abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_181101308


Steeds meer mannen gooien hun hypermoderne scheermesjes weg en bekeren zich tot het klassieke scheermes, ook wel het krabbertje genoemd. Een klassiek scheermes beschikt over een mesje, dat tussen twee metalen plaatjes zit geklemd. Een klassiek scheermes maakt het dagelijkse scheerritueel tot een waar genot, mits goed gedaan natuurlijk. Scheren met een klassiek scheermes vergt enige oefening en duurt iets langer dan het scheren met een modern scheermesje, maar de resultaten zijn het zeker waard.
Voordelen van een klassiek scheermes

Als er van die mooie, strak vormgegeven, moderne scheermessen van Gillette verkrijgbaar zijn, waarom zou je dan overstappen op een krabbertje? Het zal je nog verbazen hoeveel voordelen er zitten aan een klassiek scheermes!


• Een modern scheermesje bestaat uit 3, 4 of soms zelfs 5 kleine mesjes. Daardoor worden de baardharen eerst opgetild en vervolgens afgeschoren. De kans op ingegroeide baardharen is groter, dan wanneer je een scheermesje met een enkel mes gebruikt, zoals een krabbertje.

• Doordat het klassieke scheermesje maar één mesje heeft, is de kans op huidirritaties veel minder dan bij een modern scheermes waar er vijf mesjes tegelijk over de huid worden geschraapt.

• Losse scheermesjes voor een klassiek scheermes zijn een stuk goedkoper dan mesjes voor een modern scheermes. Je kunt dus heel wat kosten besparen!


Verschillende types klassiek scheermes

Er zijn twee types klassieke scheermessen.

Bij de meest traditionele versie moet je om het mesje te vervangen, eerst het handvat van de houder af draaien. Vervolgens plaats je een nieuw mesje tussen de metalen plaatjes, alvorens het handvat weer vast te draaien. Doe dit wel voorzichtig!

De andere is een vlindermesje, ook wel Twist To Open (TTO) genoemd. Door de vlindersluiting wordt het een stuk makkelijker om je mesje te vervangen. Je draait simpelweg aan de handgreep en de houder klapt vanzelf open, zodat je het mesje kunt vervangen.
Onderhoud klassiek scheermes

Ook bij een klassiek scheermesje is het van belang dat je regelmatig het mesje vervangt. Hoe vaak je dit moet doen, is afhankelijk van:


• hoe dik je baardgroei is

• hoe vaak je je scheert

• welk scheerproduct je gebruikt

Je kunt ervan uitgaan dat je gemiddeld vijf scheerbeurten met hetzelfde mesje kunt doen. Toch is het vanwege de hygiëne het beste om na elke scheerbeurt je mesje te vervangen. Gebruik hiervoor de Double Edge Scheermesjes van Derby of Merkur. Deze gangbare mesjes passen in ieder klassiek scheermes. Gelukkig zijn deze mesjes niet al te duur: je bent sowieso goedkoper uit dan wanneer je met een modern scheermesje scheert!





Alles over het open scheermes.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.





Voor goede scheertips verwijzen wij je naar het Youtube kanaal van mantic59 of geofatboy.








Welke mesjes kan ik gebruiken in mijn DE scheermes?

Er zijn veel soorten mesjes. een aantal veel voorkomende mesjes zijn:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Scheerzeep, scheercrème, olie?
Er zijn enorm veel soorten zeep.
Een aantal merken die veel terugkomen op diverse fora's zijn:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.




Zo zijn er nog legio's soorten zeep.
Leuk om te lezen, is het blog van Greg.
http://shavesoaps.wordpress.com/



Lather tip van Snowballed
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


En voor honderdduizend tips en trucs:
http://badgerandblade.com/vb/forum.php



Om vooral beginners die geïnteresseerd zijn in klassiek natscheren op weg te helpen, leek het mij en Sosuacafe leuk om een aantal gebruikers een aanbevolen scheerset te laten samenstellen. Het uitgangspunt hierbij is dat er producten aanbevolen worden waar in algemene zin goede ervaringen mee zijn.

Er zijn totaal drie verschillende scheersets, budget, mid-range en een luxe scheerset. De andere twee scheersets zijn op het moment van schrijven nog niet samengesteld, en zullen op een later moment toegevoegd worden.

Budget:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Disclaimer

Het is onmogelijk om iedereen het naar hun zin te maken met dit soort sets, en er zijn mensen die waarschijnlijk andere scheerproducten aanbevelen, en daarom wil ik toch benadrukken dat deze aanbeveling ook voor een deel subjectief is.





Voor het aanschaffen van materiaal online, verwijzen wij je naar de volgende webshops:

http://www.scheersalon.nl/

http://www.manandshaving.nl/

http://www.barbieredifigaro.nl/
(5% korting met kortingscode: FOK!)
Bij het afrekenen.

http://webshop.total-shave.nl/

Topicmascotte:





Deel van de op tekst/info komt van:
www.scheeradviezen.nl
www.scheersalon.nl
OP door Sosuacafe, Ubershave en Diqiu-Long.



Er is mij gevraagd of ik een deluxe scheersetje wilde showen, en dat wilde ik wel.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181101437
Oke, ik wil ook meedoen. Heb altijd met Gillette Fusion geschoren en wil graag wat anders.

Ik overweeg deze bestelling te doen bij Scheersalon:
Safety Razor Parker 99R (¤ 29,85)
6-pack double edge mesjes: Derby, Shark, Perma-Sharp, Gillette Silver Blue, Lord en Timor (¤ 12,50)
Proraso Aftershave Balsem (¤ 14,50)
Proraso scheerzeep sensitive (¤ 6,95)
Edwin Jagger opschuimbakje (¤ 26,00)
Scheerkwast Basic Mondial Silvertip Fibre (¤ 29,95)

Totaal 119,75 euro.

Ook haal ik nog een Aluinblok bij Kruidvat voor 2 euro.

