abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 9 augustus 2018 @ 22:35:46 #176
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_181067324
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:29 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dan kun je inderdaad maar beter onwaarheden posten in plaats van een minuut te besteden om het na te kijken, heb jij me even tuk!
Dat jij zelf het volkomen normaal vindt om steeds maar dingen van jaren terug te gaan zoeken, zegt meer over jou dan over mij.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_181067385
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:35 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dat jij zelf het volkomen normaal vindt om steeds maar dingen van jaren terug te gaan zoeken, zegt meer over jou dan over mij.
Dat jij het volkomen normaal vindt anderen woorden in de mond te leggen omdat je prima geheugen je in de steek laat, zegt meer over jou dan over mij.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 22:51:40 #178
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_181067661
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:39 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat jij het volkomen normaal vindt anderen woorden in de mond te leggen omdat je prima geheugen je in de steek laat, zegt meer over jou dan over mij.
Mwah de post over Mekhissi is gewoon gebaseerd op jouw hele oeuvre aan posts. Zo post jij namelijk wel heel erg vaak. Bovendien is het grappig dat jij het juist over anderen woorden in de mond leggen hebt, terwijl jij er juist nog wel eens van maakt, dat mensen geen enkele kritische noot tegen een Nederlander hebben, terwijl dat ook gewoon in die topics voorbij komt. En ook als het om anderen gaat.

Je haalt hier nota bene de haat jegens Sun aan, waarbij je zegt dat men anti hem was om het dopingverhaal. Terwijl dat bij Sun juist om meerdere dingen ging. Bovendien komt de antipathie tegen hem (en overigens ook Efimova die ik al aanhaalde), omdat die een kortere straf heeft gekregen dan gebruikelijk is. Hetzelfde geldt voor sporters die ergens mee weg komen (Froome met de hele affaire).

Wat niet wegneemt dat er uiteraard ook hypocrisie is rondom het juichen voor of haat jegens een sporter/team. Een mens is namelijk niet altijd volledig rationeel en juist best wel vaak hypocriet. Ik uiteraard ook. En jij ook.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 9 augustus 2018 @ 22:56:07 #179
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_181067745
Man man man, zelfs Mekhissi zien winnen is nog leuker dan dit.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 9 augustus 2018 @ 23:07:17 #180
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_181067984
quote:
9s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:56 schreef heywoodu het volgende:
Man man man, zelfs Mekhissi zien winnen is nog leuker dan dit.
:D Je hebt gelijk, ik zal er in ieder geval over ophouden. :P

*No mascots were harmed during this discussion.*
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  donderdag 9 augustus 2018 @ 23:08:04 #181
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_181067999
Wat betreft de mascotte, deze Berlino is wat minder aanwezig dan die uit 2009.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_181068154
Hoe kan je dat trouwens zo snel terug zoeken? Is er een zoekoptie wat betreft je eigen posts, waar je een trefwoord kan invullen?
pi_181068686
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:51 schreef Redefine het volgende:

[..]

Mwah de post over Mekhissi is gewoon gebaseerd op jouw hele oeuvre aan posts. Zo post jij namelijk wel heel erg vaak.
Graag voorbeelden hiervan.

quote:
Bovendien is het grappig dat jij het juist over anderen woorden in de mond leggen hebt, terwijl jij er juist nog wel eens van maakt, dat mensen geen enkele kritische noot tegen een Nederlander hebben, terwijl dat ook gewoon in die topics voorbij komt. En ook als het om anderen gaat.
Dat zijn vooral de vaste posters en zelfs daar maar een deel van. Ik heb het over de massa die als mieren op een topic afkomt als ergens mogelijk oranje succes te bespeuren valt. Dat weet je zelf ook wel hoop ik.

quote:
Je haalt hier nota bene de haat jegens Sun aan, waarbij je zegt dat men anti hem was om het dopingverhaal. Terwijl dat bij Sun juist om meerdere dingen ging.
Je hebt de post waar ik aan refereer niet opgezocht en dus maak je dit er maar van, want die post ging hier verder helemaal niet over.

quote:
Bovendien komt de antipathie tegen hem (en overigens ook Efimova die ik al aanhaalde), omdat die een kortere straf heeft gekregen dan gebruikelijk is. Hetzelfde geldt voor sporters die ergens mee weg komen (Froome met de hele affaire).
Jij weet meer aangaande Froome? Of de andere salbutamolgevallen waar sporters vrij zijn gesproken waarvan we de namen nooit gaan weten?

