abonnement Unibet Coolblue
  zondag 5 augustus 2018 @ 23:39:31 #26
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_180971541
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 23:08 schreef HSG het volgende:
Het is ook niet de bedoeling dat blanken asiel kunnen aanvragen.
Technisch gesproken vallen Syriers etc volgens mij ook onder blanken. Of bedoel je ariërs?
  maandag 6 augustus 2018 @ 07:51:46 #27
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180974785
België is een failed state dus ik kan mij voorstellen dat mensen daar wegvluchten.
pi_180975495
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 07:51 schreef Voice_Over het volgende:
België is een failed state dus ik kan mij voorstellen dat mensen daar wegvluchten.
Vlaanderen en Wallonië zijn inderdaad het Soedan en Zuid-Soedan van West-Europa.
  maandag 6 augustus 2018 @ 09:11:26 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180975707
Misschien moet die Belg zich eens inlezen in de EU regels
pi_180975724
Misschien domme vraag (maar ik weet het eerlijk niet, maar ik dacht van wel): Kan je als Belg niet gewoon in Nederland wonen dan?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2018 09:13:32 ]
pi_180976735
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 20:34 schreef Kamelenteen het volgende:
Ik kan het inderdaad raden ja.

Zn aanvraag wordt afgewezen. Want meneer is niet zielig genoeg en heeft eerlijk zn verhaal gedaan.
Die had moeten zeggen dat ie uit Syrie kwam, wat oemba-loemba gebaren moeten maken, en..en..
Het is afgewezen omdat hij zich vrij in Nederland kan vestigen zonder benodigd verblijfsvergunning. Die de gelukszoekende migranten wel nodig hebben.
  maandag 6 augustus 2018 @ 10:55:40 #32
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_180977567
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 09:12 schreef Hexxenbiest het volgende:
Misschien domme vraag (maar ik weet het eerlijk niet, maar ik dacht van wel): Kan je als Belg niet gewoon in Nederland wonen dan?
Ja hoor, geen probleem. Zitten wel wat haken en ogen aan, je kunt bijvoorbeeld niet zomaar gebruik maken van sociale voorzieningen als bijstandsuitkeringen.
pi_180977633
Behalve als hij van plan is langdurig van een Nederlandse uitkering te leven. Dan kan Nederland na een aantal jaar wel zeggen dat ze hem hier niet meer willen hebben.

Gebeurt wel eens bij Oost-Europeanen.
pi_180979063
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 10:55 schreef freako het volgende:

[..]

Ja hoor, geen probleem. Zitten wel wat haken en ogen aan, je kunt bijvoorbeeld niet zomaar gebruik maken van sociale voorzieningen als bijstandsuitkeringen.
Dan hoeft er toch geen asiel aangevraagd te worden
  maandag 6 augustus 2018 @ 13:53:57 #35
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_180981320
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 12:05 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Dan hoeft er toch geen asiel aangevraagd te worden
Klopt. Ik denk dat de IND hier niet al te lang over na hoeft te denken.
  maandag 6 augustus 2018 @ 16:20:46 #36
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180984262
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 10:07 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het is afgewezen omdat hij zich vrij in Nederland kan vestigen zonder benodigd verblijfsvergunning. Die de gelukszoekende migranten wel nodig hebben.
Wrang he? Een Marokkaan of een Albanees bijv komt gewoon hier in de asielprocedure terecht, terwijl die dondersgoed weten dat ze daar geen recht op hebben. Krijgen gratis onderdak, eten, zorgverzekering. En die Belg van een land verderop mag het bekijken. Maar de Afrikaan die de eerstkomende 15 jaar in de bijstand te zitten mag wel asiel aanvragen.
pi_180985773
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 16:20 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Wrang he? Een Marokkaan of een Albanees bijv komt gewoon hier in de asielprocedure terecht, terwijl die dondersgoed weten dat ze daar geen recht op hebben. Krijgen gratis onderdak, eten, zorgverzekering. En die Belg van een land verderop mag het bekijken. Maar de Afrikaan die de eerstkomende 15 jaar in de bijstand te zitten mag wel asiel aanvragen.
Die Belg kan al die voorzieningen in zijn eigen land krijgen.
pi_180997450
België gewoon toevoegen als provincie van Nederland ^O^
pi_180998259
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 20:34 schreef Kamelenteen het volgende:
Ik kan het inderdaad raden ja.