Heb ik dan alles wat ik nodig heb? En heeft iemand nog tips? Ze hebben ook een 6-pack mesjes met Derby, Balzano, Wilkinson, Personna, Dorco en Astra. Is dat misschien een betere optie dan het 6-pack die ik nu in m'n lijst heb staan?

Die aftershave balsem, hoe breng je dat aan? Gewoon met je handen of heb je een verstuiver nodig ofzo?

Ik ben best bereid om wat meer uit te geven indien nodig.
pi_181101889
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 12:55 schreef Waterdrinker het volgende:
Oke, ik wil ook meedoen. Heb altijd met Gillette Fusion geschoren en wil graag wat anders.

Ik overweeg deze bestelling te doen bij Scheersalon:
Safety Razor Parker 99R (¤ 29,85)
6-pack double edge mesjes: Derby, Shark, Perma-Sharp, Gillette Silver Blue, Lord en Timor (¤ 12,50)
Proraso Aftershave Balsem (¤ 14,50)
Proraso scheerzeep sensitive (¤ 6,95)
Edwin Jagger opschuimbakje (¤ 26,00)
Scheerkwast Basic Mondial Silvertip Fibre (¤ 29,95)

Totaal 119,75 euro.

Ook haal ik nog een Aluinblok bij Kruidvat voor 2 euro.

Heb ik dan alles wat ik nodig heb? En heeft iemand nog tips? Ze hebben ook een 6-pack mesjes met Derby, Balzano, Wilkinson, Personna, Dorco en Astra. Is dat misschien een betere optie dan het 6-pack die ik nu in m'n lijst heb staan?

Die aftershave balsem, hoe breng je dat aan? Gewoon met je handen of heb je een verstuiver nodig ofzo?

Ik ben best bereid om wat meer uit te geven indien nodig.
Ik heb het gevoel dat bij de tweede optie wat betreft scheermesjes een wat breder spectrum qua scherpte geleverd wordt. Bolzano en personna zijn relatief scherp en agressief, de eerste set lijkt allemaal wat vergevingsgezinder te zijn. Als je ondekt hebt welk mesje je voorkeur heeft, kun je trouwens beter in grote hoeveelheden via eBay bestellen, dat scheelt vaak een hoop ten opzichte van webshops.

Aftershave Balsem smeer je gewoon met je handen op je gezicht.

Dat opschuimbakje vind ik trouwens belachelijk duur. Als je hem puur koopt om op te schuimen (en dus niet omdat je hem extreem mooi vind ofzo) zou ik gewoon een bij de action of xenos binnenwandelen en daar voor 1 of 2 euro een willekeurig bakje in een vergelijkbaar formaat kopen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_181103411
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 12:55 schreef Waterdrinker het volgende:
Oke, ik wil ook meedoen. Heb altijd met Gillette Fusion geschoren en wil graag wat anders.

Ik overweeg deze bestelling te doen bij Scheersalon:
Safety Razor Parker 99R (¤ 29,85)
6-pack double edge mesjes: Derby, Shark, Perma-Sharp, Gillette Silver Blue, Lord en Timor (¤ 12,50)
Proraso Aftershave Balsem (¤ 14,50)
Proraso scheerzeep sensitive (¤ 6,95)
Edwin Jagger opschuimbakje (¤ 26,00)
Scheerkwast Basic Mondial Silvertip Fibre (¤ 29,95)

Totaal 119,75 euro.

Ook haal ik nog een Aluinblok bij Kruidvat voor 2 euro.

Heb ik dan alles wat ik nodig heb? En heeft iemand nog tips? Ze hebben ook een 6-pack mesjes met Derby, Balzano, Wilkinson, Personna, Dorco en Astra. Is dat misschien een betere optie dan het 6-pack die ik nu in m'n lijst heb staan?

Die aftershave balsem, hoe breng je dat aan? Gewoon met je handen of heb je een verstuiver nodig ofzo?

Ik ben best bereid om wat meer uit te geven indien nodig.
ik vind het een duur beginners set:

je kan gewoon een namaak kopen op ali
1)qshave verstelbaar 7 euro
https://nl.aliexpress.com(...)dle/32791325508.html
2)mesjes vind je overal online, per stuk op tryablade.com
3)aftershave balsem gewoon kruidvat/trekpleister 4 euro
4)scheerzeep palmolive/nivea 2 euro
5)opschuimbakje/schaaltje rvs bij de xenon 3 euro of gewoon een soepkom gebruiken.
6)scheerkwast trekpleister 5 euro
7) aluinblok kruidvat 2 euro

max totaal 28 euro om te proberen.
aftershave breng je gewoon met je handen aan, ja
pi_181105986
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 14:29 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik vind het een duur beginners set:

je kan gewoon een namaak kopen op ali
1)qshave verstelbaar 7 euro
https://nl.aliexpress.com(...)dle/32791325508.html
2)mesjes vind je overal online, per stuk op tryablade.com
3)aftershave balsem gewoon kruidvat/trekpleister 4 euro
4)scheerzeep palmolive/nivea 2 euro
5)opschuimbakje/schaaltje rvs bij de xenon 3 euro of gewoon een soepkom gebruiken.
6)scheerkwast trekpleister 5 euro
7) aluinblok kruidvat 2 euro

max totaal 28 euro om te proberen.
aftershave breng je gewoon met je handen aan, ja
Wat betreft die drogisterij-artikelen: eens. Maar op het mes zelf zou ik nou niet gaan bezuinigen, dat ding gaat een leven lang mee. En dan is het wel zo makkelijk om gelijk een probeerset verschillende mesjes mee te bestellen, die paar euro weegt niet op tegen het gedoe om weer ergens anders iets te bestellen+daar ook nog eens verzendkosten te betalen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_181107999
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 17:07 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Wat betreft die drogisterij-artikelen: eens. Maar op het mes zelf zou ik nou niet gaan bezuinigen, dat ding gaat een leven lang mee. En dan is het wel zo makkelijk om gelijk een probeerset verschillende mesjes mee te bestellen, die paar euro weegt niet op tegen het gedoe om weer ergens anders iets te bestellen+daar ook nog eens verzendkosten te betalen.
op ebay of ali betaal je geen verzendkosten. in NL is het duur bestellen, je begint al met 7 euro pakketkosten
  zondag 12 augustus 2018 @ 00:52:35 #7
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_181118278
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 12:55 schreef Waterdrinker het volgende:
Oke, ik wil ook meedoen. Heb altijd met Gillette Fusion geschoren en wil graag wat anders.

