abonnement Unibet Coolblue
pi_180873228


Marlijn Weerdenburg presenteert samen met André van Duin vanaf woensdag 1 augustus De Nieuwe Lekkerbek op NPO 1 om 20.30 uur. In het nieuwe MAX-programma worden lekkerbekken uitgedaagd de vakkundige jury te overtuigen en uiteindelijk heel Nederland te laten genieten van hun innovatieve eetuitvinding. Alles kan, alles mag; zo lang het maar lekker en bovenal vernieuwend is.

Marlijn Weerdenburg presenteert het nieuwe MAX-programma De Nieuwe Lekkerbek. Dit doet zij samen met André van Duin, die al eerder bekend werd gemaakt. Marlijn is bij het grote publiek bekend als actrice in onder andere de serie Danni Lowinski en van haar deelname aan Wie is de mol? Daarnaast presenteerde zij onder meer de programma's Broodje Gezond en De Medicijnmannen.

Marlijn: ''Het is heerlijk om te werken met de kandidaten die meedoen aan De Nieuwe Lekkerbek. Ze bruisen van de ideeën en hebben er zin in om hun concept de wereld in te slingeren. Daar komt bij dat ik het een enorme eer vind om samen te mogen werken met André van Duin. Echt een project om mijn vingers bij af te likken!''

De Nieuwe Lekkerbek
Het aanbod van exotische producten in de supermarkten is de laatste jaren sterk gegroeid en we zijn ons steeds meer bewust van wat we eten: niet alleen biologisch en duurzaam, maar ook vooral lekker. In De Nieuwe Lekkerbek bereiden kandidaten hun vernieuwende eetsensatie, terwijl ze worden bijgestaan door Marlijn en André. Vervolgens presenteren zij hun gerecht aan de jury. Die beoordeelt de eetuitvindingen op originaliteit, kwaliteit en smakelijkheid. Een product of gerecht dat nog niet bestaat, verrast, verrukkelijk smaakt en waar Nederland ook écht warm voor gaat lopen.

De jury
De kandidaten presenteren hun eetuitvinding aan de vakjury bestaande uit Robert Kranenborg, Daan Faber, Ellen Scholtens en Alain Caron. Robert Kranenborg deed zijn kennis als chef-kok op bij gerenommeerde restaurants, verscheen in verschillende kookprogramma’s en is verbonden aan de Robert Kranenborg Academie. Daan Faber is culinair ondernemer en maakt deel uit van het driemanschap Mister Kitchen. Ellen Scholtens is culinair journalist en adviseur, en is ook betrokken bij de totstandkoming van foodfestivals. Alain Caron is onder meer tv-kok en eigenaar van twee restaurants.

Naast presentatieduo Marlijn en André en de jury zien we Janny van der Heijden ook in De Nieuwe Lekkerbek. Zij weet alles over eten en geeft uitleg over smaak(combinaties), producten en de geschiedenis van gerechten.

De Nieuwe Lekkerbek
Wekelijks vanaf woensdag 1 augustus
Om 20.30 uur op NPO 1
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_180879057
Eetuitvindingen.... ik weet niet of dat wel wat is :D Dan zie ik mensen aankomen met idiote combinaties die vooral zij zelf heel lekker vinden. Want voor 'iets wat nog niet bestaat' moet je wel rare dingen verzinnen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 1 augustus 2018 @ 20:56:37 #3
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_180882449
Het is kut. De jury is volkomen ongeschikt voor dit programma.
pi_180882583
Het heeft toch een heel hoog HHB gehalte :)
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 1 augustus 2018 @ 21:03:35 #5
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_180882634
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 21:01 schreef TLC het volgende:
Het heeft toch een heel hoog HHB gehalte :)
Echt niet. Nul! Niet te vergelijken. }:|
HHB is wél leuk.
pi_180883310
Hoe heette dat gerecht dat eruitzag als een slak? Slakketak? :D
Mon 'en!
pi_180883893
Weinig innovatiefs gezien meg een bedroevend slechte jury.

[ Bericht 1% gewijzigd door golfer op 01-08-2018 22:19:35 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_180884273
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 21:29 schreef bloempjuh het volgende:
Hoe heette dat gerecht dat eruitzag als een slak? Slakketak? :D
Slakkentaart.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_180884610
Vriendin van mij heeft ook meegedaan. Ook snel er uit wat ik niet begrijp want haar brood is echt heel erg lekker. Beetje (room)boter er op en eten maar! *O*

Maar wist al van haar dat er hele rare dingen tussen zitten.
pi_180884710
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 22:14 schreef golfer het volgende:

[..]

