abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_181322449
Dank voor het meedenken, ik heb nu zeer waarschijnlijk iets gevonden.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_181322486
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 14:59 schreef IPA35 het volgende:
Dank voor het meedenken, ik heb nu zeer waarschijnlijk iets gevonden.
Goed zo. Welke buurt heeft je hart gestolen?
pi_181322684
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 15:01 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Goed zo. Welke buurt heeft je hart gestolen?
Delft :')
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_181322962
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 15:08 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Delft :')
:') :') :')
pi_181323282
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 15:19 schreef Mariocash het volgende:

[..]

:') :') :')
Als je uit Groningen komt vast prettiger...
Qua OV binnen half uur op het werk, dus ach?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_181323336
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 15:32 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Als je uit Groningen komt vast prettiger...
Qua OV binnen half uur op het werk, dus ach?
Mijn zegen heb je. Zolang je maar niet in Gilleswijk zit.
pi_181323490
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 15:33 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Mijn zegen heb je. Zolang je maar niet in Gilleswijk zit.
Nee, bij station zuid in de buurt, bij de campus eigenlijk.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_181323550
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 15:39 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Nee, bij station zuid in de buurt, bij de campus eigenlijk.
Nice.
Nou, gefeliciteerd met je woning dan maar. 🤜🏼
pi_181323585
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 15:41 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Nice.
Nou, gefeliciteerd met je woning dan maar. 🤜🏼
Thanks, is nog niet 100% rond, maar verwacht geen belemmeringen eigenlijk.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_181325030
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2018 15:39 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Nee, bij station zuid in de buurt, bij de campus eigenlijk.
Ik moest eigenlijk wel grinniken toen je dit zei. Je was op zoek naar een wat nettere buurt toch? Als je bij station zuid woont (Oranjeboomstraat, Persoonshaven) dan heb je niet bepaald een hele goede buurt uitgekozen denk ik.
pi_181349532
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2018 16:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik moest eigenlijk wel grinniken toen je dit zei. Je was op zoek naar een wat nettere buurt toch? Als je bij station zuid woont (Oranjeboomstraat, Persoonshaven) dan heb je niet bepaald een hele goede buurt uitgekozen denk ik.
Station Delft Zuid
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 18:29:50 #87
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_181352364
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 15:57 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Station Delft Zuid
voorhof of tanthof?

Dirk Costerplein zeker _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_181382681
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 18:29 schreef lipje het volgende:

[..]

voorhof of tanthof?

Dirk Costerplein zeker _O-
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen van beiden
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_181948220
Haha het aantal goede wijken in Rotterdam kan je echt op 1 hand tellen. :') Nesselande en Hillegersberg zijn goede wijken, maar dat komt omdat de meeste woningen daar koop + hoger segment zijn. Hoe meer sociale huur een wijk heeft, hoe slechter het wordt.

Tegenwoordig heeft elke wijk in Rotterdam wel 'normale' straten of buurten. Zelfs de meest slechte wijken hebben straten waar niks gebeurt en je dus ook geen last hebt van kansenvolk.

https://allecijfers.nl/gemeente-overzicht/rotterdam/

Hier vind je demografische gegevens van elke wijk. Hoog percentage Turken/Marokkanen zou ik als een no-go zien. In Rotterdam heb je serieus wijken waar Turken en Marokkanen al >50% van de inwoners zijn.
pi_181950374
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 19:50 schreef Sander166 het volgende:
Haha het aantal goede wijken in Rotterdam kan je echt op 1 hand tellen. :') Nesselande en Hillegersberg zijn goede wijken, maar dat komt omdat de meeste woningen daar koop + hoger segment zijn. Hoe meer sociale huur een wijk heeft, hoe slechter het wordt.

Tegenwoordig heeft elke wijk in Rotterdam wel 'normale' straten of buurten. Zelfs de meest slechte wijken hebben straten waar niks gebeurt en je dus ook geen last hebt van kansenvolk.

https://allecijfers.nl/gemeente-overzicht/rotterdam/

Hier vind je demografische gegevens van elke wijk. Hoog percentage Turken/Marokkanen zou ik als een no-go zien. In Rotterdam heb je serieus wijken waar Turken en Marokkanen al >50% van de inwoners zijn.
In de deelgemeente waar ik woon is nog maar 31,4% autochtoon. Niet dat dit me verrast hoor, zie het wel terug op straat. Heb me overigens nog geen moment onveilig gevoeld en ik heb al heel wat af gelopen buiten toen mijn dochter nog in een kinderwagen paste.

Tsja, je weet van Rotterdam dat het multiculti is. Als je dat niet wilt, prima. Dan moet je gewoon voor wat anders kiezen.
pi_181951215
Bergpolder in Rotterdam is ook heel goed te doen hoor.
Nosce te ipsum.
  maandag 17 september 2018 @ 09:09:25 #92
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_181957510
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2018 19:50 schreef Sander166 het volgende: Hoog percentage Turken/Marokkanen zou ik als een no-go zien. In Rotterdam heb je serieus wijken waar Turken en Marokkanen al >50% van de inwoners zijn.
En waar bazeer je dat op?

Ik ervaarde in een wijk met relatief veel migranten de meeste overlast van autochtonen...
So we just called him Fred
pi_181958998
De afkomst en/of culturen zijn niet zo zeer het probleem, de sociale laag waar men in zit is het probleem. Ook de Nederlanders (als in, generaties voor hen waren ook NL) zijn evengoed tokkies in die buurten. Dat krijg je met goedkope woningen. Alle kanslozen zonder geld zitten daar gezellig samen.

