abonnement Unibet Coolblue
pi_180851710
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 11:08 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Verbieden is echt wel de slechtste manier om in een relatie te staan.
Nou oké, verbieden is misschien wat zwaar, maar ik zou aangeven dat ik het niet wil hebben.

Komt praktischxop hetzelfde neer, maar de toon is idd anders.
Somebody that I used to know
  dinsdag 31 juli 2018 @ 11:55:53 #77
277627 Seven.
We are Borg.
pi_180851730
TS, jullie zijn allebei fout bezig en jullie beschadigen elkaar op deze manier. Het maakt echt geen flikker uit wie fouter bezig is, en wie in deze meer verantwoordelijkheid draagt.

Dit is een giftige relatie.
Resistance is futile.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 12:29:23 #78
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_180852457
Als hij het normaal vindt dagelijk selfies uit te wisselen met zijn ex en jij niet (ik zou het overigens ook niet normaal vinden maar dat terzijde) en hij heeft maling aan jouw gevoel hierover dan passen jullie kennelijk niet bij elkaar. Ik zou het lekker uit laten en iemand zoeken die meer hetzelfde erin staat.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_180852654
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 11:54 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Nou oké, verbieden is misschien wat zwaar, maar ik zou aangeven dat ik het niet wil hebben.

Komt praktischxop hetzelfde neer, maar de toon is idd anders.
Nog beter: aangeven dat je er een probleem mee hebt en waarom. Dan kan de ander aangeven wat het contact voor hem betekent en daar komt dan uiteindelijk een oplossing uit (of niet). Zoals jij het schrijft is en blijft het een verbod, alleen anders opgeschreven.
pi_180853357
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 12:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nog beter: aangeven dat je er een probleem mee hebt en waarom. Dan kan de ander aangeven wat het contact voor hem betekent en daar komt dan uiteindelijk een oplossing uit (of niet). Zoals jij het schrijft is en blijft het een verbod, alleen anders opgeschreven.
Oja, kan ook. Ik verwacht dan dat de ander zegt : waarom niet? En dat ik het dan toelicht.
Somebody that I used to know
pi_180853418
Eigenlijk maakt het niet uit of hij wel of niets gedaan heeft. Jij kan hem niet vertrouwen, of hij nou te vertrouwen is, dus is het vanuit de basis al fout.

Jij trekt het contact niet tussen hem en zijn ex, en hij denkt er nog niet over om dit voor jou op te geven. Dus eigenlijk kiest hij daarmee voor zijn ex. Dat is niet erg, je kan iemand niet tot een keuze dwingen, maar als jij daar niet mee kan instemmen moet jij ook voor jezelf kiezen.

Je voelt de behoefte geregeld zijn telefoon te checken, en daardoor gaat hij dingen verwijderen. Hier zit geen schuldige aan, het maakt niet uit of hij nooit een fout berricht heeft gestuurd of alleen maar of alles daar tussen, jullie zijn beiden fout en op deze manier komt dit niet goed.

Vraag jezelf vooral dit af: wil je dat dit zo nog 50 jaar doorgata? Trek je dat?
pi_180853774
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 13:24 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Oja, kan ook. Ik verwacht dan dat de ander zegt : waarom niet? En dat ik het dan toelicht.
Ok. Maar dan nog raad ik je een andere volgorde aan. Krijg je makkelijker een open gesprek van. ;)
pi_180853807
Je vriend heeft nog gevoelens voor z'n ex en jij vertrouwt hem niet. Meer redenen heb je volgens mij niet nodig om te kappen met de relatie.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 14:03:35 #84
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_180854021
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 22:55 schreef happylife070 het volgende:
Als ik zo'n controlerende, telefoon checkende partner had dan zou ik ook berichten verwijderen.
Sterker nog ik zou alle berichten iedere dag verwijderen.
Denk dat je hem zelf zo gemaakt hebt.
Yuuuuup. En dan heb je dus een vriendje dan alles wat ook maar een béetje raar geïnterpreteerd zou kunnen worden weg gaat gooien. Hoe onschuldig het ook is. Waardoor het para vriendinnetje met de dag meer para gaat worden. En dan heb je dus ineens een geval als dit waardoor er misschien wel helemaal niks aan de hand is maar de paranoïde de relatie sloopt. Lachen!
Ik ga naar huis.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 14:04:56 #85
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_180854046
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 13:27 schreef verbijstering het volgende:
Jij trekt het contact niet tussen hem en zijn ex, en hij denkt er nog niet over om dit voor jou op te geven. Dus eigenlijk kiest hij daarmee voor zijn exzichzelf.
Ik ga naar huis.
pi_180854115
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 13:51 schreef spiritusbus het volgende:
Je vriend heeft nog gevoelens voor z'n ex en jij vertrouwt hem niet. Meer redenen heb je volgens mij niet nodig om te kappen met de relatie.
Er zijn mensen die gewoon vriendschappelijk om blijven gaan met hun ex. Of dat wenselijk is en of je dat als partner leuk moet vinden is een tweede.

