abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 31 juli 2018 @ 11:48:18 #1
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_180851570
Beste jonge luitjes,

Ik ben maanden bezig om een afstudeerstage te vinden voor hbo Civiele Techniek. Ik zit in het vierde jaar en ik heb alle vakken behalve het vak "afstudeerstage" gehaald. Als ik in september nog geen stage heb dan zit ik thuis. Dat wil ik niet. :(
Het zoeken naar een afstudeerstage bleek lastiger dan ik dacht.
Zo reageert 40% van bedrijven niet op mijn brieven.
20% reageert met bericht: Sorry, geen plek
20% reageert met bericht: Sorry, nu geen plek maar houden we contact?
20% van de stagebedrijven boden een plek aan. Maar na een gesprek, wilden ze mij opeens niet meer. Ze zeiden dat ik meer begeleiding nodig. Wat zij niet aanbieden. Nee.. ik vroeg niet om extra begeleiding. Ik vroeg om één stageplek.

Ik snap er niets van.
Toen ik een praktijkstages zocht was ik meestal na twee stagebedrijven en binnen 4 weken aangenomen. Dat waren nog eens tijden _O_

Wie kan mij helpen?

[ Bericht 4% gewijzigd door PandaDrop op 31-07-2018 15:49:07 ]
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_180851826
Een bureau inschakelen die je helpt met het vinden van een stage. Tevens als meerdere bedrijven zeggen dat je begeleiding nodig bent en ze dat niet kunnen bieden is het misschien iets wat je uitstraalt tijdens z'n gesprek.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_180852721
Huh? Ik hoor altijd dat juist in techniek zo veel werk is en ze niemand kunnen vinden.

Wat is civiele techniek eigenlijk? Civiel is toch burgers/inwoners?
5 Ferrari's op videoband!
  Moderator dinsdag 31 juli 2018 @ 12:48:26 #4
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_180852744
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 12:46 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Huh? Ik hoor altijd dat juist in techniek zo veel werk is en ze niemand kunnen vinden.

Wat is civiele techniek eigenlijk? Civiel is toch burgers/inwoners?
Wijze reacties weer hier
  Moderator dinsdag 31 juli 2018 @ 12:49:24 #5
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_180852761
TS, misschien kan je in de gesprekken met die bedrijven juist meer benadrukken wat je hun kan geven in ruil voor die begeleiding? En misschien die begeleiding niet te groot maken of te afhankelijk overkomen.
pi_180852888
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 12:48 schreef Momo... het volgende:

[..]

Wijze reacties weer hier
Ga dan even in op de inhoud.

https://nos.nl/artikel/22(...)rg-en-onderwijs.html
5 Ferrari's op videoband!
pi_180853176
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 12:46 schreef Ferrari_Tape het volgende:

Wat is civiele techniek eigenlijk? Civiel is toch burgers/inwoners?
Civiele techniek is de toegepaste wetenschap die zich bezighoudt met het ontwerpen, realiseren en onderhouden van objecten die vastzitten in de grond. Voorbeelden van dergelijke objecten zijn leidingen, kabels, bruggen, (spoor)wegen en gebouwen, maar ook de studie naar rivieren en kanalen valt onder civiele techniek.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 13:26:13 #8
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180853386
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 12:46 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Huh? Ik hoor altijd dat juist in techniek zo veel werk is en ze niemand kunnen vinden.

Wat is civiele techniek eigenlijk? Civiel is toch burgers/inwoners?
:')
#KICKOUTZP
  dinsdag 31 juli 2018 @ 15:58:36 #9
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_180856361
Ik heb ASS.
Ik heb alleen begeleiding nodig om een vraag en deelvragen te denken kortom PvA. Wat er daarna komt dat kan ik zelf.
Het stagebedrijf noemt vaak één onderwerp. Een van de voorbeelden kunnen zijn: Deelfietsen, waterkwaliteit, dijkontwerp en wegontwerp.
Ik heb wel een idee wat er bij komt kijken maar ik weet niet in welk richting het stagebedrijf toe wil.
Dus ik kom met een opsomming waar we moeten kijken en waar we rekening moeten houden.
Maar er is dan nog steeds geen vraag geformuleerd en projectafbakening beschreven. Het liefs heb ik dat de stagebedrijf dat formuleert en dáár gaat het mis. Dat doet het stagebedrijf niet.
Als zij dat wel doen dan ik zonder problemen verder.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_180859902
Het bedenken van een hoofdvraag en deelvragen is toch de taak van de student?
Ik zou kijken of je begeleiding kan krijgen voor je autisme, lijkt mij een beter plan dan het stagebedrijf te vragen om een belangrijk deel van je afstuderen voor te kauwen. Dat gaan ze toch niet doen, en terecht.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 19:14:35 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180860316
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 13:16 schreef MilkTea het volgende:

[..]

