abonnement Unibet Coolblue
pi_180950777


De vorige delen teruglezen kan door op deze topictitel te klikken, dan krijg je ze allemaal te zien.

Bij Sanquin kun je je hier aanmelden om bloeddonor te worden.
Sanquin is, in Nederland, de enige officiële instantie waar je bloed kan doneren.

Geen zin, tijd of fut om bloed te geven? Helaas, daar tuinen we vanaf nu niet meer in:

SMOEZEN TOP 7

Ik ben bang voor de naald.
Dat zijn veel patiënten ook. Zij hebben geen keus, jij wel. Probeer het gewoon eens, je zult zien dat het meevalt. En medewerkers nemen de tijd om je op je gemak te stellen.

Geen idee waar een bloedbank in mijn buurt zit.
Sanquin heeft meer dan driehonderd afnamelocaties verspreid over Nederland. Wedden dat er ook eentje
in de buurt van jouw huis of werk zit? Ga naar deze pagina en je ziet een kaart waar de afnamelocaties zitten.

Daar heb ik met mijn drukke baan echt geen tijd voor.
Bloed geven duurt inclusief de keuring en het kopje koffie na afloop vaak maar een uurtje. Het kan bovendien op veel donorcentra ook ’s avonds. En menig werkgever geeft graag een uurtje vrij om onder werktijd te gaan geven. ‘Voor jou maar even, voor de patiënt een heel leven’, zeggen ze bij Sanquin.

Ik ben vast te dik, te dun, te kort, te lang, te jong, te oud...
In principe kan iedere persoon tussen de 18 en 65 jaar en met een gewicht van minimaal 50 kilo bloed geven, mits zijn of haar gezondheid dat toelaat.

Ik heb geen zin om gratis bloed te geven, waarmee Sanquin dan veel geld verdient.
Sanquin gebruikt alle inkomsten voor het testen en bewerken van het bloed, voor de ontwikkeling en verbetering van de bloedtransfusie en voor de ontwikkeling en productie van geneesmiddelen. Sanquin is een stichting zonder winstoogmerk.
En je krijgt wel hele gave erkenningen

Sanquin wil mijn bloed niet
Als je het met iemand doet uit een risicogebied, met prostituees hebt geslapen, mag je 12 maanden geen bloed geven. Heb je bloed ontvangen, bepaalde operaties of behandelingen ondergaan of heb je als man seks met andere mannen, dan is je bloed nooit welkom. In andere gevallen heb je eigenlijk geen excuus.

Je hebt er zo lang last van
In het algemeen heeft een bloeddonatie weinig effect op het functioneren. Donoren wordt wel verzocht om na de afname nog even te rusten en wat te drinken: men kan zich direct na de afname wat duizelig voelen. Ook kan men de ervaring hebben dat men zich de rest van de dag wat "flauw" voelt. Inspannend werk of zwaar sporten kan dan beter vermeden worden de eerste 12 uur na de afname. De meeste bloedbanken laten donoren de eerste 30 minuten na donatie in de kantine plaatsnemen en een snack en verfrissing nemen, zodat ze kunnen herstellen.
Het lichaam gaat na afname weer nieuw bloed maken. Het volume van het bloedplasma is na ongeveer 12 uur weer op het oude peil, het bloedplasma en de bloedplaatjes zijn binnen enkele dagen aangevuld, de rode bloedcellen zijn na enkele weken vervangen, en het ijzergehalte is na circa twee maanden hersteld.

Potentiele smoes nr. 8: Ik ben homo
Hier wordt momenteel uitgebreid over gediscussieerd. Sanquin wacht europese richtlijnen af, de tweede kamer heeft de motie van Pia Dijkstra (D66) aangenomen. De eerste kamer wordt nog spannend vanwege de sterkere positie van conservatief christenen.

Voor alle overige vragen die je over bloed of Sanquin mocht hebben, kijk eens op http://www.sanquin.nl/over-sanquin/veelgestelde-vragen/

Topic vol? Hier kan je de tekst vandaan halen
  zondag 5 augustus 2018 @ 11:33:23 #2
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_180956775
Depressie

Je mag bloed geven bij depressie en het gebruik van antidepressiva als je je goed voelt. Als bij de keuring twijfel bestaat over je gemoedstoestand, dan is beoordeling hiervan aan de donorarts.

Wist ik niet eens :@
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_181738640
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 11:01 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Plasma of volbloed?

Kan zijn dat je niet snel genoeg hersteld(vooral bij volbloed) en het daardoor steeds lager is. Hoe regelmatig ga je?
Volbloed, ben van plan om volgende week weer te gaan. Dus wel elke 8-10 weken een keer.
pi_181743846
Mag je ook bloed geven als je ADHD medicatie slikt? Weet iemand dat hier?

Overigens heb ik de dag na bloed geven altijd het meeste last, trap op lopen, fietsen, dat soort dingen sta ik altijd bij te hijgen :')
En ik heb inmiddels een moedervlekje op de plek waar ze altijd prikken. Ik krijg dat vaker als ik ergens een ‘gaatje’ heb.
:+
compact en kleverig.
pi_181753674
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2018 07:29 schreef JaniesBrownie het volgende:
Mag je ook bloed geven als je ADHD medicatie slikt? Weet iemand dat hier?

Overigens heb ik de dag na bloed geven altijd het meeste last, trap op lopen, fietsen, dat soort dingen sta ik altijd bij te hijgen :')
En ik heb inmiddels een moedervlekje op de plek waar ze altijd prikken. Ik krijg dat vaker als ik ergens een ‘gaatje’ heb.
:+
Met dexamfetamine mag je slikken zolang je jezelf prima voelt en lekker in je vel zit.

Heb ik toen nagevraagd bij de donorlijn :+. Wel blijven aangeven bij elke vragenlijst.
pi_182011188
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2018 22:49 schreef Skalton het volgende:

[..]

Volbloed, ben van plan om volgende week weer te gaan. Dus wel elke 8-10 weken een keer.
Ben ondertussen weer geweest en dit keer was het weer lager, na 3x meten was het eindelijk boven de drempel en kon ik doneren.
pi_182196843
Weet iemand toevallig of je mag doneren als je bupropion (Wellbutrin) slikt? Bij antidepressiva in het algemeen wel, maar dit is een atypische dus misschien een uitzondering.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_183125703
Ik zit als enige op de afname.. Trieste bedoeling :P
  dinsdag 13 november 2018 @ 16:56:39 #9
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_183125900
Ik mag volgende week weer.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_183358059
quote:
"Ik ben bang voor de naald.
Dat zijn veel patiënten ook. Zij hebben geen keus, jij wel. Probeer het gewoon eens, je zult zien dat het meevalt. En medewerkers nemen de tijd om je op je gemak te stellen."
Je moet ook een beetje mazzel hebben dat je een goeie prikker treft. Ik heb zelf nu 2 jaar ervaring met dagelijks meerdere infuusjes/vleugelnaalden prikken (niet geheel hetzelfde als bloed prikken, kleinere naald etc..) en ik heb gemerkt door wat patiënten vertellen, dat er een hoop slechte prikkers rondlopen.
Zowel bij bloedbanken als in het ziekenhuis.

Dat je zo'n ouwe baas op je prikstoel krijgt, die binnenkomt met 'wel je best doen he, normaal ben ik altijd heel moeilijk te prikken. Dat vertellen ze me elke keer als ik bloed moet prikken.'
En dan zonder ook maar te stuwen zie je op z'n arm 3 enorme kabels lopen waar je een dartpijl blindelings in kan gooien.

Echt, het komt vaak voor dat er professionele prikkers zijn, die het presteren om bij de makkelijkste vaten/patiënten tot 2x toe mis te prikken. Dramatisch af en toe...
En zo moeilijk is het echt niet :')

Nog een mooie, vind ik zelf, afsluitende anekdote. M'n vriendin moest een keer bloed laten prikken, en zij kreeg een prikker van het kaliber 'U bent de 2e patiënt die ik sinds vandaag zelfstandig mag prikken. Hebt u daar bezwaar tegen? Want dan haal ik even een meer ervaren collega.'
Op zich netjes dat ie het even zegt, maar je komt ook meteen behoorlijk onzeker over.
Misprikken gebeurt de beste, meest ervaren, prikker. Het wordt pas een probleem als je daar zelf vet moeilijk over gaat zitten doen.
Als je de patiënt gewoon een beetje afleidt, een stom grapje maakt ('Zo, nou maakt u zich geen zorgen hoor, meestal zit ie er binnen 16x keer proberen wel in. HAHA.' Zoiets.) en gewoon zo snel mogelijk doorgaat met de tweede poging hebben sommige patiënten het niet eens in de gaten.

Maar goed, vriendin vind het allemaal wel best. Ik zit er naar te kijken van een kleine afstand. Die gozer loopt een beetje aan te klungelen, zoals iedereen die net zelfstandig mag.
Ik kan het niet laten om toch even te checken of ie geen stapjes vergeet. Lijkt allemaal wel best te gaan, beetje onwennig maar dat mag.

Alles klaar, hij gaat zitten, naald in de hand. Door z'n klungelige onzekerheid ramt ie vet ongecontroleerd die naald in haar arm. In één keer raak, dat wel, laten we het beginnersgeluk noemen. Krijgt bloed, stuwbandje los..
Vervolgens wordt die gozer lijkbleek, en gaat gewoon zelf nokkie op z'n kruk :')
Via de schoot van m'n vriendin flikkert die gozer ook nog gestrekt op de vloer.. Het was echt prachtig om te zien.

Ik heb zelf al best wat patiënten gehad die ff out gingen bij het prikken, maar dat de prikker zelf nokkie gaat van z'n eigen prikje, is toch gewoon fantastisch :)

Sorry voor het hele verhaal, maar wilde dit even delen ^O^
"What seems to be the officer, problem?"
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 25 november 2018 @ 12:09:05 #11
39237 crew  H_T
2733
pi_183358381
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 11:43 schreef Dick_Honeybush het volgende:

[..]

Vervolgens wordt die gozer lijkbleek, en gaat gewoon zelf nokkie op z'n kruk :')
Via de schoot van m'n vriendin flikkert die gozer ook nog gestrekt op de vloer.. Het was echt prachtig om te zien.

Ik heb zelf al best wat patiënten gehad die ff out gingen bij het prikken, maar dat de prikker zelf nokkie gaat van z'n eigen prikje, is toch gewoon fantastisch :)

Sorry voor het hele verhaal, maar wilde dit even delen ^O^
:D
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_183358962
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 11:43 schreef Dick_Honeybush het volgende:
Misprikken gebeurt de beste, meest ervaren, prikker. Het wordt pas een probleem als je daar zelf vet moeilijk over gaat zitten doen.
Als je de patiënt gewoon een beetje afleidt, een stom grapje maakt ('Zo, nou maakt u zich geen zorgen hoor, meestal zit ie er binnen 16x keer proberen wel in. HAHA.' Zoiets.) en gewoon zo snel mogelijk doorgaat met de tweede poging hebben sommige patiënten het niet eens in de gaten.
Misschien werkt zoiets voor jou, maar er zijn ook mensen die juist eerlijkheid op prijs stellen.
Het is dus heel persoonlijk. Ik vind het juist heel netjes dat die prikker het vertelt en vraagt of het een probleem is, in plaats van zo'n dom grapje.

Wel een mooi verhaal. :D
pi_183365217
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 12:54 schreef wyccie het volgende:

[..]

Misschien werkt zoiets voor jou, maar er zijn ook mensen die juist eerlijkheid op prijs stellen.
Het is dus heel persoonlijk. Ik vind het juist heel netjes dat die prikker het vertelt en vraagt of het een probleem is, in plaats van zo'n dom grapje.

Wel een mooi verhaal. :D
Maar is iets niet zeggen hetzelfde als liegen? Kijk, als de patiënt er expliciet om vraagt geef je uiteraard eerlijk antwoord.
Toen ik net zelfstandig mocht prikken (dan heb je er al 50 gedaan onder begeleiding van een ervaren collega, vervolgens moesten de artsen van mijn afdeling nog een keertje meekijken, en zij bepalen dan of je zelfstandig mag) zei ik het ook meteen in het begin tegen de patiënt.

Probleem wat je dan krijgt is dat je best vaak te horen krijgt dat je dan dus maar die meer ervaren collega moet gaan halen. Ten eerste mis ik dan juist de ervaring die ik moet gaan opdoen, en ten tweede (maar dit is afdeling afhankelijk) was daar bij ons lang niet altijd tijd voor. Je bent tenslotte bekwaam gevonden in het prikken, dus er is niet meer altijd iemand beschikbaar om het meteen van je over te nemen als de patiënt dat wil.
Komt nog bij dat het op mijn afdeling best belangrijk is op welk tijdstip iemand geprikt wordt. Als al mijn collega's bezig zijn met hun patiënten, dan zal ik het toch echt zelf moeten zien te fiksen, want tijd om te wachten is er bijna nooit.

