KAA / Zuid Koreaquote:Op zaterdag 25 april 2020 04:20 schreef Shivo het volgende:
LB, ik heb totaal gemist dat je in Seoul zit tegenwoordig! Ik dacht dat je tegenwoordig in Australie zat.
In Connecticut is het doodstil, de kids klimmen tegen de muren op. Wat een klotenzooi. Scholen waarschijnlijk nog tot september dicht.
Dat is behoorlijk streng jaquote:Op zaterdag 25 april 2020 08:49 schreef LangeTabbetje het volgende:
Hier in Manila is de lockdown verlengd tot en met 15 mei. Zelfde geldt voor scholen, maar het schooljaar loopt sowieso maar tot 25 mei, dus ik denk dat de kinderen niet meer naar school gaan dit schooljaar. Augustus dus maar weer.
Lockdown is dus echt best wel streng. Per huishouden een pasje, 1 persoon per huishouden kan naar buiten om naar de supermarkt of the apotheek etc te gaan. Openbaar vervoer ligt plat.
Behoudens supermarkt, apotheek etc is alles dus dicht. Gelukkig hebben we een tuin zodat ik nog wel een beetje naar buiten kan, maar ik denk dat als je op een flatje zit, het nogal claustrofobisch kan worden.
Welke uni zit je? Ik kom ieder jaar wel een keer in Seoul, en vind S-Korea een heerlijk land. Was afgelopen december nog op KAIST in Dajeon. Geweldig instituut.quote:Op zaterdag 25 april 2020 05:14 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
KAA / Zuid Korea
KAA / Australië #9 - Good on ya mate
De lagere scholen zijn hier open en onze kinderen gaan maandag voor het eerst naar school.
Als ik mijn Australische collega’s goed begrijp, heb ik een kogel ontweken; de universiteit zit financieel aan de grond en de faculty hebben het zwaar met het online aanbieden van lessen.
Nee, dat zag ik niet aankomen toen ik me inschreef voor een Koreaanse research fellowship. Soms zit het mee...
Het 'vliegen' deel hangt van de airline af, maar met een NL paspoort kun je het land gewoon in.quote:Op zondag 26 april 2020 04:32 schreef Shivo het volgende:
Kunnen we nu eigenlijk naar het moederland vliegen? Heb tickets voor over een paar maanden.
Nee - we kunnen gewoon doorwerken, beide werken aan eigen business en locatie onafhankelijk.- dus in dat opzicht geen probleemquote:
Maui schijnt ook best duur te zijn om te wonenquote:Op maandag 27 april 2020 15:53 schreef Lyrebird het volgende:
Dan had je het slechter kunnen treffen.
Mensen die net zo onafhankelijk waren, vonden Hawaii ideaal, omdat het tussen de VS en Oost-Azië ligt. Gemakkelijk zaken doen. Van vrienden die in Hawaii (Big Island, Maui) werkten, hoorde ik dan weer dat ze het na een tijdje wel gezien hadden, zo’n eiland.
Dat klopt - maar lonen zijn navenant hoog.quote:Op dinsdag 28 april 2020 08:12 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maui schijnt ook best duur te zijn om te wonen
Elk land doet het weer anders, ik vind het ook fascinerend. Hier in België gaan alleen bepaalde "essentiële jaren" op scholen weer open...quote:Op dinsdag 28 april 2020 08:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
Overigens gaat hier hoogstwaarschijnlijk de lockdown per 15 mei gedeeltelijk worden afgebouwd.
Het bekende verhaal, distancing in shopping malls, openbaar vervoer etc. Maar wat ik dus niet begrijpt, in Nederland gaan de lagere scholen weer open want "kinderen zijn niet erg vatbaar voor de corona virus", maar hier gaat de lockdown dus enkel open voor de leeftijdsgroep 19 - 59
Kinderen moeten hier dus gewoon thuis blijven
Is inmiddels in DIG opgepakt. Maar thanks voor meedenken en wellicht is NPO start ook nog eens wat voor jou om te gebruiken... onbedoelde tip dan achteraf.quote:Op zondag 10 mei 2020 22:09 schreef flipsen het volgende:
Kende npostart niet, maar net even geprobeerd en geen probleem met Prvate Internet Access (betaald).
