quote:
quote:
Johan Derksen: Wij zijn de luis in de pels van Van Gaal
VERONICA INSIDE
Johan Derksen zit vanavond weer aan één tafel met collega’s Wilfred Genee en René van der Gijp. Ditmaal niet voor RTL 7, maar voor concurrent Veronica. Verwacht weinig nieuws, al is Veronica Inside wel een half uur langer dan zijn voorganger. ,,Wij kunnen met z’n drietjes nooit erger zijn dan een hele avond Van Gaal."
Heb je er een beetje zin in?
,,Mwoah, ach… Ik zit niet de hele dag van ongeduld op mijn stoel te wippen. Wilfred, René en ik hebben een soort chemie, dat bekende sfeertje ontstaat vanzelf wel als we daar zitten. Door te lachen om de grap van een ander of natuurlijk door pure ergernis.''
Wat is er nou anders dan bij RTL 7?
,,Niet veel hoor. Het decor, dat wel, maar nog geen flauw idee hoe het eruitziet. En meestal ontstaan die olijke rubriekjes door verkapte sponsoring. Het complete team is meeverhuisd, zelfs de juffrouw van de schmink. Ik ben verder geen minuut bezig met het feit dat we nu van de heer De Mol zijn. Ja, hij bemoeit zich met alles en is er vanavond zelf ook bij. Maar dat vind ik niet erg. Die man is ouderwets de baas en zeer betrokken. De top van RTL zagen we soms jaren niet. Ja, als een contractverlenging in de lucht hing!’’
Het volgende ‘directeurtje’ dat je gaat beledigen is dus John de Mol?
,,De Mol hebben we al stevig de oren gewassen in onze RTL-tijd. Maar vrees niet, dat zal vast nog eens gebeuren. Overigens, ons eigen ‘directeurtje’ (Marco Louwerens van RTL 7, red.) wacht nu even zijn concurrentiebeding af en dan komt hij ook onze kant op. Volgens mij om alle Talpa-zenders te leiden. Die man had nog eerder getekend dan wij, haha. Oh wacht, ik weet nog een verandering!’’
Vertel…
,,Het duurt voortaan 2 in plaats van 1,5 uur. Dat vind ik wel érg lang hoor. Vinden we alle drie. Maar misschien kan een extra reclameblok worden ingebouwd.’’
Je verdient straks meer geld, begreep ik. Wat ga je daar allemaal mee doen?
,,Mensen doen net of we multimiljonair zijn en dat… valt nu ook wel weer mee. Ik ben geen type dat ineens gekke auto’s of een extra huis koopt. Ik heb een erg dure muziekhobby waar ik veel van mijn eigen geld instop. Dus dat is misschien wat. Wilfred Genee zegt altijd: je bent knettergek dat je die hele tour voor niets doet. Die man is sowieso onze zakelijk waarnemer die alles uitonderhandelt. Als De Mol mij een laag bedrag zou hebben geboden, zou ik meteen roepen: is zo prima joh.’’
Om je heen genoeg positieve geluiden gehoord? Dat jullie weer beginnen?
,,Genoeg, behalve vanuit de voetballerij. We zijn natuurlijk een luis in de pels van veel mensen als Louis van Gaal.’’
Over Van Gaal gesproken, wat vond je eigenlijk van ‘zijn’ Zomergasten-aflevering?
,,Zeer teleurstellend! Die man maakt altijd dezelfde fout door te denken dat elk woord dat hij uitspreekt relevant nieuws is. Ik zeg: dat had allemaal ook best in een half uurtje gekund. En die juffrouw (presentatrice Janine Abbring, red.) was helemaal niet tegen hem opgewassen. Dat is geen Nadia Moussaid (van Laat op Eén, red.) die ik geweldig vind. En ik deed echt mijn best haar goed te vinden. Het sleepte zich maar voort, was geen moment spannend. Wij kunnen met z’n drietjes nooit erger zijn dan een hele avond Van Gaal.’’