Ik overweeg deze bestelling te doen bij Scheersalon:
Safety Razor Parker 99R (¤ 29,85)
6-pack double edge mesjes: Derby, Shark, Perma-Sharp, Gillette Silver Blue, Lord en Timor (¤ 12,50)
Proraso Aftershave Balsem (¤ 14,50)
Proraso scheerzeep sensitive (¤ 6,95)
Edwin Jagger opschuimbakje (¤ 26,00)
Scheerkwast Basic Mondial Silvertip Fibre (¤ 29,95)

Totaal 119,75 euro.

Ook haal ik nog een Aluinblok bij Kruidvat voor 2 euro.

Heb ik dan alles wat ik nodig heb? En heeft iemand nog tips? Ze hebben ook een 6-pack mesjes met Derby, Balzano, Wilkinson, Personna, Dorco en Astra. Is dat misschien een betere optie dan het 6-pack die ik nu in m'n lijst heb staan?

Die aftershave balsem, hoe breng je dat aan? Gewoon met je handen of heb je een verstuiver nodig ofzo?

Ik ben best bereid om wat meer uit te geven indien nodig.
Feather mesjes kopen. _O_
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_181142458
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 12:55 schreef Waterdrinker het volgende:
Oke, ik wil ook meedoen. Heb altijd met Gillette Fusion geschoren en wil graag wat anders.

Ik overweeg deze bestelling te doen bij Scheersalon:
Safety Razor Parker 99R (¤ 29,85)
6-pack double edge mesjes: Derby, Shark, Perma-Sharp, Gillette Silver Blue, Lord en Timor (¤ 12,50)
Proraso Aftershave Balsem (¤ 14,50)
Proraso scheerzeep sensitive (¤ 6,95)
Edwin Jagger opschuimbakje (¤ 26,00)
Scheerkwast Basic Mondial Silvertip Fibre (¤ 29,95)

Totaal 119,75 euro.

Ook haal ik nog een Aluinblok bij Kruidvat voor 2 euro.

Heb ik dan alles wat ik nodig heb? En heeft iemand nog tips? Ze hebben ook een 6-pack mesjes met Derby, Balzano, Wilkinson, Personna, Dorco en Astra. Is dat misschien een betere optie dan het 6-pack die ik nu in m'n lijst heb staan?

Die aftershave balsem, hoe breng je dat aan? Gewoon met je handen of heb je een verstuiver nodig ofzo?

Ik ben best bereid om wat meer uit te geven indien nodig.
Ik heb nog heel veel verschillende pakjes mesjes en als je wilt kan ik er wel een aantal naar je sturen. PM me maar. Die scheerkom zou ik (nu nog) niet kopen. Elke kom voldoet prima als scheerkom. Zelf gebruik ik geen kom, maar maak het schuim op m'n gezicht (face lathering, google maar). Ik gebruik hiervoor een synthetische kwast (l'occitane Plisson). Ik heb toevallig gisteren een nieuwe kwast besteld via aliexpress. Las heel veel goede berichten over kwasten van Yaqi. Die zijn niet duur en wat ik lees doen ze niet onder voor de dure kwasten. Wellicht wat voor jou.
pi_181142526
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2018 23:14 schreef zmokkie het volgende:

[..]

Ik heb nog heel veel verschillende pakjes mesjes en als je wilt kan ik er wel een aantal naar je sturen. PM me maar. Die scheerkom zou ik (nu nog) niet kopen. Elke kom voldoet prima als scheerkom. Zelf gebruik ik geen kom, maar maak het schuim op m'n gezicht (face lathering, google maar). Ik gebruik hiervoor een synthetische kwast (l'occitane Plisson). Ik heb toevallig gisteren een nieuwe kwast besteld via aliexpress. Las heel veel goede berichten over kwasten van Yaqi. Die zijn niet duur en wat ik lees doen ze niet onder voor de dure kwasten. Wellicht wat voor jou.
Inderdaad de scheerkom even laten, tenzij je graag geld uitgeeft aan hebbedingetjes. Ik gebruik al jaren een soort mengkom voor haarverf, ooit gejat van een familielid :') voldoet prima!

Proraso is fijn spul en goed betaalbaar. Ook goed dat je verschillende mesjes besteld, zo krijg je snel door welk soort mesje het beste past bij jou! Ik gebruik al heel lang mesjes van lazer en supermax.
pi_181207880
Dank voor de reacties op m'n aankoopvoorstel!

Ik heb naar jullie geluisterd en een scheerkwast en scheerzeep bij de Kruidvat gehaald. Scheermes en 6-pack mesjes heb ik bij Scheersalon gehaald, kom haal ik nog wel ergens voor een paar euro.
pi_186026435
Ik zal na maanden van afwezigheid mijn bakkes hier ook maar weer eens laten zien :P



Oh, wat heb ik dit geurtje gemist! Ik heb m echt al MAANDEN niet meer aangeraakt omdat er zoveel anderen ook nog aandacht wilden :P

Maar ik ben weer terug bij mjin TFSjes de aankomende weken! ❤️ Mooi spul!
pi_186030334
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2019 11:10 schreef Ubershave het volgende:
Ik zal na maanden van afwezigheid mijn bakkes hier ook maar weer eens laten zien :P

[ afbeelding ]

Oh, wat heb ik dit geurtje gemist! Ik heb m echt al MAANDEN niet meer aangeraakt omdat er zoveel anderen ook nog aandacht wilden :P