In Korea leek het onder controle te zijn, tot de uitbraak in een aantal nachtclubs. Jammer, we zullen onze post-Corona plannen uit moeten stellen.quote:Op dinsdag 28 april 2020 09:25 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Elk land doet het weer anders, ik vind het ook fascinerend. Hier in België gaan alleen bepaalde "essentiële jaren" op scholen weer open...
We vermoeden dat we hier een dergelijk situatie hebben wat betreft enorm veel besmettingen onder 'foreign workers', maar onze regering is daar wat minder open over. Onze cijfers zijn de afgelopen weken gestaag omhoog gegaan naar tussen de 500 en 700 nieuwe besmettingen per dag (waarbij wel aangemerkt moet worden dat er enorm veel getest wordt), maar de restricties (met name bezoek aan winkels en aan vrienden) zijn wel wat minder streng geworden. Aan de andere kant denk ik dat dat ook te maken heeft met Ramadan, en de hoop dat mensen zich nog een beetje aan minder strenge regels houden, in plaats van strengere regels finaal overboord gooien. Getuige de dagelijkse persconferenties lukt dat niet altijd. Daarin komt regelmatig iets dergelijks voor: "She said that today's tally of infections included four families who did not adhere to precautionary measures and social distancing. These families gathered for Taraweeh prayers in violation of instructions issued by the Emirates Fatwa Council and the General Authority of Islamic Affairs and Endowments, as well as preventative measures issued by health authorities. By doing so, they spread the virus to other family members who were placed under quarantine, she added."quote:Op maandag 11 mei 2020 05:27 schreef Libris het volgende:
In Singapore hebben we de interessante situatie dat we twee groepen mensen met Corona hebben, de normale samenleving en de buitenlandse arbeiders (constructie, logistiek, groen, etc, voornamelijk indiers en bangladezen) die voornamelijk in dormatories (gebouwen waar ze afgezonderd van Singaporezen wonen, eten, slapen, recreeeren).
Waar in het begin van de corona crisis het vooral de inwoners van Singapore Corona hadden (max zo'n 100 nieuwe besmettingen per dag), zijn het nu vooral de arbeiders die besmet raken. Bijvoorbeeld, gisteren hadden we 876 nieuwe besmettingen, waarvan 4 Singaporezen en 872 arbeiders. En dat gaat al dagen zo. Een interessant overzicht staat hier https://covidsitrep.moh.gov.sg. Op dit moment is 0.03% van Singaporezen besmet (geweest), en 6.49% van de mensen die in een dormitory slapen (20,000 van de 320,000 in totaal).
En op dit moment zitten we erg op slot, geen school, geen werk (thuiswerk en essential businesses daargelaten), en alleen naar buiten voor boodschappen en beweging (onder voorwaarden). Daar zit nu een beetje het dilemma; zonder besmette arbeiders is covid-19 onder controle in Singapore met minder dan 20 besmettingen per dag tijdens de laatste 2 weken. (1,097 in ziekenhuis (22 in ICU), 20 doden)). Maar we zitten in ieder geval nog tot 2 juni thuis. Veel bedrijven hebben problemen.
Over het algemeen heeft de overheid en gezondheidszorg het hier erg goed opgepakt. Zowel direct (veel testen, duidelijke processen, verdachte gevallen of herstelde patienten (totaal 20,000 mensen) geisoleerd in hotels en evenementenhallen (denk MECC/Ahoy/jaarbeurs). Omdat Singapore zelf geen voedsel maakt, zijn er goede afspraken met andere landen (Singapore, New Zealand, Australia, Brunei, Canada, Chile, Laos, Myanmar and Uruguay) gemaakt om essentieel eten te waarborgen.
Goede informatievoorziening via whatsapp. Serieuze contact tracing,
Maar laten we hopen dat het snel voorbij is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |