abonnement Unibet Coolblue
pi_180959225
Hallo,

Ik lees al een aantal jaar mee, maar altijd zonder account. Dus zelf nooit wat gepost.

We zitten met een klein probleem en wou dit even navragen hier.

4,5 week geleden hebben ze bij ons de keuken gestuct. Op sommige plekken dik opgezat omdat er een oude schouw zat. Het roet hebben ze geheel weggebikt en een soort primer overheen gesmeerd.

Nu is het zo dat het stucwerk een bruine uitslag heeft. Eerst dachten we dat het vocht was. Maar het wordt niet minder (laatste 2 weken met bouwdroger)

De tegelzetter adviseerde mij om de muur lichtjes op te schuren zodat de poriën open gingen en het vocht (als het vocht is) makkelijker eruit verdanpte.

Dit gedaan op plekken waar de keuken kastjes komen. Maar als ik schuur wordt de muur gewoon wit, de bruine vlekken gaan dan weg.

Hier wat foto's.


(Onder in hoek witte vrierkant is wat ik geschuurt heb)






Iemand een idee?
pi_180959832
Wellicht onvoldoende geventileerd met het drogen. In deze warmte is stucwerk zo droog, als je maar ventileert.

Als het vocht niet weg kan, het is erg warm en blijft vochtig... Dan kan het zo maar eens gaan schimmelen.

Ramen open, ventileren, goed drogen, aanslag schuren en dan is het hopelijk opgelost.
Laat die handjes wapperen!
pi_180959846
Toen we de laatste 2 weken de bouwdroger gehad hebben hebben we alles dicht gehouden. Dit moest ook met een bouwdroger.
  Moderator zondag 5 augustus 2018 @ 15:28:02 #4
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_180960669
Tja de stukadoor verdiende ook op materiaalhuur?

Inderdaad overbodig.
Laat die handjes wapperen!
pi_180968957
afhangekelijk van hoe dik het stucwerk is kan het wel een behoorlijk tijd duren voor dat het droog is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')