abonnement Unibet Coolblue
pi_184619430


- Het lijkt een groeiend geloof te zijn in de VS

- Het lijkt een geloof te zijn waarmee men door wetenschap volledig te negeren God weer boven de wetenschap probeert te zetten. Men gelooft in een ontwerper van de 'dome' en wie zou dat kunnen zijn? Nou verras ons. Het sluit daarom prima aan op vooral die van jonge aarde creationisten e.a.

- Het heerst met name onder republikeinen

- NASA vindt het een gevaarlijke beweging als in dat wanneer kopstukken binnen de regering overtuigd raken ze wetenschappelijke projecten een halt kunnen toeroepen door funding te stoppen

- Men is er zich bewust van dat het de wereld (VS vooral) terug kan sturen naar de middeleeuwen

. murica :')
pi_184620835
Deze reeks is wel redelijk doodgebloed.
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 21:21:49 #53
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_184621100
Het speelt anders nog wel. Maar vooral in de usa idd.
A child is born with no state of mind.
pi_184621136
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 21:21 schreef SuperHartje het volgende:
Het speelt anders nog wel. Maar vooral in de usa idd.
nou.. ik heb hier een euro, en..

geintje
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 21:29:28 #55
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_184621310
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 21:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]

nou.. ik heb hier een euro, en..

geintje
:D
A child is born with no state of mind.
pi_184621419
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 21:29 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

:D
Het wordt nu met name interessant omdat het de grote staat van verval binnen de VS goed aangeeft. Maar dat is een andere invalshoek.
  Moderator vrijdag 25 januari 2019 @ 21:36:43 #57
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_184621538
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 21:32 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het wordt nu met name interessant omdat het de grote staat van verval binnen de VS goed aangeeft. Maar dat is een andere invalshoek.
Zou mij echter niets verbazen als dit zich vooral in religieuze gemeenschappen afspeelt.
A child is born with no state of mind.
pi_184621917
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 21:36 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Zou mij echter niets verbazen als dit zich vooral in religieuze gemeenschappen afspeelt.
Dat is bijna zeker, en veel afwijzing van wetenschap in het algemeen is ergens vaak wel religieus gevoed.
pi_184636560
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 januari 2019 21:36 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Zou mij echter niets verbazen als dit zich vooral in religieuze gemeenschappen afspeelt.
Klopt, heb er een tijdje een paar op Instagram gevolgd, bijna elke post vergezeld van een bijbelquote. Bewijzen halen uit de bijbel etc. Van de FE-ers die we hier hadden waren er ook volgens mij die er een christelijk iets op nahielden.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 15 februari 2019 @ 18:15:20 #60
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_185034988
Behind the Curve (2018) is net aangekomen op Netflix! http://www.netflix.com/WiMovie/81015076 Via Upflix! http://upflix.net

Leuke docu.
Vooral het punt dat ze helemaal aan het eind een experiment doen..🤣


BTW ik ben ook voorstander van een spelshow, waarbij FE-ers gesponsord worden om de rand van de platte aarde te zoeken.

Voor meer details.
https://www.indy100.com/a(...)ty-show-joke-7959556

[ Bericht 5% gewijzigd door theguyver op 15-02-2019 19:54:10 ]
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 15 februari 2019 @ 18:17:32 #61
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_185035026
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 januari 2019 18:16 schreef Karstman het volgende:

[..]

Klopt, heb er een tijdje een paar op Instagram gevolgd, bijna elke post vergezeld van een bijbelquote. Bewijzen halen uit de bijbel etc. Van de FE-ers die we hier hadden waren er ook volgens mij die er een christelijk iets op nahielden.
De eerste FE-er wel. Helaas haken ze beide af wat erg jammer is.
Want ik ben gewoon ook benieuwd naar het waarom.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_185047220
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2019 18:15 schreef theguyver het volgende:
Behind the Curve (2018) is net aangekomen op Netflix! http://www.netflix.com/WiMovie/81015076 Via Upflix! http://upflix.net

Leuke docu.
Vooral het punt dat ze helemaal aan het eind een experiment doen..🤣
Cool, gelijk kijken. Zal wel flink staaltje plaatsvervangende schaamte worden. Moet je je eens voorstellen dat je moeder op TV moet zien dat je zit te verkondigen dat de aarde plat is. :')

quote:
BTW ik ben ook voorstander van een spelshow, waarbij FE-ers gesponsord worden om de rand van de platte aarde te zoeken.