Maar het idee dat iemand dan per definitie nog op een romantische manier met zijn hoofd dan bij die ex zit lijkt mij niet kloppen.
pi_180854184
Mijn vriend en ik hebben nog gepraat met elkaar. Zijn reden voor het verwijderen blijft voor mij vaag maar het had niks te maken met mij of de mogelijkheid dat ik in zijn telefoon zou kijken. Heb aan hem gevraagd om de code van zijn telefoon te veranderen zodat ik niet meer kan kijken. Hij wilde dit niet omdat hij transparant wil zijn tegenover mij en hij wil juist wel dat ik met eigen ogen kan zien dat er niks meer aan de hand is en er afstand is, maar ik besef me ook wel dat dit ongezond word en ik wil onze relatie beschermen en leren om hem wel te vertrouwen op z'n woorden.

Het contact met zijn ex stoort me gewoon enorm omdat zij onze relatie niet respecteert en accepteert. Dit is ook gewoon door haar uitgesproken. Vriend zegt zich te ergeren aan de contactfrequentie maar blijkbaar is zijn grens nogal elastisch want het is pas sinds kort dat hij haar op afstand houd. Ik wilde gewoon graag zien dat het allemaal nog ok was, misschien niet de meest chique manier, geef ik graag toe. Ik moet erop vertrouwen dat vriend graag bij mij is en mijn grenzen respecteert, net zoals ik zijn grenzen ook altijd respecteer.
  Moderator dinsdag 31 juli 2018 @ 14:19:08 #88
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180854279
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 14:13 schreef Manisha het volgende:
Mijn vriend en ik hebben nog gepraat met elkaar. Zijn reden voor het verwijderen blijft voor mij vaag maar het had niks te maken met mij of de mogelijkheid dat ik in zijn telefoon zou kijken. Heb aan hem gevraagd om de code van zijn telefoon te veranderen zodat ik niet meer kan kijken. Hij wilde dit niet omdat hij transparant wil zijn tegenover mij en hij wil juist wel dat ik met eigen ogen kan zien dat er niks meer aan de hand is en er afstand is, maar ik besef me ook wel dat dit ongezond word en ik wil onze relatie beschermen en leren om hem wel te vertrouwen op z'n woorden.

Het contact met zijn ex stoort me gewoon enorm omdat zij onze relatie niet respecteert en accepteert. Dit is ook gewoon door haar uitgesproken. Vriend zegt zich te ergeren aan de contactfrequentie maar blijkbaar is zijn grens nogal elastisch want het is pas sinds kort dat hij haar op afstand houd. Ik wilde gewoon graag zien dat het allemaal nog ok was, misschien niet de meest chique manier, geef ik graag toe. Ik moet erop vertrouwen dat vriend graag bij mij is en mijn grenzen respecteert, net zoals ik zijn grenzen ook altijd respecteer.
Dit is echt zoveel bullshit dat het bijna grappig is. Zij accepteert onze relatie niet. WHO THE FUCK CARES?! Zij heeft niets te accepteren, ze heeft er namelijk geen ene fuck mee te maken. De enige reden waarom zij 'in' jullie relatie is is vanwege je vriend, die haar gewoon niet volledig op afstand houdt.