Ik ben altijd voor eerlijkheid, en ik ben zo open mogelijk tegen mijn patiënten. Vragen zal ik altijd zo goed als ik kan, en mag, beantwoorden.
Maar ik heb wel ervaren dat het een stuk beter werkt, voor iedereen, als je het gewoon niet zegt en daar gewoon staat als de bekwame zorgprofessional die je in feite bent.

Als de patiënt relaxed is (ipv zenuwachtig omdat iemand zijn eerste prikje zelfstandig mag gaan 'proberen') maak je het voor jezelf ook een stuk makkelijker. Daar word je vanzelf dan alweer een stuk zelfverzekerder van, en je moet niet bang zijn om mis te prikken. Daar hebben veel onervaren collega's van mij nog wel eens last van. De kleinste twijfel voelen patiënten feilloos aan, en dat is voor niemand leuk, dus ik probeer dat gewoon te voorkomen.

Patiënten worden er over het algemeen niet rustiger van als jij vet een groot probleem gaat staan te maken van iets wat in 99% van de gevallen hooguit een beetje vervelend is :Y
"What seems to be the officer, problem?"
pi_183366993
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 18:11 schreef Dick_Honeybush het volgende:
Maar is iets niet zeggen hetzelfde als liegen? Kijk, als de patiënt er expliciet om vraagt geef je uiteraard eerlijk antwoord.
Nee, dat is niet liegen, maar dat bluffen was blijkbaar ook gewoon niets voor die prikker. Hij was zo zenuwachtig dat het hem echt niet zou lukken om niets te laten merken. :D
Persoonlijk heb ik geen probleem met naalden en zo, dus als ik weet dat iemand voor het eerst prikt, kan ik de prikker op zijn gemak stellen. Inderdaad, als ze een relaxte patiënt hebben, hoeven zij ook minder zenuwachtig te zijn.
Ik snap je frustratie dat je als beginner niet genoeg ervaring kunt opdoen en dat er geen tijd is in het ziekenhuis. Gelukkig geldt de hectiek van een ziekenhuisafdeling niet bij de bloedbank en hebben ze wel de keus uit meerdere prikkers.

Overigens heb ik de vorige oproep afgebeld. Ik hoop dat de volgende op het juiste moment komt. Ik doneer tegenwoordig nog maar 1-2 keer per jaar ivm hardlopen. Voor plasma zijn mijn vaten dan weer net niet groot genoeg. Hmmm, misschien de volgende keer toch nog maar eens een keer laten beoordelen.
pi_183385103
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 19:41 schreef wyccie het volgende:

[..]

Nee, dat is niet liegen, maar dat bluffen was blijkbaar ook gewoon niets voor die prikker. Hij was zo zenuwachtig dat het hem echt niet zou lukken om niets te laten merken. :D
Nee klopt, de arme vent.
Het is daarbij ook best lastig om op zo'n manier out te gaan, op degene naast je te vallen om daarna de vloer te koppen, zonder dat het opvalt :)

quote:
Persoonlijk heb ik geen probleem met naalden en zo, dus als ik weet dat iemand voor het eerst prikt, kan ik de prikker op zijn gemak stellen. Inderdaad, als ze een relaxte patiënt hebben, hoeven zij ook minder zenuwachtig te zijn.
Ik snap je frustratie dat je als beginner niet genoeg ervaring kunt opdoen en dat er geen tijd is in het ziekenhuis. Gelukkig geldt de hectiek van een ziekenhuisafdeling niet bij de bloedbank en hebben ze wel de keus uit meerdere prikkers.
Daar zul je wel gelijk in hebben. Nou heb en krijg ik gelukkig wel genoeg ervaring, aangezien ik gemiddeld meer prik dan de bloedprikkers bij ons.
Persoonlijk vind ik het juist wel fijn dat je op zo'n manier 'gedwongen' wordt om zelf dingen op te lossen. Daar leer je natuurlijk heel snel heel veel van. Maar dat zal niet iedereen zo ervaren uiteraard.

quote:
Overigens heb ik de vorige oproep afgebeld. Ik hoop dat de volgende op het juiste moment komt. Ik doneer tegenwoordig nog maar 1-2 keer per jaar ivm hardlopen. Voor plasma zijn mijn vaten dan weer net niet groot genoeg. Hmmm, misschien de volgende keer toch nog maar eens een keer laten beoordelen.
Je vaten/armen warm maken/houden helpt om ze groter te maken. Of voordat je geprikt gaat worden een tijdje pompen, vuist open en dicht, of met aangespannen spieren je arm strekken en buigen. Veel meer kun je er volgens mij zelf niet aan doen.
Succes ermee!
"What seems to be the officer, problem?"
pi_183444256
Vandaag donatie 65 gehad. Bij thuiskomst meteen maar een t-shirt besteld vanwege het 20 jarig bestaan van Sanquin. :) :)

https://www.sanquin.nl/bloedmooi
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_183508980
Nummer 15 zit er alweer op. Nu wachten tot feb/maart :(
  maandag 3 december 2018 @ 09:24:50 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_183509225
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 18:59 schreef Bos81 het volgende:
Vandaag donatie 65 gehad. Bij thuiskomst meteen maar een t-shirt besteld vanwege het 20 jarig bestaan van Sanquin. :) :)

https://www.sanquin.nl/bloedmooi
:D Die zijn gaaf!

Ik ga vanmiddag weer voor plasma. :s)
***
pi_183552188
Mijne shirt is net binnen gekomen, bloedserieus heb ik gekozen, vallen wel erg klein voor vrouwen iig dus maatje groter besteld.
  woensdag 5 december 2018 @ 17:45:24 #20
13749 AirwiN
Deeper shade of soul
pi_183553050
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 16:56 schreef Memento-Mori het volgende:
Mijne shirt is net binnen gekomen, bloedserieus heb ik gekozen, vallen wel erg klein voor vrouwen iig dus maatje groter besteld.
Dank voor de tip, ook eentje besteld. :9
And if you don't like it then hey fuck you!
I'm just a cool young brother who looks kinda old
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  woensdag 5 december 2018 @ 17:47:23 #21
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_183553082
quote:
14s.gif Op woensdag 5 december 2018 17:45 schreef AirwiN het volgende:

[..]

Dank voor de tip, ook eentje besteld. :9
Ik ook :Y. Bloedfanatiek.

Die kleur en tekst vind ik het leukst.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_183554012
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 17:47 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik ook :Y. Bloedfanatiek.

Die kleur en tekst vind ik het leukst.
ik had later pas door dat de tekst bij 'n specifieke kleur hoorde, zeg maar direct na het invoeren :') dan had ik nml ook bloedfanatiek gekozen. Ik heb vorige week dinsdag gedoneerd, was de eerste dag vd actie, toen ook meteen aangevraagd
  woensdag 5 december 2018 @ 18:32:22 #23
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_183554034
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 18:31 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

ik had later pas door dat de tekst bij 'n specifieke kleur hoorde, zeg maar direct na het invoeren :') dan had ik nml ook bloedfanatiek gekozen
Oranje is zo'n lastige kleur :@.

Vallen ze heel klein? Ik heb meestal maat S, dus nu maat M besteld...
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_183554168
Ik heb normaal van shirtjes l nu xl besteld en had voor mij zelfs nog wel iets losser gemogen dus valt wel echt zeker 'n maat kleiner. Vrouwenmodel iig. Ja de donkerrode is het mooist maarja ik had toen al besteld haha.
  woensdag 5 december 2018 @ 18:41:53 #25
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_183554191
Hmm, even afwachten dan.

Ik vind t wel echt een leuke actie *O*.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_183554267
Ik ook,tis 'n fijne stof en hopelijk levert het wat nieuwe donoren op
  woensdag 5 december 2018 @ 18:50:40 #27
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183554343
Die fanatiek vind ik 't mooiste, maar ronde hals. Helaas.
pi_183554419
Vrouwenmodel heeft een V hals! :) Overigens waren medewerkers toen ik er vorige week dinsdag was de shirts aan het passen vandaar dat ik wist dat ze klein vallen
pi_183555528
20ste keer gedoneerd deze avond *O*
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_183565243
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 18:59 schreef Bos81 het volgende:
Vandaag donatie 65 gehad. Bij thuiskomst meteen maar een t-shirt besteld vanwege het 20 jarig bestaan van Sanquin. :) :)

https://www.sanquin.nl/bloedmooi
Wat leuk, heb er ook eentje besteld.

Mag morgen weer, als het dit keer wéér zo slecht valt dan meld ik me voorlopig af. Geen zin in elke keer 2 dagen ziek zwak en misselijk te zijn. }:|
pi_183580110
Nou, dat ging haske mooi :Y Voelde de vingerprik en naald dit keer nauwelijks, ook voor het eerst!

En mezelf aangemeld als plasmadonor, de artsen vonden het niet oké dat ik steeds 2 dagen ziek was.
pi_183580134
Ik mag geen plasma, maar vind het ook wel best zo. Dan moet je wel vaak opdraven
En ik heb eigenlijk nergens last van
pi_183580597
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 09:58 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ik mag geen plasma, maar vind het ook wel best zo. Dan moet je wel vaak opdraven
En ik heb eigenlijk nergens last van
Waarom mag je niet? Ben je te licht?

Je moet niks, maar ze willen het liefst 6x per jaar als minimum. Als het mij goed ''bevalt'' wil ik in principe elke maand wel doneren.
pi_183581475
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 10:37 schreef Poes. het volgende:

[..]

Waarom mag je niet? Ben je te licht?


nee, 0Neg bloedgroep - omdat iedereen die mag ontvangen ben je te waardevol als volbloed donor
pi_183581511
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 11:31 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

nee, 0Neg bloedgroep - omdat iedereen die mag ontvangen ben je te waardevol als volbloed donor
Aahh ja, vanmorgen nog een oproep gezien.
Ik heb 0+ en mij hebben ze nu liever als plasmadonor.
pi_183581595
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 11:33 schreef Poes. het volgende:

[..]

Aahh ja, vanmorgen nog een oproep gezien.
Ik heb 0+ en mij hebben ze nu liever als plasmadonor.
ja klopt daar hebben ze meer dan genoeg van voor volbloed
pi_183581618
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 11:37 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ja klopt daar hebben ze meer dan genoeg van voor volbloed
Is mijn plasma dan geschikt voor iedereen?
pi_183581627
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 11:38 schreef Poes. het volgende:

[..]

Is mijn plasma dan geschikt voor iedereen?
ik heb eerlijk geen idee of bloedgroep nog relevant is bij ontvangen van plasma eigenlijk
pi_183581649
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 11:39 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik heb eerlijk geen idee of bloedgroep nog relevant is bij ontvangen van plasma eigenlijk
Kan het zo ook niet vinden op Google.

Ik mag begin februari voor het eerst, ben benieuwd :)
pi_183589469
Bloedgroepen zijn wel van belang bij plasma; AB is daar juist universele donor:


(bron)
pi_183590006
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 18:21 schreef Tochjo het volgende:
Bloedgroepen zijn wel van belang bij plasma; AB is daar juist universele donor:

[ afbeelding ]
(bron)
en ik met mijn 0- de universele ontvanger, grappig :)
  vrijdag 7 december 2018 @ 18:53:43 #42
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_183590041
Ik heb 0+. Maar hier kun je alleen maar volbloed geven. Dus doe ik dat :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_183590167
Ook shirt besteld. Ik had eigenlijk bloedserieus gewild, maar de kleur van fanatiek vind ik mooier.

Mijn donatie ging niet door. Vier keer te laag Hb helaas. Maar eigenlijk was dat misschien ook wel beter, want het was een hectische week.
Ik zal toch nog eens vragen of ik misschien niet plasma kan geven, want ik moet vaak uitstellen omdat het niet goed uitkomt ivm marathons lopen. Maar ik ben bang dat mijn vaten niet goed genoeg zijn.
  zaterdag 8 december 2018 @ 06:24:27 #44
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_183600528
Ik moet volgende week weer en was anderhalve maand geleden ook al geweest.

Ik begin toch steeds meer te neigen naar het amerikaans model, waar donoren worden ¤25,-- worden betaald per plasma donatie. Sommige minima gaan 6x per maand om te doneren (er is daar mindere doneercultuur als hier). We hebben niet voor niks marktwerking in de zorg tegenwoordig, daarnaast verkoopt sanquin ook bloed aan derden, die daar dan uiteindelijk winst over proberen te maken. Misschien is het toch een goed idee om donoren te gaan betalen per donatie. Je krijgt hierdoor meer donoren en de prijs per donor zal dan logischerwijs ook gaan zakken. Dat donoren gratis doneren is eigenlijk nog een overblijfsel vanuit het ziekenfondstijdperk, in het huidige marktmodel zouden we deze gedachtegang los moeten laten.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  zaterdag 8 december 2018 @ 06:28:47 #45
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_183600533
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 18:59 schreef wyccie het volgende:
Ook shirt besteld. Ik had eigenlijk bloedserieus gewild, maar de kleur van fanatiek vind ik mooier.