Die antipathie komt daar ook helemaal niet door, maar door de andere incidenten (Sun) of de grote boze vijand (Rusland, GB). Lance Armstrong wordt nog steeds als de grote boeman gezien, Pantani en Ullrich zijn nog steeds helden. Ik kan me ook niet herinneren dat Frank de Boer, Jaap Stam en Edgar Davids ineens gehaat werden nadat ze met een paar maandjes wegkwamen.

quote:
Wat niet wegneemt dat er uiteraard ook hypocrisie is rondom het juichen voor of haat jegens een sporter/team. Een mens is namelijk niet altijd volledig rationeel en juist best wel vaak hypocriet. Ik uiteraard ook. En jij ook.
Ik juich bij uitstek niet rationeel. Er zijn zoveel redenen waarom ik voor of tegen iemand juich (en niet op iemand haten, terwijl de goegemeente dat wel doet valt hier niet onder), soms een hele grote, soms een kleine of hele rare. Dat zal niet iedereen snappen, net als ik nooit ga snappen dat iemand juicht voor iemand met een bepaald vlaggetje, ongeacht of dat een enorme lul of iemand waar je nog nooit van gehoord hebt is.
pi_181068695
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 23:13 schreef Max23 het volgende:
Hoe kan je dat trouwens zo snel terug zoeken? Is er een zoekoptie wat betreft je eigen posts, waar je een trefwoord kan invullen?
Mycroft.
pi_181068735
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 23:35 schreef wimderon het volgende:

[..]

Mycroft.
Ah thanks
pi_181069361
quote:
Bescheidenheid siert: ex-kampioenen helpen als gewone vrijwilligers op EK

Opmerkelijk op het EK atletiek in Berlijn: tussen de vrijwilligers lopen verschillende voormalige atletiekkampioenen rond.

Aan de zandbak harkt Heike Dreschler (53) het zand glad tussen de verschillende sprongen. Straf voor een tweevoudige Olympische kampioene verspringen (1992 en 2000). Sebastian Bayer, wereldkampioen verspringen in 2012, helpt met de lasermeetingen bij de werpnummers. Betty Heidler, ex-wereldrecordhoudster en wereldkampioene hamerslingeren in 2007, helpt met het vaststellen van de worpen in het veld.
Over 20 jaar bij het EK in Amsterdam Dafne Schippers als jurylid, die kan dan met het blote oog de valse starts eruit gaan halen.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 00:20:02 #187
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_181069595
Ik zou er mee stoppen, maar het is wel zo netjes om jouw post wel te beantwoorden.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 23:34 schreef wimderon het volgende:

[..]

Graag voorbeelden hiervan.
Evans, Gerrans om maar even wat dwarsstraten te noemen.

quote:
[..]

Dat zijn vooral de vaste posters en zelfs daar maar een deel van. Ik heb het over de massa die als mieren op een topic afkomt als ergens mogelijk oranje succes te bespeuren valt. Dat weet je zelf ook wel hoop ik.
Dat het gericht is op die groep users lees ik er niet aan af, maar goed dat zal ik dan anders interpreteren. Dat er groepen als mieren op bepaalde topics afkomen is helaas absoluut zo. Dat geldt overigens ook als het een keer tegenvalt. Of er iets aparts gebeurd.

Sowieso is dat een van de redenen dat ik al een paar jaar geen zin meer heb om mee te posten bij wielrennen (naast dat ik veel minder zie i.v.m. werk etc, waardoor ik nauwelijks veel mee kan posten, plus dat ik diverse vaste users in de wielertopics bijzonder vermoeiend vindt).

quote:
[..]

Je hebt de post waar ik aan refereer niet opgezocht en dus maak je dit er maar van, want die post ging hier verder helemaal niet over.