Hij ergert zich er helemaal niet aan, want hij kan er namelijk wat aan doen, maar dat doet hij niet want dat WIL hij niet. Man man man.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_180854289
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 14:13 schreef Manisha het volgende:
Mijn vriend en ik hebben nog gepraat met elkaar. Zijn reden voor het verwijderen blijft voor mij vaag maar het had niks te maken met mij of de mogelijkheid dat ik in zijn telefoon zou kijken. Heb aan hem gevraagd om de code van zijn telefoon te veranderen zodat ik niet meer kan kijken. Hij wilde dit niet omdat hij transparant wil zijn tegenover mij en hij wil juist wel dat ik met eigen ogen kan zien dat er niks meer aan de hand is en er afstand is, maar ik besef me ook wel dat dit ongezond word en ik wil onze relatie beschermen en leren om hem wel te vertrouwen op z'n woorden.

Het contact met zijn ex stoort me gewoon enorm omdat zij onze relatie niet respecteert en accepteert. Dit is ook gewoon door haar uitgesproken. Vriend zegt zich te ergeren aan de contactfrequentie maar blijkbaar is zijn grens nogal elastisch want het is pas sinds kort dat hij haar op afstand houd. Ik wilde gewoon graag zien dat het allemaal nog ok was, misschien niet de meest chique manier, geef ik graag toe. Ik moet erop vertrouwen dat vriend graag bij mij is en mijn grenzen respecteert, net zoals ik zijn grenzen ook altijd respecteer.
Ik denk dat jullie eens een heel goed gesprek nodig hebben over waarom het jou zo dwars zit met die ex en dat je ook heel eerlijk moet zijn over waar voor jou de grens ligt. En die grens die moet je accepteren, ook als hij daar niet aan kan voldoen (dan is er maar één keuze en dat is einde relatie).

En jij moet gewoon ophouden met in die telefoon kijken. Accepteer maar dat het feit dat hij er geen code op zet voldoende bewijs is dat je daar niets belastends gaat vinden. Waarschijnlijk omdat er niets belastends is.
pi_180854297
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 14:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Er zijn mensen die gewoon vriendschappelijk om blijven gaan met hun ex. Of dat wenselijk is en of je dat als partner leuk moet vinden is een tweede.

Maar het idee dat iemand dan per definitie nog op een romantische manier met zijn hoofd dan bij die ex zit lijkt mij niet kloppen.
Ik zie vriendschappelijk omgaan met je ex meestal als onzin. Doorgaans wil één van de twee dat in de hoop dat het toch nog iets wordt. Alleen in geval van kinderen lijkt het me nuttig.

Bovendien is contact houden iets anders dan ziekelijk veel contact houden. Ik zou het ook niet echt relaxed vinden als m'n vriendin constant met d'r ex aan het appen is.
pi_180854350
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 14:19 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ik zie vriendschappelijk omgaan met je ex meestal als onzin. Doorgaans wil één van de twee dat in de hoop dat het toch nog iets wordt. Alleen in geval van kinderen lijkt het me nuttig.

Bovendien is contact houden iets anders dan ziekelijk veel contact houden. Ik zou het ook niet echt relaxed vinden als m'n vriendin constant met d'r ex aan het appen is.
Ik laat het gewoon even in het midden. ;) Ik heb er een mening over als het over mijn relaties gaat, maar wat anderen doen vind ik niet zo relevant. Het gaat erom dat je tot iets komt waar iedereen gelukkig van wordt.