Maar ik ben weer terug bij mjin TFSjes de aankomende weken! ❤️ Mooi spul!
Geniet er nog maar even van. Uit de laatste nieuwsbrief

Beste Lezer,

Als u ons al een tijdje volgt, dan weet u dat wij ooit in nauwe samenwerking met Tcheon Fung Sing onze eigen BdF-zepen hebben uitgebracht en dat wij hen mochten adviseren bij een nieuw uit te brengen lijn zepen van hoge kwaliteit. In plaats van de telkens wisselende geuren en afbeeldingen en thema's, dachten wij, dat juist een blijvende serie, een serie meesterwerkjes op zeepgebied, voor velen van u het meest aantrekkelijk zou zijn. En dat is gebleken!
De Linea Intenso is een lijn zepen die steeds weer nieuwe fans trekt, maar juist ook steeds weer ervoor zorgt, dat u de geuren opnieuw koopt. Omdat u de Bergamotto Neroli, de Tabacco Verde, de Crazy Sandalwood en de andere geuren niet uit uw rotatie wilt weglaten.

Toch is TFS verder gegaan en zal het helaas zo zijn, dat de huidige Linea Intenso niet meer geproduceerd wordt. Wij hebben natuurlijk nog redelijke voorraad, hoewel sommige aftershavebalsems al niet meer te krijgen zijn en ook sommige zepen binnenkort niet meer beschikbaar zullen zijn. We kunnen dus sommige combi's en onderstaande Linea Intenso Plus en de Linea Intenso Integrale al niet meer aanbieden. Mocht u die nog wel willen, dan vinden we daar zeker een oplossing voor met een vervangend artikel natuurlijk. Wij zullen deze lijn dan maar "omdopen" tot de Linea Intenso Originale!

Dus mocht u net weer toe zijn aan een hernieuwde bestelling of u wilt ze toch ooit eens geprobeerd hebben, dan zou nu het goede moment daarvoor zijn.
alleen als ie ijs en ijskoud is!
pi_186045782
Ja, ik ben op de hoogte hoor, spreek met enige regelmaat met Eric van de shop.
Ik heb gelukkig alle zepen gewoon hier in de harde variant in de kast staan, dus die gaan voorlopig nog niet weg :)
pi_186134690


Tadaaaa, van gisteren!
pi_186228939


En voila, van vanmorgen!

[ Bericht 65% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2019 11:39:43 ]
pi_187219502
Wat een heerlijk frisse combo is dit.

De MdC is zeer indrukwekkend spul. In nog geen 4 seconden de 30mm Yagi Synthetic vol met sop.

Super romig, dik, slick en enorm verzorgend.

En de LPL splash past er perfect bij. 😍 Goede aankoop, dat is zeker!

pi_187451519


En de One Million ASL was mijn vaderdagcadeautje :D
pi_187451772
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2019 11:38 schreef Ubershave het volgende:
[ afbeelding ]

En voila, van vanmorgen!
Zo een open scheermes ziet er altijd goed uit. Als je het maar met slechts één mes moest doen; krabber of open scheermes?
pi_187452010
Krabber, want veeel onderhoudsvriendelijker :)
pi_187719858
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 12:19 schreef Ubershave het volgende:
Krabber, want veeel onderhoudsvriendelijker :)
Ik denk dat mijn ultieme mes ook een krabbertje zou zijn. Ik moet nog het een en ander uitproberen voordat ik zelf een oordeel kan vellen, maar slaat de combinatie 'extra milde safety razor + extra scherpe mesje' ergens op? Ik heb het idee dat een dergelijke combinatie bij mij wel eens de sleutel tot succes zou kunnen zijn.

Overigens, gezien je ervaring 8-) , als bij het met de kwast rustig inmasseren van scheerschuim er stukken schuim "gelanceerd" worden, duidt dat dan op net te veel water in het schuim of hoort het er eigenlijk wel bij?
  dinsdag 2 juli 2019 @ 20:12:22 #21
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187720290
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 12:02 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Zo een open scheermes ziet er altijd goed uit. Als je het maar met slechts één mes moest doen; krabber of open scheermes?
Verstelbare krabber.. Daar kun je bijna een open mes van maken als je hem op de meest open stand zet..

Als je aan een budget vastzit zou ik een Qshave kopen (Merkur Futur kloon) en dan kan er ook nog wel een goedkope stainless shavette vanaf.. dan heb je ook geen zooi nodig om je mes te onderhouden..
Bevalt een shavette dan kun je nog altijd later een echt open mes kopen
Shavette:
https://www.ebay.com/itm/(...)2:g:piEAAOSwnwpc0ot5

Qshave:
https://www.ebay.com/itm/(...)1:g:uv4AAOSwTsNdBgGP

Anders een Gillette adjustable
pi_187720959
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 20:12 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Verstelbare krabber.. Daar kun je bijna een open mes van maken als je hem op de meest open stand zet..

Als je aan een budget vastzit zou ik een Qshave kopen (Merkur Futur kloon) en dan kan er ook nog wel een goedkope stainless shavette vanaf.. dan heb je ook geen zooi nodig om je mes te onderhouden..
Bevalt een shavette dan kun je nog altijd later een echt open mes kopen
Shavette:
https://www.ebay.com/itm/(...)2:g:piEAAOSwnwpc0ot5

Qshave:
https://www.ebay.com/itm/(...)1:g:uv4AAOSwTsNdBgGP

Anders een Gillette adjustable
Iets verstelbaars biedt inderdaad veel mogelijkheden, bedankt voor de tip!

Sommigen zullen er ongetwijfeld de hele baard mee scheren, maar alleen al voor enkel voor de bakkebaarden zou ik zo een shavette moeten hebben, want met een krabbertje is het in mijn geval vaak een gevalletje "volgende keer beter". oO<
  dinsdag 2 juli 2019 @ 21:28:15 #23
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187721628
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 20:53 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Iets verstelbaars biedt inderdaad veel mogelijkheden, bedankt voor de tip!