Voor meer details.
https://www.indy100.com/a(...)ty-show-joke-7959556
Daar teken ik ook voor. Liever als Oh Oh Cherso ofzo, ook al heb ik al jaren geen TV abo.
pi_185047489
Holy shit. Zit er 15 minuten in, dit is echt vermakelijk maar zooo fucking ongelofelijk dat dit soort mensen bestaan en zichzelf serieus nemen. :D _O-
  zaterdag 16 februari 2019 @ 16:26:04 #64
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_185048817
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 14:24 schreef illusions het volgende:
Holy shit. Zit er 15 minuten in, dit is echt vermakelijk maar zooo fucking ongelofelijk dat dit soort mensen bestaan en zichzelf serieus nemen. :D _O-
Eind is gewoon prachtig 🤣
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_185049666
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 16:26 schreef theguyver het volgende:

[..]

Eind is gewoon prachtig 🤣
Wat enorm erg, en zeker waar dat het voor die mensen gewoon goed voelt om lekker speciaal te zijn, en als dan iemand je uitlacht kun je simpelweg zeggen "he's the bad guy."

Je krijgt gewoon plaatsvervangende schaamte bij de onzin die die freaks uitkramen zeg, Het trieste aan het hele verhaal is dat ze er nooit meer vanaf komen, ook als ze ooit bijdraaien staan ze voor de rest van de eeuwigheid met hun porem op het internet. :P
  zaterdag 16 februari 2019 @ 17:48:30 #66
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_185049987
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 17:27 schreef illusions het volgende:

[..]

Wat enorm erg, en zeker waar dat het voor die mensen gewoon goed voelt om lekker speciaal te zijn, en als dan iemand je uitlacht kun je simpelweg zeggen "he's the bad guy."

Je krijgt gewoon plaatsvervangende schaamte bij de onzin die die freaks uitkramen zeg, Het trieste aan het hele verhaal is dat ze er nooit meer vanaf komen, ook als ze ooit bijdraaien staan ze voor de rest van de eeuwigheid met hun porem op het internet. :P
Het is ook een van de meest pijnlijke documentaires die ik ooit heb gekeken, ook voor die knakker Mark Sargent die stapel verliefd is, en als een schoothondje achter die Griet aanloopt, je merkt pas echt goed aan het eind dat ze inderdaad last hebben van het special little snowflake syndroom.

En de test die ze doen aan het eind, wat neer komt op een ronde aarde, die kop van die knakker ( error 404 ) flat earth not found, is gewoon geweldig.

Voor de gene die hem niet gezien hebben.
Zet ik zometeen ff in een spoiler.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 16 februari 2019 @ 17:59:34 #67
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_185050187

De experimenten die worden gedaan in de docu,met uitleg.

Maar ik zou wel eerst even de docu kijken 😄
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 16 februari 2019 @ 21:45:08 #68
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_185055343
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2019 17:48 schreef theguyver het volgende:

[..]

Het is ook een van de meest pijnlijke documentaires die ik ooit heb gekeken, ook voor die knakker Mark Sargent die stapel verliefd is, en als een schoothondje achter die Griet aanloopt, je merkt pas echt goed aan het eind dat ze inderdaad last hebben van het special little snowflake syndroom.

En de test die ze doen aan het eind, wat neer komt op een ronde aarde, die kop van die knakker ( error 404 ) flat earth not found, is gewoon geweldig.

Voor de gene die hem niet gezien hebben.
Zet ik zometeen ff in een spoiler.
Bedankt voor de tip. Ben hem nu aan het kijken.