Mijn donatie ging niet door. Vier keer te laag Hb helaas. Maar eigenlijk was dat misschien ook wel beter, want het was een hectische week.
Ik zal toch nog eens vragen of ik misschien niet plasma kan geven, want ik moet vaak uitstellen omdat het niet goed uitkomt ivm marathons lopen. Maar ik ben bang dat mijn vaten niet goed genoeg zijn.
Tomatenpuree = maakt meer ijzeropname mogelijk. 1 lepeltje tomatenpure per dag was de tip die ik kreeg van de arts bij sanquin toen mijn Hb te laag was. Als ik afval en veel sport tegelijkertijd, dan eet ik minder en blijkbaar was mijn gezonde levensstijl destijds zo rigoureus dat goede ijzeropname niet meer mogelijk was. Ook meer ijzer eten hielp niet, omdat mijn lichaam niet de stofjes in zich had om dit ijzer te verwerken (tomatenpuree bezit deze stofjes wel in hoge mate). Dus ik zoeken naar een recept wat paste bij nederlandse kost inzake tomatenpuree, want dat was even zoeken hoor. Uiteindelijk kwam ik uit bij Antiliaanse Krioyosaus, een smakelijke saus voor bij alles gemaakt van groenten en tomatenpuree en heb sindsdien nooit meer een laag Hb gehad. Zo eet je dan meerdaags in de week een klein beetje tomatenpuree en verbeter je de ijzeropname van je lichaam, met een hogere Hb--waarde en lekkerdere maaltijden tot gevolg.

Recept van Antiliaanse Krioyosaus staat niet meer online, de auteur heeft het verwijderd van pinterest maar ik heb het op papier en zal het hier delen. Het is een mooie manier om meer tomatenpuree te eten en zo je Hb in check te houden. De saus is uitermate geschikt voor bij varken, rund en rijst, maar ook bij bepaalde kipbereidingen smaakt het prima. In de antillen gebruiken oma's en moeders deze Krioyosaus om kinderen meer groenten te laten eten. Het is echt heel lekker, gezond en kan een simpel stukje nederlands vlees of rijstgerecht echt op kalefateren.

Ik gebruik per hoofdsgerecht met normale portionering 3 eetlepels Krioyosaus met een kop erop en dan heb ik altijd voldoende smakelijke saus voor bij vleesgerechten. Uit de onderstaande hoeveelheid van een pan Krioyosaus, haal ik 6 porties waarvan ik er 4 porties in de vriezer doe (2 porties per bakje).

Recept Krioyosaus (verbeteren Hb-waarde)
• Kortsnijden en bakken voor 5 minuutjes met wat zout en olie: 1 Rode Paprika, 1 Groene Paprika, 2 Ui, 2 Knoflook;
• Los een maggi boullionblokje op in een heel klein beetje water en voeg dit toe samen met 1 kortgesneden tomaat en kook even door;
• Voeg smaakmakers toe: Potje tomatenpuree 70gr, 2 el ketchup, 1 el ketjap manis, pittige smaakmakers en/of een madam jeanette (ikzelf gebruik chilikruidenmix voor vlees of de sriracha-spuitfles want ik ben een boerenpummel met potjes);
• Haal indien toegepast de madam jeanette uit de pan, pak een staafmixer en breng de Krioyosaus op gewenste dikte. Ik vind het altijd wel lekker om wat fijnmazige textuur te proeven, maar als je het kortwiekt dan is eventueel de smaak iets meer verfijnd (geen idee maar ieder zijn eigen ding);
• Breng op smaak met peper en zout.

Tegenwoordig maak ik variaties erop, gele paprika ipv de groene etcetc, smaakt allemaal ook prima maar het originele recept blijft toch het lekkerste.

[ Bericht 7% gewijzigd door govie op 08-12-2018 07:18:38 ]
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_183600957
Ik wilde donderdag weer gaan doneren, voor het eerst na de zwangerschap+bevalling. Helaas was baby ziek, dus ging het niet door.

Hopelijk de volgende mogelijke keer weer.

ABRh+ hier, trouwens.

[ Bericht 8% gewijzigd door arvensis op 08-12-2018 09:10:46 ]
Protège moi de mes désirs.
pi_183602801
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 06:24 schreef govie het volgende:
Ik moet volgende week weer en was anderhalve maand geleden ook al geweest.

Ik begin toch steeds meer te neigen naar het amerikaans model, waar donoren worden ¤25,-- worden betaald per plasma donatie. Sommige minima gaan 6x per maand om te doneren (er is daar mindere doneercultuur als hier). We hebben niet voor niks marktwerking in de zorg tegenwoordig, daarnaast verkoopt sanquin ook bloed aan derden, die daar dan uiteindelijk winst over proberen te maken. Misschien is het toch een goed idee om donoren te gaan betalen per donatie. Je krijgt hierdoor meer donoren en de prijs per donor zal dan logischerwijs ook gaan zakken. Dat donoren gratis doneren is eigenlijk nog een overblijfsel vanuit het ziekenfondstijdperk, in het huidige marktmodel zouden we deze gedachtegang los moeten laten.
Geld voor donaties stimuleert tot liegen op de vragenlijsten. Als je geld nodig hebt voor je volgende shot heroïne ga je natuurlijk niet invullen dat je wel eens drugs spuit, en dan krijgt een zieke ontvanger HIV ^O^
pi_183602968
Leuk die T-shirt actie. Meteen eentje besteld. Ik kreeg een bevestiging voor een compleet wervingspakket dus ik ben benieuwd wat ik nu aangeleverd krijg. _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_183602988
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 11:31 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Geld voor donaties stimuleert tot liegen op de vragenlijsten. Als je geld nodig hebt voor je volgende shot heroïne ga je natuurlijk niet invullen dat je wel eens drugs spuit, en dan krijgt een zieke ontvanger HIV ^O^
Precies. Geen goede prikkel.