Zn aanvraag wordt afgewezen. Want meneer is niet zielig genoeg en heeft eerlijk zn verhaal gedaan.
Die had moeten zeggen dat ie uit Syrie kwam, wat oemba-loemba gebaren moeten maken, en..en..
Meneer kan met een uitschrijfbewijs, zijn paspoort en huurcontract zich melde bij elke nederlandse gemeente.......
speak only if it improves the silence.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:16:42 #40
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_181000368
Hij had ook niet zo netjes zijn verhaal moeten doen, maar paspoort moeten dumpen en zeggen dat ie verkracht is door de soldaten van Assad ofzo. Dat doet het veel beter bij die lui.
The more debt, the better
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:19:06 #41
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_181000436
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 16:20 schreef Kamelenteen het volgende:
En die Belg van een land verderop mag het bekijken.
Whut? Hij is vrij om zich zonder verblijfsvergunning hier te vestigen. Hoezo mag hij het dan bekijken?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:30:25 #42
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181008792
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 11:19 schreef Copycat het volgende:

[..]

Whut? Hij is vrij om zich zonder verblijfsvergunning hier te vestigen. Hoezo mag hij het dan bekijken?
Ja, ok. Maar dan heeft ie nog steeds geen Miele, geen uitkering, geen huur- en kindertoeslag en gratis zorgverzekering en gratis dak boven zn hoofd wat asieleisers uit andere landen wel krijgen omdat ze toevallig geen Belg zijn. Ik noem Algerijnen of criminele Marokkanen. Ik noem Albaniers.

Goed, die mogen zich hier niet zomaar vestigen, maar weten bij voorbaat al dat de asielprocedure kansloos is en toch worden deze mensen WEL opgevangen. Dus waarom die Belg niet als ie asiel aanvraagt?
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:30:59 #43
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181008806
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 09:50 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Meneer kan met een uitschrijfbewijs, zijn paspoort en huurcontract zich melde bij elke nederlandse gemeente.......
En dan, dan heeft ie een dak boven zn hoofd?
pi_181068474
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 07:51 schreef Voice_Over het volgende:
België is een failed state dus ik kan mij voorstellen dat mensen daar wegvluchten.
België is een prachtig land joh. Was vorige week nog in de Ardennen, is echt een stukje Canada op enkele uren rijden. Aan watervallen een lekkere La Chouffe gedronken :p
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 08:07:59 #45
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181072648
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:30 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Ja, ok. Maar dan heeft ie nog steeds geen Miele, geen uitkering, geen huur- en kindertoeslag en gratis zorgverzekering en gratis dak boven zn hoofd wat asieleisers uit andere landen wel krijgen omdat ze toevallig geen Belg zijn. Ik noem Algerijnen of criminele Marokkanen. Ik noem Albaniers.

Goed, die mogen zich hier niet zomaar vestigen, maar weten bij voorbaat al dat de asielprocedure kansloos is en toch worden deze mensen WEL opgevangen. Dus waarom die Belg niet als ie asiel aanvraagt?
Omdat meneer 50 km over de grens een huis heeft met meestal een Miele stofzuiger. En als ie dat dan niet heeft, moet ie aanspraak maken op de sociale voorzieningen in België. Zo dramatisch kut zijn die daar toch ook niet?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:40:22 #46
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_181073734
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 23:25 schreef lolcat8811 het volgende:

[..]

België is een prachtig land joh. Was vorige week nog in de Ardennen, is echt een stukje Canada op enkele uren rijden. Aan watervallen een lekkere La Chouffe gedronken :p
Frankrijk ook. Gewoon de pauperbuurten in de grote steden vermijden.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:36:44 #47
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181082787
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 08:07 schreef Falco het volgende:

[..]

Omdat meneer 50 km over de grens een huis heeft met meestal een Miele stofzuiger. En als ie dat dan niet heeft, moet ie aanspraak maken op de sociale voorzieningen in België. Zo dramatisch kut zijn die daar toch ook niet?
Gaat mij dr meer om dat hij geen kans maakt op asiel maar ook niet in de procedure terecht kan. Terwijl een kansloze Afrikaan die van duizenden kilometers verderop wel in de procedure terecht komt terwijl daarvan ook al direct vaststaat die ie afgewezen zou worden. Ik noem bijv. Albaniers of bijv. Marokkanen die ook in Nederland asiel hebben aangevraagd.