"When u get bored with all the other conspiracies, youll start reading about flat earth".

Ik zeg het al langer. Volg je een complot? Dat kan spannend zijn. Volg je ze allemaal? Dan heb je een psychisch probleem. Het idee dat jij met een select groepje de waarheid weet en de schapen niet maakt het spannend. Als je ze allemaal volgt, moet je je echt gaan afvragen of je hulp nodigt hebt.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_185078387
18-02-2019

Steeds meer mensen geloven dat de aarde plat is en “dat is de schuld van YouTube”


Getty Images/iStockphoto

Onderzoekers van de Texas Tech University zijn ervan overtuigd dat ze ontdekt hebben waarom steeds meer mensen ervan overtuigd zijn dat de aarde niet rond, maar plat is. Volgens hen is YouTube verantwoordelijk voor de verspreiding van de samenzweringstheorie.
De onderzoekers trokken naar een grote ‘Flat Earth’-conferentie in Raleigh, North Carolina in 2017 en eentje in Denver, Colorado in 2018. Ze spraken er met 30 aanwezigen over de manier waarop ze tot de overtuiging kwamen dat de aarde in feite een platte schijf is.

29 van de 30 ondervraagden gaven aan dat ze die mening vormden na het bekijken van YouTube-video’s die deze theorie verspreiden. “De enige persoon die dit niet aangaf was daar met zijn dochter en schoonzoon en die hadden het op YouTube gezien en hem erover verteld”, zegt Asheley Landrum, die het onderzoek leidde.

Uit de interviews blijkt dat de meeste ondervraagden video’s hadden bekeken over andere samenzweringstheorieën, onder andere over 9/11, de schietpartij in de basisschool van Sandy Hook en of NASA wel echt naar de maan ging. YouTube raadde hen vervolgens zelf ‘Flat Earth-video’s’ aan.

Landrum was verrast over de achtergrond van de respondenten. “Er was een grote spreiding en daar waren we erg verrast over. Velen hadden een hoger diploma. Er was een ingenieur, een sociaal assistent, een interimleerkracht”. Alle ondervraagden bleken ook te geloven in andere complottheorieën.

Algoritme aanpassen
Volgens Landrum, die de resultaten van het onderzoek voorstelde tijdens de jaarlijkse meeting van de Amerikaanse Vereniging voor de Bevordering van Wetenschap in Washington, DC, doet YouTube niet opzettelijk iets verkeerds, maar zou de site haar algoritme kunnen aanpassen om meer accurate informatie te tonen. “Er is veel bruikbare informatie op YouTube, maar ook veel misinformatie”, aldus Landrum. “Hun algoritmes maken het makkelijk om meegezogen te worden (in samenzweringstheorieën, red.) door informatie te presenteren aan mensen die daar meer vatbaar voor zijn.”

Wetenschappelijke video’s
“Geloven dat de aarde plat is, is op zichzelf niet noodzakelijk problematisch, maar het gaat gepaard met een wantrouwen in instellingen en autoriteit in het algemeen”, voegde ze eraan toe. “We willen dat mensen kritische consumenten zijn van de informatie die ze aangereikt krijgen, maar er moet een evenwicht zijn.”

Landrum riep wetenschappers op om hun eigen YouTubevideo’s te creëren en zo de verspreiding van samenzweringstheorieën tegen te gaan. “We willen niet dat YouTube vol video’s staat die alle redenen geven waarom de aarde plat is. We hebbe andere video’s nodig die uitleggen waarom die redenen niet echt zijn en hoe er verschillende manieren zijn waarop je dat zelf kan onderzoeken.”