Dat gevoel heb ik bij TS en haar vriend bepaald niet, dus die hebben flink wat werk te verzetten. Ik denk tegen beter weten in, maar dat mogen ze ook helemaal zelf uit gaan vogelen. Doorgaan op de oude voet lijkt mij in ieder geval kiezen voor een zekere botsing op korte termijn. ;)
  dinsdag 31 juli 2018 @ 14:25:19 #92
80382 manny
30 is best veel
pi_180854379
als je behoefte voelt om telefoon te checken dan stoppen met relatie.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_180854395
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 14:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik laat het gewoon even in het midden. ;) Ik heb er een mening over als het over mijn relaties gaat, maar wat anderen doen vind ik niet zo relevant.
Gelijk heb je, mijn mening is ook maar één van de vele meningen.
pi_180854623
Sorry hoor maar je vriend is een lulletje rozenwater met zijn ex en jij bent ook om te huilen. Zet hier toch een punt achter man.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 31 juli 2018 @ 15:30:58 #95
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180855761
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 14:13 schreef Manisha het volgende:
Mijn vriend en ik hebben nog gepraat met elkaar. Zijn reden voor het verwijderen blijft voor mij vaag maar het had niks te maken met mij of de mogelijkheid dat ik in zijn telefoon zou kijken. Heb aan hem gevraagd om de code van zijn telefoon te veranderen zodat ik niet meer kan kijken. Hij wilde dit niet omdat hij transparant wil zijn tegenover mij en hij wil juist wel dat ik met eigen ogen kan zien dat er niks meer aan de hand is en er afstand is, maar ik besef me ook wel dat dit ongezond word en ik wil onze relatie beschermen en leren om hem wel te vertrouwen op z'n woorden.

Het contact met zijn ex stoort me gewoon enorm omdat zij onze relatie niet respecteert en accepteert. Dit is ook gewoon door haar uitgesproken. Vriend zegt zich te ergeren aan de contactfrequentie maar blijkbaar is zijn grens nogal elastisch want het is pas sinds kort dat hij haar op afstand houd. Ik wilde gewoon graag zien dat het allemaal nog ok was, misschien niet de meest chique manier, geef ik graag toe. Ik moet erop vertrouwen dat vriend graag bij mij is en mijn grenzen respecteert, net zoals ik zijn grenzen ook altijd respecteer.
Hoezo ergert hij zich eraan?
Als dat echt zo is had hij dat toch wel laten weten aan haar? Wedden dat als een andere kerel hem ergert in contact dat hij zegt dat hij er klaar mee is en zelfs blokkeert als het doorgaat?

Hij gedraagt zich niet alsof hij zich ergert eraan. Misschien bedoeld hij het werkelijk onschuldig/vriendschappelijk, maar met dat ergeren praat hij enkel jou naar de mond.

Is er een mogelijkheid om open te praten hierover? Waarom hij behoefte heeft aan contact met haar?
Zonder dat jij gelijk op de kast gaat? Gewoon ook zijn gevoelens en gedachten hierover open op tafel?

Ik weet niet wat daaruit komt, maar het is beter dan dit gedoe. Waarbij hij afspraken maakt die hij blijkbaar niet voor zichzelf doet. Waardoor de kans levensgroot is dat het mis zal gaan. En dan bedoel ik niet dat hij met haar tussen de lakens beland, maar wel dat het contact bedreigend blijft voor jou en zo de relatie ondermijnt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 31 juli 2018 @ 15:46:36 #96
277627 Seven.
We are Borg.
pi_180856099
In een relatie is het niet meer dan redelijk om te verwachten dat je keuzes maakt die de relatie niet schaden.

TS d'r vriend daarentegen kiest er dagelijks voor om een schadelijke invloed toe te laten in de relatie.

En TS legt voor het gemak de verantwoordelijkheid neer bij zijn ex, want zij accepteert de relatie niet. En de reden dat ze het niet accepteert, is dat ze bloed ruikt. Ik snap haar wel, lekker blijven sarren want TS d'r vriend laat het lekker gebeuren.
Resistance is futile.
pi_180859684
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 16:04 schreef Manisha het volgende:
Zijn ex heeft onze relatie nooit geaccepteerd en gerespecteerd, dus dat is al niet zo heel fijn. Het is vooral niet fijn als hij wél elke dag leuk contact met haar onderhoudt, er selfies over en weer verstuurd worden, etc. Samen op de eerste plaats staan met een ex is gewoon niet zo tof. Had ik er toen al mee moeten kappen? Misschien wel. Maar ik ben gek op hem en we hebben het verder leuk samen, maar ja, zij is wel een storende factor.