Die zullen in het land van herkomst (niet onveilig) ook wel een hutje hebben en weliswaar geen Miele, maar een bezem met takken waarmee ze ook dr vloertje kunnen vegen. Of een vrouw die dat kan doen :+
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:16:16 #48
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181083584
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:36 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Gaat mij dr meer om dat hij geen kans maakt op asiel maar ook niet in de procedure terecht kan. Terwijl een kansloze Afrikaan die van duizenden kilometers verderop wel in de procedure terecht komt terwijl daarvan ook al direct vaststaat die ie afgewezen zou worden. Ik noem bijv. Albaniers of bijv. Marokkanen die ook in Nederland asiel hebben aangevraagd.

Die zullen in het land van herkomst (niet onveilig) ook wel een hutje hebben en weliswaar geen Miele, maar een bezem met takken waarmee ze ook dr vloertje kunnen vegen. Of een vrouw die dat kan doen :+
Manmanman, begrijp het dan. Wat is dit? Idiocracy? Die Belg hoeft ook niet in de procedure, hij heeft het voorrecht zich hier vrij te vestigen vanwege EU-regels. En de procedure ingaan is echt niet zo geweldig als je denkt. Ben je ook wel eens in een AZC geweest?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:46:27 #49
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_181086278
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 17:16 schreef Falco het volgende:

[..]

Manmanman, begrijp het dan. Wat is dit? Idiocracy? Die Belg hoeft ook niet in de procedure, hij heeft het voorrecht zich hier vrij te vestigen vanwege EU-regels. En de procedure ingaan is echt niet zo geweldig als je denkt. Ben je ook wel eens in een AZC geweest?

De Belg mag zich hier idd vestigen. Maar wat nou als ie geen inkomen heeft? Dan mag die Belg dus lekker de straat op. Terwijl de Afrikaan gewoon lekker een dak boven zn hoofd krijgt, een zorgverzekering en..en..en. Ook als ie dus weet dat zn asielverzoek verder kansloos is omdat ie bijv. uit Marokko komt en dat land niet als onveilig bekend staat.

Maar die Belg, die komt dus op straat te staan en moet het maar uitzoeken als ie naar Neerland wilt komen. En dat vind ik dus fout, dat die kansloze Afrikaan dus wel alles krijgt maar die Belg niet. Terwijl beide hetzelfde idee hebben: we gaan naar Nederland omdat de sociale voorzieningen ed. zo goed zijn geregeld.

Dus kanslozen op de arbeidsmarkt met een compleet andere levenswijze en cultuur, die vangen we op en bieden ze alles. Maar niet-kanslozen die toevallig uit de EU komen, die pleuren we op straat :)

Ach ja, liefdadigheid en omvolking ;)

En nee, nooit op een AZC geweest. Weleens langsgefietst en als ik dan zie wat voor volk er woont en wat Nederland massaal in huis haalt.. Daar word ik niet vrolijk van |:(
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:52:06 #50
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_181086433
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:46 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

De Belg mag zich hier idd vestigen. Maar wat nou als ie geen inkomen heeft? Dan mag die Belg dus lekker de straat op. Terwijl de Afrikaan gewoon lekker een dak boven zn hoofd krijgt, een zorgverzekering en..en..en. Ook als ie dus weet dat zn asielverzoek verder kansloos is omdat ie bijv. uit Marokko komt en dat land niet als onveilig bekend staat.

Maar die Belg, die komt dus op straat te staan en moet het maar uitzoeken als ie naar Neerland wilt komen. En dat vind ik dus fout, dat die kansloze Afrikaan dus wel alles krijgt maar die Belg niet. Terwijl beide hetzelfde idee hebben: we gaan naar Nederland omdat de sociale voorzieningen ed. zo goed zijn geregeld.

Dus kanslozen op de arbeidsmarkt met een compleet andere levenswijze en cultuur, die vangen we op en bieden ze alles. Maar niet-kanslozen die toevallig uit de EU komen, die pleuren we op straat :)

Ach ja, liefdadigheid en omvolking ;)

En nee, nooit op een AZC geweest. Weleens langsgefietst en als ik dan zie wat voor volk er woont en wat Nederland massaal in huis haalt.. Daar word ik niet vrolijk van |:(
Die Belg is toch slim genoeg om huisvesting, werk en allerlei andere zaken te regelen als ie naar Nederland gaat? Dat is toch niet niet-kansloos?

Verder zou ik die term omvolking maar terugnemen. Is terecht niet geoorloofd op deze site.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')