere rumors have it dat er een secondary display op de achterkant zit (niet zoals die Meizu, eerder YotaPhone-achtig)... daardoor zou je geen front-facing camera nodig hebben, maar de betere achterzijdecameras kunnen gebruiken voor selfies.
Echter... de laatste teaserposter hint eerder op een waterdruppel camera (Essential-style)...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 2 september 2018 @ 11:53:41 #96
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_181639143
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 11:40 schreef RobertNL het volgende:
Getwijfeld, maar te duur :)
Voor de specs het design en wat het kan vind ik het een zeer goede prijsstelling. Zou geen ander toestel bedenken die dit allemaal heeft :). De OPO 6 eigenlijk ook niet, want deze heeft een in-display fingerprintscanner :D.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_181639703
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 11:38 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Gisteren binnengekregen. Net uitgepakt.
[ afbeelding ]

Na al dat gevraag om een link wie heeft het nog meer besteld?
Ik heb hem in mijn mandje zitten bij grossoshop (nooit van die site gehoord, dus bedankt voor de link!), maar voor dezelfde prijs (¤599) heb ik ook een Xiaomi Mi 8 Explorer Edition in mijn mandje zitten en ik twijfel heel erg welke van de twee ik eruit zal halen.

De Vivo Nex is interessanter, puur vanwege zijn design en de “wow-factor” van een smartphone met alleen maar scherm. Maar met Xiaomi telefoons heb ik hele goede ervaringen, krijg je de eerste FaceID op een smartphone die net zo goed lijkt te werken als die van de iPhone X, en heb je een design dat ik persoonlijk net zo interessant vindt. Het maakt mij niet eens uit dat de onderdelen onder de transparante achterkant fake zijn: ik vind het er nog steeds extreem goed uitzien.

Aan de andere kant van het spectrum heeft de “gewone” Mi 8 bijna alles wat die Explorer Edition heeft voor ruim ¤200,- meer. Dus twijfel ik heel erg of dat beetje extra design en de FaceID mij dat extra geld waard is voor een toestel dat ik toch niet als mijn dagelijkse telefoon ga gebruiken.

Desondanks ben ik je erg dankbaar voor het noemen van grossoshop. Ongeacht welk toestel ik uiteindelijk ga bestellen, is de kans heel groot dat ik hem daar bestel ^O^

En ik ben heel erg benieuwd naar je bevindingen van de Vivo Nex. Van wat ik op video’s heb gezien, is dit naar mijn mening de mooiste smartphone van dit moment.
  zondag 2 september 2018 @ 12:50:51 #98
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_181639945
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 12:34 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik heb hem in mijn mandje zitten bij grossoshop (nooit van die site gehoord, dus bedankt voor de link!), maar voor dezelfde prijs (¤599) heb ik ook een Xiaomi Mi 8 Explorer Edition in mijn mandje zitten en ik twijfel heel erg welke van de twee ik eruit zal halen.

De Vivo Nex is interessanter, puur vanwege zijn design en de “wow-factor” van een smartphone met alleen maar scherm. Maar met Xiaomi telefoons heb ik hele goede ervaringen, krijg je de eerste FaceID op een smartphone die net zo goed lijkt te werken als die van de iPhone X, en heb je een design dat ik persoonlijk net zo interessant vindt. Het maakt mij niet eens uit dat de onderdelen onder de transparante achterkant fake zijn: ik vind het er nog steeds extreem goed uitzien.

Aan de andere kant van het spectrum heeft de “gewone” Mi 8 bijna alles wat die Explorer Edition heeft voor ruim ¤200,- meer. Dus twijfel ik heel erg of dat beetje extra design en de FaceID mij dat extra geld waard is voor een toestel dat ik toch niet als mijn dagelijkse telefoon ga gebruiken.

Desondanks ben ik je erg dankbaar voor het noemen van grossoshop. Ongeacht welk toestel ik uiteindelijk ga bestellen, is de kans heel groot dat ik hem daar bestel ^O^

En ik ben heel erg benieuwd naar je bevindingen van de Vivo Nex. Van wat ik op video’s heb gezien, is dit naar mijn mening de mooiste smartphone van dit moment.
Eerste indruk echt super, geen enkel design (behalve de Oppo Find X) komt er in de buurt. Voor de rest heeft het alles wat de huidige hightech Android smartphones hebben. Zeer veel ram, genoeg ruimte, een snelle processor en een sterke gpu. Alleen is dat laatste minder belangrijk voor mij, aangezien het gamen op een smartphone mij niet zoveel interesseert. Wel super trouwens dat alle banden worden ondersteund en dat de internationale ROM uiterst geschikt is. Alles werkt zonder noemenswaardige ristricties en het OS is in het volledig Nederlands in te stellen.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  zondag 2 september 2018 @ 13:05:43 #99
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_181640173
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zondag 2 september 2018 @ 13:13:36 #100
327191 RobertNL
For your gear.
pi_181640284
quote:
Tof systeem, ben wel benieuwd of bewegende onderdelen het toestel niet onnodig kwetsbaar maken.

Alhoewel dat voor oude sliders natuurlijk ook niet zo'n probleem was.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 2 september 2018 @ 13:28:04 #101
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_181640565
Lenovo en het vorige design vergeten?
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_181658248
quote:
1s.gif Op zondag 2 september 2018 12:34 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik heb hem in mijn mandje zitten bij grossoshop (nooit van die site gehoord, dus bedankt voor de link!), maar voor dezelfde prijs (¤599) heb ik ook een Xiaomi Mi 8 Explorer Edition in mijn mandje zitten en ik twijfel heel erg welke van de twee ik eruit zal halen.

De Vivo Nex is interessanter, puur vanwege zijn design en de “wow-factor” van een smartphone met alleen maar scherm. Maar met Xiaomi telefoons heb ik hele goede ervaringen, krijg je de eerste FaceID op een smartphone die net zo goed lijkt te werken als die van de iPhone X, en heb je een design dat ik persoonlijk net zo interessant vindt. Het maakt mij niet eens uit dat de onderdelen onder de transparante achterkant fake zijn: ik vind het er nog steeds extreem goed uitzien.

Aan de andere kant van het spectrum heeft de “gewone” Mi 8 bijna alles wat die Explorer Edition heeft voor ruim ¤200,- meer. Dus twijfel ik heel erg of dat beetje extra design en de FaceID mij dat extra geld waard is voor een toestel dat ik toch niet als mijn dagelijkse telefoon ga gebruiken.
FaceID is een nutteloze gadget imo. In veel situaties wil ik alleen berichten zien/lezen op het notificatiescherm i.p.v. automatisch unlocken. Ik heb het na 2 weken weer uitgezet.
  maandag 3 september 2018 @ 10:53:30 #103
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181658856
Mijn Ulefone Armor 5 (ip68 rugged) is onderweg uit ch!na. Ik heb een engelse unboxing video en een fabricagefilmpje gevonden. Ik dacht ik deel het even voor de geinteresseerden, opzich een telefoon voor een nichemarkt (en mijzelf dus). Ik hoop dat mijn verwachting wordt waargemaakt, ze verkopen hem op gearbest en banggood als ik het goed heb.

Unboxing en review

Fabricageproces video


Testen


[ Bericht 4% gewijzigd door govie op 03-09-2018 11:02:15 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_181660577
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 10:13 schreef KdwPPr het volgende:

[..]

FaceID is een nutteloze gadget imo. In veel situaties wil ik alleen berichten zien/lezen op het notificatiescherm i.p.v. automatisch unlocken. Ik heb het na 2 weken weer uitgezet.
Oké. Dat is jouw mening. Ik vind het op de iPhone X wel degelijk van toegevoegde waarde.
pi_181660718
quote:
1s.gif Op maandag 3 september 2018 12:24 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Oké. Dat is jouw mening. Ik vind het op de iPhone X wel degelijk van toegevoegde waarde.
Is idd persoonlijk, ik vond het in veel gevallen eerder storend i.p.v. toegevoegde waarde.
  maandag 3 september 2018 @ 15:54:40 #106
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_181664712
Oh my.. mooiste smartwatch ooit. Zou goed bij de Vivo Nex staan, alleen jammer van de soc maar dat boeit nu eigenlijk ook niet zoveel.
8-)
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  maandag 3 september 2018 @ 20:08:30 #107
383601 ADconvertor
The nitwit from the net
pi_181669674
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 10:53 schreef govie het volgende:
Mijn Ulefone Armor 5 (ip68 rugged) is onderweg uit ch!na. Ik heb een engelse unboxing video en een fabricagefilmpje gevonden. Ik dacht ik deel het even voor de geinteresseerden, opzich een telefoon voor een nichemarkt (en mijzelf dus). Ik hoop dat mijn verwachting wordt waargemaakt, ze verkopen hem op gearbest en banggood als ik het goed heb.
Hier wordt ik wel hebberig van. Zijn er ook nadelen aan deze phone waar ik aan moet denken voordat ik bestel?


edit:
fuck it, te hebberig en nu in de aanbieding bij banggood (174 euro) ik heb hem ook besteld.

[ Bericht 26% gewijzigd door ADconvertor op 03-09-2018 20:41:03 ]
  maandag 3 september 2018 @ 20:46:57 #108
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_181670452
Xiaomi Mi Mix 3

Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_181674714
Net de Xiaomi Note 5 4GB/64GB Global besteld voor ¤ 168,- (combi met een bestaand abbo op belsimpel.nl). Benieuwd of het wat is.
  dinsdag 4 september 2018 @ 09:52:38 #110
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181678838
quote:
0s.gif Op maandag 3 september 2018 20:08 schreef ADconvertor het volgende:

[..]

Hier wordt ik wel hebberig van. Zijn er ook nadelen aan deze phone waar ik aan moet denken voordat ik bestel?

edit:
fuck it, te hebberig en nu in de aanbieding bij banggood (174 euro) ik heb hem ook besteld.
Impulsieve koper! _O-

Grootste nadeel is denk ik geen geen stabilisatie en geen snapdragon processor, maar eigenlijk geldt dat alleen als je een zware user bent denk ik (maar ik ben geen kenner). Maargoed, snapdragon en stabilisatie horen in een andere prijscategorie dus het is appels met peren vergelijken volgens die reviewer. Volgens mij is het zoals die ene reviewer het al zei: Deze telefoon is de kampioen van de budget-rugged klasse van dit moment. Sowieso heeft ulefone veel ervaring met het ontwerpen van ip68 rugged telefoons, de kans is aannemelijk dat het toestel degelijk is en tegen stootje kan.
Wat ook geldt volgens mij is dat je alleen een betere processor opmerkt als je hem op zijn flikker trapt, maar ik game niet op een telefoon dus de kans is aannemelijk dat ik ik niets merk van het verschil tussen een helio p23 en een snapdragon processor. Die stabilisatie is wel jammer dat dit er niet op zit, maar als het echt zo profesioneel wilt filmen dan kan je beter een dedicated camera kopen denk ik, m.i. is stabilisatiegemis geen dealbreaker bij een prijs van 170 euro.