Slakkentaart.
Mijn Engelstalige kerel heeft het al een uur over slakketak. Klinkt toch beter dan slakkentaart (wat zat daar in? Echte slakken?)
Mon 'en!
  woensdag 1 augustus 2018 @ 23:32:14 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_180886162
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 22:32 schreef bloempjuh het volgende:

Mijn Engelstalige kerel heeft het al een uur over slakketak. Klinkt toch beter dan slakkentaart (wat zat daar in? Echte slakken?)
Yups. Voor je man: real snails.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 2 augustus 2018 @ 01:01:50 #12
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_180888055
Er zaten wel lekkere dingen bij, die twee zusjes met hun Zwolse bol bijv.
pi_180890008
Alain caron is toch die gozer van de keuringsdienst van waarde? Met zijn gebrekkig nederlands.
speak only if it improves the silence.
  Tettenkoning donderdag 2 augustus 2018 @ 10:09:32 #14
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_180891907
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 08:09 schreef TjjWester het volgende:
Alain caron is toch die gozer van de keuringsdienst van waarde? Met zijn gebrekkig nederlands.
Nee, maar hij deed wel (Junior) Masterchef dacht ik.
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
  donderdag 2 augustus 2018 @ 12:39:49 #15
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_180894910
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 08:09 schreef TjjWester het volgende:
Alain caron is toch die gozer van de keuringsdienst van waarde? Met zijn gebrekkig nederlands.
Hij heeft wel aan een aantal uitzendingen van KvW meegewerkt, ja.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_180894933
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 12:39 schreef golfer het volgende:

[..]

Hij heeft wel aan een aantal uitzendingen van KvW meegewerkt, ja.
Ik kan mij seizoenen herrineren waarbij ze regelmatig in zijn piepkleine keukentje zaten.
speak only if it improves the silence.
pi_180904258
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 01:01 schreef SiGNe het volgende:
Er zaten wel lekkere dingen bij, die twee zusjes met hun Zwolse bol bijv.
Heb je het nu over die bol of over die zusjes :')
U MAD?
  donderdag 2 augustus 2018 @ 20:49:47 #18
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_180904566
quote:
1s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 20:38 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Heb je het nu over die bol of over die zusjes :')
Die bol leek me ook wel lekker.. ;)
pi_180906101
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 08:09 schreef TjjWester het volgende:
Alain caron is toch die gozer van de keuringsdienst van waarde? Met zijn gebrekkig nederlands.
Ja. En van masterchef. En van BinnensteBuiten.

Persoonlijk vind ik Alain het meest innemende (letterlijk en figuurlijk) jurylid aan tafel.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180906999
Trouwens onvermoede humor van de mevrouw met het gembersmeersel die klonk alsof ze al honderd jaar tegen de wind in staat te roken, maar wel opmerkte dat het heel goed voor de keel is. :')
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180907373
quote:
14s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 22:31 schreef Jordy-B het volgende:
Trouwens onvermoede humor van de mevrouw met het gembersmeersel die klonk alsof ze al honderd jaar tegen de wind in staat te roken, maar wel opmerkte dat het heel goed voor de keel is. :')
Daar moest ik heel hard om lachen ja _O-
pi_180958832
Andre en marlijn doen het leuk samen, nieuw duo voor hhb.
speak only if it improves the silence.
  woensdag 8 augustus 2018 @ 23:19:49 #23
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_181043100
2 leuke gerechten vandaag voorbij zien komen: de kaaswafel en vooral het sucijsenbroodje. :9

Van Duin blijft, ook als het niet is ingestudeerd, erg scherp. _O-
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 8 augustus 2018 @ 23:32:31 #24
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_181043320
Goede producten inderdaad, de kaaswafel is een mooi alternatief voor de zoete variant en een pittig sauzijzenbroodje dat is ook wel een welkome variant op de flauwe versies die nu in de winkels liggen.
pi_181046691
Jannie - Dit stroopwafelijzer is zeker 200 jaar oud
André - Zelf gekocht?

_O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')