Ik dacht te merken dat het contact inderdaad afgenomen was, zakelijker, en ik weet zeker dat als die trend had voortgeduurd, dat checken weg zou gaan. Ik wil namelijk ook niet eeuwig zo'n wantrouwen in onze relatie. Ik vind ook dat hij zijn best mag doen om mijn vertrouwen daarin te verdienen, dat ie laat zien dat het ok is en dat er niks te verbergen is. Op dit moment doet hij juist het tegenovergestelde.

Het gesprek gister is geëindigd dat ik hem wil kunnen vertrouwen, dat ik zijn reden voor het verwijderen van de berichten maar vaag vind en dat ik hem niet geloof. Hoe hij het andersom zou vinden als ik de hele dag app met een ex, hij daar moeite mee heeft en ik vervolgens dingen ga verwijderen. Hij zou dat ook absoluut niet ok vinden, maar hij heeft niks te vrezen, dus lekker makkelijk.
Heb aangegeven dat dit een grens voor mij overgaat en dat ik wil nadenken. Zo ben ik weggegaan.
Iedereen die gereageerd heeft, begint over jouw eigen gebrek aan vertrouwen naar je vriend toe (omdat je steeds die berichten wilt checken). En in plaats van daar op in te gaan, reageer je met dit? Ugh. Dit gaat weer zo'n 'tegen een muur praten' topic worden.

'zijn ex accepteert onze relatie niet, dus vertrouw ik mijn vriend niet'.

Kap er dan maar gewoon meteen mee. Wat een armoede zeg.
"Pools are perfect for holding water"
pi_180862158
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2018 14:13 schreef Manisha het volgende:
Mijn vriend en ik hebben nog gepraat met elkaar. Zijn reden voor het verwijderen blijft voor mij vaag maar het had niks te maken met mij of de mogelijkheid dat ik in zijn telefoon zou kijken. Heb aan hem gevraagd om de code van zijn telefoon te veranderen zodat ik niet meer kan kijken. Hij wilde dit niet omdat hij transparant wil zijn tegenover mij en hij wil juist wel dat ik met eigen ogen kan zien dat er niks meer aan de hand is en er afstand is, maar ik besef me ook wel dat dit ongezond word en ik wil onze relatie beschermen en leren om hem wel te vertrouwen op z'n woorden.

Het contact met zijn ex stoort me gewoon enorm omdat zij onze relatie niet respecteert en accepteert. Dit is ook gewoon door haar uitgesproken. Vriend zegt zich te ergeren aan de contactfrequentie maar blijkbaar is zijn grens nogal elastisch want het is pas sinds kort dat hij haar op afstand houd. Ik wilde gewoon graag zien dat het allemaal nog ok was, misschien niet de meest chique manier, geef ik graag toe. Ik moet erop vertrouwen dat vriend graag bij mij is en mijn grenzen respecteert, net zoals ik zijn grenzen ook altijd respecteer.
En hoe lang ben je van plan dit vol te houden dan? Verspilde tijd en moeite en daarna een rouw periode van x aantal maanden omdat hij vreemd is gegaan.

Doe normaal en ga je eigen leven leiden met uiteindelijk iemand die je energie geeft ipv dat het je energie kost.

En laat je vriendinnen met rust hierover. Wees geen askhole, je doet dit jezelf aan.
  Vis een optie? dinsdag 31 juli 2018 @ 22:56:26 #99
70532 loveli
N
pi_180864139
Je kunt je vriend niet verbieden contact met zijn ex te hebben. Maar je hoeft ook niet in een relatie te blijven met iemand die er bewust voor kiest contact met z'n ex te hebben terwijl hij weet dat jij daar last van hebt. Keuzes...
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 31 juli 2018 @ 22:59:13 #100
70532 loveli
N
pi_180864214
Waarom accepteert zijn ex jullie relatie niet? Waren ze nog bij elkaar toen jullie wat kregen?
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')