[..]
Zoals ik net al zei, zoek ik niet vaak posts terug (een verdwaalde keer wel), dus dat soort dingen ga ik echt niet opzoeken. Mijn reactie hierop was overigens de post die je hier plaatste, dus niet over de opmerking van toen. Het gaat mij erom dat je wat te makkelijk nu ook aanhaalt dat de haat jegens Sun over de doping ging, maar dat dus te kort door de bocht is. Dat je dat in de post die je aanhaalde niet bedoelde, doet dan even niet ter zake. Het gaat om de post in dit topic.

quote:
Jij weet meer aangaande Froome? Of de andere salbutamolgevallen waar sporters vrij zijn gesproken waarvan we de namen nooit gaan weten?
Petacchi en Ulissi zijn wel deels geschorst voor een dergelijk gebruik. Andere gevallen zijn er ook wel mee weggekomen. Maar Froome is niet gestraft. Met een hogere waarde nota bene. Bovendien was het dubieus dat hij zijn Giro zege zou mogen houden, ook al zou hij daarna geschorst worden. Plus dat Sky de boel nogal lang liet uitstellen.

Voor bovenstaande zouden andere renners ook zijn uitgekotst. Dus dan is het niet puur omdat het Froome is. Neemt niet weg, dat uiteraard juist omdat het Froome is er nog eens extraover werd geklaagd. Is dat hypocriet? Ja. Maar gezien alles rondom zijn ploeg en hemzelf heen ook niet heel vreemd.

quote:
Die antipathie komt daar ook helemaal niet door, maar door de andere incidenten (Sun) of de grote boze vijand (Rusland, GB). Lance Armstrong wordt nog steeds als de grote boeman gezien, Pantani en Ullrich zijn nog steeds helden. Ik kan me ook niet herinneren dat Frank de Boer, Jaap Stam en Edgar Davids ineens gehaat werden nadat ze met een paar maandjes wegkwamen.
Lance Armstrong wordt vooral als grote boeman gezien door de ASO en aanverwanten. Wat lachwekkend is, want Virenque en co staan daar op een voetstuk. En daarnaast ook door de dagjesmensen in Nederland. Maar die kijken amper wielrennen.

Op het forum is er ook wel een deel dat Armstrong als grote boeman zien. Maar daar zijn meerdere redenen voor. Als hij alleen maar gedopeerd was, zou de reactie al anders zijn. Maar als je mensen gaat aanklagen en mensen bedreigen vindt men je al minder sympathiek. Daar komt nog bij dat hij met zijn ploeg de koers lam legde, waardoor het kijkplezier voor veel mensen lager was, dan krijg je een ander beeld van iemand. Voor mij heeft Armstrong overigens gewoon die zeven Tours gewonnen. Dat hij geschrapt is vind ik lachwekkend.

Ook lachwekkend vind ik de voetballers die doen alsof er geen doping gebruikt wordt. Waarbij de broertjes de Boer natuurlijk het meest lachwekkend zijn. Gewoon betrapt, maar nog steeds doen alsof je onschuldig bent :')

Verder vind ik dat de Russen terecht geschorst worden als land. Als je het als land zo bond weet te maken, moet je even je straf uitzitten. Zeker als je na een tik op de vingers gewoon doorgaat. Dat maakt overigens niet dat veel landen er juist gemakkelijk vanaf komen. En het bijzonder dubieus is dat ze met opgeheven vingertje naar de Russen wijzen, terwijl zij zelf ook fout zijn. Vooral de Engelsen zijn er nogal hypocriet over.

Die hypocrisie is er zeker ook in Nederland. Ook Nederlandse sporters gebruiken doping, maar er wordt net gedaan alsof iedereen brandschoon is.

quote:
[..]

Ik juich bij uitstek niet rationeel. Er zijn zoveel redenen waarom ik voor of tegen iemand juich (en niet op iemand haten, terwijl de goegemeente dat wel doet valt hier niet onder), soms een hele grote, soms een kleine of hele rare. Dat zal niet iedereen snappen, net als ik nooit ga snappen dat iemand juicht voor iemand met een bepaald vlaggetje, ongeacht of dat een enorme lul of iemand waar je nog nooit van gehoord hebt is.
Dat er wat teveel nationalisme is rondom een deel van de Nederlandse sporters vind ik zelf ook. Het is een van de redenen dat ik minder naar de NOS ben gaan kijken. En ook op het forum kan men wat teveel doorslaan. Maar echt heel vreemd is dat ook weer niet. Dit gebeurd overal. Je kunt maar weinig zenders in het buitenland opzetten die nog te harden zijn als er een sporter uit eigen land meedoet.

Deels kun je dit heel raar vinden, omdat het puur gebaseerd is op een streep die over een landkaart is getrokken. Maar tegelijkertijd is het een van de weinig zaken die nog behoorlijk te verklaren zijn. Een bepaald chauvinisme en nationalisme wordt iedereen ter wereld wel aangeleerd door ouders en omgeving. Dus dan is die band met het eigen land niet zo vreemd.