Sommigen zullen er ongetwijfeld de hele baard mee scheren, maar alleen al voor enkel voor de bakkebaarden zou ik zo een shavette moeten hebben, want met een krabbertje is het in mijn geval vaak een gevalletje "volgende keer beter". oO<
De qshave.. en anderen die erop lijken hebben geen randen dat helpt ook.. maar vooral de hoek waaronder je de krabber vasthoud scheelt heel erg..
  donderdag 11 juli 2019 @ 18:28:45 #24
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_187867795
http://webshop.total-shave.nl/ is niet meer in de lucht

is dit https://www.total-shave.nl/ geworden ?
I'm not the girl in the picture..
pi_187950108
  dinsdag 16 juli 2019 @ 15:18:45 #26
486510 MightbeMike
It might not be
pi_187951878
Interessant topic!

Na jaren een elektrisch scheerapparaat te hebben gebruikt scheer ik mijzelf nu inmiddels ook alweer een aantal jaar met ouderwets scheerschuim en een mesje.

Om eerlijk te zijn doe ik dit best vaak met een wegwerpscheermes voor vrouwen en scheerschuim voor vrouwen. Dit is zo gekomen omdat mijn scheermesjes vaak op waren en ik dan maar als noodoplossing die van mijn vrouw gebruikte. Ik heb hier geen problemen mee en dit werkt prima!

Scheermesjes en scheerschuim is in mijn beleving ook heel veel marketing. :-)

Maar daarmee is het probleem van een tekort en het niet op tijd kopen van scheermesjes niet opgelost. Om het maar weer 'goed' te doen ben ik daarom mezelf aan het verdiepen in die zogeheten scheermes abonnementen die je steeds vaker ziet. Wellicht ken je ze wel die van Boldking , Windmillshaving etc. Hier staan er een aantal die je in Nederland kunt krijgen vermeld.

Nu ben ik vooral benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met deze scheerabonnementen?
  dinsdag 16 juli 2019 @ 15:28:11 #27
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187951981
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 15:18 schreef MightbeMike het volgende:
Interessant topic!

Na jaren een elektrisch scheerapparaat te hebben gebruikt scheer ik mijzelf nu inmiddels ook alweer een aantal jaar met ouderwets scheerschuim en een mesje.

Om eerlijk te zijn doe ik dit best vaak met een wegwerpscheermes voor vrouwen en scheerschuim voor vrouwen. Dit is zo gekomen omdat mijn scheermesjes vaak op waren en ik dan maar als noodoplossing die van mijn vrouw gebruikte. Ik heb hier geen problemen mee en dit werkt prima!

Scheermesjes en scheerschuim is in mijn beleving ook heel veel marketing. :-)

Maar daarmee is het probleem van een tekort en het niet op tijd kopen van scheermesjes niet opgelost. Om het maar weer 'goed' te doen ben ik daarom mezelf aan het verdiepen in die zogeheten scheermes abonnementen die je steeds vaker ziet. Wellicht ken je ze wel die van Boldking , Windmillshaving etc. Hier staan er een aantal die je in Nederland kunt krijgen vermeld.

Nu ben ik vooral benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met deze scheerabonnementen?
Ik vind het grote onzin.. Ik betaal voor 100 losse wilkinson mesjes een euro of zes a zeven op ebay..
Een verstelbare krabber (Merkur clone) kost ongeveer hetzelfde.. (kun je zo duur maken als je wilt)

Die mesjes gaan meer dan 1 beurt mee.. ik tel ze nooit maar een keer of vijf denk ik..

En ik gebruik harde zeep icm scheerkwast (Arko is mijn favoriet)
Die drijfgaszooi uit een spuitbus droogt je huid erg uit imo

Maar als je mij nou heel veel betaald stuur ik je elke maand een brokje zeep en een paar mesjes.. dan krijg je de krabber gratis van me ok? :7

Nee alle gekheid op een stokje.. je koopt gewoon in 1 keer een bulk mesjes, krabber en zeep, dan kun je jaren vooruit en het kost dezelfde moeite om uit te zoeken welk abbo nou het beste is..
Dan ben je voor jaren klaar en kost het verder niets..
pi_187952042
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 15:28 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

En ik gebruik harde zeep icm scheerkwast (Arko is mijn favoriet)
Die drijfgaszooi uit een spuitbus droogt je huid erg uit imo
Arko stick? Hoe pak jij dat aan; de stick persen in een container waar je vervolgens met de kwast overheen kunt gaan, of die hap toch lomp over je gezicht smeren?
  dinsdag 16 juli 2019 @ 15:37:10 #29
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187952105
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 15:32 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Arko stick? Hoe pak jij dat aan; de stick persen in een container waar je vervolgens met de kwast overheen kunt gaan, of die hap toch lomp over je gezicht smeren?
Je hebt ook gewoon kuipjes met zeeptablet van Arko.. :Y

Maar ik heb altijd de stick want ik ben een zuunige hollander natuurlijk..
Je gezicht natmaken (doe ik altijd met de kwast) dan de stick ook natmaken (word ie zachter van) dan gewoon ruig wat lijnen trekken (hoeft niet op elk plekje) en dan maak je de schuim zoals je gewend bent maar dan op je gezicht..

Die stick droog over je muil trekken is geen doen idd.. :+

Ik zoek trouwens nog altijd een passende popup container voor een Arko stick..

Er staat trouwens ook nog een lather tip van Snowballed (das mn oude kloon) in de OP, maar van die manier ben ik dus inmiddels teruggekomen

[ Bericht 4% gewijzigd door Zolderkamer op 16-07-2019 15:45:06 ]
  dinsdag 16 juli 2019 @ 15:44:34 #30
486510 MightbeMike
It might not be
pi_187952216
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 15:28 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik vind het grote onzin.. Ik betaal voor 100 losse wilkinson mesjes een euro of zes a zeven op ebay..
Een verstelbare krabber (Merkur clone) kost ongeveer hetzelfde.. (kun je zo duur maken als je wilt)

Die mesjes gaan meer dan 1 beurt mee.. ik tel ze nooit maar een keer of vijf denk ik..