(HLN)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_185078508
Hetzelfde geldt voor anti vax etc. "Informatie" van Youtube en Facebook wordt voor waar aangenomen want die onzin wordt in begrijpelijke taal uitgelegd met voor de kijker een gezonde dosis wantrouwen richting de overheid en plaatjes, veel plaatjes. Laat een wetenschapper een dergelijke video maken en hij wordt niet bekeken of geloofd want te saai of te ingewikkeld.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 18 februari 2019 @ 11:04:49 #71
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_185080511
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 08:14 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
18-02-2019

Steeds meer mensen geloven dat de aarde plat is en “dat is de schuld van YouTube”

[ afbeelding ]
Getty Images/iStockphoto

Onderzoekers van de Texas Tech University zijn ervan overtuigd dat ze ontdekt hebben waarom steeds meer mensen ervan overtuigd zijn dat de aarde niet rond, maar plat is. Volgens hen is YouTube verantwoordelijk voor de verspreiding van de samenzweringstheorie.
De onderzoekers trokken naar een grote ‘Flat Earth’-conferentie in Raleigh, North Carolina in 2017 en eentje in Denver, Colorado in 2018. Ze spraken er met 30 aanwezigen over de manier waarop ze tot de overtuiging kwamen dat de aarde in feite een platte schijf is.

29 van de 30 ondervraagden gaven aan dat ze die mening vormden na het bekijken van YouTube-video’s die deze theorie verspreiden. “De enige persoon die dit niet aangaf was daar met zijn dochter en schoonzoon en die hadden het op YouTube gezien en hem erover verteld”, zegt Asheley Landrum, die het onderzoek leidde.

Uit de interviews blijkt dat de meeste ondervraagden video’s hadden bekeken over andere samenzweringstheorieën, onder andere over 9/11, de schietpartij in de basisschool van Sandy Hook en of NASA wel echt naar de maan ging. YouTube raadde hen vervolgens zelf ‘Flat Earth-video’s’ aan.

Landrum was verrast over de achtergrond van de respondenten. “Er was een grote spreiding en daar waren we erg verrast over. Velen hadden een hoger diploma. Er was een ingenieur, een sociaal assistent, een interimleerkracht”. Alle ondervraagden bleken ook te geloven in andere complottheorieën.

Algoritme aanpassen
Volgens Landrum, die de resultaten van het onderzoek voorstelde tijdens de jaarlijkse meeting van de Amerikaanse Vereniging voor de Bevordering van Wetenschap in Washington, DC, doet YouTube niet opzettelijk iets verkeerds, maar zou de site haar algoritme kunnen aanpassen om meer accurate informatie te tonen. “Er is veel bruikbare informatie op YouTube, maar ook veel misinformatie”, aldus Landrum. “Hun algoritmes maken het makkelijk om meegezogen te worden (in samenzweringstheorieën, red.) door informatie te presenteren aan mensen die daar meer vatbaar voor zijn.”

Wetenschappelijke video’s
“Geloven dat de aarde plat is, is op zichzelf niet noodzakelijk problematisch, maar het gaat gepaard met een wantrouwen in instellingen en autoriteit in het algemeen”, voegde ze eraan toe. “We willen dat mensen kritische consumenten zijn van de informatie die ze aangereikt krijgen, maar er moet een evenwicht zijn.”

Landrum riep wetenschappers op om hun eigen YouTubevideo’s te creëren en zo de verspreiding van samenzweringstheorieën tegen te gaan. “We willen niet dat YouTube vol video’s staat die alle redenen geven waarom de aarde plat is. We hebbe andere video’s nodig die uitleggen waarom die redenen niet echt zijn en hoe er verschillende manieren zijn waarop je dat zelf kan onderzoeken.”

(HLN)
Het klopt wel, maar dat is niet per se de schuld van YouTube. Het internet werkt gewoon zo. Je kan online zetten wat je wilt. Satire brengt ook vaak dingen die niet waar zijn, dus het lijkt mij lastig alles maar te verwijderen van YT, omdat het onderwerp in de video gelogen is.

Maar het valt op dat veel complotgasten in alle complotten geloven. En toevallig vaak Trump fan zijn, en vinden dat Alex Jones ten onrechte van YT is gehaald.