Het juichen voor een willekeurige sporter uit een willekeuriger land is juist veel mninder goed te verklaren. Want waarom juich je wel voor de een en niet voor de ander? En waarom is het de ene keer die sympathieke man/vrouw en de andere keer juist de klootzak? Waarom is het de ene keer degene die weinig wint, maar dan alsnog opeens wel en de andere keer juist wel de absolute favoriet die elke keer wint? En waarom de ene keer wel voor de sporter die (bijna) altijd attractief zijn/haar sport beoefent, terwijl het de andere keer juist voor degene is die heel weinig attractief de sport uitvoert, maar perfect naar eigen vermogen het doet?
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 00:21:37 #188
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_181069635
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 00:09 schreef wimderon het volgende:

[..]

Over 20 jaar bij het EK in Amsterdam Dafne Schippers als jurylid, die kan dan met het blote oog de valse starts eruit gaan halen.
Die zal vooral de topfavoriet die heel sympathiek wel deelneemt voor eigen publiek er mee weg laten komen :') Want dan is het opeens volkomen normaal om een valse start te maken :')
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Redactie Sport vrijdag 10 augustus 2018 @ 00:29:45 #189
274204 crew  Mexicanobakker
pi_181069809
Jeetje, ik heb dit topic een beetje uit de hand laten lopen jongens.

Vrede op aarde O+
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 00:31:31 #190
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_181069842
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 00:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
Jeetje, ik heb dit topic een beetje uit de hand laten lopen jongens.

Vrede op aarde O+
Oorlog is er toch zeker niet he :P Overigens was ik de aanstichter he :+

Heb je de vlog van de zusjes nog terug gekeken overigens?
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Redactie Sport vrijdag 10 augustus 2018 @ 01:02:01 #191
274204 crew  Mexicanobakker
pi_181070408
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 00:31 schreef Redefine het volgende:

[..]

Oorlog is er toch zeker niet he :P Overigens was ik de aanstichter he :+

Heb je de vlog van de zusjes nog terug gekeken overigens?
"Over gezond eten"

Die hebben goed naar Dafne gekeken

Ik denk dat ik dit niet moet kijken, dan is mijn Laura de Witte hype vermoedelijk direct voorbij _O-
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 01:06:37 #192
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_181070482
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 01:02 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

"Over gezond eten"

Die hebben goed naar Dafne gekeken
Binnenkort dus de zusjes de Witte met 365 dagen per jaar zeer aanwezig acne, een stierennek en vierkante kaak ;(
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 01:08:42 #193
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_181070520
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 01:02 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik denk dat ik dit niet moet kijken, dan is mijn Laura de Witte hype vermoedelijk direct voorbij _O-
Je edit was na mijn post. Maar dan blijft er van die hype inderdaad niet veel over :')

Dafne was toch ook juist echt een fris en leuk type, maar dat ging al snel bergafwaarts wat betreft het frisse en dat leuke ging er iets later ook vanaf. Ik vond haar tot een paar jaar geleden ook echt nog sympathiek, maar wat een verschrikking is het daarna toch geworden zeg :')
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_181074091
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 01:02 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

"Over gezond eten"

Die hebben goed naar Dafne gekeken

Ik denk dat ik dit niet moet kijken, dan is mijn Laura de Witte hype vermoedelijk direct voorbij _O-
Valt allemaal best mee


Al gedragen ze zich wel een beetje of ze 17 zijn
pi_181074891
Koppelaar begint meteen met een foutsprong :')
  Redactie Sport vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:47:43 #196
274204 crew  Mexicanobakker
pi_181075007
KJT kan hier met een echt goede sprong haar zilver wel vaststellen

Weinig uitvallers trouwens
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:50:26 #197
274204 crew  Mexicanobakker
pi_181075037
Die forecast is raar.

Hoe kan die nu Dadic boven KJT zetten? :D
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_181075080
Koppelaar twee keer fout op zijn aanvangshoogte
pi_181075112
Hehe, 3e poging wel over 5m16

Mag ook wel als je 5m70 springt dit seizoen :')
  Redactie Sport vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:01:14 #200
274204 crew  Mexicanobakker
pi_181075218
Dadic begint fout
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')