En ik gebruik harde zeep icm scheerkwast (Arko is mijn favoriet)
Die drijfgaszooi uit een spuitbus droogt je huid erg uit imo

Maar als je mij nou heel veel betaald stuur ik je elke maand een brokje zeep en een paar mesjes.. dan krijg je de krabber gratis van me ok? :7

Nee alle gekheid op een stokje.. je koopt gewoon in 1 keer een bulk mesjes, krabber en zeep, dan kun je jaren vooruit en het kost dezelfde moeite om uit te zoeken welk abbo nou het beste is..
Dan ben je voor jaren klaar en kost het verder niets..
Eigenlijk heb je gewoon gelijk! Dit is het resultaat van een verwende maatschappij die denkt dat het goed gaat met de economie. Ik moet me ook niet aanstellen en gewoon een grote doos losse mesjes kopen. Echter nooit bij stil gestaan dat dit ook een optie is. :@ Thanks!
pi_187952238
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 15:37 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Je hebt ook gewoon kuipjes met zeeptablet van Arko.. :Y

Maar ik heb altijd de stick want ik ben een zuunige hollander natuurlijk..
Je gezicht natmaken (doe ik altijd met de kwast) dan de stick ook natmaken (word ie zachter van) dan gewoon ruig wat lijnen trekken (hoeft niet op elk plekje) en dan maak je de schuim zoals je gewend bent maar dan op je gezicht..

Die stick droog over je muil trekken is geen doen idd.. :+

Ik zoek trouwens nog altijd een passende popup container voor een Arko stick..
De stick is inderdaad een aardige "bang for your buck". Persoonlijk vind ik de geur wel wat hebben, ik ga 'm maar weer eens halen denk ik. Heb kappers 'm plat zien drukken in een kom, maar gewoon natmaken zou wel eens een goede manier kunnen zijn. Bedankt!

Je zou verwachten dat er voor zoiets klassieks wel het een en ander op de markt zou zijn. :P
  dinsdag 16 juli 2019 @ 15:48:45 #32
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187952261
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 15:44 schreef MightbeMike het volgende:

[..]

Eigenlijk heb je gewoon gelijk! Dit is het resultaat van een verwende maatschappij die denkt dat het goed gaat met de economie. Ik moet me ook niet aanstellen en gewoon een grote doos losse mesjes kopen. Echter nooit bij stil gestaan dat dit ook een optie is. :@ Thanks!
:7 Geen dank..
(scheert ook een stuk beter dan die cartridge dingen imo :Y )
pi_187952267
Op zich wel interessante methode om de stick over de kwast te bewegen. :Y
  dinsdag 16 juli 2019 @ 15:54:05 #34
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187952318
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 15:46 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

De stick is inderdaad een aardige "bang for your buck". Persoonlijk vind ik de geur wel wat hebben, ik ga 'm maar weer eens halen denk ik. Heb kappers 'm plat zien drukken in een kom, maar gewoon natmaken zou wel eens een goede manier kunnen zijn. Bedankt!

Je zou verwachten dat er voor zoiets klassieks wel het een en ander op de markt zou zijn. :P
Ja is er ook wel.. maar niet voor leuk geld.. alleen bij slimmerds die het uitgezocht hebben, en dan ben je incl verzenden alsnog een hoop kwijt.. Voorlopig ligt ie hier dus gewoon in een bakje..

Ik heb trouwens wel eens zelf een popup container gemaakt van een fotorolletjes busje.. een rond gat in de onderkant.. daarop een plasticmuntje en dan een scheerstick erin.. maar dat is het ook niet helemaal..
Zo'n twistding (als een labelloding) waar je de stick op prikt, zou het mooiste zijn..

Ohja de geur van Arko is erg goed idd.. (en ik ben dol op de werking van hun aftershave balsem trouwens)
  dinsdag 16 juli 2019 @ 16:30:03 #35
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_187952807
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 15:32 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Arko stick? Hoe pak jij dat aan; de stick persen in een container waar je vervolgens met de kwast overheen kunt gaan, of die hap toch lomp over je gezicht smeren?
die stick heb ik in een ikea magneetbakje(grundtal) geperst.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_187954712
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 16:30 schreef THEFXR het volgende:

[..]

die stick heb ik in een ikea magneetbakje(grundtal) geperst.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed bedacht!
pi_187954785
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 15:54 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja is er ook wel.. maar niet voor leuk geld.. alleen bij slimmerds die het uitgezocht hebben, en dan ben je incl verzenden alsnog een hoop kwijt.. Voorlopig ligt ie hier dus gewoon in een bakje..

Ik heb trouwens wel eens zelf een popup container gemaakt van een fotorolletjes busje.. een rond gat in de onderkant.. daarop een plasticmuntje en dan een scheerstick erin.. maar dat is het ook niet helemaal..
Zo'n twistding (als een labelloding) waar je de stick op prikt, zou het mooiste zijn..

Ohja de geur van Arko is erg goed idd.. (en ik ben dol op de werking van hun aftershave balsem trouwens)
Ik moet eigenlijk ook wel beginnen aan een balsem of iets dergelijks, zal Arko eens proberen. Iets specifieks wat jij gebruikt? Denk niet dat ik dagelijks scheren anders lang vol weet te houden zonder een "verzorgend product". Helaas :'(

Des te harder zo een aftershave "brandt", des te beter? Of hebben we in dat geval simpelweg ons gezicht iets te hard toegetakeld.
  dinsdag 16 juli 2019 @ 18:50:02 #38
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187954884
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 18:44 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Ik moet eigenlijk ook wel beginnen aan een balsem of iets dergelijks, zal Arko eens proberen. Iets specifieks wat jij gebruikt? Denk niet dat ik dagelijks scheren anders lang vol weet te houden zonder een "verzorgend product". Helaas :'(

Des te harder zo een aftershave "brandt", des te beter? Of hebben we in dat geval simpelweg ons gezicht iets te hard toegetakeld.
Ik heb deze.. dus de tube.. de fles is dunner spul dacht ik, maar die heb ik nog niet geprobeerd

  dinsdag 16 juli 2019 @ 23:23:29 #39
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_187960119
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 18:44 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Ik moet eigenlijk ook wel beginnen aan een balsem of iets dergelijks, zal Arko eens proberen. Iets specifieks wat jij gebruikt? Denk niet dat ik dagelijks scheren anders lang vol weet te houden zonder een "verzorgend product". Helaas :'(

Des te harder zo een aftershave "brandt", des te beter? Of hebben we in dat geval simpelweg ons gezicht iets te hard toegetakeld.
idd, heb je dan niet netjes geschoren als je aftershave zo brandt, ik heb een aluin blok wat ik er eerst over haal en pas de balsem
pi_187965679
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 15:18 schreef MightbeMike het volgende:
Interessant topic!

Nu ben ik vooral benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met deze scheerabonnementen?
Zoals ook al door Zolderkamer gezegd: mij lijkt het onzin (maar je zit hier ook in het "klassiek scheren"-topic). Met een krabbertje van een paar euro en voor 20 euro aan DE-mesjes op ebay hoef je je bij wijze van spreken tot aan je pensioen geen zorgen meer te maken over een tekort aan mesjes in huis.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  woensdag 17 juli 2019 @ 12:37:09 #41
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_187966037
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 12:10 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Zoals ook al door Zolderkamer gezegd: mij lijkt het onzin (maar je zit hier ook in het "klassiek scheren"-topic). Met een krabbertje van een paar euro en voor 20 euro aan DE-mesjes op ebay hoef je je bij wijze van spreken tot aan je pensioen geen zorgen meer te maken over een tekort aan mesjes in huis.
er zijn wel 50 merken en dan nog varianten daarvan.
ik heb bijvb, Gillette uit Brazilië, UK, Frankrijk,Rusland en india, per land heb ook weer verschillende namen
  woensdag 17 juli 2019 @ 12:38:45 #42
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187966057
Oh als we toch bezig zijn.. de aftershave die de Aldi tegenwoordig heeft vind ik ook briljant..
Is gewoon een splash versie.. geen balsem oid.. kost 3 euro voor 100ml



Vaak ligt de irritatie aan de hoek waaronder de krabber de huid raakt.. als die niet goed is, dan heb je slecht resultaat, waardoor je er vaker over gaat of harder gaat drukken etc..
Houd dus eens in de gaten hoe recht of plat je de krabber houd.. ook bij het volgen van de kaak of hals.. Daar zat bij mij de winst toen ik begon..

Oh en ik had een voor mij, veel te milde (Weishi 9306) krabber waardoor ik ging drukken.. eenmaal een exemplaar die meer open was gaf heel veel verbetering.. Dat exemplaar was voor mij een Gillette Slim adjustable.. maar die staat hier vrijwel altijd op standje vier, dus verstellen doe ik hem bijna niet, na de voor mij juiste instelling te hebben gevonden..
Verstellen is opzich wel makkelijk met verschillende mesjes, die geven namelijk altijd een ander resultaat..

Maar zoals gezegd, het zit vrijwel altijd in de scheerhoek ipv in de gebruikte materialen.. Er liggen hier diverse krabbers en gebruik toch altijd weer dezelfde..
Toen ik de mijne kocht was de Qshave er nog niet, dat zou nu mn keuze zijn waarschijnlijk..
  woensdag 17 juli 2019 @ 12:40:45 #43
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_187966076
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juli 2019 12:38 schreef Zolderkamer het volgende:
Oh als we toch bezig zijn.. de aftershave die de Aldi tegenwoordig heeft vind ik ook briljant..
Is gewoon een splash versie.. geen balsem oid.. kost 3 euro voor 100ml

[ afbeelding ]

Vaak ligt de irritatie aan de hoek waaronder de krabber de huid raakt.. als die niet goed is, dan heb je slecht resultaat, waardoor je er vaker over gaat of harder gaat drukken etc..
Houd dus eens in de gaten hoe recht of plat je de krabber houd.. ook bij het volgen van de kaak of hals.. Daar zat bij mij de winst toen ik begon..

Oh en ik had een voor mij, veel te milde (Weishi 9306) krabber waardoor ik ging drukken.. eenmaal een exemplaar die meer open was gaf dat heel veel verbetering.. Dat exemplaar was voor mij een Gillette Slim adjustable.. maar die staat hier vrijwel altijd op standje vier, dus verstellen doe ik hem bijna niet, na de voor mij juiste instelling te hebben gevonden..
Verstellen is opzich wel makkelijk met verschillende mesjes, die geven namelijk altijd een ander resultaat..

Maar zoals gezegd, het zit vrijwel altijd in de scheerhoek ipv in de gebruikte materialen.. Er liggen hier diverse krabbers en gebruik toch altijd weer dezelfde..
Toen ik de mijne kocht was de Qshave er nog niet, dat zou nu mn keuze zijn waarschijnlijk..
dit is leuk nieuws, volgende week eens kijken en ruiken ;)
  woensdag 17 juli 2019 @ 12:47:55 #44
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187966177
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 12:40 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dit is leuk nieuws, volgende week eens kijken en ruiken ;)
Ik vind de sunrise orange en de silver classic echt briljant.. de andere twee zijn ook goed maar niet zo mijn smaak..
Je zou ze zo ongeveer als eau de toilette kunnen gebruiken.. projectie is echt huge..
Na een paar uur is het minder, maar in de avond ruik je hem nog dicht op de huid..
Ze zijn erg geslaagd imo
pi_187966614
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juli 2019 12:38 schreef Zolderkamer het volgende:
Vaak ligt de irritatie aan de hoek waaronder de krabber de huid raakt.. als die niet goed is, dan heb je slecht resultaat, waardoor je er vaker over gaat of harder gaat drukken etc..
Houd dus eens in de gaten hoe recht of plat je de krabber houd.. ook bij het volgen van de kaak of hals.. Daar zat bij mij de winst toen ik begon..