Voor mij geldt dat:
1. gps belangrijk is als ik de weg moet zoeken of mijn afstand wil tracken tijdens het hardlopen (misschien helpt dat glonass ook nog wel om betere positioneringresultaat te verkrijgen);
2. Ik heb nooit veel met apps kunnen experimenteren (te oude telefoon) dus dat ga ik ook doen met dit apparaat;
3. Gamen doe ik wel op een pc maar niet op een mobiel;
4. Als ik een receptje kook van ramsay, dat ik zijn youtube kanaaltje kan bekijken tijdens het koken om het niet fout te doen;
5. Ik doe hardlopen dus ip68 en rugged is dan een eis want ik val eens per half jaar en dan vliegt alles alle kanten op;
6. Apparaat moet m.i. 2 jaar meekunnen omdat mijn nieuwe simonly contract ook 2 jaar zal gaan duren. Rugged+ip68+met android 8 hoop ik dat deze telefoon de 2 jaar haalt, als ik dat dan omreken dan kost de telefoon 7 euro in de maand op basis van een contract van 2 jaar, erg goedkoop hoor als je er een abo erbij pakt van een tientje in de maand ofzo!

Edit: Ik was een ding vergeten als punt 8 en dat is NFC. Ik verwacht een flinke toename in het gebruik in de maatschappij en ik wil hiermee experimenteren of ik het proces van betalen via NFC als veilig ervaar.

Edit 2: Ik zag deze slimme horloge met dedicated sportwatch+standalone gps (zo lijkt maar weet niet zeker) nog van ulefone in de aanbieding voor 58% korting voor ¤22,--.

[ Bericht 1% gewijzigd door govie op 04-09-2018 12:02:40 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  dinsdag 4 september 2018 @ 09:56:06 #111
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_181678910
GPS op Mediateks processors zijn wel heel slecht.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  dinsdag 4 september 2018 @ 09:58:31 #112
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181678954
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 september 2018 09:56 schreef MisterJ.Lo het volgende:
GPS op Mediateks processors zijn wel heel slecht.
Laat een vergelijkingstest zien van een onafhankelijke instantie/reviewsite van naam en ik geloof je gelijk. Volgens mij is slecht sowieso een niet accurate beoordeling. Ik denk dat het bij gps eerder draait om hoe nauwkeurig het is en ik kijk niet op een paar meter. Ik koop niet voor niets een budgetphone en dan moet je kiezen en delen.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  woensdag 5 september 2018 @ 11:54:51 #113
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_181701465
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 09:58 schreef govie het volgende:

[..]

Laat een vergelijkingstest zien van een onafhankelijke instantie/reviewsite van naam en ik geloof je gelijk. Volgens mij is slecht sowieso een niet accurate beoordeling. Ik denk dat het bij gps eerder draait om hoe nauwkeurig het is en ik kijk niet op een paar meter. Ik koop niet voor niets een budgetphone en dan moet je kiezen en delen.
Daar heb je geen vergelijkingsites voor nodig. Genoeg persoonlijke ervaringen op het internet te lezen. Het is gewoon niet nauwkeurig genoeg. En ja dat kun je dan als slecht betitelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door MisterJ.Lo op 05-09-2018 12:41:28 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  woensdag 5 september 2018 @ 17:29:40 #114
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_181708189
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_181711693
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2018 09:58 schreef govie het volgende:

[..]

Laat een vergelijkingstest zien van een onafhankelijke instantie/reviewsite van naam en ik geloof je gelijk. Volgens mij is slecht sowieso een niet accurate beoordeling. Ik denk dat het bij gps eerder draait om hoe nauwkeurig het is en ik kijk niet op een paar meter. Ik koop niet voor niets een budgetphone en dan moet je kiezen en delen.
Ik hbe meerdere Mediatek apparaten, en ze pikken duidelijk langzamer de satellieten op dan andere chipsets. Dit is ook al een heel oud probleem, zeker 5-6 jaar al algemeen bekend.

Het is eerder zo dat je moet bewijzen dat Mediatek wél net zo goed is als de rest.
  woensdag 5 september 2018 @ 20:03:47 #116
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181712153
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 19:47 schreef oheng het volgende:

[..]

Ik hbe meerdere Mediatek apparaten, en ze pikken duidelijk langzamer de satellieten op dan andere chipsets. Dit is ook al een heel oud probleem, zeker 5-6 jaar al algemeen bekend.

Het is eerder zo dat je moet bewijzen dat Mediatek wél net zo goed is als de rest.
Jullie zullen echt wel gelijk hebben maar de vraag is altijd of een boerenpummel het verschil gaat merken of niet.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  donderdag 6 september 2018 @ 08:31:45 #117
327191 RobertNL
For your gear.
pi_181721075
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2018 19:47 schreef oheng het volgende:

[..]

Ik hbe meerdere Mediatek apparaten, en ze pikken duidelijk langzamer de satellieten op dan andere chipsets. Dit is ook al een heel oud probleem, zeker 5-6 jaar al algemeen bekend.

Het is eerder zo dat je moet bewijzen dat Mediatek wél net zo goed is als de rest.
Mwha, dat wil ik wel nuanceren.

De laatste chipsets is het toch echt wel stukken beter geworden. Ja er is nog wat meer drift maar navigatie etc gaat gewoon prima.

Zeg niet dat het zo goed is als de snapdragon toestellen, maar het is wel een stabiele fix. Zeker bij de wat meer duurdere Mtk chipsets die ook de Europese satalieten oppikken zit je nu vaak wel goed.


Dat was inderdaad tot een jaar of 2 gelden wel eens wisselend.
Toen was er zelfs binnen toestellen een verschil, meerdere Jiayu s3 toestellen gehad met slecht tot zeer redelijke GPS fixes. Denk dat het gewoon wisselde met de kwaliteit van de silicon van het modem.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 7 september 2018 @ 09:58:24 #118
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_181745468
Tip bij Gearbest kost de Vivo Nex S global nu ¤550- euro inclusief verzending (Priority Line dus geen belasting) met een couponcode. Net eentje besteld voor mijn vriendin die nu van iOS naar Android over gaat. Dat is echt een hele mooie prijs :{.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_181746376
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 09:58 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Tip bij Gearbest kost de Vivo Nex S global nu ¤550- euro inclusief verzending (Priority Line dus geen belasting) met een couponcode. Net eentje besteld voor mijn vriendin die nu van iOS naar Android over gaat. Dat is echt een hele mooie prijs :{.
Thanks voor de tip, nu wordt het wel erg lastig hem niet te bestellen.

Welke couponcode heb je gebruikt?
  vrijdag 7 september 2018 @ 10:46:50 #120
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_181746417
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 10:44 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Thanks voor de tip, nu wordt het wel erg lastig hem niet te bestellen.

Welke couponcode heb je gebruikt?
Weet niet of het hier geplaatst mag worden maar als je op Marktplaats contact met ze opneemt sturen ze een code per bericht toe.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_181747036
De MI A2 64GB is nu op Amazon te krijgen voor 210 euro. Best een goede deal. :) Heb er 1 voor mijn oma gekocht.
Uitvinder van de biersmiley.
  vrijdag 7 september 2018 @ 11:51:11 #122
327191 RobertNL
For your gear.
pi_181747539
Inderdaad best een leuk toestel voor het geld.

Zoek zelf nog steeds een toestel van rond de 5.2 inch met snapdragon 6 serie of hoger, maar die blijven vrij dungezaaid
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_181758147
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 10:44 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Thanks voor de tip, nu wordt het wel erg lastig hem niet te bestellen.

Welke couponcode heb je gebruikt?
GBMBPNEX

Via deze link https://www.gearbest.com/(...)9.html?lkid=12886141

Bron: CHI / [Gearbest] Gearbest Support sectie en Besteltips #9
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_181759325
quote:
Thanks! ^O^

En is Priority line shipping gegarandeerd zonder douanekosten? Net als bij PDM?
pi_181761159
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 21:19 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Thanks! ^O^

En is Priority line shipping gegarandeerd zonder douanekosten? Net als bij PDM?
gearbest zegt:

Dat klopt inderdaad als je onze links gebruikt hier op FOK! samen met EU Priority Line als verzendmethode. Mocht je toch douanekosten krijgen dan zullen we deze volledig terugbetalen ;)
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_181761391
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 22:46 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

gearbest zegt:

Dat klopt inderdaad als je onze links gebruikt hier op FOK! samen met EU Priority Line als verzendmethode. Mocht je toch douanekosten krijgen dan zullen we deze volledig terugbetalen ;)
Dan blijven er verdomd weinig redenen over om hem niet te bestellen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen maar een bestelling plaatsen dan
pi_181761505
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 22:56 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dan blijven er verdomd weinig redenen over om hem niet te bestellen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen maar een bestelling plaatsen dan
laat je ff weten of het gelukt is?, O-)
lekker faxen heel de dag echt genot
  vrijdag 7 september 2018 @ 23:21:58 #128
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_181761999
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 22:56 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dan blijven er verdomd weinig redenen over om hem niet te bestellen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen maar een bestelling plaatsen dan
Het is een toptoestel dat qua design behoorlijk opvalt en voor een niet te laten liggen prijs. De nieuwe iPhone zal minstens 2 keer zo duur zijn en heeft een kleiner scherm :).
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_181762307
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 23:21 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Het is een toptoestel dat qua design behoorlijk opvalt en voor een niet te laten liggen prijs. De nieuwe iPhone zal minstens 2 keer zo duur zijn en heeft een kleiner scherm :).
De nieuwe iPhone zal ik hoe dan ook halen, puur omdat ik die het meeste gebruik.

Het Android toestel is meer om mee te spelen, dus dan kan ik het mij veroorloven meer met de software te prutsen. En op de een of andere manier lijkt het mij fantastisch om op het scherm van de Vivo games als Talos Principle of emulators te spelen.
pi_181762538
Xiaomi heeft trouwens een mooie bureau lamp, vandaag binnen gekregen, Erg onder de indruk.
  zaterdag 8 september 2018 @ 11:12:00 #131
327191 RobertNL
For your gear.
pi_181768643
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2018 23:38 schreef ZetaOS het volgende:
Xiaomi heeft trouwens een mooie bureau lamp, vandaag binnen gekregen, Erg onder de indruk.
[ afbeelding ]
verkeerde topic ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zaterdag 8 september 2018 @ 13:06:28 #132
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_181770142
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 23:31 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

De nieuwe iPhone zal ik hoe dan ook halen, puur omdat ik die het meeste gebruik.