Ik ben voorstander van het geven van korting op je ER of verzekeringspremie als je orgaan- of bloeddonor bent.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_183603002
Cat, dat is een mooie oplossing :Y
pi_183603003
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 11:31 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Geld voor donaties stimuleert tot liegen op de vragenlijsten. Als je geld nodig hebt voor je volgende shot heroïne ga je natuurlijk niet invullen dat je wel eens drugs spuit, en dan krijgt een zieke ontvanger HIV ^O^
goed punt
  zondag 9 december 2018 @ 11:28:01 #52
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_183621703
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 11:31 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Geld voor donaties stimuleert tot liegen op de vragenlijsten. Als je geld nodig hebt voor je volgende shot heroïne ga je natuurlijk niet invullen dat je wel eens drugs spuit, en dan krijgt een zieke ontvanger HIV ^O^
Al die batches bloed worden al getest hoor. Het maakt niks uit of ze liegen of de vragenlijst, maar sanquin krijgt wel minder inzicht in de donateur (maar dat is opzich geen probleem denk ik). Volgens mij is het een efficiencyverhaal, waarbij men als men kans heeft op aangetast bloed, men dat in een apart batch kan stoppen en hopelijk zo minder kosten hoeft te makentov de opbrengst, een efficiency vraagstuk dus (zeker weten doe ik het niet maar wel erg logische gedachte vind ik).
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  zondag 9 december 2018 @ 11:34:04 #53
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_183621784
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 11:43 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Precies. Geen goede prikkel.

Ik ben voorstander van het geven van korting op je ER of verzekeringspremie als je orgaan- of bloeddonor bent.
Dat is ook een leuk idee.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_183621851
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 11:28 schreef govie het volgende:

[..]

Al die batches bloed worden al getest hoor.
HIV is niet gelijk na besmetting aan te tonen volgens mij. En drugsverslaafden hebben sowieso een ongezonde levensstijl waarbij je patienten in gevaar brengt. Zoals je weet mag je bij een verkoudheidje al niet doneren, bloed gaat niet alleen naar traumapatienten maar ook naar kankerpatiënten met zeer slechte weerstand
  zondag 9 december 2018 @ 11:43:37 #55
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_183621904
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2018 11:39 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

HIV is niet gelijk na besmetting aan te tonen volgens mij. En drugsverslaafden hebben sowieso een ongezonde levensstijl waarbij je patienten in gevaar brengt. Zoals je weet mag je bij een verkoudheidje al niet doneren, bloed gaat niet alleen naar traumapatienten maar ook naar kankerpatiënten met zeer slechte weerstand
Dat geloof ik in eerste instantie niet, dan kan je beter gewoon in winter geen bloed meer tappen. Ik ben al zo vaak wezen bloedgeven dat de kans aannemelijk is dat ik meermaals verkouden ben geweest of een andere hefstvirusje te pakken heb gehad. Ik heb ook nog nooit op de vragenlijst zien staan, bent u verkouden ofzo... Als sanquin bloed verkoopt, dan moet dit gewoon goed zijn en men gaat geen kans nemen of vergifteging enzo inzake schadeadvocatuur enzo, dus e.e.a. zal echt wel getest moeten worden. Wel een leuke vraag aan sanquin, dat wel.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 9 december 2018 @ 11:51:45 #56
39237 crew  H_T
2733
pi_183622014
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 11:43 schreef govie het volgende:

[..]

Dat geloof ik in eerste instantie niet, dan kan je beter gewoon in winter geen bloed meer tappen. Ik ben al zo vaak wezen bloedgeven dat de kans aannemelijk is dat ik meermaals verkouden ben geweest of een andere hefstvirusje te pakken heb gehad. Ik heb ook nog nooit op de vragenlijst zien staan, bent u verkouden ofzo... Als sanquin bloed verkoopt, dan moet dit gewoon goed zijn en men gaat geen kans nemen of vergifteging enzo inzake schadeadvocatuur enzo, dus e.e.a. zal echt wel getest moeten worden. Wel een leuke vraag aan sanquin, dat wel.
Verkoudheid staat wel op de online donortest. Dat is de reden dat mijn donatie is uitgesteld. Op het papieren formulier staat het volgens mij niet
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_183622026
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 11:43 schreef govie het volgende:

[..]

Dat geloof ik in eerste instantie niet, dan kan je beter gewoon in winter geen bloed meer tappen. Ik ben al zo vaak wezen bloedgeven dat de kans aannemelijk is dat ik meermaals verkouden ben geweest of een andere hefstvirusje te pakken heb gehad. Ik heb ook nog nooit op de vragenlijst zien staan, bent u verkouden ofzo... Als sanquin bloed verkoopt, dan moet dit gewoon goed zijn en men gaat geen kans nemen of vergifteging enzo inzake schadeadvocatuur enzo, dus e.e.a. zal echt wel getest moeten worden. Wel een leuke vraag aan sanquin, dat wel.
https://www.sanquin.nl/donortest
Griep, verkoudheid of blaasontsteking
Heb je de laatste maand een infectieziekte gehad, zoals verkoudheid, griep, blaasontsteking of bronchitis?

Het is beter om tijdens griep, verkoudheid of een blaasontsteking geen bloed of plasma te geven. Wacht minimaal 14 dagen na het staken van de antibiotica of na herstel om weer bloed of plasma te komen geven.
  zondag 9 december 2018 @ 13:48:29 #58
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_183623688
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 11:51 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Verkoudheid staat wel op de online donortest. Dat is de reden dat mijn donatie is uitgesteld. Op het papieren formulier staat het volgens mij niet
Inderdaad, dat staat mij ook bij. Maar het blijft een interessante vraag hoe bloed geprocesseerd wordt en wat ze wel of niet controleren.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_183624995
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 13:48 schreef govie het volgende:

[..]

Inderdaad, dat staat mij ook bij. Maar het blijft een interessante vraag hoe bloed geprocesseerd wordt en wat ze wel of niet controleren.
De via bloed overdraagbare infectieziektes hepatitis B,C,E, hiv, syfilis en nieuwe donoren op hltv I/II als dus website.

Probleem met Hiv is dat antistoffen pas na langere tijd meetbaar zijn. Tegenwoordig is na 3 maanden al redelijk betrouwbaar maar sanquin loopt of achter of wil geen risico lopen dus houden ze nog veiligere 6 maanden aan. Nieuwste test kan zelfs na 4 weken las ik.
pi_183625076
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2018 11:43 schreef govie het volgende:

[..]

Dat geloof ik in eerste instantie niet, dan kan je beter gewoon in winter geen bloed meer tappen. Ik ben al zo vaak wezen bloedgeven dat de kans aannemelijk is dat ik meermaals verkouden ben geweest of een andere hefstvirusje te pakken heb gehad. Ik heb ook nog nooit op de vragenlijst zien staan, bent u verkouden ofzo... Als sanquin bloed verkoopt, dan moet dit gewoon goed zijn en men gaat geen kans nemen of vergifteging enzo inzake schadeadvocatuur enzo, dus e.e.a. zal echt wel getest moeten worden. Wel een leuke vraag aan sanquin, dat wel.
Ik weet niet of griep/verkoudheidsvirus via bloed overdraagbaar is, maar ze denken ook aan de donor. Als je iedere keer flauwvalt gaan ze je ook weigeren.

Er is altijd een risico dat iemand alsnog hiv heeft dus moet sanquin stoppen? Als de donor eerlijk is en vragenlijst eerlijk beantwoord is de kans acceptabel klein. En omdat de donor geen belang heeft, naast goed gevoel en de geschenkjes, hopen ze dat men eerlijk is.

Verkoudheid boven de keel is volgens mij geen probleem, maar voor de zekerheid altijd aangeven!
En als je binnen 2 weken na doneren ziek wordt moet je ook bellen!
  zondag 9 december 2018 @ 15:44:50 #61
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_183625124
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2018 15:40 schreef Jegudiel het volgende:

[..]

Ik weet niet of griep/verkoudheidsvirus via bloed overdraagbaar is, maar ze denken ook aan de donor. Als je iedere keer flauwvalt gaan ze je ook weigeren.
Is ook flauw inderdaad. 8-)
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
  zondag 16 december 2018 @ 21:18:35 #62
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_183773222
Hoi, ik ben 20 jaar en ik wil best bloed doneren. Maar ik vroeg mij af of jullie alle nadelen op een rijtje kunnen zeggen want kan er niks duidelijk op internet over vinden.
pi_183773266
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 21:18 schreef -Phineas- het volgende:
Hoi, ik ben 20 jaar en ik wil best bloed doneren. Maar ik vroeg mij af of jullie alle nadelen op een rijtje kunnen zeggen want kan er niks duidelijk op internet over vinden.
enige nadeel wat mij betreft is tijd, eens in de 4 maanden.
  zondag 16 december 2018 @ 21:27:15 #64
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_183773417
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 21:20 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

enige nadeel wat mij betreft is tijd, eens in de 4 maanden.
Heb je verder geen lichamelijke klachten ofzo?

Net aangemeld. Hoe lang duurt het voordat je iemand bloed mag geven?
pi_183773473
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 21:27 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Heb je verder geen lichamelijke klachten ofzo?

Net aangemeld. Hoe lang duurt het voordat je iemand bloed mag geven?
ik niet. Ik huppel zo van de stoel weer af, maar dat zegt niks over jou.
Ik weet niet precies hoe lang het nu duurt, ben al eeuwen donateur
pi_183778801
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 21:18 schreef -Phineas- het volgende:
Hoi, ik ben 20 jaar en ik wil best bloed doneren. Maar ik vroeg mij af of jullie alle nadelen op een rijtje kunnen zeggen want kan er niks duidelijk op internet over vinden.
Dat de roze koeken soms op zijn. :P


Ik had met volbloed altijd de 2 dagen erna vermoeidheidsklachten. Maar dan stap je gewoon over op plasma, opgelost.
  maandag 17 december 2018 @ 08:43:41 #67
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_183779562
Ik zou niet weten wat nadelen zijn, ik vind het niet zo heel prettig om aan dat apparaat te hangen maar dat is na 10 min weer voorbij.
Ik heb nergens last van erna, geen lichamelijke klachten of minder energie.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_183779651
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 08:43 schreef Luxuria het volgende:
Ik zou niet weten wat nadelen zijn, ik vind het niet zo heel prettig om aan dat apparaat te hangen maar dat is na 10 min weer voorbij.
Ik heb nergens last van erna, geen lichamelijke klachten of minder energie.
plasma of volbloed?
pi_183779953
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 08:56 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

plasma of volbloed?
lijkt mij volbloed, plasma hang je langer dan 10min aan
  maandag 17 december 2018 @ 16:00:09 #70
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_183787190
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 08:56 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

plasma of volbloed?
Volbloed inderdaad. Ik vind die naald gewoon echt niet prettig in mijn arm voelen, maar de mensen die het bloed nodig hebben hebben geen keus.

[ Bericht 6% gewijzigd door Luxuria op 17-12-2018 16:06:43 ]
All she wants and needs is just a little taste..
  woensdag 19 december 2018 @ 10:24:28 #71
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_183824401
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 08:56 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

plasma of volbloed?
Want wat is het verschil tussen die twee?
pi_183824512
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 10:24 schreef -Phineas- het volgende:

[..]

Want wat is het verschil tussen die twee?
Sanquin geeft op site informatie
https://www.sanquin.nl/voor-donors/soorten-donaties
pi_183859123
Note to self, op de dag dat ik uit de nachtdienst kom, niet doneren :')


Ik werd zojuist toch een partij niet goed, m'n 14e donatie en nog nooit last gehad, en dan jezelf niet willen laten kennen :') maar kon nog net op tijd uitbrengen dat ik me niet zo lekker voelde :') en toen iedereen heel lief, 3 man om me heen, stoel naar achter, nat doekje op m'n hoofd en toen trok ik bij. En dan nog denk je, werd ik echt niet goed of zat dat tussen m'n oren maar blijkbaar was ik wel ook echt wit weg getrokken... however gênant wel. Was vlak voor eerste teruggave.

M'n aderen hadden er wel zin in, prikken ging met bloedspetters :')
  donderdag 20 december 2018 @ 18:09:01 #74
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_183859191
Oh bah! Wat naar joh! Gelukkig waren ze er snel bij en hebben ze je opgelapt. ;)

Ik ging afgelopen zomer een keer zo goed als onderuit na een plasmadonatie. Had nog niet gegeten en dacht toen 'kan geen kwaad' om in de snikhitte nog even leuk met mijn kind wat honkballen over te gooien. Men... Vreselijk, heb me nog nooit zo kut gevoeld :o
Goeie 'note to self' idd ook. :Y
***
pi_183859368
Ja fijn is anders, ging ook echt zo langzaam in m'n hoofd van 'hmm beeetje duizelig' 'niet kijken, ergens anders aan denken, je hebt nog nooit last gehad' 'oh echt duizelig, ogen willen dicht, misschien toch aangeven' 'ik voel me niet zo lekker...' half out, voel stoel naar achter, zweten, instructies krijgen, ogen weer open proberen te houden, zweten. Nat doekje, 'oh dat is fijn' . 'gaat het weer?' 'Ja wel iets beter' 'je begint ook weer kleur te krijgen'.

Toen rustig gelegen met benen omhoog en m'n broodje verder gegeten en water op gedronken en me gênant voelen. :') ah well kan gebeuren, ik kan het iig wel verklaren en nachtdienst heeft dus toch meer aanslag op je lijf blijkbaar.
pi_183863124
Tijdje terug bericht gekregen dat ik minder vaak opgeroepen ga worden omdat mijn ferritine te laag is. Niet kritiek, maar wel zo dat het meer tijd krijgt om het herstellen.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 20 december 2018 @ 21:57:21 #77
39237 crew  H_T
2733
pi_183863930
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 21:29 schreef Mathijz het volgende:
Tijdje terug bericht gekregen dat ik minder vaak opgeroepen ga worden omdat mijn ferritine te laag is. Niet kritiek, maar wel zo dat het meer tijd krijgt om het herstellen.
Die heb ik ook gehad :Y. Duurde daarna ruim een half jaar voor ik weer een oproep kreeg, maar die viel helaas samen met ziek zijn.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_183864104
In Amsterdam doen ze dat nog steeds niet, althans niks gehoord
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 20 december 2018 @ 22:13:43 #79
39237 crew  H_T
2733
pi_183864437
quote:
13s.gif Op donderdag 20 december 2018 22:02 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
In Amsterdam doen ze dat nog steeds niet, althans niks gehoord
Als je het graag wil kan je ook naar een andere locatie overschakelen. Hilversum deed het bij mij wel, maar die zijn maar twee avonden in de week open
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  donderdag 20 december 2018 @ 22:17:43 #80
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_183864579
Hoe lang duurt het voordat ze je bellen om een afspraak te maken?

4 dagen geleden gebeld en nog steeds niks gehoord
pi_183864652
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 22:17 schreef -Phineas- het volgende:
Hoe lang duurt het voordat ze je bellen om een afspraak te maken?

4 dagen geleden gebeld en nog steeds niks gehoord
ik heb geen idee, maar je kan ook zelf bellen.
  vrijdag 21 december 2018 @ 13:48:21 #82
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_183874397
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 22:19 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik heb geen idee, maar je kan ook zelf bellen.
Gebeld vanwege de feestdagen is het wat drukker bij hen.
pi_184056845
Ik heb m'n shirt nog steeds niet binnen ;(
pi_184057102
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 12:40 schreef Poes. het volgende:
Ik heb m'n shirt nog steeds niet binnen ;(
ik krijg vandaag wel post van Sanquin zag ik in postNL app, maar volgens mij gewoon een envelop
pi_184057619
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 12:50 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik krijg vandaag wel post van Sanquin zag ik in postNL app, maar volgens mij gewoon een envelop
Ik zag het ook, met zaadjes :Y
pi_184057820
Klopt :Y kaart met zaadjes erin verwerkt.

https://www.sanquin.nl/bedankt
pi_184062510
Bloemetje ontvangen hier. ^O^
Nu het T-shirt nog :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 29 december 2018 @ 16:18:07 #88
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_184062643
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 13:19 schreef Memento-Mori het volgende:
Klopt :Y kaart met zaadjes erin verwerkt.

https://www.sanquin.nl/bedankt
Ik ook :Y.

Shirt nog niet.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_184069458
Oh ik ben niet de enige :)
Website is nog steeds online, dus ga er vanuit dat ze dan nog niet ''uitverkocht'' zijn.
pi_184088456
Wat een lief cadeautje van Sanquin
pi_184114488
quote:
Hey Poes,
Onze excuus dat je shirt nog niet binnen is.
Hij komt eraan echt waar.
In de week tot 7 december ging er iets mis in ons proces van de site naar de inpakafdeling. hierdoor zijn alle pakketten van deze week vertraagd.
We werken erg hard om de achterstand in te halen.
Je pakket komt eraan, maar helaas wel veel later dan we beloofd hadden.
Sorry
pi_184115905
Wat voor shirt gaat t over?

Dochter is bijna 18, dus ik wil haar dan meenemen als ze wil O+
compact en kleverig.
pi_184115945
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 10:45 schreef JaniesBrownie het volgende:
Wat voor shirt gaat t over?

Dochter is bijna 18, dus ik wil haar dan meenemen als ze wil O+
https://www.sanquin.nl/bloedmooi

Mijn eerste donatie was ook een week na m'n 18e verjaardag O+

Edit; dat lieg ik. Ik had m'n eerste afspraak, gaan ze een beetje bloed afnemen om te controleren e.d. Duurde volgens mij nog wel even voor ik voor het eerst werd opgeroepen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2018 10:50:51 ]
pi_184116054
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 10:46 schreef Poes. het volgende:

[..]

https://www.sanquin.nl/bloedmooi

Mijn eerste donatie was ook een week na m'n 18e verjaardag O+
tnx! Heb dr ook 1 besteld!

Ik probeer altijd al mensen over te halen :@

En ik denk voor haar ook. We hebben t er al een tijdje over :)
compact en kleverig.
  maandag 31 december 2018 @ 11:10:52 #95
447547 -Phineas-
Are you tokking to me?
pi_184116496
Is die wervingspakket en shirt gratis?
pi_184116663
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2018 11:10 schreef -Phineas- het volgende:
Is die wervingspakket en shirt gratis?
Ja, alleen voor donoren. Ze checken het wel in het systeem :+
  dinsdag 8 januari 2019 @ 15:39:27 #97
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_184280612
Ik mag vanavond weer bloed geven.

Heeft iemand t bestelde shirt al ontvangen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_184280631
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 15:39 schreef Samzz het volgende:
Ik mag vanavond weer bloed geven.

Heeft iemand t bestelde shirt al ontvangen.
ik morgen... maar ik zit met griep thuis. Maar even afbellen dus :{
compact en kleverig.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 17:23:18 #99
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_184282363
Ik heb t shirt al een paar weken (ergens de week voor kerst) binnen.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_184282441
Ik ook nog niks Samzz.

8 februari voor het eerst plasma geven, maar zit aan een antibioticakuur.. zal morgen even bellen hoe en wat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')