Als je weet dat iemand je telefoon gaat controleren zul je ook wel zo slim zijn het te verwijderen waar diegene naar op zoek is.quote:Op maandag 30 juli 2018 18:05 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Blijkbaar had ze daar een reden voor.
Chatten met je ex en dan berichten verwijderen. Wat dat betekent mag je er zelf van maken maar het is dus echt niet positief. Heb je liever dat iemand het achter je rug om doet? "Het" (wat je niet mocht weten) gebeurde waarschijnlijk ook achter je rug. Maar nu weet je het tenminste.
Ik ben wel een beetje benieuwd naar de kant van het verhaal van jouw vriend. Het is voor ons wel heel makkelijk om met jouw versie van het verhaal mee te gaan, maar ergens lijkt het er wel op dat jij het contact met zijn ex genoeg ok hebt bevonden dat hij dacht dat hij er door mee kon gaan.quote:Op maandag 30 juli 2018 15:34 schreef Manisha het volgende:
Gister ben ik erachter gekomen dat mijn vriend specifieke berichten heeft verwijderd uit een chat tussen hem en zijn ex. Zijn ex ligt nogal gevoelig in onze relatie omdat ze ziekelijk veel contact hebben (gehad?). Hierover zijn vaak woorden geweest en inmiddels dacht/hoopte ik dat mijn vriend haar wel op gepaste afstand wist te houden. Toch wil ik het zeker weten, en daarom check ik af en toe zijn telefoon. Hij weet dit ook en vindt dit ok.
Maar nu zag ik dus dat er recent een conversatie is verwijderd. Dus er zijn regels geselecteerd in de chat en gewist. Ik zag dit omdat zij antwoordde op een bericht, maar het oorspronkelijke bericht was niet terug te vinden (je hebt een antwoordoptie in whatsapp zodat je op specifieke berichten een antwoord kan geven. Als je op het bericht klikt, zou whatsapp naar het oorspronkelijke bericht moeten gaan).
Ik heb mijn vriend hiermee geconfronteerd en hij gaf inderdaad toe dat hij berichten heeft verwijderd, maar dat ik me niet druk hoef te maken want het was niks bijzonders. Wat er in die berichten gestaan heeft ‘wist ie niet meer’. Hij gaf ook een flauwekul reden op voor het verwijderen van de berichten, dus hij liegt. Het vertrouwen hierover is weer weg en ik ben emotioneel naar huis vertrokken en heb zijn huissleutel achtergelaten. Vriend heb ik niet meer gehoord.
Stel ik me nu enorm aan of is dit een terechte alarmbel? Ik voel me echt verschrikkelijk. Voel me onzeker, want was er zo erg dat het verwijderd moest worden? Waarom liegt hij tegen me? Kan ik me hierover heen zetten of gaat dit vergif zijn voor onze relatie? Of misschien hebben we wel niet eens een relatie meer door mijn actie van gister…
Moet ik vriend zelf contacteren, moet ik wachten op hem? Ik weet het allemaal niet meer.
Je kan toch gewoon vrienden blijven?quote:Op maandag 30 juli 2018 16:27 schreef Myrr het volgende:
[..]
Je bedoelt natuurlijk een obsessie met je ex he?
Ik zou met zo iemand dus geen relatie hoeven. Te zwak om een keuze te maken = doei. Dan ben je geen vent en niet volwassen genoeg.
Aandacht, iemand achter de hand houdenquote:Op maandag 30 juli 2018 18:33 schreef Harmankardon het volgende:
Waarom ga je in godsnaam selfies heen en weer sturen met je ex
Teringquote:Op maandag 30 juli 2018 15:34 schreef Manisha het volgende:
Gister ben ik erachter gekomen dat mijn vriend specifieke berichten heeft verwijderd uit een chat tussen hem en zijn ex. Zijn ex ligt nogal gevoelig in onze relatie omdat ze ziekelijk veel contact hebben (gehad?). Hierover zijn vaak woorden geweest en inmiddels dacht/hoopte ik dat mijn vriend haar wel op gepaste afstand wist te houden. Toch wil ik het zeker weten, en daarom check ik af en toe zijn telefoon. Hij weet dit ook en vindt dit ok.