Het Android toestel is meer om mee te spelen, dus dan kan ik het mij veroorloven meer met de software te prutsen. En op de een of andere manier lijkt het mij fantastisch om op het scherm van de Vivo games als Talos Principle of emulators te spelen.
Toch zal de Vivo Nex meer opvallen dan de iPhone XS Max (vooral wanneer je het zelf in je handen hebt). Ziet er nog mooier uit dan op de foto's. Inmiddels al besteld?
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_181841240
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2018 13:06 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Toch zal de Vivo Nex meer opvallen dan de iPhone XS Max (vooral wanneer je het zelf in je handen hebt). Ziet er nog mooier uit dan op de foto's. Inmiddels al besteld?
Nog niet. Als het goed is wordt mijn iPhone vanavond opgehaald. Als dat doorgaat ga ik hem vannacht bestellen.
  vrijdag 14 september 2018 @ 10:26:28 #134
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181896144
Vraagje over bescherming van je scherm via film of gehard glas. Ik heb inmiddels mijn ulefone armor 5 ontvangen en het is een prima apparaat. Maar in mijn onervarenheid, heb ik de filmcover er bargoens op gemonteerd, uiteindelijk zit er stof onder met bubbels tot gevolg die ik niet kan wegvegen.

Nu zag ik op aliexpress twee soorten beschermoppervlakken in de vorm van gehard glas en in de vorm van een soort plastic film (iets wat er op lijkt zat bij de levering van de telefoon). Wat is nou het verschil en welke is het meest verstandige om aan te schaffen?

Thx!

[ Bericht 0% gewijzigd door govie op 14-09-2018 10:55:28 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_181899914
Iemand ervaring met deze shop?

https://www.tecobuy.nl/


quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 10:26 schreef govie het volgende:
Vraagje over bescherming van je scherm via film of gehard glas. Ik heb inmiddels mijn ulefone armor 5 ontvangen en het is een prima apparaat. Maar in mijn onervarenheid, heb ik de filmcover er bargoens op gemonteerd, uiteindelijk zit er stof onder met bubbels tot gevolg die ik niet kan wegvegen.

Nu zag ik op aliexpress twee soorten beschermoppervlakken in de vorm van gehard glas en in de vorm van een soort plastic film (iets wat er op lijkt zat bij de levering van de telefoon). Wat is nou het verschil en welke is het meest verstandige om aan te schaffen?

Thx!
Ik ben meer een fan van tempered protectors(harde plastic van 0.3 mm meestal). Het is vergevingsgezinder dan gewone screen protectors(plastiekjes) waardoor kleine stofjes geen bubbeltjes achterlaten. Brengt makkelijker aan, beschermt beter en het voelt "natuurlijker" aan dan zo'n plastiekje(dat echt irritant aanvoelt naar mijn mening).
  vrijdag 14 september 2018 @ 15:06:07 #136
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181900384
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 14:37 schreef Brecht35 het volgende:
Iemand ervaring met deze shop?

https://www.tecobuy.nl/

[..]

Ik ben meer een fan van tempered protectors(harde plastic van 0.3 mm meestal). Het is vergevingsgezinder dan gewone screen protectors(plastiekjes) waardoor kleine stofjes geen bubbeltjes achterlaten. Brengt makkelijker aan, beschermt beter en het voelt "natuurlijker" aan dan zo'n plastiekje(dat echt irritant aanvoelt naar mijn mening).
thx gaan we dat eens proberen, zijn specificaties 0,23mm H9 goed genoeg?
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_181900595
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 15:06 schreef govie het volgende:

[..]

thx gaan we dat eens proberen, zijn specificaties 0,23mm H9 goed genoeg?
Normaal gezien wel. :)
  vrijdag 14 september 2018 @ 16:36:43 #138
383601 ADconvertor
The nitwit from the net
pi_181901833
Ik heb mijn armor 5 ook vandaag binnen gekregen. Ik gebruik ook die gehard glas beschrermers het liefst (is echt glas en kan ook breken maar dan is het glas eronder vaak nog heel) die van mij zijn nog onderweg dus eerst even zonder....
pi_181901901
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2018 17:53 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nog niet. Als het goed is wordt mijn iPhone vanavond opgehaald. Als dat doorgaat ga ik hem vannacht bestellen.
Ik was te laat. Toen ik hem die avond wilde bestellen, was hij weer ¤665

Nu waarschijnlijk voor de Mi 8 gaan. Die biedt de beste prijs/kwaliteit voor ¤360,-

De Pocophone is een paar tientjes goedkoper, maar mist de bouwkwaliteit en het OLED scherm. Wel 4,000 mAh en MicroSD..
  vrijdag 14 september 2018 @ 16:49:16 #140
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_181902041
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 16:41 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik was te laat. Toen ik hem die avond wilde bestellen, was hij weer ¤665

Nu waarschijnlijk voor de Mi 8 gaan. Die biedt de beste prijs/kwaliteit voor ¤360,-

De Pocophone is een paar tientjes goedkoper, maar mist de bouwkwaliteit en het OLED scherm. Wel 4,000 mAh en MicroSD..
Kost nu zelfs ¤553 bij Gearbest.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_181902168
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 16:49 schreef MisterJ.Lo het volgende:

[..]

Kost nu zelfs ¤553 bij Gearbest.
Damn, wat schommelen die prijzen zeg!
  vrijdag 14 september 2018 @ 17:07:41 #142
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_181902512
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 september 2018 16:54 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Damn, wat schommelen die prijzen zeg!
Gewoon halen man, ik vind het persoonlijk mooier dan de iPhone X. Omdat het bijna alleen uit scherm is gemaakt.


[ Bericht 21% gewijzigd door MisterJ.Lo op 15-09-2018 00:22:14 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  vrijdag 14 september 2018 @ 19:25:54 #143
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181905097
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2018 16:36 schreef ADconvertor het volgende:
Ik heb mijn armor 5 ook vandaag binnen gekregen. Ik gebruik ook die gehard glas beschrermers het liefst (is echt glas en kan ook breken maar dan is het glas eronder vaak nog heel) die van mij zijn nog onderweg dus eerst even zonder....
Dit is eigenlijk pas mijn eerste echte smartphone, maar tot nu toe het is opzich wel prima:
- Ik vind hem groot en zwaar in verhouding tot mijn oudere telefoon van 4 jaar geleden (hele ouqwe samsung), maar kleine telefoons bestaan gewoon niet meer aangezien dat android8 telefoons beginnen bij 5.2" schermen. Dan is 5,85" nog best wel acceptabel als 91% van het oppervlak ook echt scherm is bij deze rugged phone.
- De face-unlock gaat heel snel valt me op, maar de fingerprint is heel precies en pikt hem dus niet lekker op, je moet echt de phone op dezelfde vingerplek anders heb je pech. Opzich is dit wel positief want je kunt dus zelf de mate van accuraatheid van de beveiliging kiezen.
- Die selfiecam heeft ook wel een aardige resolutie soms wel handig als iemand zichzelf doodrijdt en je wilt een fotooke met je kop erbij voor op de feesboeks. :Y)
- Het scherm zonder folie erop doet het prima;
- De speaker kan vrij hard zonder vervorming, maar niet geschikt voor house of hiphop door gebrek aan bass maar dat is eigenlijk heel logisch, zoveel diepte is er niet voor meer bass in de casing. Maar voor video en muziek op een niet al te hard volume gaat prima en de speaker bezit zelfs een redelijke mate van soundstage, eigenlijk wel positief dus.
- Ik bestel vanavond nog 2x echt glas, ik had glas in meerdere diktes gezien maar ik denk dat 0,23 erg dun is voor glas dus die neem ik.
- Die reviewer op youtube vond het bedienbaar met een hand, maar ik ben het daar niet mee eens. Ja je kunt met een hand op zo'n grote telefoon wel bellen en misschien onhandig wat whatappen, maar dan houdt het wel op met je duim. Als je meer functionaliteit wilt dan is er rustig voor gaan zitten een stuk prettiger. Dit is meer een algemene opmerking over 5,85" telefoons.
- Ik heb de chinashopapps er al op staan!
- Ik heb de ulefone wireless charger ook besteld, omdat ik denk dat dit bij ruggen phones wel waarde heeft omdat je dan niet aan de afdichtingsdoppen hoeft te trekken enzo hopelijk langer een waterdichte telefoon hebt.

Tot nu toe ben ik wel tevreden, als ben ik een hele grote noob op het gebied van apps en smartphones.

[ Bericht 1% gewijzigd door govie op 14-09-2018 19:35:10 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  zaterdag 15 september 2018 @ 13:04:19 #144
327191 RobertNL
For your gear.
pi_181918303
Tip voor de fingerprint is 1 vinger meerdere keren inleren en steeds wat verleggen. Koppel de zelfde vinger aan 2 verschillende plaatsen en je zal zien dat het al een stuk beter gaat.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zaterdag 15 september 2018 @ 14:19:18 #145
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181919182
thx voor de tip, ik ga het proberen!
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_181921899
De full screen gestures in Xiaomi's Miui werken erg goed. Geen thuis- en terugknoppen meer nodig!

En ik merk dat Android 8.1 het accu niveau laat zien van Bluetooth apparaten. Nice!
  zaterdag 15 september 2018 @ 22:30:24 #147
327191 RobertNL
For your gear.
pi_181929307
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2018 17:11 schreef oheng het volgende:
De full screen gestures in Xiaomi's Miui werken erg goed. Geen thuis- en terugknoppen meer nodig!

En ik merk dat Android 8.1 het accu niveau laat zien van Bluetooth apparaten. Nice!
Werken inderdaad prima, soms is het wat 'lastig' met swypen op een website van links naar rechts. Maar over het algemeen heb ik liever de extra schermruimte.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_181932072
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2018 22:30 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Werken inderdaad prima, soms is het wat 'lastig' met swypen op een website van links naar rechts. Maar over het algemeen heb ik liever de extra schermruimte.
Het voornaamste probleem is dat de bijgeleverde hoes soms in de weg zit. Maar dat is een kleine prijs voor de extra scherm ruimte en het gemak.
  zondag 16 september 2018 @ 09:33:54 #149
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181935768
Enige nadeel van chinaphones is dat ze bij veel telefoons niet op maat gemaakte accesoires kunnen aanleveren. Ik had bijvoorbeeld graag een op maat gemaakte armhouder gehad voor deze armor 5, maar die bestaat niet. Dus de chinabrands zien volgens mij een telefoon als een opzichzelf staand produkt, waar de westerse fabrikanten alles wat je met een telefoon doet, ook zien als iets waar ze diensten en produkten voor kunnen/moeten aanleveren om invulling te geven aan de totale "experience". Chinashops leveren dus produkten, waar westerse fabrikanten meer produkten aanleveren voor de totaalervaring zo lijkt het een beetje. Maargoed het is ook janken om pielenpuntjes natuurlijk.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_181938364
Het is ook niet rendabel om accessoires te maken als er elke maand wel een nieuw toestel uit komt.
pi_181945308
niet een smartphone maar ik heb problemen met de mi pad 3...
Ik heb hem dus geupdate naar MIUI 9 alleen was hierdoor de gehele google service ervanaf gegooid. Er kwam een appje bij met google installer alleen deze geeft op 75% installeren een error aan. Zonder play store eigenlijk een waardeloos ding. Iemand die mij hierbij kan helpen?
pi_181950019
Hebben jullie nog ideeën? Ik zoek een nieuwe telefoon, maximaal ¤250 en maximaal 147 mm hoog. Verder wel een goede telefoon (relatief naar mijn wensen dan).

