abonnement Unibet Coolblue
pi_180996593
Wat Mickeytje zegt heb ik ook zien gebeuren in de praktijk.

De OTS aanvechten is wat anders dan meewerken met de instanties om zo je kind in huis proberen te halen he...
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:05:39 #52
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_180996823
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 07:33 schreef silliegirl het volgende:
Wat Mickeytje zegt heb ik ook zien gebeuren in de praktijk.

De OTS aanvechten is wat anders dan meewerken met de instanties om zo je kind in huis proberen te halen he...
precies.

Ik zou ook niet weten waarom je de OTS aan zou willen vechten.

Het is geen VOTS want dan zou je kind per direct uit huis zijn gehaald binnen een uur na uitspraak VOTS
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_180997005
Waarom moet ik meewerken? Ik heb hier niks mee te maken, dit heeft ex volledig aan zichzelf te danken met haar achterlijke gedrag.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:31:06 #54
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_180997032
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 08:28 schreef T-D het volgende:
Waarom moet ik meewerken? Ik heb hier niks mee te maken, dit heeft ex volledig aan zichzelf te danken met haar achterlijke gedrag.
Omdat jij wil dat je kind bij jou komt wonen.

Dus moet jij meewerken met de voogd.

Ze is onder toezicht geplaatst omdat men zich zorgen maakt over haar welzijn.

Aangezien moeder de enige met beslissingsbevoegdheid is omtrent zorgverlening hebben ze gekozen voor een voogd zodat die kan verplichten zorg te accepteren en anders krijgt ze een schriftelijke aanwijzing. Blijft ze weigeren dan kan het kind uit huis geplaatst worden.

Dit kan ook betekenen bij jou geplaatst. En zelfs als jij nog niet het gezag hebt.

Je moet ten allen tijden meewerken in het voordeel van je kind en van jezelf.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_180997049
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 08:28 schreef T-D het volgende:
Waarom moet ik meewerken? Ik heb hier niks mee te maken, dit heeft ex volledig aan zichzelf te danken met haar achterlijke gedrag.
En hier gaat het dus mis.

Je moet niet meewerken met je ex, maar met de instantie die de OTS heeft opgelegd. Zij gaan bepalen waar en hoe in de toekomst de beste plek is voor jouw dochter. Als jij deel wil uitmaken van dat proces en eventueel die beste plek wil bieden, zul je je dus bij die instantie moeten laten zien en horen.
Jeugdzorg doet sowieso het liefst aan netwerkplaatsingen; als er een biologische vader (met of zonder gezag maakt daarin echt niks uit) is die laat zien dat hij zijn kind een prima plek kan bieden, zullen ze die altijd als reeele optie zien.
pi_180997054
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 08:28 schreef T-D het volgende:
Waarom moet ik meewerken? Ik heb hier niks mee te maken, dit heeft ex volledig aan zichzelf te danken met haar achterlijke gedrag.
wil je nou het beste voor je kind of hoe zit het? Dan ga je toch zeker je uiterste best doen om dat kind bij jou te laten wonen, en nu heb je een kans om dat zonder de medewerking van de moeder te doen. Dit gaat niet om het straffen van de moeder, dit gaat om het welzijn van je kind. Lees eens goed wat Mickytjuh en silligirl zeggen.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 08:33:41 #57
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_180997059
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 08:32 schreef silliegirl het volgende:

[..]

En hier gaat het dus mis.

Je moet niet meewerken met je ex, maar met de instantie die de OTS heeft opgelegd. Zij gaan bepalen waar en hoe in de toekomst de beste plek is voor jouw dochter. Als jij deel wil uitmaken van dat proces en eventueel die beste plek wil bieden, zul je je dus bij die instantie moeten laten zien en horen.
Jeugdzorg doet sowieso het liefst aan netwerkplaatsingen; als er een biologische vader (met of zonder gezag maakt daarin echt niks uit) is die laat zien dat hij zijn kind een prima plek kan bieden, zullen ze die altijd als reeele optie zien.
^O^ O+ precies dit.

Je advocaat heeft duidelijk geen verstand can dit soort zaken anders had hij dit allang aan je uitgelegd.

Ik denk dat wij je wel kunnen helpen.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_180998313
Ik wil voor TS nog even extra benadrukken dat een OTS geen maatregel is waar je ex om heeft gevraagd. Een OTS wordt opgelegd als vrijwillige hulpverlening onvoldoende oplevert. De OTS gaat meer buiten de medewerking van de gezaghebbende ouder om. Juist dáárom is nu meewerken van belang, omdat de voogd eventueel beslissingen kan nemen of een advies kan geven aan de rechtbank/ raad vd kinderbescherming waar je ex het niet mee eens hoeft te zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')