Oh en ik had een voor mij, veel te milde (Weishi 9306) krabber waardoor ik ging drukken.. eenmaal een exemplaar die meer open was gaf heel veel verbetering.. Dat exemplaar was voor mij een Gillette Slim adjustable.. maar die staat hier vrijwel altijd op standje vier, dus verstellen doe ik hem bijna niet, na de voor mij juiste instelling te hebben gevonden..
Verstellen is opzich wel makkelijk met verschillende mesjes, die geven namelijk altijd een ander resultaat..

Maar zoals gezegd, het zit vrijwel altijd in de scheerhoek ipv in de gebruikte materialen.. Er liggen hier diverse krabbers en gebruik toch altijd weer dezelfde..
Toen ik de mijne kocht was de Qshave er nog niet, dat zou nu mn keuze zijn waarschijnlijk..
Zowieso langzamer bewegen, geen druk zetten, kortere banen maken, huid goed strak houden, en misschien wel het belangrijkste, 'scheef' scheren (zodat je een trapeziumpje maakt ipv een rechte baan). Op die manier ga je veel soepeler door de haren heen en heb je minder risico op 'harken'.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_187971827
De scheerhoek is zeker iets waar ik beter op moet letten. Ik doe het voornamelijk op basis van geluid, maar ik kan me voorstellen dat dat niet altijd de beste resultaten geeft.

Lukt het jullie overigens om tegen de richting van de haargroei in te scheren? Tenzij ik decoratie in de vorm van rode bultjes wil, hoef ik daar niet aan te beginnen.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 13:13 schreef Ener-G het volgende:

[..]
misschien wel het belangrijkste, 'scheef' scheren (zodat je een trapeziumpje maakt ipv een rechte baan). Op die manier ga je veel soepeler door de haren heen en heb je minder risico op 'harken'.
Bedankt voor de tip, maar wat bedoel je er precies mee? :P De krabber zou in dit geval niet in een rechte lijn mogen bewegen?
  woensdag 17 juli 2019 @ 18:24:31 #47
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_187971938
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 18:15 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Lukt het jullie overigens om tegen de richting van de haargroei in te scheren? Tenzij ik decoratie in de vorm van rode bultjes wil, hoef ik daar niet aan te beginnen.
Joh ik had de eerste keer achteraf overal lopers met bloed.. _O-
En dan gewoon stug doorzetten he.. :')

Nee ik kan alle kanten op scheren zonder enige problemen.. Ik vergeet ook vaak genoeg mn aftershave trouwens..
Ik betrap me er wel eens op dat ik te lang door scheer terwijl er geen scheerzeep meer zit..
Dat is wel een recept voor een rode huid.. :7
  woensdag 17 juli 2019 @ 18:29:02 #48
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_187971990
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 18:15 schreef br00djekaas54321 het volgende:
De scheerhoek is zeker iets waar ik beter op moet letten. Ik doe het voornamelijk op basis van geluid, maar ik kan me voorstellen dat dat niet altijd de beste resultaten geeft.

Lukt het jullie overigens om tegen de richting van de haargroei in te scheren? Tenzij ik decoratie in de vorm van rode bultjes wil, hoef ik daar niet aan te beginnen.
[..]

Bedankt voor de tip, maar wat bedoel je er precies mee? :P De krabber zou in dit geval niet in een rechte lijn mogen bewegen?
als je de tijd hebt
pi_187973434
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 18:15 schreef br00djekaas54321 het volgende:
De scheerhoek is zeker iets waar ik beter op moet letten. Ik doe het voornamelijk op basis van geluid, maar ik kan me voorstellen dat dat niet altijd de beste resultaten geeft.

Lukt het jullie overigens om tegen de richting van de haargroei in te scheren? Tenzij ik decoratie in de vorm van rode bultjes wil, hoef ik daar niet aan te beginnen.
[..]

Bedankt voor de tip, maar wat bedoel je er precies mee? :P De krabber zou in dit geval niet in een rechte lijn mogen bewegen?
ik bedoelde eigenlijk een ruit :+ maar idd, dat je het mesje van de krabber niet exact haaks over je huid haalt, maar in een iets schuine lijn. Dan zul je merken dat het nog veel soepeler gaat met nog minder druk, omdat het mes dan echt aan het snijden is ipv 'hakken'.

Voor de rest kan het ook geen kwaad om even een paar dagen niet te scheren, zodat je kan zien welke richting de haren op groeien ej je zo je gezicht in kaart kan brengen.
Daarna is het een koud kunstje als je weet waar je welke richting op moet scheren om eerst met de haren mee te doen (om de bulk eraf te krijgen, hoeft niet meteen exact glad) en pas als tweede pass tegen de haren in.
Dat scheelt ook een hoop problemen. Meteen tegen de haren in harken is een garantie voor bloed en irritatie :P
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_187975818
quote:
Goede demonstratie! Bedankt.

quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2019 19:52 schreef Ener-G het volgende:

[..]

ik bedoelde eigenlijk een ruit :+ maar idd, dat je het mesje van de krabber niet exact haaks over je huid haalt, maar in een iets schuine lijn. Dan zul je merken dat het nog veel soepeler gaat met nog minder druk, omdat het mes dan echt aan het snijden is ipv 'hakken'.

Voor de rest kan het ook geen kwaad om even een paar dagen niet te scheren, zodat je kan zien welke richting de haren op groeien ej je zo je gezicht in kaart kan brengen.
Daarna is het een koud kunstje als je weet waar je welke richting op moet scheren om eerst met de haren mee te doen (om de bulk eraf te krijgen, hoeft niet meteen exact glad) en pas als tweede pass tegen de haren in.
Dat scheelt ook een hoop problemen. Meteen tegen de haren in harken is een garantie voor bloed en irritatie :P
De beschrijving doet me denken aan een 'slant razor'. :P Bedankt voor de tips!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')