Ik vind www.leefbaarometer.nl wel handig voor zulke dingen. Checkt op een aantal punten de status van een wijk.
Wel altijd even kijken waarom een gebied betiteld wordt als goed of slecht. Kan bijvoorbeeld ook het gebrek aan voorzieningen zijn.

De buurt waar ik zelf woon (niet in Rdam) scoort bijvoorbeeld "goed", omdat alles zeer positief is behalve de veiligheid i.v.m. het aantal gemelde inbraken.
pi_181961096
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 09:09 schreef FredvZ het volgende:

[..]

En waar bazeer je dat op?

Ik ervaarde in een wijk met relatief veel migranten de meeste overlast van autochtonen...
Ik spreek uit eigen ervaring. Elke wijk in Rotterdam met een hoog percentage Turken/Marokkanen scoort laag op de veiligheidsindex. Dit geldt ook voor Amsterdam, Den Haag, Utrecht etc.

Als jij je prettig voelt in zulke wijken, dan moet je er gaan wonen. Mij zul je daar echt nooit meer zien! :r Het woongenot tussen dat soort mensen is ver te zoeken. Ze hebben schijt aan alles en iedereen, tenzij het hun eigen soort mensen zijn.

Ik las ooit een nieuwsartikel waarin werd verteld dat een blank homostel geen woning kon krijgen in Kanaleneiland (Marokkanenwijk in Utrecht), omdat ze vonden dat dat te gevaarlijk was voor hen. :')
pi_181961293
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2018 21:05 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

In de deelgemeente waar ik woon is nog maar 31,4% autochtoon. Niet dat dit me verrast hoor, zie het wel terug op straat. Heb me overigens nog geen moment onveilig gevoeld en ik heb al heel wat af gelopen buiten toen mijn dochter nog in een kinderwagen paste.

Tsja, je weet van Rotterdam dat het multiculti is. Als je dat niet wilt, prima. Dan moet je gewoon voor wat anders kiezen.
Ik heb altijd in multiculti wijken gewoond, omdat ik altijd in grote steden heb gewoond. Als wijken gemixed zijn met van alles en nog wat, dan zie je vaak geen grote problemen.

Wijken met >50% Turken/Marokkanen zijn echter een andere zaak. Ik kan letterlijk een boek schrijven over de dingen die ik daar heb gezien en meegemaakt. Het is gewoon klein Marokko of Turkije daar. Ze voelen zich ook echt de baas in dat soort wijken. :')

En nee, de politie doet niks. Woningcorporaties ook niet. Die zeggen gewoon letterlijk dat je maar moet verhuizen als het je niet bevalt. :')
pi_181961465
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 11:17 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Overlast allochtonen, duh.
Schiedamseweg viel me wel mee, althans overdag.
_O-

Oh, sorry. Was vergeten dat je bent opgegroeid in de Biblebelt. Blijft natuurlijk eng, buitenlanders.
Protège moi de mes désirs.
pi_181961676
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 12:34 schreef Sander166 het volgende:

[..]

Ik heb altijd in multiculti wijken gewoond, omdat ik altijd in grote steden heb gewoond. Als wijken gemixed zijn met van alles en nog wat, dan zie je vaak geen grote problemen.

Wijken met >50% Turken/Marokkanen zijn echter een andere zaak. Ik kan letterlijk een boek schrijven over de dingen die ik daar heb gezien en meegemaakt. Het is gewoon klein Marokko of Turkije daar. Ze voelen zich ook echt de baas in dat soort wijken. :')

En nee, de politie doet niks. Woningcorporaties ook niet. Die zeggen gewoon letterlijk dat je maar moet verhuizen als het je niet bevalt. :')
Ik vind het nogal meevallen. Jongeren komen over het algemeen vrij onopgevoed over, volwassen Turken en Marokkanen daar heb ik eigenlijk geen last van.

Het enige wat voor mij raar aanvoelde was toen ik langs een islamitische school liep met kinderwagen toen hij uit ging. Tsja het enige wat je ziet zijn vrouwen met hoofddoek. Ze doen niks vreemds ofzo maar je voelt je als enige autochtoon op straat gewoon raar. Is meer een gevoelsdingetje dus.
pi_181969605
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 12:46 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

_O-

Oh, sorry. Was vergeten dat je bent opgegroeid in de Biblebelt. Blijft natuurlijk eng, buitenlanders.
Ik ga bij voorkeur niet in een wijk wonen waar er beveiliging nodig is bij de fucking Kruidvat (Middellandstraat, aldus iemand die er woonde).
Die ene straat (Schiedamseweg) viel me overigens erg mee, maar heb nu iets gevonden dat geheel nieuw gebouwd is, groter is en voor dezelfde prijs. Keuze is dan snel gemaakt...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_181969891
Nesselande

Wel wat ver van het centrum van Roffa vandaan
pi_181969907
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2018 20:31 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik ga bij voorkeur niet in een wijk wonen waar er beveiliging nodig is bij de fucking Kruidvat (Middellandstraat, aldus iemand die er woonde).
Die ene straat (Schiedamseweg) viel me overigens erg mee, maar heb nu iets gevonden dat geheel nieuw gebouwd is, groter is en voor dezelfde prijs. Keuze is dan snel gemaakt...
Je weet dat de Kruidvat in T. ook beveiliging heeft, toch?
Protège moi de mes désirs.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')