Civiele techniek is de toegepaste wetenschap die zich bezighoudt met het ontwerpen, realiseren en onderhouden van objecten die vastzitten in de grond. Voorbeelden van dergelijke objecten zijn leidingen, kabels, bruggen, (spoor)wegen en gebouwen, maar ook de studie naar rivieren en kanalen valt onder civiele techniek.
Fabrieken, E-Centrales, havens etc etc
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180868747
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 15:58 schreef PandaDrop het volgende:
Ik heb ASS.
Ik heb alleen begeleiding nodig om een vraag en deelvragen te denken kortom PvA. Wat er daarna komt dat kan ik zelf.
Het stagebedrijf noemt vaak één onderwerp. Een van de voorbeelden kunnen zijn: Deelfietsen, waterkwaliteit, dijkontwerp en wegontwerp.
Ik heb wel een idee wat er bij komt kijken maar ik weet niet in welk richting het stagebedrijf toe wil.
Dus ik kom met een opsomming waar we moeten kijken en waar we rekening moeten houden.
Maar er is dan nog steeds geen vraag geformuleerd en projectafbakening beschreven. Het liefs heb ik dat de stagebedrijf dat formuleert en dáár gaat het mis. Dat doet het stagebedrijf niet.
Als zij dat wel doen dan ik zonder problemen verder.
Normaal gaat het zo dat je een gesprek hebt, het bedrijf daar een probleemomschrijving verteld. (bijvoorbeeld over waterkwaliteit) Dan stel jij een aantal vragen als, welke richting willen jullie hiermee op? willen jullie een plan om de kwaliteit goed te kunnen toetsen? willen jullie weten hoe het getoetst kan worden etc etc. en vervolgens heb je dus een probleemomschrijving en kan jij zelf de vragen opstellen.

Vervolgens laat je je plan van aanpak ondertekenen door het bedrijf en heb je je scope afgebakend.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_180869233
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 18:45 schreef DoubleDip het volgende:
Het bedenken van een hoofdvraag en deelvragen is toch de taak van de student?
Vragen worden op het hbo vaak in overleg met de begeleider bedacht, als ik het goed heb. Er is dus een begeleider met kennis nodig, en bedrijven zullen daar niet altijd om staan te springen. Hoe veel tijd investeer je in een student, en wat krijg je er uit?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 1 augustus 2018 @ 09:33:51 #14
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180869399
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 09:25 schreef Lyrebird het volgende:

. Hoe veel tijd investeer je in een student, en wat krijg je er uit?
Een mogelijke nieuwe medewerker? Bedrijven zitten te springen om personeel, dan is het verstandig ze jong te vangen en tam te maken zoals dat heet.
Had op de afdeling ook 2 stagiairs zitten, doen eea aan uitzoekwerk en analyse van gegevens.
Komen deze maand een maand terug voor vakantiewerk.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180869663
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 09:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een mogelijke nieuwe medewerker? Bedrijven zitten te springen om personeel, dan is het verstandig ze jong te vangen en tam te maken zoals dat heet.
Had op de afdeling ook 2 stagiairs zitten, doen eea aan uitzoekwerk en analyse van gegevens.
Komen deze maand een maand terug voor vakantiewerk.
Zeker. En vooral hbo-ers kun je relatief gemakkelijk inpassen.

Maar je moet wel een begeleider hebben binnen het bedrijf, die zoiets kan. Dit is niet iedereen gegeven.

Zo had ik een collega die steevast zat opgezadeld met moeilijke stagiaires. Liep altijd te klagen dat hij het beter zelf kon doen. Ik heb het een tijdje aan zitten kijken, maar je moet er een beetje gevoel voor hebben, wanneer je studenten moet laten zwemmen, wanneer je ze strak moet begeleiden en wanneer je ze zelfstandig kunt laten werken. Het is geen rocket science, maar je moet het wel kunnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lyrebird op 01-08-2018 10:13:10 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 1 augustus 2018 @ 11:03:03 #16
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_180871116
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 09:48 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Zeker. En vooral hbo-ers kun je relatief gemakkelijk inpassen.

Maar je moet wel een begeleider hebben binnen het bedrijf, die zoiets kan. Dit is niet iedereen gegeven.

Zo had ik een collega die steevast zat opgezadeld met moeilijke stagiaires. Liep altijd te klagen dat hij het beter zelf kon doen. Ik heb het een tijdje aan zitten kijken, maar je moet er een beetje gevoel voor hebben, wanneer je studenten moet laten zwemmen, wanneer je ze strak moet begeleiden en wanneer je ze zelfstandig kunt laten werken. Het is geen rocket science, maar je moet het wel kunnen.
Oh, zo zit dat.
Ik ga de stagebedrijven opnieuw mailen en bellen waarom ze mij niet willen. En ondertussen zoek ik naar nieuwe stageplekken.

Of!!!!!

Een docent van oude middelbare school zei vind dat ik bij een afwijzing over extra ongevraagde begeleiding een PvA moet sturen. Het is waarschijnlijk echt het PvA-gedeelte waar ze mij niet willen hebben. VO-docent zegt dat je daarna samen met de begeleider kan kijken naar het PvA of er in het PvA iets bij of weg moet.

[ Bericht 1% gewijzigd door PandaDrop op 01-08-2018 11:14:47 ]
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_180871882
Kun je terecht bij de bedrijven waar je je praktijkstages hebt gedaan?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 1 augustus 2018 @ 11:49:58 #18
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_180872013
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 11:43 schreef Lyrebird het volgende:
Kun je terecht bij de bedrijven waar je je praktijkstages hebt gedaan?
Dat kan altijd. Maar dat is het aannemerij en dan komen onderwerpen als uitvoering, werkvoorbereiding en calculatie bij kijken. Dit is niet de richting waar ik wil afstuderen.
Het was geen BAM, Ballast-Nedam, TBI, Mourik, Heijmans of Dura-Vermeer. Gewone een middelgrote aannemer met vrij informeel personeel.

Ik wil gewoon ontwerp maken of advies schrijven.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_180872435
quote:
9s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 11:49 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Dat kan altijd. Maar dat is het aannemerij en dan komen onderwerpen als uitvoering, werkvoorbereiding en calculatie bij kijken. Dit is niet de richting waar ik wil afstuderen.
Het was geen BAM, Ballast-Nedam, TBI, Mourik, Heijmans of Dura-Vermeer. Gewone een middelgrote aannemer met vrij informeel personeel.

Ik wil gewoon ontwerp maken of advies schrijven.
Mijn eigen ervaring is dat je dit het beste via een netwerk op kunt lossen. Dus mensen die jou kennen, moeten iemand bij die bedrijven kennen, om je zo binnen te loodsen. Het kan lastig zijn om dit zelf te regelen, omdat je de juiste mensen binnen zo'n bedrijf moet kunnen vinden.

Ik heb het indertijd zelf geregeld, maar je stage- of afstudeercoordinator moet ook wel wat adresjes hebben, niet?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 1 augustus 2018 @ 12:59:58 #20
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_180873382
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 12:12 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Mijn eigen ervaring is dat je dit het beste via een netwerk op kunt lossen. Dus mensen die jou kennen, moeten iemand bij die bedrijven kennen, om je zo binnen te loodsen. Het kan lastig zijn om dit zelf te regelen, omdat je de juiste mensen binnen zo'n bedrijf moet kunnen vinden.

Ik heb het indertijd zelf geregeld, maar je stage- of afstudeercoordinator moet ook wel wat adresjes hebben, niet?
Bij mijn vorige stage (een aannamer) zeiden ze dat ik bij BAM moet proberen. Omdat zij een breder aanbod hebben. Maar helaas ze hebben helemaal geen plek.
Alleen de ingenieursbureau en gemeentes blijven over.
Ingenieursbureau hebben wel de meeste richtingen van alle bedrijven en overheden.

Natuurlijk heb ik adressen gekregen van de hbo-docent. Echter daar bleek dat ze mij gekozen afstudeerrichting niet hadden. Ze hadden mij aangeboden om naar De Bilt of Deventer te gaan. En dat terwijl ik in Den Haag woon en niet eens een onderwerp heb besproken.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  woensdag 1 augustus 2018 @ 13:31:33 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180874025
quote:
9s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 12:59 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Bij mijn vorige stage (een aannamer) zeiden ze dat ik bij BAM moet proberen. Omdat zij een breder aanbod hebben. Maar helaas ze hebben helemaal geen plek.
Alleen de ingenieursbureau en gemeentes blijven over.
Ingenieursbureau hebben wel de meeste richtingen van alle bedrijven en overheden.