Zou fijn zijn als de telefoon goede foto's kan maken en snel oplaadt (of lang (makkelijk een dag) mee gaat op de batterij)

[ Bericht 30% gewijzigd door Reflectionne op 16-09-2018 21:06:09 ]
pi_181952470
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 20:55 schreef Reflectionne het volgende:
... maximaal ¤250 en maximaal 147 mm hoog. .... goede foto's ....makkelijk een dag) mee gaat op de batterij)
Met deze voorkeuren is de keus beperkt.
Zie Kimovil met filterinstellingen die in de buurt liggen.
De enige China phone is dan een Nubia Z17 mini S Hoewel die wel een 0,5mm hoger is.

[ Bericht 2% gewijzigd door elinx op 16-09-2018 22:47:25 ]
  zondag 16 september 2018 @ 22:57:34 #154
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_181952884
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 20:55 schreef Reflectionne het volgende:
Hebben jullie nog ideeën? Ik zoek een nieuwe telefoon, maximaal ¤250 en maximaal 147 mm hoog. Verder wel een goede telefoon (relatief naar mijn wensen dan).

Zou fijn zijn als de telefoon goede foto's kan maken en snel oplaadt (of lang (makkelijk een dag) mee gaat op de batterij)
Mijn mening is dat een kleine veilige telefoon met gps, g4 en degelijke camera niet meer bestaan, er zijn wel pogingen zoals die van unihertz, maar die falen keer op keer. Mooi voorbeeld is android 8 welke pas telefoons heeft vanaf 5.2". De telefoons in de kimovil vergelijker hierboven hebben eventueel maar 3k mah accu, daar ben je ook mooi klaar mee. Ik heb eerst ook gekeken naar een kleine telefoon maar ze bestaan gewoon nog niet. Eigenlijk ook wel gek, want wij zijn niet de enige die klagen over grote telefoons, dus je zou denken dat specifieke software ontwikkelaars hun kansen ruiken om het nieuwe toonaangevende os op telefoons te worden, maargoed ze slapen allemaal.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_181992915
Bedankt voor jullie snelle tips!
  woensdag 19 september 2018 @ 15:20:40 #157
142271 James-Hetfield
Give it to me............
pi_182007163
Ik heb momenteel een Iphone 6s 32GB.
Merk dat hierbij de accu minder wordt en dat deze toch al wat ouder wordt.
Nu zat ik rond te snuffelen op Chinashops en stuitte op de Xiaomi Mi A2 Lite.
Is dit wat qua telefoon?

Ben een normale gebruiker qua apps.
Kijk enkel eens op Netflix en Youtube en verder alleen normaal Facebook en chat apps.

Wil er niet meer aan uitgeven dan 200 euro.
De Iphone was een uitspatting wat ik een volgende keer het niet meer waard vind persoonlijk.
Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
pi_182008238
Waarom geef je niet 30 euro uit aan een nieuwe accu? Die A2 Lite gaat niet merkbaar beter zijn de iPhone 6S,zeker niet met iOS 12
  donderdag 20 september 2018 @ 11:34:04 #159
142271 James-Hetfield
Give it to me............
pi_182023568
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 16:24 schreef Splackavellie02 het volgende:
Waarom geef je niet 30 euro uit aan een nieuwe accu? Die A2 Lite gaat niet merkbaar beter zijn de iPhone 6S,zeker niet met iOS 12
Omdat ik ook eens iets anders wil :)
Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
pi_182024609
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 15:20 schreef James-Hetfield het volgende:
Ik heb momenteel een Iphone 6s 32GB.
Merk dat hierbij de accu minder wordt en dat deze toch al wat ouder wordt.
Nu zat ik rond te snuffelen op Chinashops en stuitte op de Xiaomi Mi A2 Lite.
Is dit wat qua telefoon?

Ben een normale gebruiker qua apps.
Kijk enkel eens op Netflix en Youtube en verder alleen normaal Facebook en chat apps.

Wil er niet meer aan uitgeven dan 200 euro.
De Iphone was een uitspatting wat ik een volgende keer het niet meer waard vind persoonlijk.
Ik heb zelf de Note 5, die vrij vergelijkbaar is qua specs. Enige wat ik mis is NFC, maar het altijd afwachten of je bank je mobiel ook gaat ondersteunen. En draadloos laden was ook wel leuk geweest, mede vanwege de microUSB aansluiting.
Gelukkig zit er een 4000mAh accu in, en hoef je niet iedere dag op te laden (afhankelijk van je gebruik).
pi_182024628
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2018 16:24 schreef Splackavellie02 het volgende:
Waarom geef je niet 30 euro uit aan een nieuwe accu? Die A2 Lite gaat niet merkbaar beter zijn de iPhone 6S,zeker niet met iOS 12
Waarom niet? Mijn vrouw is van een iPhone 6S naar een Xiaomi Mi A1 gegaan en is er al bijna een jaar ontzettend blij mee.
Uitvinder van de biersmiley.
  donderdag 20 september 2018 @ 13:04:30 #162
142271 James-Hetfield
Give it to me............
pi_182025211
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 12:29 schreef oheng het volgende:

[..]

Ik heb zelf de Note 5, die vrij vergelijkbaar is qua specs. Enige wat ik mis is NFC, maar het altijd afwachten of je bank je mobiel ook gaat ondersteunen. En draadloos laden was ook wel leuk geweest, mede vanwege de microUSB aansluiting.
Gelukkig zit er een 4000mAh accu in, en hoef je niet iedere dag op te laden (afhankelijk van je gebruik).
Draadloos betalen doe ik nu ook al niet met de telefoon, dus wat wordt geen gemis.
4000mAh accu is daarintegen wel prettig idd.
Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
pi_182025953
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 13:04 schreef James-Hetfield het volgende:

[..]

Draadloos betalen doe ik nu ook al niet met de telefoon, dus wat wordt geen gemis.
4000mAh accu is daarintegen wel prettig idd.
Andoird One + 4000mAh, ik zou zeggen: doen :P
pi_182026522
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 12:29 schreef oheng het volgende:

[..]

Ik heb zelf de Note 5, die vrij vergelijkbaar is qua specs. Enige wat ik mis is NFC, maar het altijd afwachten of je bank je mobiel ook gaat ondersteunen. En draadloos laden was ook wel leuk geweest, mede vanwege de microUSB aansluiting.
Gelukkig zit er een 4000mAh accu in, en hoef je niet iedere dag op te laden (afhankelijk van je gebruik).
MIUI is wel erg smaakgevoelig, ik heb dezelfde telefoon maar omdat ik die software verschrikkelijk vind ben ik nu overgestapt naar een custom ROM. De Note 5 is absoluut een goede telefoon, maar dat is wel iets om rekening mee te houden. Indien je een kale Android wilt kan je waarschijnlijk beter een Mi A2 kopen.
pi_182026933
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 12:30 schreef dimmak het volgende:

[..]

Waarom niet? Mijn vrouw is van een iPhone 6S naar een Xiaomi Mi A1 gegaan en is er al bijna een jaar ontzettend blij mee.
Multicore score is marginaal hoger op de A2 Lite, terwijl de single core score van de iPhone 6S ruim het dubbele is.
  donderdag 20 september 2018 @ 15:24:38 #166
142271 James-Hetfield
Give it to me............
pi_182027833
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 14:40 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Multicore score is marginaal hoger op de A2 Lite, terwijl de single core score van de iPhone 6S ruim het dubbele is.
En wat betekend dit in gebruik van een telefoon?
Wat merkt een gebruiker op de telefoon aan verschil?
Authority pisses me off. I think everyone should be able to drink and get loud whenever they want.
pi_182028674
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2018 15:24 schreef James-Hetfield het volgende:

[..]

En wat betekend dit in gebruik van een telefoon?
Wat merkt een gebruiker op de telefoon aan verschil?
Dat de iPhone 6S pakweg twee keer zo snel is in de meeste dagelijkse taken
pi_182030698
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 14:15 schreef J.B. het volgende:

[..]

MIUI is wel erg smaakgevoelig, ik heb dezelfde telefoon maar omdat ik die software verschrikkelijk vind ben ik nu overgestapt naar een custom ROM. De Note 5 is absoluut een goede telefoon, maar dat is wel iets om rekening mee te houden. Indien je een kale Android wilt kan je waarschijnlijk beter een Mi A2 kopen.
Tuurlijk is het smaakgevoelig, zo ben ik erg blij met de fullscreen gestures. Ik kom van een Oukitel K4000 Pro af die je kon bedienen terwijl het scherm uitstond (apps starten, audio player navigatie, etc), dus dat is een kleine pleister op de wond. Gelukkig hebben we de vrijheid om een andere Rom te pakken!
  donderdag 20 september 2018 @ 18:53:43 #169
327191 RobertNL
For your gear.
pi_182032222
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 16:05 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dat de iPhone 6S pakweg twee keer zo snel is in de meeste dagelijkse taken
Denk dat je die vergelijking niet zomaar kan maken.
Maar goed, de chipset van de 6S is zeker niet slecht vergeleken met d'r snapdragon 6xx serie.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_182032710
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 18:53 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Denk dat je die vergelijking niet zomaar kan maken.
Maar goed, de chipset van de 6S is zeker niet slecht vergeleken met d'r snapdragon 6xx serie.
Ongeacht welke van de twee sneller is. Het punt was dat je met een A2 Lite nauwelijks vooruitgang zult merken, en het dus geen upgrade is.
pi_182034342
Iemand de Pocophone al in bezit?
Moeten zij weten
pi_182037019
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 17:39 schreef oheng het volgende:

[..]