Maar nu zag ik dus dat er recent een conversatie is verwijderd. Dus er zijn regels geselecteerd in de chat en gewist. Ik zag dit omdat zij antwoordde op een bericht, maar het oorspronkelijke bericht was niet terug te vinden (je hebt een antwoordoptie in whatsapp zodat je op specifieke berichten een antwoord kan geven. Als je op het bericht klikt, zou whatsapp naar het oorspronkelijke bericht moeten gaan).
Ik heb mijn vriend hiermee geconfronteerd en hij gaf inderdaad toe dat hij berichten heeft verwijderd, maar dat ik me niet druk hoef te maken want het was niks bijzonders. Wat er in die berichten gestaan heeft ‘wist ie niet meer’. Hij gaf ook een flauwekul reden op voor het verwijderen van de berichten, dus hij liegt. Het vertrouwen hierover is weer weg en ik ben emotioneel naar huis vertrokken en heb zijn huissleutel achtergelaten. Vriend heb ik niet meer gehoord.
Stel ik me nu enorm aan of is dit een terechte alarmbel? Ik voel me echt verschrikkelijk. Voel me onzeker, want was er zo erg dat het verwijderd moest worden? Waarom liegt hij tegen me? Kan ik me hierover heen zetten of gaat dit vergif zijn voor onze relatie? Of misschien hebben we wel niet eens een relatie meer door mijn actie van gister…
Moet ik vriend zelf contacteren, moet ik wachten op hem? Ik weet het allemaal niet meer.
Eens.quote:Op maandag 30 juli 2018 22:55 schreef happylife070 het volgende:
Als ik zo'n controlerende, telefoon checkende partner had dan zou ik ook berichten verwijderen.
Sterker nog ik zou alle berichten iedere dag verwijderen.
Denk dat je hem zelf zo gemaakt hebt.
Ik ook, maar dat is natuurlijk de omgekeerde wereld, dus ik zou het gewoon verbieden. Kom nou.quote:Op maandag 30 juli 2018 22:55 schreef happylife070 het volgende:
Als ik zo'n controlerende, telefoon checkende partner had dan zou ik ook berichten verwijderen.
Jij weet helemaal niet wat er precies achter zit en al helemaal niet zeker dat hij erover liegt.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 07:40 schreef alors het volgende:
[..]
Aandacht, iemand achter de hand houdenSowieso lachwekkend en triest. Ik geloof niks van die smoesjes dat verwijderde berichten niks bijzonders waren. Waarom zegt hij niet meteen: 'Hey Manisha, kijk eens wat ze nu stuurt, dit is niet normaal toch? Ik ga haar nu echt negeren/blokkeren.'
Nee, hij geniet van de aandacht en liegt erover. Klaar toch? Next.
Eng wijf.quote:Op maandag 30 juli 2018 15:34 schreef Manisha het volgende:
Toch wil ik het zeker weten, en daarom check ik af en toe zijn telefoon. Hij weet dit ook en vindt dit ok.
Herleid jij uit het verwijderen van een berichtje in een whatsapp conversatie. Lol, ik heb met vrienden ook wel persoonlijke shit gedeeld die mijn vriendin destijds niet had willen horen hoor "ze is wat dikker geworden" als je dan al weet dat ze in je telefoon rondneust... Ja dan verwijder je die shit, wat denken we nou allemaal dan? Dat deze houding van TS gezond is? Eng zat allemaal.quote:Op maandag 30 juli 2018 16:30 schreef Myrr het volgende:
TS, maak het uit. Deze kerel is niet betrouwbaar en gezien jij daar waarde aan hecht, respecteert hij jou niet voldoende om een gelijkwaardige relatie mee te hebben.
Geef hem terug aan zijn ex en laat het ze uitzoeken samen. Er zijn ook loyale mannen, dus bij een volgende kerel gewoon weer blanco beginnen en niet wantrouwend tot het tegendeel bewezen is.
Verbieden is echt wel de slechtste manier om in een relatie te staan. We weten natuurlijk niet de kant van die vriend maar vaak is het niet zo simpel als dat en liggen er bij beide partijen dingen waar ze in moeten veranderen.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 09:34 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik ook, maar dat is natuurlijk de omgekeerde wereld, dus ik zou het gewoon verbieden. Kom nou.
Zit er eigenlijk een functie op WhatsApp die standaard elke zoveel uur/dagen/weken je berichten automatisch verwijdert?
Als je weet dat je partner al bedenkingen heeft bij dat contact is berichten verwijderen niet heel slim natuurlijk.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 11:31 schreef hugecooll het volgende:
Als hij weet dat hij zijn telefoon wil checken en hij geen zin heeft in gezeik, dan verwijdert hij gewoon de berichten die eventueel gezeik op kunnen leveren hè. Niet per se omdat ze niet kunnen, maar bijv ook omdat jij de context niet snapt of hij die niet wil uitleggen. En ook gewoon omdat privacy.
Jezelf uitnodigen in iemands privégesprek en klagen dat je iets niet mag weten
maar als je in dat contact eigenlijk niks verkeerd doet en ook niet van plan bent om iets verkeerd te doen, voelt het vooral als een behoorlijke inbreuk op je privacyquote:Op dinsdag 31 juli 2018 11:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je weet dat je partner al bedenkingen heeft bij dat contact is berichten verwijderen niet heel slim natuurlijk.
Dan heb je daar een gesprek over. Met berichten verwijderen maak je het alleen maar meer verdacht.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 11:36 schreef hugecooll het volgende:
[..]
maar als je in dat contact eigenlijk niks verkeerd doet en ook niet van plan bent om iets verkeerd te doen, voelt het vooral als een behoorlijke inbreuk op je privacy
Mja goed. De uitkomst van het vorige gesprek was dat hij zich onder toezicht liet stellen. Was vast ook niet de uitkomst waar hij op hooptequote:Op dinsdag 31 juli 2018 11:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan heb je daar een gesprek over. Met berichten verwijderen maak je het alleen maar meer verdacht.
Het is meer de keuze tussen door de hond of de kat gebeten te worden.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 11:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je weet dat je partner al bedenkingen heeft bij dat contact is berichten verwijderen niet heel slim natuurlijk.
Zo waar. TS is gewoon een control freak en haar kerel is toe aan ballen.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 11:40 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Mja goed. De uitkomst van het vorige gesprek was dat hij zich onder toezicht liet stellen. Was vast ook niet de uitkomst waar hij op hoopte
Nou oké, verbieden is misschien wat zwaar, maar ik zou aangeven dat ik het niet wil hebben.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 11:08 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Verbieden is echt wel de slechtste manier om in een relatie te staan.
Nog beter: aangeven dat je er een probleem mee hebt en waarom. Dan kan de ander aangeven wat het contact voor hem betekent en daar komt dan uiteindelijk een oplossing uit (of niet). Zoals jij het schrijft is en blijft het een verbod, alleen anders opgeschreven.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 11:54 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Nou oké, verbieden is misschien wat zwaar, maar ik zou aangeven dat ik het niet wil hebben.
Komt praktischxop hetzelfde neer, maar de toon is idd anders.
Oja, kan ook. Ik verwacht dan dat de ander zegt : waarom niet? En dat ik het dan toelicht.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 12:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nog beter: aangeven dat je er een probleem mee hebt en waarom. Dan kan de ander aangeven wat het contact voor hem betekent en daar komt dan uiteindelijk een oplossing uit (of niet). Zoals jij het schrijft is en blijft het een verbod, alleen anders opgeschreven.
Ok. Maar dan nog raad ik je een andere volgorde aan. Krijg je makkelijker een open gesprek van.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 13:24 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Oja, kan ook. Ik verwacht dan dat de ander zegt : waarom niet? En dat ik het dan toelicht.
Yuuuuup. En dan heb je dus een vriendje dan alles wat ook maar een béetje raar geïnterpreteerd zou kunnen worden weg gaat gooien. Hoe onschuldig het ook is. Waardoor het para vriendinnetje met de dag meer para gaat worden. En dan heb je dus ineens een geval als dit waardoor er misschien wel helemaal niks aan de hand is maar de paranoïde de relatie sloopt. Lachen!quote:Op maandag 30 juli 2018 22:55 schreef happylife070 het volgende:
quote:Op dinsdag 31 juli 2018 13:27 schreef verbijstering het volgende:
Jij trekt het contact niet tussen hem en zijn ex, en hij denkt er nog niet over om dit voor jou op te geven. Dus eigenlijk kiest hij daarmee voor zijn exzichzelf.
Er zijn mensen die gewoon vriendschappelijk om blijven gaan met hun ex. Of dat wenselijk is en of je dat als partner leuk moet vinden is een tweede.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 13:51 schreef spiritusbus het volgende:
Je vriend heeft nog gevoelens voor z'n ex en jij vertrouwt hem niet. Meer redenen heb je volgens mij niet nodig om te kappen met de relatie.
Dit is echt zoveel bullshit dat het bijna grappig is. Zij accepteert onze relatie niet. WHO THE FUCK CARES?! Zij heeft niets te accepteren, ze heeft er namelijk geen ene fuck mee te maken. De enige reden waarom zij 'in' jullie relatie is is vanwege je vriend, die haar gewoon niet volledig op afstand houdt.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 14:13 schreef Manisha het volgende:
Mijn vriend en ik hebben nog gepraat met elkaar. Zijn reden voor het verwijderen blijft voor mij vaag maar het had niks te maken met mij of de mogelijkheid dat ik in zijn telefoon zou kijken. Heb aan hem gevraagd om de code van zijn telefoon te veranderen zodat ik niet meer kan kijken. Hij wilde dit niet omdat hij transparant wil zijn tegenover mij en hij wil juist wel dat ik met eigen ogen kan zien dat er niks meer aan de hand is en er afstand is, maar ik besef me ook wel dat dit ongezond word en ik wil onze relatie beschermen en leren om hem wel te vertrouwen op z'n woorden.
Het contact met zijn ex stoort me gewoon enorm omdat zij onze relatie niet respecteert en accepteert. Dit is ook gewoon door haar uitgesproken. Vriend zegt zich te ergeren aan de contactfrequentie maar blijkbaar is zijn grens nogal elastisch want het is pas sinds kort dat hij haar op afstand houd. Ik wilde gewoon graag zien dat het allemaal nog ok was, misschien niet de meest chique manier, geef ik graag toe. Ik moet erop vertrouwen dat vriend graag bij mij is en mijn grenzen respecteert, net zoals ik zijn grenzen ook altijd respecteer.
Ik denk dat jullie eens een heel goed gesprek nodig hebben over waarom het jou zo dwars zit met die ex en dat je ook heel eerlijk moet zijn over waar voor jou de grens ligt. En die grens die moet je accepteren, ook als hij daar niet aan kan voldoen (dan is er maar één keuze en dat is einde relatie).quote:Op dinsdag 31 juli 2018 14:13 schreef Manisha het volgende:
Mijn vriend en ik hebben nog gepraat met elkaar. Zijn reden voor het verwijderen blijft voor mij vaag maar het had niks te maken met mij of de mogelijkheid dat ik in zijn telefoon zou kijken. Heb aan hem gevraagd om de code van zijn telefoon te veranderen zodat ik niet meer kan kijken. Hij wilde dit niet omdat hij transparant wil zijn tegenover mij en hij wil juist wel dat ik met eigen ogen kan zien dat er niks meer aan de hand is en er afstand is, maar ik besef me ook wel dat dit ongezond word en ik wil onze relatie beschermen en leren om hem wel te vertrouwen op z'n woorden.