Natuurlijk heb ik adressen gekregen van de hbo-docent. Echter daar bleek dat ze mij gekozen afstudeerrichting niet hadden. Ze hadden mij aangeboden om naar De Bilt of Deventer te gaan. En dat terwijl ik in Den Haag woon en niet eens een onderwerp heb besproken.
Royal HaskoningDHV ?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180875819
Swietelsky?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 1 augustus 2018 @ 15:25:53 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180876369
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 14:58 schreef Lyrebird het volgende:
Swietelsky?
TS heeft al moeite met de Bilt of Deventer, laat staan Oostenrijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180876546
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 15:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

TS heeft al moeite met de Bilt of Deventer, laat staan Oostenrijk
TS zal idd wat flexibiliteit moeten tonen. Er kan een vaste baan uit voortkomen.

Oisterwijk - Den Haag is wel een pokken eind, maar daar hebben ze kamers voor uitgevonden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 1 augustus 2018 @ 15:45:06 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180876786
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 15:35 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

TS zal idd wat flexibiliteit moeten tonen. Er kan een vaste baan uit voortkomen.

Oisterwijk - Den Haag is wel een pokken eind, maar daar hebben ze kamers voor uitgevonden.
120-130 kilometer
Autocorrect? Of hebben ze een vestiging daar?
Verder ja, als je civiele techniek gaat doen leer dan maar koffers pakken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180877362
Ze hebben idd een vestiging in Oisterwijk. En vacatures.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 3 augustus 2018 @ 19:12:27 #27
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_180925188
Ik heb vandaag van een van de mogelijke stagebedrijven een mail gekregen dat ze mij niet willen begeleiden. Eén van de redenen is dat ik autisme heb en dat zij daarmee slechte ervaringen hebben. :(

*******... ik kan er zo boos om worden. Als het zo doorgaat dan gebeurt er in september, oktober en november helemaal niets.
Ik heb alle vakken gehaald en ik heb in die drie maanden niets te doen. in mijn hoofd zat er voor die drie maanden een stage ingevuld.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_180926460
quote:
9s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 12:59 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Bij mijn vorige stage (een aannamer) zeiden ze dat ik bij BAM moet proberen. Omdat zij een breder aanbod hebben. Maar helaas ze hebben helemaal geen plek.
Alleen de ingenieursbureau en gemeentes blijven over.
Ingenieursbureau hebben wel de meeste richtingen van alle bedrijven en overheden.

Natuurlijk heb ik adressen gekregen van de hbo-docent. Echter daar bleek dat ze mij gekozen afstudeerrichting niet hadden. Ze hadden mij aangeboden om naar De Bilt of Deventer te gaan. En dat terwijl ik in Den Haag woon en niet eens een onderwerp heb besproken.
Wees flexibel. De Bilt is echt goed te doen vanuit Den Haag. Uurtje ofzo reizen met de trein. Echt, met deze houding kom je idd niet ver. Zie de reistijd als een investering in je toekomst. Ik heb zelf eens stage gelopen aan de andere kant van het land en hoewel de reistijd 3 uur enkele reis was (OK niet fulltime maar wel gedaan) vond ik het de ervaring meer dan waard. En het is maar voor een half jaartje he, je kan daarna altijd een baan dichter bij huis zoeken. Al is een uur reistijd enkele reis niet vreemd voor veel mensen. Denk dat anderhaf uur enkele reis wel een maximum is als je flexibel wilt blijven en niet kapot wilt gaan (voor fulltime werken).
pi_181159716
Heb je nog updates TS? Inmiddels iets kunnen vinden?
pi_181566917
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 11:48 schreef PandaDrop het volgende:
Zo reageert 40% van bedrijven niet op mijn brieven.
Daar gaat het al fout. Misschien eens wat assertiever zijn en die bedrijven opbellen? Solliciteer je wel gericht naar een stage of doe je 'maar wat'?

Je hebt een vorm van autisme. Ik heb geen idee wat voor gevolgen dat kan hebben als je gaat werken, maar ben je wel eerlijk over de eventuele beperkingen, óók naar jezelf?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')