Allen gegroet,
Vooral in het kader van mooie, sfeervolle maar bovenal gelukzalige periodes en zomerse taferelen, beste leden, doen mijn partner en ik

u met plezier verslag van heuglijke Haerlemsche recensies.

Gedurende lange tijd was telkens de goede sfeer in stad en omgeving weer nadrukkelijk aanwezig. Eigenlijk is deze nooit afwezig want er is altijd gezelligheid alom, hetgeen vaak leidde tot mijn afwezigheid zoals u vast gemerkt heeft.
![smokey2.gif]()
Evenals op wat kleinere schaal in plaatsen als Zandvoort en Bloemendaal aan Zee - waar de laatste jaren veel keurige maar bovenal chique strandtenten bijgekomen zijn die tevens ook druk worden bezocht door Amsterdamse expats

- valt bij ons in het Haerlemsche het gehele jaar door genoeg te beleven. Dat geldt vooral wanneer men 'n extra centje meebrengt en daarbij ook nog een goed humeur. Ook in besloten kringen, of met familieleden in die woonachtig zijn in een grote villa te Aerdenhout, vieren wij regelmatig het goede leven en 'verwennen' dan opnieuw onze smaakpapillen.
En wij kunnen het weten: te goeden huize in het bosrijke Aerdenhout, wordt regelmatig flink gebarbecued en daarbij ook flink gegeten.

Het gaat er smaakvol en soms stevig aan toe, want hierbij worden bepaalde soorten vlees, waaronder worstjes, saté, spareribs e.d., allerhande groenten, overheerlijke sausen en andere lekkernijen geserveerd voor de hongerige gemeenschap.
![smokey2.gif]()
Culinaire zomerse taferelen passeerden met enige regelmaat de revueMaar eerdaags breekt de herfst aan, dus weer of geen weer: 'n heerlijk wijntje gaat er altijd in en voor elke liefhebber is het hier bijna altijd feest, aldus wij.

Een intussen vermaarde ambachtelijke Jopen zal daarbij nimmer mogen ontbreken.
![drinky.gif]()
Gewoonweg genieten!Behalve gelijkgestemde en dito correcte stadsgenoten, die in de regel het gedachtegoed van de VVD of D66 met zich meedragen en evenals wij de etiquette van huis uit hebben meegekregen

, begeven zich hier dit jaar meer toeristen dan ooit tevoren. Mijn partner

, ikzelf

en nog een handvol gelijkgestemden uit onze kringen

die net als ik doordeweeks regelmatig op de Zuidas te vinden zijn, brengen regelmatig een bezoek aan diverse horecagelegenheden.
Enfin. Tussen de bedrijven door genoten
de onzen opnieuw van al het moois in de omgeving en voeren regelmatig per jacht over haast paradijselijke Haerlemsche wateren.

Het houdt maar niet op. Ik zou dat niet eens willen

en geloof ons: het gefortuneerde leven heeft nog zoveel meer voor ons in petto.

Een reeds lang verwachte promotie komt voor mij namelijk ook nog eens in zicht, en een heus toekomstig burgemeesterschap mijnerzijds is niet geheel uitgesloten wanneer ik deze functie te zijner tijd zou willen aangaan.
![smokey2.gif]()
Circa een week geleden vond op de Grote Markt de 24e editie van het wederom succesvolle en smaakmakende culinaire festijn Haarlem Culinair plaats 'hetgeen het verblijf in
The Most Beautyful Little City of the Netherlands haast onvergetelijk maakte', aldus zeer betrouwbare bronnen binnen onze waardige kringen.

Me dunkt, 'landelijk gezien heeft de stad zijn strepen door de jaren heen inmiddels wel dik verdiend, daarover bestaat zo langzamerhand geen enige twijfel', gelet op alle ontwikkelingen.
![drinky.gif]()
Wat kan ik zeggen? Niet voor niets werd door toeristen zoveel gesproken over de goede ambiance, supersnel informatie gedeeld via sociale media met familie en vrienden elders in Nederland of in andere landen.

Topkwaliteit, een algemene hartelijkheid waar je u tegen zegt, waaronder een welgemeende gastvrijheid die bijna niemand ongeroerd kan laten aangezien deze bijna nergens geëvenaard wordt, doet het hem.
![smokey2.gif]()
![img1439278889114-300x300.png?resize=300%2C300]()
Oh oh!
Onlangs flink gesmikkeld en gesmuld tijdens Haarlem Culinair voor jong en oud
Welnu, op verschillende terrassen werden wij - als niet geheel onbekend en graag geziene Haerlemmers - dit jaar als bijna nooit tevoren herkend

door bezoekers van vele jaren geleden en hartelijk aangesproken.

Inderdaad, regelmatig worden wij als enthousiast en voorbeeldig Haarlemmer in hart en nieren

ook nog op 'n duur drankje en bitterballen getrakteerd door dito gegoede mensen uit Haarlem en de naaste omgeving. De eeuwenoude Waag aan het Spaarne is daarbij echter ook nog eens 'n prachtlocatie dat prima uitzicht biedt op het Spaarne en ons aangemeerd jacht.
Behalve watertandende toeristen

, vanwege de goede kwaliteit van de door velen gewilde Haarlemse keuken

, komen er ook regelmatig bekende gezichten uit Bloemendaal, Zandvoort, Bentveld, Overveen, Santpoort, Bennebroek, Vogelenzang en Heemstede.

Hagenezen of bekenden uit Wassenaar dienen zich ook steeds veelvuldiger aan, waaronder de elite uiteraard.

Vol verwachting schuift men aan, want gaarne is men opnieuw present om wederom rijkelijk te mogen genieten

van de Haarlemse ambiance met alles erop en eraan.
![smokey2.gif]()
Hierdoor draaiden diverse keukens van (top)restaurants eerder dit jaar al bijna overuren, zowel voor vaste bezoekers als voor hen die van heinde en verre komen. En, er staat voor zeer binnenkort nóg meer moois op het menu; voor menig reikhalzend muziek & sfeerliefhebber komt Haarlem Jazz & More
![muziek.gif]()
(waarover later meer in het Haarlem topic) namelijk ook alweer om de hoek kijken. Vanaf vrijdag 24 augustus tot en met zondag 26 augustus verwachten we een mooie 6e editie van ProefPark Haarlem met de welbekende foodtrucks; wederom een waardig culinair evenement dat intussen ook alweer steevast in het succesvolle zadel zit.
Nu mijn vakantie ten einde loopt en ik maandagochtend in alle vroegte het kantoorgebouw op de Zuidas weer zal betreden

, zullen onder auspiciën van bekende hoogwaardigheidsbekleders uit Den Haag verschillende prognoses uitgewerkt gaan worden (veelal op gebied van plaatselijk duurzaam wonen en koopkracht) die op termijn nader moeten leiden tot 'meer voorspoed en welvaart' voor de achterblijvers in ons land.

We kunnen helaas geen ijzer met handen breken

maar een zekere mate van vooruitgang is een ieder door ons van harte gegund.
Tot slot kan ik u vertellen dat wij gaarne wat betekenen voor onze 'minder bedeelde' medemens, ofwel de zwakkeren in onze samenleving

die in diverse soorten en maten rondgaan in de samenleving (waarover later dit jaar meer), opdat sommigen van hen spoedig ook 'n vorkje in het Haerlemsche mogen mee prikken.
Goed, voor nu beëindig ik de OP en wens u allen nog een fijn weekend, geniet ervan!
Scjvb
De Waag aan het Spaarne[ Bericht 1% gewijzigd door Scjvb op 13-08-2018 02:00:23 (Illustratie: Waag aan het Spaarne) ]