abonnement Unibet Coolblue
pi_180822945
Geachte forumleden,

Ik heb een aquarium van 80 liter met 8 guppies die leven in koud water. Kunnen Neon tetra’s overleven in koud water zodat ik die erbij kan kopen?
pi_180823098
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 22:07 schreef Najieto het volgende:
Nee, het zijn tropische vissen.
Dat klopt, maar dat zijn guppies toch ook? En die doen het prima in mijn koud water aquarium.
pi_180823243
Waarom geen verwarming? Kost hooguit 20 euro.
  zondag 29 juli 2018 @ 22:22:11 #5
249756 Symphonic
Look o Look
pi_180823357
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 22:10 schreef Santino07 het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dat zijn guppies toch ook? En die doen het prima in mijn koud water aquarium.
guppen overleven zelfs in de sloot.
Neons kunnen absoluut niet in een koudwater bak
Juin uit Eigen Tuin!
  zondag 29 juli 2018 @ 22:22:45 #6
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_180823369
20 graden overleven ze wel. Maar voor een tientje heb je een element dat de temperatuur op 23 dus waarom niet.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_181285647
quote:
Na de eerste 3 zinnen vol met taal fouten gestopt met lezen.

Maar tetra's overleven het wel. Net als dat jij het wel overleefd bij constant 15 graden zonder trui. Uiteindelijk ga je wat eerder dood omdat je veel energie verbruikt, maar daar ben je alleen maar blij mee omdat je het verrekte koud hebt.
Mooi formaat bak om iets moois van te maken. Dan alleen wel met simpele filter en verwarming.
pi_181317409
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2018 22:39 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Na de eerste 3 zinnen vol met taal fouten gestopt met lezen.

Maar tetra's overleven het wel. Net als dat jij het wel overleefd bij constant 15 graden zonder trui. Uiteindelijk ga je wat eerder dood omdat je veel energie verbruikt, maar daar ben je alleen maar blij mee omdat je het verrekte koud hebt.
Mooi formaat bak om iets moois van te maken. Dan alleen wel met simpele filter en verwarming.
Misschien moet je dan toch eens doorlezen en de taalfouten gewoon negeren. Het is immers gewoon informatie over een soort visje en niet een verslag over hoe schrijf ik correct ABN. Wanneer je steeds maar weer stopt met lezen bij het zien van een taalfout wordt je ook niet bepaald wijzer. Een taalfout maakt de informatie inhoudelijk nog niet incorrect. :)

Daarnaast zijn vissen koudbloedig, hun energiehuishouding is dus afhankelijk van de omgevingstemperatuur. Bij hogere temperaturen versneld het metabolisme en bij lagere temperaturen vertraagt het. Dus vissen gaan niet meer energie verbruiken wanneer het kouder wordt. Juist het tegenovergestelde gebeurd. En bij tropische visjes die geėvolueerd zijn in warmere wateren in een te koude omgeving worden gehouden zal hun metabolisme dusdanig vertragen dat ze parasieten en ziektekiemen niet meer goed kunnen afweren en worden zo dus extra ontvankelijk voor stress en ziektes.

Veel koud water vissoorten zullen in een constante (te) warme omgeving juist sneller doodgaan omdat het (te) warm is. Het kan hun levensduur met jaren verkorten omdat ze constant veel actiever zijn, veel meer energie verbruiken en dus ook sneller verouderen.

Dit geldt dus ook voor tropische vissen, houd je ze constant op de geadviseerde maximale temperatuur zullen ze korter leven dan wanneer je ze houd op de geadviseerde minimale temperatuur. Houd je ze echter onder de geadviseerde minimale temperatuur dan zullen zij zich niet lekker voelen ,sneller in de stress geraken en extra ontvankelijk worden voor de daaraan gerelateerde ziektes. Met alle gevolgen van dien. ^O^

https://www.seriouslyfish.com/species/paracheirodon-innesi/

[ Bericht 2% gewijzigd door Watuntrik op 20-08-2018 11:07:55 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')