Tuurlijk is het smaakgevoelig, zo ben ik erg blij met de fullscreen gestures. Ik kom van een Oukitel K4000 Pro af die je kon bedienen terwijl het scherm uitstond (apps starten, audio player navigatie, etc), dus dat is een kleine pleister op de wond. Gelukkig hebben we de vrijheid om een andere Rom te pakken!
Nouja, vrijheid... 15 dagen wachten op het unlocken van de bootloader + het inbouwen van Anti Rollback bij unlockte bootloader (Groot risico op bricks) maakt het bepaald niet gemakkelijk tegenwoordig. Het is zeker geen Jiayu, daar kom je wat ROMs betreft echt mee doen wat je wilde.
pi_182037424
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 19:17 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ongeacht welke van de twee sneller is. Het punt was dat je met een A2 Lite nauwelijks vooruitgang zult merken, en het dus geen upgrade is.
Ik vraag me ook af of de opslag ook net zo snel is als de iPhone 6S. Want die iPhone zou nu juist een hele snelle opslag moeten hebben omdat het een aangepaste SSD controller heeft met een MLC/TLC combinatie:
https://bgr.com/2016/08/18/iphone-vs-galaxy-note-storage-speed/
  vrijdag 21 september 2018 @ 00:11:05 #174
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_182038817
Ik heb een Ulefone Qs laadpad gebruikt maar ik ben er niet zo over te spreken opver wireless chargepads in het algemeen maar dus ook die van ulefone.
- Ten eerste omdat men zegt dat je de telefoon moet laat zweven boven de oplaadpad, waardoor ze eigenlijk dat hun ontwerp niet deugd want nou moet ik een boekje ofzo onder de telefoon leggen om binnen de bandbreedte qua hoogte te blijven.
- Ten tweede voelt het ruk en inefficient aan omdat er heel veel warmte wordt gecreerd aan de achterzijde van de telefoon. Dat voelt aan als energievernietiging. Nee, het kan mij niet bekoren. Ik raad ook hierbij iedereen aan om nooit een wireless chargepad te halen, en als je toch wireless wilt chargen dan maar een stellage, zodat de fabrikant er fysiek voor zorgt dat je telefoon op de juiste afstand zit van de laadelectronica en dus hiervoor ook verantwoordelijk is. Toch wel misgeschoten door Ulefone met die laadpad, want het voelt als een wanprodukt. Ze zullen die ontwikkeling wel uitbesteed hebben, maar het voelt klote aan is mijn mening, totaal niet in verhouding tot hoe goed de telefoon voelt (ulefone armor 5)

Maargoed, de telefoon is echt prima, ik ben er blij mee en opladen doe ik gewoon lekker via een koortje!
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_182041320
quote:
1s.gif Op donderdag 20 september 2018 14:40 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Multicore score is marginaal hoger op de A2 Lite, terwijl de single core score van de iPhone 6S ruim het dubbele is.
Dus? Als je daarmee genoegen neemt maar de gebruikservaring vindt je 10x beter op Android, waarom zou je er dan niet op vooruit gaan?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_182041822
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 07:35 schreef dimmak het volgende:

[..]

Dus? Als je daarmee genoegen neemt maar de gebruikservaring vindt je 10x beter op Android, waarom zou je er dan niet op vooruit gaan?
Niet mijn punt.
pi_182043978
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 september 2018 08:26 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Niet mijn punt.
De mijne wel. Het is onzinnig om alleen specificaties naast elkaar te leggen en vanuit dat perspectief zeggen welke telefoon de beste is.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_182048147
Bijna al die Xiaomi en Vivo (flagship) phones zijn rond de 6 inch.
Dat is way too much. Is er geen alternatief tot 5,5 inch met dezelfde specs?
pi_182049021
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2018 10:53 schreef dimmak het volgende:

[..]

De mijne wel. Het is onzinnig om alleen specificaties naast elkaar te leggen en vanuit dat perspectief zeggen welke telefoon de beste is.
Dank je. Die quote is in heel veel discussies bruikbaar ^O^
pi_182102498
Een tip voor Xiaomi eigenaren; zorg dat Automatisch installeren (MIUI zal het beste moment selecteren om updates te installeren) niet aangevinkt staat.
Die van mij zit 's nachts te updaten (lees: scherm aan, reboot, geluid maken enz.) en nu zit ik dus ook ineens vast aan MIUI 10 dat ik niet wil. :{
  dinsdag 25 september 2018 @ 14:05:39 #181
327191 RobertNL
For your gear.
pi_182123980
Waarom wil je geen miui 10?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_182126370
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 14:05 schreef RobertNL het volgende:
Waarom wil je geen miui 10?
Ik ben altijd terughoudend met updates. Ik wacht altijd even een tijdje om anderen te laten ontdekken of er ook problemen komen.
Zo leek het er even op dat Google Cam niet meer met MIUI 10 zou werken (werkt wel) maar ik las ook over (flink) mindere accuduur. En dat laatste *lijk* ik nu ook te merken.

Vind het vooral erg fout dat Xiaomi dat standaard automatisch updaten heeft aanstaan. :N
Nu al meerdere malen dat die telefoon 's nachts het scherm begon te branden, updaten, geluid maken, reboot etc. :{
  zondag 30 september 2018 @ 00:35:50 #183
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_182217298
-

[ Bericht 43% gewijzigd door MisterJ.Lo op 30-09-2018 01:02:47 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  dinsdag 2 oktober 2018 @ 13:03:01 #184
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_182271734
-

[ Bericht 52% gewijzigd door MisterJ.Lo op 03-10-2018 14:07:50 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 14:07:57 #185
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_182293235
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  woensdag 3 oktober 2018 @ 14:29:10 #186
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_182293641
Is de Mi8 Pro gewoon de global version van de Explorer Edition of zijn er verschillen?

Nog steeds op zoek naar een leuke Android voor ca ¤400-450, voornamelijk voor simulators en als mini media center.
  Moderator donderdag 4 oktober 2018 @ 08:08:29 #187
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_182310158
Ik heb een Huawei P20 lite die draait op Android 8.0.0

Wat mij opvalt is als ik bijvoorbeeld muziek stream en ik een melding krijg, bijvoorbeeld een appje/facebook melding etc, de telefoon het geluid dempt van mijn muziek.

Dit vind ik erg vervelend. Ik kon zo 1,2,3 niet vinden waar ik dat uitzet. Iemand een idee?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator donderdag 4 oktober 2018 @ 10:09:26 #188
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_182311466
quote:
5s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 08:08 schreef onlogisch het volgende:
Ik heb een Huawei P20 lite die draait op Android 8.0.0

Wat mij opvalt is als ik bijvoorbeeld muziek stream en ik een melding krijg, bijvoorbeeld een appje/facebook melding etc, de telefoon het geluid dempt van mijn muziek.

Dit vind ik erg vervelend. Ik kon zo 1,2,3 niet vinden waar ik dat uitzet. Iemand een idee?
Ik heb een P10 plus en had dat ook. Totdat ik m'n telefoon op mute zetten. Dan is het weg. Vet handig.
En m'n notificatie geluid staat op stil.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  Moderator donderdag 4 oktober 2018 @ 10:15:16 #189
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_182311544
quote:
12s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 10:09 schreef dud0r het volgende:

[..]

Ik heb een P10 plus en had dat ook. Totdat ik m'n telefoon op mute zetten. Dan is het weg. Vet handig.
En m'n notificatie geluid staat op stil.
Mijn telefoon staat standaard op mute, gewoon nog last van.

Waar vind ik 'notificatie geluid op stil zetten'?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator donderdag 4 oktober 2018 @ 10:26:39 #190
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_182311689
quote:
7s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 10:15 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Mijn telefoon staat standaard op mute, gewoon nog last van.

Waar vind ik 'notificatie geluid op stil zetten'?
Settings sounds default notification sound
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  Moderator donderdag 4 oktober 2018 @ 10:29:20 #191
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_182311730
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 10:26 schreef dud0r het volgende:

[..]

Settings sounds default notification sound
Dank je wel :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_182349102
hoihoi,

kan ik hier ook tips voor een tablet (2in1) vragen?
Ik zie door de bomen het bos niet meer (ook qua topics :P) Op zoek naar iets chills om aantekeningen mee te maken en tegelijkertijd ook youtube/netflix/beetje browsen aan kan). sowieso een full hd scherm dus. Aantekeningen maken eigenlijk het belangrijkste dus ik denk dat 8-10 inch wel prima is? en 2 in 1 dus wel met een toetsenbord erbij :)
Iemand ideeën?
Ik kwam zelf bijvoorbeeld te Teclast Tbook tegen op aliexpress
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook de CHUWI Hi9 Air, deze tot nu toe mijn voorkeur alleen geen idee welk toetsenbord ik er dan nog bij zou moeten kopen:
https://www.banggood.com/(...)ory&cur_warehouse=HK
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 11:29:27 #193
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_182350060
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 10:07 schreef poker4lifee het volgende:
hoihoi,

kan ik hier ook tips voor een tablet (2in1) vragen?
Ik zie door de bomen het bos niet meer (ook qua topics :P) [..]

Hoewel 't daar vrij dood is:
DIG / Android tablet discussie topic #44: Met een nieuw buurtopic!
DIG / [Het Windows tablet topic] #2 Vanaf 80 euro (met office)
(Links genoemd in de OP hier: CHI / [Chinese Webshops] Topic #401 Jack Peng )

Beter bediend door hier ff te kijken:
https://techtablets.com
https://www.youtube.com/user/hendrickson/videos

Bonus tip, als het voornamelijk voor aantekeningen is, is misschien zoiets wat voor je (maar geen 2-in-1):
https://remarkable.com (wie nog ¤85,- korting daarop wil, give me a shout)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_182353489
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2018 11:29 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Hoewel 't daar vrij dood is:
DIG / Android tablet discussie topic #44: Met een nieuw buurtopic!
DIG / [Het Windows tablet topic] #2 Vanaf 80 euro (met office)
(Links genoemd in de OP hier: CHI / [Chinese Webshops] Topic #401 Jack Peng )

Beter bediend door hier ff te kijken:
https://techtablets.com
https://www.youtube.com/user/hendrickson/videos

Bonus tip, als het voornamelijk voor aantekeningen is, is misschien zoiets wat voor je (maar geen 2-in-1):
https://remarkable.com (wie nog ¤85,- korting daarop wil, give me a shout)
Thanks :) DIe topics zijn aardig dood inderdaad.
Ik denk dat het deze word na een hoop googelen
https://www.banggood.com/(...)89.html?rmmds=search
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
  zondag 7 oktober 2018 @ 10:22:15 #195
327191 RobertNL
For your gear.
pi_182367060
Prima tablets, alleen het Android deel is ondertussen wel oud. 5.1 moet je niet meer willen gebruiken.
Zou dat er dan ook afgooien of kiezen voor een versie met alleen Windows.

Maar wellicht kan je (als het budget het toelaat) gaan voor een celeron processor, die hebben toch met even wat meer punch.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 7 oktober 2018 @ 10:34:44 #196
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_182367272
Oooh... Google Pixel Slate komt eraan... https://www.mysmartprice.com/gear/google-pixel-slate/ ook nog een optie.

Maar ok... back to smartphones. :P :@
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 8 oktober 2018 @ 19:43:49 #197
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_182397343
De Oppo Find X blijft toch wel een telefoon waarin ik geïnteresseerd in blijf. Misschien toch maar de Vivo Nex doorverkopen in een paar maanden en er één halen met een abonnement of als de Mi Mix 3 nog mooier is die bestellen.


Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_182486983
Is een Xiaomi Pocophone F1 een betere koop dan een One Plus 6?
pi_182487255
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 oktober 2018 09:37 schreef Gruj0 het volgende:
Is een Xiaomi Pocophone F1 een betere koop dan een One Plus 6?
Op sommige punten wel.. Prijs en de 4000mah accu bijvoorbeeld. Maar qua scherm, camera, OS (smaak afhankelijk) dan wel ondersteuning is de Oneplus 6 een betere deal.
mag het weten
pi_182514546
Mijn OP3T is helaas aan vervanging toe, en ik weet zo even niet een geschikte opvolger. Ik zie veel interessante telefoons voorbij komen, maar ik haak toch af op het besturingssysteem. Ik heb een keer een Xiaomi phone gehad, en vond MIUI maar irritant, vandaar dat de keuze daarna ook op OnePlus is gevallen.

De OP6 is wel een redelijke optie, maar ik vond mijn 3T al net te groot, dus ik wil eigenlijk wel een wat kleiner (of gelijk) model. Onder de kenners hier nog goede suggesties van een niet te grote phone met kale android, Android One of variant?
pi_182515206
quote:
7s.gif Op zondag 14 oktober 2018 18:43 schreef Onufriev het volgende:
Mijn OP3T is helaas aan vervanging toe, en ik weet zo even niet een geschikte opvolger. Ik zie veel interessante telefoons voorbij komen, maar ik haak toch af op het besturingssysteem. Ik heb een keer een Xiaomi phone gehad, en vond MIUI maar irritant, vandaar dat de keuze daarna ook op OnePlus is gevallen.

De OP6 is wel een redelijke optie, maar ik vond mijn 3T al net te groot, dus ik wil eigenlijk wel een wat kleiner (of gelijk) model. Onder de kenners hier nog goede suggesties van een niet te grote phone met kale android, Android One of variant?
Je kan toch altijd een andere launcher gebruiken als MIUI niet bevalt?

Ik gebruik zelf ook Apex launcher op een MI6.
pi_182527202
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 19:23 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Je kan toch altijd een andere launcher gebruiken als MIUI niet bevalt?

Ik gebruik zelf ook Apex launcher op een MI6.
Dat heb ik ook bij mij Xiaomi geprobeerd, maar vond ik alsnog minder fijn dan zonder skin.
  woensdag 17 oktober 2018 @ 01:11:01 #203
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_182563186
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  donderdag 18 oktober 2018 @ 12:54:48 #204
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_182589240
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  † In Memoriam † zaterdag 20 oktober 2018 @ 13:13:18 #205
230491 Zith
pls tip
pi_182627687


Welke zouden jullie nemen?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_182630067
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 13:13 schreef Zith het volgende:
[ afbeelding ]

Welke zouden jullie nemen?
Zonder me erin verdiept te hebben de OnePlus, puur omdat ik MIUI echt niks vind :')
pi_182632976
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 16:15 schreef J.B. het volgende:

[..]

Zonder me erin verdiept te hebben de OnePlus, puur omdat ik MIUI echt niks vind :')
Gewoon een andere rom flashen? Of andere launcher...
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_182636519
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 19:17 schreef relativity het volgende:

[..]

Gewoon een andere rom flashen? Of andere launcher...
Gewoon een andere ROM flashen valt tegenwoordig best tegen bij Xiaomi, je moet twee weken wachten op unlockte bootloader en vervolgens ook nog heel erg goed oppassen dat je je telefoon niet brickt vanwege de ARB. Ik heb MIUI zelf ook met een andere launcher geprobeerd (Nova), maar ik blijf het gewoon niks vinden.
  maandag 22 oktober 2018 @ 14:23:26 #209
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_182670254
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 13:13 schreef Zith het volgende:
[ afbeelding ]

Welke zouden jullie nemen?
Als iemand die juist fan is van Xiaomi en MIUI: ga voor de OnePlus 6. Betere software optimalisatie, geen missende features/bugs zoals geen 1080p Netflix, snellere updates en naar mijn mening een iets mooier design. Mijn broertje heeft hem en elke keer als ik bij hem ben, ben ik onder de indruk van hoe dicht dat toestel in de buurt komt van mijn Xs Max die ruim 2,5x zo duur is.

De Mix 2S kun je ook nog overwegen: geen OLED, maar ook geen notch, en een grotere accu dan de Mi8 (plus draadloos laden), voor een prijs die tussen de Mi8 en OP6 in ligt.

De OnePlus 6 is de veiligste keuze: doet alles bovengemiddeld en het meeste gewoon minimaal net zo goed als elk ander toestel. En zelfs de camera kun je een flinke boost geven door de Pixel Camera apk te installeren (wat op Xiaomi toestellen veel minder eenvoudig is).
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:05:07 #210
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_182702396
Dang. Was stomtoevallig vandaag langs een T-Mobile store gelopen die een soort van in-house Huawei flagship store had. Gevraagd of ze toevallig de Mate 20 Pro al 'on display' hadden en warempel, die hadden ze! De zwarte was zelfs op voorraad (dacht dat het nog ff zou duren). Noice. (Al zou ik dan de blauwe willen, die (en de emerald green (die hier niet komt)) heeft een structuurtje op de achterkant i.p.v. een compleet gladde achterkant (die de telefoon in een glijdende hockeypuck verandert))

Fijne foon. Dacht dat 'Mates' eigenlijk een stuk groter uitvielen dan de P Pro-series, maar hij is nagenoeg gelijk aan de P20 Pro. Maar dan met curved edge display, onder geen kin, de under display fingerprintlezer en achter de nieuwe camera setup. De nieuwe ultra wide angle optie is idd een stuk wijder. Heeft on top ook een IR blaster zoals de P20 Pro. Simkaart tray is niet aan de zijkant, maar aan de onderkant. Zit nu zo'n Huawei-exclusive NM-kaart tray in, ter grote van een SIM-kaart voor optioneel meer opslag. Hier in Oostenrijk krijg je bij een order nu een gratis wireless charger (want dat is ook een van de prominente features: wireless charging) en zo'n kaartje met 128GB dan (alleen heb ik eerder DualSIM nodig, dus daar weinig aan). Vind het wel mooi dat wireless charging e.d. niet exclusief zijn voor het Porsche Design model, die nu eigenlijk alleen pronkt met... en 'exclusievere' back met half/half leer ofzo. Niks om honderden euris meer voor neer te tellen. In Nederland krijg je i.p.v. zo'n ruk opslagkaartje hun laatste smartwatch. In Duitsland en geloof Groot-Brittannië een Alexa dinkie met display. Bij de P20 Pro waren toen ook deals, geloof in NL een Leica Sofort instantcam en Duitsland zowaar een BOSE QC35II. Bij ons kreeg je zo'n gare 360 cam twv 79 EUR ofzo. ;(

Kweenie, heeft wel veel dat me aanspreekt die Mate 20 Pro. :Y P20 Pro met beter design, nieuwe camera setup, wireless charging, under display fingerprintreader en natuurlijk nieuwe powerhouse en internals. Misschien toch nog ff wachten hoe de Honor Magic 2 en Xiaomi MIX 3 uitpakken. Maar weet niet of ik wel fan ben van zo'n slide systeem...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:08:04 #211
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_182702476
Ik vind de Huawei Mate 20 mooier qua design.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:09:36 #212
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_182702524
Mwoah, teardrop designs zijn het ook niet echt. Kun je net zo goed meteen full notch accepteren. :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 24 oktober 2018 @ 16:45:43 #213
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_182715951
Xiaomi Mi Mix 3.

Nieuwe telefoon voor mijn vriendin nadat Nex debacle bij Gearbest (wel heel netjes opgelost).



[ Bericht 66% gewijzigd door MisterJ.Lo op 24-10-2018 18:58:10 ]
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_182719158
Zal wel duur worden dan. De Mi Mix 2 heeft nog steeds een behoorlijke prijs.

Hoewel ik al een prima toestel heb (goedkoop, bijna bezelless met kleine notch), zit ik er toch over te denken om de Pocophone te halen ipv een tablet en om hem dan te gebruiken voor doeleinden waar je een tablet voor zou gebruiken. :P Een 6,2" inch is toch behoorlijk wat.
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:55:19 #215
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
  Moderator vrijdag 26 oktober 2018 @ 20:20:38 #216
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_182761135
quote:
Dat sliden is wel gaaf om de front cams te bedekken.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_183076100
De PocoPhone F1 (6/64GB) is bij Gearbest in de aanbieding voor ¤249,64.


Met gratis priorty verzending.

Happy Singles Day iedereen :D
Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.
John F. Kennedy
  CHI shopkeeper zondag 11 november 2018 @ 14:15:50 #218
447948 Gearbest
https://cutt.us/kLPnA
pi_183078134
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 oktober 2018 13:13 schreef Zith het volgende:
[ afbeelding ]

Welke zouden jullie nemen?
Ik zou persoonlijk voor de OnePlus gaan :)

quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 12:00 schreef Herr_Gunter het volgende:
De PocoPhone F1 (6/64GB) is bij Gearbest in de aanbieding voor ¤249,64.

[ [url=https://ic.tweakimg.net/camo/a0765a131b40a20284441356f9ac9eab06f102ff/?url=http%3A%2F%2Fi66.tinypic.com%2F2rza14m.png]afbeelding
][/url]
Met gratis priorty verzending.

Happy Singles Day iedereen :D
Klopt inderdaad. Leuke aanbieding zo wel echt :)
Vergeet niet om onze linken te gebruiken samen met EU Priority Line als verzendmethode O-)
pi_183096401
Ik ben op zoek naar vervanging van mijn iPhone SE en zat te kijken naar de Xiaomi Note 4 of A2. Echter vind ik 6 inch te groot, dus ben ik op zoek naar een alternatief. Iemand ervaringen met de Xiaomi A4/5/6? Of zijn er andere merken met een geschikte telefoon?
Wat ik oa graag wil is dual SIM, headphone aansluiting, prijs tot 200 euro
pi_183098506
verkeerde topic maar hier lezen mensen tenminste mee.

wat is een goede Chinese smartwatch, met goede constant actieve hartslagmeter, amoled scherm & always on scherm voor max 100 euro?

bestaat die uberhaupt?
lekker faxen heel de dag echt genot
  maandag 12 november 2018 @ 20:40:08 #221
327191 RobertNL
For your gear.
pi_183109109
quote:
1s.gif Op maandag 12 november 2018 12:31 schreef wolfrolf het volgende:
verkeerde topic maar hier lezen mensen tenminste mee.

wat is een goede Chinese smartwatch, met goede constant actieve hartslagmeter, amoled scherm & always on scherm voor max 100 euro?

bestaat die uberhaupt?
Wellicht is deze vraag meer wat voor het Chinese Webshops topic.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_183109954
Ik had er last van dat t geluid van m'n redmi note 5 erg zacht ging via jack aangesloten in de auto. Net even gegoogled, zei iemand dat je m op het land India moet instellen, en het werkt! Misschien handig voor andere.
pi_183118137
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2018 12:00 schreef Herr_Gunter het volgende:
De PocoPhone F1 (6/64GB) is bij Gearbest in de aanbieding voor ¤249,64.

[ [url=https://ic.tweakimg.net/camo/a0765a131b40a20284441356f9ac9eab06f102ff/?url=http%3A%2F%2Fi66.tinypic.com%2F2rza14m.png]afbeelding
][/url]
Met gratis priorty verzending.

Happy Singles Day iedereen :D
Nice. Hoe zit het met douanekosten met priority verzending?
  CHI shopkeeper dinsdag 13 november 2018 @ 11:03:09 #224
447948 Gearbest
https://cutt.us/kLPnA
pi_183118664
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 10:25 schreef Infection het volgende:

[..]

Nice. Hoe zit het met douanekosten met priority verzending?
Lees dan even de besteltips op deze pagina.
Je moet onze linken op FOK! gebruiken samen met EU Priority Line als verzendmethode. De krijg je geen douanekosten. Krijg je deze toch nog om de één of andere reden dan vergoeden we deze volledig.
Je kan deze link gebruiken van de Xiaomi Pocophone F1.
pi_183119208
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 11:03 schreef Gearbest het volgende:

[..]

Lees dan even de besteltips op deze pagina.
Je moet onze linken op FOK! gebruiken samen met EU Priority Line als verzendmethode. De krijg je geen douanekosten. Krijg je deze toch nog om de één of andere reden dan vergoeden we deze volledig.
Je kan deze link gebruiken van de Xiaomi Pocophone F1.
Geldt dit ook voor de zwarte versie van de Pocophone? Ik zie geen link naar deze telefoon namelijk.

Bij verzendmethode staat overigens "priority line" en geen "EU priority line", zit hier nog verschil in?
  CHI shopkeeper dinsdag 13 november 2018 @ 13:34:12 #226
447948 Gearbest
https://cutt.us/kLPnA
pi_183122122
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 11:38 schreef Infection het volgende:

[..]

Geldt dit ook voor de zwarte versie van de Pocophone? Ik zie geen link naar deze telefoon namelijk.

Bij verzendmethode staat overigens "priority line" en geen "EU priority line", zit hier nog verschil in?
Hierbij de link voor de zwarte versie van de Xiaomi Pocophone.
Gebruik EU Priority Line als verzendmethode. Dit kan je later selecteren in het bestelproces nadat je op "Proceed to Checkout" hebt gedrukt. Daar kan je EU Priority Line selecteren. Je kan daar ook ook de eventuele "Shipping Insurance"selecteren.
pi_183123125
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2018 13:34 schreef Gearbest het volgende:

[..]

Hierbij de link voor de zwarte versie van de Xiaomi Pocophone.
Gebruik EU Priority Line als verzendmethode. Dit kan je later selecteren in het bestelproces nadat je op "Proceed to Checkout" hebt gedrukt. Daar kan je EU Priority Line selecteren. Je kan daar ook ook de eventuele "Shipping Insurance"selecteren.
Dank je! De telefoon is besteld.
  CHI shopkeeper dinsdag 13 november 2018 @ 16:28:27 #228
447948 Gearbest
https://cutt.us/kLPnA
pi_183125274
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 november 2018 14:27 schreef Infection het volgende:

[..]

Dank je! De telefoon is besteld.
Super. Nu begint het wachten. Alvast heel veel plezier ermee.
pi_183141123
Pocophone besteld *O* Bijna twee jaar genoten van de Zuk Z2, begint nu traag te worden
Moeten zij weten
pi_183279113
Dus binnenkort kan ik verlengen bij mn provider en zit eraan te denken een sim only te pakken in combinatie met een china phone. Nu doe ik vrij weinig met mijn telefoon. Verder als Youtube/Twitch/Netflix casten en een teletekst app kom ik niet. Ook ben ik absoluut niet handig met het klooien aan software etc. Dus ik hoop dat mensen me hier kunnen vertellen welke telefoon voldoet aan simpel gebruik in combinatie met een goed werkende camera (en voldoende geheugen). Ik heb al eerder chinaphones gehad maar daar waren vooral de camera's niet erg goed van. Ik sta open voor elke prijsklasse :)
pi_183298733
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 09:07 schreef Questular het volgende:
Dus binnenkort kan ik verlengen bij mn provider en zit eraan te denken een sim only te pakken in combinatie met een china phone. Nu doe ik vrij weinig met mijn telefoon. Verder als Youtube/Twitch/Netflix casten en een teletekst app kom ik niet. Ook ben ik absoluut niet handig met het klooien aan software etc. Dus ik hoop dat mensen me hier kunnen vertellen welke telefoon voldoet aan simpel gebruik in combinatie met een goed werkende camera (en voldoende geheugen). Ik heb al eerder chinaphones gehad maar daar waren vooral de camera's niet erg goed van. Ik sta open voor elke prijsklasse :)
Xiaomi Mi A2. Draait Android One, dus geen gekloot met software nodig. Camera is ook een stuk beter dan zijn voorganger.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_183330801
Welke phone onder de 350 euro heeft de beste camera?
pi_183556543
Mijn Galaxy S7 wil ik eigenlijk binnen nu en twee maandjes vervangen. Ik ben langzamerhand wel klaar met elke keer de meest high-end telefoon.

Ik wil maximaal 200-250 euro uitgeven. Ik wil opzich wel een vooruitgang maken vergeleken met S7. Een 3.5 mm audio ingang is ook belangrijk. Een vergelijkbare camera en ik zou in totaal wel een geheugen willen op de telefoon van tenminste 32 GB met een SD card mogelijkheid van ten minste 64 gb of een telefoon met 128 GB. Volledige 3g/4g mogelijkheden.
Ik denk best wel eisen, die bij een groot aantal telefoons prima aanwezig is.

Het liefst wil ik de fysieke home button nog hebben, maar ik zie dat nagenoeg geen telefoon die nog heeft, dat vind ik wel jammer. Mijn voorkeur gaat naar Micro USB, maar alleen als het echt kan. Een echte vooruitgang ga ik niet uit de weg. (zou alleen zonde voor mijn tientallen kabels zijn.

Opties die ik zelf heb gezien:
- Xiaomi Mi A2 Lite
- Huawei P smart

Zijn er nog modellen die beter zijn voor mij?
- Met zuidelijke groet -
pi_183561779
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 20:33 schreef Schnitzels het volgende:
Mijn Galaxy S7 wil ik eigenlijk binnen nu en twee maandjes vervangen. Ik ben langzamerhand wel klaar met elke keer de meest high-end telefoon.

Ik wil maximaal 200-250 euro uitgeven. Ik wil opzich wel een vooruitgang maken vergeleken met S7. Een 3.5 mm audio ingang is ook belangrijk. Een vergelijkbare camera en ik zou in totaal wel een geheugen willen op de telefoon van tenminste 32 GB met een SD card mogelijkheid van ten minste 64 gb of een telefoon met 128 GB. Volledige 3g/4g mogelijkheden.
Ik denk best wel eisen, die bij een groot aantal telefoons prima aanwezig is.

Het liefst wil ik de fysieke home button nog hebben, maar ik zie dat nagenoeg geen telefoon die nog heeft, dat vind ik wel jammer. Mijn voorkeur gaat naar Micro USB, maar alleen als het echt kan. Een echte vooruitgang ga ik niet uit de weg. (zou alleen zonde voor mijn tientallen kabels zijn.

Opties die ik zelf heb gezien:
- Xiaomi Mi A2 Lite
- Huawei P smart

Zijn er nog modellen die beter zijn voor mij?
De reguliere Xiaomi Mi A2. Ik weet dat die geen audio jack heeft, maar wat is er mis met een USB-C verloop stekkertje? De specs zijn een stuk beter dan van de Lite versie.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_183568054
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 08:11 schreef dimmak het volgende:

[..]

De reguliere Xiaomi Mi A2. Ik weet dat die geen audio jack heeft, maar wat is er mis met een USB-C verloop stekkertje? De specs zijn een stuk beter dan van de Lite versie.
Opzich de 3.5 mm jack kan ik nog wel mee leven. Maar ik lees in eem review op Tweakers dat deze geen uitbreidbaar geheugen heeft en dan vind ik 64gb toch wel wat weinig.
- Met zuidelijke groet -
pi_183593493
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 08:11 schreef dimmak het volgende:

[..]

De reguliere Xiaomi Mi A2. Ik weet dat die geen audio jack heeft, maar wat is er mis met een USB-C verloop stekkertje? De specs zijn een stuk beter dan van de Lite versie.
Ik zie dat er toch ook een 128 GB variant is. Dat is wel prima dan.

Wat ik wel vreemd vind is dat de prijs in China tussen de 270-300$ is en die in Nederland ook al rond de 270¤ te krijgen is. Normaal verschilt dat toch wel een stuk meer?
- Met zuidelijke groet -
pi_183636754
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 21:01 schreef Schnitzels het volgende:

[..]

Ik zie dat er toch ook een 128 GB variant is. Dat is wel prima dan.

Wat ik wel vreemd vind is dat de prijs in China tussen de 270-300$ is en die in Nederland ook al rond de 270¤ te krijgen is. Normaal verschilt dat toch wel een stuk meer?
Nee, tegenwoordig valt dat wel mee. Vooral met een populair merk als Xiaomi.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_183638778
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 10:20 schreef dimmak het volgende:

[..]

Nee, tegenwoordig valt dat wel mee. Vooral met een populair merk als Xiaomi.
Vreemd, Banggood (255¤), Geekbuying (240¤) en Gearbest (340$). Dan wachten we nog even af of ik koop hem wel ergens in Nederland. Dat is me die 20 euro verschil niet waard
- Met zuidelijke groet -
pi_183816183
Wat is het stil in dit topic. Zijn er geen nieuwe, aantrekkelijke modellen op de markt gekomen?
  woensdag 19 december 2018 @ 01:11:53 #240
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_183821790
Mijn China smartphones avontuur begon eigenlijk omdat ik een DualSIM-telefoon wilde (dus niet zozeer een koopje scoren, maar dat was een leuk neveneffect) en de Europese markt eigenlijk bar weinig interessante opties had. Dat begon met de Jiayu G2. Vond het ook altijd wel leuk om te stoeien met rooten, recovery installeren en flashen van die dingen (niet meer).

Maar na het Jiayu-tijdperk, die een tijd lang ook een eigen topicreeks had, bleven eigenlijk alleen nog maar de meukmerken als Elephone, Ulefone en Umidigi over. En die deden elke maand een nieuwe smartphone aankondigen. Het duurde dan eeuwig voor je die een keer binnen had en dan was 'ie dus alweer achterhaald en opgevolgd en niemand deed nog moeite om firmware en fixes ervoor uit te brengen.

Meizu en Xiaomi zijn wel grappig, maar je moet maar net een non-stock Android experience willen met hun soft-forks. OPPO is eigenlijk altijd een beetje pricey geweest. OnePlus doet wel goede zaken, maar haal je eigenlijk bij hun eigen shop. Zelf altijd wel een fan van de Nubia-toestellen geweest, hoewel me na de Z9 niet veel van hun meer kon interesseren.

Die Z9 was ook niet goedkoop, maar hij was z'n tijd destijds jaren vooruit en de camera was erg goed. Zo goed, dat ik voor zaken als USB-C, NFC, Fingerprint ID, Leica cam setup overstapte naar de Huawei P10 Plus en mij de fotos met de Nubia Z9 geschoten eigenlijk beter bevielen. Uiteindelijk die weer opgevolgd met de P20 Pro en die doet alles wat het hartje begeert. Al is het wel de eerste foon waarvan het scherm kapot is geraakt. Maar goed, Q1 is vast zo om en dan zien we vast de P30 Pro in Q2. Ben niet meteen op de Mate 20 Pro gedoken. Maar afwachten wat 2019 doet eerst. Nieuwe Galaxy S10 van Samsung... foldable phones...

Technisch gezien blijf ik smartphones van een Chinees merk halen... bestel ze alleen niet bij Chinese webshops maar gewoon bij de Mediamarkt/Saturn. En ik denk velen met mij.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_183823225
Ik bestel ze gewoon via kimovil en dat is het voornamelijk xiaomi wat ik bestel.

Ik zag laatst een xiaomi shop in madrid. Gave winkel waar je alle telefoontjes en paar andere gadgets had en direct kon kopen voor een normale prijs.
pi_183825661
quote:
12s.gif Op woensdag 19 december 2018 01:11 schreef shiznuts het volgende:
Meizu en Xiaomi zijn wel grappig, maar je moet maar net een non-stock Android experience willen met hun soft-forks.
Xiaomi A1, A2, A2 lite hebben Android One en zou ik iedereen aanraden in hun prijssegment.
(of vergelijkbare Nokia's)
Daarnaast nog de Pocofone die - ondanks problemen - ook wel bijzonder aantrekkelijk is.
En dan nog mijn eigen Note 5; ten tijde van aanschaf geen aantrekkelijkere telefoon gevonden met beter prijs/kwaliteit niveau en nog steeds niet of nauwelijks te vinden.

Als ik naar jou genoemde telefoons kijk ga je ook al richting het duurdere segment en dan ga je wel een beetje voorbij het echt interessante spul uit China.
Voor mij persoonlijk hebben de mid- tot high-end smartphones afgedaan; ik zie geen valide reden om anno 2018 meer dan ~200-300 voor een smartphone uit te geven. IMHO bieden die (over het algemeen; lang niet altijd het geval) iets betere camera, mooiere/beter behuizing en scherm. En soms wat features die ik toch niet gebruik.
En nou doet de camera van de Note 5 het uitstekend (zeker i.c.m. Google Camera), behuizing is prima en over kwaliteit van schermen ben ik nog nooit gevallen.

Dus voor mij is smartphones uit China juist interessant al blijven die eigenlijk beperkt tot Xiaomi en met shops als Belsimpel of (uiteindelijk?) Kruidvat is kopen in China ook niet meer nodig.

[ Bericht 13% gewijzigd door Iemand91 op 19-12-2018 12:00:50 ]
pi_183825992
M'n iPhone is bijna ten einde en wilde eigenlijk al langer een Chinees (liefst Xiaomi) toestel hebben.. Lijkt nu mooi moment, die Pocophone ziet er top uit. Maar echt jammer dat die geen Android One heeft, kan dat nog komen later? Anders toch wellicht een A2, of zijn er nog betere alternatieven die ik over het hoofd zie? Ga liefst voor een Xiaomi dus.

Ik realiseer me dat het nou niet echt vergelijkbare producten qua prijs zijn btw. Wellicht moet ik me er zelf nog eens beter in verdiepen :p
Al fokkers die een Pocophone binnen hebben?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_183827018
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 12:11 schreef ThePlaneteer het volgende:
M'n iPhone is bijna ten einde en wilde eigenlijk al langer een Chinees (liefst Xiaomi) toestel hebben.. Lijkt nu mooi moment, die Pocophone ziet er top uit. Maar echt jammer dat die geen Android One heeft, kan dat nog komen later? Anders toch wellicht een A2, of zijn er nog betere alternatieven die ik over het hoofd zie? Ga liefst voor een Xiaomi dus.

Ik realiseer me dat het nou niet echt vergelijkbare producten qua prijs zijn btw. Wellicht moet ik me er zelf nog eens beter in verdiepen :p
Al fokkers die een Pocophone binnen hebben?
Pocophone zal geen Android One krijgen. Wel zou je er Lineage OS op kunnen zetten. Er is nog geen officiële build (wel onofficieel), maar dat zal niet lang op zich laten wachten denk ik. De A2 heb ik voor mijn oma gekocht en ik ben er als Pixel eigenaar wel over te spreken. :)
Uitvinder van de biersmiley.
pi_183843492
quote:
12s.gif Op woensdag 19 december 2018 01:11 schreef shiznuts het volgende:
Mijn China smartphones avontuur begon eigenlijk omdat ik een DualSIM-telefoon wilde (dus niet zozeer een koopje scoren, maar dat was een leuk neveneffect) en de Europese markt eigenlijk bar weinig interessante opties had. Dat begon met de Jiayu G2. Vond het ook altijd wel leuk om te stoeien met rooten, recovery installeren en flashen van die dingen (niet meer).

Maar na het Jiayu-tijdperk, die een tijd lang ook een eigen topicreeks had, bleven eigenlijk alleen nog maar de meukmerken als Elephone, Ulefone en Umidigi over. En die deden elke maand een nieuwe smartphone aankondigen. Het duurde dan eeuwig voor je die een keer binnen had en dan was 'ie dus alweer achterhaald en opgevolgd en niemand deed nog moeite om firmware en fixes ervoor uit te brengen.

Meizu en Xiaomi zijn wel grappig, maar je moet maar net een non-stock Android experience willen met hun soft-forks. OPPO is eigenlijk altijd een beetje pricey geweest. OnePlus doet wel goede zaken, maar haal je eigenlijk bij hun eigen shop. Zelf altijd wel een fan van de Nubia-toestellen geweest, hoewel me na de Z9 niet veel van hun meer kon interesseren.

Die Z9 was ook niet goedkoop, maar hij was z'n tijd destijds jaren vooruit en de camera was erg goed. Zo goed, dat ik voor zaken als USB-C, NFC, Fingerprint ID, Leica cam setup overstapte naar de Huawei P10 Plus en mij de fotos met de Nubia Z9 geschoten eigenlijk beter bevielen. Uiteindelijk die weer opgevolgd met de P20 Pro en die doet alles wat het hartje begeert. Al is het wel de eerste foon waarvan het scherm kapot is geraakt. Maar goed, Q1 is vast zo om en dan zien we vast de P30 Pro in Q2. Ben niet meteen op de Mate 20 Pro gedoken. Maar afwachten wat 2019 doet eerst. Nieuwe Galaxy S10 van Samsung... foldable phones...

Technisch gezien blijf ik smartphones van een Chinees merk halen... bestel ze alleen niet bij Chinese webshops maar gewoon bij de Mediamarkt/Saturn. En ik denk velen met mij.
Agreed. A2 Lite gekocht hier, ben er heel tevreden mee. :)
pi_183851002
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 12:11 schreef ThePlaneteer het volgende:
Al fokkers die een Pocophone binnen hebben?
Hij is sinds 15 november onderweg en is vandaag eindelijk bij het GLS distributiecentrum aangekomen in Belgie :') (Weet iemand hoe lang het nu nog ongeveer gaat duren naar NL?)

Als je een smartphone koopt, kies NIET voor European Direct Mail !
Moeten zij weten
  donderdag 20 december 2018 @ 17:12:05 #247
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_183858188
quote:
7s.gif Op donderdag 20 december 2018 10:51 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]

Hij is sinds 15 november onderweg en is vandaag eindelijk bij het GLS distributiecentrum aangekomen in Belgie :') (Weet iemand hoe lang het nu nog ongeveer gaat duren naar NL?)

Als je een smartphone koopt, kies NIET voor European Direct Mail !
Met de kerstdrukte? Zelfs de bezorgers weten nauwelijks wat onder en boven is nu.. :P
Maar dat zal geen weken meer duren
  donderdag 20 december 2018 @ 19:20:36 #248
327191 RobertNL
For your gear.
pi_183860299
quote:
7s.gif Op donderdag 20 december 2018 10:51 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]

Hij is sinds 15 november onderweg en is vandaag eindelijk bij het GLS distributiecentrum aangekomen in Belgie :') (Weet iemand hoe lang het nu nog ongeveer gaat duren naar NL?)

Als je een smartphone koopt, kies NIET voor European Direct Mail !
Normaal gezien morgen of maandag. Met de kerst zou dat zo een dagje later kunnen worden (donderdag dus)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_183872422
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 19:20 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Normaal gezien morgen of maandag. Met de kerst zou dat zo een dagje later kunnen worden (donderdag dus)
Pakketje wordt vandaag afgeleverd :) vanuit Belgie is het toch snel gegaan, maar EDM kies ik niet meer
Moeten zij weten
pi_183908595
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 11:49 schreef H0D3NPYL het volgende:

[..]

Pakketje wordt vandaag afgeleverd :) vanuit Belgie is het toch snel gegaan, maar EDM kies ik niet meer
EDM verstuurt 3D printers via trein, tenminste, dat was zo. Misschien is je Poco ook eerst 2 continenten doorgereisd per trein. _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')