Algoritme aanpassen oke, maar dat weerhoudt iemand er niet van om alsnog een zoektocht te doen. Wat ik kwalijker vind is dat veel YT kanalen leven van dit soort onzin en dat de complotvolgers niet stilstaan bij het feit dat het om inkomsten gaat en dat kanaal toevallig 'alle geheimen' weet van de overheid en complotten.

In de Netflix docu wordt gezegd dat het niet met IQ te maken heeft. Daar geloof ik dan weer niet zo in. Blijkbaar heeft men geen check in hun hoofd die probeert in te schatten wat de uploader of site-eigenaar nu precies van plan is.

Gisteren zat ik in de bus met mijn dochter, begint een man vanuit het niets te zeggen dat haar toekomst niet leuk is. Dit vanwege de EU, Chemtrials, klimaathoax, vaccineren en Rutte. Voordat hij over een platte aarde kon beginnen heb ik hem duidelijk verteld dat hij zijn complotpraatjes vooral voor zich moet houden. Allemaal redeneringen rechtsstreeks uit die video's en BNW-sites.

[ Bericht 2% gewijzigd door Vis1980 op 18-02-2019 12:28:42 ]
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_185084198
It was pointed out almost 3 years ago and several times since, that the flat earth silliness is a discredit by association Psy Op.
It was obvious from the start that there was a bigger organisation behind it all simply because of how 100’s of films all popped up within a very short time of one another. Many of the films were professionally produced using slick graphics and employing professional narrators/presenters.

Also, the user Francorex (who started the FE BS on this forum) seems to have disappeared as quickly as he arrived.
I don’t recall Francorex ever even having any history on BNW before his flat earth posts.
Maybe Francorex was not a flat-earther and his task here was to promote the discredit by association Psy Op.

The fact that it is only the MSM believers who have kept the topic alive (and seem to want to continue to discuss it)is even funnier than the flat earth subject itself, but that’s probably because it’s a subject which can easily be ridiculed and very easy to take cheap shots at, which goes to show why some people post here. The desperate attempts to continue to link the flat earth subject to serious, more important issues are also laughable.

Ga zo door jongens! You are all truly hilarious! (If only for all the wrong reasons)
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_185084556
Waarom is dit in het engels?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  maandag 18 februari 2019 @ 15:19:54 #74
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_185085064
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 14:30 schreef Tingo het volgende:
It was pointed out almost 3 years ago and several times since, that the flat earth silliness is a discredit by association Psy Op.
It was obvious from the start that there was a bigger organisation behind it all simply because of how 100’s of films all popped up within a very short time of one another. Many of the films were professionally produced using slick graphics and employing professional narrators/presenters.

Also, the user Francorex (who started the FE BS on this forum) seems to have disappeared as quickly as he arrived.
I don’t recall Francorex ever even having any history on BNW before his flat earth posts.
Maybe Francorex was not a flat-earther and his task here was to promote the discredit by association Psy Op.

The fact that it is only the MSM believers who have kept the topic alive (and seem to want to continue to discuss it)is even funnier than the flat earth subject itself, but that’s probably because it’s a subject which can easily be ridiculed and very easy to take cheap shots at, which goes to show why some people post here. The desperate attempts to continue to link the flat earth subject to serious, more important issues are also laughable.

Ga zo door jongens! You are all truly hilarious! (If only for all the wrong reasons)
Laat me raden; jij gelooft in platte aarde? Net als dat je atoombommen ontkent en 911 een inside job vindt?

Ja het is inderdaad belachelijk dat je alle bewijzen uit de lucht slaat.

Hoe lang woon je eigenlijk al in NL?

En MSM-believers? Het zegt genoeg...
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 18 februari 2019 @ 15:27:52 #75
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_185085198
Ik ken helemaal niemand uit de truther community die iets met flat erfff! heeft. Net zoals dat mandela-effect toen gepusht werd maar die sloeg niet zo goed aan. Al is het in Engels Tingo verwoordt het goed.

Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')