Het contact met zijn ex stoort me gewoon enorm omdat zij onze relatie niet respecteert en accepteert. Dit is ook gewoon door haar uitgesproken. Vriend zegt zich te ergeren aan de contactfrequentie maar blijkbaar is zijn grens nogal elastisch want het is pas sinds kort dat hij haar op afstand houd. Ik wilde gewoon graag zien dat het allemaal nog ok was, misschien niet de meest chique manier, geef ik graag toe. Ik moet erop vertrouwen dat vriend graag bij mij is en mijn grenzen respecteert, net zoals ik zijn grenzen ook altijd respecteer.
Ik zie vriendschappelijk omgaan met je ex meestal als onzin. Doorgaans wil één van de twee dat in de hoop dat het toch nog iets wordt. Alleen in geval van kinderen lijkt het me nuttig.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 14:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er zijn mensen die gewoon vriendschappelijk om blijven gaan met hun ex. Of dat wenselijk is en of je dat als partner leuk moet vinden is een tweede.
Maar het idee dat iemand dan per definitie nog op een romantische manier met zijn hoofd dan bij die ex zit lijkt mij niet kloppen.
Ik laat het gewoon even in het midden.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 14:19 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Ik zie vriendschappelijk omgaan met je ex meestal als onzin. Doorgaans wil één van de twee dat in de hoop dat het toch nog iets wordt. Alleen in geval van kinderen lijkt het me nuttig.
Bovendien is contact houden iets anders dan ziekelijk veel contact houden. Ik zou het ook niet echt relaxed vinden als m'n vriendin constant met d'r ex aan het appen is.
Gelijk heb je, mijn mening is ook maar één van de vele meningen.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 14:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik laat het gewoon even in het midden.Ik heb er een mening over als het over mijn relaties gaat, maar wat anderen doen vind ik niet zo relevant.
Hoezo ergert hij zich eraan?quote:Op dinsdag 31 juli 2018 14:13 schreef Manisha het volgende:
Iedereen die gereageerd heeft, begint over jouw eigen gebrek aan vertrouwen naar je vriend toe (omdat je steeds die berichten wilt checken). En in plaats van daar op in te gaan, reageer je met dit? Ugh. Dit gaat weer zo'n 'tegen een muur praten' topic worden.quote:Op maandag 30 juli 2018 16:04 schreef Manisha het volgende:
Zijn ex heeft onze relatie nooit geaccepteerd en gerespecteerd, dus dat is al niet zo heel fijn. Het is vooral niet fijn als hij wél elke dag leuk contact met haar onderhoudt, er selfies over en weer verstuurd worden, etc. Samen op de eerste plaats staan met een ex is gewoon niet zo tof. Had ik er toen al mee moeten kappen? Misschien wel. Maar ik ben gek op hem en we hebben het verder leuk samen, maar ja, zij is wel een storende factor.
Ik dacht te merken dat het contact inderdaad afgenomen was, zakelijker, en ik weet zeker dat als die trend had voortgeduurd, dat checken weg zou gaan. Ik wil namelijk ook niet eeuwig zo'n wantrouwen in onze relatie. Ik vind ook dat hij zijn best mag doen om mijn vertrouwen daarin te verdienen, dat ie laat zien dat het ok is en dat er niks te verbergen is. Op dit moment doet hij juist het tegenovergestelde.
Het gesprek gister is geëindigd dat ik hem wil kunnen vertrouwen, dat ik zijn reden voor het verwijderen van de berichten maar vaag vind en dat ik hem niet geloof. Hoe hij het andersom zou vinden als ik de hele dag app met een ex, hij daar moeite mee heeft en ik vervolgens dingen ga verwijderen. Hij zou dat ook absoluut niet ok vinden, maar hij heeft niks te vrezen, dus lekker makkelijk.
Heb aangegeven dat dit een grens voor mij overgaat en dat ik wil nadenken. Zo ben ik weggegaan.
En hoe lang ben je van plan dit vol te houden dan? Verspilde tijd en moeite en daarna een rouw periode van x aantal maanden omdat hij vreemd is gegaan.quote:Op dinsdag 31 juli 2018 14:13 schreef Manisha het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |